eitaa logo
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
9.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
313 ویدیو
206 فایل
🧕کاویانی هستم؛دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت،کارشناسی‌ارشد تربیت اسلامی،سطح‌ سه تفسیر 💯اینجا با تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه_فردی‌ آشنا می‌شی ⛔️کپی ممنوع من اینجام👇 https://daigo.ir/secret/5754903235 سایت pajohesh-esfahan.ir ادمین تبادل‌وتبلیغ @Virasty13
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2265-fa-pishvaye sadeq.pdf
1.19M
✦﷽؛✦ 📗کتاب "پیشوای صادق" 📚یادداشت هایی درباره سیره فرهنگی سیاسی امام صادق (علیه السلام) ✍️اثر حضرت آیت الله خامنه ای ✨این کتاب، مشتمل بر یادداشت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) درباره‌ی سیره‌ی فرهنگی سیاسی امام صادق (علیه‌السّلام) است که در ۱۷ شماره‌ی روزنامه‌ی جمهوری اسلامی در خرداد سال ۱۳۵۸ منتشر شده است. ✨در دیدگاه رهبر معظّم انقلاب، سیره‌ی امامان معصوم (علیهم‌السّلام) به انسانی ۲۵۰ ساله تشبیه می‌شود که براساس شرایط زمانی، بهترین شیوه را برای رسیدن به اهداف والای اسلام، انتخاب کرده‌اند؛ گاهی با جهاد، گاهی با آتش‌بس، گاهی با مبارزات سرّی، گاهی با کار فرهنگی و تبیینی به انجام وظیفه پرداخته‌اند. ✨ در این میان، امام صادق (علیه‌السّلام) سهم مهم و تأثیرگذاری را در تاریخ سیاسی اهل بیت (علیهم‌السّلام) داشته‌اند. آنچه در دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به سیره‌ی سیاسی آن حضرت، مشاهده می شود تلاش حضرت برای تأسیس حکومت مطلوب ائمّه (علیهم‌السّلام) است. ✨در این کتاب، با تشریح اهداف امامت و توضیح مبنای انسان ۲۵۰ ساله، به جایگاه و اقدامات امام صادق (علیه‌السّلام) اشاره شده است. ✨محتوای کتاب هرچندمختصر است، اما یکی از بهترین تحلیل های سیاسی درباره عملکرد امام صادق (ع) شمرده می شود. ╭─┅═✧ ✿✿✿✧═┅─╮ 🆔 @pajohesh_esfahan ╰─┅═✧✿🎨✿✧═┅─╯
4_5823482273302842072.pdf
15.09M
✦؛﷽✦ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 📚 کتاب PDF «غلط ننویسیم» ✍️ اثر ابوالحسن نجفی 📚کتاب پی دی اف «غلط ننویسیم» با عنوان فرعی «فرهنگ دشواری‌های زبان فارسی»، کتابی است در قالب فرهنگ لغت، از ابوالحسن نجفی، زبان‌شناس، نویسنده، مترجم و پژوهش‌گر برجسته معاصر که درباره غلط‌های رایج در زبان فارسی، نوشته شده‌است. ✨این کتاب اثری ارزشمند برای اهل قلم و پژوهشگران است و آن ها را یاری می کند تا متنی بدون غلط بنویسند. ┏━━━━━━🌺🍃━┓ ↪️@pajohesh_esfahan ┗━━🌺🍃━━━━━┛
13118-fa-amin zaman.pdf
1.31M
✦؛﷽✦ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 📗 کتاب "امین زمان" 🖍نوشته احمد حبیب نژاد 👈بخش اوّل: معمار الغدير 👈🏼بخش دوّم: برگزيده ادب فارسي 👈🏿 بخش سوّم: همراه با برنامه سازان كتاب نامه 📌جهان تشیع، عالمان برجسته و تلاشگری را به خود دیده است که بسترساز تجلی حق و نابودی باطل بوده اند. آنان با یاری خواستن از انوار الهی، دروازه های سعادت به سوی جهان معنا را به روی همگان گشوده اند تا پرواز به سوی کمال را تجربه کنند.جهان تشیع، عالمان برجسته و تلاشگری را به خود دیده است که بسترساز تجلی حق و نابودی باطل بوده اند. ✏️علامه عبدالحسین امینی در شمار این فرزانگان است. ایشان عمر خود را در زدودن زنگارها از واقعه تاریخی غدیر و مظلومیت زدایی از چهره حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) سپری کرد. وی.... ┏━━━🌺🍃━━┓ @pajohesh_esfahan ┗━━🌺🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• ⁉️تفاوت سؤال با مسئله تحقیق: (1) ━━━━━━••┈┈••━━━━━ 🔴اگر به پرسشها و ابهاماتی که برای خودمان یا دیگران مطرح می‌شوند دقت کنیم می‌توانیم آنها را به دو دستۀ کلی تقسیم نماییم. تفاوت اصلی این دو گروه در این است که: 1️⃣ دسته اول: برخی از پرسشهای ما به خاطر جهالت و بی‌اطلاعی به وجود می‌آیند. یعنی چون چیزی دربارۀ یک موضوع نمی‌دانیم، آن را می‌پرسیم تا دربارۀ آن اطلاعاتی را کسب کنیم. این‌گونه پرسشها را اصطلاحاً [❓سؤال (question)❓] می‌نامیم. ━━━━━━••┈┈••━━━━━ 2️⃣ دسته دوم: امّا برخی از پرسشها هستند که بر اثر دانایی و اطلاعات قبلی ما ایجاد می‌شوند. به عبارت دیگر تا وقتی دربارۀ یک موضوع چیزی نمی‌دانیم یا اصلاً به آن موضوع توجه نداریم، پرسشی هم در رابطه با آن به ذهنمان نمی‌رسد، ولی همین که کلیۀ اطلاعات موجود دربارۀ آن مطلب را به دست آوردیم، تازه در تحلیلها و مقایسه‌ها و کشف ارتباطات مربوط به آن موضوع، پرسشهای جدیدی برایمان مطرح می‌شود. ✅ اگر بتوانیم پاسخ این پرسشها را با پرسیدن از دیگران یا مطالعه و استفاده از منابع، به دست آوریم معلوم می‌شود که این پرسشها نیز بر اثر جهالت ما یا نقص در اطلاعاتمان ایجاد شده و در واقع ما «سؤال» داشته‌ایم. امّا اگر پاسخ پرسشهای جدید ما نزد هیچ کس و در هیچ جا وجود نداشته باشد، یا پاسخهای دیگران را درست و قانع‌کننده ندانیم، با دغدغه و مشکلی مواجه می‌شویم که خودمان باید به دنبال حل آن باشیم. به این‌گونه پرسشها اصطلاحاً [⁉️مسئله (problem)⁉️] می‌گوییم. ━━━━━━━━━━━━━━━ (1) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪️ @pajohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• ⁉️تفاوت سؤال با مسئله تحقیق: (2) ━━━━━━••┈┈••━━━━━ 🔴 ذکر مثال برای روشن شدن تفاوت سوال با مسئله: 👈 به عنوان مثال تا زمانی که کسی به افتادن اشیاء به سمت پایین توجه نمی‌کرد هیچ پرسشی نیز در این رابطه مطرح نبود. امّا ـ آن گونه که مشهور است ـ وقتی نیوتون به این موضوع توجه کرد و اطلاعات جامع خود را در کنار آن قرار داد، این پرسش برای او مطرح شد که چرا یک سیب وقتی از درخت جدا می‌شود به جای حرکت به سمت پایین به سمتی دیگر حرکت نمی‌کند؟🤔 ☆اینجا بود که یک «مسئله» برای او به وجود آمد. مسئله‌ای که پاسخ آن را کسی نمی‌دانست و او در هیچ کتاب و منبعی نمی‌توانست راه حل و پاسخ آن را بیابد. دقیقاً در چنین جایی است که تحقیق و پژوهش نقش خود را پیدا می‌کند. 👈 امروز اگر همان پرسش برای ما مطرح شود، نمی‌توانیم آن را یک مسئله بدانیم. چون پاسخ آن قبلا داده شده است و ما برای اطلاع از این پاسخ نیازمند مطالعه، جمع‌آوری اطلاعات یا آموزش هستیم. در حالی که اگر پاسخ پرسش ما در منابع و مراجع موجود نباشد باید برای رسیدن به پاسخ تحقیق کنیم. 🔴 ⬅️ با توجه به نکاتی که گفته شد هم تفاوت سؤال و مسئله را دانستیم و هم با تعریف و ویژگیهای یک تحقیق علمی آشنا شدیم. ━━━━━━━━━━━━━━━ (2) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪️ @pajohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• ⁉️تفاوت سؤال با مسئله تحقیق: (3) مطالب مذکور در پست های قبلی را می‌توانیم این‌گونه جمع‌بندی کنیم:👇 ━━━━━━••┈┈••━━━━━ 1️⃣ 🔺سؤال🔺: ⬅️ ۱- بر اثر جهل و ندانستن ایجاد می‌شود. ⬅️ ۲- پاسخ‌گویی به آن با رجوع به افراد یا منابع امکان‌پذیر است. ⬅️ ۳- مجهولی است که فرد پاسخ آن را نمی‌داند. ⬅️ ۴- فرآیند پاسخ گویی به آن آموزش نام دارد. ━━━━━━••┈┈••━━━━━ 2️⃣ 🔺مسئله🔺: ⬅️ ۱- بر اثر دانستن کلیۀ اطلاعات موجود در یک موضوع ایجاد می‌شود. ⬅️ ۲- برای یافتن پاسخ آن مراجعه به افراد یا منابع دیگر سودی ندارد. ⬅️ ۳- مجهولی است که جامعه ی علمی به آن نپرداخته است و پاسخ آن را نمی‌داند. ⬅️ ۴- فرآیند پاسخ‌گویی به آن پژوهش نام دارد. ━━━━━━━━━━━━━━━ (3) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪️ @pajohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦؛﷽✦ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 📚طرح تحقیق 5️⃣پیشینه تحقیق (۱) ✨پنجمین مؤلفه از طرح تحقیق "پیشینه تحقيق" است. ✳️ پیشینه تحقیق به معنی بررسی تحقیقات قبلی ذیل موضوع، سؤال و مسئله پژوهش است. ⚡️بررسی تحقیقات قبلی ذیل سؤال اصلی در پیشینه مفهومی نخواهد داشت؛ زیرا اگر عین سؤال اصلی را محقق دیگری تحقیق کرده باشد و به جواب رسیده باشد، انجام مجدد تحقیق ضرورتی ندارد، تحقیق تکراری خواهد بود و پیشینه تحقیق در واقع عين تحقيق محقق خواهد بود. 🔅 بنابراین پیشینه تحقيق ذیل مسئله تحقيق و موضوع سوال اصلی مطرح می شود. ❇️مسئله عبارت است از موضوع، محمول و کلمه پرسشی که در پیشینه تحقیق گزارش علمی از تحقیقات انجام شده در ذیل آن ارائه می شود. ⭕️ در ارائه پیشینه ذیل مسئله پژوهشی به تبار علمی، رویکرد، ابزار و روش تحقیق و محدوده تحقیق توجهی نمی شود و هر کار تحقیقی که ذیل موضوع انجام شده باشد در پیشینه تحقیق گزارش خواهد شد. ❌ در پیشینه تحقیق به ذكر منابع پرداخته نخواهد شد؛ بلکه گزارشی از یافته های تحقیقات قبلی حول موضوع تحقیق یا مسئله تحقیقی ارائه می شود. ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ ↪️@pajohesh_esfahan ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
✦؛﷽✦ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 📚طرح تحقیق 📒پیشینه تحقیق(۲) 🔸هدف در بیان پیشینه تحقیق با انجام پیشینه، دو هدف کلی دنبال می شود: 1️⃣ اول اینکه کارهای تحقیقی انجام شده حول موضوع تحقیق مشخص شود و به خلأهای پژوهشی موجود دست یافته شود. 2️⃣هدف دوم این است که تفاوت کار محقق با پژوهش های قبلی تعیین شود؛ به تعبیر دیگر بررسی شود که محققین قبلی در فرایند تحقیق و تولید دانش و نظریه پردازی چه مقدار پیشرفت داشته اند، یافته های آنان گزارش می شود و خلأهای پژوهشی موجود به دست آورده می شود و محقق می تواند در مسیر پژوهشی خود به سمت پاسخگویی به آن حرکت کند. ✨ در واقع محقق جایگاه تحقیق خود را در بین تحقیقات قبلی تعیین می کند👌 تفاوت کار خود را با دیگر کارهای تحقیقی بیان می کند👌 گزارشی از دستاوردهای علمی و نظریات محققان دیگر ذیل موضوع ارائه می کند👌 و خلأهای پژوهشی را مشخص می کند.👌 در ادامه اعلام می کند که قصد پاسخگویی به این قسمت از موضوع که بی پاسخ مانده است را دارد. ✨ اما اهداف ریز جزئی هم دارد👈مثل ارتقاء بینش پژوهشگر نسبت به مسئله پژوهشی، اطلاع از تحقیقات دیگر، اطلاع از تحقیقات انجام نشده ای که نیاز به انجام دارد، اطلاع از روش و مراحل انجام تحقیق، زمینه سازی جهت تکمیل و ارتقاء تحقیقات قبلی و انجام مطمئن تحقیقی جدید و متفاوت. ✨ پژوهشگر زمانی به انجام تحقیق می پردازد که مطمئن شود به این اهداف در تحقيق دست پیدا می کند و این اطمینان حاصل نمی شود مگر با اطلاع کامل از پیشینه تحقیق. ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ ↪️@pajohesh_esfahan ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
✦؛﷽✦ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 📚طرح تحقیق 📒پیشینه تحقیق(۳) 🔸محتوا پیشینه عبارت است از گزارش یافته های تحقیقی و مسائل مطرح شده در تحقیقات قبلی، نظریات، دیدگاه های مرتبط با موضوع یا مسئله پژوهشی و مستند نمودن آن به منابع؛ 👈 که این منابع می‌تواند کتاب، مجله، پایان نامه، رساله یا سایت های علمی و پژوهشی معتبر باشد. ✳️ در پیشینه ی تحقیق به منابع استناد می شود؛ ولی عنوان منابع، عنوان تحقیق قبلی و نام محقق مثل فهرست منابع، در پیشینه ذكر نمی شود، زیرا به این موارد پیشینه گفته نمی شود و در منبع شناسی جایگاه دارد.🤔 🔸 پیشینه گزارشی علمی است از یافته های محققان قبلی ذیل موضوع تحقیق که مرتبط با موضوع و مسئله پژوهش است. 👌 🔅در تعریفی دیگر بیان شده است که به گزارشی از مسائل، نظریه ها، دیدگاه ها و جميع آن چه که بار پژوهشی و ارزش دانشی دارد و مرتبط به موضوع و یا مسئله پژوهش است و استناد به منابع مرتبط، پیشینه گفته می شود. ⭐️استناد در پیشینه تحقیق تابع قواعد ارجاع می باشد. ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ ↪️@pajohesh_esfahan ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛