پیرامون خروج یمانیوخراسانی.mp3
1.17M
⁉️پیرامون خروج یمانی و خراسانی توضیح دهید ؟
⭕️پاسخ: ابراهیم #افشاری
🔰 @p_eteghadi 🔰
14_SEMO-Mohammadi-Pasokh_Be_Soalate_Eteghadi_(145).mp3
4.69M
پرسش و پاسخ اعتقادی
🔹حجه الاسلام #محمدی
جلسه 145 - چگونگی و کیفیت برقراری ارتباط با پروردگار
🔰 @p_eteghadi 🔰
#امام_زمان #مشکلات
💠 عنایت حضرت در مشکلات
🔻 در مدیریت و انجام امور، و در مشکلات و سختی ها، نیتها را باید خالص کرد. توجه را به سمت حضرت بقیة الله روحی له فداء باید برد، عنایتی از او شامل شود کارها را بسیار پیش خواهد برد.
🔸 دشمن را دفع می کند، امور را سامان خواهد داد. تمام اسباب «يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْديهِمْ» در اختیار آن بزرگوار هست. فقط درخواست بشود، دعا بشود و با عنایتی از آن بزرگوار امور سامان بگیرد.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 خسران دنیا و آخرت در اثر ترک دعا برای ظهور
🔵 آیت الله بهجت رحمه الله علیه:
🌕 اگر ما برای تعجیل فرج دعا نکنیم یا در دعا کردن جدی نباشیم یا آثار جدیت در ما نباشد به ضرر دنیای ما هم خواهد بود چه رسد به آخرت. و از شروط استجابت دعا ، توبه از معاصی است.
🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 در محضر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مدظله العالی
🔹آنچه با عنوان «مودّت قربي» در اجر رسالت مطرح است نفع مستقيم آن به خود مردم بر ميگردد؛ چون آنان چراغهاي هدايت و كشتي هاي نجات امت اند. كسي از اين نور بهره ميگيرد يا بر اين كشتي سوار ميشود كه به آنان علاقه مند باشد اما كسي كه به آنان موّدت و علاقه ندارد، نه تنها از نورشان بهره نمي گيرد، بلكه تلاش ميكند تا اين جلوه هاي فاني نشدني را خاموش سازد. پس «مودّت قربي» اجر و مزد رسالت به گونه اي كه نفع شخصي در آن مطرح باشد نيست، بلكه مقدمه ی به بار نشستن زحمات رسالت است.
🚩اهلبيت نبي اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) به تبعيت از خود آن حضرت هيچگونه چشم داشتي از دست و دهان مردم نداشتند تا به آنان پاداش دهند يا از آنان تشكر كنند، چنان كه به تصريح قرآن كريم، ساير انبياء (عليهم السلام) نيز چنين بودند. آنان تنها از خدا انتظار اجر و مزد دارند: ﴿إن أجري إلاّ علي الله وهو علي كل شيءٍ شهيد﴾، نه چون بردگان كه به نجات از جهنم بينديشند و يا تاجران كه سوداي بهشت در سر داشته باشند. صفحة جان و سراسر وجودشان را حبّ پروردگار و عشق و ارادت به او پر كرده است.
📚 کتاب ادبِ فنای مقربان جلد یکم ،ص160
🔰 @p_eteghadi 🔰
❓چرا از مرگ می ترسیم
📌 آنچه مسلم و قطعی است، این است که تمام انسانها یک روزی طعم مرگ را چشیده و از دنیا خواهند رفت؛ قرآن در این رابطه میفرماید: «كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ(آل عمران-185): هر كسی طعم مرگ را میچشد.
🔰 عوامل ترس از مرگ
1️⃣ عدم شناخت مرگ
امام هادی علیه السلام در بالین بیماری که می گریست و از مردن می ترسید، فرمود:
یا عَبدَالله! تَخافُ مِنَالمَوتِ لاَنَّکَ لا تَعْرِفُهُ؛
🍃 ای بنده خدا! از آن جهت از مرگ می ترسی که آن را نمی شناسی.
امام هادی علیه السلام در ادامه ی این حدیث، برای آن بیمار تمثیلی را بیان می کند که زیباست.
🔰 حضرت از او پرسید:
وقتی بدنت چرک و کثیف می شود و از چرک و آلودگی بسیار ناراحتی و در بدن، زخم و جراحت هم داری و می دانی که حمام رفتن و شستشوی آنها، همه ی این آلودگیها و چرکها را از بین می برد، دوست نداری به حمام بروی و خود را بشویی؟ یا این که می خواهی به همان حال در چرک و کثافت بمانی؟
💢 گفت: ای پسر پیامبر، دوست دارم.
حضرت فرمود:
👈 مرگ، مثل همان حمّام است و آخرین چیزی است که گناهانت را می شوید و تو را از بدیها و سیّئات، تمیز و پاک می کند. وقتی وارد آن شدی و از آن گذشتی، از هر غم و غصّه و رنجی نجات می یابی و به شادمانی و خرسندی می رسی.
آن مرد، آرام گرفت و تسلیم شد و نشاط یافت و چشمهایش را بست و جان داد. (معانی الاخبار، ص 290)
2️⃣ عدم اعتقاد به جهان آخرت است؛ برخی از انسانها چون اعتقادی به حیات پس از مرگ ندارند یا دارای اعتقادی سست و بیارزش هستند، مرگ را نیستی و از بین رفتن میدانند، و این مسلم است که هر انسانی حیات و زنده بودن را دوست دارد و از نابودی در هراس است، و چون مرگ را عامل این نیستی و نابودی میداند، از مرگ در هراس است.
راه مبارزه با این مورد، مطالعه و سوال از اهل فن و به یقین رسیدن است، انسانیکه مرگ را رسیدن به زندگی ابدی و راحتی و بهشت برین میداند، هرگز از مرگ نمیترسد و در برخی موارد به استقبال آن میرود، مانند شهدای اسلام که با اینکه میدانستند کشته میشوند، به میدان نبرد رفته و جان خود را فدای دین خدا میکردند.
3️⃣ عامل دیگر ترس از مرگ در بیشتر انسانها، ترس از عملکرد خود است؛ انسان با مطالعه قرآن و روایات اهل بیت(علیهمالسلام) به وضوح درک خواهد کرد، هر عملی که انجام میدهد، بازتاب خاص خود را در آخرت به همراه خواهد داشت؛ از این رو از اعمال بد خود در هراس است، امام حسن مجتبی(علیهالسلام) نیز در پاسخ کسی که پرسید چرا ما از مرگ میترسیم، فرمودند: «چون شما آخرت خود را ویران کردید، و دنیای خود را آباد نمودید، بدین جهت دوست ندارید از آبادی به ویرانی بروید».
4️⃣ عامل دیگر ترس از مرگ، دوری از اطرافیان و اقوام است؛ انسان موجودی است دارای محبت و عاطفه، به همین خاطر نسبت به اطرافیان و بستگان خود، محبت دارد و آنها را دوست داشته و از دوری آنها دلتنگ میشود؛ لذا برخی از انسانها چون مرگ را تنهایی و دوری از بستگان میدانند، از آن در هراسند. اما اگر آدمی مرگ را رسیدن به رضوان الهی و دیدار اهل بیت(علیهمالسلام) و اولیای خاص الهی بداند، هرگز از مرگ هراسی ندارد و مشتاق آن خواهد بود.
🔰 @p_eteghadi 🔰
🌼 فتنه های آخرالزمان
✍امام رضا(علیه السلام ) فرمودند:فتنه ی بعضی از کسانی که ادعای محبت ما را دارند بر شیعیان ما از فتنه ی دجال سخت تر است. راوی پرسید: چرا؟
💭 فرمودند: چون با دشمنان ما دوستی و با دوستان ما دشمنی می کنند ، این کار آن ها باعث خلط حق و باطل شده و امر را بر مردم مشتبه می سازد تا جایی که مؤمن از.منافق تشخیص داده نمی شود.
📚 صفات الشیعه ۸
📚 وسائل ، ج ۱۶ ، ص ۱۷۹
📚 بحارالانوار ، ج ۷۲ ، ص ۳۹۱
🔰 @p_eteghadi 🔰
مهندس عدنان رفاعی نیز به گونه ای شبیه عبدالرزاق نوفل مواردی را مطرح كرده است . حاصل این که اندیشمندان یاد شده معتقدند آن چه کشف شده حاکی است که چینش و نظم خاص و منطقی بر قرآن حاکم است وکسی را یارای خلق چنین امری نیست. اما در مقام تحقیق و پژوهش در خصوص صحت این آمارها در می یابیم كه بسیارى از این آمارها در مقام محاسبه درست نیست و بر فرض صحت،نیازمندتوجیهات و تكلفات فراوانى است . عدنان رفاعی در مـواردى كـه آمـارش بـه حد نصاب نمى رسد, به دنبال مشتقات آن واژه خاص رفته و مى كوشد با اضافه كردن مشتقات نصاب لازم را تهیه كند و این سؤال بى جواب مى ماند كه چرا در بـعـضى موارد باید مشتقات را به حساب آوریم و دربعضى موارد فقط به آمار مفرد آن واژه بسنده كـنـیم ؟ و عجیبتر اینكه ایشان در بعضى واژه ها, مثل :((جهنم )) و((جنات )) مى گوید: در یكى به صورت مفرد و در دیگرى باضم مشتقات باید به مطلوب نایل شد. از دیگر كسانى كه در این زمینه دست به تالیف زده اند, استاد عبدالرزاق نوفل است . عنوان كتاب ایشان ((الاعجاز العددى فى القرآن الكریم )) مى باشد. عمده كار ایشان نیز كشف تناسب در تكرار الفاظ قرآن است . اشكال وارد بر ایشان نیز این است كه وقتى به دقت به شمارش مى نشینیم به ارقام ایشان نمى رسیم . اشـكـال دیـگر این است كه در بعضى واژه ها, ارتباط مفهومى روشن بین دو واژه وجود ندارد مثلا بـیـن مصیبت و شكر چه ارتباطى هست ؟ اشكال دیگر, قافیه سازیهاى تكلف آمیز ایشان است . در مـورد دو واژه سیئات وصالحات مى گوید: اگر هر دو را با همه مشتقات آنها حساب كنیم , به عـدد 167مـى رسـیم , البته به شرطى كه نام حضرت صالح و اصلح و اصلحنا و یصلح و اصلح رااز مشتقات ((صالحات )) حذف كنیم . معقول بود, ایشان سیئات را با حسنات بسنجند نه صالحات . مـلاحـظـه مـى كـنـیـد در ایـن مثال , ایشان صالحات را با مشتقات آن مطرح مى كنند به نتیجه نمى رسند شمارى از مشتقات را حذف مى كنند تا قافیه جور شود .