eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.4هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 یا قاضی الحاجات 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 236 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔آیا می دانید در کتاب وسائل شیعه بابی وجود دارد به اسم باب استحباب متاركة الترك ما دام يمكن الترك یعنی: مستحب است که از ترک ها فاصله بگیرید و انها را ترک کنید! کتاب : وسائل الشيعة ط-آل البیت نویسنده : الحر العاملي، الشيخ أبو جعفر جلد : 15 صفحه : 57 ١٤ ـ باب استحباب متاركة الترك والحبشة ما دام يمكن الترك در ادامه حر عاملی روایاتی درمورد ترک ها میاورد که مستحب است که از ترک ها دوری کنیم و تَرک کنیم تُرک هارا! این‌ روایت ها در کتاب کافی و کتابای دیگر شیعه موجود است! 🖌این چنین این مذهب خرافی به تُرک ها توهین و‌اهانت کرده است! 💠پاسخ💠 1️⃣خطاب به وهابیون که مطلب فوق را در فضاهای مجازی گسترش می دهند می گوییم « کسی که خانه اش از شیشه است ، به خانه دیگری سنگ نمی زند » ❕آقایان گویا نمی دانند ، که روایت فوق عینا در کتب خودشان از پیامبر گرامی نقل شده است که فرمود ؛ « اترکوا الترک » « از ترکان دوری کنید » 📚سنن ابی داود ج 4 ص 1839 ❕یا فراتر از این نقل می کنند که پیامبر گرامی فرمود ؛ « قيامت برپا نمى ‏شود تا آن كه مسلمانان با ترك‏ها بجنگند؛ مردمى كه صورت‏هايشان مانند سپرهاى روكش خورده و تُو بر تُوست، لباس‏هاى مويى مى ‏پوشند و در [كفش‏هايى از] مو راه مى ‏روند. » 📚سنن النسایی ج 3 ص 29 👌شما می توانید این مضمون روایت را در سایر کتب اهل سنت هم مشاهده کنید ؛ 📚مجمع الزوائد ج 5 ص 304_ فتح الباری ج 6 ص 449_ المعجم الکبیر ج 10 ص 181_ کنزالعمال ج 4 ص 365 و ... 2️⃣در روایات ما آمده است که پیامبر گرامی فرمود ؛ « با ترکان متارکه کرده ( و نجنگید ) مادامی که آنان با شما متارکه ( و ترک جنگ ) کرده اند ( تارکوا الترک ما ترکوکم ) چرا که دشمنی آنان شدید و بی مقدار و حقیرانه است » 📚وسائل الشیعه ج 15 ص 57 👌مقصود این روایات ، رومیان می باشد که در صدد دشمنی با مسلمین بودند و امپراطوری آنان تا مرزهای مسلمین ادامه داشت ، که مطابق روایات فوق ، پیامبر گرامی ، مسلمین را تا مهیا شدن زمینه مناسب از مقاتله با آنان نهی می کردند . در کتاب معجم البلدان چنین آمده است ؛ « رقّه و شامات همگى به روزگار خسروان در مرز روم بشمار مى‏ رفت و پايتخت ايشان انطاكيه بود تا آنگاه كه مسلمانان ايشان را از آنجا به دورترين نقاط كشورشان (قسطنطنيه) راندند .» 📚ترجمه معجم البلدان ج 2 ص 580 ❕قسطنطنيه همان شهر اسلامبول در تركيه کنونی است. 📚فرهنگ اعلام جغرافیایی _ تاریخی ص 317 👌انطاکیه هم که پاییتخت رومیان در اطراف مرزهای اسلامی بود ، يكى از قديمترين شهرهاى شام است كه به گفته بعضى در سيصد سال قبل از مسيح بنا گرديد، اين شهر در روزگار قديم از حيث ثروت و علم و تجارت يكى از سه شهر بزرگ كشور روم محسوب مى ‏شد. ❕شهر انطاكيه تا حلب كمتر از يكصد كيلومتر و تا اسكندريه حدود شصت كيلومتر فاصله دارد. 📚فرهنگ قصص قرآن ماده انطاكيه ص 320 _ مراصد الاطلاع علی اسماء الامکنه و البقاع ج 1 ص 124 👌بنابراین مورد روایات فوق ترک نبرد با ترکان و رومیان است تا زمانی که آنان صلح را بهم نزده بودند و به مسلمین هجوم نکرده بودند لذا شیخ حر عاملی روایات مذکور را تحت این باب می آورد ؛ « استحباب ترک متارکه ( و نبرد ) با ترکان تا زمان که این متارکه کردن ممکن باشد ( و آنان هجوم نکرده باشند )» 📚وسائل الشیعه ج 15 ص 57 باب 14 ❕و نهایت جهل و نادانی است که مورد روایات را تمام ترک زبانان بگیریم و بگوییم شیعه روایت دارد که باید از ترکان دوری کنید ، در حالی که عین همین مطلب را علمای اهل سنت و وهابیت هم نقل کرده اند . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔چرا امام حسن علیه السلام ابن ملجم را نبخشید ❗️مگر امام علی توصیه به بخشش خودش نکرده بود ❕چرا امام حسن بر خلاف وصیت امام علی رفتار کرد ❕ 💠💠 👌عفو و گذشت از قاتل زمانی رجحان و پسندیده است که قاتل از کرده خویش نادم و پشیمان بوده و در صدد توبه و جبران گذشته باشد ، عفو و گذشت از قاتلی که نسبت به قتلی که انجام داده افتخار می کند ، به هیچ عنوان مورد توصیه نیست . ❕امیر مومنان علی علیه السلام فرمود ؛ « عفو و گذشت ، افراد لیم و را فاسد می کند به همان اندازه که افراد با شخصیت را اصلاح می نماید» 📚بحار الانوار ج74 ص419 _ کنزالفوائد ج2 ص182 ❗️و در نقل دیگر فرمود: « عفو و گذشت درباره کسی است که اعتراف و اقرار به گناه خود داشته باشد نه در مورد کسی که بر گناه دارد» 📚بحار الانوار ج75 ص89 _ الدره الباهره ص18 👌ابن ملجم که لعنت خداوند بر او باد ، نه تنها از قتل علی علیه السلام ناراحت نبود بلکه به آن افتخار می کرد چنان که امام علیه السلام فرمود ؛ « چون ابن ملجم را به نزد امام حسن عليه السّلام آوردند، آن ملعون گفت با خدا عهد كرده بودم كه پدر تو را بكشم، وفا به عهد خود كردم‏ » 📚قرب الاسناد ص 144 👌در نقل دیگر آمده است ؛ « چون آن ملعون را به خدمت امام حسن عليه السّلام آوردند، گفت مى‏ خواهم سخنى در گوش تو بگويم، حضرت ابا نمود، فرمود مى‏ خواهد از شدّت عداوت گوش مرا به دندان بكند، آن ملعون گفت به خدا كه اگر مرا رخصت مى ‏داد گوشش را از بيخ برمى‏ كندم‏ » 📚جلاء العیون ص 373 ❕و در نقل دیگری آمده است ؛ « چون آن ملعون علی علیه السلام را ضربت زد، او را به نزد آن حضرت حاضر كردند، به آن ملعون گفت كه تو را چه باعث شد كه چنين فتنه ‏اى در دين كردى؟ آن ملعون گفت كه شمشير خود را چهل صباح تند كردم و به زهر آب دادم، از خدا سؤال كردم كه خلق را ( یعنی تو را ) به آن بكشم‏ » 📚کشف الغمه ج 2 ص 57 ❕آیا براستی چنین فردی که دشمنی او با علی علیه السلام و فرزندان او موج می زند شایسته بخشش بود ❔ 👌لذا در روایاتی آمده است که خود علی علیه السلام دستور قصاص او را صادر کرد ، چنان که در ادامه بالا آمده است که علی علیه السلام فرمود ؛ « دعاى تو مستجاب شده است و تو كه بدترين خلقى به همين شمشير كشته خواهى شد، پس به حضرت امام حسن عليه السّلام فرمود كه چون من از دنيا بروم، آن ملعون را به شمشير او قصاص كن » 📚همان مدرک 👌امام حسن علیه السلام نیز فرمود ؛ « من امتثال امر پدر خود می نمایم و یک ضربت بر او می زنم تا بمیرد » 📚بحار الانوار ج42 ص297 👌ادامه پاسخ 👇👇👇
❕ادامه پاسخ 👇👇👇 👌گذشته از آنکه احساسات مردم در برابر اين جنايت به قدرى شديد بود كه عفو ابن ملجم سبب ناآرامى آن روز مى‏ شد و عاشقان امام عليه السلام قدرت تحمل چنين عفوى را نداشتند. به علاوه اگر ابن ملجم را زندانى مى‏ كردند، جمعيت هجوم بر زندان مى‏ بردند و اگر آزادش مى‏ گذاشتند او را قطعه قطعه مى ‏كردند پس بهتر اين بود كه با قصاص آرامش به جامعه باز گردد. 📚پیام امام امیر المومنین ج 9 ص 278 ❕امیر مومنان پیش بینی بنی هاشم و دیگران را نسبت به ابن ملجم کرده بود و فرمود ؛ « ای فرزندان عبدالمطلب نکند بعد از شهادتم ( به بهانه قتل من ) در خون فرو روید و بگویید امیر مومنان شد. آگاه باشید جز من را به سبب قتل من نکشید ( درست ) بنگرید هر گاه من از این ضربت از دنیا پوشیدم ، او را تنها یک بزنید تا یک ضربت در برابر یک ضربت باشد و او را مثله نکنید ( گوش و بینی و اعضای بدن او را جدا نسازید ) که من از رسول خدا شنیدم که می فرمود از کردن بپرهیزید هر چند نسبت به سگ گزنده باشد » 📚نهج البلاغه نامه 47 بخش چهارم 👌البته فرازی در نهج البلاغه آمده است که برخی گمان می کنند علی علیه السلام توصیه به قاتل خویش کرده است ، امام علیه السلام فرمود ؛ « اگر زنده بمانم، ولىّ خون خويشمو اگر از دنيا چشم بپوشم فنا (در دنيا) ميعاد و قرارگاه من است و اگر عفو كنم، عفو براى من موجب قرب به خداست و براى شما حسنه و نيكى در نزد خداست؛ بنابراين عفو كنيد «آيا دوست نداريد خدا شما را بيامرزد». 📚نهج البلاغه نامه 23 ❕مخاطب این فراز تمام مسلمین هستند که امام علیه السلام به صورت کلی به آن ها توصیه عفو و بخشش را می کند که طبیعتا بر اساس سایر سخنان علی علیه السلام که در بالا آمد ، عفو و گذشت برای کسانی است که شایسته بخشش باشند ، روشن است که فردی مانند ابن ملجم به هیچ عنوان ارزش عفو و بخشش را نداشت ، امام علیه السلام هم در فراز فوق دستور کلی به عفو و بخشش را به جامعه اسلامی صادر می کند و بالخصوص نسبت به عفو ابن ملجم توصیه ای نمی کند ، بلکه بالعکس خودشان دستور به قصاص عادلانه ابن ملجم دادند. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔷 یا ارحم الراحمین 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 237 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔احمد الحسن بصری مدعی است که او همان یمانی موعود است و همه باید از او تبعیت کنند ❗️وقتی می گوییم که در روایات آمده است که خروج یمانی و سفیانی همزمان است و هنوز سفیانی خروج نکرده تا یمانی بیاید می گویند که یمانی فعلا در حال جمع کردن نیرو است و هنوز خروج نکرده است ❕پاسخ چیست ❕❕ 💠💠 👌یکی از نشانه های حتمی ظهور امام زمان علیه السلام ، قیام یمانی است . 🔸 امام صادق عليه السلام مى‏ فرمايد ؛ «پنج نشانه حتمى، پيش از قيام قائم هست: [خروج‏] يمانى، [خروج‏] سفيانى، بانگ [آسمانى‏]، كشته شدن نفْس زكيّه و به زمين فرو رفتن [لشكرى‏] در بيداء » 📚كمال الدين: ص 650 ح 7 _ بحار الأنوار: ج 52 ص 204 ح 34. 🔸امام باقر عليه السلام مى ‏فرمايد: «... هنگامى كه مردان، خود را به زنان و زنان، خود را به مردان، شبيه كنند ... و سفيانى از شام، و يمانى از يمن خروج كنند و [لشكرى‏] در بيداء فرو رود و جوانى از خاندان محمّد، ميان ركن [حجر الأسود] و مقام [ابراهيم‏]- كه نامش محمّد بن حسن، نفْس زكيّه است-، كشته شود و بانگى از آسمان آيد كه حق نزد او و شيعه اوست. اين، هنگام خروج قائم ماست». 📚كمال الدين: ص 330 ح 16، إعلام الورى‏: ج 2 ص 291، بحار الأنوار: ج 52 ص 191 ح 24. نيز، براى ديدن همه حديث، ر. ك: همين دانش‏نامه: ص 389 ح 1395. ❕چنان که گذشت ، یمانی از یمن قیام خود را آغاز می کند ، لذا علی علیه السلام فرمود ؛ «پنج چيز، از نشانه‏ هاى [ظهور] قائم است ؛ (خروج) يمانى از يمن، [خروج‏] سفيانى، نداى آسمانى، فرو رفتن زمين در بيداء و كشته شدن نفْس زكيّه‏ » 📚عيون الحكم و المواعظ: ص 244 ح 4642. ❕قیام و خروج یمانی و سفیانی هم ، همزمان است ، چنان که امام باقر عليه السلام فرمود: «... خروج سفيانى، يمانى و خراسانى، در يك سال و يك ماه و يك روز است و مانند دانه ‏هاى تسبيح، پشت سر هم هستند و همه جا جنگ و بيم و هراس است. بدا به حال كسى كه با آنان مخالفت ورزد! و ميان پرچم‏ها، پرچمى راه‏يافته‏ تر از پرچم يمانى نيست و آن، پرچم هدايت است كه شما را به سوى صاحبتان (امام زمان عليه السلام) فرا مى‏ خواند و چون يمانى قيام كند، فروش سلاح را بر مردم و مسلمانان، حرام مى‏كند. هنگامى كه يمانى قيام كرد، به سوى او برو، كه پرچمش، پرچم هدايت است و هيچ مسلمانى برايش روا نيست كه كار را بر او دشوار كند؛ كه هر كس چنين كند، از دوزخيان خواهد بود » 📚الغيبة، نعمانى ص 253 ح 13، بحار الأنوار: ج 52 ص 230 ح 96 ❕خروج یمانی به طور اجمال از نشانه های حتمی ظهور است اما شخصیت یمانی و چگونگی خروج او برای ما مشخص نیست جز این که معلوم است که او اهل یمن است و از یمن ظهور می کند . 👌احمد الحسن مدعی است که یمانی خودش یعنی احمد الحسن بصری است و می آورد ؛ « یمانی صاحب ولایت الهی است ، دچار خطا نمیشود تا مردم را به باطل بکشاند یا آنها را از راه حق خارج کند ، او معصومی است که بر عصمتش نص و تصریح وارد شده است ، یمانی حجتی از حجت های خدا در زمینش است » 📚متشابهات ج 4 ص 69 ❕و در جای دیگر می گوید ؛ « بدان که من قبل از اینکه متولد شوم ، یمانی بوده ام و در این عالم جسمانی از این موضوع اطلاع نداشتم ،تا خداوند مرا یادآوری و آگاهم نمود » 📚پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 98 ❕در جای دیگر در یک بیان مضحک ادعا می کند که چون کسی غیر من ادعای وصایت و یمانی بودن نکرده است ، پس من وصی و یمانی هستم ، می گوید ؛ « برای این که مطمئن شوی که سید احمد الحسن همان یمانی و وصی و فرستاده امام زمان علیه السلام است بدان که به غیر صاحب وصیت ( یعنی من ) مدعی دیگری ( برای این مناصب ) وجود ندارد » 📚پاسخهای روشنگر ج 6 ص 164 👌حال چند مطلب باید روشن شود ؛ 1️⃣احمد الحسن مدعی است که همان یمانی ، اهل یمن است در حالی که صراحتا خود را اهل بصره معرفی می کند و می گوید ؛ « احمد الحسن در بصره به دنیا آمد » 📚پاسخهای روشنگر ج 1 ص 62 ❕« او مبلغ و نقل کننده از امام مهدی علیه السلام است و از استان بصره عراق است » 📚همان ص 74 👌و می گوید ؛ « اسمم احمد است و در شهر بصره در جنوب عراق زندگی می کنم » 📚پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 109 👌روایات فوق صراحتا یمانی را اهل یمن و ظهور او را از یمن معرفی می کند ، در حالی که احمد الحسن به تصریح خودش اهل بصره است و از بصره دعوت خود را شروع کرده است ❕چگونه ممکن است احمد الحسن همان یمانی باشد ❗️ 2️⃣احمد الحسن مدعی است که یمانی معصوم بوده و گناه نمی کند ، در حالی که خودش در مقام معرفی خود می گوید ؛ « من بنده حقیر به فکرم خطور نمی کرد که از سگ مریضی هم برتر باشم چرا که پرودگار رحیم مرا از گناه بزرگم در پیشگاهش آگاه ساخته است » 📚پاسخهای روشنگر ج 1 ص 23 ❕و می گوید ؛ « من گناهکار ، تقصیر کار ، کم عمل با خطاهای بسیار هستم » 📚پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 92 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌بنابراین به تصریح خود احمد الحسن او فردی گناهکار و عاصی است و اساسا نمی تواند یمانی موعود باشد که به تعبیر روایت ، هدایت یافته و به تعبیر خود احمد الحسن معصوم است . 3️⃣توهین های احمد الحسن به مقام شامخ امامان و پیامبران دلیل دیگری بر رد ادعای گزاف او می باشد . ❕می گوید ؛ « علی ( علیه السلام ) دارای منیت و تاریکی و ظلمت بود که اگر این حال را نداشت ، محمد بود » 📚متشابهات ، ج 4 ص 34 ❕در تفسیر آیه « والعصر ، ان الانسان لفی خسر » می گوید : « انسانی که در زیان است ، علی ( علیه السلام ) است ، او انسان است و نسبت به محمد زیان دیده است ، پس مقام رسول خدا، بالاتر و عظیم تر از مقام امام علی است » 📚متشابهات ج 3 ص 73 ❕و می گوید ؛ « باقی انبیاء و رسولان قبل و بعد از ابراهیم ، ستمکاران به خویشتن هستند » 📚الجواب المنیر ج 2 ص 42 ❕و می گوید :« همه خلائق ( حتی امامان ) به جز محمد تقصیر دارند » 📚متشابهات ج 3 ص 142 👌و در توهینی بزرگ ، نسبت شرک به امام حسین علیه السلام می دهد و می گوید ؛ « شرک نفسانی ، مخفی ترین نوع شرک است و همان منیت می باشد که مخلوق را از آن گریزی نیست ، این منیت او را با ظلمت و عدم در هم می آمیزد و از همین رو به این معنا هر بنده ای از بندگان خدا مشرک می باشد ، امام حسین این معنای شرک و نیز آنچه از شک به همراه دارد را قصد کرده است ، امام حسین فتح المبین را درخواست نمود و از بین رفتن شائبه عدم و ظلمت از صفحه وجودش را » 📚متشابهات ج 2 ص 32 ❕این نسبت های ناروا به هادیان الهی که موارد دیگر آن را بازگو نکردیم ، روشن ترین دلیل بر شرک و کفر احمد الحسن بصری و رد ادعاهای او مبنی بر یمانی و وصی بودن و ... است ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ «بی احترامی و حرمت شکنی نسبت به سه چیز مستلزم شرک به خداوند می باشد .بی احترامی به کعبه و به قرآن و به اهل بیت» 📚بحار الانوار ج24 ص186 🔸لذا پیامبر گرامی به زیبایی ظهور این فرد از بصره را پیش بینی کرده و فرمود ؛ « دجالی هم از بصره خروج می کند که از نسل من نیست و او مقدمه همه دجال هاست » 📚الملاحم و الفتن ، سید بن طاووس ، ص 248 4️⃣اگر چه دلائل فراوان دیگری ، در رد ادعای یمانی بودن احمد الحسن ، دجال بصره وجود دارد ، اما مطلب را خلاصه کرده و می گوییم : ❕ مطابق روایات مذکور در ابتدای کلام ، ظهور ، یمانی و سفیانی کاملا همزمان ، در یک روز و یک ماه و یک سال است است ، چنان که در نقل مذکور آمد ؛ « خروج السفیانی و الیمانی و الخراسانی فی سنه واحده ، فی شهر واحد ، فی یوم واحد » ❕حال چگونه یمانی دروغین ، قبل از سفیانی و خراسانی ظاهر شده است ، در حالی که روایت می گوید ظهور سفیانی و یمانی همزمان است ❗️ 👌طرفداران احمد الحسن می گویند ، خروج یعنی قیام مسلحانه ، و احمد الحسن قیام مسلحانه نکرده است و در حال جمع کردن نیرو است ❗️ 🔸پاسخ می گوییم ؛ 1️⃣ ماده ، خرج ، یخرج ، خروجا ، به معنای هرگونه ظهور و بیرون آمدن است ؛ 📚معجم الوسیط ماده خرج 👌و ابن منظور هم ماده خروج را به معنای هر گونه ظهور می داند که ضد دخول و پنهان شدن است . 📚لسان العرب ج 2 ص 249 🔸بنابراین مطابق روایت مذکور ، خروج یعنی اعلام وجود و ظهور یمانی و سفیانی ، همزمان است و آنان پس از اعلام وجود و ظهور ، لشگری ترتیب داده و یکی در راه حق نبرد می کند و دیگری در راه باطل ، و تفسیر « خروج » به « قیام مسلحانه » بدون دلیل و قرینه و خلاف متبادر از مفهوم « خروج » و تصریح « لغت شناسان » است که بطلان چنین تفسیری ، روشن و بدیهی است . 2️⃣به فرض هم که « خروج » به معنای « قیام مسلحانه » باشد ، احمد الحسن در سال 1428 قمری به فرماندهی « کرعاوی » و در سال 1429 به فرماندهی « حسن حمامی » جنگیده است که به قیمت کشته شدن تعداد زیادی از افراد بیگناه انجامید ، که پس از برخورد حکومت عراق ، احمد الحسن به غیبت رفت . 👌بنابراین خروج به معنای قیام مسلحانه احمد الحسن هم واقع شده است ، بدون آنکه این قیام همزمان باشد با قیام سفیانی و این بیان هم دلیل دیگری بر کذب و دروغگویی احمد الحسن در ادعای یمانی بودن است . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
♦️نظر رهبر معظم انقلاب درباره مسئله‌ی 🔹خدا یکی، محبت یکی و یار یکی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁