eitaa logo
خط رهبری
2.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.3هزار ویدیو
96 فایل
🔰«خط رهبری»: صفحه ویژه تولیدات مربوط به رهبر انقلاب در خبرگزاری #فارس ✔️ تبیینِ شخصیت، مواضع، مطالبات و نظام فکری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 | چرا اثر کار معلمین ماندگار است؟ 📝 مخاطبین شما [معلمان] در بهترین سنّ تأثیرپذیری و تربیت‌پذیری هستند؛ مخاطبین شما کسانی هستند که آنچه را شما یادشان میدهید تا آخر عمر فراموش نمیکنند؛ این خیلی مهم است. ما مرتّباً معلومات یاد میگیریم، به حسب اختلاف سن و اختلاف حافظه‌ی افراد، از این طرف یاد میگیریم، از آن طرف فراموش میکنیم، امّا آنچه را در یاد گرفته‌ایم، فراموش نمیکنیم؛ معمولاً تا آخر عمر فراموش نمیکنیم. مَثَل معروف عربی است که «اَلعِلمِ فِی الصِّغَر کَالنَّقشِ فِی الحَجَر» یا «کَالنَّقرِ فِی الحَجَر»؛ مثل این است که شما روی سنگ یک چیزی را نقش کنید و نقر کنید، یعنی آنجا بشکافید روی سنگ را و به‌اصطلاح کار کنید روی سنگ و بنویسید؛ این محو‌شدنی نیست و همیشه هست؛ مخاطب شما این [جور] است. ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ @rahbari_plus
🔰 | سیلی ملت ایران به دشمنان در توطئه اغتشاشات ۱۴۰۱ 🔸 «طرّاحی این اغتشاشهای پاییز گذشته در اتاقهای فکر انجام گرفت؛ طرّاحی‌اش آنجا ‌شد. طرّاحی جامعی هم انجام دادند؛ طرّاحی در اتاقهای فکر غربی، پشتیبانی مالی و رسانه‌ای و تسلیحاتی به وسیله‌ی دستگاه‌های ‌امنیّتی غربی. پشتیبانی کردند؛ هم پشتیبانی مالی کردند، هم پشتیبانی تسلیحاتی کردند، هم پشتیبانی رسانه‌ای وسیع و گسترده ‌انجام دادند. پادویی‌اش را به وسیله‌ی تعدادی از عناصر خائنی که پشت به وطن کرده بودند انجام دادند؛ پادویی‌اش را عناصری ‌کردند که به کشورشان کردند... یک عدّه هم پیاده‌نظامِ اینها در داخل بودند. این پیاده‌نظام ترکیبی [بود] از تعداد ‌معدودی آدمهای ، تعداد بیشتری آدمهای و احساساتی و کم‌عمق و جمعی هم اراذل و .» ‌۱۴۰۲/۰۳/۱۴ 🔹 خط رهبری به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ایام ، گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره‌ی ابعاد این حادثه و چگونگی شکست خوردن دشمنان در توطئه علیه ملت ایران را بازخوانی می‌کند. ➕ متن کامل را اینجا بخوانید. @rahbari_plus
📝 | تعطیلی یک درس و تحلیلهای خنده‌دار ضدّانقلاب ✏️حجت‌الاسلام والمسلمین صلح میرزایی، عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد حوزه 🔹۱)‌ بارها استاد مجتهدی تهرانی(ره) از ورع و شدید آیت الله سیّد مجتبی خامنه‌ای تمجید می‌کرد. بعدها از کارکنان دفتر قم حضرت آقا نیز این توصیفات را شنیدم. و در جلساتی که خدمت حاج آقا مجتبی رسیدم نیز این ورع را یافتم. 🔹۲) در حوزه‌های علمیه،‌ کرامتهای رفتاری را دیده یا شنیده‌ایم که وقتی برای دیگران تعریف می‌کنیم یا باور نمی‌کنند یا تعجّب می‌کنند. یکی از اساتید بنده دو هفته اول را به نمی‌آمد تا درسهای دیگر اساتید تشکیل شود. چون دیده بود که سالهای قبل،‌ با تشکیل کلاس ایشان،‌ جذابیت درسشان آنقدر بالا بود که دروس دیگر اساتید را تعطیل می‌کرد. 🔹۳)‌ اخیراً خبری منتشر شد که ۱۶۰۰ نفر از طلاب مقطع خارج حوزه‌های علمیه قم و مشهد و دیگر استانها برای شرکت در درس آیت الله سید مجتبی خامنه‌ای ثبت نام کرده‌اند اما ایشان در اولین روز درس، تعطیلی موقت این درس را اعلام کرده‌اند. 🔹۴) تعطیلی درس آیت الله سیّد مجتبی خامنه‌ای،‌ بسیار مورد توجّه و گفتگو و تحلیل قرار گرفت. امّا آنچه علّت حقیقی تصمیم ایشان می‌تواند باشد اقتدای ایشان به سیره‌ی است. علمای اخلاقی گاهی که درس خود را پررونق می‌دیدند برای تربیت نفس خود آن درس را تعطیل می‌کردند مگر اینکه حجّتی می‌یافتند تا با آن احتیاط اخلاقی خود، مخالفت کنند. 🔹۵) باخبر شدم برخی از علمای بزرگ و شاگردانشان از ایشان خواسته‌اند درس را برقرار نمایند و امیدوارم این درس پراستفاده تشکیل گردد. آنچه باعث خنده است تحلیلهای و مادّی ضدّانقلاب و منافقان است که با نگاه دنیوی خود به تحلیل این پدیده‌ها می‌پردازند. @rahbari_plus
📝 «جنگ حقیقتاً آینه‌ی تمام‌نمای ظرفیت‌های ملت ایران بود.» ۱۳۸۴/۰۶/۳۱ @rahbari_plus
🔰 | با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، محمد مخبر مشاور و دستیار رهبری شد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آقای دکتر محمد مخبر را به عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب و وظیفه ایشان را امتداد سیاست مدبرانه دولت شهید رئیسی برای شناسائی و بکارگیری نیروهای جوان و نخبه جهت کمک به دستگاههای مختلف، تعیین کردند. متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحيم جناب آقای دکتر محمد مخبر دام توفیقه با عنایت به خدمات متعهدانه و تأثیرگذار جناب‌عالی در عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی بویژه در دولت شهید رئیسی، و سیاست درست و مدبرانه‌ی بکارگیری و جوانان پرانگیزه و تلاشگر در اجرای طرحهای گوناگون، شما را به عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب میکنم. انتظار میرود در امتداد سیاست مزبور، شناسائی نیروهای و همکاری با آنان را با برنامه‌ریزی منطقی، پی گرفته و در کمک به دستگاههای دولتی و غیره از آن بهره‌برداری نمائید. توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت میکنم. سیدعلی خامنه‌ای ۲ مهر ۱۴۰۳ @rahbari_plus
🔰 | درباره تعطیلی درس حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی خامنه‌ای و حاشيه پردازی ها ✏️ نویسنده: حجت‌الاسلام محمودی، طلبه حوزه علمیه قم و مدرس معارف اسلامی 📝 بعد از خبری که حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی خامنه‌ای فرزند رهبر معظم انقلاب و از اساتید و مدرسین حوزه‌ علمیه‌ قم در آغاز سال تحصیلی و کلاس خود اعلام کردند و تحلیل‌های مختلفی از علت تصمیم‌گیری ایشان مطرح شد. اما توجه به برخی نکات برای فهم درست موضوع و اسیر کژ روایت‌ها و تحلیل‌های انحرافی نشدن ضروری است: 1⃣ به صورت کلی در سابقه‌ی تاریخیِ تعطیلی دروس بزرگ و پرمخاطب حوزه های علمیه [نظیر درس ۱۶۰۰ نفره‌ ایشان] جز کسالت و پیشامدهای شخصی اساتید، علت دیگری هم به صورت پرتکرار دیده می‌شود. توجه به این سنت اخلاقی فضلای حوزوی خالی از لطف نیست. 🔸 پرهیز از شهرت و احتیاط اخلاقی در قبول تعداد شاگردان زیاد، و تقوای ایشان در مقابل اساتید پا به سن گذاشته‌تر و نکاتی اخلاقی از این قبیل، خیلی‌ها را به یاد ماجرای رد رساله نویسی پس از امام راحل(ره) توسط پدر بزرگوارشان انداخت که آنجا هم در پاسخ تحلیل‌های سطحی‌نگر یا معاندین و ضدانقلاب قریب به این مضمون فرموده بودند: «شما اصلا نسبت به فضای حوزه آشنایی ندارید...» 2⃣ نکته‌ی دیگری که در این اتفاق باید مورد توجه قرار گیرد توجه به سطح علمی ایشان به گواه غالب اساتید، بزرگان و مراجع زمان حاضر است که اساسا این تصمیم را ارزشمند و محل توجه قرار میدهد. طبق قواعد حوزوی انتخاب درس این تعداد شاگرد و درخواست های پس از اعلام تعطیلی درس، معانی معتنابهی دارد! یعنی مسئله تعطیلی درس اساتید، حتی فرزند مراجع مشهور ذاتا این میزان توجه و سروصدا را در پی ندارد مگر اینکه درس استاد از حیث علمی از دروس پررونق و متفاوت حوزه‌ علمیه به شمار آید. 🔹 در غیر اینصورت و در حالتی که استاد به شهره نباشد به قاعده‌ دروس خارج حوزه‌های علمیه که هیچ انتفاع خاصی جز علم استاد شامل حال شاگردان نمی‌شود، اعلام تعطیلی درس نه تنها بازخوردی به همراه ندارد بلکه موجب عزلت‌نشینی و عدم توجه حوزویان به شخص استاد میگردد که در این مورد و در همین زمان کوتاه خلافش دیده می‌شود. 3⃣ شانیت، توان علمی و جایگاه ایشان در میان اهل علم و فضیلت دقیقا همان چیزیست که ضدانقلاب و حوزوی تاب دیدن آن را ندارند و با آشفتگی در هر موقعیتی علیه ایشان موضع گیری های خیالی میکند! 🔸 باتوجه به این نکات بسیاری از حرف‌ها و تحلیل‌ها در رابطه با تعطیلی این درس را باید براساس این چارچوب و نکات برشمرده شده فهم کرد و اسیر کژروایتها و تفاسیر مغرضانه یا دنیاطلبانه نشد. @rahbari_plus
🖼 | سیلی ملت ایران به اغتشاشگران @rahbari_plus
🖼 | سیلی ملت ایران به اغتشاشگران ▪️ نسخه استوری @rahbari_plus
🔰 | اغتشاش برنامه‌ریزی‌شده 📝 «[در اغتشاشات سال ۱۴۰۱]، دختر جوانی درگذشت؛ خب حادثه‌ی تلخی بود، دل ما هم سوخت، ولی واکنش به این ‌حادثه بدون اینکه تحقیقی شده باشد، بدون اینکه هیچ گونه امر مسلّمی وجود داشته باشد، این نبود که یک عدّه‌ای بیایند ‌خیابان را ناامن کنند، ناامنی را برای مردم به وجود بیاورند، امنیت را به هم بزنند، را آتش بزنند، از روی سر زن ‌محجّبه بکشند، مسجد و حسینیّه را به آتش بکشند، بانک را به آتش بکشند، ماشین‌های مردم را آتش بزنند. واکنش به یک ‌قضیّه‌ای که حالا تأسّف‌آور هم هست، موجب نمیشود که یک چنین حرکاتی انجام بگیرد؛ این حرکات عادّی نبود، طبیعی نبود. ‌این اغتشاش داشت؛‌ این اغتشاش برنامه‌ریزی‌شده بود. اگر قضیّه‌ی این دختر جوان هم نبود، یک بهانه‌ی دیگری ‌درست میکردند برای اینکه...در کشور درست کنند، درست کنند.» ‌۱۴۰۱/۰۷/۱۱ @rahbari_plus
🖼 | جنگِ سرتاپا افتخار ▪️نسخه استوری @rahbari_plus
🔰 | شروین حاجی پور مشمول عفو ۱۷ ربیع رهبر انقلاب شد 🔸 «شروین حاجی پور» با انتشار ویدئویی از پایان روند رسیدگی به پرونده خود خبر داد و اعلام کرد که پرونده او شامل شده است. @rahbari_plus
🔰 | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چگونه به موضوع «جهاد و مبارزه» می‌نگرند؟ 🔸 در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی زندگی یک مبارزه است، مبارزه‌ای مستمر: «زندگی یک مبارزه است، کل زندگی عبارتست از یک مبارزه‌ی بلند مدت، مبارزه با عوامل طبیعی، مبارزه با موانع اجتماعی، مبارزه با درون خود انسان که مبارزه‌ی با نفس است. دائم انسان در حال مبارزه است.» ۱۳۸۱/۳/۸ 🔹 البته حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مبتنی بر آموزه‌های دینی معنا و تعریفِ خاصی را برای مفهوم «جهاد و مبارزه» قائل هستند و هرگونه تلاش و کوششی را به‌صورت عام و کلی جهاد نمی‌دانند: «هر تلاشی را نمیشود گفت جهاد. در جهاد، حضور و رویاروئی با دشمن، مفروض است. انسان یک تلاشی میکند، دشمنی در مقابل او نیست؛ این جهاد نیست. اما یک وقت شما میخواهید یک تلاشی را انجام دهید، که بخصوص یک دشمنی سینه به سینه‌ی شما ایستاده است؛ این میشود جهاد.» ۱۳۹۰/۰۱/۰۸ ➕ متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید. @rahbari_plus
🔰 | فردا آئین گرامیداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در محضر رهبر انقلاب برگزار می‌شود 🔸همزمان با هفته‌ی گرامیداشت ، چهارشنبه 4 مهرماه پنجمین آئین سراسری تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. همچنین این برنامه دارای با استان‌های سراسر کشور نیز خواهد بود. @rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | فیلمی تاریخی از اعطای درجه به احمد کاظمی، نورعلی شوشتری، قاسم سلیمانی و سرداران محسن رضایی، محمدباقر قالیباف و اسماعیل قاآنی توسط رهبر انقلاب و فرمانده معظم کل قوا @rahbari_plus
🔰 | ماموریت ویژه برای مخبر ✏️ محسن مهدیان 🔸 حکم رهبرانقلاب برای آقای مخبر به جهت مختلف قابل اعتنا است و انتظار می رود به موجب این حکم یکی از چالش های جدی کشور در حوزه شناسایی و تربیت و بکارگیری مدیران جوان و نخبه و انقلابی مورد توجه قرار گیرد. درباره این حکم چند نکته حائز اهمیت است. 1⃣ یکم. به موجب این حکم مسیر نخبه گزینی و انتخاب مدیر جوان در دولت شهید رئیسی باید امتداد پیدا کند. طبیعی است که این مهم با فرض رعایت مردمسالاری و انتخاب و سرکار آمدن دولت جدید است. 2⃣ دوم. انتخاب عنوان مشاور و دستیار نشان می دهد این مساله چه میزان برای رهبرانقلاب راهبردی و دارای اهمیت است. از این منظر نباید این حکم را صرفا در بکارگیری و قدردانی از جناب مخبر تقلیل داد. 3⃣ سوم. چالش مدیریت از مسائل اصلی و چه بسا اولویت دار کشور است. بی تردید ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی و غیره در همین حوزه است. واقعیت اینست که ما نتوانستیم به نسبت نیاز کشور و تغییرات محیطی و اقتضای زمانی مدیر تربیت کنیم. 4⃣ چهارم. شناسائی و تربیت و بکارگیری مدیر نیازمند یک عزم ملی است. چه بسا لازم است یکبار مرور شود که چرا قوانین و سازمان ها و مراکز علمی و دانشگاهی که در این حوزه متولی هستند نتوانستند نقش موثری در اصلاح نظام مدیریتی کشور داشته باشند؟ 5⃣پنجم. نفتی بودن کشور یک عامل مهم در پنهان شدن نقص مدیریت در حکمرانی است. درآمد نفت باعث شده است نسلی از مدیران هزینه ای ایجاد شوند که کسری شان پشت سر بودجه های دولتی پنهان بماند. از طرفی آمد و شد های اتوبوسی و سیاسی مدیران باعث بی ثباتی مدیریت در کشور و انگیزه پائین برای ورود مدیران نخبه شده است. همه اینها باعث می شود مدیرضعیف پنهان و مدیرکارآمد شناسائی نشود. 6⃣ششم. فهم درست از جوانگرایی یکی از موضوعات اساسی است که به موجب این حکم باید مورد اعتنا قرار گیرد. اینکه میان استفاده از مدیران باتجربه و بکارگیری مدیران جوان چطور می توان تعادل ایجاد کرد. 7⃣هفتم. مفهوم مدیر نخبه باید دقیق شود. مدیر نخبه تنها مدیرکارشناس و مسلط بر فن نیست. ما به مدیرانی نیاز داریم که از بن دندان به توانائی هایی داخلی اعتماد داشته باشند. مدیرانی که عقلانیت و شجاعت را توامان دارند و دچار لکنت در تصمیم گیری یا تصمیمات ذوقی و مزاجی نمی شوند. به مدیرانی نیاز داریم که با مبانی انقلاب آشنا باشند که بتوانند در بزنگاه ها درست تصمیم بگیرند. مدیری که اساسا جهادی تربیت شده است. تحول گراست و دغدغه عدالت داشته باشد و اهل مبارزه و دفاع از مظلوم و مستضعف است. اهل تهجد و شب زنده داری باشد. مدیری که با موضوعات علمی روز دنیا آشنایی دارد و سهم دنیای مجازی و جهت دادن به افکار عمومی و تکنولوژی های مرتبط با مدیریت شناختی را می شناسد و نسبت به تهدیدات آن مطلع است و از فرصت های آن بهره می برد. 🔸 خلاصه کلام بیانیه گام دوم انقلاب در بکار گیری مدیرجوان و انقلابی پیشروی جناب مخبر است. تحقق این نقش تاریخی برای جوانان در ارتقای دوره دولت سازی و پیشبرد مرحله جامعه سازی و تمدن سازی در لابه لای چندخط حکم رهبری انقلاب مستتر است. بسم الله. /همشهری @rahbari_plus
🔰 | طرّاحی اغتشاش در اتاق‌های فکر کشورهای غربی 📝 «طراحی این اغتشاشهای پاییز گذشته در اتاقهای فکر کشورهای غربی انجام گرفت؛ طراحی‌اش آنجا ‌شد. طراحی جامعی هم انجام دادند؛ طراحی در ، پشتیبانی مالی و رسانه‌ای و تسلیحاتی به وسیله‌ دستگاه‌های ‌امنیتی غربی. هم پشتیبانی مالی کردند، هم پشتیبانی تسلیحاتی کردند، هم پشتیبانی رسانه‌ای وسیع و گسترده ‌انجام دادند. پادویی‌اش را به وسیله‌ تعدادی از عناصر خائنی که پشت به وطن کرده بودند انجام دادند؛ پادویی‌اش را عناصری ‌کردند که به کشورشان خیانت کردند؛ از اینجا رفتند خارج و مزدور و عامل سیاست‌های دشمن ایران شدند؛ نه فقط دشمن اسلام و ‌دشمن جمهوری اسلامی، [بلکه] دشمن ایران. یک عده هم پیاده‌نظام اینها در داخل بودند. این پیاده‌نظام ترکیبی [بود] از تعداد ‌معدودی آدمهای مغرض، تعداد بیشتری آدمهای غافل و احساساتی و کم‌عمق و جمعی هم اراذل و ؛ اینها هم پیاده‌نظام این بودند. از اتاقهای فکر دشمنان در کشورهای غربی بگیرید تا اراذل و اوباش خیابانهای تهران و بعضی شهرهای دیگر؛ این، ‌مجموعه‌ این حرکت بود.» ‌۱۴۰۲/۰۳/۱۴ @rahbari_plus