eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.4هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4.1هزار ویدیو
66 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 شاهکار حضرت مولا علی «علیه السّلام» در پاسخ به یک سؤال تکراری ! 🔸 جمعیّت زیادی دور علیه السّلام حلقه زده بودند ... 🌱 مرد ؛ یا علی ! سؤالی دارم. علم بهتر است یا ثروت ؟! مولا علی «علیه السّلام» در پاسخ فرمودند: علم بهتر است ؛ زیرا علم میراث انبیاست و مال و ثروت میراث قارون و فرعون و هامان و شدّاد. 🌱 مرد ؛ اباالحسن! سؤالی دارم ، می‌توانم بپرسم که علم بهتر است یا ثروت ؟! حضرت علی«علیه السّلام» فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا علم تو را حفظ می‌کند، ولی مال و ثروت را تو مجبوری حفظ کنی. نفر دوّم که از پاسخ سؤالش قانع شده بود، همان جا که ایستاده بود نشست. 🌱 در همین حال نفر وارد شد ، یا علی ! علم بهتر است یا ثروت ؟! حضرت «علیه السّلام» در پاسخش فرمودند: علم بهتر است ، زیرا برای شخص عالم دوستان بسیاری است، ولی برای ثروتمندان دشمنان بسیار ! 🌱 نفر ؛ یاعلی ! علم بهتر است یا ثروت !؟ حضرت علی«علیه السّلام» در پاسخ به آن مرد فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا اگر از مال انفاق کنی کم می‌شود، ولی اگر از علم انفاق کنی و آن را به دیگران بیاموزی، بر آن افزوده می‌شود. 🌱 نوبت نفر بود... یاعلی ! علم بهتر است یا ثروت ؟! مولا «علیه السّلام» در پاسخ به او فرمودند: علم بهتر است ؛ زیرا مردم شخص پولدار و ثروتمند را بخیل می‌دانند ، ولی از عالم و دانشمند به بزرگی و عظمت یاد می‌کنند. 🌱 نفر ؛ یاعلی! علم بهتر است یا ثروت ؟! اميرالمومنين عليه السّلام نگاهی به جمعیّت کردند و فرمودند: علم بهتر است ؛ زیرا ممکن است مال را دزد ببرد ، امّا ترس و وحشتی از دستبرد به علم وجود ندارد . مرد ساکت شد. 🔹 نگاه متعجّب مردم گاهی به حضرت علی«علیه السّلام» و گاهی به تازه‌واردها دوخته می‌شد... 🌱 در همین هنگام نفر وارد شد و پرسید ، یااباالحسن ! علم بهتر است یا ثروت ؟! امیرالمومنین (ع) فرمودند : علم بهتر است ؛ زیرا مال به مرور زمان کهنه می‌شود، امّا علم هر چه زمان بر آن بگذرد، پوسیده نخواهد شد. 🌱 در همین هنگام نفر وارد شد و سؤال تکراری قبلی ها را پرسید حضرت در پاسخش فرمودند: علم بهتر است؛ برای اینکه مال و ثروت فقط هنگام مرگ با صاحبش می‌ماند، ولی علم، هم در این دنیا و هم پس از مرگ همراه انسان است. 🌱 همه از پاسخ‌های امام(ع) شگفت زده شده بودند که ؛ نفر هم وارد مسجد شد و در میان بهت و حیرت مردم پرسید: یا علی ! علم بهتر است یا ثروت !؟ امیرالمومنین فرمودند : علم بهتر است؛ زیرا مال و ثروت انسان را سنگ‌دل می‌کند، امّا علم موجب نورانی شدن قلب انسان می‌شود. 🌱 نفر هم وارد شد : یا علی ! علم بهتر است یا ثروت !؟ امیرالمومنین فرمودند : علم بهتر است ؛ زیرا ثروتمندان تکبّر دارند ، تا آنجا که گاه ادّعای خدایی می‌کنند ، امّا صاحبان علم همواره فروتن و متواضع اند. 🗣 فریاد هیاهو و شادی و تحسین مردم مجلس را پر کرده بود . سؤال کنندگان ، آرام و بیصدا از میان جمعیّت برخاستند . ⚡️هنگامی که آنان مسجد را ترک می‌کردند ، صدای حضرت را شنیدند که می‌فرمودند : ✅ اگر تمام مردم دنیا همین را از من می‌پرسیدند ، به هر کدام پاسخ متفاوتی می‌دادم. 📚 کشکول بحرانی ، ج ۱ ، ص ۲۷ 💠 « الحمداللّه الّذی جعلنا من المتمسّکین بولایة مولانا امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السّلام و الائمّة المعصومین علیهم السّلام » ✋ افتخار کنیم به داشتن چنین امام و مولایی. 🔰 @p_eteghadi 🔰
در مورد اين‌كه، حضرت مريم، حضرت عيسي را بدون پدر به دنيا آورده توضيحي دهيد كه چگونه اينطور شده است؟ ✅ پاسخ: 🌷 قرآن مجيد، داستان خلقت حضرت عيسي را به صورت بسيار جالب و زيبا، و به طور معقول و منطقي به گونه ‌هاي مختلف؛ گاه به طور تفصيل چنانكه در سوره مبارك مريم، آيات 16 تا 26، و گاه به طور اجمال، چنانكه در سوره مبارك آل‌عمران، آيه 59، بيان فرموده است. 🌻 در سورۀ مبارك آل‌عمران، آفرينش حضرت عيسي را مانند آفرينش حضرت آدم يك خلقت طبيعي، ولي خارق العادۀ و برخلاف سنت جاري ظاهري در نسل بشر شمرده است، زيرا سنت جاري در تناسل اين است كه وجود فرزند علاوه بر مادر، احتياج به پدر نيز دارد. 🌺 خداوند متعال، مي‌فرمايد: «ان مثل عيسي عند الله كمثل آدم خلقه من تراب ثم قال له كن فيكون»؛ مثل عيسي در نزد خداوند، همچون آدم است كه او را از خاك آفريد و سپس به او فرمود: موجود باش او هم فوراً موجود شد. خداوند متعال در آفرينش اشياء، احتياج به اسباب ندارد، بنابراين، به مجرد آنكه به اشياء بگويد: «بشو» آنها موجودمي‌شوند بدون اين‌كه احتياج به زمان و اسباب عادي داشته باشد. 🌼 در سوره مبارك مريم، تفصيل داستان آفرينش حضرت عيسي آمده است كه خلاصه آن چنين است: هنگامي كه حضرت مريم از خانواده‌اش جدا شده، و كناره‌گيري كرده بود و در ناحيه شرقي [مسجد بيت المقدس] قرار گرفته بود [تا عبادت كند] خداوند فرشته خود (جبرئيل) را به سوي او فرستاديم و آن فرشته الهي به شكل انساني بي عيب و نقص بر مريم ظاهر شد. حضرت مريم با ديدن اين انسان در اين خلوتگاه ترسيد و گفت: من از شر تو به خداي رحمان پناه مي‌برم! در اين هنگام آن فرشتة الهي گفت: من فرستادة پروردگار توام. به سوي تو آمده‌ام تا پسر پاكيزه‌اي را به تو ببخشم. (در اين هنگام حضرت مريم با شنيدن اين سخن از فرشتة الهي متوجه شد كه با قدرت الهي و دميدن اين فرشته حامله شده است)، لذا به آن فرشته عرض كرد: چگونه ممكن است فرزندي براي من باشد در حالي كه تاكنون انساني با من تماس نداشته (ازدواج نكرده‌ام) و زن آلوده‌اي هم نبوده‌ام (مرتكب زنا نيز نشده‌ام). آن فرشتة الهي گفت: پروردگارت فرمود: اين كار بر من آسان است، و ما حضرت عيسي را اين‌چنين مي‌آفرينيم تا نشانه و معجزه‌اي از طرف ما براي مردم باشد، و [با نبوت و پيامبري خود] رحمتي از جانب ما براي مردم باشد. و اين امري است پايان يافته (و جاي گفتگو ندارد). 🌸 سپس قرآن مجيد مي‌فرمايد: سرانجام [حضرت مريم] به حضرت عيسي، باردار شد و درد طبيعي زايمان او را به كنار درخت خرمائي كشاند و حضرت عيسي را به دنيا آورد. سپس او را در آغوش گرفته و به نزد قومش آورد. در برابر سؤالات و زخم زبانهاي مردم، خداوندي كه حضرت عيسي را به طور اعجاز آميز خلق كرد، دفاع از حضرت مريم را خود به عهده گرفت، حضرت مريم به دستور الهي سكوت كرد و اشاره به حضرت عيسي نمود و حضرت عيسي در گهواره به سخن در آمد و فرمود: من بندة خدايم. او كتاب [آسماني] به من داده و مرا پيامبر، و وجودي پربركت قرار داده است و تا زماني كه زنده‌ام، مرا به نماز و زكات سفارش كرده است، و سلام خدا بر من در آن روز كه متولد شدم، و در آن روز كه مي‌ميرم و آن روز كه زنده برانگيخته خواهم شد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
🌻تأویل آیۀ 54 سوره مبارکۀ نور🌻 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔆🔆🔆🔆🔆 👈 سؤال شمارۀ 1426: چرا در آیه «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ» و نیز سه آیه بعد از آن، کلماتی که با «نفس» مرتبطند، تماماً مؤنث‌اند؟ ✅ پاسخ: 🌼 «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ؛ ارْجِعی‏ إِلى‏ رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً؛ فَادْخُلی‏ فی‏ عِبادی‏؛وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی‏»(فجر/28-27). 🌸 همانگونه که در پرسش مطرح شد، تمام کلمات مرتبط با واژگان «نفس»، کلماتی مؤنث‌اند. «أیتها»، «المطمئنة»، «ارجعی»، «ربّکِ»، «راضیة»، «مرضیة»، «فادخلی» و «ادخلی». 🌺 دلیل برخورد با واژه‌ هایی چون «نفس» به عنوان یک عنصر مؤنث به این دلیل است که چنین واژه ‌هایی، مؤنث مجازی می ‌باشند که معیارهایی نیز برای شناسایی آنها وجود دارد؛ به عنوان نمونه، مُصَغر واژۀ «نفس» کلمه مؤنث «نُفَیسه» است که نشانگر مؤنث بودن کلمه اصلی نیز خواهد بود زیرا علمای علم ادب گفته‌اند: «إنَّ التصغیرَ یُرَدُّ الأشیاءَ إلى أُصُولِها»؛ «تصغیر بستن، سبب بازگشت چیزهایی که تصغیر بسته شده‌اند به اصلشان می‌شود». 🍀 از این‌رو با تصغیر بستنِ کلماتی که مؤنث هستند ولی در لفظ دارای تاء تأنیث نیستند، تاء ظاهر می‌شود؛ مانند هند که هنگام تصغیر می‌شود «هُنَیدَة» و یا مانند «قوس» که می‌شود «قُوَیسَة». 🌹 بنابراین؛ چون «نفس» مؤنث مجازی است، ضمیری که به آن برگشت می‌کند و نیز بدل، صفت، حال و ... ، همگی باید برای مطابقت با آن مؤنث آورده شوند، چنانچه در این آیه نیز «المطمئنة» که صفت برای نفس است و همچنین ضمیر در «ارجعی» که به نفس رجوع می‌کند و «راضیة مرضیة» که حال برای آن می‌باشند مؤنث آورده شده‌‌اند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 اسراف و فشار قبر ✍ اسراف و ریخت و پاش هایی که در آن نعمت‌ های الهی ضایع می‌شوند و به طور کلی هرگونه ضایع کردن نعمت‌ ها و بهره برداری نکردن صحیح از آن ها، یکی دیگر از عوامل فشار قبر است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: 🔸 فـشـار قـبـر بـرای مـؤمـن کـفـارة نعمت‌‌هایی است که ضایع‌کرده است. 📚 کتاب از احتضار تا عالم قبر 🔰 @p_eteghadi 🔰
💢الکافی کاف لشیعتنا💢 ✅هیچ یک از علمای شیعه تاکنون ادعا نکرده‌اند که تمام روایات کافی، صحیح السند و قطعاً صادر از معصوم است، زیرا هر چند مرحوم کلینی مقام ارجمندی داشته و برترین محدث تاریخ شیعه است، اما معصوم از خطا و اشتباه نبوده است. و نداشتن این ویژگی باعث شده است که تعدادی از روایات کتاب شریف از نظر سندی تمام نباشد. و این امری است طبیعی و مطابق با عقل و برهان. و خود مرحوم شیخ کلینی هم مدعی نیست که تمامی روایاتی که در کافی جمع کرده است، صحیح است. اما این‌که این کتاب را امام زمان (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) دیده و تایید کرده باشد، چنانچه مشهور شده است که امام زمان (علیه‌السّلام) درباره کتاب کافی فرموده باشند: «الکافی کاف لشیعتنا» هیچ سند و مدرک معتبری ندارد. ⭕️مرحوم میرزای نوری (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) در این‌باره می‌فرماید: وانه قال عنه: (ان هذا کاف لشیعتنا) فبین انه لا اصل له ولا اثر فی مؤلفات اصحابنا، ولم تات به روایة قط لا صحیحة ولا ضعیفة. 📚میرزای نوری، حسین، خاتمة المستدرک، ج۱، ص مقدمة التحقیق ۳۹. این‌که گفته‌اند امام فرموه باشد: «ان هذا کاف لشیعتنا» اصل و اساسی ندارد و اثری از این روایت در کتاب‌های علمای شیعه دیده نمی‌شود. و نیز هیچ روایتی، نه صحیح و نه ضعیف در این‌باره وارد نشده است.... واضح است که اگر چنین روایتی از امام زمان صادر شده بود، بعد از آن دیگر علمای شیعه حق نوشتن کتاب را نداشتند، چون این جمله، تمامی کتاب‌های بعد را باطل اعلام می‌کند، از این‌رو وقتی علمای سلف، مثل شیخ صدوق که تقریباً همزمان با کلینی بوده و نیز شیخ مفید، شیخ طوسی و... به این نقل اعتماد نکرده و کتاب‌های فراوانی نوشته‌اند، ما چگونه می‌توانیم به این جمله اعتماد کنیم. بقیه علمای شیعه نیز از این مطلب به صورت مفصل جواب داده‌اند که فکر می‌کنم همین‌اندازه کافی باشد. ⭕️محمد علی مدرسی در کتاب ریحانة الادب می‌نویسد :گویند که کتاب مستطاب کافی به نظر مبارک حضرت صاحب الامر رسیده ومورد تحسین آن حضرت قرارگرفته و ایشان فرموده‌اند : «الکافی کاف لشیعتنا» ولی ایشان حدیث را بطور سند نقل نمی کند و می‌گوید بعضی ها گفته پس معلوم می شود که این حدیث مورد قبول نمی باشد 📚ریحانة الادب ، ج 5، ص 81. 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ به تعبیر امیرالمومنین (ع) احمق را یا در افراط و یا در تفریط خواهی دید. احمدی نژاد مخالف حجاب که ۱۳ آیه قران واجبش کرده در دهه اول انقلاب دانشگاه را بخاطر یک تار موی سر دختران به آشوب می کشید. 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: بر هیچ مسلمانى روا نیست که مال برادرش را بناحق بگیرد؛ زیرا خداوند عز و جل مال مسلمان را بر مسلمان حرام کرده است. 📓 کنز العمّال : 30343 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
. | | 💢 عافیتى تمام و بى نیاز کننده! 🔅 : «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَ آلِهِ وَ أَلْبِسْنِی عَافِیتَک وَ جَلِّلْنِی عَافِیتَک "الهى بر محمد و آل محمد درود فرست، و لباس سلامتى کامل را بر من بپوشان، و این بنده‌ات را به تندرستى فرو بر، وَ حَصِّنِّی بِعَافِیتِک وَ أَکرِمْنِی بِعَافِیتِک وَ أَغْنِنِی بِعَافِیتِک و به عافیت نگاهدار و به عافیت گرامى دار، و به عافیت بى‌نیازم گردان، وَ تَصَدَّقْ عَلَی بِعَافِیتِک وَ هَبْ لِی عَافِیتَک وَ أَفْرِشْنِی عَافِیتَک و عافیت را بر من صدقه بده و عافیت را به من ببخش، و عافیت را برایم بگستران وَ أَصْلِحْ لِی عَافِیتَک وَ لاَ تُفَرِّقْ بَینِی وَ بَینَ عَافِیتِک فِی الدُّنْیا وَ الآْخِرَةِ و عافیت را بر من شایسته ساز، و میان من و عافیت در دنیا و آخرت جدائى مینداز. اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَ آلِهِ وَ عَافِنِی عَافِیةً کافِیةً شَافِیةً عَالِیةً نَامِیةً عَافِیةً تُوَلِّدُ فِی بَدَنِی الْعَافِیةَ عَافِیةَ الدُّنْیا وَ الآْخِرَةِ» (۱) بارالها بر محمد و آل محمد درود فرست، و به من عافیتى بخش که بى نیاز کننده، شفادهنده، والا و روزافزون باشد، عافیتى که در تمام بدنم تولید عافیت کند، عافیتى در جنبه هاى دنیوى و اخروى." ✧ تندرستى کامل در تمام شئون مادى و معنوى: معارف اسلامى به ما مى گوید سلامتى ظاهر و باطن، و عافیت در دین و دنیا و آخرت در صورتى که بنحو صحیح از آن بهره بردارى شود از اشرف و اجلّ و اعظم نعمتهاى حضرت حق به انسان است. عافیت در تمام امور نعمتى زیبا و موهبتى بزرگ است که وجود مقدس حضرت محبوب به عبدش عنایت مى فرماید: ▫️ اگر بدن علیل باشد، و زبان از گویائى و گوش از شنوائى، و چشم از بینائى و قدم از راه رفتن و دست از کار کردن محروم باشد، چگونه مى توان کسب سعادت دنیا و آخرت کرد؟ ▫️ اگر قلب از نظر اعتقادى مریض، و سینه دچار تنگى، و باطن گرفتار تاریکى، و روح دچار گرفتگى و انقباض باشد، به چه صورت مى توان به تأمین خیر دنیا و آخرت برخاست. 🚩 سلامت در بدن، صحت در دین، عافیت در دنیا و آخرت نعمتى است که ارزشش براى احدى از مردم دنیا روشن نیست. 🔻 ذکر چند روایت در باره عافیت : 🔅نسْأَلُهُ الْمُعافاةَ فِى الادْيانِ كَما نَسْالُهُ المُعافاةَ فِى الْابْدانِ (۲) از حضرت حق درخواست عافیت دردینمان مى کنیم چنانچه درخواست سلامتى کامل در بدنهایمان مى نمائیم. 🔅الْعافِیةُ اَهْنَأَ النَّعِیمِ (۳) سلامتى و تندرستى خوشگوارترین نعمت است. : 🔅الْعافِیةٌ نِعْمَةٌ خَفِیةٌ اِذا وُجِدَتْ نُسِیزتْ، وَ اِذا عُدِمَتْ ذُکرَتْ (۴) سلامتى و عافیت نعمت پنهانى است، قدرش بر همگان مجهول است، چون یافت شود فراموش گردد، و زمانى که از دست برود با آه و حسرت از آن یاد کنند. ا - - - - - ۱) صحیفه سجادیه،‌دعای ۲۳ ۲) نهج البلاغه: خطبه ۹۸. ۳) عيون الحكم و المواعظ: ۳۱. ۴) من لايحضره الفقيه: ج۴ ص۴۰۶ ح۵۸۷۸. 📚 دیار عاشقان، استاد حسین انصاریان ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
# مسير_كمال ✨🍃 خداوند كه مربّی است كار خودش را انجام می دهد. بنابراين در غم و شادی صبر لازم است تا خداوند غم را از بين ببرد و سروری بدهد كه دائم است؛ بلكه به انسان چيزی بدهد كه سرورآفرين است. چيزی می دهد كه قابل وصف نيست. ✨🍃 اسم آن را سرور هم نمی توان گذارد. مثل اينكه گرما و سرما ديگر در انسان اثر نگذارد، حزن و سرور هم اين‌چنين است. اسمی ندارد، فقط از صفاتش اين است كه می تواند هم سرور ايجاد كند و هم غم. نه اينكه خودش دچار سرور و غم می شود، بلكه خالق سرور و غم است. مربّی ما، خداوند متعال، می خواهد انسان را به آنجا ببرد. غم و سرور، فقر و غنا و مرض و صحّت را، همه را به هم می مالد. ديگر هيچ تأثيری نيست. ✨🍃 اين تغيير در بشر برای لايتغيّر شدن است. خداوند با اين تغييرات می خواهد انسان را لايتغيّر كند. همانند درّ، كه در زمين خيلی تغيير داشته است تا به جايی می رسد كه ديگر تغييری ندارد. يا مثل طلای تمام عيار كه قابل تغيير نيست. در زمين آن‌قدر دستخوش تغييرات شده است تا اينكه به جايی رسيده است كه ديگر تغييری در آن پيدا نمی شود. ✨🍃 همان طور كه خداوند لايتغيّر است می خواهد مصنوعش را هم لايتغيّر كند. الطاف خداوند به بندگانش اين‌چنين است. انواع تغييرات، سردی و گرمی، مرض و صحّت، فقر و غنا، موت و حيات در اين دنيا در انسان موج می زند تا سرانجام به جايی می رسد كه متأثر نمی شود. ✨🍃 بنابراين اگر خداوند كه مربّی ماست با وجود اينكه غنی و عالم است ما را مبتلا می كند؛ غم می دهد، شادی می دهد، فقر می دهد، غنا می دهد، مرض و صحّت می دهد و می گويد صبر كن؛ به خاطر اين است كه می خواهد انسان را بزرگ كند و به جای لايتغيّری برساند. (مجالس حاج محمد اسماعیل دولابی) کتاب یک - مجلس سوم - صفحه ٤٤ و ٤٥ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
📌ببین کجای کار خراب است؟ 🔻بنده خدایی اعتراض می کرد و می گفت: من نمازهای چهارده معصوم را در حرم علی بن موسی الرضا سلام الله علیه خواندم. 🟠یک حاجتی داشتم؛ ولی به من نمی دهد، یک کسی به او گفت: ببین کجای کار خراب است؟ تو از این طرف به پدر و مادرت فلان اذیت و آزار را کردی و آن ها مرتب تو را دارند نفرین می کنند. 🔺 از طرفی تو اینجا داری نماز چهارده معصوم می خوانی؟ خوب اثر ندارد؛ آن را درستش بکن ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
70K
⭕️ سوال ❓سلام بنده دارم و این مسئله ارثی هست و امتحان کردم موارد متعدد ایا به آن افراد مدیونم و برای نجات از این مسئله چکار کنم ؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
209.4K
⭕️ سوال ⁉️ اگر اما مان از بدو تولد داشتند و گناه نمیکردند پس کار زیاد مهمی انجام ندادن چون اختیاری نبوده و خدا خواسته که گناه نکنند؟! 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 تحقق ظهور در‌ خواست و دعای مردم إِنَّ اللهَ لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ خداوند عزیز سرنوشت هیچ قومى-و ملّتى- را تغییر نمى‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در -وجود- خودشان است تغییر دهند. (رعد/ ۱۱) ⭕️ اگر تغییر در افکار و خواست و اراده مردم حاصل نشود، در آینده روزهای تلخ و دشوارتری را تجربه خواهند کرد؛ تا جایی که آرزوی مرگ میکنند: 🌕 پیامبر صلی الله علیه وآله فرمودند: «لَاٰ یَأْتِی عَلَیکُم زَماٰن إِلاّ الَّذي بَعْده شَرّ مِنْه!» هیچ زمانی پیش نمی‌آید، جز اینکه زمان بعدی بدتر از آن است!! 📗يوم الخلاص، ج ۱ ص ۳۵۸ ✅ مادامی که مردم انتخابشان با انتخاب خداوند یکی نشود؛ تا زمانی که بشر به اضطرار وجود ولی معصوم نرسد هیچ ظهوری نخواهد بود. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴درمان 1⃣ هميشه احساس كودک را تاييد كنيد. وقتی ترسيد نگيد اين كه ترس نداره يا نترس، بايد گفت ميدونم ميترسی. در صورت نفی و رد احساس كودک، او به اين نتيجه ميرسد كه من هيچی نميفهمم، هر چه احساس ميكنم اشتباه است و شروع به نفی احساس خود و شخصيت خود ميكند. 2⃣ كودک را به صورت مستقيم تصحيح نكنيد. هرگز او را جلوی دوستانش يا در مقابل جمع يا حتی جلوی خواهر و برادرش اصلاح نكنيد. اگر كلمه ای گفت كه اشتباه بود، در جمله ای از آن كلمه استفاده كنيد. در صورت لزوم، در اتاقش به تنهايی درباره كار اشتباهش صحبت كنيد. 3⃣ وقتی با شما صحبت می كند به او توجه مخصوص نشان بدهيد. اگر در حال تلفن حرف زدن، صحبت با دوستانتان، كار با كامپيوتر، يا تماشای تلويزيون هستيد لحظه يي كارتان را متوقف كنيد، به چشمانش نگاه كنيد، و در صورت لزوم از او بخواهيد بعد از اتمام كارتان با او صحبت خواهيد كرد. 4⃣ به او احساس گناه ندهيد. مثلا خسته شدم از دستت، پيرم كردي، كاش بميرم راحت بشم. به خاطر شما تو اين خراب شده موندم، تو هم لنگه بابات/مامانت هستی. 5⃣ از خجالتی بودن او در جمع حرفی به میان نیاورید، کودکان خجالتی در برابر حرف ديگران حساسند. کودکان خجالتی بیش از قضاوت های منفی به قضاوت های مثبت محتاج اند. 6⃣ در پی هر پیشرفت کوچکی او را تحسین کنید. "به تو افتخار می كنم كه.." ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🔅 ✍ چرا می‌گویند سکوت طلاست؟ 🔹زبان، زره قلب است. زبان از زندگی فرد پاسداری می‌کند. با صدای بلند حرف زدن، طولانی حرف زدن، وحشیانه و سرشار از خشم و نفرت حرف زدن، همه‌ این‌ها بر سلامت انسان اثر می‌گذارند. 🔸این رفتارها خشم و نفرت را در دیگران دامن می‌زند؛ آن‌ها را زخمی، برافروخته و به خشم می‌آورد، و افراد را با هم غریبه می‌کند. 🔹چرا می‌گویند سکوت طلاست؟ چون انسان ساکت هیچ دشمنی ندارد، هرچند شاید دوستی هم نداشته باشد. 🔸او این فراغت و فرصت را دارد که درون خویشتن غوطه‌ور شود و خطاها و کوتاهی‌های خود را مورد بررسی قرار دهد. 🔹او دیگر تمایلی به جست‌وجوکردن این نقص‌ها در دیگران ندارد. 🔸اگر پای شما بلغزد، دچار شکستگی می‌شوید؛ اگر زبان شما بلغزد، سبب شکستن ایمان یا شادی فرد دیگری می‌شوید. آن شکستگی را هرگز نمی‌توان درست کرد؛ آن زخم برای همیشه ملتهب خواهد ماند. 🔹پس از زبان با دقت فراوان استفاده کنید. 🔸هر اندازه ملایم‌تر صحبت کنید، هر اندازه کمتر صحبت کنید و هر اندازه شیرین‌تر صحبت کنید، برای شما و برای جهان بهتر خواهد بود. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معنای کلمه شیعه به زبان ساده 🔊 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 ⁉️ چه کنیم تا دعایمان زودتر مستجاب گردد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آیا مرده از مرگ خود باخبر است؟ 🔹 وآیا در برزخ اقوام خود را می بیند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
هدایت شده از قاصدک
‼️خانمهایی که دغدغه مانتو و لباس حجابی دارید ⚠️میری بازار مدل هایی میبینی که اصلا در شأنت نیست که اونا رو بپوشی ... 😔 💰یا قیمتها اینقدر بالاست که... 😔 ما این مشکل رو براتون حل کردیم 😍 🔶 عبا و مانتوهای پوشیده با کیفیت بالا و نصف قیمت مزونهای حجاب 😎✌🏻 🛍فروش حضوری در کرج 😇یه عبا بخر +یه چادر ببر بزن رو لینک و به خانواده بزرگ دُرسان بپیوند https://eitaa.com/joinchat/223346877C929d3d2345
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 آیت‌الله : در خلوتمان با خدا، تضرعاتمان، توبه‌مان، نمازهایمان، عباداتمان، مخصوصاً دعای شریف«عظم‌البلاء و برح‌الخفا» را بخوانیم؛ از خدا بخواهیم برساند صاحب کار را؛ با او باشیم. حالا اگر رساند که رساند، دور نرویم از کنار او، از رضای او دور نرویم. او می‌بیند، او می‌داند حرف‌هایی که ما به همدیگر می‌زنیم. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
👈 سؤال: این‌که خداوند بعضی از بندگانش را فراموش می‌کند به چه معنا است؟ ✅ پاسخ: 🌼 خدای متعال در قرآن مجید، چهار بار(أعراف/51؛ جاثیه/34؛ طه/126؛ توبه/67) نسیان و فراموشی بندگان را به خود نسبت داده است، در این آیات خدای سبحان به وضوح بیان فرموده است که عده‌ای در پیش‌گاه او فراموش خواهند شد. سه آیۀ اوّل این فراموشی را مربوط به روز محشر و آیۀ چهارم، آن‌را مربوط به دنیا می‌داند. 🌸 عقاید اسلامی و باورهای دینی که البته مبتنی بر استدلال است، تمام صفات نقص(سلبیه)، از جمله فراموشی به این معنا را از خداوند سلب می‌کند و او را که درجات کمال و علم را دارد، مبرای از هرگونه نقص و فقدان می‌داند، قرآن مجبد نیز به صراحت خدای تعالی را از این نقیصه منزه دانسته، و می‌فرماید: «وَ ما كانَ رَبُّكَ نَسِيًّا»(مریم/64)؛ «پروردگار تو فراموش کار نیست». در جایی دیگر می‌فرماید: «لا يَضِلُّ رَبِّي وَ لا يَنْسى»(طه/52)؛ «پروردگار من نه گمراه می‌شود و نه فراموش می‌کند». 🍀 بنابر این، به گواهی این دسته از آیات قرآن نیز، فراموش‌کاری در ذات مقدس پروردگار راه ندارد. حال سؤال این است پس آیاتی که فراموش کردن بندگان را به خداوند نسبت داده است، به چه معنا است؟! 💐 روایات معصومین علیهم السّلام که همواره گره‌گشای مسائل و مبین و مفسر آیات الهی‌اند، در این‌جا نیز به روشنی این ابهام را بر طرف می‌کنند. در حدیثی از امام رضا علیه السّلام در تفسیر آیۀ «فَالْیَوْمَ نَنْساهُمْ...»، آمده است: «نَنْساهُمْ یعنی آنان را ترک می‌کنیم؛ چون آنان قیامت و آمادگی برای آن‌روزها را رها کرده بودند، ما نیز در آن‌روز آنان را به حال خود رها می‌کنیم». بنابر این، متوجه می‌شویم که مقصود از فراموشی، برداشتن نظر لطف و مرحمت نسبت به آن بنده است. 🌺 چنان‌که حضرت على علیه السّلام نیز در این باب فرمود: «فراموش کردن خداوند آن است که آنان را از خیر محروم کند». و این شیوۀ حکیمانه بر اساس عدالت و طبق مرام فراموش کاران است. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰