eitaa logo
پرسمان اعتقادی
39.4هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
5.4هزار ویدیو
81 فایل
✳️برای رزرو تبلیغات در مجموعه اَسرا بر روی لینک زیر کلیک کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2186347655C6187e57a27 شماره مرکز ملی پاسخگویی به شبهات 096400
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ سوال ⁉️ مخالفان وحدت جامعه و عامل تفرقه و برادر کشی بین مسلمین چه کسانی هستند؟ 🔰 طبق نقل اهل سنت، میلاد پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) روز 12 ربیع الاول و طبق نقل شیعی، 17 ربیع الاول است. امام خمینی(علیه‌الرحمه) فاصله زمانی میان این دو نقل را هفته وحدت نامیده‌اند؛ اما شیعه انگلیسی در مقابله با امام، این هفته را هفته برائت نامیدند و مقصودشان برائت از اهل سنت و مقدسات آنان است، چراکه این گروه اندک، مخالف وحدت شیعه و سنی هستند و در این راستا هرگز از ارائه کوچک‌ترین شبهه نیز دریغ نمی‌کنند ⁉️ شبهه‌ای که توسط شیعه انگلیسی در فضای مجازی در نقد وحدت میان شیعه و سنی منتشر شده این است که می‌گویند: این آقایان(منظور رهبری و امام خمینی) دائم می‌گویند به هیچ کس نباید توهین کرد و بی‌احترامی کرد و با این استدلال لعن کردن ابوبکر و عمر و دشمنان اهل بیت(علیهم‌‌السلام) را مانع می‌شوند. ما می‌گوییم: چه طور شما صبح تا شب علنی "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل" و مرگ بر تمام دنیا می‌گویید و چیزی نیست و این بی‌احترامی نیست و توهین نیست، اما لعن بر دشمنان اهل بیت(علیهم‌‌السلام) که در قرآن لعنت شده‌اند، بی‌احترامی است؟! 🔰 پاسخ: 👈 اولا: ما بر همه دنیا لعن و مرگ نمی‌فرستیم و این دروغی بس بزرگ است. گویا شبهه‌کننده اصلا در ایران زندگی نمی‌کند تا در راهپیمایی شرکت کرده و شعارهای مردم را ببیند و بشنود. ✅ ثانیا: قرآن لعن شخصی نکرده و بر کسی از دشمنان اهل بیت(علیهم‌السلام) با ذکر نام و مشخصات، لعن نفرستاده است. بلکه لعن قرآن لعن کلی است. شما یک مورد از آیات قرآن را نشان دهید که با ذکر نام، بر خلفای ثلاث و همراهان آنان لعن فرستاده باشد! 🔶 ثالثا: خدا در قران می‌فرماید: «وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ الله فَيَسُبُّوا الله عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ (انعام/108) به آن‌چه مشرکان غیر از خدا می‌خوانند دشنام ندهید تا مبادا آن‌ها از روی ظلم و جهالت خدا را دشنام دهند» مقصود قرآن آن است که به مقدسات گروهی توهین نکنید تا به مقدسات شما توهین نکنند. ما بر مقدسات مردم آمریکا لعن و مرگ نفرستاده و نمی‌فرستیم و اساسا "مرگ بر آمریکا" مرگ بر مردم آمریکا نیست، بلکه مرگ بر دولت‌مردان آمریکا و عمل‌کرد ظالمانه آنان بر علیه مردم ایران و مسلمانان جهان است. ❇️ اما خلفای ثلاث از مقدسات اهل سنت هستند و اگر بر آنان فحاشی کنید، مقدسات شیعه مورد هتک قرار می‌گیرد. مگر همین عمل شما نبود که سبب شد هتک حرمت‌ها به حریم قدسی اهل بیت و حرم آنان در سوریه و عراق صورت گیرد؟ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حدیث روز 🔻 این دو هلاکت می کند! ⚜امام حسن عسکری علیه السلام: إيّاكَ و الإذاعَةَ و طَلَبَ الرِّئاسَةِ ، فَإنَّهُما يَدعُوانِ إلَى الهَلَكَةِ؛ ◻️از افشاى اسرار و رياست طلبى بپرهيز كه اين دو (آدمى را) به هلاكت مى‌كشانند. 📚تحف العقول، ص ٤٨٧ 🔰 @p_eteghadi 🔰
📚لبخندهای ماه: شوخی های پیامبر (ص) ✍️مرتضی دانشمند 🍃کتاب حاضر مجموعه ای از گفتارها و رفتارهای حضرت محمد (ص) است که لبخند را بر لب ها می نشاند و سرور و شادی را به میهمانی دل می برد. هدف از مزاح و شوخی های پیامبر (ص) و سایر ائمه (ع) تنها گفتن سخنی طنز آمیز خنده دار نیست، بلکه گاه زودون اندوهی از دلی اندوهناک و یا یادآوری نکته ای در باب تربیت، محبت و مانند آن است چنان که این نکته در همة مطایبات این مجموعه دیده می شود. 🌱این اثر با زبان و بیانی ساده شوخی های پیامبر را برای کودکان به تصویر کشیده است. "آقای گل نشان"، "پیرزن ها جوان می شوند"، "آقای دو گوشان"، "چه کسی این مرد را می خرد؟" "مرد چشم سفید"، "بار حلیم"، "خوردن با یک طرف دهان" عناوین این مجموعه است. 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 تقوای رسولانه 🔸 اینكه فرمود: ﴿یا أَیهَا النَّبِی اتَّقِ اللَّهَ﴾، با اینكه خود حضرت را داشت، این یا برای دعوت به ادامه تقواست یا برای رعایت آن مرحله عالیه تقواست؛ یعنی تو كار مهمّی داری، این كار مهم با تقوای عادی حل نمی ‌شود، این كار مهم با آن حل می ‌شود، برای اینكه جنگ در پیش داری جنگ ‌هایی علیه تو تحمیل می ‌كنند عده ‌ای از اصحاب تو را شهید می ‌كنند، تو هم ناچاری دفاع بكنی. سخن از خونریزی است سخن از اسیر دادن است سخن از اسیر گرفتن است، این كارهای مهم با تقوای عادی حل نمی ‌شود، با باید این مشكلات را حل كنی؛ عزیزترین بستگانت را شهید می ‌كنند عده‌ ای را هم اسیر می ‌كنند، شما هم از آنها می ‌كُشی از آنها اسیر می ‌گیری، باید مواظب باشی! 🔸 مطلب دیگر این است كه شما دینی دارید كه هم برای داخله حجاز خوب است هم برای منطقه خوب است هم یك داری كه در آیه هشت سوره مباركه «ممتحنه» است كه با كفار زندگی داشته باشید؛ آن كفاری كه با شما كاری ندارند نه در تحریم نه در فشار اقتصادی نه در تبعید هیچ سهمی ندارند و یك زندگی معتدلی با شما داشتند ﴿لَا ینْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یقَاتِلُوكُمْ فِی الدِّینِ﴾؛ با اینها با مدارا رفتار كنید، بلكه عادلانه رفتار كنید: ﴿إِنَّ اللَّهَ یحِبُّ الْمُقْسِطِینَ﴾. این پیامبر اگر بخواهد با روش عادی با جامعه برخورد كند كار سختی است، این باید را داشته باشد. 🔸 به وجود مبارك پیامبر فرمود مواظب باش، از طرفی و در كمین ‌اند، از طرفی در داخل، رجفه و اراجیف پخش می‌ كنند، تو باید آن قله تقوا را داشته باشی تا بتوانی تشكیل بدهی؛ فرمود: ﴿یا أَیهَا النَّبِی اتَّقِ اللَّهَ وَلاَ تُطِعِ الْكَافِرِینَ﴾. 📚 سوره مبارکه احزاب جلسه 1 تاریخ: 1392/01/17 🔰 @p_eteghadi 🔰
. 💠 متن و ترجمه حدیث نصب شده در حسینیه‌ی امام خمینی(ره)، در دیدار امروز با اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام 🔅 : ▫️ راه حق و درست با هيچ چيزى مانند مشورت كردن، به دست نمی‌آید. 🔸ما اُسْتُنْبِطَ اَلصَّوَابُ بِمِثْلِ اَلْمُشَاوَرَةِ. . 📚 غررالحکم، ص ۶۸۷ 🗯 : نفس اینکه یک مجموعه‌ای می‌نشینند، فکر میکنند، کار می‌کنند، بررسی می‌کنند و به یک نتایجی می‌رسند، نفس این مشورت‌دهی خیلی مهم است؛ یعنی حالا درست است که ما آن چیزی که به مجمع می‌فرستیم فکر و مشورت شده است لکن خیلی فرق میکند که مشورت این جمع مهم، پای این باشد یا نباشد. لذاست که استفاده میکنیم، ذهن ما را باز میکند، گاهی ممکن است آن چیزی که بعنوان مشورت گفته شده مورد تأیید قرار نگیرد اما خود آن یک فکر جدیدی را ایجاد و یک راه جدیدی را روی ما باز کند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
. | | ☆ اختصاصات امت پیامبر اسلام(ص) در روایت امام حسین علیه السلام 🔸ای مرد یهود! آنچه دوست داری، بپرس! 🔅 : پس از وفات پیامبر خدا(ص)، یاران ایشان در مسجد ایشان نشسته بودند و از فضایل او یاد می کردند که یکی از علمای یهود اهل شام، بر ما وارد شد. او تورات و انجیل و زَبور و صُحُف ابراهیم(ع) و [دیگر] پیامبران را خوانده بود و دلایل آنها را می دانست. بر ما سلام کرد و نشست و لَختی درنگ نمود. آن گاه گفت: ▫️ ای امّت محمّد! شما برای هیچ پیامبری، مقامی و برای هیچ فرستاده ای، فضیلتی نگذاشتید، مگر این که آن را به پیامبرتان محمّد، نسبت دادید. اگر من از شما چیزی بپرسم، آیا پاسخی دارید که بدهید؟ امیر مؤمنان علی بن ابی طالب(ع) به او فرمود: 🔅«ای مرد یهود! آنچه دوست داری، بپرس که به یاری خدا و به خواست او، هر آنچه بپرسی، پاسخت را خواهم داد...». ... یهودی گفت: خداوند متعال از جانب خود محبّتی بر موسی افکند. امیر مؤمنان(ع) به او فرمود: 🔅«همین طور است؛ امّا بر محمّد(ص) نیز از جانب خود، محبّتی افکند و او را حبیب نامید. خداوند ـ تبارک و تعالی ـ چهره محمّد(ص) و امّت او را به ابراهیم(ع) نشان داد. ابراهیم گفت: ای پروردگار! در میان امّت های پیامبران، امّتی به این نورانیت ندیده ام. اینها کیستند؟ ندا آمد که: این، محمّد، حبیب من است و در میان آفریدگانم حبیبی جز او ندارم. پیش از آن که آسمان و زمینم را بیافرینم، او را دوست می داشتم و آن گاه که هنوز پدرت آدم، [در] گِل بود و جانی در وی روان نساخته بودم، او را پیامبر نامیدم. 🔸 خداوند، در کتاب خود به جان او سوگند یاد کرده و فرموده است: «به عمر تو سوگند که آنان، در مستی خود سرگردان اند». یعنی به جان تو سوگند ـ ای محمّد ـ و این بلندی و شرافت و مرتبت، از جانب خداوند عز و جل خود، کافی است». 📚دانشنامه قرآن و حدیث، ج ۷، ص ۱۵۲ 🔰 @p_eteghadi 🔰
جواز نگاه به زنان بی حجاب و نفی حجاب اجباری !!!!! 🤔 : ❓در این چند روز اشخاصی مثل مهدی نصیری که متاسفانه در پوشش افراد متدین و حوزوی به نفی قانونگذاری و الزام در حوزه حجاب و پوشش می پردازند و به روایتی از امام صادق(ع) استناد میکنند که در آن روایت بیان شده است که چنانچه زنی به اختیار خود حجابش را کنار گذاشت و ملتزم به حیا و عفت نیست، نگاه به او بلا اشکال است , آیا این روایت و مطلب درباره زنی که به اختیار خود و با اصرار به پوشش اسلامی التزام و تقید ندارد، میتواند دلیل و مستمسکی برای نفی قانون گذاری و نظارت حکومت اسلامی در عرصه حجاب باشد !!!! 💠💠 👌روایت مورد استناد نقل ذیل از امام صادق علیه السلام است که فرمود : " نگاه كردن به موهاى زنان تهامه و باديه نشينان و روستاييان و كافران اهل ذمه اشكالى ندارد؛ چون اينان اگر نهى شوند دست نمى‏كشند و نگاه كردن به مو و بدن زن ديوانه و زن كم عقل، در صورتى كه عمدى نباشد، مانعى ندارد. " "ُ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى رُءُوسِ أَهْلِ التِّهَامَةِ وَ الْأَعْرَابِ وَ أَهْلِ السَّوَادِ وَ الْعُلُوجِ لِأَنَّهُمْ إِذَا نُهُوا لَا يَنْتَهُونَ قَالَ وَ الْمَجْنُونَةِ وَ الْمَغْلُوبَةِ عَلَى عَقْلِهَا وَ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى شَعْرِهَا وَ جَسَدِهَا مَا لَمْ يَتَعَمَّدْ ذَلِكَ. " 📚الکافی ج ٥ ص ٥٢٤ 👌این روایت به اصلاح متاخرین از علمای رجالی صحیح نیست , زیرا در سند آن عباد بن صهیب وجود دارد که از اهلسنت بوده و روایات مردودی در مدح خلفا و تایید مذهب اهلسنت از او نقل شده است : " يبعّد كونه عامّيّا رواياته‏ ... " 📚مستدركات علم رجال الحديث، ج‏4، ص: 334 ❕از نظر دلالتی هم این روایت ارتباطی با نفی حجاب اجباری ندارد , در این روایت برای جواز نگاه کردن به موی زنان نامحرمی علت آورده شده است که آنان اگر نهی شوند , پرهیز نمی کنند و حجاب خود را اصلاح نمی کنند , فقها از این علت آوردن یک حکم کلی استفاده کرده اند که نگاه کردن به مو و بدن زنان بی حجابی که اگر نهی شوند , پرهیز نمی کنند , بدون قصد لذت و شهوت اشکالی ندارد و این استدلال از باب قیاس منصوص العله است . 📚شرح اصول فقه، ج‏3، ص: 318 ❕امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد : ١ _ مرحله قلبی ٢ _ مرحله زبانی ٣ _ مرحله عملی که وظیفه حکومت اسلامی است . ❕مثلا در محله ای افرادی شراب و مواد مخدر می فروشند و جوانان مردم را به فساد و اعتیاد می کشانند , افراد محله می روند و مجرمین را نهی از منکر می کنند اما این نهی منکر فایده ای ندارد , در این هنگام دیگر مردم وظیفه ای ندارند و حکومت اسلامی موظف است که از باب مرحله سوم نهی از منکر با جبر و اجبار بساط این شراب و مواد فروشی را برچیند . ▫️در مورد روایت مورد اشکال هم مطلب همین گونه است . اگر زنان بی حجابی بودند که با سر و سینه لخت در جامعه رفت و آمد می کردند , مردم می روند و آنان را نهی از منکر می کنند , اگر آن زنان بی حجاب به نهی مردم گوش ندادند , در این صورت مردم وظیفه ای ندارند , و نگاه بدون شهوت و لذتشان هم به چنین زنانی بی اشکال است , در اینجا حکومت اسلامی وارد عمل می شد و از باب مرحله سوم نهی از منکر , با زنان بی حجابی که مروج هرزگی هستند برخورد می کند . ❕بنابراین روایت مذکور هیچ منافاتی با قانون حجاب اجباری ندارد و تنها بیان کننده جواز نگاه بدون لذت به چنین زنانی است که در مرحله سوم حکومت اسلامی از باب عمل نهی از منکر عملی وارد میدان شده و این زنان را ملزم به رعایت پوشش می کند . 🔸مثلا چنین زنانی خارج از چشم حکومت اسلامی بی حجابی می کنند و مردم عادی نیز در راهها با چنین افرادی برخورد می کنند , در این هنگام نگاه افتادن غیر عمدی و بدون شهوت مردم به آنان بی اشکال است , اما حکومت اسلامی موظف است که اگر از این زنان بی حجاب مطلع شود با آنان برخورد کند . ▫️ جواز نگاه بدون شهوت مردم یک مساله است و برخورد حکومت اسلامی با آنان مساله ای دیگر است و نمی توان گفت که چون مردم جواز نگاه بدون لذت دارند پس حکومت وظیفه ای برای اجبار ندارد , زیرا رفت و آمد چنین زنانی با سر و سینه لخت ممکن است موجب اغوای جوانان و ایجاد هرزگی شود و چنین نیست که جوانان بتوانند به چنین زنانی نگاه بدون شهوت و تحریک داشته باشند . 🔰 @p_eteghadi 🔰
5.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال ⁉️ آیا پدر و مادرمان را خودمان در عالم ذر انتخاب کردیم؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
زمان: حجم: 347.4K
⭕️ سوال سلام علیکم این روزا نهج البلاغه رو عَلَم شیطان کردن، حرفای بظاهر راستشون رو با امیرمومنین علی وصله میکن، خلاصه یک عده در دوراهی حق باطل قرار گرفتن و توی فضای مجازی اینستاگرام تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، تکلیف چیست؟ ایا حق با نود پنج درصد مردم هست ک میگن گشت ارشاد بدرد نمیخوره؟ یا با پنج درصد بقیه؟ سوال دومم؛ برخی اعتقاد دارن مگ میشه مرد هشتاد پنج ساله که هم نسلای اون قدرت تصمیم گیری ندارند بیان تو رأس حکومت؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
زمان: حجم: 70.7K
⭕️ سوال سلام شیعه غیرمومن چه کسانی هستندکه تا ابد جهنمی هستند؟ چه خصوصیاتی دارند شیعیان غیرمومن؟؟ 🔰 پاسخ بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم شیعه یعنی مؤمن و مؤمن هم یعنی شیعه. بله ممکن است که یک‌وقت کسی شیعه هم باشد، گناهی هم انجام بدهد یا مثلا مؤمن باشد و گناهی هم مرتکب بشود؛ خب اگر این‌جوری باشد این‌ها به جهنّم می‌روند تا پاک بشوند و بیایند به بهشت. تا ابد در جهنّم نمی‌مانند. کسی که شیعه باشد یا مؤمن باشد داخل جهنّم نمی‌مانَد. 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
♦️میلاد پیامبر حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفرصادق (علیه السلام) مبارک باد 🔰 @p_eteghadi 🔰