eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.9هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.5هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ 🔷 داستان شگفت انگیز 🔶 زنده شدن پس از مرگ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فقیران بهشت 🔸شخصی به نام ابو سلام عبدی می گوید: خدمت امام صادق ( علیه السلام ) رسیدم و عرض کردم: چه می فرمایید درباره کسی که نمازعصرش را عمدا تاخیر اندازد؟؟ ❣حضرت فرمودند: روز قیامت بی کس و تنها ( و فقیر ) و بدون ثروت محشور می گردد. عرض کردم: اگر چه از  بهشتیان باشد؟ فرمود: اگر چه از اهل بهشت باشد. ⁉️پرسیدم: منزل و جایگاهش در بهشت در کجاست؟ ❣ فرمود: یکه و تنها، بی زن و فرزند و مال و منال در بهشت سرگردان است و اهل بهشت به او چیزی می دهند. 📚 ثواب الأعمال وعقاب الأعمال، ص۲۳۱   ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴داغی صحرای محشر ✍روزی پیامبر اکرم(ص) یک درهم به سلمان و یک درهم به ابوذر داد. 1️⃣سلمان درهم خود را انفاق کرد و به بینوایی بخشید، 2️⃣ ولی ابوذر با آن لوازمی خرید. ⏺روز بعد پیامبر دستور داد آتشی افروختند. سنگی نیز روی آن گذاشتند. همین که سنگ گرم شد و حرارت و شعله‌های آتش در سنگ اثر کرد، سلمان و ابوذر را فراخواند و فرمود: 🌕«هر کدام باید بالای این سنگ بروید و حساب درهم دیروز را پس بدهید.» ◀️سلمان بدون درنگ و ترس، پای بر سنگ گذاشت و گفت: «در راه خدا انفاق کردم» و پایین آمد. ◀️وقتی که نوبت به ابوذر رسید، ترس او را فراگرفت. از اینکه پای برهنه روی سنگ داغ بگذارد و خرید خود را شرح دهد، وحشت داشت. 🌕پیامبر فرمود: « از تو گذشتم؛ زیرا حسابت به طول می‌انجامد، ‌ولی بدان که صحرای محشر از این سنگ داغ‌تر است». 📚پند تاریخ، ج 1، ص 190 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
. | | 💢آنچه از آن سوال می‌کنی! 🔅 : 🔸خدایا! مرا به کاری وادار که فردای قیامت درباره آن از من سؤال می‌کنی. و استَعمِلْني بما تَسألُنِي غَداً عَنهُ‌.(۱) ✍🏻در فرازهای قبلی دعا، داعی از خدا می‌خواهد از‌ هر‌ کار که‌ انجام ‌آن از‌ پرداختنم به‌ تو‌ باز مى دارد، کفایت کند. به این معنا که وسیله‌ای فراهم سازد تا با پرداختن به کارهای مهم‌تر، در وقت و عمرش صرفه‌جویی شود. حال در این جمله آن کار مهم‌تر را معرفی می‌کند و آن کاری است که فردا از آن سؤال می‌شود. برخی از کارهایی که انسان در این دنیا انجام می‌دهد، اهمیتی ندارد، لذا در روز قیامت نسبت به آنها مورد سؤال قرار نمی‌گیرد؛ ولی برخی کارها مسئولیت آور است و چه خوب است که خدا توفیق دهد انسان وقتش را صرف این کارها کند. 🚩 اما اینکه این کارها چیست که از آنها سؤال می‌شود؟ طبق روایات اولین چیزی که از انسان هنگام ورود به عالم برزخ سؤال می‌شود، سؤال از عقاید است. ▫️ در روایتی امام سجاد علیه السلام سؤالات «نکیر» و «منکر» را اینگونه بیان می‌دارند: 🔅 بدان! نخستين پرسشى كه آن دو از تو مى‌كنند درباره پروردگار توست، كه او را مى‌پرستيدى و درباره پيامبر تو، كه برايت فرستاده شده و درباره دينت، كه به آن باور داشتى و درباره كتابت، كه تلاوتش مى‌كردى و درباره امامت، كه ولايت او را داشتى. ✧ پس سؤال از خدا، پیامبر، دین، قرآن و امام از اولین پرسش‌های عالم قبر است. این طور نیست که هر کس در این دنیا با زبان اقرار به این عقاید کند، آنجا هم بتواند جواب دهد، زیرا ممکن است قلباً به آنها معتقد نباشد... و آن روز که دهانش مُهر می‌شود ﴿الْيَوْمَ نَخْتِمُ عَلى‌ أَفْواهِهِمْ﴾، نتواند اقرار کند. ▫️ در ادامه روایت می‌فرماید، پس از سؤال از عقاید، از عمر و مال انسان سؤال می‌شود: 🔅سپس از عمرت، كه آن را چگونه صرف كردى و دارايى‌ات، كه از كجا به دست آوردى و در چه راه خرج كردى. پس، بهوش باش و براى خودت فكرى كن و پيش از شروع امتحان و پرسش و آزمون، خويشتن را براى جواب گويى آماده ساز.(۲) خداوند به ما کمک کند تا بتوانیم پاسخگوی سؤال‌های قبر و قیامت باشیم. ا - - - - - ۱. صحيفه سجّاديّه، دعاء۲۰. ۲. بحار الأنوار، ج۷۸، ص۱۴۳، ح۶. ❖ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
D1737430T13364138(Web).mp3
14.24M
🔖منبر کامل 🔖 💠ادب وداع با ماه رمضان 💠دستور پیامبر به جابر در آخر ماه رمضان 💠برخورد امام سجاد علیه السلام با خدمتکارانش 💠ندای فرشته در شب عید فطر 💠دعای آخرین روز ماه رمضان 💠رحمت واسعه‌ی خداوند 💠داستان 💠آیات رحمت 🔴چه کنیم رحمت واسعه شامل ما بشود؟ 1⃣استغفار 2⃣عبرت 3⃣دفاع از حق 4⃣توسل به اهل‌بیت 🔖 وداع با 🔖 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🌺 برای نمازت داشته باش ✍استاد قرائتی: گاهی وقت‌ها ما گیر در خودمان است. یک کسی آمد گفت: آقای قرائتی من به راننده گفتم نگه دار بخوانم. نگه نداشت نماز من قضا شد گناه کردم؟ گفتم: بله گفت: من که گفتم نگه دار. گفتم: چطور گفتی؟!️ گفت: رفتم گفتم آقای راننده یک جایی نگه دارید نماز بخوانم. گفت: بنشین صدایت می‌زنم. ما نشستیم صدا نزد. ❓گفتم: اگر می‌افتاد چه می‌کردید؟!می‌گفتی: آقای راننده لطفاً نگه دارید چمدان من افتاد. نگه دار،️ نگه دار ..... چمدانم افتاد. گفتم: آن غیرتی که برای چمدانت داری برای نماز نداری. گیر در خودت است. شما برای چمدانت نعره کشیدی، براے نماز نعره نکشیدی. 👈 مقید نماز اول وقت باشیم ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 کفر یأس 🔸 بیان نورانی ائمه (علیهم السلام) این است كه از راهی که امید ندارید امیدوارتر باشید: «كُن لِما لا تَرجُو أرجی مِنكَ لِما تَرجُو». سرّش آن است كه امید، به یك مركز غیبی است. امید به اسباب عادی، در حقیقت یك امید كاذب است؛ اگر از این اسباب عادی كاری ساخته بود، تا كنون انجام می ‌دادند و دیگر نیاز به امید نبود. 🔸 امید به جایی است كه انسان به او دسترسی ندارد ولی او به انسان دسترسی دارد، انسان او را نمی ‌بیند ولی او انسان را می ‌بیند، انسان از او غافل است ولی او از انسان غافل نیست و آن خداست! 🔸 در دستورهای دینی آمده است كه انسان تا زنده است باید با امید زندگی كند؛ اینكه كه می ‌گویند یأس از رحمت خدا كفر است معنایش همین است. یأس نه تنها بد است، بلكه معصیت است و نه تنها معصیت عادی است، بلكه كفر است! معنای كفر بودنِ یأس این است كه دیگر از هیچ جا کاری ساخته نیست؛ خب پس این چه كسی است؟! این چه كسی است؟! یأس از رحمت خدا یعنی دیگر كسی نیست که مشكل ما را حل كند؛ این كفر است. ﴿لاَ ییأَسُ مِن رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ﴾ همین است. 🔸 یك وقت است انسان یأس از خود دارد كه دیگر از من كاری ساخته نیست یا یأس از دوستان دارد كه از آنها كاری پرداخته نخواهد شد، این كفر نیست؛ امّا یأس از رحمت خدا یعنی اینکه دیگر كسی نیست كه مشكل ما را حل كند، این كفر است. 📚 دیدار اعضای خانواده امام موسی صدر با حضرت استاد تاریخ: 15/06/1390 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 : آیا کسی که میمیرد میتواند در دنیا ؟؟؟ ✅ : روح کسانی که می میرد، در عالم برزخ است و این گونه نیست که بتواند در دنیای مادی حاضر شود، اما از ویژگى هاى عالم برزخ این است که میت تا هنگامى که در برزخ به سر مى برد، به کلى از دنیا بریده نمى شود، بلکه گاه گاهى با دنیا ارتباط برقرار مى کند و نسبت به امور این عالم اطلاع پیدا می کند، بنابراین روح در عالم دنیا حاضر نمی شود. زمانی که چند روزی بیشتر از مرگ فرد نگذشته است، به علت تعلقات متوفی نسبت به عزیزانش، هنوز توجهش به کسانی است که عمری با آنها و برای آنها زندگی کرده. بنابراین تا چند روز پس از مرگ به نوعی رفت و آمد میان دنیا و برزخ وجود دارد. در همین شرایط، ممکن است متوفی به خواب نزدیکانش بیاید. ولی پس از چند روز این روابط به تدریج کم می شود سپس به طور کامل قطع می شود. بنابراین بعد از چند ماه یا چند سال از مرگ، این ارتباط به سادگی امکان پذیر نیست. البته لازم است متوفی اجازه برای ارتباط با عالم دنیا داشته باشد، زیرا برخی افراد به دلیل ، سالی فقط یک بار و بعضی چند بار اجازه سر کشی به دنیا دارند یا روح آنان می توانند با ارواح دیگران ارتباط پیدا کند اما برخی، هر ماه یا هر هفته و شهیدان و اولیای الهی هر وقت بخواهند، بنابراین کیفیت و کمیت ارتباط مردگان با دنیا، به کیفیت زندگی آنها در دنیا و حالات نفسانیِ ایشان بستگی دارد. امام جعفر صادق علیه السلام می فرماید:«هر انسانِ مؤمن و کافر، پس از مرگ، هر روز ظهر، با خانواده خود دیدار و نظاره گر رفتار آنان خواهند بود». و در حدیثی دیگر می فرمایند:«برخی از اموات، هر جمعه و برخی دیگر با فاصله کمتر یا بیشتری به سراغ اهل و عیال و بازماندگانِ خود می روند. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 لقمه حلال... ✍بعد از نماز مردم در مسجد دور تا دور پیغمبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) نشسته بودند، پیامبر فرمودند: فرزندان خود را در رحم مادرانشان تربیت کنید. همه تعجب کردند،پرسیدند: یا رسول الله!چگونه فرزند به دنیا نیامده را تربیت کنیم؟ پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) فرمودند: با خوراندن غذای حلال و پاک به مادرانشان ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
توضیحاتی در مورد سخن رهبری پیرامون رفراندوم !!!! 🤔 : ❓محمود صادقی در توییتی پاسخ رهبر انقلاب در مورد رفراندوم را چنین داد : "همه پرسی از مردم در مسائل مهم ریشه در سیره پیامبر دارد . پس از شکست در جنگ احد بعضی به پیامبر ایراد گرفتند که چرا نظر اکثریت را ( که قدرت تحلیل مسائل را ندارند ) بر نظر خودت ترجیح دادی ? آیه شریفه " و شاورهم فی الامر " نازل شد " 💠💠 👌رجوع به رای و آراء مردم در حکومت اسلامی یک اصل مسلم است که قابل انکار و تردید نیست , چنان که برخی می نویسند : " با قبول توحيد، حاكميّت كه از شاخه‏هاى توحيدافعالى خدااست حق حكومت اوّلًا و با لذّات از آن خدا شمرده مى‏شود؛ سپس از آن هر كس كه اوبخواهدو براى اين منصب قرار دهد. بنابراين حكومت اسلامى نه حكومت ديكتاتورى و استبدادى است، و نه حكومت دموكراسى؛ بلكه نوعى حكومت برتر يعنى حكومت خدايى و الهى است. ▫️ولى اين بدان معنى نيست، كه اصل مشورت و توجّه به آراء مردم در بافت حكومت اسلامى نقشى نداشته باشد؛ و نسبت به آن بى توجّهى شود. زيرا هنگامى كه «مالِكُ الْمُلوك» و «احكَمُ الْحاكِمينَ» كه خداوند است، دستور به مشورت و توجّه به آراء مردم بدهد؛ اين امور مشروعيّت پيدا مى‏كند. از طرفى مى‏دانيم در دو آيه از قرآن مجيد صريحاً دستور به شورا داده شده است. در آيه 38 سوره «شورى» كه به خاطر همين آيه اين‏سوره «شورى» ناميده شده، براى مؤمنان متوكّل على اللَّه هفت صفت بارز ذكر مى‏كند كه يكى از آنها مشورت در امور مهمّه است‏و مى‏فرمايد: وَ امرُهُمْ شُورى بَيْنَهُمْ: «وامورشان با مشورت درميان آن‏ها انجام مى‏گيرد!»! و در آيه 159 «آل عمران» از اين فراتر رفته و سه توصيه مهم درباره مؤمنان به پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله داده كه يكى از آن سه دستور، مشاورت با آنان در امور مهمّه است، مى‏فرمايد:صلى الله عليه و سلم وَ شاوِرْهُمْ فى الامْرِ رحمهما الله: «ودر كارها، با آنان مشورت كن». 👌بنابراين احترام به آراء مردم مشروعيّت خود را از فرمان پروردگار به دست مى‏آورد. از سوى ديگر پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و جانشينان معصوم او و دانشمندان و علمايى كه به‏ عنوان ولىّ فقيه مشروعيت خويش را باواسطه از خداوند كسب مى‏كنند، مأموريت دارند كه مصالح مردم (بندگان خدا) را در همه جا مورد توجّه قرار دهند؛ و به اصطلاح رعايت غبطه عموم كنند؛ و مسلّم است مصلحت مردم ايجاب مى‏كند كه به نوعى درامر حكومت سهيم و شريك باشند و به آراء آنها توجّه شود؛ بنابراين توجّه به آراء مردم جنبه الهى پيدا مى‏كند. ❕به تعبير ديگر حكومت الهى وقتى انسجام پيدا مى‏كند كه توان وقدرت اجرائى بالايى داشته باشد؛ و به دست آوردن اين توان و قدرت جز با مشاركت مردم در امرحكومت ميسّر نيست. در واقع اجراى احكام الهى واجب است؛ و مشاركت مردم در امر حكومت مقدّمه اين واجب محسوب مى‏شود؛ و مقدّمه واجب، واجب است." 📚پيام قرآن، ج‏10، ص: 37 ❕رهبری انقلاب هم بارها تصریح کردند که رجوع به آراء مردم در نظام اسلامی یک اصل اساسی است و مثلا در یکی از سخنانشان چنین گفتند : " مردم‌سالارى در مكتب سياسى امام بزرگوار ما - كه از متن اسلام گرفته شده است - مردم‌سالارىِ حقيقى است؛ مثل مردم‌سالارى امريكايى و امثال آن، شعار و فريب و اغواگرىِ ذهنهاى مردم نيست. مردم با رأى خود، با اراده‌ى خود، با خواست خود و با ايمان خود راه را انتخاب مى‌كنند؛ مسئولانِ خود را هم انتخاب مى‌كنند. لذا دو ماه از پيروزى انقلاب نگذشته بود كه امام اصل نظامِ برآمده‌ى از انقلاب را به رأى مردم گذاشت.... ❕در مكتب سياسى امام رأى مردم به معناى واقعى كلمه تأثير مى‌گذارد و تعيين‌كننده است. اين، كرامت و ارزشمندى رأى مردم است. از طرف ديگر امام با اتكاء به قدرت رأى مردم معتقد بود كه با اراده‌ى پولادين مردم مى‌شود در مقابل همه‌ى قدرتهاى متجاوز جهانى ايستاد؛ و ايستاد. در مكتب سياسى امام، مردم‌سالارى از متن دين برخاسته است؛ از «امرهم شورى بينهم» برخاسته است؛ از «هو الّذى ايّدك بنصره و بالمؤمنين» برخاسته است. ما اين را از كسى وام نگرفته‌ايم. " 📚بيانات، جلد: ۲۶، صفحه: ۸ ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 👌همه پرسی و رفراندوم و رجوع به آراء مردم در مسائل بسیار مهم و سرنوشت ساز که مردم می توانند حول آن تامل و تصمیم گیری کنند ,  هم در قانون اساسی پیش بینی شده و هم تاکنون سه بار در تاریخ انقلاب همه پرسی عمومی برگزار شده است , چنان که برخی می نویسند : " به‏موجب اصول قانون اساسى جمهورى اسلامى، تنها مرجع قانون‏گذارى در ايران، مجلس شوراى اسلامى است كه مى‏تواند براى همه امور كشورى قانون وضع كند. با اين همه، قانون‏اساسى براى ارج نهادن به حاكميت ملى و دخالت ملت در سرنوشت خويش، مسئله همه‏پرسى را مطرح نمود كه براساس آن آحاد ملت مى‏توانند در مسائل مهم و اساسى، به‏طور مستقل و مستقيم تصميم‏گيرى كنند. پس از انقلاب اسلامى، براى اولين بار در فروردين سال 1358 و به پيشنهاد رهبر كبير انقلاب، همه‏پرسى و مراجعه به آراى عمومى به‏منظور تعيين نوع حكومت برگزار گرديد كه دراين‏باره ملت ايران با اكثريت قاطع نظام جمهورى اسلامى را پذيرفتند؛ چنانكه اصل اول قانون اساسى نيز بدين موضوع اشاره كرده است. همچنين تاكنون دوبار پس از تصويب قانون اساسى ازسوى خبرگان و اصلاح آن توسط شوراى بازنگرى، همه‏پرسى صورت گرفته است كه در هر دو بار، مردم به مصوبات و اصول تنظيم‏شده از سوى دو نهاد فوق، رأى مثبت داده‏اند. بنابراين تجديدنظر در قانون اساسى بايد از طريق همه‏پرسى صورت گيرد. گفتنى است اين نوع همه‏پرسى پس از امضاى مصوبات شوراى بازنگرى از سوى مقام رهبرى (اصل 177)، قابليت اجرا مى‏يابد و به تصويب نمايندگان مجلس نيازى ندارد. افزون بر اين به‏موجب اصل 59 قانون اساسى، مراجعه به آراى عمومى بايد به تصويب دوسوم كل نمايندگان مجلس نيز برسد. براى بررسى تقاضاى همه‏پرسى كميسيون ويژه‏اى مركب از پانزده نفر از نمايندگان با رأى مستقيم مجلس تشكيل مى‏شود تا پس از بررسى موضوع، گزارش خود را به مجلس تقديم نمايد " 📚آشنايى با قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران، ص: 174 👌حال برخی انتقاداتی از رهبری مطرح می کنند که ایشان موافق رجوع به رای مردم و همه پرسی نیستند , در حالی که توجه ندارند که ایشان تصریح کردند که👈 مقصودشان همه پرسی و رفراندوم در تمام مسائل است و روشن است که مردم در تمام مسائل اعم از مسائل ریز سیاسی و اقتصادی و اجتماعی تخصص ندارند تا بخواهند در همه پرسی شرکت کنند 👉 و اسلام نیز چنین مشورت و همه پرسی با افراد غیر متخصص در موضوعات غیر تخصصی شان را توصیه نمی کند , بلکه با صراحت در روایات تصریح شده است که مشورت باید با افرادی باشد که در موضوع مورد مشورت تخصص و آگاهی و تجربه داشته باشند : " قِيلَ لِرَسُولِ اللَّهِ ص مَا الْحَزْمُ قَالَ مُشَاوَرَةُ ذَوِي الرَّأْيِ وَ أَتْبَاعِهِمْ _ خير من شاورت ذوو النّهى و العلم و أولوا التّجارب و الحزم. _  مَن شاوَرَ ذَوي الألبابِ، دُلَّ عَلَى الصَّواب‏ " 📚المحاسن، ج‏2، ص: 600 _ غرر الحكم و درر الكلم، ص: 356 _ الإرشاد: ج 1 ص 300 👌پیامبر اسلام هم در جنگ احد نرفت مسائل خاص نظامی و دفاعی را با مردم کوچه و بازار و غیر متخصص در میان نگذاشت بلکه با فرماندهان نظامی اش در مورد نحوه مواجه با دشمن مشورت کرد : 📚فروغ ابدیت ص ٥٢٨ 👌مردم در مسائل غیر تخصص خود وارد صحنه می شوند و رییس جمهور و نماینده مجلس انتخاب می کنند تا آنها به وکالت از مردم امور را سامان دهند و مردم از این طریق مورد مشورت قرار میگیرند , چنان که پس از انقلاب بارها و بارها همه پرسی در این جهت صورت گرفته است و مردم نمایندگان مجلس و رییس جمهور را انتخاب کرده اند . ▫️رهبری انقلابی به زیبایی متذکر این نکات شدند و فرمودند : " حرف مردم کجا است؟ خب مردم در همه‌ی مسائل که حرف ندارند، [ضمناً] یک حرف ندارند؛ باید فکر کنند، مطالعه کنند. حرف مردم سازوکاری دارد. حرف مردم همین است که الان وجود دارد؛ یعنی یک نفر را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب میکنند؛ این حرف مردم است. یک عدّه‌ای را به عنوان نماینده‌ی مجلس انتخاب میکنند؛ این حرف مردم است.‌ حرف مردم را این‌جوری میشود فهمید دیگر. حالا یکی از برادرها گفت رفراندوم؛ این‌جوری گفتند که👈 اگر چنانچه شما از اوّل در همه‌ی مسائلی که پیش می‌آمد رفراندوم میکردید، حالا آن حسّاسیّت روی رفراندوم وجود نداشت. کجای دنیا این کار را میکنند؟ مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم است؟👉 مگر همه‌ی مردمی که در رفراندوم باید شرکت کنند و شرکت میکنند، امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟ چطور میشود رفراندوم کرد، در مسائلی که تبلیغات میشود کرد، از همه طرف حرف میشود زد؟ اصلاً یک کشور را شش ماه درگیر بحث و جدل و گفتگو و دوقطبی‌سازی میکنند برای اینکه یک مسئله‌ای رفراندوم بشود. 👈در همه‌ی مسائل رفراندوم بکنیم؟👉 یعنی قضایا این‌جوری نیست که آدم این‌جور ساده از رویشان [عبور کند]." ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰