eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
💢امام جواد، مبتکر بحث آزاد فکری 🔹امام جواد علیه‌السلام الگوی برتر برای جهاد تبیین هستند. 🔸این امام همام که زمینیان تنها 25 سال، وجود مبارکش را درک کردند، در این مدت کوتاه با علم خدادادی و بیان علوی عزت و آبروی شیعه را حفظ نموده و یگانه‌ی عصرشان بودند. 🔹امام جواد علیه‌السلام در زمان 17 ساله امامتشان، آزادی فکری دوران را قدر دانسته و با مناظراتشان همه را مبهوت کردند. مناظره ایشان در سن کودکی با یحیی بن اکثم 60 ساله و پیروزی علم ایشان، از جمله مواردی است که چشمان اهل زمان را خیره به نور امامت کرد. 🔸یکی از اقدامات ایشان رواج بحث‌های فکری بود. مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «مبتکر بحث آزاد اجتماعی امام جواد علیه‌السلام است. البته قبل از امام جواد (علیه‌السلام) هم در زمان ائمه بحث زیاد می‌شد، اما اینکه حالا بنشینند جمعاً صحبت کنند، امام جواد (علیه‌السلام) اول بار این کار را کردند». 🔹در نهایت همین فعالیت‌های روشنگرانه و مبارزات علمی ایشان با تفکر حاکمان، موجب شد که دشمنان اسلام در برابر ایشان احساس عجز کرده و ایشان را بزدلانه و با زهر مسموم نمایند. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💯 | هدف از تشکیل صندوق توسعه ملی 🔷 تأمین مالی برای فعالیّت‌های بخش خصوصی هم یکی دیگر از آن چیزهایی است که به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کند. صندوق توسعه اصلاً تشکیل شد برای اینکه به بخش خصوصی کمک کند. 🔸 متأسفانه در دولت‌های مختلف ــ از وقتی این صندوق تشکیل شده تا حالا، در طول این چند سال - هر وقت کارشان یک جایی گیر می‌کند و مجوّز قانونی هم برای برداشت از صندوق توسعه ندارند - مراجعه می‌کنند به این حقیر برای اینکه مجوّز داده بشود که فراتر از قانون از این صندوق استفاده کنند؛ این درست نیست، این اشکال دارد؛ هم اشکال فنی دارد، هم اشکال نتیجه‌ای دارد. باید به بخش خصوصی کمک بشود. ✍🏻 امام‌‌خامنه‌ای مدظله‌العالی؛ 10 بهمن 1401. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
❇️ | حیدر کرّار ✔️ در جنگ خیبر پس از عقب‌نشینیِ مسلمانان به فرماندهى ابوبکر و عمر، ترس و وحشت بر جان‌هاى آنان چیره شد. 🔻 در این حال، رسول‌خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم در مورد امام‌علی علیه‌السّلام فرمودند: «لَأٌعْطِيَنَّ الرَّايَةَ غَدًا رَجُلًا يُحِبُّ اللهَ وَ رَسُولَهُ، يَفْتَحُ اللهُ عَلَى يَدَيْهِ، لَيْسَ بِفَرَّارٍ». ✍️ فردا پرچم را به دست مردى می‌سپارم که خدا و پیامبرش را دوست دارد، خدا پیروزی و فتح را به دست او قرار می‌دهد و هیچ‌گاه فرار نمی‌کند. 📚 الطبرانی، المعجم الكبير، ج7، ص35. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
خیرین عزیز سلام😍 خداوند گره گشای مشکلات است و گاهی کمک ما میشود وسیله گره گشایی و واسطه حل مشکلات😍 یک مادر سید به همراه همسر بیمار و تنها فرزندشان نیاز به مساعدت تک تک شما عزیزان دارد🙏🌸 این خانواده گرامی در منزل یک خیر سکونت داشته که به دلیل انحصار وراثت دیگر نمی‌توانند در این منزل زندگی نمایند😔 با تصمیم اعضای هیئت عامل مرکز تصمیم گرفتیم هزینه اجاره یک منزل را برای این خانواده گرامی تامین کرده و قلب نگران این مادر سید را التیام ببخشیم😍🙏 مادر سادات گره گشای زندگیتان🤲🌸 منتظر کمک‌های سبز شما هستیم🙏 🔰راه های پرداخت 👇👇 1️⃣ شماره کارت 💳 6037997950144171 روی شماره کارت بزنید کپی می شود 2️⃣ ussd 📱*8877*111466# ارتباط با ادمین @admiinnikokari هم راهی شما افتخار ماست👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2097545252Cf93f939a54
💢منشور تکالیف بشر 🔹بی‌شک همه ما بارها و بارها کلماتی نظیر حقوق بشر، حقوق زنان، حقوق کارگران و ... را شنیده‌ایم. تردیدی نیست که اگر این الفاظ در معنای درست خود به کار روند و بر مصادیق صحیح دلالت کنند، هیچ انسان عاقلی آن را انکار نمی‌کند. اما مسئله این است که آیا ما به همین اندازه که به حقوق می‌پردازیم، تکالیف انسانی را نیز مورد توجه قرار می‌دهیم؟ 🔸این ویژگی انسان مدرن است که خود را محور همه امور می‌داند و همه چیز را در ارتباط با خود می‌سنجد؛ انسان مدرن می‌گوید: «من حق دارم»، «بقیه باید اینگونه باشند» و ... 🔹او غافل است از اینکه در کنار تمام آنچه به حق می‌خواهد، وظایفی نیز دارد. انسان در برابر خالقش، در برابر پیامبرش، در برابر محیط زندگیش، در قبال خانواده‌اش و ... مکلف است. 🔸اشرف مخلوقات باید بیاندیشد که چه تکالیفی بر گردن اوست و چگونه می‌تواند آن را به جای آورد. او به منشور تکالیف بشر نیاز دارد؛ منشوری که همانند رساله حقوق امام سجاد علیه‌السلام وظایف او را بیان کند؛ میثاقی که هر انسانی خود را به اجرای آن پایبند بداند. 🔹چه خوب است به پیروی از مولایمان امیرالمؤمنین علیه‌السلام، هرگاه خواستیم از حقوقمان سخن بگویم، به تکالیفمان نیز بیاندیشیم و هرگاه به دنبال مطالبه حقوقمان بودیم، پیش از آن اعمالمان را نیز ارزیابی کنیم. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️بیان امیر، الگوی تبیین 🔸امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «إِنَّا لَأُمَرَاءُ الْكَلاَمِ وَ فِينَا تَنَشَّبَتْ عُرُوقُهُ وَ عَلَيْنَا تَهَدَّلَتْ غُصُونُهُ»؛ «همانا ما فرماندهان سپاه سخنیم، ریشه درخت سخن در میان ما روییده و جا گرفته و شاخه‌هایش بر سر ما آویخته است». 🔸مخلوط کردن هنر سخنوری با محتوای عمیق رسانه، منبر ایشان را به رسانه‌ای ماندگار و ابدی تبدیل کرده است. مسعودی تاریخ‌نگاری که حدود 100سال پیش از سید رضی [که گردآورنده 241 خطبه حضرت در نهج‌البلاغه است] می‌زیسته، نقل می‌کند که مردم حدود 480 خطبه حضرت را حفظ بوده‌اند و در زندگی از آن استفاده می‌کردند. 🔹بیانات امیرالمؤمنین علیه‌السلام نمونه عالی یک کار رسانه‌ای بوده و الگوی جهاد تبیین است. مخاطب‌شناسی، تنوع مباحث، ایجاد شور و شوق در شنونده و هنر سخن موزون از خصوصیات خطبه‌های منبر علی بن ابیطالب علیهماالسلام می‌باشد. بیان امیر سخن ویژگی‌هایی دارد که اگر در رسانه‎‌های دینی امروز نیز منعکس گردد، باعث موفقیت در جهاد تبیین خواهد شد. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاداش در برابر کار! 🔅 : 🔸«با كار است كه پاداش به دست مى آيد، نه با تنبلى» . 🔹«بِالعَمَلِ يَحصُلُ الثَّوابُ لا بِالكَسَلِ». 📚 غرر الحكم :ح ٤٢٩٥ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
آیا زلزله ترکیه و سوریه جزء علائم ظهور است !!!! 🤔 : ❓آیا زلزله ای که در سوریه و ترکیه رخ داد از علائم ظهور است ? عده ای می گویند از علائم است و عده ای نیز می گویند ما حق تطبیق دادن نداریم ? در این رابطه توضیح دهید !!!! 💠💠 👌تطبیق دادن علائم ظهور بر وقائع خارجی در دو صورت ناپسند و ممنوع  است : 🔸١ _ وقائع خارجی که نمی تواند مصداق روایت باشند به عنوان علامت ظهور معرفی شود , در حالی که ارتباطی بین آن واقعه خارجی با روایت علائم ظهور وجود ندارد . 🔸٢ _  تطبیق دادن به صورت تطبیق قطعی باشد به گونه ای که این تطبیق دادن منتهی شود به تعیین وقت برای ظهور , در حالی که ما اجازه تعیین وقت برای ظهور را نداریم , چنان که وقتی راوی از امام صادق علیه السلام سوال کرد : " اين امرى كه انتظارش را مى‏كشيم، كِى رخ مى‏دهد؟ 👌امام علیه السلام پاسخ داد : «اى مِهزم! تعیین وقت کنندگان ظهور ، دروغ گفتند و عجله كنندگان، هلاك شدند و تسليم شدگان، نجات يافتند و به سوى ما ره‏سپارند». 📚الإمامة و التبصرة: ص 235 ح 87  ❕بنابراین اگر تطبیق دادن به صورت احتمالی باشد نه قطعی و نیز بین واقعه خارجی و روایت علائمی ارتباط قوی و قابل قبولی باشد , در این صورت تطبیق دادن بی اشکال است , چنان که حدیث شناس برجسته معاصر یعنی مرحوم آیت الله ری شهری می نویسد : "اظهار نظر قطعى در باره تطبيق علائم ظهور، در صورتى كه موجب نوعى تعيين وقت ظهور شود، امكان‏پذير و مجاز نيست. در اين موارد، تنها برداشت‏هايى از احاديث امكان‏پذير است كه به صورت احتمالى و به استناد برداشت شخصى افراد، قابل تطبيق بر وقايع خارجى است. " 📚دانش نامه امام مهدی علیه السلام ج 7 ص 455 👌تطبیق نشانه های ظهور با دو شرطی که بیان کردیم دارای فوائدی است که برخی از محققین در مورد این فوائد می نویسند : " با تأملى در روايات علايم ظهور و بررسى همه‏جانبه آن، پى به آثار و فوايد نشر آنها در ميان جامعه خواهيم برد. اينك به برخى از آنها اشاره خواهيم كرد: ❗️ آگاهى امّت از پرچم‏ها و دعوت‏هاى ضلال و گمراه‏كننده _  بشارت به ظهور دعوت‏هاى حق و قيام‏هايى كه در آن مردم را به حقّ دعوت مى‏نمايند - بعد از تحقق هريك از علايم ظهور، اطمينان مردم به اصل ظهور بيشتر خواهد شد - تحقق يكايك علايم ظهور در خارج، منعكس‏كننده عزم جدّى خداوند متعال در نصرت اسلام و مسلمين بر كفّار در سطح كلّ كره زمين است - مسلمانان را براى آماده شدن و زمينه‏سازى ظهور تحريك كرده و به آنها آمادگى روحى، سياسى و جهادى براى شركت در حكومت آن حضرت را خواهد داد.... " 📚موعود شناسى و پاسخ به شبهات، ص: 517 👌حال در مورد ارتباط زلزله ای که در سوریه و ترکیه رخ داد با ظهور گفتنی است که روایتی در این رابطه مورد استناد قرار گرفته است که روایت مذکور با ترجمه مرحوم ری شهری چنین است : ▫️ امام باقر عليه السلام از امير مؤمنان عليه السلام نقل می کند که فرمود: «هنگامى كه دو نيزه با هم درگير شدند، از هم باز نمى‏شوند، مگر آن كه‏ نشانه‏اى از نشانه‏هاى خدا پديدار شود». گفته شد: آن چيست، اى امير مؤمنان؟ ❕فرمود: «زلزله‏اى در شام كه بيش از صد هزار تن در آن هلاك مى‏شوند و خداوند، آن را رحمت مؤمنان و عذاب كافران، قرار مى‏دهد و چون چنين شد، به افراد [سوار بر] مركب‏هاى دُم (/ گوش) بريده، بنگريد و نيز پرچم‏هاى زردرنگ كه از سمت مغرب پيش مى‏آيند تا در شام فرود آيند و اين به هنگام بى‏تابى بزرگ، و مرگ سرخ است و چون چنين شد، به فرو رفتن روستايى در دمشق به نام حَرَستا بنگريد كه چون چنين شود، فرزند [هندِ] جگرخوار از وادى يابس (بيابان خشك) خروج مى‏كند تا بر منبر دمشق قرار گيرد و چون چنين شود، خروج مهدى را انتظار بريد». " ... رَجفَةٌ تَكونُ بِالشّامِ يَهلِكُ فيها أكثَرُ مِن مِئَةِ ألفٍ، يَجعَلُهَا اللَّهُ رَحمَةً لِلمُؤمِنينَ وعَذاباً عَلَى الكافِرين‏ ... " 📚الغيبة، نعمانى: ص 305 ح 16، الغيبة، طوسى: ص 461 ح 476 ❕این روایت قابل تطبیق بر واقعه زلزله سوریه و ترکیه نیست و به اصطلاح شرط اول از شروطی که بیان کردیم در این روایت وجود ندارد . 👇👇👇
👌روایت مذکور می گوید که زلزله مورد اشاره بسیار هولناک است که سبب کشته شدن بیشتر از  صد هزار نفر می شود , در حالی که زلزله رخ داده شده در ترکیه و سوریه اگرچه پر شدت بوده اما به اندازه ای نبوده است تا بتواند مصداق روایت باشد . همینطور روایت می گوید که زلزله مذکور سبب پایان نزاع و درگیری دو گروه شده و به نفع جبهه اهل حق تمام می گردد و مایه عذاب کفار است , در حالی که ما امروز شاهد نزاع و نبرد خاصی در منطقه شام نیستیم تا زلزله رخ داده شده سبب پایان نزاع و نبرد آنان و نیز سبب تقویت جبهه اهل حق و عذاب و نابودی جبهه کفار گردد . ❕بنابراین روایت مذکور قابل تطبیق بر زلزله رخ داده در ترکیه و سوریه نمی باشد . ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 امت استوار 🔸 ملّتی که است، کمرش خم نمی شود؛ نه خودشان برای کسی یا چیزی خم می شوند، نه بیگانه ای می تواند کمر این ملّت را خم بکند! ببینید قرآن کریم را به چه وصف کرد؟ فرمود کتابی را ذات اقدس الهی نازل کرد که ﴿غَیرَ ذِی عِوَجٍ﴾ است. این ﴿غَیرَ ذِی عِوَجٍ﴾ غیر از مستقیم بودن است، غیر از قائم بودن است. بعضی از امورند که مستقیم اند ولی می شود آنها را منحرف کرد، بعضی قائم اند ولی می شود آنها را به زانو درآورد؛ اما بعضی ها ﴿غَیرَ ذِی عِوَجٍ﴾ هستند! 🔸 ﴿غَیرَ ذِی عِوَجٍ﴾ مثل ﴿غَیرِ ذِی زَرْعٍ﴾ است؛ آن بیان نورانی است که به خدای سبحان عرض کرد خدایا! من این مادر و این بچه را به جایی آوردم سپردم به تو که هیچ بویی از آبادی ندارد! ﴿غَیرِ ذِی زَرْعٍ﴾؛ یعنی قابل آباد کردن نیست، چه چیزی از آن را آباد بکند؟ یک مُشت سنگلاخ بیش نیست! آب ندارد تا شما آباد کنید! این‌جا منطقه بارانی نیست! منطقه سوزان استوایی است؛ ولی این کار از تو برمی آید و می توانی اداره کنی، این را می گویند ! 🔸 ﴿غَیرَ ذِی عِوَجٍ﴾ یعنی اصلاً نمی شود این را کج کرد؛ با چه چیزی می خواهید این را کج بکنید؟! خودش راست است و جامعه را هم راست نگه می دارد. هیچ چیزی کمر این جامعه را خم نمی کند؛ ! این انقلاب نمونه همین است، این دفاع مقدس هشت ساله همین است. چیزی نمی تواند کمر این ملت را خم کند؛ منتها مادامی که باشند. کتابی که از هر جهت منزّه است و کسی جرأت نمی کند درباره حرم اَمن این کتاب حرف بزند، قرآن کریم است! فرمود: ﴿غَیرَ ذِی عِوَجٍ﴾ است و هیچ چیزی کمر آن را خم نمی کند. ملّت مسلمان هم باید ﴿غَیرَ ذِی عِوَجٍ﴾ باشند، باشند، باشند، باشند و را داشته باشند. : 📚 سوره مبارکه جاثیه جلسه 13 تاریخ: 1394/12/26 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰