eitaa logo
پندهای سعادت
2.4هزار دنبال‌کننده
350 عکس
75 ویدیو
38 فایل
🔰در محضر حضرت استاد شب زنده دار«دام ظله» 👤 ارتباط : @hadiszekr 🌐 تارنما: Www.Feghahat.ir کانال دروس حضرت استاد: https://eitaa.com/feghahat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
پندهای سعادت
🔈 | #صوت 🔰 تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه بیست و چه
🎙 | بیانیه گام دوم انقلاب 🔰 تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه بیست و چهارم | 1398/02/08 بسم الله الرحمن الرحیم 🔸امر سومی که در بیانیه‌ی مهم رهبری معظم آمده است توصیه‌ی به مسئله‌ی اقتصاد [می باشد]. روشن است که در اسلام اقتصاد جنبه‌ی آلی و وسیله‌ای دارد. هدف نهایی، امور اقتصادی در اسلام نیست. بلکه اقتصاد برای این است که به عنوان یک ابزار، یک وسیله‌ برای طی نمودن راه کمال، معنویت و اخلاق و وصول به معدن عظمت، که خدای متعال است استفاده بشود. ولی در ابزار بودن آن و وسیله بودن آن رکن است و اگر امور مادی به نحو صحیح و درست انجام نپذیرد و سامان نپذیرد، برای معمول بشر استطراق این راه به کمال مختل خواهد شد. از این جهت امر اقتصاد بسیار مهم است. ولی چون دنیای امروز که همه‌ی سلطه‌گران و استعمارگران و طواغیت بر علیه این راه خدا و راه صحیح هستند تمام راه‌های ترقی مادی ما را می‌خواهند مسدود کنند. بنابراین امید به آن‌ها بستن کار غلطی است و همان اقتصاد مقاومتی‌ای که بارها و بارها رهبری معظم فرموده‌اند که اقتصاد درون‌زا است که به داشته‌های خودمان تکیه کنیم. 🔸بعضی از گفته‌هایی که در جوامع معمولی درست است که گاهی گفته می‌شود مثلاً صرفه‌ی اقتصادی ندارد فلان کار، ما اگر خودمان بخواهیم فلان‌ کار را بکنیم گران درمی‌آید، صرفه‌ی اقتصادی ندارد. این حرف در جایی درست است که ما دشمنان این‌چنینی نداشته باشیم. ولیکن در حالتی که ما این‌چنین هستیم بنابراین باید کاری بشود ان شاء‌الله که از جهات مختلف بتواند این مملکت روی پای خودش ان شاء‌الله بایستد. و این همان‌‌طور که بارها گفته شده است ما نیاز داریم به کارگزاران و افرادی که اولاً حزب‌اللهی باشند و دل به انقلاب و اسلام پیوند زده باشند و دو؛ این که کاربلد باشند. این دو تا عنصر را ما لازم داریم که حزب‌اللهی کاربلد، و البته این‌ها نشاط می‌خواهد، جوانی می‌خواهد، آدم‌هایی با نشاط باشند که ان شاء‌الله بیایند کارها را دست بگیرند و پیشرفت حاصل بشود. اصل مطلب آقا همین مطلب است. حالا من فرازی از آن را قرائت می‌کنم. سه) اقتصاد: اقتصاد یک نکته‌ی کلیدی تعیین‌کننده است. اقتصاد قوی نقطه‌ی قوت، و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف نقطه‌ی ضعف و زمینه‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است. فقر و غنا در مادیات و معنویات بشر اثر می‌گذارد. اقتصاد البته هدف جامعه‌ی اسلامی نیست اما وسیله‌ای است که بدون آن نمی‌توان به هدف‌ها رسید. تکیه بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنی بر تولید انبوه و باکیفیت و توزیع عدالت‌محور و مصرف به اندازه و بی‌اسراف و مناسبات مدیریتی خردمندانه است و در سال‌های اخیر از سوی این‌جانب بارها تکرار و بر آن تأکید شده به خاطر همین تأثیر شگرفی است که اقتصاد می‌تواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد. 🔸ان شاء‌الله در همین تبلیغات و منابر و سخنرانی‌ها و ارشاداتی که فضلای محترم در ماه مبارک رمضان دارند باید این جهت را برای مردم خوب توضیح بدهند و این را برای مردم تبیین بفرمایند که الان مسئله‌ی تولید، مسئله‌ی قناعت از مسائلی است که مثل خود روزه گرفتن یا مثل سایر عبادات، اگر انسان قصد قربت کند و برای پیشرفت اسلام و دفاع از اسلام و تشیّع و اهل بیت علیهم السلام، من القربات الی الله تبارک و تعالی است. الان نقدینگی در بین افراد وجود دارد. عدد خیلی بالایی است. این‌ افرادی که مثلاً پول های شان را در بانک گذاشتن و بهره گرفتن و امثال ذلک، این‌ها می‌توانند پول هیا خود وارد کارهای تولیدی بکنند. ولو این که حالا آن استفاده‌هایی که می‌کردند کمتر شده باشد اما اگر به قصد نصرت خدای متعال و نصرت دین باشد این‌ها سرمایه‌های آخرت‌شان خواهد شد که با این سرمایه‌های دنیایی قابل مقایسه نیست. 🔸هم‌‌چنین در مصرف، قناعت داشته باشند. من بارها و بارها این مسئلهی قناعت را عرض کردم ، این مسئله‌ی قناعت و بالاخره ریخت و پاش نداشتن، توسعه‌ی زیاد به زندگی ندادن در این اوضاع امروز که این همه ما می‌بینیم که گرفتاری برای ابناء نوع وجود دارد این‌ها برای خاطر خدای متعال اشکالی ندارد. من هیچ‌گاه ندیدم که در پذیرایی هایی که رهبری دارند غیر از یک نوع میوه باشد مثلاً فقط پرتقال بوده است. یا مثلاً فرض کنید در فصلی است که انگور فراوان است فقط انگور و چای است. و ان شاءالله در این اوضاعی که به وجود آمده و بسیاری از افراد در تنگناه هستند این‌ها را در خودمان و دیگران بتوانیم نهادینه بکنیم. 🔗 @pand_saadat
@pand_saadat_24_980208.pdf
335.5K
📕فایل PDF تبیین و تحلیل گام دوم انقلاب 🔰توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه بیست و چهارم | 1398/02/08 #پندهای_سعادت #بیانیه_گام_دوم_انقلاب #گام_دوم_انقلاب #تبیین_و_تحلیل 🔗 @pand_saadat
📷 | 🔰توصیه حضرت آیت الله العظمی سیستانی دام ظله العالی به طلاب 🔸حضرت استاد شب زنده دار دام ظله: من توفیق داشتم در اوایل فروردین امسال به دعوت بعضی از عزیزان به عتبات مشرف بشوم، در این سفر توفیق پیدا شد که خدمت آیت الله العظمی آقای سیستانی دام ظله مشرف بشویم. یکی از فرمایشات ایشان همین [تبلیغ دین] بود، فرمایش ایشان همان روایت منسوب به امام رضا سلام الله علیه که می فرمایند "اگر مردم سخنان ما را بشنوند قبول می کنند" بود. حضرت آیت الله سیستانی دام ظله توصیه کردند که شما همین مطالب ناب اسلام که قرآن و حدیث بیان میکند را برای مردم بگویید و چون فطرت مردم پاک است ان شاءالله مورد قبول و پذیرش آنها واقع می شود. 📆 تاریخ: 1398/02/07 🔗 @pand_saadat
@pand_saadat_25_980209.mp3
1.46M
🔈 | #صوت 🔰 تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه بیست و پنجم | 1398/02/09 #پندهای_سعادت #بیانیه_گام_دوم_انقلاب #گام_دوم_انقلاب #بیانات #تبیین_و_تحلیل 🔗 @pand_saadat
@pand_saadat_25_980209.pdf
421.8K
📕فایل PDF تبیین و تحلیل گام دوم انقلاب 🔰توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه بیست و پنجم | 1398/02/09 #پندهای_سعادت #بیانیه_گام_دوم_انقلاب #گام_دوم_انقلاب #تبیین_و_تحلیل 🔗 @pand_saadat
🎙 | بیانیه گام دوم انقلاب 🔰 تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه بیست و پنجم | 1398/02/09 بسم الله الرحمن الرحیم 🔸مطلب چهارمی که در بیانیه رهبری معظم مورد توصیه واقع شده است عدالت و مبارزه‌ی با فساد است، می‌فرمایند: "چهار) عدالت و مبارزه با فساد: این دو لازم و ملزوم یکدیگرند." اگر عدالت بخواهد برپا بشود باید با فساد مبارزه کرد و اگر بخواهد فساد نباشد باید عدالت مراعات گردد "فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی، توده‌ی چرکین کشورها و نظامها و اگر در بدنه‌ی حکومتها عارض شود، زلزله‌ی ویرانگر و ضربه‌زننده به مشروعیّت آنها است؛ و این برای نظامی چون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیّتی فراتر از مشروعیّتهای مرسوم و مبنائی‌تر از مقبولیّت اجتماعی است، بسیار جدّی‌تر و بنیانی‌تر از دیگر نظامها است." 🔸ایشان در این توصیه‌ی چهارم بیش از توصیه‌های دیگر سخن دارند و بیانات فرمودند که در این وقت کوتاه گنجایش خواندن همه‌ی آن‌ها نیست که ان شاء‌الله مراجعه خواهید فرمود. 🔸نکته‌ای که این‌جا باید به آن توجه کنیم این است که یکی از شگردها و سیاست‌های دشمنان و گاهی دوستان غافل این است که این موارد فسادی که کمابیش وجود دارد را بیش از حد بزرگ می‌کنند، و خیال می‌شود که این چپاول‌گری و اختلاس و بی‌عدالتی و امثال ذلک در تمام سطوح حکومتی معاذالله وجود دارد. و حال این که این‌چنین نیست. یک مواردی وجود داشته، انسان‌های ناباب همیشه در این امور بوده‌‌اند، حتی در حکومت‌های الهی و زمان ائمه علیهم السلام و آن موقع‌ها هم آدم‌های ناباب همیشه پیدا می‌شدند و پیدا خواهند شد. 🔸عالم، عالم اختیار است اهواء و امثال این‌ها هم در انسان‌ها وجود دارد. بنابراین باید با این ها مبارزه بشود، جلوگیری بشود و همه مراعات بکنند، اما نقطه‌های ضعف را بیش از آن مقداری که است نباید بزرگ کرد و در دل‌ها را خالی کرد. 🔸همین دیروز یک شخصی یک کلیپی را گذاشته بود و می‌شنیدم، متأسفانه بعضی‌ها هم که حالا شاید از خانواده‌ی شهدا هم باشند به گونه ای صحبت می‌کنند و بعضی از امور ناروایی را که می‌بینند چندین برابر می‌کنند و آن‌ها را بزرگ می‌کنند و یک توقعات ویژه و خاصی، گاهی هم خلاف آن‌چه که مقاصد انقلاب بوده بیان می‌کنند. این جایی است که از مضالّ اقدام است، در کنار این که مسئله بسیار مهم است از آن طرف هم باید مواظبت کرد که خارج از حدود نشود و موجب ناامیدی اهل خود این مملکت و دیگرانی که ناظر به این‌جا هستند [نشود] و باعث نشود آن‌هایی که به ایران چشم امید دوخته‌اند و چشم امیدشان این است که ان شاء‌الله این انقلاب به مقاصد برسد آن‌ها را هم نباید ناامید کرد. یعنی دو وظیفه است؛ هم خود اهالی این مملکت و هم دیگرانی که در خارج هستند و چشم امیدشان به این انقلاب و مردم این سامان است. 🔹خدای متعال به همه‌ی ما توفیق خدمت به اسلام عنایت بفرماید. 🔗 @pand_saadat
📢 اطلاعیه بسمه تعالی با سلام و احترام، به اطلاع طلاب و فضلاء محترم رسانده می شود درس اخلاق حضرت استاد شب زنده دار«دام ظله» امشب (سه شنبه 98/02/10 ) برگزار نمی گردد.
@pand_saadat_26_980210.mp3
2.95M
🔈 | 🔰 تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه بیست و ششم | 1398/02/10 🔗 @pand_saadat
@pand_saadat_26_980210.pdf
443.3K
📕فایل PDF تبیین و تحلیل گام دوم انقلاب 🔰توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه بیست و ششم | 1398/02/10 #پندهای_سعادت #بیانیه_گام_دوم_انقلاب #گام_دوم_انقلاب #تبیین_و_تحلیل 🔗 @pand_saadat
🎙 | بیانیه گام دوم انقلاب 🔰 تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه بیست و ششم | 1398/02/10 بسم الله الرحمن الرحیم 🔸پنجمین توصیه‌ای که رهبری معظم می‌فرمایند استقلال و آزادی است. "استقلال ملّی به‌معنی آزادی ملّت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرتهای سلطه‌گر جهان است، و آزادی اجتماعی به‌معنای حقّ تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه‌ی افراد جامعه است؛ و این هر دو از جمله‌ی ارزشهای اسلامی‌اند و این هر دو عطیّه‌ی الهی به انسانها‌یند" 🔸این مسئله‌ی استقلال و آزادی واقعاً دو نعمت بسیار ارزشمند و مهم است، منتهی مضالّ اقدام است. بخصوص مسئله‌ی آزادی. که باید آزادی را چه‌طور معنا کرد که ایشان در این فراز معنی فرمودند. این احتیاج دارد عزیزانی که ان شاء‌الله به تبلیغ مشرف می‌شوند بخصوص با نسل جوان سر و کار دارند این‌ها را واقعاً تبیین کنند که آن آزادی‌ای که در اسلام است چیست؟ 🔸ما الان مثل ماهی‌ای هستیم که در آب است که توجه ندارد در چه نعمتی دارد زندگی می‌کند اگر صیاد او را از آب بیرون بیاورد ، آن وقت می‌فهمد که در چه نعمتی است. ما الان آزادی و استقلالی داریم که گوش به فرمان هیچ‌کجا نیستیم و خودمان می‌توانیم تصمیم بگیریم با آن روشی که برای خودمان به عنوان قانون اساسی و قوانین عادی قرار دادیم. 🔸این را باید خوب باز کرد، برای مردم توضیح داد و باز این که آزادی‌ای که در اسلام گفته شده است حتی عده‌ای از کسانی که بالاخره خودی هستند و حتی ممکن است که در رده‌های حکومت هم وجود داشته باشند آزادی را چه‌جور معنا می‌کنند؟ آیا آزادی با این که امر به معروف بشود نهی از منکر بشود، انسان‌ها وادار بشوند الجاء حتی بشوند به این که اطاعت خدای متعال را بکنند، این‌ها همه در این‌ها قرار می‌گیرد. آیا ما اگر خانم ها را بر حجاب اجبار کنیم، این منافات با آن آزادی‌ای دارد که می‌گوییم از ارزش‌ها است؟ آیا بر سایر احکام الهی اگر اجبار کنیم این منافات با آن آزادی دارد؟ این‌ها از همان مسائلی است که خیلی مهم است، هم برای خود ما مهم است و هم برای مملکت ما و هم برای این سؤالات جهانی است که شما نسبت به آزادی موقف اسلام چه هست؟ با این‌ها چه‌جور سازگاری دارد؟ این‌ها را باید تبیین کرد و تبیین آن هم علی ضوء الکتاب و السنّة و فطرت انسانی و عقل است. که در حقیقت بهترین نوع آزادی و معنا و مفهوم آزادی آن است که در اسلام بیان شده. 🔸"شش: عزت ملی و روابط خارجی، مرزبندی با دشمن." این سه، یعنی عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن، شاخه‌هایی از اصل عزت، حکمت و مصلحت در روابط بین المللی هستند. یک قلدرهایی در عالم وجود دارند که چون ثروت دارند یا قدرت دارند، این‌ها مثل اسب چموشی یا حیوان چموشی که یک مدتی غذای زیاد به او می‌دهند می‌خورد ودیگر قابل کنترل نیستند هستند. خیلی از این آدم‌هایی که در این دنیا هستند «إِنَّ الْإِنْسانَ لَیَطْغى * أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى» (علق، 6 و7) همین‌طور شدند زور‌گویی و حرف ناحساب زدن و بی‌منطق صحبت کردن و چپاول‌گری، این موضوع رویه و سریه‌ی آن‌ها شده است. 🔸عزت این است که ما در مقابل این‌طور آدم‌ها تسلیم نشویم، اسلام تسلیم نشده و باید گروندگان به آن هم تسلیم نشوند و روابط خارجی ما باید با دولت‌ها بر اساس احترام متقابل باشد، بر اساس منطق باشد، بر اساس زور‌گویی نباشد. با دشمنان همان‌طوری که اسلام گفته است برخورد شود. باز این‌ها هم مطالب شایسته و بسیار مهمی است که هم به درد داخل می‌‌خورد و هم عرض کردم این‌ها باز سؤالات جهانی است چون این‌ها مسائل جهانی است که اسلام در این موارد چه موقفی دارد و چه راهنمایی‌هایی فرموده است. 🔸هفت که آخرین توصیه‌ی آن بزرگوار است سبک زندگی است. که این هم بسیار بسیار امر بااهمیتی است. خیلی از این تبلیغات خارجی‌ها و منعکس شدن زندگی‌های آن‌ها فریب است و وقتی که وارد زندگی‌های آن‌ها می‌شود می‌‌گوید واقعاً «مَعیشَةً ضَنْکا»(طه، آیه24) [هستند]. این‌ها را بزک می‌کنند و دیگران را فریب می‌دهند و دارند سبک زندگی‌های ما را از آن که طبیعت انسان، فطرت انسانی می‌گوید و اسلام آن‌ها را ترسیم فرموده برای ما خارج می‌کنند. یکی از بحث‌های مهم این است که ما از کتاب و سنت و سیره‌ی معصومین علیهم السلام و تربیت‌شدگان این مکتب استخراج کنیم که سبک زندگی باید به چه نحو باشد که نه اسراف در آن است، نه تبذیر در آن است، نه دنیا‌طلبی در آن است. و قناعت در آن است. دست دیگران را گرفتن در آن است. همان که در دعای عند الزوال می‌خوانیم که آن‌جا به ما دستور دادند که به دیگران بتوانیم برسیم.
🔸آقایان می توانند در تبلیغات‌شان این گام دوم را موضوع بحث تبلیغ خود قرار بدهند و علی ضوء الکتاب و السنّة ان شاء‌الله هم برای خود مان و هم برای مردم شریف مؤمنی که مؤمن به این راه هستند و حدوث و بقاء انقلاب هم با اعانت آن‌ها و کمک آن‌ها انجام شده است تبیین کنند. 🔗 @pand_saadat
📷 | #لوح 🔰خادم اسلام 🔸حضرت استاد شب زنده دار دام ظله: یکی از چهره‌هایی که حقیقتاً خادم اسلام بود مرحوم شهید مطهری رضوان‌الله علیه بود که این سرمایه‌ی بزرگ را افراد نابخرد و کسانی که در فهم اسلام اعوجاج داشتند از این جامعه گرفتند، خدای متعال ان شاء‌الله آن بزرگوار را با اولیائش محشور فرماید. ⬇️دریافت (کیفیت بالا): http://yon.ir/rlRQ4 #پندهای_سعادت #دوازدهم_اردیبهشت #شهید_مطهری 🔗 @pand_saadat
📷 | گزارش تصویری 🔰تقدیر و تجلیل از حضرت استاد شب زنده دار "دام ظله" توسط شاگردان استاد بمناسبت روز معلم 📆 درس خارج فقه | 98/02/09 🔗 @pand_saadat
📷 | #عکس_نوشت 🔰اخلاص در تبلیغ 🔸توصیه حضرت استاد شب زنده دار"دام ظله" به مبلغین: آنچه كه در تبليغ خيلي مهم است اخلاص است. بايد كوشش كرد مهما امكن اخلاص در كار باشد. اين اخلاص باعث مي‌شود كه هم به نفع مردم باشد، هم به نفع خود انسان باشد وحرفش در دل‌ها تاثيرگذار باشد. #پندهای_سعادت #تبلیغ #ماه_مبارک_رمضان @pand_saadat
@Pand_Saadat.pdf
1.26M
📕متن کامل جلسات تبیین و تحلیل " گام دوم انقلاب " توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله #پندهای_سعادت #بیانیه_گام_دوم_انقلاب #گام_دوم_انقلاب #تبیین_و_تحلیل 🔗 @pand_saadat
🔰حکایتی از زندگی امام حسن مجتبی «علیه السلام» در احوالات امام حسن مجتبی «علیه السلام» که به حسب نقل و تاریخ زندگی حضرت امام حسن«علیه السلام» با سیدالشهدا «علیه السلام» در همان زمان معاصرتشان هم که با هم زندگی می‌کردند، تفاوت داشت. معلوم است که این تفاوت‌ها بر اساس حکمتها و مصالحی بوده است، والّا نگاه آن دو بزرگوار به دنیا و آخرت با هم هیچ فرقی نمی‌کند. آنها هر دو تربیت شدهی یک مکتب‌ و مَثَل أعلای یک مکتب‌اند. حضرت امام حسن«علیه السلام» همینطور که در این نقل هست، زندگی چشم‌نواز و جالبی هم از نظر لباس و هم از نظر منزل و هم از نظر جهات دیگر مثل میهمان‌داری داشتند. یک روز که خیلی با شکوه و جلالت از منزل بیرون آمده بودند، تعبیر روایت این است: «وَ نُقِلَ أَنَّهُ علیه السلام اغْتَسَلَ وَ خَرَجَ مِنْ دَارِهِ فِي حُلَّةٍ فَاخِرَةٍ وَ بِزَّةٍ طَاهِرَةٍ وَ مَحَاسِنَ سَافِرَةٍ وَ قَسِمَاتٍ ظَاهِرَةٍ وَ نَفَخَاتٍ نَاشِرَةٍ وَ وَجْهَةٍ يُشْرِقُ حُسْناً وَ شَكْلَةٍ قَدْ كَمَلَ صُورَةً وَ مَعْنًى إلی آخر». «فَعَرَضَ لَهُ فِي طَرِيقِهِ مِنْ مَحَاوِيجِ الْيَهُودِ هِمٌّ فِي هِدْمٍ قَدْ أَنْهَكَتْهُ الْعِلَّةُ وَ ارْتَكَبَتْهُ الذِّلَّةُ وَ أَهْلَكَتْهُ الْقِلَّةُ وَ جِلْدُهُ يَسْتُرُ عِظَامَهُ وَ ضَعْفُهُ يُقَيِّدُ أَقْدَامَهُ...». یکی از مساکین و مستمندان یهودی در حالی که در نهایت مسکنت و ذلّت بود، لباس و بدنش و ظاهرش آشفته بود، در راه با حضرت«علیه السلام» ملاقات کرد. «فَاسْتَوْقَفَ الْحَسَنَ علیه السلام وَ قَالَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَنْصِفْنِي»؛ عرض کرد که انصاف بده به من که می‌خواهم مطلبی را از شما سؤال کنم. «فَقَالَ علیه السلام فِي أَيِّ شَيْءٍ»؛ حضرت پرسیدند: درباره چه مطلبی؟ «فَقَالَ جَدُّكَ يَقُولُ الدُّنْيَا سِجْنُ الْمُؤْمِنِ وَ جَنَّةُ الْكَافِرِ». این مطلب به حدی از رسول خدا «صلی الله علیه و آله وسلم» مشهور بود که یهودی‌ها هم می‌دانستند. عرض کرد که این را جدّ بزرگوارت فرموده است: «وَ أَنْتَ مُؤْمِنٌ وَ أَنَا كَافِرٌ فَمَا أَرَى الدُّنْيَا إِلَّا جَنَّةً تَتَنَعَّمُ بِهَا وَ تَسْتَلِذُّ بِهَا وَ مَا أَرَاهَا إِلَّا سِجْناً لِي قَدْ أَهْلَكَنِي ضُرُّهَا وَ أَتْلَفَنِي فَقْرُهَا». شما مؤمن هستید و من هم کافرم. شمایی که مؤمن هستید، می‌بینم که این دنیا بهشت شماست و از آن لذت می‌برید و من که کافرم، این دنیا زندان من است و مشکلاتش من را کشته و فقرش مرا از بین برده است. این چه جوری میشود؟ حضرت«علیه السلام» جواب دادند: «فَلَمَّا سَمِعَ الْحَسَنُ علیه السلام كَلَامَهُ أَشْرَقَ عَلَيْهِ نُورُ التَّأْيِيدِ وَ اسْتَخْرَجَ الْجَوَابَ بِفَهْمِهِ مِنْ خِزَانَةِ عِلْمِهِ وَ أَوْضَحَ لِلْيَهُودِيِّ خَطَاءَ ظَنِّهِ وَ خَطَلَ زَعْمِهِ وَ قَالَ يَا شَيْخُ لَوْ نَظَرْتَ إِلَى مَا أَعَدَّ اللَّهُ لِي وَ لِلْمُؤْمِنِينَ فِي الدَّارِ الْآخِرَةِ مِمَّا لَا عَيْنٌ رَأَتْ وَ لَاأُذُنٌ سَمِعَتْ لَعَلِمْتَ أَنِّي قَبْلَ انْتِقَالِي إِلَيْهِ فِي هَذِهِ الدُّنْيَا فِي سِجْنٍ ضَنْكٍ وَ لَوْ نَظَرْتَ إِلَى مَا أَعَدَّ اللَّهُ لَكَ وَ لِكُلِّ كَافِرٍ فِي الدَّارِ الْآخِرَةِ مِنْ سَعِيرِ نَارِ الْجَحِيمِ وَ نَكَالِ الْعَذَابِ الْمُقِيمِ لَرَأَيْتَ أَنَّكَ قَبْلَ مَصِيرِكَ إِلَيْهِ الْآنَ فِي جَنَّةٍ وَاسِعَةٍ وَ نِعْمَةٍ جَامِعَةٍ». به طور خلاصه، حضرت علیه السلام فرمودند که مراد از کلام رسول الله «صلی الله علیه و آله وسلم» این است که آنچه خداوند برای مؤمنان در قیامت مهیا کرده است، قابل مقایسه با آنچه که در دنیا نصیب آنها میکند، نیست. خدای متعال به همه‌ی ما به فضل و کرمش توفیق عمل به این دستورات انسانساز را عنایت فرماید و قبل از اینکه دیر شود، ما را به این آموزه‌های ارزنده تربیت فرماید. ▫️منبع: بحارالأنوار، ج 43، ص 34 🔹برگرفته شده از کتاب پندهای سعادت «سلسله درس های اخلاق آیت الله محمد مهدی شب زنده دار دام ظله» 🔗@pand_saadat
🔰سلسله نشست‌های تخصصی «تبیین سنت‌های کارآمدحوزه علمیه» 🔸توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 🗓زمان: از سه شنبه ۳۱ اردیبهشت تا جمعه ۱۰ خرداد، ساعت ۲۱:۵۰ تا ۲۳:۱۵ 🏢مکان: مشهد مقدس، خیابان آیت الله بهجت، بهجت ۸/۱، پلاک ۴۱۵ 🔗 @pand_saadat
j001_98-02-31.mp3
12.79M
🔈 | 🔰 سلسله نشست های تخصصی « تبیین سنت های کارآمد حوزه علمیه » 🔸توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه اول | 1398/02/31 🔻موضوع مباحث: تعریف سنت های کارآمد سنت تمحض و تمرکز سنت استفاده مباشر از استاد ▫️منبع: کانال بسوی اجتهاد 🔗 @pand_saadat
j002_98-03-01.mp3
13.66M
🔈 | #صوت 🔰 سلسله نشست های تخصصی « تبیین سنت های کارآمد حوزه علمیه » 🔸توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه دوم | 1398/03/01 🔻موضوع مباحث: جایگاه استاد و ویژه گی استاد موفق ▫️منبع: کانال بسوی اجتهاد #پندهای_سعادت #سنت_های_کار_آمد_حوزه_علمیه 🔗 @pand_saadat
j003_98-03-02.mp3
12.9M
🔈 | 🔰 سلسله نشست های تخصصی « تبیین سنت های کارآمد حوزه علمیه » 🔸توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه سوم | 1398/03/02 🔻موضوع مباحث: استفاده از تمامی لحظات عمر محدود بودن دروان تحصیلی ▫️منبع: کانال بسوی اجتهاد 🔗 @pand_saadat
📢 🔸به اطلاع رسانده می شود، نشست "تبیین سنت های کارآمد حوزه علمیه" به مناسبت لیالی قدر از جمعه ۳ خرداد (شب نوزدهم رمضان) لغایت سه شنبه ۷ خرداد برگزار نمی شود. 🔻شروع نشست از روز چهارشنبه ۸ خرداد (شب 24 ماه مبارک رمضان) می باشد. 🔗 @pand_saadat
📷 | #عکس_نوشت 🔰شیعه واقعی در کلام حضرت امیرالمومنین علیه السلام 🔸حضرت استاد شب زنده دار"دام ظله" ⬇️دریافت (کیفیت بالا): http://yon.ir/Xv2zJ #پندهای_سعادت #حضرت_امیرالمومنین_علیه_السلام @pand_saadat
پندهای سعادت
📷 | #عکس_نوشت 🔰شیعه واقعی در کلام حضرت امیرالمومنین علیه السلام 🔸حضرت استاد شب زنده دار"دام ظله" ⬇
🔰"شیعه واقعی در کلام حضرت امیرالمومنین علیه السلام" 🔸استاد شب زنده دار دام ظله: از امیرالمؤمنین علیه السلام در این باره روایات زیادی نقل شده است که به یکی ازآن‌ها اشاره می‌کنم. «رُوِی أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ سلام‌الله‌علیه خَرَجَ ذَاتَ لَیلَةٍ مِنَ الْمَسْجِدِ وَ كَانَتْ لَیلَةً قَمْرَاءَ» نقل شده است که حضرت در یکی از لیالی مقمره شب‌های سیزده و چهارده و پانزده ماه قمری از مسجد خارج شدند. «فَأَمَّ الْجَبَّانَةَ»؛ حضرت قصد کردند به طرف محلی به‌نام جَبّانه تشریف ببرند. «وَ لَحِقَهُ جَمَاعَةٌ یقْفُونَ أَثَرَهُ»؛ عده‌ای هم پشت سر حضرت راه افتادند. «فَوَقَفَ عَلَیهِمْ ثُمَّ قَالَ مَنْ أَنْتُم؟ قَالُوا شِیعَتُكَ یا أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ ‌فَتَفَرَّسَ فِی وُجُوهِهِمْ»؛ حضرت از ایشان پرسیدند: شما چه کسانی هستید؛ عرض کردند: از شیعیان شما هستیم. حضرت نگاهی به چهره‌های این‌ افراد انداختند. «ثُمَّ قَالَ فَمَا لِی لَا أَرَی عَلَیكُمْ سِیمَاءَ الشِّیعَةِ قَالُوا وَ مَا سِیمَاءُ الشِّیعَةِ یا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ» فرمودند: در چهره‌‌ی شما سیما و علائم شیعه پیدا نیست. از حضرت سؤال کردند علائم و سیمای شیعه چیست؟ «فَقَالَ صُفْرُ الْوُجُوهِ مِنَ السَّهَرِ»؛ حضرت فرمودند: از شب‌زنده‌داری، چهره‌هایشان زرد است. «عُمْشُ الْعُیونِ مِنَ الْبُكَاءِ»؛ چشم‌هایشان از گریه‌ به حدقه افتاده است. «حُدْبُ الظُّهُورِ مِنَ الْقِیامِ»؛ از فرط قیام به درگاه خداوند پشت آن‌ها خمیده شده است. «خُمْصُ الْبُطُونِ مِنَ الصِّیامِ»؛ شکم‌هایشان از فرط روزه داری به کمرشان چسبیده است. «ذُبُلُ الشِّفَاهِ مِنَ الدُّعَاءِ»؛ لب‌های آن‌ها خشکیده است، از بس دعا می‌کنند. «عَلَیهِمْ غَبَرَةُ الْخَاشِعِین»؛ بر ایشان، غبره‌ای از آدم‌های خاشع و متواضع وجود دارد. این سیمایی است که امیرالمؤمنین علیه السلام به حسب این نقل، از شیعه‌ی واقعی ترسیم می‌کند: در این روایت حضرت در مورد انجام واجبات و ترک محرمات که ملاک عدالت است؛ چیزی نفرمودند. این‌ها مفروغٌ عنه است و کسی که می‌خواهد شیعه‌ی وصفی باشد، باید مقام عدالت و بلکه مقام ورع را داشته باشد. بنابراین، شیعه‌ی واقعی کسی است که این صفات در وی متجلی باشد. این‌ها مطالبی است که دارد مهجور و فراموش می‌شود؛ حوزه‌ها باید این‌ها را زنده کنند. أحق به جوامعی که باید این‌ها را زنده کنند، حوزه‌ها هستند؛ یعنی هر که می‌خواهد راهی به معنویت پیدا کند و دلش به معنویت سوق داده شود، باید از طریق حوزه و حوزویان باشد. ⬇️ دریافت عکس نوشت(باکیفیت): http://yon.ir/Xv2zJ ▫️منبع: وسائلالشیعة، ج 1، ص 92 🔗 @pand_saadat
j004_98-03-09.mp3
17.43M
🔈 | 🔰 سلسله نشست های تخصصی « تبیین سنت های کارآمد حوزه علمیه » 🔸توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه چهارم | 1398/03/08 🔻موضوع مباحث: سنت حفظ و استفاده از استعداد حافظه وظیفه طلاب در نشر معارف به زبان جامعه ▫️منبع: کانال بسوی اجتهاد 🔗 @pand_saadat
j005_98-03-09.mp3
15.71M
🔈 | #صوت 🔰 سلسله نشست های تخصصی « تبیین سنت های کارآمد حوزه علمیه » 🔸توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه پنجم | 1398/03/09 🔻موضوع مباحث: سنت پرسش و نقد پیش مطالعه، مباحثه و کتابت ▫️منبع: کانال بسوی اجتهاد #پندهای_سعادت #سنت_های_کار_آمد_حوزه_علمیه 🔗 @pand_saadat