eitaa logo
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
9.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
290 ویدیو
205 فایل
🧕کاویانی هستم؛دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت،کارشناسی‌ارشد تربیت اسلامی،سطح‌ سه تفسیر 💯اینجا با تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه_فردی‌ آشنا می‌شی ⛔️کپی ممنوع من اینجام👇 https://daigo.ir/secret/5754903235 سایت pajohesh-esfahan.ir ادمین تبادل‌وتبلیغ @Virasty13
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛❀༄✿﷽࿐ ❦★درميان حوادث و رخدادهای گوناگون تاريخ اسلام واقعه عظيم و باشكوه «مباهله» بى شك ويژگى ‌های خاص و منحصر به فردى دارد. ❦★و پر واضح است كه در اين وانفسای غربت اسلام، رجوع به اين گنجينه پر افتخار چقدر مى تواند به حال پيروان راستين نبوی و شيعيان غيور علوی مفيد فايده باشد و چهره ی زيبا و پرمهر و متقن اسلام را بر همگان هويدا سازد. ❦★با ترويج و تبليغ داستان مباهله می توان از مظلوميت پيامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) دفاع كرد. ❦★مى ‌توان اين سند محكم و برترين فضيلت قرآنى اميرالمؤمنين(صلوات الله علیه) را در برابر مخالفين تشيع علم كرد. 🌼معنای مباهله: ❦★مباهله آن است که دو نفر يا دو گروه پس از مناظره و استدلال در برابر يکديگر، چنانچه به نتيجه ای که مقبول طرفين باشد، نرسند، و هريک ادعای کتمان عمدی حق از سوی ديگری را داشته باشد، در اين مرحله دو طرف برای اثبات ادعای خود مسئله را به خدا واگذار می کنند و هريک از خدا می خواهد که اگر ديگری در ادعای خود عمداً دروغ می گويد و حق را دانسته، کتمان می کند، فوراً عذاب را بر او نازل کند تا حق روشن شود. ❦★اين آيين در پيش از اسلام نيز در ميان اعراب و ساير اقوام رايج و شايع بوده است. در چنين برنامه ای که يک دستورالهی است خداوند فوراً پاسخ می دهد تا حجّت را بر مردم تمام نمايد. چنان که در روزگار پيامبران پيشين نيز اين مسئله بارها اتفاق افتاده بود. امّا در تاريخ 23 ساله رسالت پيامبرخاتم (صلی الله علیه و آله) تنها يک باراتفاق افتاد و آن با مسيحيان نجران و در سال دهم هجری بود. @𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏 ◦•●◉✿❣⃟༈࿐✿◉●•◦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✧ 💫عرض سلام و ادب و احترام دارم محضر همه اعضای خوب و همراه کانال، که همیشه دعاگو هستند و پیگیر سلامتی من و پست های کانال☺️ 💫ایام تون به کام باشه ان شاالله 💫و ان شاءالله به برکت این ایام، در صحت و عافیت به سر ببرید. 💫با توجه به درخواست تعدادی از دانشجویان همراه کانال، امشب و فردا یک نمونه ی چکیده‌ی دیگر را با هم کار و بررسی می کنیم. ✧✨༺(◕‿◕✿)༻∞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛࿇﷽࿇ ☆موضوع: مبانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در چگونگی خودسازی ☆☆چکیده: در بیانیه گام دوم انقلاب؛ مهّم ترین ظرفیّت امیدبخش کشور نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق ایمان و دین است. با توجّه به شرایط اجتماعی و انسانی کشور و هم چنین پیچیدگی ذاتی وجود انسان در راستای تحقق محور خودسازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی. پژوهش حاضر در دو جهت فردی مانند: مبارزه با هوای نفس، صبر، ایمان، هویّت و معنویّات و در سویه دیگر از نظر اجتماعی به بررسی مواردی چون: عدالت، اتّحاد، عزّت، اقتصاد و امر مهّم مدیریت جهادی پرداخته است. با دستیابی به ایمان، فساد و تمام دردهای اجتماعی و بشری از میان برداشته خواهد شد. اتّحاد راهی برای مبارزه با تفرقه افکنی های غرب و اندیشه ی اسلام ستیزان است. هر کس می‌تواند به اندازه ی توان، موانع را کنار زده ، خود را بی‌نیاز کرده و قابلیّت فردی را برای پذیرش حق و رشدرزق معنوی بیشتر کند. برای دستیابی به اهداف تحقیق ضمن بررسی و رجوع به منابع دینی، روایی و قرآنی با روش فیش برداری کتابخانه‌های برخی از مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در چگونگی خودسازی و جامعه سازی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༻‌ @pajohesh_esfahan༺‌‌‌ ┄┅┄┅ ❥༄᭄✿❥༄᭄✿❥ ┅┄┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚛️ از آوردن فعل دراز و پیچیده و ثقیل بپرهیزیم! 🔻در بیشتر سَبْک ها وانواع ادبی، باید از فعل ساده بهره گرفت؛ خواه فعلی که بسیط و یک واژه ای باشد و خواه فعلی که مرکّب از واحدهای کوتاه و ساده باشد. 🔺استفاده از فعل های طولانی، جز هنگام ضرورت، نوشته را نازیبا می سازد. ❊᪣᪣❊᪣᪣❊᪣᪣❊᪣᪣❊ ⚛ مثال در قالب مصدر: 💢در حقّ کسی احترام مَرعی داشتن 👈🏻به کسی احترام نهادن 💢استقبال به عمل آوردن 👈🏻 استقبال کردن 💢به منصّه ظهور رساندن 👈🏻آشکار ساختن 💢حضور به هم رسانیدن 👈🏻حضور یافتن ❊᪣᪣❊᪣᪣❊᪣᪣❊᪣᪣❊ ⚛مثال در قالب جمله: ❌ شیخ، نهایت احترام را در حقّ او مَرعی داشت و استقبال گرمی از وی به عمل آورد و حمایت خود از او را به منصّه ظهور رساند؛ تا آن جا که، در حلقه درسش حضور به هم رسانید. ✅ شیخ، به او بسیار احترام نهاد و از وی به گرمی استقبال کرد و حمایت خود از او را آشکار ساخت؛ تا آن جا که، در حلقه درسش حضور یافت. ✍️ حسینی (ژرفا)، ابوالقاسم، بر بال قلم: چهل درس در قلمرو ادب پارسی و آیین نگارش، قم، انتشارات ظفر، ۱۳۸۰، ص۹۳. ╭┅───🦋────┅╮ @pajohesh_esfahan ╰┅─────🦋──┅╯
علی علیه السلام از زبان مخالفان.pdf
9.55M
° 🖇 کتاب: علی علیه السلام از زبان مخالفان(برشی از کتاب الغدیر) 🖇 نویسنده: عبدالحسین امینی 🖇 مترجم: محمدحسن شفیعی شاهرودی 🖇 کتاب حاضر که برگرفته از کتاب شریف الغدیر علامه امینی رحمه الله علیه است، به بررسی شخصیت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام از زبان آنان که برهه ای از تاریخ با ایشان به مخالفت برخاسته اند، می پردازد. @pajohesh_esfahan ┗━━༄᭄✿༄᭄✿━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
؛࿇﷽࿇ ☆موضوع: مبانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در چگونگی خودسازی
.*•.¸♡ سلام و احترام عصر آدینه تون منور به نگاه حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف آماده هستین بریم سر وقت بررسی چکیده؟؟!! ‌ ツ *•.¸♡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
° خوب... بریم سر وقت بررسی چکیده ای که دیشب خدمت تون ارسال کردم. ان شاءالله که مطالعه اش کرده باشین! وگرنه حرف های من پشیزی ارزش نداره! 😔 قبلا هم گفتم: به شرطی می تونید در چکیده نویسی مهارت پیدا کنین که خوب خوب دقت کنید و تمرکز بگیرید و بعد خودتون دست ورزی کنید! 🏷 اول محاسن چکیده رو بگم: 🔖 بارزترین حُسن این چکیده، این هست که قلم چکیده، قلم خود نویسنده ست و این از ادبیات ضعیف و نگارش متن، کاملا هویداست!! (این ادبیات ضعیف، برتری و شرف داره نسبت به چکیده هایی که خیلی خشک و کلاسیک از سایت های اینترنتی کپی برداری می‌شوند!😡) 🏷 و اما معایب چکیده: 🔖 این چکیده در دو پاراگراف نوشته شده!!! در صورتی که چکیده باید یک پاراگرافی باشه! 🔖 چون ادبیات چکیده ضعیف هست و ابهام داره، خواننده متوجه نمیشه اگر محوریت مطالب، خودسازی هست، جامعه سازی اینجا چه جایگاهی داره؟؟!! برخی جملات هم که به شدت بی ربط به همدیگه هستند و خواننده سردرگم میشه!! به عبارتی حوصله ی خواننده از این چکیده سر میره!! 🔖 هرچند محقق ابزار تحقیقش رو نام برده و گفته فیش برداری کتابخانه ای، لیکن روش تحقیقش رو بیان نکرده! 🔖 چکیده ایرادات نگارشی و ویرایشی داره و جایگاه علائم نگارشی رعایت نشده! 🔖 این چکیده نمایی کوتاه از اثر رو به مخاطبش عرضه کرده، ولی بسیار نامنظم و بدون انسجام!! لذا حتما باید بازنویسی و بازنگری بشه! 🔖در این چکیده به سوال اصلی و مسئله تحقیق و هدف اشاره ای نشده! 🔖 ابتدای چکیده از جمله ی راهنما استفاده نشده و به مفهوم شناسی پرداخته! @pajohesh_esfahan ══ ⃟⃟ ⃟❀༻☆༻☆❀ ⃟⃟ ⃟⃟ ══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✧ حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام: لِطالِبِ العِلمِ عِزُّ الدُّنيا و فَوزُ الآخِرَةِ؛ "عزّت دنيا" و "رستگارى آخرت" برای طالب و جوینده علم و دانش است.👌 غرر الحكم، ح 7349 @pajohesh_esfahan ┗━━༄᭄✿༄᭄✿━━┛
؛࿇﷽࿇ ☆ موضوع: خودسازی و جامعه سازی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب ☆☆ چکیده: یکی از نکات مهم مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب و مهّم ترین ظرفیّت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق دین و ایمان است. از سویی مقدمه ی اصلاحات اجتماعی، خودسازی و تربیت نفس است و گام بعد از خودسازی، جامعه سازی و اصلاح آن است که این مهم، تنها با شعار میّسر نشده و توجّه ویژه ای را می طلبد. لذا خودسازی فردی و جامعه سازی، دو اصل بنیادین آموزه های اسلامی اند. بنابراین فرد مؤمن انقلابی می کوشد تا علاوه بر پیرایش، پرورش و اصلاح خود، به اصلاح و آرایش جامعه هم بپردازد و همان طور که خود را از فساد و گمراهی دور می کند، جامعه را نیز به سمتی بکشد که راه درست را پیش گرفته و از خمودگی و آلودگی دور نگه دارد تا زمینه را برای تمدن اسلامی فراهم نماید. بنابر این با توجّه به اهمیت این موضوع و در راستای تحقق خودسازی و جامعه سازی مورد تأکید در بیانیه گام دوم انقلاب، پژوهش حاضر با روش توصیفی تحلیلی برخی از مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در این ارتباط را مورد بحث و بررسی قرار داده و تحلیل نموده است. نتایج این تحقیق نشان داد: در راستای خودسازی عواملی مانند: مبارزه با هوای نفس، صبر، ایمان، هویّت و رشد معنوی و در بعد جامعه سازی، مواردی چون: عدالت، اتّحاد، عزّت، اقتصاد هدفمند و مولد، و مدیریت جهادی دخیل خواهند بود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༻‌ @pajohesh_esfahan༺‌‌‌ ┄┅┄┅ ❥༄᭄✿❥༄᭄✿❥ ┅┄┅┄
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
؛࿇﷽࿇ ☆ موضوع: خودسازی و جامعه سازی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب
✧ ♧ عرض سلام و ادب و احترام دارم محضر همه همراهان بزرگوار کانال ♧ ان شاءالله که در کارهاتون، خصوصا امور علمی تحقیقاتی پژوهشی تون روز به روز موفق تر باشین.☘️ ♧♧ این هم چکیده ی اصلاح شده تقدیم محضر شما بزرگواران ☘️ فقط دو نکته ♧ اول اینکه این مقاله، بعد از اعمال نظرات و ویرایش و البته زحمت مضاعف صاحب اثر، جزو آثار شایسته تقدیر و برگزیده ی یازدهمین جشنواره علامه حلی (ره) استان اصفهان شد. یعنی سال قبل👏 و این یعنی اگر فردی کوشش و تلاش مستمر داشته و هدفش متعالی باشه، می تونه پیشرفت کنه. ♧♧ دوم اینکه قصد دارم از یه روش دیگه هم این چکیده رو با هم کار کنیم! چطوری؟؟! می گم محضرتون ... ☺️ فقط شرطش این هست که چند بار دیگه هر دو چکیده ی معیوب و اصلاح شده رو مطالعه بفرمایید.👌 ✧☘️༺(◕‿◕✿)༻∞
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
✧ ♧ عرض سلام و ادب و احترام دارم محضر همه همراهان بزرگوار کانال ♧ ان شاءالله که در کارهاتون، خصوصا
° رااااستی ‌ ツ فراموشم شد بگم از اونجایی که اجازه داشتیم، ۲۰ درصد عنوان رو تغییر بدیم، عنوان رو مشیر به محتوا کردیم تا مطالب مقاله و عنوان، کاملا در راستای همدیگه باشند.👌 °
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛༻ 🔖قبل از پرداختن به مباحث فیش برداری باید رابطه فیش با پاراگراف رو یادآوری کنم: ⬅️ ۱- كل متن علمی بر پاراگراف متکی است. ⬅️ ۲- کل پاراگراف ها، متکی بر مؤیدات (فیش ها) هست. ⬅️ ۳- فيش ها تشکیل دهنده متن علمی هستند، ولی پردازش شده نیستند و کار اطلاعاتی روی آنها انجام نشده است. 🔖 زمانی که فیش ها توسط پژوهشگر پردازش شوند، اطلاعاتی به دست می آید که پس از چینش صحیح آن ها، دانش و نتیجه‌ی مد نظر محقق، حاصل می شود. (1) ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎🪄 ★᭄ꦿ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻چند نکته برای بهبود مهارت‌های پژوهشی ۴. نسبت به پاسخ‌های شوک‌آور و غافلگیرکننده موضع نگیرید. 🌿 پژوهش خوب در واقع یافتن پاسخ برای سوالات پژوهشی شماست، نه لزوماً راهی برای تأیید آنچه از قبل فکر می‌کرده اید یا باور داشته‌اید. 🤔 🌻صرف جستجوی گزاره‌ای برای تأیید یک فرض پژوهشی، بسیار محدودکننده است، زیرا به طور عمدی در گزینش نتایج پژوهشی اثر می‌گذارد و شما را قادر به درک دقیق‌تری از موضوع نمی‌سازد. 🚫 🌿 لذا یک پژوهشگر هنگامی که تحقیق می‌کند، ذهن خود را باز نگه می‌دارد تا بتواند عمیقاً مسائل گوناگون را واکاوی کند و در برابر پاسخ های مخالف یافته شده، جبهه نمی گیرد. 👌 @pajohesh_esfahan ┅┅❀🍃🌱🌻🌱🍃❀┅┅
. 🧩 تبدیل مسئله به سوال 🔸با اضافه کردن پنج قید می توان یک مسئله را به سؤال پژوهشی تبدیل کرد، این قیود ممکن است در سؤال درج شوند یا کلمه ای که اشاره به آنها دارد در سؤال وجود داشته باشد.👇 1️⃣ تبار علمی اولين قيد، تبار علمی و یا دانش و یا آن معرفت و رشته علمی است که باید مشخص بشود؛ 🔸به عنوان مثال الزامات عمل به روش تغافل در تربیت، در کدام دانش می تواند مورد بحث قرار بگیرد؟ 🔹 آیا الزامات مد نظر محقق، الزامات اجرایی است، الزامات علمی است، الزامات تربیتی است، الزامات اخلاقی است، چه نوع الزاماتی است؟ 🔸 گاهی از خود واژه می توان متوجه دانش مورد نظر شد، چرا؟ چون فقط در آن دانش مطرح می شود. 🔹 مثلا وقتی می گوئید شرایط استصحاب، دیگر لازم نیست، بگوئید شرائط استصحاب در علم اصول، چون همه می دانند استصحاب، یکی از موضوعات اصولی ست، ولی در موارد مبهم، باید تبار علمی مشخص شود. 🧩 پس ❌یا باید واژه ای را که بیانگر آن رشته و تبار علمی است به سؤال تحقیق اضافه کرد و یا عنوانی و کلمه ای باشد که تعیین کننده تبار علمی موضوع است. @pajohesh_esfahan ┗━━❦★🍃━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حماسه غدیر.pdf
5.01M
★ 🔖 کتاب ارزشمند: حماسه غدیر 🔖 تألیف: محمد رضا حکیمی، چاپ بیست و ششم @pajohesh_esfahan ┅❀◇✿❥💌✿❥◇❀┅
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
★ 🔖 کتاب ارزشمند: حماسه غدیر 🔖 تألیف: محمد رضا حکیمی، چاپ بیست و ششم #منبع_شناسی #معرفی_کتاب
★ 📗کتاب حاضر حاوی شرح، نقد و تفسیری است بر کتاب «الغدیر فی الکتاب و السنه و الادب» نوشته «عبدالحسین امینی»، که طی آن حادثه غدیر و تعریف آن از دیدگاه شیعه و سنی به تفصیل بیان شده است. نویسنده در این کتاب خوانندگان را به این سمت سوق می‌دهد که غدیر و پذیرش ولایت علی -علیه السّلام- راهی است که مسلمانان باید به آن بپیوندند تا اسلام پایدار بماند. 📗این كتاب با تاكید بر اهمیت واقعه‌ غدیر، شخصیت بزرگ علامه امینی و کتاب گرانقدر وی «الغدیر فی الکتاب و السنه و الادب» را می‌شناساند. حكیمی در این کتاب با دلایل و احادیث فراوانی اثبات می‌كند که مسلمانان بعد از پیامبر اکرم -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- باید «ولی» می‌داشتند، اگر هیچ نصی بر انتصاب حضرت علی -علیه السّلام- بر این امر موجود نبود، باز شایسته‌ترین و لایق‌ترین فرد، وجود مقدس حضرت امیر -علیه‌السّلام- بود. مؤلف برای تأیید این موضوع ده‌ها شاهد از سخنان بزرگان و علمای شیعه و اهل سنت با ذکر دقیق منبع عنوان می‌كند. 📗از حکیمی دو کتاب ذیل عنوان حماسه غدیر منتشر شده است: یکی در ۶۰۲ صفحه، به قطع وزیری، که نخست در سال ۱۳۵۵ منتشر گردید، و دومی در ۳۵۴ صفحه، به قطع رقعی، در همان تاریخ. کتاب اول گردآوری و نگارش است، و کتاب دوم یکسره نگارش، و همواره همین کتاب چاپ می‌شود. کتاب اول در چهار بخش بسامان شده است: «مدخل»، «گردانیده‌ها»، «نوشته‌ها» و «سروده‌ها». بخش اول به قلم حکیمی است و درباره واقعه غدیر، کتاب الغدیر و علامه امینی. بخش دوم ترجمه نامه‌هایی است در ستایش از الغدیرکه چند تن از فاضلان، به تقاضای حکیمی، آن را انجام داده‌اند. در بخش سوم ۲۴ مقاله درباره کتاب الغدیر گردآوری شده است. و سرانجام در بخش چهارم، قصیده‌ای است با عنوان «بر بلند قله اهرام»، شامل شصت بیت، و سروده حکیمی. 📗کتاب حاضر، با عنوان حماسه غدیر، شامل بخش اول همین کتاب است و یکسره به قلم او. این کتاب جلد دوم از مجموعه «مرزبانان حماسه جاوید» است و تا به حال بیش از بیست بار تجدید چاپ شده. همچنین قابل ذکر است که چکیده این کتاب، به همت مجموعه فرهنگی امام صادق -عليه السّلام- میبد تدوین گشته، که در ۱۲۰ صفحه پالتویی و توسط انتشارات دلیل ما به چاپ می‌رسد. 🪄 ★᭄ꦿ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
° جشنواره ملی بانوی هزاره ی اسلام «بزرگداشت حضرت خدیجه سلام الله علیها» 🔖در دو بخش ادبی و هنری 🖇با محوریت 📌1.موضوع اجتماعی «زن، زندگی، سلامت، خانواده» با ارائه معیار صحيح از زندگی حضرت خدیجه(س) 📌2.نقش زن در تحولات اجتماعی با بررسی موردی نقش حضرت خدیجه(س) در پیشبرد اسلام 📌3.ویژگی های الگوی معیار با محوریت شاخصه های الگویی حضرت خدیجه(س) برای زن معاصر 📌4.تجسم مادر نمونه با تکیه بر نقش مادری حضرت خدیجه(س) 📌5.تجسم همسر نمونه با تکیه بر نقش همسری حضرت خدیجه(س) 📌6.درایت و عقلانیت زن در مواجه با وقایع اجتماعی با بررسی زندگی حضرت خدیجه(س) 🖇 مهلت ارسال آثار: تا تاریخ 20 شهریور ماه 1402 🖇 زمان اختتامیه: 4 مهر ماه 1402 🔖 کسب اطلاعات بیشتر: 📩پیام رسان ایتا https://eitaa.com/b_Islam 📩پیام رسان روبیکا https://rubika.ir/b_Islam ➣•°•° ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏 °
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦ ⚛️ «فعل مجهول» را بجا استفاده کنیم! 🔻از گرته برداری های دستوری مترجمان ما، یکی این بوده است که فعل های مجهول زبان انگلیسی را به فعل مجهول فارسی برگردانده اند. 🤔 🔺با عنایت به ساختار دستوری متفاوت این دو زبان، بسیاری از فعل های مجهول که در زبان ما رایج شده اند، هیچ توجیه منطقی ندارند. 🔻فراموش نکنیم که فعل باید به صورت معلوم به کار رود؛ مگر آن که به جهتی، همچون تخفیف یا تعظیم یا ناشناخته بودن فاعل، مجهول بودنش ضرورت یابد. ❊᪣᪣❊᪣᪣❊᪣᪣❊᪣᪣❊ ⚛ مثال: ❌ از سوی ادیبان ابراز شده است که …. ✅ ادیبان ابراز کرده اند که … ✍️ حسینی (ژرفا)، ابوالقاسم، بر بال قلم: چهل درس در قلمرو ادب پارسی و آیین نگارش، قم، انتشارات ظفر، ۱۳۸۰، ص۹۳. ╭┅───🦋────┅╮ @pajohesh_esfahan ╰┅─────🦋──┅╯