5.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥در آستانه ماه #محرم، دیوارنگاره میدان ولیعصر این بار با یک شعار مزین شده؛ شعاری وحدت بخش و برگرفته از گفته شهید حاج قاسم سلیمانی.
#ما_ملت_امام_حسینیم
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
هدایت شده از قاصدک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همیشه که نمیشه #کیک ساده پخت😛😛
بچه ها👨👩👧👦 عاشق تزیینات و #کاور کردن کیک هستن👯♀😁
کیک #قابلمه ای👆 رو پختم اونم به چه #خفنی😇 اونم خیلی سریع و آسون😳
بار اولم بودااا ولی عاااالی شد☺️
https://eitaa.com/joinchat/1154351125Cc04fa3d5ed
مادرشوهرم بهم تیکه میندازه تو خونه #بابات بلد نبودی یه تخم مرغ نیمرو کنی حالا برای ما شدی #قناد 💃🤣
پرسمان اعتقادی
همیشه که نمیشه #کیک ساده پخت😛😛 بچه ها👨👩👧👦 عاشق تزیینات و #کاور کردن کیک هستن👯♀😁 کیک #قابلمه ای
👈 زن اگه زن باشه با صدگرم گوشت دل #شوهرشو میبره 😋
معلومه کیلو کیلو #گوشت آب پز هم کنی خوشمزه میشه 😒😒
بیا یاد بگیر با کمی #مرغ و #گوشت #غذای_گرم و #جدید جلوی خانوادت بزار🤓👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1154351125Cc04fa3d5ed
الان که مرغ و گوشت گرونه، واقعا اینجا👆 به درد میخوره 👌👌😍اونم با کمترین زمان ⏰
┄┅═✼✿✵🌷♥️🌷✵✿✼═┅┄
🏴شبهات_ماه_محرم
💢چرا عزاداري براي امام حسين (ع) وياران با وفايشان از اول محرم آغاز مي شود با اين كه ايشان در دهم محرم به شهادت رسيدند ؟
✅با آغاز ماه محرم مصائب امام حسين (ع) ويارانش تداعي مي شود وسيره ائمه عليهم السلام نيز احياي دهه محرم بود همان طوري كه امام رضا (ع) مي فرمايند:
كان أبي إذا دخل شهر المحرم لا يري ضاحكا و كانت الكآبة تغلب عليه حتي يمضي منه عشرة أيام فإذا كان يوم العاشر كان ذلك اليوم يوم مصيبته وحزنه وبكائه ويقول: هو اليوم الذي قتل فيه الحسين صلي الله عليه.
يعني: وقتي ماه محرم فرا مي رسيد در پدرم امام كاظم عليه السلام آثار شادي ديده نمي شد و همواره غمگين بودند ، روز دهم ، روز مصيبت و اندوه و گريهاو بود و مي فرمود : در اين روز بود كه حسين عليه السلام را به شهادت رساندند.
📚امالي صدوق، ص 78 و بحار الانوار، ج 44 ص 284.
✅در عرف رسم براين است كه تجليل از خاطره خوب و يا تلخ به صورت دهه برگذار مي شود مانند دهه فجر و دهه ولادت رسول اكرم (ص) و دهه فاطميه و غيره.
✅به خاطر اين كه در طول ده روز فرصت مناسي باشد براي تبين اهداف عالي حضرت سيد الشهداء عليه السلام و فلسفه سوگواري براي آن حضرت مانند:
حيات مجدد اسلام واحياي سنت .
حفظ مكتب و شريعت بود .
تحكيم باورهاي ديني مردم با آشنا شدن توده هابا معارف ديني.
پيوند عميق عاطفي ميان امت والگوهاي راستين.
اعلام وفاداري نسبت به مظلوم و مخالفت با ظالم
#محرم
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
12.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| توصیههای آیت الله مکارم شیرازی در آستانه محرم
🔹کسانی که مبتلا به کرونا هستند، نباید بگویند میرویم به مجلس امام حسین(ع) تا شفا بگیریم، رفتن این افراد ممکنه باعث آلوده شدن دیگران بشود و این مسئولیت شرعی دارد.
هدایت شده از قاصدک
👍👌
🔴کشف شد 👇
🔵 #روغنی که #معجزه می کند 😱😚
باریختن این روغن درقسمت مشخصی از پا تمام بیماری های خود رادرمان کنید واز درمان خود شگفت زده شوید
هرچه مرض وبیماری هست ازخودت دورکن🔴
(زانودرد ،دردمفاصل،دیسک،عفونت زنان، نازایی،پوستی و........
روش ساخت ودستورشو گذاشتم زودتر وارد بشین تاپاک نشده 👇😍 #رایگان
https://eitaa.com/joinchat/1936326679Ce504040f0b
#زیبایی_و_درخشندگی #صورت فقط با ریختن این #روغن_در.... 👆
🔵❌ظرفیت محدود ❌🔵👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌پاسخی به یک روحانی که سخنانش مورد تمسک معاندان قرار گرفته و مدعی است که حکومت علی علیه السلام پر از اختلاس خواص بوده است و یک سوم نهج البلاغه پیرامون اختلاس خواص است 👇
#سایت_ما
ipasookh.ir
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#اختلاس_در_حکومت_علی_علیه_السلام
🤔#پرسش
❔اين آخوند تمامى ادعاهاى ما در مورد حكومت على را تاييد ميكند و ميگويد:
پر اختلاس ترين حكومت تاريخ، حكومت على بوده است.
در واقع حكومتى كه پر از فساد و اختلاس باشد يعنى اينكه كسى كه در راس حكومت است يا خودش فاسد است و يا اينكه عرضه مديريت مجموعه زير دستش را ندارد.
اينكه تمامى خواص در زمان على فاسد بوده اند دليلش بى عرضگى على و عدم كنترل او بر حكومتش بوده است.
پس ادعاى علم غيب على و يا حكومت عدل على همه دروغ و داستان سازى است.
اين اعتراف خود آخوندهاست براى توجيه فساد در حكومت آخوندهاى شيعه
💠#پاسخ💠
👌علی علیه السلام عادل ترین فرد امت طبق تصریح همگان بوده است و این مطلب چیزی نیست که تنها مورد تاکید شیعه باشد ، بلکه اهل سنت هم در نصوص متعددی ، علی علیه السلام را به این ویژگی ستوده اند .
❕ابونعیم در حلیه الاولیاء نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به علی علیه السلام می فرمود ؛
« تو از همه بهتر عدالت را میان مردم رعایت می کنی »
📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 65 _ الریاض النضره ج 2 ص 198
❕در نقل دیگر فرمود ؛
« تو ازهمه بهتر به رعیت مهربان هستی »
📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 66
❕هیثمی نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به فاطمه زهرا سلام الله علیهما می فرمود ؛
« تو را به همسری مردی در آوردم که مهربانیش به مردم از همه زیادتر است و در میان همه آنها عدالت را به بهترین وجه اجرا می کند و داوری او از همه بهتر است »
📚مجمع الزوائد ج 9 ص 165
❕علی علیه السلام وقتی حکومت را به دست گرفت ، در اولین اقدام ، خیانتهایی که در دوران عثمان به بیت المال شده بود را اصلاح کرد و درباره بازگرداندن زمينهايى كه عثمان به تيول بنى اميه درآورده بود می فرمود ؛
« به خداوند سوگند، اگر هر تيولى را بيابم كه با آن، زنان به تزويج درآمده و كنيزكان خريدارى شده باشند، آن را بازخواهم گرداند. به درستى كه در عدالت، گشايش است و آن كه عدالت بر او تنگ باشد، ستم بر او تنگ تر خواهد بود. »
📚نهج البلاغه خطبه 15 _ مناقب ابن شهر آشوب ج 2 ص 110
❕علی علیه السلام از به کارگیری کارگزاران فاسد امتناع کرده و فرمود ؛
« مغيرة بن شعبه، به من پيشنهاد كرد معاويه را بر شام بگمارم و خود در مدينه باشم؛ ولى از آن، سر باز زدم، و هرگز خداوند نبيند كه گمراهان را به يارى گرفته ام »
📚تاریخ دمشق ج 59 ص 131
❕در هنگام انتخاب کارگزاران هم به آنان گوشز می کرد که در صورت خیانت ، شدیدترین مجازات در انتظار آنان است چنان که به اشعث بن قيس فرمود ؛
«آنچه بر عهده توست، ادا نما؛ و گرنه تو را با شمشير خواهم زد».
📚نثر الدر ج 1 ص 292
❕علی علیه السلام در نامه اش به زياد بن ابيه نوشت ؛
« به خدا سوگند ياد مى كنم، سوگندى راستين، كه اگر به من خبر رسد كه در ثروت مسلمانان خيانت كرده اى، كم يا زياد، چنان بر تو سخت بگيرم كه تو را اندك ْمال كند، و بارِ هزينه عيال بر دوشت سنگينى كند و خوار و پريشان ْحال شوى. والسلام »
📚نهج البلاغة نامه 20 _ بحار الأنوار: ج 33 ص 489
❕ابن عبد البر عالم مشهور اهل سنت می نویسد ؛
« على عليه السلام بر شهرها، دينداران و امانت پيشگان را مى گماشت و اگر خيانتى از يكى از آنان به وى مى رسيد، برايش مى نوشت: «در حقيقت، شما را از جانب پروردگارتان پند و اندرزى آمده است. پس پيمانه و ترازو را دادگرانه تمام نَهيد، و اموال مردم را كم مدهيد و در زمين، به فساد سر برمداريد. اگر مؤمن باشيد، باقى مانده [حلالِ] خداوند براى شما بهتر است » هنگامى كه نامه ام به تو رسيد، وظايفى كه بر عهده ات بود، سامان ده تا شخصى را روانه كنيم و از تو تحويل بگيرد». آنگاه رويش را به سوى آسمان مى كرد و مى گفت: «بار خدايا! تو مى دانى كه من نه آنان را به ستم كردن بر بندگانت فرمان دادم و نه به كنار گذاردن حقوق تو». سخنرانى ها، موعظه ها و سفارشهاى او به كارگزارانش هنگامى كه آنان را به سوى كارها روانه مى كرد، بسيار است و از بازگو كردنش صرف نظر كردم تا كتابم طولانى نشود؛ گرچه تمامى آنها زيباست »
📚الاستیعاب ج 3 ص 210
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
❕على عليه السلام هنگامى كه خيانت ابن هَرمَه، مأمور بازار اهواز را دريافت، به رفاعه چنين نوشت ؛
« هنگامى كه نامه ام را خواندى، ابن هرمه را از بازار، بركنار كن و او را به خاطر [حقوق] مردم از كار، باز دار و سپس زندانى نما و خبر آن را اعلان عمومى كن و به كارگزارانت بنويس و نظرم را به آنان ابلاغ نما. درباره ابن هرمه، غفلت يا كوتاهى نكنى كه نزد خداوند، هلاك شوى و من هم به بدترين شيوه بركنارت خواهم كرد كه از اين كار، تو را به خدا پناه مىدهم. هنگامى كه جمعه شد، او را از زندان بيرون آر و 35 تازيانه بر او بزن و در بازارها بچرخان. اگر كسى از او شكايت كرد و شاهد آورد، او را به همراه شاهدش سوگند ده و از درآمد ابن هرمه، طلبى را كه شاهد آورده، به او بپرداز. فرمان ده تا او را با خوارى و زشتى و فرياد كشيدن بر سرش، به زندان ببرند، با طنابى پاهايش را ببند »
📚دعائم الإسلام ج 2 ص 532
❕و در سفارشی به مالك اشتر در مراقبت از كارگزاران نوشت ؛
« اگر يكى از آنان دست به خيانتى زد و گزارش بازرسان تو بر آن خيانت، همداستان بود، بدين گواه بسنده كن و كيفر او را با تنبيه بدنى بدو برسان و از كارى كه كرده است، بازخواست كن. سپس او را خوار بدار و خيانتكار شمار و طوق بدنامى را بر گردنش بياويز »
📚نهج البلاغة نامه 53 _ تحف العقول ، ص 137
👌بنابراین ؛
1⃣علی علیه السلام اسوه عدالت و تقوا است ، ایشان در انتخاب کارگزاران تمام دقت را می نمودند تا افراد کاردار را به مناصب بگمارند .
2⃣ایشان کارگزاران را به رعایت عدالت مامور کرده و در صورت تخطی آنان شدیدترین عقوبت ها را برایشان اعمال می کردند .
3⃣این که روحانی مزبور در کلیپ منتشر شده می گوید یک سوم نهج البلاغه پیرامون اختلاس اطرافیان و خواص علی علیه السلام است ، کذب محض است و تنها افراد محدود و انگشت شماری بوده اند که خیانت مالی کرده و علی علیه السلام هم با آنان شدیدترین برخوردها را داشته است ، کسانی چون زیاد بن ابیه ، نعمان بن عجلان ، یزید بن حجیه ، مصلقه بن هبیره و قعقاع بن شور که از خواص هم محسوب نمی شدند .
📚دانش نامه امیر المومنین ج 13 ص 10
❕مثلا علی علیه السلام پس از اطلاع از خیانت منذر برای او نوشت ؛
«به من خبر رسيده كه فراوان، كارت را رها مى كنى و تخت حكومت را به بازيچه وا مى نهى و دنبال شكار و سگبازى مى روى. سوگند مى خورم كه اگر اين خبرْ حقيقت داشته باشد، سزاى كارت را بدهم و نادانِ خاندانت، از تو بهتر خواهد بود. پس چون نامه ام را ديدى، نزد من بيا. والسلام!».منذِر آمد و على عليه السلام هم او را بر كنار كرد و سى هزار درهم [بدهى اش] را طلب كرد »
📚تاريخ يعقوبي ج 2 ص 203
❕یا در نقل دیگر آمده است على عليه السلام يزيد بن حجيّه را به حكومت رى گماشت. از خراج كم آمد و او بيت المال را براى خود برداشت. على عليه السلام او را زندانى كرد و غلام خود، سعد را [براى نگهبانى] همراه او قرار داد. در حالى كه سعد خواب بود، يزيد اسب خود را نزديك آورد و سوار شد و به معاويه پيوست. شعرى هم در نكوهش على عليه السلام گفت و دشمنى خود با امام عليه السلام را به وى خبر داد. لعنت خدا بر او باد! اين خبر كه به على عليه السلام رسيد، نفرينش كرد و به ياران خود فرمود: «شما هم دست برآوريد و نفرينش كنيد». على عليه السلام نفرين كرد و يارانش آمين گفتند. ابوصلت تيمى گفته است كه على عليه السلام گفت: «بار خدايا! يزيد بن حجيّه مال مسلمانان را برداشته و گريخته و به فاسقان پيوسته است. ما را از مكر و نيرنگ او كفايت كن و او را به كيفر ستمگران برسان».
📚الغارات ج 2 ص 525
4⃣در گذشته توضیح دادیم که علی علیه السلام مامور به استفاده از علم غیب در انتخاب کارگزاران نبوده است و مطابق علم ظاهری ، افراد دارای صلاحیت را به مناصب می گماشت.
❕اگر چه عده محدودی از کارگزاران به اعتماد امام علیه السلام خیانت می کردند و گرفتار مفاسد مالی می شدند ، امام علیه السلام هم بدون هیچ گونه مجالی آنان را برکنار و تنبیه کرده و اموال بیت المال را از آنان بازستانی می کرد که این برخورد ، بارزترین نشانه عدالت علی علیه السلام و حکومت ایشان بوده که بر محور حق و عدالت دور میزده است .
#سایت_ما
ipasookh.ir
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#امام_علی_علیه_السلام_انتخاب_منذر
🤔#پرسش
❔در مورد عدم درایت لازم امام على ميتوان به كتب خود علماى شيعه استناد كرد که امام على #شخصى را بدون شناخت و فقط بخاطر نام پدرش او را والى شيراز كرد بعد طرف اختلاس كرده و ميگريزد ( نهج البلاغه )
💠#پاسخ💠
👌آنچه مورد سوال و اشکال قرار گرفته است قضیه ای است که مربوط می شود به منذر بن جارود عبدی که از طرف امام علی عليه السلام به فرماندارى بعضى از مناطق ايران منصوب شده بود و دليل انتخاب او افزون بر حسن ظاهر، سابقه بسيار خوب پدرش «جارود عبدى» بود كه از افراد بسيار با استقامت و مدافع اسلام در عصر #پيغمبر و اعصار بعد بود؛ ولى «منذر» مانند بسيارى از افراد كه وقتى به مقامى مى رسند خود را گم مى كنند، از مسير حق خارج شد و به هوا و هوس پرداخت و از موقعيت خود غافل شد و اموال بيت المال را بى حساب و كتاب خرج مى كرد. هنگامى كه اين خبر به امام عليه السلام رسيد، نامه شديد اللحن مورد بحث را براى او فرستاد و او را به شدت توبيخ كرد و از مقامش عزل نمود.
🔸امام علیه السلام در نامه اش به منذر چنین نوشت ؛
« اما بعد (از حمد و ثناى الهى) شايستگى پدرت، مرا درباره تو گرفتارِ خوشبينى ساخت و گمان كردم تو هم #پيرو هدايت و سيره او هستى و راه و رسم او را دنبال مى كنى. ناگهان به من گزارش داده شد كه تو در پيروى از هواى نفست چيزى فروگذار نمى كنى و براى سراى ديگرت ذخيره اى باقى نمى گذارى، با ويرانى آخرتت دنيايت را آباد مى سازى و به بهاى #قطع رابطه با دينت با خويشاوندانت پيوند برقرار مى سازى (و به گمان خود صله رحم مى كنى) اگر آنچه از تو به من رسيده است درست باشد شتر (باركش) خانواده ات و بند كفشت از تو بهتر است و كسى كه داراى صفات تو باشد نه شايستگى اين را دارد كه حفظ مرزى را به او بسپارند و نه كار مهمى به وسيله او اجرا شود، نه قدر او را بالا ببرند، نه در حفظ امانت شريكش سازند و نه در جمع آورى حقوق بيت المال به او اعتماد كنند. به محض رسيدن اين نامه به سوى من حركت كن »
📚نهج البلاغه نامه 71
❕چنان که بارها توضیح داده ایم امامان وظیفه داشتند تا در زندگی اجتماعی خود همانند انسان های #معمولی رفتار کنند وجز در موارد محدودی از علم باطنی خود استفاده نکنند و به زندگی عادی با مردم بپردازند تا نظام اجتماعی بر هم نخورد، چنان که پیامبر وامامان منافقان را به خوبی می شناختند ومی دانستند که ایمان واقعی ندارند ولی هرگز از علم غیب خود درباره آنان استفاده نکردند ودر معاشرت، ازدواج ودیگر احکام با آنان مانند سایر مسلمانان رفتار می کردند
🔶پیامبر #گرامی فرمود:
«من بین شما با بینات و قسم حکم می کنم ( و از طریق علم غیب حکم نمی کنم) .ممکن است برخی شما در بینه آوردن زیرک تر از دیگری باشد و من به نفعش در مال برادرش حکم کنم اما او بداند که آن مال ناحق برای او قطعه ای از جهنم خواهد بود»
📚الکافی ج7 ص414 _ معانی الاخبار ص279
👌در #روایتی آمده است:
« زمانی که امام علی ، ابوموسی اشعری را برای حکمیت در جنگ صفین می فرستاد به او گفت :به کتاب خدا حکم کن واز آن تجاوز نکن .پس از آن که او رفت امام فرمود:« دارم می بینم که چگونه به من خیانت می کند»
❗️یکی از اصحاب گفت چرا او را می فرستید درحالی که می دانید خیانت می کند❓
👌امام پاسخ داد:
«اگر خداوند به علم خودش با #بندگان رفتار می کرد دیگر نیازی به ارسال رسل نبود»
📚مناقب ابن شهر آشوب ج2 ص261
🔶امام با این عمل نشان داد که او مامور است بر طبق علل و عوامل طبیعی عمل کند و مجاز به عمل کردن موافق علم #غیب نمی باشد
📚مفاهیم القرآن ،سبحانی ،ج3 ص455
👌امام #صادق فرمود:
«خداوند به پیامبرش وحی کرد که تو موظفی بر طبق بینات حکم کنی»
📚وسائل الشیعه ج27 ص229
👌به يقين امام علی عليه السلام نیز در امور مربوط به زندگى مأمور به ظاهر است و بر طبق آن عمل مى كند و به هنگام انتخاب «#منذر» براى اين مقام، قراين خلافى وجود نداشت؛ هم او ظاهرالصلاح بود و بدون سوء سابقه و هم جزو خانواده اى معروف به صلاح و درستكارى و اين مقدار براى انتخاب او كافى بود؛ ولى همانگونه كه گفته شد افرادى هستند كه در حال عادى ظاهرا صالح و درستكارند؛ اما هنگامى كه به مال و #مقامى برسند خود را گم مى كنند و گاه مسير زندگيشان به طور كامل دگرگون مىشود و «منذر» از اين افراد بود.
📚پیام امام امیر المومنین ج11 ص 375
#پرسمان_اعتقادی
#سایت_ما
ipasookh.ir
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁