eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.7هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری: 🔻 در سوره مبارک هود می فرماید: وَ أَنِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُمَتِّعْكُمْ مَتَاعًا حَسَنًا إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى وَيُؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ(هود:۳) (و (تا به شما بگویم که از گناهانتان) آمرزش از خدا طلبید و به درگاه او توبه و انابه کنید تا شما را تا اجل معین و هنگام مرگ لذت و بهره نیکو بخشید و در حق هر مستحق رحمتی تفضل فرماید.) 🔸 در مورد آثار توبه می فرماید: وَيُؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ؛ یعنی وقتی توبه حاصل شود استعدادها برمی گردد و به فعلیت می رسد. به فعلیت رسیدن استعداد ها، برای هر انسانی یک مرحله خیلی بلند و مهمی است.‌ ‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 🔶حضرت محمد(ص)فرمودند: 🔸برترين جهاد آن است كه آدمى صبح كند و در انديشه ستم به كسى نباشد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
🌹|شهید محمد بروجردی ✍️ ازدواج ▫️هفده سالش که شد ازدواج کرد؛ با دختر خاله‌اش. عروسی‌شان خانه پدرزنش بود؛ توی برّ بیابان. همه را که دعوت کرده بودند، شده بودند پنج شش نفر. من حلقه نمی‌خواهم... موقع خرید حلقه، گفت: من حلقه نمی‌خوام. چیزی نگفتم. من هم پیش‌تر گفته بودم که آئینه شمعدان نمی‌خواهم. مشهد که رفتیم، برایشان به جای حلقه، یک انگشتر عقیق خریدم. گفتم باشه به جای حلقه. بعد از شهادت ناصر، وسایلش را برایم آوردند. انگشتر عقیقش هنوز خونی بود. 📚 کتاب یادگاران، جلد ۱۲ کتاب شهید بروجردی، صفحه ۶ 🔰 @p_eteghadi 🔰
عصمت امامان علیهم السلام و کذب گویی مدرسی طباطبائی !!!! 🤔 : ❓ادعاى عصمت براى ائمه، ادعائى جعلى كه در زمان امام ششم و هفتم ظهور كرد آيا قرآن عصمت ائمه را بيان كرده يا ساخته ذهن پيروان آنهاست؟ ▪️علامه مدرسى طباطبائى كه از بزرگترين علماى قرن اخير شيعه است در ص ١٧ از كتاب تطور المبانى الفكرية للتشيع كه در مورد اتفاقات ٣ قرن اول تاسيس اين مذهب ميباشد، در مورد چگونگى بوجود آمدن اعتقاد به عصمت ائمه شيعه مينويسد: در زمان حيات امام صادق، ايده عصمت ائمه توسط هشام بن حكم كوفى كه از متكلمين بزرگ شيعه هم عصر امام صادق و كاظم بوده، ميباشد بوجود آمد و جزو عقايد اصولى شيعيان شد. ▪️معناى اين ادعاى علامه مدرسى اين است كه ادعاى عصمت ائمه نه در قرآن بلكه ساخته ذهن هشام بن حكم بوده است ولى در اين مذهب جعلى با تحريف ترجمه يك آيه آنرا به يكى از اعتقادات اصولى آنها تبديل كرده است ❗️❗️ 👇👇👇👇
💠💠 👌شیعه معتقد است که امامان علیهم السلام از تمام گناهان پاک و معصوم اند , چنان که شیخ صدوق می گوید : "اعتقاد ما این است که انبياء و پيامبران و ائمه عليهم السّلام معصوم و پاك از هر نوع آلودگى هستند , هرگز گناهى چه كوچك و چه بزرگ از آنها سر نميزند مخالفت با خدا نمى‏كنند و مطيع فرمان اويند هر كس آنها را در هر يك از حالات غير معصوم بداند ايشان را نشناخته است , ما معتقديم كه آنها متصف به مرتبه كمال و تمام و علم از ابتداى امر تا آخر هستند در هيچ يك از احوال خود نميتوان به ايشان نسبت نقص و خطا و جهل داد. " " اعْتِقَادُنَا فِي الْأَنْبِيَاءِ وَ الرُّسُلِ وَ الْأَئِمَّةِ ع أَنَّهُمْ مَعْصُومُونَ مُطَهَّرُونَ مِنْ كُلِّ دَنَسٍ وَ أَنَّهُمْ لَا يُذْنِبُونَ ذَنْباً صَغِيراً وَ لَا كَبِيراً وَ لا يَعْصُونَ اللَّهَ ما أَمَرَهُمْ وَ يَفْعَلُونَ ما يُؤْمَرُونَ وَ مَنْ نَفَى الْعِصْمَةَ عَنْهُمْ فِي شَيْ‏ءٍ مِنْ أَحْوَالِهِمْ فَقَدْ جَهِلَهُمْ وَ اعْتِقَادُنَا فِيهِمْ أَنَّهُمُ الْمَوْصُوفُونَ بِالْكَمَالِ وَ التَّمَامِ وَ الْعِلْمِ مِنْ أَوَائِلِ أُمُورِهِمْ إِلَى آخِرِهَا لَا يُوصَفُونَ فِي شَيْ‏ءٍ مِنْ أَحْوَالِهِمْ بِنَقْصٍ وَ لَا عِصْيَانٍ وَ لَا جَهْلٍ " 📚اعتقادات الامامیه ص ٩٦ ❕این اعتقاد شیعه بر گرفته از آیات قرآن است , چرا که خداوند در سه آیه " ابتلاء " و آیه " تطهیر " و آیه " اولی الامر " با صراحت تمام , عصمت امامان علیهم السلام را بیان می دارد , در ذیل پیرامون این سه آیه توضیح داده ایم : 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/8271 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13894 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13232 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13610 👌پیامبر گرامی و امیر مومنان و سایر امامان علیهم السلام هم با صراحت تمام تصریح بر عصمت خود می کردند , چنان که پيامبر گرامی فرمود : " هر كسى خوشش مى‏آيد تماشا كند شاخه ياقوت قرمز را كه خداوند بدست خويش كاشته و مايل است چنگ به آن بزند علي و ائمه بعد از او را دوست بدارد آنها برگزيدگان خدا و برجستگان هستند و از هر گناه و خطائى معصوم و پاكند. " "مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى الْقَضِيبِ الْيَاقُوتِ الْأَحْمَرِ الَّذِي غَرَسَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِيَدِهِ وَ يَكُونَ مُتَمَسِّكاً بِهِ فَلْيَتَوَلَّ عَلِيّاً وَ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِهِ فَإِنَّهُمْ خِيَرَةُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ صَفْوَتُهُ وَ هُمُ الْمَعْصُومُونَ مِنْ كُلِّ ذَنْبٍ وَ خَطِيئَة " 📚امالی صدوق ص ٥٨٣ _ عیون الاخبار ج ٢ ص ٥٧ 👌و باز فرمود : " جبرئيل به من گفت دو ملك و فرشته‏اى كه بر علي موكلند گفتند كه تاكنون از موقعى كه همراه آن جناب بوده‏اند گناهى بر او ننوشته‏اند. " "أَخْبَرَنِي جَبْرَئِيلُ عَنْ كَاتِبَي عَلِيٍّ أَنَّهُمَا لَمْ يَكْتُبَا عَلَى عَلِيٍّ ذَنْباً مُذْ صَحِبَاه‏ " 📚کنز الفوائد ج ١ ص ٣٤٨ 👌و باز فرمود : " دو ملك نگهبان علي بر ساير فرشتگان موكل بر مردم افتخار ميكنند كه موكل بر علي هستند زيرا آن دو به جانب خدا نرفته‏اند با گناهى از علي كه موجب خشم خدا گردد. " "إِنَّ حَافِظَيْ عَلِيٍّ لَيَفْخَرَانِ عَلَى سَائِرِ الْحَفَظَةِ بِكَوْنِهِمَا مَعَ عَلِيٍّ ع وَ ذَلِكَ أَنَّهُمَا لَمْ يَصْعَدَا إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِشَيْ‏ءٍ مِنْهُ فَيُسْخِطَهُ " 📚کنزالفوائد ج ١ ص ٣٤٨ _ اثباه الهداه ج ٣ ص ٢٦٩ 💠 👇
💠ادامه 👇 ❕و باز فرمود : " من و علي و حسن و حسين و نه نفر از فرزندان حسين عليهم السّلام پاك و معصوم هستيم. " "أَنَا وَ عَلِيٌّ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ وَ تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ مُطَهَّرُونَ مَعْصُومُونَ " 📚کفایه الاثر ص ١٩ _ عیون الاخبار ج ١ ص ٦٤ _ کمال الدین ج ١ ص ٢٨٠ _ اعلام الوری ص ٣٩٦ _ مناقب آل ابی طالب ج ١ ص ٢٩٥ _ کشف الغمه ج ٢ ص ٥٠٩ ❕سليم بن قيس می گوید از حضرت امير المؤمنين عليه السّلام شنيدم که مى‏فرمود : "فرمانبردارى و اطاعت لازم است از خدا و پيامبرش و اولو الامر ( امامان ع ) به اين جهت دستور داده شده از اولى الامر اطاعت نمايند چون آنها معصوم و پاكند هرگز امر به كار خلاف نميكنند. " " إِنَّمَا الطَّاعَةُ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِوُلَاةِ الْأَمْرِ وَ إِنَّمَا أُمِرَ بِطَاعَةِ أُولِي الْأَمْرِ لِأَنَّهُمْ مَعْصُومُونَ مُطَهَّرُونَ لَا يَأْمُرُونَ بِمَعْصِيَتِه‏ " 📚الخصال ج ١ ص ١٣٩ _ علل الشرایع ج ١ ص ١٢٣ _ وسائل الشیعه ج ٢٧ ص ١٣٠ ❕امام سجاد ع فرمود : " امام از ما خانواده بايد معصوم باشد و عصمت صفتى نيست كه در ظاهر بدن باشد تا شناخته شود به همين جهت نميتوان تشخيص داد مگر اينكه تصريح به امامت او شود (و منصوص از جانب حجت قبل باشد). ❕عرض كردند معنای معصوم چيست؟ فرمود: " او چنگ زده به ريسمان خدا و آن قرآن است كه از يك ديگر جدا نميشوند تا قيامت امام راهنما بسوى قرآن و قرآن راهنماى بسوى امام است اين است معنى اين آيه إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ. " "الْإِمَامُ مِنَّا لَا يَكُونُ إِلَّا مَعْصُوماً وَ لَيْسَتِ الْعِصْمَةُ فِي ظَاهِرِ الْخِلْقَةِ فَيُعْرَفَ بِهَا فَلِذَلِكَ لَا يَكُونُ إِلَّا مَنْصُوصاً فَقِيلَ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَمَا مَعْنَى الْمَعْصُومِ فَقَالَ هُوَ الْمُعْتَصِمُ بِحَبْلِ اللَّهِ وَ حَبْلُ اللَّهِ هُوَ الْقُرْآنُ لَا يَفْتَرِقَانِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ الْإِمَامُ يَهْدِي إِلَى الْقُرْآنِ وَ الْقُرْآنُ يَهْدِي إِلَى الْإِمَامِ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ " 📚معانی الاخبار ص ١٣٢ ❕امام صادق عليه السّلام فرمود : "انبياء و اوصياى ايشان بايد گناهى نداشته باشند زيرا آنها معصوم و پاكند. " " الْأَنْبِيَاءُ وَ أَوْصِيَاؤُهُمْ لَا ذُنُوبَ لَهُمْ لِأَنَّهُمْ مَعْصُومُونَ مُطَهَّرُونَ " 📚خصال ج ٢ ص ٦٠٨ _ بحار الانوار ج ٢٥ ص ١٩٩ ❕می بینیم که اندیشه عصمت امامان علیهم السلام توسط خداوند و پیامبر و خود امامان ع پایه گذاری شده است , نه هشام بن حکم و اگر هشام بن حکم هم مروج عصمت ائمه ع بود , از این جهت بود که این اندیشه را از کتاب و سنت و امام صادق ع فرا گرفته بود , نه از نزد خود ابداع کرده باشد , چنان که در نقلی آمده است که حسين اشقر گفت : " به هشام بن حكم گفتم معنى اين گفته شما چيست كه امام بايد معصوم باشد ?!!! گفت من از امام صادق ع اين سؤال را كردم فرمود : معصوم كسى است كه از تمام گناهان بتوفيق و لطف خداوند خوددارى كند خداوند در قرآن ميفرمايد: وَ مَنْ يَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِيَ إِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ. " " مَا مَعْنَى قَوْلِكُمْ إِنَّ الْإِمَامَ لَا يَكُونُ إِلَّا مَعْصُوماً قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ ذَلِكَ فَقَالَ الْمَعْصُومُ هُوَ الْمُمْتَنِعُ بِاللَّهِ مِنْ‏ جَمِيعِ مَحَارِمِ اللَّهِ وَ قَدْ قَالَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ مَنْ يَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِيَ إِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ " 📚معانی الاخبار ص ١٣٢ _ البرهان فی تفسیر القرآن ج ١ ص ٦٦٧ ❕ملحدین ورشکسته و دروغگو به سخنان کذب و خلاف واقع فردی به نام مدرسی طباطبائی استناد کردند که هشام بن حکم موسس نظریه عصمت در نزد شیعه است , در حالی که کذب این ادعا را روشن کردیم . ❕ملحدین به همین راحتی دروغ می گویند و مدرسی طباطبائی مفت خور را عالم بزرگ شیعه و علامه معرفی می کنند , در حالی که فرد مذکور هیچ جایگاهی در حوزه قم ندارد و از قم فراری اش دادند و کرسی تدریسش به آمریکا مهد اسلام منتقل شد ❗️❗️❗️ 👌اخیرا نیز برخی از علمای قم بر کتابی که او نوشته و معاند به آن استناد کرد , ردیه ای نوشتند تحت عنوان : " نقد و بررسی نظریه تطور تاریخی تشیع " که در ذیل می توانید شرح حال کتاب را بیشتر بخوانید : 🌐http://hekmateislami.com/?p=5432 🔰 @p_eteghadi 🔰
•┈┈•❀•┈┈• | | 💠 حکمت های دستگاه گوارش در کلام امام صادق علیه السلام 🔅 خطاب به مُفَضَّل بن عُمَر در باره حکمت های نهفته در دستگاه گوارش فرمود: 🔸 «ای مفضّل! در همه اندام های بدن و در این حقیقت بیندیش که چگونه هر کدام از آنها برای هدفی سامان یافته اند... دهان برای غذا خوردن، معده برای هضم کردن، جگر برای افشُره ساختن، گذرها برای برونْ شدِ پس مانده ها، و روده ها برای انتقال آنها.... 🚩 چه کسی معده را درشت و سخت قرار داده و آن را برای گوارش غذاهای دیرهضم، توانمند ساخته است؟ و چه کسی جگر را نازک و نرم قرار داده است تا غذای ناب و نرم را پذیرا شود و گوارشی که دقیق تر و حساس تر از کار معده است، انجام دهد؟... ✾• در آب دهان و سودی که در آن است، تأمّل کن. آن به گونه ای آفریده شده که پیوسته در جهان جریان داشته باشد تا حلق و ملازه ها را تَر کند و نگذارد خشک شوند؛ زیرا این جای ها اگر این گونه واگذاشته شوند، نابودیِ انسان را در بر دارند.... 🔻 بدان که در بدن انسان، چهار نیرو وجود دارد: ▫️ نیروی جذب کننده که غذا را می پذیرد و به معده می رساند؛ ▫️ نیروی نگه دارنده که غذا را حبس می کند تا طبیعت، اثر خود را در آن بگذارد؛ ▫️ نیروی گوارش که غذا را می پرورد و افشره آن را بیرون می کشد و در بدن می پراکند؛ ▫️ و نیروی دفع کننده که پس مانده را پس از این که نیروی گوارش کننده، نیاز خود را از آنها بر می گیرد، از بدن بیرون می راند.... 📗 از احادیث پزشکی بیشتر بدانیم، ص ۶۲ 🔰 @p_eteghadi 🔰
عقل و درایت علی علیه السلام در کودکی !!!!! 🤔 : ❓حضرت علی خودش میگوید من بچه بودم عقل نداشتم. 📃قال علي : فقلت، فداك أبي و أمّي إنّك لتعلم أنّك أخذتني من عمّك أبي طالب و من فاطمة بنت أسد و أنا صبي لا عقل لي. ◼️ترجمه:علی گفت پدر ومادرم فدایت شوند خودت میدانی من را از عمویت ابوطالب واز فاطمه بنت اسد گرفتی در حالی که بچه بودم وعقلی نداشتم. 📕نام کتاب : كشف الغمة في معرفة الأئمة نویسنده : المحدث الإربلي جلد : 1 صفحه : 346 ❗️❗️ 👇👇👇
💠 💠 👌ما معتقدیم که امامان ما علیهم السلام از همان ابتدای تولد تحت عنایت الهی بودند و در عین کودکی , رشد یافته و آگاه و برگزیده الهی بودند ❕خود امیر مومنان علیه السلام هم در نهج البلاغه تصریح می کند که در کودکی رشد یافته و عقل محض بوده و حقائق را دریافت کرده و هیچ خطا و اشتباهی از ایشان صادر نمی شد , چنان که می فرماید : " او ( پیامبر ) مرا در دامان خويش در حالى كه كودك (خردسالى) بودم مى‏نشاند و (همانند فرزندش) مرا به سينه خود مى‏فشرد و در بستر خويش در كنار خود مى‏خوابانيد، به گونه‏اى كه بدن خود را (همچون يك پدر مهربان) به بدن من مى‏چسبانيد و بوى خوش خود را به مشام من مى‏رساند و (چون بسيار كوچك بودم و توان جويدن غذاى سخت را نداشتم) غذا را مى‏جويد و در دهان من مى‏گذاشت. 👉او هرگز دروغى در گفتار من نيافت و در كردارم خطا و اشتباهى نديد.👉 ❕از همان زمان كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله از شير بازگرفته شد، خداوند بزرگ‏ترين فرشته از فرشتگان خود را مأمور ساخت تا در طول شب و روز وى را به راههاى فضيلت و محاسن اخلاق جهانيان وادارد و من هم مانند كودكى كه به دنبال مادرش حركت مى‏كند از او پيروى مى‏كردم. هرروز نكته تازه‏اى از اخلاق برجسته خود براى من آشكار مى‏ساخت و مرا فرمان مى‏داد كه به او اقتدا كنم. 👌او در هرسال مدتى را در مجاورت غار حرا به سر مى‏برد (و به عبادت خدا مى‏پرداخت) من او را مى‏ديدم و كسى ديگر او را نمى‏ديد (و از برنامه عبادت او خبر نداشت و هنگامى كه آن حضرت به نبوت مبعوث شد) در آن روز خانه‏اى كه اسلام در آن راه يافته باشد، جز خانه پيامبر نبود تنها او و خديجه در آن بودند و من نفر سوم بودم. 👉من نور وحى و رسالت را مى‏ديدم و بوى نبوّت را استشمام مى‏كردم. 👉 من صداى ناله شيطان را در آغاز نزول وحى بر آن حضرت شنيدم و گفتم اى رسول خدا اين ناله (از كيست و براى) چيست؟ فرمود: اين ناله شيطان است، زيرا از اينكه پيرويش كنند مأيوس شده است. ❕ (سپس پيامبر صلّى اللّه عليه و اله به من فرمود:)👉 تو آنچه را من مى‏شنوم مى‏شنوى و آنچه من مى‏بينم مى‏بينى (و چشم و گوش تو حقايق عالم غيب را درك مى‏كند) جز اينكه تو پيامبر نيستى؛ ولى وزير منى و در مسير خير و سعادت قرار دارى! 👉 " " وضعني في حجره و أنا ولد يضمّني إلى صدره، و يكنفني في فراشه، و يمسّني جسده، و يشمّني عرفه. و كان يمضغ الشّي‏ء ثمّ يلقمنيه، و ما وجد لي كذبة في قول، و لا خطلة في فعل. و لقد قرن اللّه به- صلّى اللّه عليه و آله- من لدن أن كان فطيما أعظم ملك من ملائكته يسلك به طريق المكارم، و محاسن أخلاق العالم، ليله و نهاره. و لقد كنت أتّبعه اتّباع الفصيل أثر أمّه، يرفع لي في كلّ يوم من أخلاقه علما، و يأمرني بالاقتداء به. و لقد كان يجاور في كلّ سنة بحراء فأراه، و لا يراه غيري. و لم يجمع بيت واحد يومئذ في الإسلام غير رسول اللّه- صلّى اللّه عليه و آله- و خديجة و أنا ثالثهما. أرى نور الوحي و الرّسالة، و أشمّ ريح النّبوّة. و لقد سمعت رنّة الشّيطان حين نزل الوحي عليه- صلّى اللّه عليه و آله- فقلت: يا رسول اللّه ما هذه الرّنّة؟ فقال: «هذا الشّيطان قد أيس من عبادته. إنّك تسمع ما أسمع، و ترى ما أرى، إلّا أنّك لست بنبيّ، و لكنّك لوزير و إنّك لعلى خير». 📚نهج البلاغه خطبه ١٩٢ 💠 👇
💠ادامه 👇 ❕مطابق روایات اهلسنت , علی ع در همان کودکی اولین مسلمان بود و به پیامبر اسلام ایمان آورده بود و پیامبر گرامی ص نیز او را به عنوان امام و جانشین خود معرفی کرده بود . 👌مطابق گفته ابن‏اثير در كامل، پيامبر گرامیذدر آغاز كارش، هنگامى كه آيه «وَ انْذِرْ عَشيرتَكَ الاقْرَبينَ» نازل شد، خويشان خود را جمع نمود و اسلام را بر آنها عرضه داشت، سپس فرمود: «ايُّكُمْ يُوازِرُنى عَلى هذَا الامْر عَلى انْ يَكُونَ اخى وَ وَصِيّى وَ خَليفتى فيكُمْ؛ كدام يك از شما مرا در اين كار يارى مى‏كند تا برادر من و وصىّ و خليفه من در ميان شما باشد». 👌هيچ كس به دعوت پيامبر پاسخ نگفت جز على عليه السلام كه عرض كرد: «انَا يا نَبِىَّ اللَّه اكُونُ وَزيرَكَ عَلَيْهِ؛ من اى پيامبر وزير و ياور تو در اين كار خواهم بود!». ❕پيامبر به او اشاره كرد و فرمود: «انَّ هذا اخى وَ وَصِيّى وَ خَليفَتى فيكُمْ؛ اين علی برادر من، وصىّ من و خليفه من در ميان شماست». 📚كامل ابن‏اثير، جلد 2، صفحه 63 چاپ بيروت، دار صادر-/ همين معنى را با مختصر تفاوتى در مسند احمد حنبل، جلد 1، صفحه 11، و ابن ابى‏الحديد در شرح نهج‏البلاغه، جلد 13، صفحه 210 و ديگران در كتب ديگر نقل كرده‏اند . ❕طبرى مورّخ معروف نيز همين حديث را به طور مشروح و مفصل نقل كرده و در ذيل آن مى‏گويد: پيامبر به على عليه السلام اشاره كرد و فرمود: «انَّ اهذااخى وَ وَصِيّى وَ خَلِيْفَتى فيكُمْ فَاسْمِعُوا لَهُ وَ اطيعُوهُ»: ❕«اين برادر من و وصى من و خليفه در ميان شما است؛ سخنان او را بشنويد و از او اطاعت كنيد» جمعيت برخاستند و خنديدند در حالى كه به ابوطالب مى‏گفتند: محمد دستور داد فرمان فرزندت را بشنوى و اطاعت كنى! " 📚تاريخ طبرى، جلد 2، صفحه 63 (چاپ بيروت). ❕بنابراین علی علیه السلام در همان کودکی , کاملا رشد یافته و عاقل بودند و حقایق را مشاهده می کردند و در همان سنین از سوی پیامبر گرامی اسلام نیز به عنوان جانشین و خلیفه معرفی شده بودند . 👌حال وهابی به نقلی از کتاب کشف الغمه مرحوم اربلی استناد کرده است که علی ع می گویند من بچه بودم و عقلی نداشتم !!!! ❕در حالی که مرحوم اربلی نقل مذکور را از کتاب " مناقب " خوارزمی نقل می کند که خوارزمی از علمای اهلسنت بوده است و نقل او یک نقل شیعی محسوب نمی شود , خوارزمی در ص ٣٤٥ از کتابش نقل مذکور را جعل کرده و می آورد . 👌خوارزمی از علمای اهلسنت بوده و کتاب معروفی نیز در مناقب ابوحنیفه تدوین کرده است : 📚معجم المولفین ج ١٣ ص ٥٢ _ الاعلام زرکلی ج ٧ ص ٣٣٣ 👌خوارزمی در ادامه جعل و تدلیس خود مدعی می شود که علی ع به پیامبر فرمود : "خداوند مرا به وسیله تو و به دست تو هدایت کرد و نجاتم داد از حیرت و شرکی که پدران و عموهایم بر آن بودند " "أَنَّ اللَّهَ تَعَالَى هَدَانِي بِكَ وَ عَلَى يَدَيْكَ وَ اسْتَنْقَذَنِي مِمَّا كَانَ عَلَيْهِ آبَائِي وَ أَعْمَامِي مِنَ الْحَيْرَةِ وَ الشِّرْك‏ " 📚مناقب خوارزمی ص ٣٤٥ ❕در حالی که پدران علی ع و پیامبر از یک ریشه بوده اند و ما معتقدیم که همه آنان پاک و موحد بوده اند , چنان که این قضیه را در ذیل از کتب اهلسنت هم اثبات کرده ایم : 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12711 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9759 👌بنابراین نقل جعلی و دروغین خوارزمی که خودش از علمای سنی مسلک بوده است هم بر خلاف نصوص و روایات متعدد اهلسنت است که علی در عین کودکی دارای عقل و درایت بوده است , و هم راویانی که در سلسله سند خوارزمی وجود دارد افراد مجهولی اند و یا طبق تصریح علمای رجالی اهلسنت , ضعیف هستند , مانند علی بن المحسن التنوخی : 📚المغنی فی الضعفاء , ذهبی , ج ٢ ص ٩٥ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 احوال سه گروه مختلف در مورد قیامت ✍ 2) خجستگان: اما خداوند درباره اصحاب الیمین که گروه دوم بهشتی‌ها هستند، ولی مقامشان از سابقون کمتر است می‌فرماید: « و اصحاب یمین و خجستگان، آنها در سایه درختان سدر بی‌خار قرار دارند و در سایه درخت طلح پر برگ (درختی خوشرنگ و خوشبو). و سایه کشیده و گسترده، و درکنار آبشار ها، و میوه های فراوان که هرگز قطع و ممنوع نمی‌شود.» (واقعه ۲۷ _۳۳) بهشتیان از میوه های بسیاری بهره‌مندند که فصلی نیست؛ همیشگی است و قطع نمی‌شود: «میوه آن همیشگی و سایه‌اش دائمی است.» (رعد ۳۵) همچنین هوای بسیار مطبوع و خوبی دارد: «در بهشت بر تخت‌های زیبا تکیه کرده‌اند، نه آفتاب را در آنجا می‌بینند و نه سرما را.» (انسان ۱۳) نه آفتاب سوزانی هست و نه سرمای گزنده‌ای. 📚 کتاب بهشت و جهنم 🔰 @p_eteghadi 🔰