آیا میدانید وقتی یک جوجهلات میخواهد خودش را در سطح یک منطقه مطرح کند ، چه میکند؟
میرود و خودش را با گندهلات آن منطقه گلاویز میکند تا از آمدن اسمش کنار یک فرد شناخته شده در منطقه ، برای خودش شخصیت و بزرگی ایجاد کند!
آقای دارابی و آقای جبرائیلی مواظب باشید شما آن فرد شناخته شده نباشید که #علی_علیزاده به واسطهی تعاریف و لایوهای شما برای خودش ، اسم و رسمی دست و پا کند و پایگاه اجتماعی او وسعت یابد!
فعالیت این تحلیلگرِ مدافع نظام از مرکز #جنگ_ترکیبی بر علیه جمهوری اسلامی [یعنی شهر لندن انگلیس] ، اعتماد کردن به او را بشدت دشوار میکند و شما با رفتارتان [خواسته یا ناخواسته] در حال جمع آوری اعتماد برای او هستید!
البته قبل از شما دو عزیز باید به صدا و سیما گلایه کرد ، که حدود ۶ماه پیش در شبکهی دوسیما به عنوان کارشناس سیاسی با این فرد ارتباط زنده برقرار کرد و او را در شناساندن به مردم یاری نمود!
آیا کارشناسان سیاسی نایاب شده بودند که این فرد بر روی آنتن رسمی صدا و سیما حاضر شد؟
پارس خبر👇🏻
@parse_khabar_es
پیامبر(ص) با «جامعهسازی» مردم را به دین دعوت میکند نه با «تربیت فردی»
🔘 شاید خیلیها نخواهند از نظر فردی دیندار باشند و با خدا ارتباط برقرار کنند ولی اکثر انسانها انگیزههای اجتماعی دین را میپسندند
🔘 دین میخواهد دو کار انجام بدهد: ۱. ارتباط شما را با خدا برقرار کند ۲. در جامعه وضعیتی ایجاد کند که به شما ظلم نشود و آزاد باشید؛ این دومی را همه میپسندند!
🔘 مهمترین کار پیامبر و بیشترین دستورهای دین، ابتدائاً برای رابطۀ انسان با خدا نیست؛ برای آزادسازی جامعه از ظلم و طغیان است
🔘 انبیاء برای رهاسازی انسان از فشارهای اجتماعی آمدهاند، وقتی فشارها برداشته شد انسان برای رابطه با خدا آماده میشود
🔘 کار اصلی پیغمبر هدایت بهصورت اجتماعی است نه اینکه دانهدانه آدمها را با موعظه و تربیت فردی، هدایت کند
____
مردم وقتی یک طلبه را میبینند غالباً به یاد ارتباط فردی انسان با خدا میافتند که این برای خیلیها جذاب نیست، حتی ممکن است گمان کنند که این طلبه میخواهد رابطه با خدا را به ما تحمیل کند! همین تصور باعث میشود آنها از دین فرار کنند.
ممکن است خیلیها از نظر شخصی، انگیزهای برای دینداری نداشته باشند. انگیزۀ فردیِ دینداری یعنی انسان جدای از زندگی حداقلی دنیا، این نیّت را داشته باشد که با خدا ارتباط خوب و عمیق برقرار کند. خیلیها شاید نخواهند عمیقاً با خدا ارتباط برقرار کنند و از نظر فردی دینداری کنند امّا اکثر انسانها انگیزههای اجتماعی دین را میپسندند.
دین دو کار انجام میدهد؛ یکی اینکه میخواهد ارتباط شما را با خدا برقرار کند، دیگر اینکه میخواهد در جامعه وضعیتی ایجاد کند که به شما ظلم نشود و آزاد باشید؛ چنین چیزی را همه میپسندند. ممکن است انسان نخواهد دیندار بشود، دوست نداشته باشد نماز بخواند، امّا دوست دارد راحت زندگی کند، کسی او را غارت نکند و دیگران او را آزاد بگذارند. دین، این کار دوم را هم انجام میدهد. دین، انسانها را از ظلم و جامعه را از طغیان آزاد میکند برای اینکه به خدا برسند.
مهمترین کاری که پیامبر میکند و بیشترین دستورهایی که دین میدهد ابتدائاً برای برقراری رابطۀ انسان با خدا نیست بلکه برای آزادسازی جامعه از ظلم و طغیان است؛ مثل داوری که در زمین مسابقه سوت میزند تا دعوا تمام بشود و هرکسی بتوانند مهارت و استعداد خود را در زمین نشان بدهد.
وظیفۀ اصلی پیامبر، این است که زمینه را برای هدایت ما ایجاد کند، یعنی ما را از ظلمها و فشارهای بیرونی، و از علاقههایی که به ما تحمیل شده و انگیزههای غلطی که بهخاطر محیط ناسالم در ما ایجاد شده است، نجات بدهد. وقتی از اینها رها شدیم، میفرماید: «حالا میخواهی خدا را انتخاب کنی یا نه؟»
اصل ماجرای هدایت، همین بخش است، نه اینکه پیامبر بخواهد دانه دانه آدمها را با موعظه و تربیت فردی، هدایت کند. کار اصلی پیغمبر، مدیریت اجتماعی است و اساساً هدایت، بهصورت اجتماعی است نه فردی.
رهبر انقلاب میفرماید: نه امام صادق(ع)، نه پیغمبر اسلام(ص) و نه همۀ انبیای عالم، روششان این روشها نبوده؛ مدرسهبازی و موعظهکاری و تربیت فردی، کار انبیاء نیست... انبیا میگویند برای ساختن انسان باید محیط متناسب، محیط سالم، محیطی که بتواند او را در خود بپروراند، ایجاد کرد و بس.» (طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن، ص304)
کاری که انبیاء میکنند اساساً اجتماعی است؛ چون این جامعه است که زمینۀ انحراف را برای انسان پدید میآورد. علامۀ طباطبایی(ره) میفرماید: «هر جا قوا و خواصّ اجتماعی با قوا و خواصّ فردی معارضه کند، قوا و خواصّ اجتماعی بهخاطر اینکه نیرومندتر است بر قوا و خواصّ فردی غلبه کند.» (ترجمه تفسیر المیزان، ج4، ص153) پیغمبر باید قوای اجتماعی را سامان بدهد و نگذارد جامعه بهطور غلط بر فرد غلبه کند.
یک علت مهم دینگریزی این است که ما دین را به عنوان یک امر اجتماعی معرفی نکردهایم، آن هم امر اجتماعی آزادساز و جلوگیریکننده از ظلم و طغیان. علّت دیگر دینگریزی این است که خیلی از افراد جامعهگریز هستند، جامعهپذیر نیستند، حوصلۀ حضور در جامعه را ندارند، از تعامل با مردم بدشان میآید و اساساً موجود اجتماعی نیستند.
مقدمۀ دینپذیری، جامعهپذیری است. انسانها را فرارکننده از جامعه بار نیاورید بلکه انسانها را اجتماعی بار بیاورید تا به دین علاقه پیدا کنند. بخشی از دینگریزی موجود در جامعۀ ما بهخاطر نوع آموزشهای دینی ما ایجاد میشود که افراد را بهقدر کافی «اجتماعی» بار نمیآوریم.
پارس خبر👇🏻
@parse_khabar_es
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی شهید آوینی سوار تاکسی شده و در میانه راه متوجه میشود که هیچ پولی به همراه خود ندارد!
🔹️خاطری ای که با دل نوشته ایشان تلنگری معنی شده است برای بیداری ما از غفلت!!!
شادی روحش صلوات🌹
#راهیان_نور_مجازی
پارس خبر👇🏻
@parse_khabar_es
19.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#علی_علیزاده و مبانی او را بیشتر بشناسید!!!
⚠️پروژهی عبور از ولایت فقیه از مدت ها پیش نزد برخی تحلیلگران خارج نشین و به ظاهر مدافع نظام کلید خورده است. در این بین امید دانا با به کارگیری عباراتی همچون ایزدنشان برای رهبر، قصد داشت برای مخاطبانش رهبر معظم را از مقام ولایت فقیه خارج نماید و ایشان را در قامت یک پادشاه معرفی کند. و امروز علی علیزاده یکی دیگر از خارج نشینان به ظاهر مدافع نظام که در شهر لندن انگلیس سکونت دارد ، اینگونه مخاطبین خود را به عبور از ولایت و تفکرات رهبری سوق میدهد.🔺
⚠️واضح است آن چیزی که این تحلیلگران به علت اختلاف مبانیشان با جمهوری اسلامی به دنبال آن هستند ، ایرانی بدون اسلام و ولایتفقیه است و اکنون افراد انقلابی و مذهبی باید از خود بپرسند که آیا صحیح است تولیدات رسانهای چنین فردی با چنین مبنایی را منتشر کنند؟
⚠️پس از تجربهی #امید_دانا آیا عقلانیست که دوباره توسط قشر مذهبی و انقلابی برای یک شخصیت غیر قابل اعتماد پایگاه اجتماعی ساخته شود؟
پارس خبر👇🏻
@parse_khabar_es
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم شور و شوق دختران روزه اولی
اینجا اصفهان است همان جایی که برخی بخاطر دیدن چند بی حجاب فکر میکنند دینداری سقوط کرده است.
جنگ به شدت ترکیبی است؛ دقیقا از جایی میخوری که فکرشو نمیکردی...
پارس خبر👇🏻
@parse_khabar_es
10.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقوا فراتر از اخلاق
چرا در قرآن کریم و نهجالبلاغه بیشتر از تقوا سخن گفته شده تا اخلاق؟
تقوا تنها عامل حل همه مشکلات اخلاقی و غیر اخلاقی
اصلاح #برداشتهای_ناروا از دین، شبکه۳، حوالی ۴صبح
پارس خبر👇🏻
@parse_khabar_es
مرگ بر دیکتاتور.mp3
3.12M
دیکتاتور کیست و چهمیکند؟
چرا مسئولان نالایق عوض نمیشوند؟
پارس خبر👇🏻
@parse_khabar_es
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرزوی خانمهای #بی_حجاب قبل از انقلاب
روزگاری زنان این سرزمین میگفتند:
"اگرکشورمان استقلال و آزادی داشته باشد،حاضریم #حجاب به سر کنیم"
وامروزبه هردو آنها رسیدهایم.
اگربرای ما #تبیین میشد که مادران ما چه آرزوهایی دردوران #پهلوی داشتند و امروز بسیاری از آنهامحقق شده خیلی ازمشکلات حل میشد
پ.ن: فیلم مربوط به دکتر هما ناطق استاد دانشگاه تهران است که بعدها هم ضدانقلاب شد
پارس خبر👇🏻
@parse_khabar_es
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعا ۷۰ درصد مردم ایران بیدین شدن؟!!
#فضای_مجازی روی ما هم اثر گذاشته؟!
نقدی علمی بر نظرسنجی موسسه گمان
به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی
پارس خبر👇🏻
@parse_khabar_es
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراجع، خمسی که از مردم دریافت میشه را چیکار میکنن؟!
یک دقیقه با قرآن در #بهار_قرآن
پارس خبر👇🏻
@parse_khabar_es
دستگیری عوامل ساخت فیلم غیراخلاقی در منطقه شهیون دزفول توسط سازمان اطلاعات فراجا
🔹در پی انتشار کلیپی ضداخلاقی و هنجارشکن در فضای مجازی که تنفر و انزجار و نارضایتی خانواده های متدین و انقلابی را بدنبال داشته، موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس اطلاعات شهرستان دزفول قرار گرفت، با بررسی های بعمل آمده مشخص شد کلیپ توسط یک گروه گردشگری (تریپاپ) در جزیره تفریحی سد دز بخش شهیون شهرستان دزفول تهیه و منتشر گردیده است.
🔹لذا باهماهنگی قضایی گرداننده این گروه گردشگری به هویت معلوم، اهل و ساکن دزفول را شناسایی و دستگیر، کمپ غیرمجاز آنها نیز جمع آوری و متهم با قرار صادره روانه زندان گردید.
🔹گفتنی است فرد دستگیر شده دارای سوابق محکومیتی مشابه، گرداننده تورهای غیرمجاز گردشگری در محاکم قضایی با صدور حکم تعلیق در این زمینه می باشد.
پارس خبر👇🏻
@parse_khabar_es