#دفع_بلا_از_قم2⃣
🤔#پرسش
❔امام على: شهر قم تميزترين و ايمن ترين شهرها در هنگام نزول بلاست
#متن_عربی: سئل امیر المؤمنین على بن ابى طالب عن اسلم المدن و خیر المواضع عند نزول الفتن و ظهور السیف. فقال: اسلم المواضع یومئذ قصبه قم.
#منبع:
بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث نویسنده : العلامة المجلسى جلد : ۵۷ صفحه : ۲۱۷
#ترجمه: از على بن ابى طالب درباره سالمترین و بهترین شهرها و موضعها به هنگام نازل شدن بلایا و فتنه ها و .... سؤال شد.
علیابنابیطالب گفت:
سالمترین نقاط در آن روز، شهر قم است.
بر طبق کلام علیابنابیطالب،
الله شهر قم را از بلایا حفظ میکند و جزو سالم ترین شهرها است؛
اما متاسفانه الله نتوانست شهر قم و مردمش را از ویروس کرونا حفظ کند و این شهر را ایمن قرار دهد و حتی درون کشور ایران، امروزه شهر قم خطرناکترین شهر نسبت به انتشار ویروس کروناست ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌علاوه بر پاسخ های گذشته ، پاسخ دیگری به حسب روایتی که معاند به آن استناد کرد نیز می باشد و آن اینکه ، مقصود از ایمنی شهر قم از بلایا ، آن است که قم به سبب آنکه شیعیان در آن قدرت گرفته بودند ، از گزند ظالمین و معاندین مصون بود و امامان اهل بیت علیهم السلام ، شیعیانی را که تحت فشار حکام ظالم بنی امیه و بنی عباس بودند ، به شهر قم ارجاع می دادند و می فرمودند آنجا از بلا مصون است یعنی گزند حکام جور در قم به شما نمی رسد .
👌توضیح بیشتر آنکه ؛
❕فرزندان سعد بن مالك به نامهاى عبداللّه و احوص، از شيعيان على (عليه السَّلام) در يمن بودند. آنان از ستم هاى امويان به ستوه آمدند. آنگاه كه زيد بن على در سال 121 هجرى قيام كرد، احوص، فرماندهى سپاه زيد را برعهده گرفت. چون سپاه زيد مغلوب گشت، او دستگير شد و به زندان افتاد. پس از چند سال آزاد شد و با برادر خود عبداللّه تصميم گرفتند عراق را به قصد قم ترك كنند و همگى با خانواده هاى خود وارد قم شدند و از همان زمان، قم به عنوان مركز تشيع در ايران شناخته شد. به تدريج بستگان آنان كه همگى از قبيله اشعرى بودند، به قم آمدند و يك مركز حديثى و علمى و پايگاه شيعى را پديد آوردند. تنها اشعريان نبودند كه از ستم امويان عراق، به قم مهاجرت كردند، بلكه نياى سوم احمد بن محمد بن خالد نيز پس از انقلاب زيد، وارد «برق رود» قم شد و در آنجا سكنى گزيد.
📚 تاريخ قم، تحقيق سيد جلال الدين تهرانى، ص 247 _ رجال نجاشى، ج 1، شماره 110.
❕در رابطه با چگونگی اسکان اشعریان در قم می نویسند ؛
« اشعریان به سال 94 ق، به قريۀ ابَرشْتَجان از نواحى قم رسيدند و تصميم به اقامت موقت در اين ناحيه گرفتند. طى اين مدت، روابط صميمانهاى بين ايشان و اشراف محلى منطقه به نامهاى «خربنداذ» و «يزدانفاذار» برقرار گرديد. با دفع حملۀ ديلميان به ناحيه قم به دست اشعريان، بوميان قم خواستار اقامت اشعريان در قم شدند كه با موافقت آنها روبهرو شدند و پيماننامهاى متضمن صلح و دوستى و دفاع از يكديگر بين ايشان منعقد گرديد. آنها در توسعه و آبادانى شهر، تلاش وافرى داشتند، بهطورىكه قم را - كه از روستاهاى پراكنده تشكيل شده بود - به شهرى اسلامى تبديل كردند.
❕در زمان خلفاى عباسى، ياران ائمه و شيعيان ايشان، جرأت اظهار نداشتند و به شدت تعقيب مىشدند و به ناچار، تقيه مىكردند. امامان شيعه نيز تحت نظارت شديد خلفا بودند و حتى براى ابراز ديدگاههاى فقهى خود نيز دچار تنگناها و مشكلات شديدى بودند. در چنين فضاى بستهاى، اشعريان تنها با ايجاد حوزههاى درسى و علمى، توانستند فقه اهلبيت علیهم السلام را آشكارا تبليغ و ترويج كنند. بنا بر نقل تاريخ قم، موسى بن عبد الله بن سعد، نخستين فرد از اين خاندان بود كه به صورت آشكار تشيّع را تبليغ كرد و به ترويج آن اهتمام ورزيد. وى تربيتشده كوفه و اماميه بود. اشعريان نخستين شيعيانى بودند كه آشكارا خمس اموال خود را به ائمه دادند و اموال منقول و غير منقول فراوانى وقف ايشان كردند. حمايت و پشتيبانى مالى اشعريان از اهلبيت ، نقش مهمى در حفظ و گسترش مكتب تشيّع داشته است. بر اين روال، ايشان، پرداخت خراج به حكومت مركزى را شرعاً حرام مىدانستند و از پرداخت آن به شدّت اكراه داشتند.
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
❕امتياز ديگر اشعريان كه از استيلاى آنها بر قم ناشى مىشد، استقبال شايسته از طالبيانى بود كه از ستم بنى عباس به آنها پناهنده مىشدند. آنان سعى در برآوردن حوايج مادى پناهندگان داشتند و آنان را مورد تكريم و احترام قرار مىدادند.
👌 سلوك پسنديدۀ آنها، موجب مهاجرت بيشتر طالبيان به اين شهر مىشد، چنانكه در كتاب «مَنتقلة الطالبيه»، نام بيش از سى نفر از آنها با اولاد و فرزندانشان آمده است. همچنين وجود نزديك به چهارصد نفر از امامزادگان در قم، بيانگر كثرت ورود طالبيان به اين شهر است. اينان كه از شهرهاى مدينه، كوفه و بغداد مىآمدند، مكاتب حديثى اين دو شهر و احاديث اهلبيت را نيز منتقل مىكردند كه بر غناى علمى قم مىافزود تا آنجا كه نام شهر قم، مترادف با نام تشيّع شد .
📚تاريخ تشيع در ايران از آغاز تا قرن دهم هجرى ص 198 _ 202
👌بر این اساس ، امامان ، شهر قم را محل امنی معرفی می کردند که از شر بلایای حکام جور در امان بود ، چرا که زمام امر آن شهر به دست شیعیان بوده است و لذا آنان شیعیان تحت فشار را توصیه به سکنی در قم می کردند .
❕حماد الناب می گوید ؛
« ما گروهى نزد امام ششم عليه السّلام بوديم كه عمران بن عبد اللَّه قمى نزد او آمد و آن حضرت از او احوالپرسى كرد و خوش باش گفت و خشنودى نشان داد و چون برخاست من به امام گفتم: اين چه كس بود كه با او چنين خوش باش كردى؟ فرمود: از خاندان نجباء بود يعنى مردم قم كه هيچ زورگوئى آهنگ آنها نكند جز آنكه خدايش بشكند و خرد كند »
📚رجال کشی ج 2 ص 624
👌تعبیر هیچ زورگویی قصد قم را نکند مگر آنکه با عنایت الهی شکست می خورد ، روشن ترین گواه بر آن است که مقصود از ایمنی قم از بلایا ، ایمنی از بلایای معاندین بوده است .
❕و باز فرمود ؛
« چون بلاء و رنجى به شما رسد بر شما است كه بقم رويد كه جايگاه بنى فاطمه و آسايشگاه مؤمنانست و زمانى آيد كه اولياء و دوستان ما از ما دور شوند و اين صلاح آنها است كه به دوستى ما شناخته نشوند، و خون و مالشان بجا ماند، كسى به قم و مردمش سوء قصد نكند جز اينكه خدا او را خوار كند و از رحمت خود دور كند »
📚بحار الانوار ج 57 ص 215
❕در این روایت هم قم آسایشگاه برای مومنینی معرفی شده است که از گزند معاندین خون و مالشان در خطر است و نمی توانند اظهار تشیع کنند .
👌سليمان بن صالح گوید ؛
« روزى نزد امام ششم عليه السّلام بوديم و فتنه هاى بنى عباس ذكر شد و آنچه از آنها به مردم ميرسد، گفتيم: قربانت، پناهگاه و گريز در اين زمان بكجا است ؛
« فرمود ... به قم و اطرافش ، شيعه ها و دوستان ما در قمند، آبادانى در آن فزون شود و مردم در آن گرد آيند تا آتش ميان شهرشان باشد »
📚بحار الانوار ج 57 ص 215
❕در این روایت نیز قم محل امنی از گزند عباسیان معرفی شده است .
👌و در نقلی هم که معاند با تحریف روایت به آن استناد کرد ، چنین آمده است ؛
« ابو موسى اشعرى روايت كرده كه سالمترين شهرها را از امير المؤمنين عليه السّلام پرسيدند و از بهترين جاها هنگام پديد شدن آشوب و شمشير، فرمود: سالمترين جاها در آن روز ... قصبه قم است آن شهرى كه ياران بهترين مردم از نظر پدر و مادر و جد و جدّه و عم و عمه از آن بر آيند ...»
📚بحار الانوار ج 57 ص 217
👌در این نقل هم قم به عنوان شهر امنی برای شیعیان معرفی شده آنگاه که آشوبها و نبردها صورت گیرد و شمشیرها کشیده است و شیعیان از گزند ظالمین در خطر قرار گیرند .
❕چنان که گفتیم ، ایمنی شهر قم توسط اشعریان به وجود آمد همانانی که پیامبر در وصف آنان فرمود ؛
« خدایا بزرگ و کوچک اشعریان را مورد غفران خودت قرار ده ، آنان از من و من از آنان هستم »
📚بحار الانوار ج 57 ص 220
👌بنابراین مقصود از ایمن بودن شهر قم از بلایا ، ایمنی از بلایایی است که توسط نواصب و معاندین اهل بیت ایجاد می شود که چون شهر قم توسط اشعریان قدرت گرفته بود ، گزندهای آنان نمی توانست به شیعیان قم یا شیعیانی که به قم هجرت می کردند برسد ، لذا اهل بیت شهر قم را محل امنی برای در امان بودن از گزند حکام جور معرفی می کردند .
👌بنابراین مقصود از ایمنی تنها ایمنی از شر ظالمین و حکام جور در عصر معصومین است ، نه ایمنی از بلایای طبیعی و بیماری ها و ...
#پرسمان_اعتقادی
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
40.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 فیلم/ عاشقی تاوان دارد، می کشیم
👏به قلم حامد عسگری و قول سید مجید بنی فاطمه
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#دشمنی_اجنه_با_انقلاب_اسلامی_توضیح_کلام_رهبری
🤔#پرسش
❔رهبر شيعيان كهكشان راه شيرى و حومه، بطور رسمى وارد مرحله خرفتى و بيمارى روانى شده است.
خامنه اى: حمله ی اجنّه به جمهوری اسلامی
اين سخنان از علی خامنه ای که از گزارش هاى خبرگزاريهاى رسمى حكومت آخوندى سانسور و حذف شد!
باور كنيد در بقیه نقاط دنیا چنین فردی را با اعتقاد به دیدن جن،
بعنوان بیمار اسکیزوفرنی در بیمارستان روانی بستری می کنند، و دست و پايش را هم به تخت ميبندند
ولی در ایران ، حاکم بر ۸۰ میلیون ایرانیست!!
مذهب شيعه معجونى است از خرافات و جهالتى كه تا مغز و استخوان متوليان آن نفوذ كرده است ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌اعتقاد به وجود موجودات ناپیدایی به نام جن از عقاید اختصاصی شیعه و مسلمین نیست ، بلکه پیروان سایر ادیان هم چنین اعتقادی دارند ، رهبری گرامی هم سخن از دشمنی اجنه در کنار دشمنان انسی به میان آورده اند ، نه حمله اجنه به ایران اسلامی که تفصیل پاسخ را در ادامه بخوانید ؛
❕«جن چنانکه از مفهوم لغوی این کلمه به دست می آید موجودی است نا پیدا که مشخصات زیادی در قرآن برای او ذکر شده ، از جمله اینکه ؛
🔷1 - موجودی است که از شعله آتش آفریده شده ، بر خلاف انسان که از خاک آفریده شده است (الرحمن - 15)
🔷2 - دارای علم و ادراک و تشخیص حق از باطل و قدرت منطق و استدلال است (آیات مختلف سوره جن )
🔷3 - دارای تکلیف و مسؤولیت است (آیات سوره جن و سوره الرحمن ) .
🔷4 - گروهی از آنها مؤمن صالح و گروهی کافرند (و انا منا الصالحون و منا دون ذلک ) (جن 11) .
🔷5 - آنها دارای حشر و نشر و معادند (و اما القاسطون فکانوا لجهنم حطبا) (جن 15) .
🔷6 - آنها قدرت نفوذ در آسمانها و خبرگیری و استراق سمع داشتند ، و بعدا ممنوع شدند (و انا کنا نقعد منها مقاعد للسمع فمن یستمع الان یجد له شهابا رصدا) (جن 9) .
🔷7 - آنها با بعضی انسانها ارتباط برقرار می کردند و با آگاهی محدودی که نسبت به بعضی از اسرار نهانی داشتند به اغوای انسانها می پرداختند (و انه کان رجال من الانس یعوذون برجال من الجن فزادوهم رهقا) (جن 6) .
🔷8 - در میان آنها افرادی یافت می شوند که از قدرت زیادی برخوردارند ، همانگونه که در میان انسانها نیز چنین است ( قال عفریت من الجن انا آتیک به قبل ان تقوم من مقامک ) (یکی از گردنکشان جن به سلیمان گفت من تخت ملکه سبا را پیش از آنکه از جای برخیزی از سرزمین او به اینجا می آورم )! (نمل 39) .
🔷9 - آنها قدرت بر انجام بعضی کارهای مورد نیاز انسان دارند (و من الجن من یعمل بین یدیه باذن ربه . . . یعملون له ما یشاء من محاریب و تماثیل و جفان کالجواب ) : (گروهی از جن پیش روی سلیمان به اذن پروردگار کار می کردند ، و برای او معبدها ، تمثالها ، و ظروف بزرگ غذا تهیه می کردند) (سبا 12 - 13) .
🔷10 - خلقت آنها در روی زمین قبل از خلقت انسانها بوده است (و الجان خلقناه من قبل ) (حجر 27) و ویژگیهای دیگر .
👌چنان که گفته شد ، در میان اجنه ، مومن و کافر وجود دارد ، اجنه مومن از پیروان پیامبر گرامی و اهل بیت ایشان هستند .
❕ معتب می گوید ؛
« من روز ترويه بيرون مدينه بودم و مردى نزد من آمد و نامه اى بمن داد كه مهرش تر بود و نامه از امام ششم عليه السّلام بود كه در مكه بحج رفته بود، من نامه را باز كردم و خواندم و در آن نوشته بود كه فردا چنين و چنان كن و خواستم از آن مرد بپرسم چه زمانى نزد امام بودى كسى را نديدم، و چون آن حضرت برگشت از او پرسيدم فرمود: او يكى از شيعيان جنی ما بود كه مؤمن است و چون كار مهمى برايش پيش آيد آنها را بدنبالش ميفرستيم »
📚دلائل الامامه ص 279
👌در مقابل ، اجنه شرور و کافری هم وجود دارد که شیطان نامیده می شوند و از فرمانبرداران ابلیس هستند و در راه دشمنی با آیین حق قدم بر می دارند ، چنان که خداوند می فرماید ؛
« اين چنين در برابر هر پيامبرى دشمنى از شياطين انس و جن قرار داديم كه سخنان فريبنده و بى اساس (براى اغفال مردم) به طور سرى (و درگوشى) به يكديگر مى گفتند و اگر پروردگار تو مى خواست چنين نمى کردند (و اجبارا مى توانست جلو آنها را بگيرد ولى اجبار سودى ندارد) بنا بر اين آنها و تهمتهايشان را به حال خود واگذار! _ و نتيجه (وسوسه هاى شيطان و تبليغات شيطان صفتان) اين خواهد شد كه دلهاى كسانى كه به روز رستاخيز عقيده ندارند به آنها متمايل مى گردد و به آن راضى مى شوند و هر گناهى بخواهند انجام دهند، انجام ميدهند.» ( انعام 112_113)
❕در نقلی از امام صادق علیه السلام آمده است ؛
« ما دشمنانى از جن داريم كه حديث ما را به گوش دشمنان آدمى رسانند، ديوارها مانند آدميان گوش دارند »
📚بحار الانوار ج 60 ص 69
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
❕یا در نقل دیگری آمده است ؛
« چون پيغمبر براى نبرد با بنى المصطلق بيرون شد، از راه كنارى گرفت و
شب رسيد و نزديك دره سختى منزل كرد، و در پايان شب جبرئيل فرود آمد و به او گزارش داد كه گروهى از كفار جن در درون دره جا گرفتند و ميخواهند نيرنگى زنند و بيارانش ضرر رسانند هنگام گذشتن از آن. پيغمبر امير المؤمنين عليه السّلام را خواست و فرمود: بدين دره برو و دشمنان جن خدا آهنگ تو كنند آنها را با نيروى خدا داد خود دفع كن ...»
📚الارشاد ج 1 ص 339
👌بنابراین اجنه کافری هم هستند که با مومنین دشمنی می کنند و جزء اعوان ابلیس هستند چرا که خود ابلیس هم از اجنه است چنان که خداوند می فرماید ؛
« ابلیس از طائفه جن بود» ( کهف 50 )
❕ابلیس و پیروان او از اجنه کافر ، شیطان نامیده می شوند چرا که شیطان به معنای موجود سرکش و متمرد است و به هر موجود موذی و منحرف کننده و طاغی و سرکش خطاب می شود و ابلیس نام آن شیطان بزرگی است که بر آدم #سجده نکرد و هم اکنون هم با لشکر و جنود خود در کمین تمام آدمیان است.
📚تفسیر نمونه ج1 ص191
❗️ابلیس شیطان بزرگ دارای اعوان و فرزندان و #جنودی از اجنه است که با کمک آنان جهانیان را می فریبد و با مومنین دشمنی می کند .
🔶قرآن به جنود و فرزندان شیطان اشاره می کند و می فرماید ؛
« آیا ابلیس و #فرزندانش را به جای من اولیای خود انتخاب می کنید در حالی که دشمن من هستند» (کهف50 )
❗️ومی فرماید ؛
« ابلیس ( شیطان بزرگ ) و #همکارانش شما را می بینند و شما آنها را نمی بینید»
🔷اعراف 27
👌امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« هنگامی که آیه « کسانی که وقتی کار بدی انجام دهند یا به خویشتن ستم کنند خدا را به یاد می آورند و برای گناهانشان استغفار می کنند»( ال عمران 35) نازل شد ابلیس بالای #کوهی در مکه رفت و با صدای بلند فریاد کشید و سران لشکرش را جمع کرد . گفتند ای آقای ما چه شده است که ما را فرا خواندی؟ گفت این آیه نازل شده است چه کسی می تواند با آن مقابله کند...وسواس خناس یکی از #شیاطین گفت من آنها را با وعده ها و آرزوها سرگرم می کنم تا آلوده گناه شوند و هنگامی که گناه کردند توبه را از یادشان می برم .ابلیس گفت تو می توانی از عهده این کار بر آیی و این ماموریت را تا روز قیامت به او سپرد»
📚امالی صدوق ص465 _ وسائل الشیعه ج16 ص67
❕این روایت نشان دهنده لشگر عظیم شیاطین جنی است ، بنابراین دشمنی شیاطین جنی با مومنین و نظام اسلامی که در کلام رهبری مورد اشاره قرار گرفت از دو جهت است ؛
1⃣از طریق اغواء و فریب و فریفتن سران کفر و ظالم برای دشمنی شدیدتر با مومنین
2⃣از طریق ارتباط گیری مستقیم سران کفر با اجنه کافر و شیاطین برای ضربه زدن به مومنین ، چرا که در مباحث بالا امکان این ارتباط ثابت شد و این که اجنه قدرت سیر دارند و با توانایی هایی که دارا هستند می توانند مقاصد پلید سران کفر را اجرایی کنند ، چنان که خداوند می فرماید ؛
« شیاطین به دوستان خود مطالبی مخفیانه القاء می کنند تا با شما به مجادله برخیزند » ( انعام 121)
👌و یا می توانند به لباس انسان در آیند و همنشین دوستان انسی خود شوند و آنان را برای ضربه زدن مومنین ارشاد کنند .
🔶خداوند در مورد جنگ بدر می فرماید ؛
« ( وبه یاد آور ) هنگامی را که شیطان اعمال آنها ( مشرکان ) را در نظرشان جلوه داد و گفت هیچ کس از مردم بر شما پیروز نمی گردد و من همسایه ( و پناه دهنده ) شما هستم .اما هنگامی که دو گروه ( جنگجویان و حمایت فرشتگان از مومنان ) را دید به عقب بازگشت و گفت من از شما ( دوستان و پیروانم ) بیزارم . من چیزی را می بینم که شما نمی بینید » (انفال 48 )
❗️نقل است ؛
« هنگامی که قریش تصمیم برای جنگ بدر گرفت از حمله طائفه بنی کنانه بیمناک بود زیرا قبلا با هم خصومت داشتند . در این موقع ابلیس در چهره « سراقه بن مالک » که از سرشناسهای قبیله بنی کنانه بود به سراغ آنها آمد و به آنها اطمینان داد که با شما موافق و هماهنگم و کسی بر شما غالب نخواهد شد و در میدان بدر شرکت کنید . اما به هنگامی که نزول ملائکه را مشاهده کرد عقب نشینی نموده و فرار کرد لشکر نیز به دنبال ضربت های سختی که از مسلمانان خورده بودند و با مشاهده کار ابلیس پا به فرار گذاشتند و به هنگامی که به مکه باز می گشتند گفتند سراقه بن مالک سبب فرار قریش شد .این سخن به گوش سراقه رسید و سوگند یاد کرد که من از این موضوع آگاهی ندارم و به هنگامی که نشانه های مختلف وضع او را در بدر یاد آوری کردند همه را انکار کرد و سوگند یاد کرد که چنین چیزی هیچگاه نبوده و از مکه حرکت نکرده است .به این ترتیب معلوم شد که آن شخص سراقه بن مالک نبوده است»
📚بحار الانوار ج19 ص226 _تفسیر نمونه ج7 ص202
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
❗️شیخ طوسی در امالی خود نقل می کند؛
« شیطان چهار بار به صورت انسان مجسم شده است ؛ در روز بدر که به صورت سراقه در آمد و در روز عقبه به صورت منبه بن حجاج در آمد و مردم را بر ضد پیامبر شوراند و در روز اجتماع قریش در دار الندوه به صورت شیخ نجدی در آمد و نقشه قتل پیا
مبر را کشید و در روز سقیفه به صورت مغیره بن شعبه در آمد و آنان را به غصب خلافت علی تشویق کرد »
📚امالی طوسی ص176 _بحار الانوار ج60 ص233
👌بنابراین وجود اجنه و دشمنی اجنه و شیاطین با راه مومنین مساله ای قطعی است و ما هیچ دلیلی برای انکار چنین موجوداتی نداریم ، چرا که هيچ دليلى بر انحصار موجودات زنده به آنچه ما مى بينيم، نیست، بلكه علماء و دانشمندان علوم طبيعى مى گويند موجوداتى را كه انسان با حواس خود مى تواند درك كند، در برابر موجوداتى كه با حواس قابل درك نيستند ناچيز است.
❕تا اين اواخر كه موجودات زنده ذره بينى كشف نشده بود، كسى باور نمى كرد كه در يك قطره آب، يا يك قطره خون، هزاران هزار موجود زنده باشد كه انسان قدرت ديد آنها را نداشته باشد.و نيز دانشمندان مى گويند: چشم ما رنگهاى محدودى را مى بيند، و گوش ما امواج صوتى محدودى را مى شنود، رنگها و صداهايى كه با چشم و گوش ما قابل درك نيست بسيار بيش از آن است كه قابل درك است. وقتى وضع جهان، چنين باشد چه جاى تعجب كه انواع موجودات زنده اى در اين عالم وجود داشته باشند كه ما نتوانيم با حواس خود آنها را درك كنيم، و وقتى فجر صادقى مانند پيامبر اسلام از آن خبر دهد چرا نپذيريم؟
❕به هر حال از يك سو قرآن كلام ناطق صادق و روایات ، خبر از وجود جن با ويژگيهايى كه در بالا ذكر شد داده است، و از سوى ديگر هيچ دليل عقلى بر نفى آن وجود ندارد، بنا بر اين بايد آن را پذيرفت.
📚تفسیر نمونه ج 25 ص 155
❕چنان که گفته شد ، اعتقاد به وجود داشتن موجوداتی که در حالت عادی دیده نمی شوند و جن نامیده می شوند ، اختصاصی اسلام نیست ، تورات نیز از ابلیس نام می برد که جزء اجنه بود و خودش را به شکل ماری درآورد و وارد بهشت شد و آدم و حواء را فریفت ؛
📚تورات ، سفر پیدایش ، باب 3
👌و نیز از کسانی نام می برد که می توانستند با اجنه ( کافر ) ارتباط گیرند و آنان را احضار کنند ؛
📚لاویان ، باب 19 بند 31 _ اول اسموئیل ، باب 28
👌انجیل هم از اجنه ای سخن به میان می آورد که وارد بر افراد می شدند و آنان را مجنون و جن زده می کردند که عیسی مسیح با آنان مقابله می کرد ؛
📚متی ، باب 8 بند 28_ 34_ مرقس ، باب 5 ، بند 1_17_ لوقا باب 8 بند 26_37
👌در رابطه با ابزارهای خاص سرویسهای جاسوسی و استفاده از اجنه علیه دیگر کشورها حتی هالیوود هم بی تفاوت نبوده است.سکانس سرقت اسناد محرمانه ی ایران با استفاده از جن در فیلم suicide squad محصول 2016 نمونه ای از تایید ضمنی روشهای عجیب دشمنی با همکاری اجنه علیه کشورمان را به نمایش میگذارد که می تواند فراز مذکور را در نمایه ذیل ببینید ؛
🌐https://b2n.ir/904414
👌با توجه به موارد فوق مفهوم سخن رهبری از دشمنی اجنه و همکاری دشمنان جنی با دشمنان انسی برای ضربه زدن به نظام اسلامی روشن می شود .
#پرسمان_اعتقادی
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#باز_نشر_میلاد_امام_حسین_علیه_السلام
🤔#پرسش
❓آیا داستان توسل #فطرس ملک به امام حسین در زمان تولد ایشان صحت دارد❗️مگر فرشتگان معصوم نیستند❕❕
💠#پاسخ💠
👌شیخ #صدوق روایت می کند که امام صادق علیه السلام فرمود :
«چون امام حسين متولد شد حق تعالي جبرئيل را امر فرمود که نازل شود با هزار ملک براي آن که تهنيت گويد حضرت رسول را از جانب خداوند و از جانب خود چون جبرئيل نازل مي شد گذشت در جزيره اي از جزيره هاي دريا به ملکي که او را فطرس مي گفتند و از حاملان عرش الهي بود وقتي حق تعالي او را امري فرمود و او كندي کرده بود پس #حق تعالي بالش را در هم شکسته و او را در آن جزيره انداخته بود پس فطرس هفتصد سال در آن جا عبادت حق تعالي کرد تا روزي که حضرت امام حسين (ع) متولد شد... چون ديد که جبرئيل با ملائکه فرود مي آيند از جبرئيل پرسيد که اراده کجا داريد؟
🔶 گفت: حق تعالي نعمتي به محمد کرامت فرموده است مرا فرستاده است که او را مبارک باد بگويم. ملک گفت اي جبرئيل مرا نيز با خود ببر شايد که آن حضرت براي من دعا کند تا حق تعالي از من بگذرد پس جبرئيل او را با خود برداشت و چون به خدمت حضرت #رسالت رسيد تهنيت و تحيت گفت و شرح حال فطرس را به عرض رسانيد.
🔶حضرت پيامبر فرمود که به او بگو که خود را به اين مولود مبارک بمالد و به مکان خود برگردد.
🔷فطرس خويشتن را به امام حسين ماليد بال برآورد و اين کلمات را گفت و بالا رفت عرض کرد يا رسول الله همانا زود باشد که اين مولود را امت تو شهيد کنند او را بر من جهت اين نعمتي که از او به من رسيد مکافاتي است که هر که او را زيارت کند من او را به حضرت #حسين برسانم. هر که بر او سلام کند من سلام او را برسانم و هرکه بر او صلوات بفرستد من صلوات او را به او مي رسانم .
📚امالی صدوق ص138
📚کامل الزیارات ص66
📚مناقب ال ابی طالب ج4 ص74
🔶و در #روایت دیگر آمده است که :
« چون فطرس به آسمان بالا رفت می گفت کیست #مثل من و حال آنکه من آزاده شده حسین بن علی و فاطمه و محمد هستم»
📚بحار الانوار ج43 ص245
❕باید توجه داشت که فرشتگان #معصوم از گناه و معصیت هستند.
🔷خداوند می فرماید؛
« آنها بندگان شایسته خدا هستند که هرگز در سخن بر او پیشی نمی گیرند و به فرمان او عمل می کنند»
📓انبیاء 26 و 27
❗️و می فرماید:
« هرگز مخالفت #فرمان او نمی کنند»
📓تحریم6
❗️ علی علیه السلام فرمود:
« هر گز در میان فرشتگان #معصیت خداوند وجود ندارد»
📚بحار الانوار ج56 ص175
👌اما گفتنی است که درست است که انگیزه های گناه مانند شهوت و غضب در #فرشتگان نیست یا بسیار ضعیف است ولی نباید فراموش کرد که آنها فاعل #مختار هستند و قدرت بر مخالفت دارند و حتی از ایات قران استفاده می شود که آنها از بیم مجازات خداوند در وحشت هستند
📓انبیائ 28
🔶این تعبیرات همه نشان می دهد که آنها در عین قدرت بر معصیت ، معصوم و پاک از گناهند.
👌از این جا روشن می شود که اگر در بعضی از روایات مانند داستان مذکور در مورد #فطرس ، درباره کندی بعضی از فرشتگان در اطاعت فرمان حق و تنبیه انان به خاطر این #کندی مطالبی آمده است همانند « ترک اولی هایی» است که در مورد انبیا نیز گفته شده است و می دانیم ترک اولی هرگز به معنی #گناه نیست .
👌فطرس معصیت و عصیان خداوند را نکرد اما در اجرای دستور الهی با کندی پیش رفت و چون این #کندی کردن با شان و مقامش مناسبت نداشت خداوند به سبب آن او را مورد مواخذه قرار داد.
📚پیام امام امیر المومنین ،ج1 ص169
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#باز_نشر_میلاد_امام_حسین_علیه_السلام
🤔#پرسش
❔با یک دوست سنی بحثی داشتم گفت خرافات تو کتابهای شما است از جمله اینکه می گویید امام حسین از #انگشت پیامبر شیر می خورد و از فاطمه شیر نمی خورد آیا #واقعا چنین چیزی قابل قبول است❗️❗️
💠#پاسخ💠
🔷شیخ کلینی از امام #صادق علیه السلام روایت می کند که فرمود:
«امام حسین نه از پستان حضرت فاطمه و نه زنان دیگر شیر نخورد پیامبر انگشت و زبانش را در #دهان او میگذاشت و او میمکید و این برای دو سه روزش کافی بود .بنابراین است که گوشت و خون حسین از گوشت و خون پیامبر تشکیل شد»
📚الکافی ج1 ص465
📚کامل الزیارات ص57
❕در این شکی نیست که از پیامبر گرامی #معجزات و #کرامات زیادی صادر شده است که قضیه مذکور یکی از آن موارد است .
❔چه مانع عقلی برای #تحقق این کرامت و معجزه وجود دارد در حالی که همانند آن بارها از پیامبر صادر شده است و علمای اهل سنت در کتب خود ذکر کرده اند از جمله؛
1⃣بخاری در #صحیح خود نقل می کند:
« جابر می گوید در یکی از سفرها همراه پیامبر بودیم که هنگام نماز عصر فرا رسید و ما بیش از اندکی آب همراه نداشتیم و همان مقدار را در ظرفی ریختیم .در این حال پیامبر به میان ما آمد و دست خود را در میان آن ظرف فرو برد و انگشتان را از یکدیگر جدا کرد و فرمود برکت الهی را برای وضو گیران از خداوند خواهانم .بلافاصله مشاهده کردیم که آب از میان انگشتان مبارکش فواره می زند .در این موقع مردم از آن آبها #وضو گرفتند و رفع تشنگی نمودند. ما در آن روز هزار و چهار صد تن بودیم »
📚صحیح بخاری ج9 ص104
📚سنن نسائی ج1 ص80
2⃣در روایت دیگری می آورد که #مسلمین در حدیبیه دچار کم آبی شدند :
« پیامبر دست مبارکش را در میان دلو فرو بردند .ناگهان آب از میان انگشتانش مانند چشمه جوشان #جاری شد در این موقع همگی از آن نوشیدیم و وضو گرفتیم .
🔶جابر می گوید:
« اگر صد هزار تن هم بودیم آن آب #همگی ما را کفایت می کرد »
📚صحیح بخاری ج6 ص38
❗️این مضمون را دیگران از علمای اهل #سنت هم نقل کرده اند؛
📚مسند احمد ج5 ص298
📚سنن ترمذی ج2 ص78
📚طبقات ابن سعد ج1 ص98 قسم 1
📚تاریخ بغداد ج12 ص287 و ...
🗯بنابراین جریان سیر کردن امام حسین توسط پیامبر به قدرت #غیبی و معجزه ، هیچ بعد و استبعادی را نمی پذیرد و یک خارق عادت قلمداد می شده است که همانند آن بارها از پیامبر اسلام و سایر #پیامبران صادر شده است .
❓مگر عیسی بدون پدر به دنیا نیامد؟ مگر عصای موسی تبدیل به مار نشد؟ مگر عیسی از گل، پرنده خلق نمی کرد و #مردگان را زنده نمی گرد؟
❕همه این امور به عنوان معجزه و عمل خارق العاده قابل پذیرش است و عمل پیامبر اکرم هم در سیر کردن امام حسین از همین باب قابل #قبول است .
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#میلاد_امام_حسین_علیه_السلام
#فداء_شدن_ابراهیم_برای_حسین_علیه_السلام
🤔#پرسش
❔این جریان که میگویند پیامبر اسلام فرزندش ابراهیم را فدای امام حسین کرد تا حسین زنده بماند چقدر #واقعیت دارد ❗️
💠#پاسخ💠
👌مرحوم ابن #شهر آشوب از ابن عباس نقل می کند که می گوید ؛
« من در حضور پيامبر بودم، ابراهيم فرزند آن حضرت روى ران چپ و امام حسين روى ران راست آن بزرگوار بودند. پيامبر خدا گاهى حسين و گاهى ابراهيم را مي بوسيد در همين اثناء #جبرئيل نازل شد و براى آن حضرت وحى آورد.
❕هنگامى كه جبرئيل مراجعت نمود پيامبر اعظم فرمود ، جبرئيل نزد من آمد و گفت خدا ميفرمايد من اين دو فرزند را براى تو باقى نميگذارم ( مقدر است که یکی از این دو از دنیا برود ) يكى از ايشان را فداى #ديگرى بكن.
👌 پیامبر يك نظر به ابراهيم كرد و گريه نمود و يك نگاه به امام حسين كرد و گريه كرد آنگاه فرمود ... چنانچه ابراهيم بميرد غير از من كسى محزون نميشود. ولى مادر حسين فاطمه و پدرش على است كه پسر عموى من و گوشت وى گوشت من و خون او خون من است اگر #حسين بميرد فاطمه دخترم و پسر عمويم و من محزون خواهيم شد. لذا من محزون بودن خود را به ايشان مقدم ميدارم.
❕ اى جبرئيل من ابراهيم را فداى حسينم مينمايم. راوى ميگويد بعد از سه روز بود كه ابراهيم عليه السّلام از دنيا رفت. هر وقت پيغمبر خدا امام حسين را ميديد كه نزد آن حضرت مى آمد او را به سينه خود مى چسبانيد و ميبوسيد و دندانهاى ثناياى آن حضرت را #ميمكيد و می گفت فدای کسی شوم که ابراهیم را فدای او کردم »
📚مناقب آل ابی طالب ج 4 ص 81 _ بحار الانوار ج 43 ص 261
👌از علمای اهل سنت هم خطیب #بغدادی در ج 2 ص 204 از کتاب تاریخ بغداد ، این جریان را نقل می کند .
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁