eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.3هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
4.4هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔 ❔در اسلام حکمی است که اگر با حیوانی نزدیکی شود ، حیوان را باید آتش زد ❗️آیا این حکم معقول و مناسب حقوق حیوانات است ❕ 💠💠 👌مرحوم امام ( ره ) در تحریر الوسیله خود چنین می آورد ؛ « از چيزهايى كه موجب حرمت حيوان حلال بالأصاله مى ‏شود اين است كه انسان در «قُبُل» يا «دُبُر» او وطى نمايد اگر چه انزال نكند؛ چه انسان وطى‏ كننده صغير باشد يا كبير، عالم باشد يا جاهل، با اختيار باشد يا اكراه بر آن شود؛ و چه حيوان وطى شده نر باشد يا ماده؛ پس به سبب اين وطى، گوشت او و گوشت نسل او كه بعد از وطى به وجود مى ‏آيد، بنابر اقوى در نسل حيوان ماده و بنابر احتياط (واجب) در نسل حيوان نر و همچنين شير و پشم و موى آن‏ها حرام مى ‏باشد. ❕ حيوان وطى شده اگر از حيواناتى باشد كه خوردن آن اراده مى‏ شود مانند گوسفند و گاو و شتر واجب است كه ذبح شده سپس سوزانده شود و وطى‏ کننده- در صورتى كه مالك نباشد- غرامت قيمت آن را براى مالكش بپردازد و اگر حيوانى باشد كه بر پشت آن بار مى ‏گذارند يا سوار مى‏ شوند و خوردن آن متعارف نمى‏ باشد مانند الاغ و قاطر و اسب، از محل وطى به شهر ديگرى برده مى ‏شود و در آنجا فروخته مى‏ شود. پس ثمن آن به وطى ‏كننده داده مى ‏شود و وطى ‏كننده- در صورتى كه مالك نباشد- قيمت آن را غرامت مى ‏دهد. » 📚ترجمه تحریر الوسیله ج 2 ص 170 ❕امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « کسی که با حیوانی نزدیکی کند ، شلاق زده می شود و قیمت حیوان را به صاحبش پرداخت می کند ، چرا که ( منافع ) حیوان را فاسد کرده است و آن حیوان در صورتی که گوشتش خورده می شود ، ذبح شده و لاشه آن سوزانده می شود و اگر حیوانی باشد که بر پشتش سوار می شوند ، واطی ، قیمتش را به صاحبش می دهد و تازیانه ( تعزیری ) می خورد و آن حیوان را از شهری که وطی صورت گرفته به شهر دیگر خارج می کنند و در آن شهر به فروش می رسانند » 📚التهذیب ج 10 ص 61_ الاستبصار ج 4 ص 223 👌در نقل دیگری راوی سوال می کند ؛ « گناه حیوان چیست ( که ذبح شده و لاشه اش سوزانده می شود ) ؟ امام علیه السلام فرمود ؛ « او گناهی ندارد ، اما پیامبر گرامی چنین کردند ( و چنین حکمی دادند ) و به این حکم امر کردند تا مردم بر حیوانات جرئت پیدا نکنند و نسلشان منقطع نشود » 📚وسائل الشیعه ج 28 ص 357 👌از این بیان استفاده می شود که دستور به ذبح حیوان و آتش زدن لاشه آن تنها از این جهت است که مردم دیگر به سراغ چنین عمل شنیعی نروند ، زیرا اگر بروند در این صورت هم نمی توانند از گوشت آن حیوان ارتزاق کنند و هم باید لاشه حیوان را بسوزانند . 🔸استفاده نکردن از گوشت آن حیوان و هر حیوانی که از نسل آن حیوان است موجب یک ضرر اقتصادی بزرگ برای واطی می شود و اگر واطی مالک آن حیوان نباشد هم باید غرامت را به صاحب آن حیوان بدهد ، سوزاندن لاشه آن حیوان هم موجب رسوایی بیشتر فرد واطی می شود . ❕این دو جنبه یعنی « ضرر اقتصادی » و « رسوایی بیشتر » در کنار « تنبیه خاص واطی » موجب دوری مردمان از انجام این عمل شنیع می شود ، به خاطر همین است که امام علیه السلام در فلسفه حکم مذکور « جرئت نکردن مردم بر انجام این عمل » را بیان کردند تا چنین نشود که این عمل بین مردم رواج پیدا کند و زاد و ولد و نسلشان متوقف شود . ❕خداوند مالک هر آنچه است که در عالم می باشد چنان که می فرماید ؛ « هر چه در آسمانها و زمین است از اوست» 🔷بقره116-255-284- ال عمران 109- 129- نسائ126- ❗️« مالکیت آسمانها و زمین و آنچه میان آن دو است از آن خداست» 🔶مائده 17- انعام 12- توبه116 🔸دستور به ذبح و سوزاندن لاشه حیوان وطی شده هم توسط مالک حقیقی آن حیوان یعنی خداوند جهت دور شدن مردم از عمل شنیع « نزدیکی با حیوانات » صادر شده است و دارای فلسفه روشنی است و قبحی در آن نیست . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔷 یا ذالجلال والاکرام 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 221 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
542_960523-3_a2.mp3
1.36M
پسر 6 ساله‌ای دارم که مواقعی پاهایش را شدید به زمین می‌کوبد، عرق شدید می‌کند و جیغ و داد می‌زند، مقداری هم در گفتارش لکنت دارد. می‌خواستم بدانم این موضوع به خاطر لکنت اوست یا چیز دیگری؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
544_960523-5_a2.mp3
2.28M
با توجّه به بحث قبلی شما -در خصوص آموزش جنسی به کودکان جهت پیش‌گیری از انحرافات جنسی و هم چنین کودک‌آزاری- از نظر دینی آیا اسلام برای جلوگیری از این مشکلات راه‌کاری ارائه داده است؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔عزاداری و سینه زنی و گریه برای برای امام حسن و پیامبر در امروز چه حکمی داره؟ اگر جایزه پس در اون حدیث چرا میگن که ناپسنده؟ خیلی شفاف میگن ناپسند ست مگر برای امام حسین ع . خب امام صادق چرا نگفتن ناپسند است مگر برای پیامبر و ائمه و حضرت عباس ع و... ❕در نهج البلاغه آمده است: علی بعد از وفات پیامبر(ص) خطاب به پیامبر فرمود: اگر از بی قراری و بی تابی،نهی نمی کردی و به بردبـاری فـرمـان نمی دادی چنان برایت اشک می ریختیم که اشک چشمانمان تمام می شد» (نهج البلاغه ص576 و مستدرک الوسائل2/445) 💠💠 👌اصل گریه کردن برای مردگان بالعموم و برای اهل بیت علیهم السلام بالخصوص بدون هیچ اشکالی جایز و بی اشکال است . ❕گريه و عزادارى براى مرگ عزيزان در اسلام ممنوع نيست، زيرا سرچشمه ‏هاى عاطفى دارد و اسلام هرگز با مردم مبارزه نكرده است. آنچه ممنوع است بى‏ تابى و اظهار ناشكرى و حركات و سخنانى است كه دليل بر شكايت از تقديرات الهى باشد. حديث معروف پيامبر گرامی كه به هنگام وفات فرزندش ابراهيم در كتب مختلف نقل شده نيز اشاره به همين معناست؛ هنگامى كه خبر وفات فرزند به او رسيد اشك در حضرت حلقه زد و سرازير شد. شايد بعضى به آن حضرت ايراد كردند، فرمود ؛ « چشم مى ‏گريد و قلب محزون مى ‏شود اما چيزى كه موجب خشم خدا شود نمى‏ گويم» 📚الکافی ج 3 ص 262 🔸امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « گریه کردن بر فراق عزیزان موجب و آرامش انسان می شود » 📚الفقیه ج 1 ص 187 👌در نقل های متعدد تاریخی آمده است که پیامبر گرامی در فراق عزیزان هم خود گریه می کردند و هم دیگران را توصیه به گریه کردن می کردند. 👌گریه کردن در مصیبت اهل بیت نیز مستحب و پسندیده است . محدثین بزرگ ما در کتب حدیثی خود بابی گشوده اند در موضوع « استحباب گریه کردن در مصیبت اهل بیت علیهم السلام » 📚وسائل الشیعه ج 14 ص 500 باب 66 _ مستدرک الوسائل ج 10 ص 311 باب 49_ بحار الانوار ج 44 ص 278 باب 34 ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « هر کس مصایب ما اهل بیت برایش بازگو شود و به اندازه بال پشه ای اشک چشم از او خارج شود ، خداوند تمام گناهانش را می آمرزد اگر چه به اندازه کف روی دریاها باشد » 📚وسائل الشیعه ج14 ص501 👌امام سجاد علیه السلام فرمود؛ « هر مومنی که چشمش برای کشته شدن حسین چنان اشک بریزد که به صورتش روان شود ، خداوند در بهشت برایش اتاق هایی فراهم می کند که روزگارانی را در آن سپری کند ...خداوند چنین فردی را در روز قیامت از خشم خود و آتش در امان نگه می دارد » 📚ثواب الاعمال ص108 ❕و فرمودند ؛ « هر كس به خاطر ما، براى خونى كه از ما ريخته شده يا حقّى كه از ما گرفته شده يا هتك حرمتى كه به ما يا به يكى از شيعيان ما شده است، قطره اشكى از چشمش جارى شود، خداوند متعال به سبب آن، او را روزگارى دراز در بهشت جاى مى ‏دهد. » 📚الأمالي مفيد: ص 175 🔸امام حسين عليه السلام فرمود ؛ « هيچ بنده ‏اى نيست كه چشمان او به خاطر ما قطره‏ اى اشك بريزند، يا ديدگانش براى ما اشكبار شود، مگر آن كه خداوند، بِدان سبب، روزگارانى دراز، او را در بهشت جاى مى‏ دهد.» 📚الأمالي طوسي ص 116 👌سوال این است که آیا فقط گریه کردن برای اهل بیت به غیر حسین علیهم السلام استحباب دارد ، یا جزع و فزع و به سر و سینه زدن هم استحباب دارد . پرسش کننده با استدلال به این حدیث امام صادق علیه السلام که فرمود ؛ « هر گونه جزع و فزع و نوحه گری و گریستن ناپسند است مگر جزع و فزع و گریه کردن برای حسین علیه السلام » 📚امالی طوسی ص 162 👌استدلال می کند که جزع و فزع کردن و به سر و سینه زدن فقط برای امام حسین علیه السلام جایز است . امام علی هم در هنگام غسل پیامبر گرامی خطاب به ایشان فرمود ؛ « اگر تو ما را به صبر و شکیبایی امر نفرموده بودی و از جزع و بی تابی نهی نمی کردی ، آن قدر بر تو گریه می کردیم که اشکهایمان تمام شود » 📚نهج البلاغه خطبه 235 👌از این نقل هم استفاده می شود که جزع و فزع کردن و گریه های جزعی و فزعی و بی پایان تنها برای امام حسین علیه السلام جایز است نه سایر اهل بیت خصوصا پیامبر گرامی . ❕اما این استدلال صحیح نیست . در نقل های دیگری ،جزع و فزع کردن برای سایر اهل بیت علیهم السلام نیز مستحب شمرده شده است . ❕علی علیه السلام فرمود ؛ « خداوند از میان زمینیان شیعیان ما را برگزیده است که ما را یاری می کنند و در شادی ما شاد و در مصیبت ما ، مصیبت زده و هستند » 📚الخصال ج2 ص635 👌امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « اگر می خواهی در روز قیامت هم درجه ما باشی با حزن و مصیبت ما ، محزون و زده و با فرح و شادی ما ، شاد باش » 📚وسائل الشیعه ج14 ص501 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌محزون و مصیبت زده بودن برای اهل بیت مصادیق متعددی دارد ، گریه کردن ، به سر و سینه زدن و زنجیر زنی ، مانند آن همه از مصادیق بودن تلقی می شود . 🔸امام صادق علیه السلام جزع و فزع کردن مسمع بن عبد الملک برای مصائب اهل بیت را ستود و خطاب به او فرمود ؛ « تو از کسانی شمرده می شوی که برای ما جزع می کنند و در فرح ما شاد و در حزن ما اندوهگین است » 📚کامل الزیارات ص 101 ❕علی علیه السلام هم خطاب به پیامبر گرامی فرمود ؛ « صبر و شكيبايى زيباست ولى نه درباره تو و جزع و بى ‏تابى زشت است اما نه بر فراق تو. مصيبت وفات تو بسيار سنگين و هر مصيبتى پيش از تو و بعد از تو در برابر آن كوچك و حقير است‏ » 📚نهج البلاغه حکمت 292 ❕ مفهوم كلام چنين مى‏ شود كه زيبايى صبر و شكيبايى نيز در بعضى از موارد استثنايى دارد و همچنين زشتى جزع و بى ‏تابى. 🔸آن‏جا كه براى موارد شخصى و فردى باشد (مانند مصيبت از دست دادن فرزند و برادر و عزيزان ديگر) صبر، جميل است و جزع، قبيح؛ اما آن‏جا كه براى اهداف مهم اجتماعى باشد مانند آنچه اميرمؤمنان عليه السلام پس از رحلت پيامبر اكرم انجام داد و همچنين بانوى اسلام فاطمه زهرا عليها السلام در مصيبت پدر، و بازماندگان خاندان پيغمبر در مصائب كربلا و عاشورا، در اين موارد نه صبر جميل است و نه جزع قبيح، زيرا اهميت مقام والاى پيامبر و شهداى كربلا و مانند آن را نشان‏ مى ‏دهد. البته اين‏گونه مصائب- برخلاف مصائب شخصى- بايد هرگز فراموش نشود. به همين دليل جزع، جميل مى ‏شود و صبر قبيح. 📚پیام امام امیر المومنین ج 14 ص 429 👌بنابراین هم جزع و فزع کردن برای امام حسین علیه السلام از عنوان کلی کراهت خارج است ، هم جزع و فزع کردن برای سایر اهل بیت ، خصوصا پیامبر گرامی اسلام سلام الله علیهم . 🔸آن خطبه نهج البلاغه هم که علی علیه السلام در هنگام غسل پیامبر خطاب به ایشان فرمود ؛ « اگر تو ما را به صبر و شکیبایی امر نفرموده بودی و از جزع و بی تابی نهی نمی کردی ، آن قدر بر تو گریه می کردیم که اشکهایمان تمام شود » 📚نهج البلاغه خطبه 235 👌با آنچه گفتیم در تضاد نیست . پیامبر گرامی به علی و فاطمه سلام الله علیهما توصیه کرده بود که پس از وفات من ، خود را به عزاداری و جزع و فزع و گریه و زاری برای من مشغول نکنید تا دشمن از این فرصت استفاده کند و نقشه های شوم خود را پیاده کند ، پیامبر گرامی آنان را مامور کرده بود که به جای گریه و زاری ، سعی خود را برای بدست آوردن خلافت جامعه به کار گیرند و عزاداری و جزع و فزع بر پیامبر ، آنان را از این وظیفه مهم غافل نسازد . ❕بنابراین نهی مذکور تنها در همان بازده زمانی ابتدایی وفات پیامبر است لذا علی علیه السلام هم آن جمله را در هنگام غسل دادن پیامبر فرمودند ، نه آنکه آن نهی یک حکم کلی و برای تمام زمان ها باشد . در سایر روایات که در بالا آوردیم ، خصوصا حکمتی که از نهج البلاغه نقل کردیم ، صراحتا استحباب جزع و فزع کردن برای پیامبر گرامی را برای سایر زمان ها ثابت می کند . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
⚫️ مورخ برجسته شیعه درگذشت 🔹 علامه "سید جعفر مرتضی عاملی" ، مورخ برجسته شیعه پس از چند سال تحمًل درد و رنج بیماری، ساعتی پیش دار فانی را وداع گفت. 🔹سید جعفر مرتضی عاملی عالم دینی، متخصص تاریخ اسلام و تشیع، سیره‌نگار شیعی و از عالمان حوزه علمیه قم و لبنان بود. او کتاب‌هایی متعددی در زمینه سیره اهل بیت تألیف کرده‌است. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
پرسمان اعتقادی
⚫️ مورخ برجسته شیعه درگذشت 🔹 علامه "سید جعفر مرتضی عاملی" ، مورخ برجسته شیعه پس از چند سال تحمًل در
کتاب های ایشان مانند ، « الصحیح من سیره النبی الاعظم » در 35 جلد ، « الصحیح من سیره الامام علی علیه السلام » در 20 جلد ، « ماساه الزهراء » درباره شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ، بسیار قابل استفاده و مورد رجوع ما می باشد . خداوند ایشان را قرین رحمت خود کرده و همنشین پیامبر گرامی و امام حسن و امام رضا سلام الله علیهم قرار دهد . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
▪️رحلت جانکاه مهربانی و رحمت و شهادت جانسوز سبط اکبرشان مجتبی علیهما السلام تسلیت باد. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔷 یا قاضی الحاجات 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 222 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
545_960523-6_a2.mp3
1.41M
دختر 15 ساله‌ام دچار شب‌ادراری است که در طول این 15 سال ادامه داشته است. شب اداری‌اش هر روز نیست، گاهی 2 ماه یک‌بار و گاهی 2 روز پشت سر هم اتّفاق می‌افتد. سؤالم این است با توجّه به این‌که من و همسرم هر دو شاغلیم و دوران خردسالی‌اش هم به مهدکودک رفته است، آیا می‌تواند از اضطراب باشد؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
546_960523-7_a2.mp3
1.67M
بچّه‌ای دارم تقریباً بیش‌فعّال است چگونه باید با این بچّه رفتار کنیم؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
d1737236t14159258(web).mp3
1.57M
🔸 ما غریبیم 🔲 تک خوانی اجرا کننده: حمیدرضا منفرد موضوع: شهادت امام رضا(ع) مطلع: ما غریبیم و تو از ما آشناتر با خدایی 🏷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
سوال آیا برای همه قاره ها پیامبر فرستاده شده یانه بادلیل ✅پاسخ: طبق ادله عقلی لزوم بعثت پیامبران که درجای خود بیان شده است 📚الالهیات،علامه سبحانی،ج3 ص19 فصل هفتم ❗️عقل حکم می کند که لطف خداوند اقتضا می کند برای هدایت همه مردمان پیامبران را ارسال کند ودر قرآن هم می بینیم که خداوند می فرماید: "ما در میان تمام امت ها پیامبرانی را مبعوث کردیم"نحل 36 ومی گوید: "هیچ امتی نبوده است مگر آنکه انذار دهنده ای داشته است"فاطر 24 ودر روایات اسلامی نیز به آنچه ما گفتیم اشاره شده است 📚 بحار الانوار،ج11 ص1 باب 1 ✅پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
سوال: اگر ممکن هست دلیل اعتقادی و علمی را بفرمایید شراب چرا حرامه؟ ✅پاسخ: دلیل ما بر حرمت خوردن شراب روایات فراوانی است که در مجامع روایی ما آمده است 📚وسایل الشیعه،ج25 ص296 باب 9 📚بحارالانوار،ج76 ص123 باب 86 ❗️خوشبختانه علم نیز پی به مضرات ومفسده شراب خواری برده است. ما مقداری از آنچه ایت الله العظمی مکارم دراین مورد ذکر کرده است را بیان می کنیم: "یکی از دانشمندان مشهور غرب اظهار می کرد که هرگاه از جوانان 21 تا 23 ساله معتاد به مشروبات الکلی 51 نفر بمیرند در مقابل از جوانان غیر معتاد ده نفر هم تلف نمی شوند. 📚تفسیر نمونه،ج2 ص125 "در آماری که در انگلیس درمورد جنون منتشر شد چنین بدست آمد که در برابر 2249 دیوانه الکلی فقط 53 دیوانه به علل دیگر وجود داشته است. 85 درصد از بیماران روانی تیمارستان های آمریکا را بیماران الکلی تشکیل میدهد. در فرانسه هرروز 440 نفر جان خودرا فدای الکل می کنند. 📚تفسیر نمونه،ج5 ص75 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
سوال ب نظر شما وقتی رود فرات در کربلا بود ، اونم در سرزمین عربستان ک حتا ی بطری آب ب معنای ثروت بزرگی تلقی می شد ، چطور ممکن بود درکنار نهر پر آب فرات ، کربلا صحرا و کویر باشه ؟ پس کربلا صحرا نبود بلکه فلات و جلگه بود . یعنی آبادانی . این اولین دروغ تاریخی ک ب شعورمون تزریق کردن . ✅پاسخ: موضوع تشنگی امام حسین علیه السلام واصحابشان در کربلا حقیقتی است که نه تنها مورخان از آن یاد کرده اند 📚تاریخ طبری،ترجمه پاینده،ج7 ص2963 به بعد 📚مقاتل الطالبین،ص84 به بعد 📚البدایه والنهایه ج8 ص174 به بعد 📚لهوف،ص47 به بعد 📚بحار الانوار،ج45 ص149 وج101 ص46 بلکه امام زمان نیز به آن اشاره کرده ومی گوید:"پس آب و ورود بر آن را بر تو ممنوع کردند" 📚زیارت ناحیه مقدسه ❗️مدت زمان محاصره وقطع راه ارتباط با آب از روز هفتم محرم بوده است. دراین فاصله امام از راههای گوناگون آب مورد نیاز اردوی خویش را تامین می کرده است. بنابر روایت ابن اعثم وابن شهر آشوب امام در جلوی خیمه چاهی حفر کردند که آب گوارایی داشت. ابن اعثم می گوید: "چون عطش بر ایشان غالب گشت تبری برگرفت واز سمت خیمه زنان نوزده گام به سوی قبله رفت وزمین را کند. چشمه آبی ظاهر شد ابی گوارا وشیرین سپس به اصحابش دستور داد آب بخورند ومشک هارا پر کنند" 📚الفتوح،ص893 📚مناقب ال ابی طالب،ج4 ص50 ❗️عبیدالله نامه ای به عمر سعد نوشت: "اما بعد:به من خبر رسیده که حسین ویاران او چاه کنده اند واب بر می دارند لذا آنان را هیچ فرومایگی نیست. چون نامه من رسید حسین ویاران اورا از کندن چاه منع کنی ونگذاری به آب دست یابند" 📚کتاب الفتوح،ص893 ❗️از اینکه 50 تن از یاران امام به سمت فرات حمله کردند وحتی درگیر شدند اما اقدام به کندن چاه نکردند می توان استفاده کرد که امکان حفر مجدد چاه وجود نداشته است 📚نقل پاسخ از نرم افزار پرسمان،نهاد رهبری در دانشگاه،کلید واژه حفر چاه در کربلا شهر مقدس كربلا در صد كيلومتري جنوب غربي بغداد واقع شده است. کربلا، در غرب رودخانه فرات، بر کناره صحرا و در ميان منطقه اي آبرفتي است که به ارض السواد نامور است 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔷 یا ارحم الراحمین 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 223 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
548_Untitled1_a2.mp3
2.18M
ترس در کودکان (جلسه چهارم) -علل ترس در کودکان و ماندگاری آن 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
549_Untitled2_a2.mp3
1.9M
بنده مربّی مهد هستم. سؤالم این است که آیا تدریس زبان به کودکان چهارساله کار درستی است؟ من باید چه کنم تا آن‌ها به درس توجّه کنند و یاد بگیرند، زیرا دائم می‌خواهند بازی کنند. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁