پراکنده_دل!
امروز توفیق شد به همراه برخی اساتید و اعضای گروه علوم تربیتی موسسه امام، از نمایشگاه "الفتا" بازدید
اما اهمیت چنین نمایشگاهی برای من اینجاست که اگر از حقیر بعد از این همه سال کار دانش آموزی بپرسند تحول در آموزش و پرورش دقیقا یعنی چه؟!
رکن اولش را نه در تغییر کتب میبینم و نه در تفاوت رویکرد دانشگاه فرهنگیان؛ تحول را در تزریق "یک نگاه تخصصی، خلاقانه و فناورانه مبتنی بر سندتحول" تعریف میکنم!
آموزش های بینشی و گرایشی ما
مهارت آموزی های علمی ما
حرکت تشکل های ما
رویکرد مدارس ما
همه و همه
باید مبتنی بر ارتقای دانش آموز در ساحت های شش گانه و با یک رویکرد بهروز و فناورمحور باشد!
حتی در حوزه علوم انسانی!
یعنی نگاه و تصویری که به دانش آموز در حوزه های فنی، علومپایه، تجربی و انسانی تزریق میشود باید با یک سند مشخص تربیتی (که الحمدلله موجود است) کلان و دانشبنیان باشد
و الا صِرف یک سری طرح های جدید، بیکاربرد و حداقلی نه دانش آموز را رشد میدهد و نه کشور را!
وضعیت میشود دانشجوی بی خبر و عاشق اپلای ما!
مثال بزنم:
حتی حوزه و مبلغین ما با رویکردهای کتابمحور دهه شصتی نمیتوانند دانش آموز را کتابخوان کنند! بلکه کتابخوان کردن دانش آموز دست همان انتشارات کسب و کار و ایدهمحوریست که با یک نیازسنجی دقیق میداند چگونه او را با این موضوع (البته متاسفانه با مبانی غربی و بی سر و ته خودش) درگیر کند!
بعد گمان ما به این سمت میرود که مشکل از کتاب متوسطه اول و دوم است! مسئله، الحاقیهی منسوخ ارائه شده توسط ماست!
اول ذهنیت ما باید تغییر پیدا کند!
@parakande_del
پراکنده_دل!
⭕️چگونه امیرالمومنین و عید غدیر میتواند محور وحدت باشد؟ 📌حجت الاسلام محمودی؛ مولف کتاب منشور وحدت
بازنشر به مناسبت ایام 👆👆
هدیه ما در شب و روز عید آغاز ولایت و امامت حضرت حجت ارواحنا فداه؛ تقدیم پی دی اف کتاب #منشور_وحدت به شرط امانت و عدم پخش (به جهت رعایت حقوق نشر ناشر) در پیوی مشتاقان
امر کنید میفرستم⚘⚘
صنمی قریش!
📒 داستانی خواندنی از میرزای شیرازی
🗣 حاج آقا رضا صدر از حاج انصاری مرحوم واعظ معروف، و ایشان از مرحوم آقای حاج شیخ عبدالکریم حائری نقل میکرده:
⚡️در اواخر که ریاست میرزا خیلی بالا گرفته بود، دسترسی به ایشان مشکل بود، چون مراجعه زیاد بود. خوب سنّشان هم بالا بود، گرفتاری هم زیاد. لذا برای اینکه خیلیها علاقه داشتند میرزا را ملاقات کنند هر چند روزی یک مرتبه بار عام میداد که اشخاص بتوانند بیایند و میرزا را زیارت کنند.
♨️ در یکی از این بار عامها که اشخاص می آمدند برای زیارت، میبینند که نظر میرزا به یک شخص معیّنی معطوف است. هر چه اشخاص جلو میآیند و بعد از دست بوسی میرزا میروند، باز هم توجّه میرزا به همان شخص و همان نقطه است، تا اینکه بالأخره نوبت به آن شخص مورد نظر میرزا میرسد و میآید دست میرزا را میبوسد. میرزا از او سئوال میکند که مثلاً اهل کجایی؟ میگوید اهل کربلا، میپرسد برای چه اینجا آمدهای؟ میگوید آمدهام تا در سامره درس بخوانم، میرزا میفرماید من به شما حکم میکنم که همین حالا مراجعت کنید به کربلا و شهریه و حقوقی هم که در اینجا به طلبهها داده میشود در کربلا به شما داده میشود، و همین حالا برگردید.
🚞 میرزا نوکرش را صدا میزند و به او میگوید قطار کی حرکت میکند؟ میگوید مثلاً نیم ساعت دیگر، میفرماید این آقا را الآن ببرید پای قطار و آنجا باشید تا ایشان سوار قطار بشوند و بعد مراجعت کنید؟
⏰ نیم ساعت بعد یک ساعت بعد میرزا مرتّباً میپرسد خادم نیامد؟ و همینطور منتظر بوده و دقیقه شماری میکرده که خادم برگردد. بالأخره خادم بر میگردد. میرزا میگوید او را راه انداختی؟ میگوید بله، میگوید خودت آنجا بودی موقع حرکت قطار؟ میگوید بله، میگوید قطعی شد حرکتش؟ میگوید بله. میرزا خیلی استنطاق میکند تا قطعی شود که آن شخص به کربلا برگشته است.
💡 بعداً بعضی از اصحاب ایشان میپرسند چرا این شخص را به این اهتمام به کربلا برگرداندید؟ میرزا میفرماید از خصوصیات قیافه این شخص فهمیدم که اگر او در اینجا بماند کار دست ما میدهد و دعای «صنمی قریش» میخواند و ما که خیلی زحمت کشیدیم و مشکله اختلاف بین شیعه و سنّی را به زحمت حل کردیم تا مسئله وجود نداشته باشد و سامراء برای تشیّع مرکزیت پیدا بکند، او با یک عملش ممکن است این زحمات را از بین ببرد. یک لعن در حرم بخواند و تمام این زحمات به هدر برود.
💬 بعد که خود آن شخص را دیده بودند، گفته بود خوش انصاف میرزا نگذاشت أقّلاً یک «صنمی قریش» بخوانیم..!
🔸 آیت اللّه سیّد موسی شبیری زنجانی (حفظه اللّه)
📘جرعهای از دریا
🕊🌿@MQIR_ir | MQIR.ir🌿🕊
#معرفی
⚜ قرارگاه #هویت طلبگی #التمهید👇
🔺️زیر شاخهی طلبگی مرکز تربیت نخبگانی و هدایت تحصیلی التمهید به عنوان سمن رسمی کشوری در دو شهر تهران و قم از سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرده است
🔺️جذب مجموعه، به صورت عضویابی تشکیلاتی و از سال یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم به صورت محدود از سراسر کشور توسط مربیان مجموعه صورت میگیرد
🔺️دانش آموزانی که مستعد طلبگی شناخته شده و بتوانند در یکی از بهترین مدارس علمیه قم پذیرفته و مشغول تحصیل شوند به صورت یک جلسه در هفته، دوره ای با موضوع "هویت_طلبگی" و به صورت ماهانه یک جلسه با محوریت "آداب_زیست_تشکیلاتی" در ساعات فراغت خود میگذرانند
[ شاخه دانشجویی التمهید نیز، جلسات تخصصی خود را به همین میزان ساعات آموزشی در سال تحصیلی، در شهر تهران برگزار میکند ]
🔺️قرارگاه، عضوگیری و جذب همگانی نداشته و مخصوص دانش آموزانی با هوش هیجانی بالا، عموما بیشفعال، بی قرار نسبت به سطوح حداقلی درسی، تشکیلاتی و دغدغه مند در عرصه های تمدنی میباشد
🔺️به غیر از جلسه هفتگی و ارتباط شخصی با مربیان هیچ زمان دیگری از طلبه یا دانشجو گرفته نشده و شرط حضور در قرارگاه، تبعیت از مدارس و رضایت کادر از طلبه، معدل رنج A درسی و نیاز طلبه به مباحث مهارتی میباشد
🔺️استاد اخلاق و پدران معنوی مجموعه حجج اسلام حاج علی اکبری و آقاتهرانی، هیئت_موسس شامل 9 نفر از اساتید و مربیان، در حال حاضر سه بزرگوار در تهران به عنوان مربیان دانشجویی و سه بزرگوار در قم به عنوان مربیان طلبگی زیرمجموعهی مدیر مرکز میباشند
🔺️در سال گذشتهی تحصیلی، بیش از 10 جلسه با اساتید مختلف حوزه های علمیه، مسئولین و متخصصین عرصه های تربیت نخبگانی برگزار شده است. غالب مربیان و اساتید حاضر در قرارگاه هویت طلبگی، دارای مطالعات و تحصیلات مرتبط با علوم تربیتی، دارای سابقه در تشکل های دانش_آموزی، مربی دوره های میثاق طلبگی و اساتید فعلی مقدمات و سطح حوزه های علمیه قم میباشند
@parakande_del
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📚 #معرفی_کتاب | «تاریخ تحولات سیاسی ایران»
🔹کتاب «تاریخ تحولات سیاسی ایران»، یکی از مهمترین کتابهایی است که به صورت تحلیلی و نه صرفا نَقلی، برهههای حساس تاریخ معاصر کشور را مورد واکاوی قرار داده است. نویسندگان کتاب علاوه بر آنکه به جزئیات نامها و مکانها و زمانها توجه داشتهاند، به چرایی و چگونگی و علت هر حادثه نیز پرداخته و آنها را مورد بررسی قرار دادهاند.
🔹دستهبندی موضوعی و همچنین سیر تطور وقایع تاریخی، از دیگر نقاط قوت کتاب است که باعث میشود مخاطب، با یک مجموعه نظاممند طرف باشد و بتواند سیر حوادث را به خوبی درک و پیگیری کند.
🔍 ادامه را بخوانید:
khl.ink/f/56861
هدف این نیست که ما انقلاب را به شکل متعارف در عرف سیاسی و قاموس سیاسی به این کشور و آن کشور صادر کنیم؛ انقلاب چیزی نیست که با ابزارهای سیاسی بشود آن را صادر کرد یا با ابزارهای نظامی و امنیتی بشود آن را پیش برد؛ این غلط است؛ ما از اول، این راه را بستیم.
مسئلهی جمهوری اسلامی، مسئلهی بازتولید معارف والای اسلامی است، تا مسلمانها احساس هویت کنند، احساس شخصیت اسلامی کنند، با تعالیم اسلام که نجاتبخش بشریت است، آشنا شوند؛ بدانند این معنایش چیست که خداوند متعال میفرماید: پیغمبر را فرستادیم «و یضع عنهم اصرهم و الأغلال الّتی کانت علیهم»؛ این غلها و زنجیرهائی که در محیط شرکآلود به پای انسانها بسته است و اسلام میخواهد اینها را بگشاید، چیست؟ امت اسلامی بر اثر غفلت، مدتهای طولانی این حقایق را از یاد برده بود. امت اسلامی میتواند آزاد باشد، پیشرفته باشد، عالم باشد، عزیز باشد، مقتدر باشد؛ اینها به برکت تعالیم اسلامی بهدستآمدنی است. استکبار و دستگاههای استعماری در طول دویست سال سعی کردند این مفاهیم را از یاد مسلمانها ببرند؛ آنها را از هویت خودشان غافل کنند تا بتوانند دست تجاوز را به محیط سیاسی آنها، به محیط اقتصادی آنها، به فرهنگ بومی آنها دراز کنند و تطاول کنند. انقلاب اینها را به یاد امت اسلامی آورد.
رهبر انقلاب؛ ۱۳۸۹/۰۸/۰۳
🔺صدور انقلاب، گسترش قیام لله است در عالم.
"ما اینکه گوئیم باید انقلاب ما به همه جا صادر بشود، این معنی غلط را از او برداشت نکنند که ما می خواهیم کشور گشائی کنیم. ما همه کشورهای مسلمین را از خودمان می دانیم. همه کشورها باید در محل خودشان باشند. ما می خواهیم این چیزی که در ایران واقع شد و این بیداری که در ایران واقع شد و خودشان را از ابر قدرت ها فاصله گرفتند ....این در همه ملت ها و در همه دولت ها بشود. آرزوی ما این است. معنی صدور انقلاب ما این است که همه ملت ها بیدار بشوند و همه دولت ها بیدار بشوند"
مرحوم امام؛ ۱۳۵۹/۰۷/۲۸
در داخل کشور خطوط قرمز و خطوط فاصله وجود دارد. این را ما همیشه تأکید کرده ایم. یعنی اینطور که می گوییم برادری و اُنس و ... در یک جاهایی است؛ اما یک جاهایی نه و باید خطوطی حفظ شود و برجسته شود و عبور از این خطوط دشوار باشد. مسألهی فتنه و فتنهگران که من روی آن تأکید می کنم، مهم است و از همین قبیل است.
رهبر انقلاب؛ ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
در سال های اخیر دو سفارش پژوهشی-تاریخی، برایم جذاب و قابل تامل بود. مطالبه ای که خاصتا باید به دست یک طلبه به سرانجام میرسید و اگر همچنان سراغش نروم ایده اش دست نخورده باقی میماند
اما نه مشغله ها، نه همکاران پژوهشی و نه اولویت هایم بدین سو نمیرود. شاید هنوز رزق قلمش را نداده اند.
اولین پیشنهاد، از مجموعهی سفارت ما در کشور سوریه بود که کتابی شبیه راهنمای مصور زیارتی "عراق" درباره سوریه و لبنان نوشته شود و در اختیار نیروهای مستشاری و تبلیغی و زوار قرار بگیرد
در فوریت و ضرورت این قصه باید در فرصت دیگری بگویم یا پای درد و دل فعالان حاضر در آن میدان بنشینید. بگذریم
دومین پیشنهاد از یکی از علمای نجف بود که فرموند تبارشناسی علمای مدفون در نجف را با هزینه بیت شریفشان و در قالب هجرتی کوتاه مدت با خانواده شروع کنم که این هم طبیعتا امکان پذیر نیست
اما دغدغه و نسبت من با این دو موضوع، به صورت انفرادی و شخصی، شاید تا اخرین لحظه عمرم باقی بماند
چنانکه همین الان هم بخشی از ساعات شبانه روزم را به تامل در این موضوعات مشغول ساخته!
.............................
به دنبال مقبره "شیخ راضی فقیه العراق" متوفای ۱۲۹۰ قمری در کوچه پس کوچه های محله عمارهی نجف به یاد "حسکه" بودم. اول بار نام او را آنجا شنیدم. در منزل یکی از علمای بلاد که از شیخ راضی تعاریف عجیبی کرد و مرا به این سوال وا داشت: مقبرهی شریفش کجاست؟
فرمود نزدیک مزار استاد و پیرمرادش شیخ حسن کاشف الغطاء (فرزند شیخ جعفر)
با خود گفتم حتما اشتباه میکند!
عرض کردم مولانا! شیخ حسن در نجف مدفون است چه نسبتی با سوریه و حسکه؟!
فرمود این بار عراق رفتی به سراغ خاندانش برو و از تبلیغش در سوریه و لبنان و ایران بپرس!
دقت کنید! ماجرا برای سال های اخیر نیست که انقدر راحت تصور کنید و بگذرید! در چهار قطب عالم اسلام چه میکرده!؟!
بعدها مشخص شد که اتفاقا تنها او بوی مدرنیته را استشمام کرد و هشدار داد و فقها را برای مبارزه در این مسیر تربیت کرد!
اینکه بعد از آن ماجرا، چه ها از شیخ راضی شنیدم اکنون محل بحثم نیست. فرصتی مطلبد که از او و سیدهاشم حطاب ها و شیخ خضر شلال ها بنویسم یا روایت کنم!
نکته ای که اینجا ناظر به "فقیه العراق" قصد کردم بگویم، این بود که بدانید:
در تبارشناسی اساتید و مشایخ عراق چهار فقیهِ بزرگِ بعدِ شیخ انصاری علاوه بر خود شیخ اعظم یک استاد دیگر هم داشته اند!
استادی که به مراتب نسبت این چهارتن با او قوی تر از ارتباطشان با شیخ اعظم بوده!
۹ سال بعد از فوت شیخ اعظم (انصاری)، فقیه العراق (شیخ راضی) رحلت میکند منتها با یک تفاوت:
ثمره تفاوت و قوت هر کدام از شاگردان ایشان، در علم و تقریر و کتب فقهی اصولی مشخص نشد بلکه در وقایع مشروطه و در بُعد بصیرتی و سیاسی جلوه کرد😊
گویا در این درس ملاک قرب به استاد متفاوت بوده!
شاگرد اول استاد که همیشه بیش از همه به او توجه میشد و در خلوت با استاد استکبارستیزی را بیش از دیگران فرا گرفته بود کسی نبود جز "شیخ فضل الله نوری"🙃😬
جالب شد نه؟!
نفر دوم کلاس شیخ راضی، مرحوم صاحب عروه بود. استاد، سید را کنار شیخ فضل الله مینشاند و به نفر سوم توصیه به تبعیت میکرد!
آن نفر سوم که بود؟ مرحوم آخوند خراسانی شاگرد اول فقهی_اصولی شیخ اعظم!
دیگر اشاره نکنم که دو نفر اول قائل به مشروطهی مشروعه و از سرآمدان جهاد و بصیرت تاریخ تشیعند. سیدمحمدکاظم طباطبایی (صاحب عروه) که مخالف مشروطهی کلاسیک غرب گرایان و مکمل شیخ فضل الله شهید در عراق است حتی در زمان اشغال لیبی توسط ایتالیا و اشغال عراق توسط انگلیس هم حکم جهاد داد در حالی که هنوز نزاع میان طلاب علوم دینی عراق، انتخاب استاد میان درسهای معروف نجف بود!
شیخ راضی سعی وافر داشت مرحوم آخوند را در همین پارادایم بصیرتی کنار این دو تن ببیند که اگر حجابِ علم و استعداد برتر آخوند مانع نمیشد، اتفاقات مشروطه و پس از آن به گونه دیگری رقم میخورد!
برویم سراغ نفر چهارم که محل توجه استاد شیخ راضی بن شیخ محمد بود! اتفاقا او نیز سال ها بعد در تحولات سیاسی اجتماعی از سایر علما پیشی گرفت!
سید اسماعیل صدر!
گمان نکنیم این بزرگان خود به خود روییده و شکوفا شده اند. بگردیم سرخط معرفتی و بصیرتیشان را بیابیم! این همان ضرورت استادشناسی و تبارشناسی بزرگان تشیع است!
@parakande_del
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه سال پیش چقدر کیف کردیم با این "خیر"
چقدر دلمون تنگ شده!
#شهید_رییسی
@parakande_del
عملیات اخیر رژیم غاصب در لبنان، تازه از بعد حادثه شروع شده!
هدف، رصد و شناسایی شبکهی نفوذناپذیر حزب الله است!
برادرانمان هوشیار نباشند مقدمات رسیدن به سایر فرماندهان حتی خود سید فراهم میشود!
رژیم، هزینهی چنین حمله ای را میپذیرد تا بالاخره بست اطلاعاتی حزب الله را بشکند!
لذا پیروزی، قبل از حمله به آنها، رساندن به نقطه امن اطلاعاتی در جبهه مقاومت است!
به لطف خدا آنها، هم در این هدف ناکام میمانند هم طعم انتقامی که به صورت طبیعی منتظرش هستند را میکشند!
@parakande_del
خطاب به نوجوان و جوانان عزیزمان:
عملیات های ترکیبی اخیر و گستردگی انفجار باتری لیتیوم پیجرهای تایوانی برای شما یک معنی دارد: "خوب درس بخوانید!"
گستره ارتقای علمی و شعاع این جنگ هیبریدی، شرق و غرب نمیشناسد نیاز به فتح قله های علم دارد!
اگر کسی فکر کرده این علم نوین از مهندسی تا فلسفی، از پزشکی تا انسانی؛ نقشی در سیاست و حاکمیت ندارد خودش را گول زده!
بخواهید یا نخواهید ما وسط یک جنگ همه جانبه هستیم که فاکتورهای علمی، چندبُعدی و هوشمندش روز به روز بیشتر تقویت میشود!
#حمله_سایبری
@parakande_del
متاسفانه مجموعه واکنشهای وزارت خارجه در این حادثه، منفعلانه و ناکارآمد بود!
درد فقدان امیرعبداللهیان و امثال باقری زنده شد
..........................
رسانه چی های باسواد و خوش ایده ای مثل دهباشی [درست خلاف تیم رسانه ای مهاجری و دولتی های جدید!] آدم های جالبی هستند
تجربه های میدانیشان عمدتا آنها را در تشخیص خطا منصفانه و موفق جلو میبرد اما به راه حل که میرسند توانایی کنار گذاشتن قضاوت ها و غرض ورزیهایشان را ندارند!
[آخه زاهدی و خلعتبری؟! خودتم میدونی اینا کار جمشیدی و باقری و صفری و انقلابیاس عمو😅]
پ.ن: روحانی با محوریت آشنا خلاف اصلاح طلبان کلاسیک، به این طیف شخصیت های رسانه ای علاقه بیشتری داشت که یکی از رموز موفقیتش در اقناع و ایجاد هیجان مردم به سمت برجام بود!
@parakande_del
98-04-06.mp3
10.89M
✅#میثاق_طلبگی
🔰حضرت علامه مصباح یزدی «رحمه الله علیه»
💠اولویتهای تحصیل علم
در دیدار با جمعی از طلاب
تاریخ: پنجشنبه, 6 تير, 1398
@parakande_del
سید نقشهی از پیش تعیین شدهشان را برای همهی جهانیان رسوا کرد
قبلا هم به رفقا عرض کرده بودم
حتی اگر همه فلسطینیان و اهل لبنان و سوریه هم شهید شوند نباید بگذاریم اولا صهیونیست ها و اسرا به شمال بازگردند ثانیا فلسطینیان را به سوی اردن و مصر بیرون کنند
تا قیامت هم آدم بکشند ماندگاری و شرف جبهه مقاومت به سد محکمیست که جلوی رسیدن آنها به این دو هدف را بگیرد!
۷ اکتبر برای بر هم زدن این توافق پشت پرده بود و عصبانیت دشمن از ناکامی محض در همین اهداف!
سید آب پاکی را روی دستشان ریخت! به ایشان فهماند که حتی سرگرم لبنان هم نمیشود. کنار فلسطین برای نرسیدن ناتو به این استعمار_نوین خواهد ایستاد!
@parakande_del
امشب میلاد برترین و شریف ترین خلقت خدای متعال در همهی کائنات است
همه را طفیلی وجود او قرار داد و کرامت و نعمت را به واسطه او بر بشریت به اتمام رسانید
رزق همهی موجودات گوشه چشم نگاه او، رفع همهی بلیات به یمن دعای او و آرامش کائنات به حرمت لوای اوست
حاشا که تشیع، زیباترین شب هویتیِ اسلام را کمتر از اعیاد دیگر پاس بدارد و نسبت به تببین عظمت این شخصیت بیمثال کوتاهی کند
نیاز ما به همدلی اسلامی، دست یاری ما به هدف وحدت اسلامی و دست خیبری ما به جهت نابودی دشمنان اسلامی بیش از هر زمان دیگری منادی میخواهد
مبروک لجمیع امة الاسلامية
و لجمیع شعوب المقاومة ..
مباشرا لاخوان و الاخوات الفلسطینیة
@parakande_del
سیاههای برای اضطراب_های_مقدس!
- آیا در شرایط فعلی آرایش صحنه و وضعیت میدان شکوه پیروزی #مقاومت را تداعی میکند؟! خیر
- آیا شهادتِ فرماندهان خوشنام مقاومت، بیاهمیت و به سادگی قابل جبران است؟! خیر
- آیا گسترهی شکست #سایبری و امینتی-اطلاعاتی حزب الله در روزهای اخیر قابل کتمان است؟! خیر
- آیا میتوان به این زودیها ولو با چند قطعنامه و آتش بس، اتمام این روزهای تلخ و این جنگ های همهجانبه را متصور بود؟! خیر
و دها سوال دیگر که هیچ کس در این زد و خورد ترکیبی و #جنگ_هیبریدی انکار نمیکند و نخواهد کرد؛
" پس چرا آرامیم و از پیروزی دم میزنیم؟! "
دست کم به سه علت مشخص که شاید دهه هشتادی ها و نودی ها بیش از همه به شنیدن آن نیاز دارند:
✅ ۱. #جبههی_مقاومت، در طول حیات خودش در همه گسترهی جغرافیایی خود از لبنان و سوریه گرفته تا ایران و عراق، روزهایی به مراتب سیاه تر و سنگین تر پشت سر گذاشته است. روزهایی که بوی شکست و نابودی کامل خود را استشمام کرده و در آستانه فروپاشی مطلق و از دست دادن دستکم یکی از سنگرهای محکم خود بوده است اما در اوج دردها و شهادت فرماندهان و بزرگانش، در اوج فشارهای بین المللی و اتفاق دشمنانش، در دل بحران ها و ناامیدیها با یقین و توکل، با صبر و ایمان، سرافراز بیرون آمده است!
این تککلمه ها برای نسل جدید انقدر غریب است که فقط میپرسد این حرف ها را بیخیال؛ موشک و انفجار و ترور متقابلش کو؟! اما برای کسانی که تموز را دیده اند، حضور داعش را در بوکمال و موصل لمس کرده اند و از کربلای 4 روایت میکنند همین کلمات معنای دیگری دارد!
در وقایعی که نام بردم و ده ها موقعیتی که نگفتم همه چیز تمام شده بود! هیچ تحلیل و هیچ تحلیلگری ما را موفق ارزیابی نمیکرد! هیچ چاره ای جز تسلیم و عقب نشینی وجود نداشت اما دست غیبی خدا و عنایت حضرت حجت ارواحنافداه فراتر از محاسبات همه حتی خودی ها بود!
افزایش قدرت امروز ما و کاهش قدرت امروز دشمنان ما صحنه ای به مراتب متفاوت رقم زده که لحظه ای دلنگرانی برای #مردان_میدان باقی نمیگذارد!
این شهادت ها به شرط تلاش شبانه روزی رزمندگان [که هست] برای ما نوید پیروزیست نه شکست!
✅ ۲. برای نخستین بار در 50 سال اخیر، در جنگ صورت گرفته با اهریمن و استکبار [که همهی نیروهای فکری و پشتیبانی و میدانی خود را هم به میدان آورده] تنظیمگر میدان و دست برنده یعنی طراح سناریوی جنگ و #مهاجم پیشبرنده، "ما " هستیم!
نخستین بار است که برای جلوگیری از یک توافق نامبارک و جلوگیری از نابودی شرف و حیثیت فلسطینیان، حملهی پیش دستانه ای صورت گرفت که دشمن خوابش را هم نمیدید و حالا در موقعیتی قرار گرفته که نه به مفاد آن توافق رسیده و نه همان وضعیت قبلی و اولیهی خود را به دست آورده است!
آنها حمله میکنند که آبروی از دست رفته خود را احیا کنند و به پیروزی مشخص و قطعی برسند در حالی که #جبههی_شمال در سیطرهی سید و مرز جنوب دیگر مثل قبل پذیرای آنها نیست!
آنها جز به نابودی کامل جبههی مقاومت رضایت نمیدهند چون برای اولین بار نقشهی جنگ را پیش روی خود نمیبینند و سردرگم تنها به نابودی کامل #حماس و #حزب_الله و #انصار_الله میاندیشند!
✅ ۳. ما در همه اینسال ها علاوه بر خط مقدم توپ و تانک ها، جبهه جنگی دیگری هم داشتیم که تا دل تهران و بیروت و دمشق هم کشیده شده بود و آن #جنگ_روانی دشمن در متهم ساختن، و ذهنیتی با عنوانِ عدمِ مشروعیتِ جنگیدنِ جبههی مقاومت بود. همه جهان ما را گروهک های تروریستی میدیدند که آرامش جهان را بر هم زدیم و بیهدف اسرائیل و سگ های هار منطقه را میترسانیم در حالی که توان مقابله هم نداریم.
در داخل کشورها هم شو راه انداخته بودند که عامل بدبختی های سیاسی و اقتصادی شما نانیست که #جمهوری_اسلامی از دهان شما بیرون میکشد و بدون هیچ توجیه منطقی و عقلایی به مردم فلسطین و سوریه و لبنان میرساند!
اما امروز اوضاع فرق کرده؛ روز به روز این مظلومیتها و مقاومت ها جامعهی منصف جهانی و مردم بینا و آزادهی عالم را به ما مشتاقتر میکند و دل های آنان را مجذوب اسلام و این مکتب با اصالت میسازد! غیرت رزمندگان مقاومت، استقامت و پایداری فلسطینی ها و یمنی ها و امروز اهالی لبنان، همهی جهان را شگفت زده و متلاطم کرده است! مقاومت پس از سال ها به برکت همین خونها توانست حقانیت و اَصالت و مبانی خود را که بر پایهی ظلم ستیزی و #مبارزه_با_استکبار است به سایر نقاط عالم صادر کند!
امروز همهی جهان میداند فلسطین کجاست، همه جهان میداند چه کسی زورگویی میکند، همه جهان مطالبهی کنترل این غده سرطانی منطقه را دارد و پایتخت_نشین_های_مقاومت، مطالبه انتقام میکنند!
این نقطه درست همان نقطهی حرکت ما به سوی #ظهور است که همهی آزادگان عالم را همراه ما خواهد ساخت و #تمدن_اسلامی را پدید خواهد آورد!
#ما_ایستاده_ایم
@parakande_del
پراکنده_دل!
خاطره نابی بشنوید به بیان سید_عزیز_مقاومت از: رهبر معظم انقلاب ... عمق جان میشینه این کلام https:/
توصیهی نجات بخش سید را مجدد استماع کنید👆👆
#بازنشر
در این روزها همهی ما بیش از هر زمانی به این نسخه_طلایی نیاز داریم. درست در همان لحظاتی که از بغضِ خونِ بر زمینریختهی شهدا و از اشتیاق انتقام، در آستانهی تردید و خستگی بودید خودتان را با این چند دقیقه خلوت آرام کنید!
جان ما به فدای تک تک ثانیه های خلوت سید و یارانش
برای #رزمندگان_مقاومت دعا کنید
@parakande_del
هدایت شده از خط رهبری
🔰 #تحلیل | درباره تعطیلی درس حجتالاسلام والمسلمین مجتبی خامنهای و حاشيه پردازی ها
✏️ نویسنده: حجتالاسلام محمودی، طلبه حوزه علمیه قم و مدرس معارف اسلامی
📝 بعد از خبری که حجتالاسلاموالمسلمین مجتبی خامنهای فرزند رهبر معظم انقلاب و از اساتید و مدرسین حوزه علمیه قم در آغاز سال تحصیلی و کلاس #درس_مجازی خود اعلام کردند #روایتها و تحلیلهای مختلفی از علت تصمیمگیری ایشان مطرح شد.
اما توجه به برخی نکات برای فهم درست موضوع و اسیر کژ روایتها و تحلیلهای انحرافی نشدن ضروری است:
1⃣ به صورت کلی در سابقهی تاریخیِ تعطیلی دروس بزرگ و پرمخاطب حوزه های علمیه [نظیر درس ۱۶۰۰ نفره ایشان] جز کسالت و پیشامدهای شخصی اساتید، علت دیگری هم به صورت پرتکرار دیده میشود. توجه به این سنت اخلاقی فضلای حوزوی خالی از لطف نیست.
🔸 پرهیز از شهرت و احتیاط اخلاقی در قبول تعداد شاگردان زیاد، #تواضع و تقوای ایشان در مقابل اساتید پا به سن گذاشتهتر و نکاتی اخلاقی از این قبیل، خیلیها را به یاد ماجرای رد رساله نویسی پس از امام راحل(ره) توسط پدر بزرگوارشان انداخت که آنجا هم در پاسخ تحلیلهای سطحینگر یا #انحرافی معاندین و ضدانقلاب قریب به این مضمون فرموده بودند: «شما اصلا نسبت به فضای حوزه آشنایی ندارید...»
2⃣ نکتهی دیگری که در این اتفاق باید مورد توجه قرار گیرد توجه به سطح علمی ایشان به گواه غالب اساتید، بزرگان و مراجع زمان حاضر است که اساسا این تصمیم را ارزشمند و محل توجه قرار میدهد. طبق قواعد حوزوی انتخاب درس این تعداد شاگرد و درخواست های پس از اعلام تعطیلی درس، معانی معتنابهی دارد!
یعنی مسئله تعطیلی درس اساتید، حتی فرزند مراجع مشهور ذاتا این میزان توجه و سروصدا را در پی ندارد مگر اینکه درس استاد از حیث علمی از دروس پررونق و متفاوت حوزه علمیه به شمار آید.
🔹 در غیر اینصورت و در حالتی که استاد به #قوت_علمی شهره نباشد به قاعده دروس خارج حوزههای علمیه که هیچ انتفاع خاصی جز علم استاد شامل حال شاگردان نمیشود، اعلام تعطیلی درس نه تنها بازخوردی به همراه ندارد بلکه موجب عزلتنشینی و عدم توجه حوزویان به شخص استاد میگردد که در این مورد و در همین زمان کوتاه خلافش دیده میشود.
3⃣ شانیت، توان علمی و جایگاه ایشان در میان اهل علم و فضیلت دقیقا همان چیزیست که ضدانقلاب و #جریان_سکولار حوزوی تاب دیدن آن را ندارند و با آشفتگی در هر موقعیتی علیه ایشان موضع گیری های خیالی میکند!
🔸 باتوجه به این نکات بسیاری از حرفها و تحلیلها در رابطه با تعطیلی این درس را باید براساس این چارچوب و نکات برشمرده شده فهم کرد و اسیر کژروایتها و تفاسیر مغرضانه یا دنیاطلبانه نشد.
@rahbari_plus
پیشنهاد میشود رییس جمهور محترم را هر چه سریعتر به کشور بازگردانند!
متاسفانه هر روز که در سفر اخیر میگذرد انتخاب کلمات، جنس موضع گیریها در موقعیت حساس منطقه و عدم اشراف ایشان در عمل به پروتکل های سیاسی، برای جبهه مقاومت بیشتر گران تمام خواهد شد!
در خوشبین ترین حالت باید بگوییم تیم رسانه ای و سیاسی همراه، توان مدیریت فضا و اخبار منتشره از دیدارهایشان را ندارد!
ولی به صورت کلی همه میدانیم که نیت ایشان از کلماتی که بر زبان میآورد چنانچه مخابره میشود ضدجبهه و سوء نیست
لذا جای این برآشفتگی را ندارد
منتها این سادهدلی در سفر دیپلماتیک توجیهپذیر نیست!
@parakande_del
سال گذشته در همان ایام طوفان الاقصی بعد بازگشت از سوریه جلسه ای خدمت تعدادی از دانشجویان دغدغه مند و انقلابی مقطع ارشد دانشگاه تهران بودم
با بغض و عطش میپرسیدند در این برههی حساس برای کمک به جبهه مقاومت و اثربخشیِ جدی چه کنند؟! سه پیشنهاد داشتم که در تصور اولیهی ذهنشان چندان جذاب نبود!
گمانشان پیشنهاد کارهای میدانی و موثرتری بود چنانکه سایر کارشناسان هم پیشنهادهایی با جذابیت و آب و تاب بیشتر به آنها داده بودند!
آنجا گفتم #جبهه_مقاومت امروز نه تصمیمگیر استراتژیک در سطح عمومی و دانشجویی نیاز دارد که کِی بزند کِی نزند نه نیروی رزم میدان مثل هشت سال دفاع مقدس! تضمین دادم اگر همت کنند با همین سه کار در اوج نیاز مقاومت به کار میآیند و کنشگری فعال خواهند داشت!
از آن جمع تقریبا هفت نفر پای کار آمدند و به یکی از مجموعه های فعال مجازی در سوریه و لبنان متصل شدند
در ماجرای اعزام تعدادی از رزمندگان مجروح لبنانی که به ایران منتقل شدهاند یکی از مصائبِ فعلی، عدم تسلط کادر درمان و همراهان ایرانی به لهجهی شامی است. بلافاصله تماس گرفتم و همان هفت نفر هم به کار آمدند!
امروز با رفقایشان تماس تصویری گرفتند و طلب حلالیت کردند که وقتی توصیه فوری به فراگرفتن لهجه شامی کردم بعد از جلسه با دوستانشان تمسخر میکردند که از راه دور جز همین فعالیت های فیس-بوکی کجا به دردشان میخورد! و امروز حسرت میخورند!
دغدغه های مقدس و پشتکارِ انجامِ حرکتی مستمر بر پایه همین دردها؛ خیلی زودتر از آنکه فکرش را میکردند به کارشان آمد
#سرعت_تحولات_منطقه به گونهایست که هر کار موثر و هدفمندی، نه در بلند مدت بلکه فراتر از زمانی که تصور میکنید شما را به عنصر فعال و کنشگر صحنه مبدل میکند!
حرص خوردن کافی نیست!
@parakande_del
هدایت شده از ENGHELAB.IR
50.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مستند «در لباس سربازی» | قسمت اول
🔸 «در لباس سربازی» روایتی ویژه از حضور رهبر معظّم انقلاب در جبههها از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی تا ترور ایشان در تیرماه سال ۶۰ است.
🔹در این مستند، برخی تصاویر، فیلمها، اسناد و همچنین خاطرات شفاهی خودگفتهی آیتالله خامنهای از دوران دفاع مقدس برای نخستین بار منتشر شده است.
🌷 هفته دفاع مقدس
🇮🇷 | خانه انقلاب اسلامی
📲 | @enghelab_ir
95-07-03.mp3
8.07M
✅#میثاق_طلبگی
🔰حضرت علامه مصباح یزدی «رحمه الله علیه»
💠تقویت رابطه با خدا؛ ملاک اولویت علوم
در افتتاحيه سال تحصيلی 95 – 96
تاریخ: شنبه, 3 مهر, 1395
@parakande_del
AUD-20220818-WA0005.mp3
9.92M
✅#میثاق_طلبگی
🔰حضرت علامه مصباح یزدی «رحمه الله علیه»
💠نعمت بزرگ طلبگی و تکلیف ما
در دیدار با جمعی از طلاب
@parakande_del