animation(1).gif
326.5K
#ارزیابی
شاخصههای ارزیابی یک مقاله علمی
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
وضعیت الان ما
محصول عادتهای گذشته ما است.
و وضعیت آینده ما
محصول عادتهای امروز و فرداهای ما است.
پیش بهسوی تغییری هدفمند و مبارک
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
animation.gif
326.5K
#ابزار_پژوهش
#تولید_کانال
✅#باز_ارسال
آموزش جایگزینی کلمات از بخش Replace در Word
🔸مثلا تمام (ع)ها بشود (علیه السلام)
مدرّس:
حجة الاسلام رضوانی(زید عزه)
از اساتید مدرسه علمیه امام جعفرصادق(سلام الله علیه) تایباد.
ــــــــــــــــــــ
🕰مدت تقریبی آموزش : ۶ دقیقه
✅قابل استفاده طلاب تمامی سطوح
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
#دانستنیهایپژوهشی (شماره6⃣2⃣)
#ادامه راهکارهای پردازش اطلاعات
2⃣تبیین(توضیح)
🔸اهداف تبیین
۱.بیان چرایی هر واقعه
۲.بیان ارتباط بین وقایع
رویکردهای مختلف درباره تبیین
۱.تبیین به معنای پرداختن به مقام چرایی یک پدیده است و به معنا کردن پدیده و بیان پیچیدگیهای یک مسئله میپردازد.
در تبیین دادهها، عقلپسند میشوند؛ به این معنی که در کلّ متن باید پردازش اطلاعات، صورت گیرد و چراییها برای مخاطب، مشخص شودد؛ نه اینکه تنها در نتیجهگیری، این اتفاق، رخ دهد.
در این رویکرد،نظرات مختلفی مطرح میشود؛ از جمله:
در یک نگاه به تبیین و براساس دیدگاه برخی متخصصان روش تحقیق، یک توصیف دقیق در برخی موارد میتواند جایگزین تبیین باشد؛ چون چرایی یک پدیده را نیز بیان میکند.
دیدگاهی دیگر، معتقد است که وظیفهی پژوهشگر، توصیف دقیق است؛ چون اگر توصیف دقیق انجام شود، تبیین دقیق نیز انجام شده است.
ایشان بیان میکنند که شناخت، تنها از راه توصیف دقیق، حاصل میشود؛
چون تبیین، همراه و آمیخته با فهم تبیین کننده است و به شناخت راه نمییابد
در نگاهی دیگر، توصیف را مخصوص عوام میدانند و تبیین را ویژه اهل علم و دانشمندان.
📒جزوه فیشنویسی و مهارت پردازش اطلاعات اداره پژوهشهای طلاب
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
animation(1).gif
326.5K
#جزوه 3⃣3⃣
انواع پاراگراف
ــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
animation.gif
326.5K
#نشست_علمی
سنت رسالهنویسی
#استاد: حجة الإسلام و المسلمین ربانی بیرجندی
جلسه1⃣
🕰مدت تقریبی جلسه: ۳۹ دقیقه
📒کارگروه سنتهای کارآمد معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
animation.gif
326.5K
#نشست_علمی
سنت رسالهنویسی
#استاد: حجة الإسلام و المسلمین ربانی بیرجندی
جلسه2⃣
🕰مدت تقریبی جلسه: ۳۲ دقیقه
📒کارگروه سنتهای کارآمد معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
animation.gif
326.5K
#نشست_علمی
سنت مختصر نویسی
#استاد: حجةالإسلام عصمتی
📒کارگروه سنت های کارآمد معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
animation(1).gif
326.5K
#جزوه 4⃣3⃣
چگونه یک مقدمه مؤثر برای مقاله بنویسیم🤔
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
animation(1).gif
326.5K
#موضوع_پژوهشی
#باز_ارسال
#جزوه5⃣3⃣
🔸موضوعشناسی
🔹موضوعیابی
🔸موضوعگزینی
ــــــــــــــــــــ
با #نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن،#سهیم باشید.
@Pajouheshyar
جزوه تدریس پژوهش و حوزه،تنظیم خردادماه 99 علی صادقی+تایباد (3).pdf
1.31M
#باز_ارسال #تولید_کانال
#جزوه 5⃣3⃣
🔸پژوهش و حوزه
ــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
جزوه آشنایی با مفاهیم پژوهشی.pdf
977.6K
#باز_ارسال #تولید_کانال
#جزوه 6⃣3⃣
🔸آشنایی با مفاهیم پژوهشی
ــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
#دانستنیهایپژوهشی (شماره 7⃣2⃣)
اشتباهات متداول در چکیدهنویسی
احتمال رخدادن خطا در چکیده بسیار زیاد است چرا که حجمش خیلی کم است.
در اینجا تعدادی از اشتباهات مهم در
نگارش چکیده، ذکر میشود:
1⃣چکیده مانند مقدمه است❌:
دقت شود که چکیده یک مقدمه نیست بلکه خلاصهای از کل مقاله است.
برای مثال برخی از پژوهشگران، چکیدهای مینویسند که شامل ده جمله از اطلاعات پیشزمینهای است در حالیکه در آن، اشارهای به نتایج یا بحث و نتیجهگیری، نشده است.
نگران کافی بودن اطلاعات پیشزمینهای در چکیده نباشید زیرا اگر مخاطب، جزییات بیشتری را بخواهد به مقدمه، مراجعه خواهد کرد.
2⃣اطلاعات جا افتاده:
معمولاً نویسندگان فراموش میکنند که یک چکیده باید پاسخگوی کلیه سؤالات زیر باشد:
هدف این پژوهش چه بود.
چه روشهایی به کار برده شدند.
چه نتایج مهمی به دست آمدند.
مفهوم و معنی این نتایج چیست.
3⃣اطلاعات بیش از اندازه:
چکیده باید کوتاه، مختصر و مفید باشد و از پرگویی در آن پرهیز شود.
دقت کنید زمانیکه مخاطب به دنبال جزییات باشد، به متن اصلی مقاله، مراجعه خواهد کرد.
📒برگرفته از جزوه آموزش مقالهنویسی، تألیف مهدی نادری بنی
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
جزوه تدریس مهارت روش نقد زمستان1399.pdf
1.01M
#باز_ارسال #تولید_کانال
#جزوه 7⃣3⃣
🔸مهارت روش نقد
ــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
نتایج فراخوان 16.pdf
337.9K
برگزیدگان شانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان
🔸الحمدلله کانال پژوهشیار، رتبه آورده و شایسته تحسین، شده است.
ــــــــــــــــــــ
عرض خدا قوّت داریم به اعزه دلسوز و جهادی پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان/اجرکم عند الله💐
پژوهش یار
#ترفند
آموزش روش آسان جهت ادغام کردن دو ردیف
مثلا اگر میخواهید نام و نام خانوادگی لیستی را در یک ردیف داشته باشید
1⃣ابتدا اطلاعات را به Excel انتقال دهید
2⃣و سپس از فرمول زیر و طبق گیف، اقدام نمایید.
=A2 & " " & B2
⚠️فرمول فوق را حتما در ردیف شماره ۲، کپی و اعمال نمایید.
و پس از ادغام میتوانید لیست را به Word یا سند دیگری، انتقال دهید.
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
animation(1).gif
326.5K
#نسخهطلایی
روش تهیه عنوان برای مقاله یا پایاننامه با الگوی ۱۳ سؤالی
مؤلّف: حجةالإسلام و المسلمین دکتر حسن اسلامپور کریمی
ــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
#دانستنیهایپژوهشی (شماره 8⃣2⃣)
نویسندگی به چه عناصری، وابسته است🤔
1⃣یک عنصر، «استعداد» و قابلیت است.
ــــــــــ
2⃣عنصر دوم، شوق و ذوق و علاقه است.
ــــــــــ
3⃣عنصر سوم، آشنایی با آثار مکتوب و قلمهای گوناگون و انواع کتب و تألیفات در زمینههای مختلف است.
ــــــــــ
4⃣عنصر دیگر، «آموختن» است؛ آموختن قواعد نویسندگی، دستور زبان، صنایع لفظی و معنوی، رموز جاذبههای قلمی، روشها و شیوههای قلمزنی.
ــــــــــ
5⃣عنصر دیگر، تمرین و مهارت است و هم چنین پیگیری در دراز مدت و استمرار در تجربهآموزی و کسب مهارتهای قلمی.
به طور خلاصه می توان گفت:
توجه به شکل و محتوا و قالب و مضمون، بسیار مهم است.
هم چنان که سؤال از «چهگونه بنویسیم»، مهم است،سؤال از «چه بنویسیم» هم اهمیت دارد و در هر دو زمینه، نیازمند آموزش و تجربهاندوزی و تمرین هستیم.
«معاصر زمان بودن»، یک اصل لازم برای مبلّغ دین است و این نکته، هم در زمینه های مهارتی و فنّی است و هم در زمینه محتوا و درون مایه.
📒فصلنامه علمی تخصصی محفل شماره دوازدهم گفتگو راز و رمز نویسندگی/ حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی
آدرس گفتگو در اینجا
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
#معرفی_استعداد 2⃣
طلبه فاضلی هستند با استعداد
انجام پژوهشهای عربی
مکالمه عربی
ترجمه متون عربی
و تبدیل متن از فاسی به عربی.
در صورت تمایل جهت ارتباط با ایشان و اقدامات مقتضی به پُل ارتباطی کانال، مراجعه شود.
#معرفی_کتاب
عنوان کتاب:
نوشتن در جزایر پراکنده
معرفی اجمالی:
این کتاب به جستارهایی در اخلاق پژوهش میپردازد.
این نوشتار، سه موضوع محوری «توجه به سنت و جامعه علمی»، «امانت داری در پژوهش» و «امانت داری در پژوهش»را به تفصیل، بررسی کرده است.
فصول:
1⃣«فلسفه اخلاق پژوهش و مسایل آن»
2⃣«دو رهیافت به اخلاق پژوهش»
3⃣چالش نوشتن در جزایر پراکنده از نظر فقر علمی یا ضعف اخلاقی
4⃣«چو دزدی با چراغ آید» بررسی سرقت علمی در سطح دانشگاهی
✅نویسنده در این نوشتار از ۸۸ منبع فارسی و ۴۸ منبع انگلیسی، بهره جسته است.
ــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
May 11
#دانستنیهایپژوهشی (شماره 9⃣2⃣)
استناد به منابع دست دوم و رعایت حلقههای استنادی
مقدمه:
اقسام منابع:
1⃣منبع ج: منظور از منبع ج، همان اثری که ما در حال نوشتنش هستیم.
2⃣منبع ب: منظور از منبع ب، اثری که ما داریم آن را میخوانیم و ممکن است استنادهایی به دیگر منابع داشته باشد.
در واقع، منبع ب، میتواند منبع واسط باشد بین ما و آثاری که خود منبع ب مورد استناد قرار داده است. به این منبع واسط، گاهی منبع دست دوم یا ثانویه هم اطلاق میشود.
3⃣منبع الف: منظور از منبع الف، اثری که در منبع ب مورد استناد قرار گرفته است و ما به خود آن منبع مستقیماً دسترسی نداریم که گاهی به آن منبع دست اول هم گفته میشود.
⁉️حال سؤال این است که:
🔶اگر "ب" به "الف" استناد کرده بود، برای استناد به "الف"، آوردن نام "ب" ضروری است🤔
🔷چگونه باید استناد کرد(روش استناد «نقل در نقل»)🤔
📒پاسخ و اطلاعات بیشتر در اینجا
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
پژوهش یار
#دانستنیهایپژوهشی (شماره 9⃣2⃣) استناد به منابع دست دوم و رعایت حلقههای استنادی مقدمه: اقسام من
✅کاربردی و مهم
و از جمله سؤالات تکراری