eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 یا ذالجلال والاکرام 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 256 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
619_4_a2.mp3
1.22M
آیا باید دختر ۷ ساله‌ی خود را برای نماز صبح بیدار کنم تا به اقامه‌ی نماز صبح عادت کند. کلّاً در چند سالگی باید بچّه‌ها را به نماز خواندن مقیّد کرد تا در بعد بلوغ عادت کرده باشند؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
‌❤️ امام حسن علیه السلام: کسی که در دلش هوایی جز خشنودی خدا خطور نکند من ضمانت می کنم که خداوند دعایش را مستجاب کند. ‌ 📚کافی، ج۲، ص۶۲ ‌ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
💌 چه کسی را تغییر بدهیم؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🗳 رهبر انقلاب با اشاره به فرارسیدن زمان ثبت‌نام انتخابات مجلس تاکید کردند: 👈 اگر توان مدیریتی ندارید، مسئولیت نپذیرید ⚠️ بی‌محابا برای انتخابات مجلس اسم‌نویسی میکنند! 🔻 رهبرانقلاب صبح امروز، پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه ضمن شرح حدیثی درباره شرط پذیرش مسئولیّت: 🔹 پیامبر (ص) به ابی‌ذر فرمودند: من هر چه برای خودم دوست میدارم، برای تو هم دوست میدارم. من جنابعالی را در ، ضعیف میبینم. خیلی آدم خوبی هستی اما حالا که آدم ضعیفی هستی، مواظب باش بر دو نفر هم ریاست نکنی و تولیت مال یتیم را قبول نکنی. 🔹 این، درس برای ماها است. بعضی از ما به مجرّد اینکه یک مسندی یا خالی میشود یا ممکن است خالی بشود، فوراً چشم میدوزیم به آنجا! خب اوّل نگاه کن ببین میتوانی یا نمیتوانی. 🔹 حالا بحث برای است، گفتند شروع شده، همین طور بدون میروند! این مطلبی که عرض میکنم، در مورد خود این حقیر از همه بیشتر است و آن کسانی که مسئولیّتی دارند هم همین جور. هر مسئولیّتی، هر سِمَتی، هر توانایی‌ای، در کنارش یک مسئولیّتی دارد، یک تعهّدی وجود دارد. میتوانید آن تعهّد را انجام بدهید یا نه؟ این خیلی درسِ بزرگی است. 🔹 علّت اینکه میگویند تولیّت مال یتیم را قبول نکن، این است که نمیتوانی حقّ یتیم را به او بدهی؛ دیگران می‌آیند دست‌درازی میکنند، جنابعالی هم آدم ضعیفی هستی، لازم را نداری و نمیتوانی. 🔺 برجستگی‌های نظام اسلامی و نظام ارزشهای اسلامی اینها است؛ یعنی در درجه‌ی اوّل، من و شما خودمان مسئولیم که ببینیم این کار را میتوانیم قبول کنیم یا نه؟ این بسیار مسئله‌ی مهمّی است. ۹۸/۹/۱۰ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
13980910_35325_128k.mp3
5.17M
🎙 بشنوید | بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه درباره ثبت‌نام افراد در 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔷 یا قاضی الحاجات 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 257 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
621_6_a2.mp3
1.16M
نوه‌ی 2 ساله‌ای دارم که خیلی عصبی است، خودزنی و دیگرزنی می‌کند. در برابر هرکاری مقاومت می‌کند. وقتی به سوپرمارکت می‌رود خودش باید انتخاب کند که چه می‌خواهد. در خیابان اگر راه می‌رود به مادرش می‌گوید که او را بغل کند؛ اگر هم که مادرش بغلش نکند خودش را می‌زند تا که بغلش کنند. از مادرش خیلی انرژی می‌گیرد. چه باید کرد؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
622_7_a2.mp3
888.4K
فرزند بزرگ‌ترم انحصارطلبی در استفاده از اسباب‌بازی‌ها دارد. چگونه برخورد کنم؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔗عالمی مشغول نوشتن با مداد بود. کودکی پرسید: چه می نویسی؟ عالم لبخندی زد و گفت: مهم تر از نوشته هایم، مدادی است که با آن می نویسم. می خواهم وقتی بزرگ شدی مثل این مداد بشوی! پسرک تعجب کرد! چون چیز خاصی در مداد ندید. عالم گفت پنج خصلت در این مداد هست. سعی کن آن ها را به دست آوری. 🖇اول: می توانی کارهای بزرگی کنی، اما فراموش نکن دستی وجود دارد که حرکت تو را هدایت می کند و آن دست خداست! 🖇دوم: گاهی باید از مداد تراش استفاده کنی، این باعث رنجش می شود، ولی نوک آن را تیز می کند. پس بدان رنجی که می برى از تو انسان بهتری می سازد! 🖇سوم: مداد همیشه اجازه می‌دهد برای پاک کردن اشتباه از پاك كن استفاده کنی؛ پس بدان تصحیح یک کار خطا، اشتباه نیست! 🖇چهارم: چوب مداد در نوشتن مهم نیست؛ مهم مغز مداد است که درون چوب است؛ پس همیشه مراقب درونت باش که چه از آن بیرون می آید! 🖇پنجم: مداد همیشه از خود اثری باقی می گذارد؛ پس بدان هر کاری در زندگی ات مى كنى، ردی از آن به جا مى ماند؛ پس در انتخاب اعمالت دقت کن! 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
علامت احمق سه چیز است: از هدر رفتن عمر باکی ندارد از حرف های بیهوده سیر نمی شود تاب همنشینی کسی که عیبش را ببیند ندارد 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🍀حضرت امام هادی (ع): اگر قبر عبدالعظيم حسنی را در ری زيارت كنی مانند آن است كه امام حسين (ع) را زيارت كرده باشی. ميلاد باسعادت سیدالکریم حضرت عبدالعظيم حسنی (ع) مبارک 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
💌 مسئله اساسی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔷 یا ارحم الراحمین 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 258 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
623_1_a2.mp3
1.93M
مباحث شب ادراری و کنترل ادرار در کودکان - جلسه اول 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
624_2_a2.mp3
1.68M
دو بچّه -یکی ۶ ساله و دیگری ۴- ساله دارم. بچّه‌ی۶ ساله‌ام گاهی شب‌ادراری دارد. دستشویی هم به موقع می‌رود. وقتی که خیلی بازی کند و سرگرمی داشته باشد شب‌ادراری ندارد. باید چه کنم؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ایتایار
کانال #کیف و #کفش با #پایین ترین قیمتها کلی صندل های شیک و مجلسی با قیمت فوق العااااااااده عاااااااالی 😍 #کفش مجلسی زیر ۱۰۰ تومان 😳😳 اگه میخواین خرید راحت و بی دغدغه داشته باشین این کانال عالیه👍 ی سر بزن پشیمون نمیشی😍 http://eitaa.com/joinchat/1585184786C068d842537 تک به قیمت عمده 😍
🌹 امیرالمؤمنین علیه السلام در نصیحت به فرزند گرامیشان، امام حسن مجتبی ع می فرمایند: 🔷 پسر عزیزم! در راهی که از گمگشتگی در آن بیم داری، گام مزن زیرا خود را از سرگردانی گمراهی نگاه داشتن، بهتر از نشستن بر مرکب ترس هاست. 📚 تحف العقول 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
💌 آدم حسابی شدن 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔خمس در زمان امام زمان عج واجب نیست . ❔در توقیع از امام زمان عج امده وَ أَمَّا الْخُمُسُ فَقَدْ أُبِیحَ لِشِیعَتِنَا وَ جُعِلُوا مِنْهُ فِی حِلٍّ إِلَی وَقْتِ ظُهُورِ أَمْرِنَا لِتَطِیبَ وِلَادَتُهُمْ میفرمایند اما خمس برای شیعیان ما مباح وبراى انهاتا ظهور ما حلال گردانیدیم تا طیب و طاهر متولد بشوند ❕❕ 💠💠 👌رواياتى است كه درباره غنائم جنگى و اسيران جنگى وارد شده و زنانى كه جزء بردگان بودند و به عنوان كنيز به دست افراد مى‏ افتادند و آنها با اين زنان ازدواج مى‏ كردند و صاحب مى‏ شدند ❕مى‏ دانيم اگر جهاد به اذن امام نبوده باشد تمام غنائم جنگى كه به دست مى‏ آيد مربوط به بيت‏ المال است و بايد به اجازه امام مصرف شود و حتّى اگر به اذن امام بوده باشد خمس به آن تعلّق مى‏گيرد و در صورت نپرداختن خمس آن، تصرّف در آنها حرام است. 👌بنابراين، كنيزانى كه به عنوان به دست افراد مى ‏افتادند و خمس آنها پرداخته نشده بود بر صاحبان آنها حرام بوده است و حق نداشته‏ اند به عنوان يك همسر با آنها رفتار كنند. ❕بنابراين، اگر كسى توجّه به اين حكم داشته باشد فرزندى كه از چنان زنى براى او متولّد مى‏شود فرزند نامشروع خواهد بود، لذا امامان اهل‏بيت عليهم السلام اين قسمت از را كه مربوط به چنين زنانى بوده به شيعيان بخشيدند تا فرزندان آنها همگى حلال باشند ❕با توجّه به اين مقدّمه كوتاه، اين دسته روايات را توجه کنید. 1️⃣ در رويات «ضريس كناسى» چنين مى‏خوانيم كه امام صادق عليه السلام فرمود: «مى‏دانى از كجا زنا در ميان (جمعى از) مردم وارد شد؟ گفتم نه، گفت: «از ناحيه خمس ما اهل‏بيت، مگر براى شيعيان پاكيزه ما كه بر آنها حلال است و براى نيز حلال.» 📚التهذیب ج4 ص144 2️⃣ محمّد بن مسلم از امام باقر يا امام صادق عليهما السلام چنين نقل مى‏كند كه فرمود: «شديدترين چيزى كه مردم در روز قيامت گرفتار آن هستند اين است كه صاحب خمس برمى‏خيزد و مى‏گويد پروردگارا! خمس مرا (غصب كردند) ولى ما آن را براى شيعيان خود حلال كرديم تا تولّد آنها پاكيزه و فرزندانشان پاك شوند.» 📚 همان مدرک ص136 3️⃣ «فضيل ابن يسار از امام صادق عليه السلام نقل مى‏كند كه فرمود: «كسى كه محبّت ما را در دل احساس كند خدا را بر نخستين نعمتش شكر گويد.» گفتم فدايت شوم نخستين نعمت خدا چيست؟ فرمود: «پاكى تولّد (و نطفه) است.» سپس فرمود: «امير مؤمنان عليه السلام به فاطمه عليها السلام گفت: نصيبت را از فى‏ء (غنائم) براى پدران شيعيان ما حلال كن تا پاكيزه شوند.» .سپس امام صادق عليه السلام فرمود: «ما، مادران شيعيان خود را بر پدرانشان كرديم تا پاكيزه شوند (و فرزندانشان فرزند حلالى باشد). 📚همان مدرک ص 143 👌همینطور احادیث 15 و 16 و 18 و 20 از باب 4، از ابواب انفال کتاب شریف وسائل الشیعه و حديث 8، از باب 8، از ابواب «ما يجب فيه الخمس» کتاب مذکور در همین مورد است . ❕ هم که مورد استناد برای حلیت خمس قرار گرفته است است از همین باب میباشد و در ذیل آن نیز تصریح شده است که این حلیت خمس برای آن است تا شیعیان پاکیزه باشد . 👌اين احادیث درباره مسئله كنيزان وارد شده و مى‏دانيم كه طبق تصريح فقها آنها از خمس مستثنا هستند ولى افراد لجوج و كم‏سواد بدون توجّه و دقّت در مضمون آنها و بدون توجّه به صريح فقها خواسته ‏اند آنها را دليل بر تحليل خمس بطور مطلق قلمداد كنند غافل از اين كه مختصر دقّت در مضمون اين احاديث براى باز شدن مشت آنها كافى است‏. 📚خمس پشتوانه بیت المال ، مکارم شیرازی ، ص83 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❕ابوالفضل بهرام‌پور کارشناسی ارشد ادبیات وعلوم قرآنی از دانشکده الهیات دانشگاه تهران در تلویزیون شبکه می‌گوید که: طبق آیات قرآن، مخالفان را نباید کشت بلکه باید زجرکش کرد و به دار آویخت و دست راست و پای چپشان را قطعه قطعه کرد... قابل توجه آن عده از هموطنان ساده لوح كه خودشان را به خواب زده اند: داعش و جمهورى نجاست آخوندى هر دو به دستور قرآن آدمكشى ميكنند ❗️❗️ 💠💠 👌خداوند می فرماید ؛ « كيفر آنها كه با خدا و پيامبر به جنگ بر مى‏ خيزند و در روى زمين دست به فساد مى ‏زنند. (و با تهديد به اسلحه به جان و مال و ناموس مردم حمله مى‏ برند) اين است كه اعدام شوند يا به دار آويخته گردند يا (چهار انگشت از) دست راست و پاى چپ آنها بريده شود و يا از سرزمين خود تبعيد گردند، اين رسوايى آنها در دنياست و در آخرت مجازات بزرگى دارند.- مگر آنها كه قبل از دست يافتن شما بر آنان توبه كنند، بدانيد (خدا توبه آنها را مى‏ پذيرد) آمرزنده و مهربان است.» 🔹مائده 33_34 ❕این آیه جزای افراد را که اسلحه بروی مسلمانان میکشند و با تهدید به مرگ و حتی کشتن، اموالشان را به غارت میبرند، با شدت هر چه تمامتر بیان میکند، و میگوید ؛ کیفر کسانی که با خدا و پیامبر به جنگ بر میخیزند و در روی زمین دست به فساد میزنند این است که یکی از چهار مجازات در مورد آنها اجراء شود ، نخست اینکه کشته شوند، دیگر اینکه به دار آویخته شوند، سوم این که دست و پای آنها به طور مخالف (دست راست با پای چپ) بریده شود چهارم اینکه از زمینی که در آن زندگی دارند تبعید گردند. ❕در اینجا به چند نکته باید توجه کرد ؛ 1️⃣منظور از محاربه با خدا و پیامبر آن چنان که در احادیث اهل بیت وارد شده این است که کسی با تهدید به اسلحه به جان یا مال مردم تجاوز کند، اعم از اینکه به صورت دزدان گردنه ها در بیرون چنین کاری کند و یا در داخل شهر، بنا بر این افراد چاقوکشی که حمله به جان و مال و نوامیس مردم میکنند نیز مشمول آن هستند. 📚البرهان فی تفسیر القرآن ج 2 ص 284 ❕ضمنا جالب توجه است که محاربه و ستیز با بندگان خدا در این آیه به عنوان محاربه با خدا معرفی شده و این تاکید فوق العاده اسلام را درباره حقوق انسانها و رعایت امنیت آنان ثابت می کند. 📚تفسیر نمونه ج 4 ص 359 2️⃣ منظور از قطع دست و پا طبق آنچه در کتب فقهی اشاره شده همان مقداری است که در مورد سرقت بیان گردیده یعنی تنها بریدن چهار انگشت از دست یا پا می باشد. 📚کنز العرفان فی فقه القرآن ج 2 ص 352. 3️⃣آیا مجازاتهای چهارگانه فوق جنبه تخییری دارد یعنی حکومت اسلام هر کدام از آنها را درباره هر کسی صلاح ببیند اجراء میکند، و یا متناسب با چگونگی جرم و جنایتی است که از آنها انجام گرفته! یعنی اگر افراد محارب دست به کشتن انسانهای بیگناهی زده اند مجازات قتل برای آنها انتخاب میشود و اگر اموال مردم را با تهدید به اسلحه ببرند انگشتان دست و پای آنها قطع میشود و اگر هم دست به آدمکشی و هم سرقت اموال زده باشند اعدام میشوند و جسد آنها برای عبرت مردم مقداری به دار آویخته میشود و اگر تنها اسلحه به روی مردم کشیده اند بدون اینکه خونی ریخته شود و یا سرقتی انجام گیرد به شهر دیگری تبعید خواهند شد، شک نیست که معنی دوم به حقیقت نزدیکتر است، و این مضمون در چند حدیث که از ائمه اهل بیت (علیهم السلام) نقل شده وارد گردیده است. 📚وسائل الشیعه ج 28 ص 307 باب 1 ❕درست است که در پاره ای از احادیث اشاره به مخیر بودن حکومت اسلامی در این زمینه شده است ولی با توجه به احادیث سابق منظور از تخییر این نیست که حکومت اسلامی پیش خود یکی از این چهار مجازات را انتخاب نماید و چگونگی جنایت را در نظر نگیرد زیرا بسیار بعید به نظر میرسد که مسئله کشتن و به دار آویختن همردیف تبعید بوده باشد، و همه در یک سطح. 👌اتفاقا در بسیاری از قوانین جنائی و جزائی دنیای امروز نیز این مطلب به وضوح دیده میشود که برای یک نوع جنایت چند مجازات را در نظر می گیرند، مثلا در پاره ای از جرائم، در قانون مجازات مجرم، حبس از سه سال تا 10 سال تعیین شده و دست قاضی را در این باره باز گذاشته اند مفهوم آن این نیست که قاضی مطابق میل خود سالهای زندان را تعیین نماید بلکه منظور این است چگونگی وقوع مجازات را که گاهی با جهات مخففه و گاهی با جهات تشدید همراه است در نظر بگیرد و کیفر مناسبی انتخاب نماید. ❕در این قانون مهم اسلامی که درباره محاربان وارد شده، چون نحوه این جرم و جنایت بسیار متفاوت است و همه محاربان مسلما یکسان نیستند طرز مجازات آنها نیز متفاوت ذکر شده است. 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 4️⃣ناگفته پیدا است شدت عمل فوق العاده ای که اسلام در مورد محاربان به خرج داده برای حفظ خونهای بیگناهان و جلوگیری از حملات و تجاوزهای افراد قلدر و زورمند و جانی و چاقوکش و آدمکش به جان و مال و نوامیس مردم بی گناه است. 5️⃣بنابراین حکم محارب که مصداق آن کسانی هستند که در اعتراضات اخیر ، دست به سلاح برند و مردم بیگناه را کشتند و اموالشان را غارت کردند ، همان است که در آیه شریفه و تفسیر آن ، مورد اشاره قرار گرفت . ❕البته تذکر این نکته لازم است که گاهی اوضاع جامعه به قدری طوفانی و شرایط بحرانی است که اگر حکم مذکور در مورد محاربان اجرایی شود ، مخالفان با تبلیغات وسیع و کاذب ، افکار عمومی را بر علیه حکومت اسلامی سوق می دهند و دولت های بیگانه با به دست آوردن بهانه ، فشارها را بر حکومت اسلامی بیشتر می کنند و ... 👌در چنین شرایطی ، مطابق روایات ، حاکم اسلامی این حق را دارد که حکم مذکور را بر محاربین بخشیده و مجازات دیگری را در قبال او اجرایی کند . 📚وسائل الشیعه ج 28 ص 40 باب 18 👌چنان که علی علیه السلام ، بعد از جنگ جمل ، تمام همدستان طلحه و زبیر و حتی خود عایشه را با این که مصداق محارب بودند ، اما حکم محارب را در مورد آنان اجرایی نکرد ، زیرا اگر امام علیه السلام چنین می کرد ، مخالفان به آسانی می توانستند توده های عوام مسلمین را بر ضد او بشورانند ، لذا در نقلی از عمروعاص می خوانیم که به عایشه گفت ؛ « ای کاش در روز جنگ جمل کشته شده بودی و ما کشتن تو را بزرگترین دستاویز بر ضد علی قرار می دادیم » 📚شرح نهج البلاغه ،ابن ابی الحدید ، ج 6 ص 322 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔷 یا حی یا قیوم 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁