21.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠#آموزشتنظیماتاولیهنرمافزارورد
🔰در این ویدیو ۸ دقیقه ای اصول اولیه و تنظمیات لازم نرم افزار ورد قبل از نگارش مقاله به صورت خیلی دقیق توضیح داده شده است.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
#مباحثه
#مدرسه_علمیه_مسجد_گوهرشاد
✅ با توجه به ضرورت و اهمیت مباحثه در حوزه و همچنین ایجاد انگیزه برای فهم دروس حوزوی مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برنامه مباحثات طلاب رو با شکوه و پر شور همراه با اساتید محترم ناظر در حرم مطهر رضوی در مسجد گوهرشاد شبستان آیت الله سبزواری (ره) برگزاری می کند. انجام مباحثات هر روز ساعت 10:30 برگزار می شود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
#گزارش_تصویری
#ادبیات_عرب_مهارت_محور
#سلسله_جلسات_ادبیات_عرب_کاربردی
*️⃣ جلسه دهم :
🎤 استاد : حجت الاسلام روشنی
📝 موضوع عام : تجزیه و ترکیب آیات قرآن کریم
📝 موضوع خاص : سوره مبارکه طه آیه 63
👈بیان نکات صرفی
👈 بیان نکات نحوی
👈 بیان نکات بلاغی
👈 بیان نکات لغوی
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
#ادبیات_مهارت_محور
با توجه به آیه 44 سوره مبارکه اعراف و آیه 9 سوره مبارکه ملک؛ تفاوت «نعم» و «بلی» در چیست؟
با اینکه ظاهراً دو واژه «بلی» و «نعم» در معنا شبیه به هم هستند و هر دو معنای اثبات دارند، اما کاربرد آنها با هم متفاوت است؛ در جایی که جملهای منفی مطرح شده، و در پاسخ بخواهیم آن جمله منفی را نادرست شمرده و جمله دیگری را به صورت مثبت، تأیید کنیم (چه این جمله در ظاهر بیاید و یا به قرائن فهمیده شود)، از «بلی» استفاده میکنیم. به عنوان مثال هنگامی که پرسیده میشود «أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ»؛ «آیا من پروردگار شما نیستم؟» برای اینکه مخاطب اقرار کند که تو پروردگار من هستی، باید در جواب بگوید: «بلی». اما اگر مخاطب در جواب این سؤال، «نعم» بگوید، معنا این میشود که تو پروردگار من نیستی؛ زیرا «نعم» برای تصدیق کردن سخن مخاطب است و اگر در جواب سؤال بالا «نعم» گفته شود، یعنی مخاطب گفته است «لستَ بربی».
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
منشور روحانیت - نمودار .pdf
حجم:
169.9K
📊 نمودار - منشور روحانیت
📌 بازنشر بهمناسبت سالگرد انتشار پیام حضرت امام خمینی (رضواناللهعلیه) خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمهی جمعه و جماعات
هدایت شده از abbasi
#تحقیق
#مقاله_نویسی
#مراحل_تحقیق
7️⃣ساختار مقاله:
مقاله ای که با دغدغه ی حل مسأله و مشکل و به گونه ای زیبا و ادبیاتی روان و صحیح و با منابعی متقن نگاشته شده، اگر ساختار علمی و مناسبی نداشته باشد، در هیچ نشریه و جشنواره ای پذیرفته نمی شود.
بنابراین آخرین گام ساختار صحیح مقاله است.
مقاله باید به ترتیب حاوی عنوان و چکیده، واژگان کلیدی، مقدمه، متن اصلی، نتیجه گیری و فهرست منابع باشد.
🔰عنوان مقاله:
عنوان معرف مقاله بوده و باید ضمن کوتاه بودن، واضح، جذاب، نمایانگر سؤال اصلی تحقیق و اگر توصیفی است حاکی از نتیجه ی پژوهش باشد.
🔻چکیده:
چکیده ی مقاله بعد از عنوان مهمترین بخش مقاله است و در نمایه ها به عنوان معرف مقاله ثبت می شود.
چکیده در آخرین مرحله مقاله نویسی نوشته می شود
و باید ضمن اختصار(در مقالات نظری و مروری بین ۷۵ تا ۱۰۰ کلمه و در مقالات پژوهشی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ کلمه و در برخی از مجلات از ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه)،
✔️ضرورت و هدف تحقیق،
✔️خلاصه ی مهمترین نکات مقاله،
✔️روش و سیر تحقیق
✔️و نتیجه ی تحقیق
را گزارش نموده و خواننده را به خواندن مقاله ترغیب نماید.
♦️واژگان کلیدی:
واژگان کلیدی (یا کلید واژه ها) باید
☑️بین ۳ تا ۵ مورد و در برخی مجلات ۳ تا ۶ مورد بوده،
☑️ حکایت گر واژگان اصلی تحقیق،
☑️تک واژه یا دو کلمه ای،
☑️ و از کلماتی که غالبا در موضوع تحقیق جستجو می شوند؛ باشد.
🔷مقدمه:
مقدمه ی مقاله که در پایان نگارش مقاله نوشته شده و در ساختار مقاله پس از چکیده و کلید واژه می آید، قلب تحقیق به شمار می رود.
نویسنده در مقدمه خواننده را نسبت به مطالعه ی مقاله آماده و ترغیب می کند. و بدین منظور در سه بخش (آماده سازی، تبیین مسأله ی تحقیق و ارائه ی نمایی کلی از تحقیق) با ادبیات و زبانی شیوا و جذاب،
✔️سؤال اصلی تحقیق،
✔️پیشینه ی تحقیق در مورد موضوع،
✔️اهمیت، ضرورت و هدف از پرداختن به این موضوع،
✔️سیر مطالعات و روش تحقیق،
✔️کیفیت منابع مورد استفاده،
✔️اجمالی از بخش ها و فصل های مقاله،
✔️و شمه ای از نتایج تحقیق،
را در اختیار مخاطب می گذارد.
💢متن مقاله:
درمتن مقاله که حاصل جستجو و تحقیق، تفکر، تحلیل و استدلال پژوهشگر است؛ نویسنده باید
✅با ادبیاتی صحیح، ساده و زیبا،
✅در قالب بخش ها و فصل هایی منظم، منطقی و هدفمند،
✅به صورت مستدل، مستند و معتبر،
✅و کاملا واضح، روشن و به دور از اجمال گویی و زیاده گویی؛
مخاطب را پس از مواجهه با مشکل و سؤال اصلی تحقیق به سوی حل مشکل و پاسخ به سؤال تحقیق رهنمون شود.
⏪نتیجه گیری:
در آخرین گام نویسنده نتیجه ی تحقیق را با ارائه ی
✅راه حل مشکل و پاسخ نهایی مسأله مورد تحقیق را
✅به صورت خلاصه و دقیق
✅با ذکر مزیت پاسخ نسبت به سایر پاسخ ها و راه حل ها
در اختیار خواننده ی مقاله می گذارد.
↩️فهرست منابع:
آخرین بخش ساختار مقاله فهرست منابع است که طبق روش یاد شده و به ترتیب حروف الفبا نگاشته می شود.
base.apk
حجم:
2.14M
این هدیه از طرف واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد (بسته کامل پژوهشی)
تقدیم به شما 🎁
#دوره_تخصصی
#عرفانهای_نوظهور
*️⃣ واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برگزار میکند:
👈 « دوره تخصصی پژوهش و بررسی عرفان های نوظهور» در ۱۶ جلسه
🎤 استاد : حجت الاسلام والمسلمین مهدی سالاری
⏰ زمان : پنج شنبه ها ساعت ۹ صبح
🕌مکان : حرم مطهر رضوی دارالقرآن ( مدرسه دودرب)
*️⃣جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با این شماره تماس حاصل فرمایید.
09159133971 عباسی
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
✦؛﷽✦
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
⚛ آیت الله شیخ احمد مجتهدی تهرانی (قدّس سرّه):
▫️طلبه ها! مقید باشید که کتاب زیاد بخوانید. درست است که به خاطر گرانی کاغذ و هزینۀ چاپ، قیمت کتاب هم بالا رفته، امّا به کتابخانه که می توانید مراجعه کنید.
▫️به کتاب ها عشق بورزید.
▫️در حدیث آمده است که: «الکتب بساتین العلما؛ کتاب باغ و بوستان علماست.»
▫️طلبه هایی که اهل کتاب اند و به کتابخانه مراجعه می کنند به جایی می رسند.
✍ برگرفته از کتاب «سخنان ناب بزرگان درباره تحقیق، پژوهش، نگارش و قلم»، تألیف مهدی آقابابایی.
#اثر_گستری_طلاب_خواهر
#طلبه_پژوهشگر
#پژوهش
┏━━━━━━🍃🌺🍃━┓
↪@pajoohesh_esfahan
┗━━🍃🌺🍃━━━━━┛
#مسابقه_ادبیات_عرب(4)
#ادبیات_مهارت_محور
📚در کدام گزینه هر سه نوع اعراب تقدیری، محلی، ظاهری، وجود دارد؟
الف) لِلهِ مَا فیالسَّماواتِ و الأرضِ إنَّ اللهَ هُوَ الغَنی الحَمید.
ب) أولئِکَ عَلَیهُدیً مِنرَبِّهِم و اولئکَ هُمُ المُفلِحونَ.
ج) خَالِدینَ فیها وَعدَ اللهِ حَقّاً وَ هُوَ العَزیزُ الحَکیمُ
د) واصبِر عَلَی مَا أصابَکَ إنَّ ذَلِکَ مِنعَزمِ الاُمورِ
👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید.
https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از abbasi
#گزارش_تصویری
#نشست_علمی
#ادبیات_عرب_مهارت_محور
✅ اولین نشست علمی ادبیات عرب کاربردی با رویکرد قرآنی برگزار شد.
✳️با حضور استاد محترم جناب حجت الاسلام و المسلمین قدسی
✳️ سرفصلهای نشست با توجه به آیه 30 سوره مبارکه فصلت
1. بیان نکات صرفی
2. بیان نکات نحوی
3. بیان نکات بلاغی
4. بیان نکات لغوی
✳️ این نشست در حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد شبستان آیت الله سبزواری (ره) برگزار گردید.
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
#ادبیات_مهارت_محور
📚واژهی «قربی» در آیهی «آت ذا القربی حقه» مؤنث است، پس منحصر به حضرت زهرا(س) بوده و نباید شامل حضرت علی(ع) شود؟!
📝این پرسش از دو جهت قابل بررسی است:
واژهی «قربی» هرچند که در ظاهر شبیه و هموزن اسم تفضیل مؤنث «فُعلی» است؛ اما باید گفت که این کلمه اسم تفضیل نیست، بلکه «قربی» مصدر از باب «قرب» است که آنرا به «نزدیک بودن به دیگری در نسبت خویشاوندی» معنا کردهاند. بنابر این، واژهی قربی اشارهای به جنسیت مدلول خود ندارد.
دقت در آیهی مذکور که میفرماید «وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّه»، نشان میدهد آنکسی که مورد توصیه قرار گرفته است، خود «القربی» نیست، بلکه «ذا القربی» است. به عبارت دیگر، مفعول فعل «آتِ» عبارت «ذا القربی» است؛ نه «القربی». کلمهی «ذا» به معنای صاحب و دارا، مذکر است و مؤنث آن واژهی «ذات» است که در برخی از آیات قرآن به کار گرفته شده است؛ مانند «وَ حَمَلْناهُ عَلى ذاتِ أَلْواحٍ وَ دُسُر»؛این آیه اشاره به کشتی حضرت نوح دارد که از آن تعبیر به «سفینه» میشود و مؤنث مجازی است؛ لذا برای آن از واژهی «ذات» استفاده شده است؛ اما در آیهی موجود در پرسش، از واژهی «ذا» بهره جسته شد که ناظر به آن است که کلمه «القربی» مذکر است.
در هر حال، همانگونه که گفته شد، این واژه بیانگر جنسیت نیست. البته در اینکه حضرت زهرا(س) نیز از مصادیق این آیه است، تردیدی وجود ندارد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe