#نماز_یا_افطار! کدام مقدم ترند؟
امام باقر علیه السلام می فرمایند: در ماه رمضان ابتدا نماز بخوان، سپس افطار کن، مگر اینکه همراه عده ای بودی که منتظر افطار بودند.
اگر قرار بود تو نیز با آنان افطار کنی،با ایشان مخالفت نکن و ابتدا افطار کن و در غیر این صورت ابتدا نماز بخوان.
راوی پرسید:چرا این کار را کنم و ابتدا نماز بخوانم؟!
فرمود:چون دو وظیفه برای تو پیش آمده است: افطار و نماز پس با چیزی شروع کن که بر دیگری برتری دارد و آن نماز است.
سپس فرمودند: و تو روزه داری؛پس اگر نمازت را با حالت روزه به جا آوری و روز را پایان دهی،برای من دوست داشتنی تر است.
وسائل الشیعه ج 10 ص150
🔔
⚠️ #تـــݪنگـــرامـــروز
#جاده صاف و بدون دست انداز
ڪسالت آور است این جاده های
پُـر پیـچ و خـم هستند ڪه از تو
رانـنده ماهــر میسازند..
پس از پیـچ و خم های #زنــدگی
شڪـایت نڪن چـون دارن↶↶
به بهترین راننده تبدیلت میڪنن!
💯 #صــبور_باشیـــــم
👇👇
➖🔝🍂اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج
⭕️ آبادانیه زنگ میزنه به ترامپ میگه ما میخوایم با شما بجنگیم،
ترامپ میخنده و میگه شما چند نفرید؟
آبادانیه میگه مو و دو تا کوکام و عامو هام.
ترامپ میگه ارتش ما شش میلیون نفره، آبادانیه میگه دوباره زنگ میزنم بهت خبر میدم.
چند دقیقه بعد دوباره زنگ میزنه به ترامپ میگه ما با شما نمیجنگیم،
ترامپ میگه چی شد ترسیدین؟
آبادانیه میگه نه ولک فکرامونو کردیم دیدیم جا برا دفن شش میلیون نفر نداریم 👏😂
🔵 دهانشویه :
🔴 طب سنتی معتقد است یکی از بهترین دهانشویهها، دهانشویه گلاب و سرکه است زیرا 👇👇👇
❇️ خوشبو کردن دهان
❇️ پیشگیری و درمان آفت
❇️ درمان انواع زخمها، جوشهایدهان
❇️ درمان انواع عفونتهای دهان و دندان
⚫️ مقدار ترکیب 👇👇👇
❇️ گلاب ۵ قسمت و سرکه ۱ قسمت
🌺میگویندفرشته هاهمیشه هستند
وبرایت ازخدا
آرزوهای زیباتمنامیکننـد
فرشته ی اول 💐مادرت
فرشته ی دوم 💐پدرت
دستهایشان
آنقدرگرم است
قلبهایشان آنقدربزرگ است
که بادعایشان
عاقبتمان بخیرمیشود♥️
ای کوی تو
قبله ی مراد ادرکنی
ای داد رس روز معاد ادرکنی
ای گشته
زفرط جود و احسان وعطا
مشهور و ملقب به مجتبی ادرکنی
پیشاپیش میلاد
با سعادت امام
حسن مجتبی (ع) مبارک💐
830.1K
🌷استاد جناب #مهدی_گلی
❓زن ذلیل #حقیقی کیست؟
🔶 در #روایت است که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به امیرمؤمنان علی بن ابیطالب علیهماالسلام فرمود : یا علی هر مردی که از زنش اطاعت کند خداوند او را با صورت در آتش خواهد انداخت. حضرت علی علیه السلام فرمود : آن #اطاعت چیست؟ فرمود: آن است که #اجازه دهد در مجالس #بد شرکت کند و لباس #نازک و بدن نما بپوشد......😱
👈 ادامه مطلب را #حتما_بشنوید...
💢 در جامعه کدام مردان زن ذلیل هستند و از نظر اسلام چه مردانی زن ذلیلند ؟
#نشر_دهید 👌 ✨ #قسمت_اول✨
May 11
⭕️ #حدیث_روز
🔸 امام حسن مجتبی (ع):
🔹 كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مىكنم كه خداوند دعايش را مستجاب كند.
♻️ مواظب نفرین مادر باشیم !
🌷 امام محمد باقر (ع) نقل میفرماید :
در میان بنی اسرائیل، عابدی به نام #جریح بود. او همواره در صومعه ای به #عبادت میپرداخت.
روزی #مادرش نزد وی آمد و او را صدا زد، او چون مشغول عبادت بود به مادرش پاسخ نداد، مادر به خانه اش بازگشت. بار دیگر پس از ساعتی به صومعه آمد و جریح را صدا زد، باز جریح به مادر #اعتنا_نکرد. برای بار سوم باز مادر آمد و او را صدا زد و جوابی نشنید.
از این رفتار فرزند ، دل مادر شکست و او را #نفرین کرد.
فردای همان روز، #زن_فاحشه ای که #حامله بود نزد او آمد و همان جا #درد_زایمانش گرفت و بچه ای را به دنیا آورده و نزد جریح گذاشت و ادعا کرد که آن بچه ، #فرزند_نامشروع این عابد است.
این موضوع ، شایع شد و سر زبانها افتاد. مردم به یکدیگر میگفتند : کسی که مردم را از #زنا نهی میکرد و سرزنش مینمود، اکنون خودش زنا کرده است.
ماجرا به گوش شاه وقت رسید که عابد زنا کرده است. شاه فرمان #اعدام_عابد را صادر کرد.
در آن هنگام که مردم برای اعدام عابد جمع شده بودند، مادرش آمد و وقتی او را آن گونه #رسوا دید، از شدت ناراحتی به صورت خود زد و #گریه کرد.
جریح به مادر رو کرد و گفت :
- مادرم ساکت باش! نفرین تو مرا به اینجا کشانده است، و گرنه من بی گناه هستم.
وقتی که مردم این سخن را از جریح شنیدند به عابد گفتند:
- ما از تو نمی پذیریم، مگر اینکه ثابت کنی این نسبتی که به تو میدهند #دروغ است.
عابد (که در این هنگام مادرش دیگر از او نارضایتی نداشت) گفت :
- طفلی را که به من نسبت میدهند، پیش من بیاورید!
طفل را آوردند و او با زبان واضح گفت:
- #پدرم فلان #چوپان است.
به این ترتیب، پس از رضایت مادر، خداوند #آبروی از دست رفته عابد را بازگردانید و #تهمتهایی که مردم به جریح میزدند برطرف شد.
⚠️ پس از آن ، جریح #سوگند یاد کرد که هیچ گاه مادر را از خود ناراضی نکند و همواره در خدمت او باشد.
📗 بحارالانوار ، ج ۱۴، ص ۴۸۷