eitaa logo
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
9.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
326 ویدیو
208 فایل
🧕کاویانی هستم؛ دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت، کارشناسی‌ارشد تربیت اسلامی، سطح‌ سه تفسیر 💯 اینجا با تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه_فردی‌ آشنا می‌شی ⛔️ کپی ممنوع 🌐 سایت‌مون pajohesh-esfahan.ir ☎️ تبلیغات‌مون https://eitaa.com/joinchat/1851917132Cf43b9d9499
مشاهده در ایتا
دانلود
ناگفته هایی از حقایق عاشورا.pdf
1.77M
★ ● کتاب: ناگفته هایی از حقایق عاشورا ● تألیف: آیت الله سید علی حسینی میلانی •این کتاب، در سه محور «ریشه ها، وقایع و پیامدها»ی واقعه عاشورا نگاشته شده است. ابتدا و قبل از ورود به بحث اصلی، طی تحلیلی جامع، برخوردهایی را که در طول تاریخ از سوی اصحاب سقیفه با این حادثه تاریخی شده، دسته بندی و سپس در بخش اصلی کتاب سیر تاریخی منجر به شهادت حسین بن علی (ع) را با بررسی نقش معاویه، نقش یزید و نقش کوفیان، در ۳ بخش جداگانه به تفصیل، نقل و بررسی می کند. •خصوصیّتی که این کتاب را از سایر نوشته های موجود در این زمینه متمایز می کند، دیدگاه جدید و موشکافانه ای است که آشنایی با آن و مطالب نادرش در خصوص بررسی افراد، وقایع و شرایط تاریخی، به احتمال زیاد، خواننده را در فضایی نو در نگاه به عاشورا قرار خواهد داد و متوجه خواهد شد که چه بسا «شیعیان بیوفای کوفه» غلط مشهوری بیش نباشد و اینکه چه نقشه ها و اهدافی در پس پرده نگه داشته شده و واقعیت از سوی چه کسانی دگرگون گشته است. •نتیجه نهایی مطالعه این کتاب تحول اساسی در نگاه ما به حرکت امام معصوم و شرایط تاریخی خواهد بود و نقش ایشان را در حفظ اسلام در شرایطی متفاوت با آنچه تاکنون ترسیم شده، خواهیم فهمید. •طرحی را می بینیم که در آن، معاویه نقشه نابودی کلی اسلام را کشیده بود و با تدبیر خلیفه الاهی، نتیجه، کاملا عکس آنچه می پنداشتند رقم خورد و بنی امیه را که آرزوی حکومتی ابدی در سر داشتند، در دهه ای ریشه کن ساخت. ● فایل صوتی این کتاب ارزشمند را می توانید از اینجا تا اینجا دریافت نمایید. ༺@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏༻
🧩 تبدیل مسئله به سوال 🔸در پست قبل گفتیم با اضافه کردن پنج قید می توان یک مسئله را به سؤال پژوهشی تبدیل کرد و به یک مورد آن اشاره کردیم! این قیود ممکن است در سؤال درج شوند یا کلمه ای که اشاره به آنها دارد در سؤال وجود داشته باشد.👇 2️⃣ رویکرد (دیدگاه) پژوهشی 🔸دومین قید رویکرد برای تبدیل مسئله به سؤال پژوهشی، مکتب و دیدگاه است. 🔸 در هر دانشی، مکاتب، رویکرد ها و دیدگاه های مختلفی مطرح هستند؛ در دانش تفسیر، اصول، علوم تربیتی، فقه، روانشناسی، و... در تمام دانش ها؛ مکاتب، رویکردها، دیدگاه ها و صاحب نظران فراوانی وجود دارد، چه بسا بتوان یک موضوع را در یک دانش از رویکردهای مختلف بررسی کرد. 🧩 مثلا حقیقت وحی یا تعریف وحی از دیدگاه علامه طباطبایی، محققی که در سوال اصلی دیدگاه علامه طباطبائی را قید می کند، در تحقیق خود به رویکردهای دیگر مراجعه نخواهد کرد و از دیدگاه فخر رازی یا فیض کاشانی در تفسیر صافی در پژوهش خود استفاده نخواهد کرد. 🔸پس دومین قیدی که به مسئله اضافه می شود تا مسئله را به سؤال پژوهشی تبدیل بکند، تعیین رویکرد، مکتب و دیدگاه در ذیل آن دانش و رشته علمی است.👌 @pajohesh_esfahan ┗━━❦★🍃━━━━━┛
12.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴؛|| ●روضه شروع شد دل ما را بیاورید سرمایه ام، سلاح بکا را بیاورید ●یک سال می شود که پرم وا نمی‌شود دستم به آسمان تو بالا نمی‌شود ●یک سال می‌شود که دلم خاک خورده است این چشم خشک راه به جایی نبرده است ●حالا شروع تازه برایم فراهم است تحویل سال سوخته گان از محرم است ●پرواز عشق با پَر گریه میسر است توبه به پای روضه اگر شد چه بهتر است ●تعلیم درس عشق که در روضه می‌شود بالاتر از مکاتب صد حوزه می‌شود ●این عشق پر بهاست به عالم نمی‌دهم من طعم چای روضه به زمزم نمی‌دهم ●اینجا فرشته های خدا صف کشیده اند هر قطره قطره اشک شما را خریده اند @𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏 ◦•●◉✿🖤⃟༈࿐✿◉●•◦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوجوان میاندار اصلی پیوند های اجتماعی.pdf
7.6M
` ☆ کتاب: میوندار؛ نوجوان میاندار اصلی پیوندهای اجتماعی ☆ نوشته: علی آب انباری @pajohesh_esfahan ┗━━༄᭄✿༄᭄✿━━┛
؛。゚❁ུ۪ ° 🕸 (۱) 🕷 «زبان سرچشمه‌ی سوءتفاهم‌هاست» شاید این جمله از داستان «شازده کوچولو» نوشته «آنتوان دوسنت اگزوپری» را شنیده‌ باشید. 🕷 انسان‌ها با توجه به ملیت، خانواده، محل زندگی، طبقه‌ اجتماعی و میزان تحصیلات یا سطح دانش، ممکن است درک متفاوتی از حرف‌های یکدیگر داشته‌ باشند. 🕸 این امر گاهی می‌تواند سرآغاز کج‌فهمی‌ها و مشکلاتی شود، همان‌گونه که در گفتار عامیانه رایج است و برخی افراد زبان هم را نمی‌فهمند. 🕷 از سوی دیگر، زبان فقط بخشی از معنا را می‌تواند منتقل کند و بخش زیادی از مفاهیم از راه لحن و آهنگ کلام، تکیه‌گذاری‌، مکث و سکوت‌ها، تندی و کندی حرف زدن و تُن صدا دریافت می‌شود. 🕷 نوع نگاه و میمیک صورت، حرکات دست و ژست‌های بدنی نیز به یاری ما می‌آیند تا فهم درست‌تری از صحبت‌های یکدیگر داشته‌ باشیم. 🕸 نشانه‌گذاری، راه‌کاری برای جبرانِ نبودِ لحن در نوشتار 🕷 نوشته‌ها فاقد لحن و آهنگ هستند و این کج‌فهمی‌ها را دوچندان می‌‌کند. امروزه بخش زیادی از مکالمات ما در شبکه‌های اجتماعی و به صورت چت انجام‌ می‌شود. 🕷 فکر می‌کنم برای شما هم پیش آمده باشد که در چت‌هایتان جمله‌ای را به منظور شوخی نوشته‌ باشید و خواننده‎‌ آن را جدی تلقی کرده و سبب دلخوری شده ‎‌‌باشد. نمونه‌هایی از این دست هستند که کارکرد نشانه‎‌های نگارشی را برای‌مان آشکار می‌کنند. 🕸 نشانه‌های نگارشی علامت‌هایی چون نقطه، ویرگول، علامت تعجب، دونقطه، علامت سوال و مانند این‌ها هستند که نبود لحن و احساسات قابل مشاهده در نوشتار را جبران می‌کنند. 🕷 نشانه‌ گذاری در درست‌ نویسی بسیار مؤثر است و خوانش و فهم متن را برایمان آسان می‌کند. ؛。゚❁ུ۪ ° ادامه دارد... @pajohesh_esfahan ╰━═━❀✿❥❀✿❥━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زندگي_به_سبك_امام_حسين_عليه_السلام.ppsx
23.18M
' ■ پاورپوینت موضوع: زندگی به سبک امام‌حسین علیه السلام @pajohesh_esfahan •┈•✾••●🥀●••✾•┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻چند نکته برای بهبود مهارت‌های پژوهشی ۵. نظم و ترتیب در نگهداری مطالب و اسناد در طی پژوهش را حفظ کنید. 🌿 در طی فرآیند پژوهش، اطلاعات زیادی را از صفحات وب گرفته تا شبکه‌های اجتماعی و میزگردهای ویدئویی و... خواهید دید. 👈 پژوهشگر باید تمام این اطلاعات را به نوعی سازماندهی کند تا اولا در ارائه محتوای معتبر چیزی را از دست ندهد. ثانیاً شرایط به گونه‌ای پیش نرود که نتواند به‌درستی و با سند، مسئله‌ای را مورد استناد قرار دهد. ثالثا دچار سردرگمی به علت حجم بالای اطلاعات نشود! 🤔 🌻 روش‌های مختلفی برای حفظ نظم در طی فرایند پژوهشی وجود دارد، اما چند مورد از ساده‌ترین ابزارها عبارتند از: 💎 نشانک‌ گذاری سایت های معتبر و علمی (Bookmark) در مرورگر اینترنت خود 💎 فیش‌نویسی(دستی یا رایانه ای) پس از اطمینان از اعتبار اسناد به منظور عدم فراموشی 💎 حاشیه‌نویسی در یادداشت‌ها برای شرح متون سنگین و تخصصی 💎 استفاده از ابزارهای پیشرفته ای چون وان نوت و اند نوت. @pajohesh_esfahan ┅┅❀🍃🌱🌻🌱🍃❀┅┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا