معرفی کتاب دیپلماسی آمریکا در قرن بیست و یکم/نویسنده:هنری کیسینجر
مترجم:ابوالقاسم راه چمنی
هنری کیسینجر، برای هر محقق و پژوهشگر عرصه مطالعات بینالمللی نامی شناخته شده است. وزیر خارجهی اسبق آمریکا و نویسندهی کتابهای بیشمار در عرصهی مطالعات سیاست خارجی آمریکا و مسائل منطقهای و بینالمللی، در آخرین نوشتهی خود، ضمن بررسی روندهای سیاست خارجی آمریکا، منافع این کشور را در دورههای مختلف ارزیابی کرده و در نهایت، چالشها و تهدیدات پیش روی آن را برشمرده است.
کیسینجر در کتاب خود، در قالب چهار فصل منطقهی و سه فصل موضوعی، کلیهی مسائل خرد و کلان مرتبط با سیاست و روابط خارجی آمریکا را مدنظر قرار داده است. وی در فصل اول؛ با عنوان: «آمریکا در اوج» ضمن بررسی نگرشها و دیدگاههای کارگزاران سیاست خارجی، راهبردهای کلان آمریکا در سیاست خارجی و نظام بینالملل را مورد توجه قرار داده است.
فصل دوم؛ به منطقهی اروپا و آمریکا در سیاست خارجی آمریکا اختصاص یافته است. کیسینجر، در این فصل ضمن بررسی عوامل همگرایی دو سوی اقیانوس اطلس در دوران جنگ سرد، به عوامل همگرایی و واگرایی در دوران جدید میان آن دو توجه نموده و نسبت به ظهور گرایشهای واگرایانه در بخش اروپایی هشدار داده است و در نهایت، ضمن رد سیاست کنارهگیری از اروپا یا استیلا بر آن، سیاست همکاری برای انجام تعهدات جهانی را پیشنهاد نموده است.
کیسینجر، در فصل سوم کتاب به منطقه نیمکره غربی پرداخته و در آن بیشتر، مسائل کشورهای آمریکای لاتین را مورد توجه قرار داده است. در این میان؛ کشورهای کلمبیا، برزیل و مکزیک بیشتر مورد واکاوی قرار گرفته است. نویسنده، در این فصل به چالشهای آمریکا در نیمکره غربی؛ بهویژه مواد مخدر و حکومتهای مخالف با آمریکا پرداخته است.
در فصل چهارم؛ مسائل آسیا و بهویژه برخی کشورها؛ مانند: ژاپن، دو کره و چین مورد توجه و امعان نظر بیشتری قرار گرفته است. کیسینجر ضمن برشمردن چالشهای آمریکا در شبهجزیرهی کره و طرح دیدگاههای مختلف در مورد روابط آمریکا و چین، پیشنهادات خود را درباره سیاستهای آینده آمریکا در زمینهی کشورهای مزبور مطرح و ضمن طرفداری سرسختانه از روابط معقول با چین، نسبت به دیدگاههای افراطی علیه چین انتقاد کرده است. نویسنده، در خصوص شبه جزیرهی کره به سیاستهای مماشاتگونهی کلینتون نسبت به کره شمالی انتقاد نموده است.
فصل پنجم؛ به خاورمیانه و آفریقا اختصاص یافته است که در این میان، مسئلهی صلح خاورمیانه و نیز عراق بیشترین توجه نویسنده را معطوف خود کرده است. کیسینجر، نسبت به صلح خاورمیانه؛ ضمن غیرعملی دانستن توافقات گذشته، راهحلهای خود را بهطور مبسوط ارائه کرده است و درباره عراق، ضمن بررسی گزینههای مختلف، از گزینهی برکناری صدام حمایت کرده است. نویسنده، در مورد ایران ضمن برشمردن مجموعهای از اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران، به اندک بودن اختلافات دو کشور تأکید نموده و معتقد است که ایران و آمریکا دارای اختلافات اندکی هستند. در فصل ششم؛ جهانی شدن و مسائل مرتبط با آن بهویژه نظام مالی جهان، بحرانهای مالی و اقتصادی کشورهای مختلف و روند جهانی شدن؛ و منافع و چالشهای آمریکا مورد توجه قرار گرفته است.
در فصل هفتم؛ با عنوان «صلح و عدالت» سه مکتب فکری که شالوده و اساس سیاست خارجی آمریکا را شکل دادهاند، از لحاظ تاریخی و نظری مورد بررسی قرار گرفتهاند.
کیسینجر، در کتاب خود مسائل را بر اساس گرایشهای فکریاش که مبتنی بر «منافع محوری» در سیاست خارجی است؛ دستهبندی و بررسی کرده است. وی، در این کتاب ضمن مطالعهی سیاست خارجی آمریکا؛ با جهتگیریهای مختلف، سیاست خارجی دولتهای این کشور را در دورههای مختلف نیز مورد ارزیابی قرار داده است و در این میان، بیشترین انتقاد را نسبت به سیاست خارجی دولت کلینتون داشته و از سیاست خارجی دولتهای جمهوریخواه طرفداری بیشتری نموده است.
کتاب «دیپلماسی آمریکا در قرن 21» که مؤسسه مطالعات و تحقیقات بینالمللی تهران آن را ترجمه و تنظیم کرده است؛ از جمله منابعی است که به تفصیل و از زوایای مختلف، سیاست خارجی آمریکا و در کنار آن، مسائل و چالشهای مهم مناطق و کشورهای گوناگون را مورد بررسی قرار داده است. علاقهمندان و محققان مطالعات بینالملل و مسائل آمریکا با مطالعهی این کتاب میتوانند اطلاعات مناسبی درباره روند سیاست خارجی آمریکا از گذشته تا به حال، منافع و چالشهای آن، دورنمای سیاست خارجی آمریکا در مورد مناطق و موضوعات مختلف و چالشهای مناطق و کشورهای مختلف به دست آورند.
The-new-imperialism_Ketabnak_67063.pdf
918.6K
کتاب زبان اصلی The New Imperialism / نویسنده:David Harvey
People around the world are confused and concerned. Is it a sign of strength or of weakness that the US has suddenly shifted from a politics of consensus to one of coercion on the world stage? What was really at stake in the war on Iraq? Was it all about oil and, if not, what else was involved? What role has a sagging economy played in pushing the US into foreign adventurism? What exactly is the relationship between US militarism abroad and domestic politics? These are the questions taken up in this compelling and original book. In this closely argued and clearly written book, David Harvey, one of the leading social theorists of his generation, builds a conceptual framework to expose the underlying forces at work behind these momentous shifts in US policies and politics. The compulsions behind the projection of US power on the world as a "new imperialism" are here, for the first time, laid bare for all to see.
✔️
Anghlab-va-telym-va-trbyt_Ketabnak_102056.pdf
10.66M
انقلاب و تعلیم و تربیت /نویسنده:آ. ماکارنکو
مترجم:شاپور رزم آزما
زندگینامه و بررسی روشهای آموزشی ماکارنکو
هر کسی که در قلمرو آموزش و پرورش بکار و فعالیت اشتغال داشته باشد مالا" شیفته و مجذوب تجارب آنتون ماکارنکو مربی برجسته اتحاد شوروی و همچنین مهارت خارق العاده ابداعات و روشهای وی در زمینه تعلیم و تربیت خواهد گردید. ماکارنکو تمامی دوران حیات پربارش را وقف آموزش و پرورش نسل جوانتر نمود و سیستم خاصی بصورت گروهی برای تربیت اطفال ابداع کرد و هم او خود به تنهایی قادر بود به نحو احسن از این شیوه بهره گیرد.
سرانجام با برخوردی از تجاربی که کسب کرده بود توانست کتابهای ارزندهاش: "راهی بسوی زندگی" ، " زیستن را بیاموزیم" و بالاخره "کتابی برای پدران و مادران" را به رشته تحریر کشد که تالیفات وی در نهایت با اقبال فراوان مردم، در اتحاد شوروی و در خارج از آن مواجه شد و به زبانهای مختلف نیز ترجمه گردید.
عقاید و افکار شخصیتهای موجود در تالیفات و نوشتههای ماکارنکو که از مسائل و معضلات تعلیم و تربیت نشات میگیرند ، یک بار دیگر این نکته را به اثبات میرسانند که هنر تدریس تا حد زیادی به شخصیت و منش انسان بستگی پیدا میکند و اینکه شخصیت فرد معلم نیز با برخورداری از خاصیت اصلاحپذیری، با وظایفی که انجام میدهد ، به پیش میرود و جلا مییابد. به هر تقدیر زندگی ماکارنکو آمیزهای بود از ایثار و کار و تلاش انسانی که هر فکر و احساس وی به آینده مرتبط میشد.
Jaygah-aghdamat-taminy-va-trbyty-dar-ghanoun-mjazat-aslamy_Ketabnak_113100 (1).pdf
399K
جایگاه اقدامات تأمینی و تربیتی در قانون مجازات اسلامی/ نویسنده:علی رزمان
قانون در مقابل جرم دو نهاد متفاوت با مجازات پیش بینی کرده است ، که به آنها اقدامات تأمینی و تربیتی گفته می شود . اقدامات تأمینی معمولاً در مواقعی که مرتکّب حالت خطرناک یا حالت مزمن داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد . تجربه نشان داده است پاره ای از مجرمان (مجرمان به عادت ، مجرمان مبتلا به امراض روحی و روانی ) از درک واقعیت فلسفه مجازات عاجزند وآثار ارعابی آنرا احساس نمی کنند ، بنابراین به فعالیّت های بزهکارانه خود ادامه خواهند داد ودفاع جامعه در مقابل چنین افرادی منحصراً بااعمال مجازات تأمین نمی گردد .این اقدامات گاهی نسبت به مجانین برای حفظ جامعه از خطرات آنها وگاهی نسبت به مجرمین خطرناک اعمال می شود مثلاً ممکن است اقدام تأمینی در مورد اراذل و اوباش اعمال شود. اقدامات تربیتی نیز اقداماتی است که نسبت به دسته خاصی از مجرمین اعمال می شودوجنبه آموزشی ، اصلاحی و ارشادی دارند . این تدابیربیشتر نسبت به اطفال و نوجوانان بزهکار اجرا می شوند ؛برای مثال نگهداری این کودکان و نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت و فرستادن آنها به مؤسسه آموزشی و فرهنگی به منظور تحصیل و حرفه آموزی اقدامات تربیتی محسوب می شوند. البتّه در مورد مجرمین دیگر نیز اقدامات تربیتی اعمال می شود. برای مثال در تعویق مراقبتی دادگاه می تواند دستوری مبنی بر گذراندن دوره یا دوره های خاص آموزش ویادگیری مهارتهای اساسی زندگی یا شرکت در دوره های تربیتی ،اخلاقی ، مذهبی ،تحصیلی یا ورزشی مقرّر کند .این اقدامات و مجازات ها ،هردوبه دنبال هدف واحدی یعنی پیشگیری از انجا
Jaygah-faktvrhaye-trbyty-dar-peyshgyry-az-artkab-jraym_Ketabnak_114609.pdf
364.4K
جایگاه فاکتورهای تربیتی در پیشگیری از جرایم/نویسنده:احمد رضائیان راد حامد مینا
پیشگیری را می توان یکی از راهبردهای اساسی در حوزه کنترل اجتماعی بر شمرد که دربردارنده مجموعه راهکارهای مستقیم و غیر مستقیم با هدف ایجاد امکانات و موقعیتهای بازدارنده از وقوع جرم و کجروی طراحی و تدوین می شود. در ایران، هنوز فقدان سیاست گذاری جامع در این عرصه بیش از پیش احساس میشود. پیشگیری از وقوع جرم که مؤثرترین و بهترین راه مبارزه با رفتار کجروانه و ناهنجاریهای اجتماعی است، جایگاه والا و ارزشمندی در سیاست جنایی کشورها دارد. پیشگیری از جرم طبق تعریف «لایحه پیشگیری از وقوع جرم» عبارت است از «پیش بینی، شناسایی و ارزیابی خطر وقوع جرم و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای از بین بردن یا کاهش آن». در طول قرون متمادی، اتخاذ چنین تدابیر و اقدامات به منظور حفظ حقوق فردی و اجتماعی و تأمین امنیت همه جانبه افراد، توجه دانشمندان علوم مختلف و سیاست مداران را به خود معطوف داشته است. بزهکاری را میتوان به منزله یک بیماری اجتماعی تلقی نمود که باید معالجه شود. مسلماً برای مبارزه با هر مرضی باید ابتدا آن را شناخت و به زمینههای پیدایش آن پیبرد، سپس بیمار را نجات داده و از بروز دوباره این عارضه پیشگیری نمود. چنانچه بزهکاری یک عارضه و آسیب اجتماعی تلقی شود، لذا «قشر نوجوان» به عنوان یکی از اقشار آسیبپذیر جامعه در معرض ابتلا به این عارضه هستند یا به نوعی به آن دچار شدهاند. بررسی علتها، سبب میشود که مسئولین مربوط، به چگونگی شکلگیری اعمال نابهنجار شناخت پیدا کنند، آنگاه شیوههای صحیح و مناسب مبارزه با آنها را جستجو نمایند
Day Trading and Swing Trading the Currency Market_ Technical and Fundamental Strategies to Profit from Market Moves ( PDFDrive ).pdf
4.93M
دانلود کتاب زبان اصلی Day Trading and Swing Trading the Currency Market: Technical and Fundamental Strategies to Profit
How to Day Trade for a Living_ A Beginner’s Guide to Trading Tools and Tactics, Money Management, Discipline and Trading Psychology ( PDFDrive ).pdf
2.19M
How to Day Trade for a Living: A Beginner’s Guide to Trading Tools and Tactics, Money Management, Discipline and Trading Psychology
دانلود کتاب زبان اصلی مدیریت بازاریابی استراتژیک
Never Split the Difference_ Negotiating As If Your Life Depended On It ( PDFDrive ).pdf
1.38M
دانلود کتاب زبان اصلی Never Split the Difference: Negotiating As If Your Life Depended On It
Social Media Marketing ( PDFDrive ).pdf
4.97M
کتاب زبان اصلی Social Media Marketing
The 5 Second Rule_ Transform your Life, Work, and Confidence with Everyday Courage ( PDFDrive ).pdf
12.52M
دانلود کتاب زبان اصلی The 5 Second Rule: Transform your Life, Work, and Confidence with Everyday Courage
01-How-to-Write-a-Better-Thesis-Springer-International-Publishing-2014.pdf
1.93M
دانلود کتاب زبان اصلی How to Write a Better Thesis
howsuccessfulpeoplethink-changeyourthinkingchangeyourlife-150414064712-conversion-gate01-ID-3023c225-7df9-4268-9ab4-d2b9cb3d4c62.pdf
739.3K
دانلود کتاب زبان اصلی How Successful People Think
Advanced Techniques in Day Trading_ A Practical Guide to High Probability Day Trading Strategies and Methods ( PDFDrive ).epub
7.37M
دانلود کتاب زبان اصلی Advanced Techniques in Day Trading: A Practical Guide to High Probability Day Trading Strategies and Methods
The New Trading for a Living_ Psychology, Discipline, Trading Tools and Systems, Risk Control, Trade Management (Wiley Trading) ( PDFDrive ).pdf
13.15M
دانلود کتاب زبان اصلی The New Trading for a Living: Psychology, Discipline, Trading Tools and Systems, Risk Control, Trade Management (Wiley Trading)
با درود به پژوهشگران عزیز و گرامی از امشب هر شب 10 کتاب به زبان اصلی در رشته های مختلف دانشگاهی در کانال انتشارات پژوهشگران پارسه بارگزاری خواهد شد کسانی که جهت افزایش رزومه خویش می خواهند نسبت به ترجمه این کتابها اقدام نمایند می توانند اقدام به ترجمه این کتابها نموده و در انتشارات پژوهشگران پارسه به نشر و تالیف و چاپ رسانند جهت نشر و چاپ این کتابهای ترجمه شده و آثار خلق شده توسط پژوهشگران با مدیریت انتشارات پژوهشگران پارسه به تلفن 09136729270 و یا آی دی آن در ایتا تماس حاصل فرمائید
انتشارات پژوهشگران پارسه
دانلود کتاب زبان اصلی How to Write a Better Thesis
این کتاب در مورد نوشتن بهتر پایان نامه است
خجسته باد اورمزد روز آغاز دیماه در گاهشماری ایران باستان و نخستین جشن دیگان
اورمزد روز از ماه دی؛ جشن دیگان خجسته باد
امروز، اورمزد روز و دیماه به سال 3762 زرتشتی برابر با 25 آذرماه 1403 خورشیدی آغاز ماه دی در گاهشماری زرتشتیان است.
درگذشت اشوزرتشت در روز خور از ماه دی و چهار جشن دیگان در روزهای اورمزد، دیبهآذر، دیبهمهر و دیبهدین، روزهای ویژه در ماه دی هستند.
در ماه دی چهار جشن ماهیانه با نام دیگان هست که به ترتیب اورمزد روز برابر با 25 آذرماه، دی بهآذر برابر با 2 دیماه، دی بهمهر بابر با 9 دی و دیبهدین برابر با 17 دیماه خورشیدی هستند. واژهی «دی» به چم(:معنی) آفریدن و آفریدگار برابر با واژهی اورمزد است. زرتشتیان همانند جشنهای ماهیانهی دیگر در این چهار روز در نیایشگاهها گردهم میآیند وجشن دیگان را به شادمانی برگزار میکنند.
اردیبهشت روز برابر با 27 آذرماه خورشیدی، آیین نیایش گروهی در آتشکدهی تهران به کوشش انجمن موبدان از ساعت 16 در آتشکدهی تهران برگزار میشود. هر جا روشنایى هست، راستی نیز هست. از اینرو زرتشتیان به سوی روشنایى و نور نیایش مىکنند و اردیبهشت امشاسپند نگهبان این برترین آفرینش اهورایی است.
وهمن، ماه، گوش، رام، برابر با 26 آذرماه و 6، 8 و 15 دیماه خورشیدی، روزهای نَبُر، روزهای پرهیز از خوردن گوشت است که به آن نَبُر گفته میشود. درآیین دیرین ایرانیان، پاسداری از جانوران سودمند از كارهای ارزشمند و سفارش شده است. زرتشتیان در روزهای نَبُر از كشتار چهارپایان سودمند و خوردن گوشت آنها پرهیز میكنند.
خور روز از ماه دی برابر با 5 دیماه خورشیدی، روز درگذشت اشوزرتشت است. بنابر گفتهی تاریخنویسان اشوزرتشت، پیامآور ایرانی، در سن 77 سالگی، هنگامی که با یارانش در آتشکدهی بلخ به نیایش بودند با یورش دشمن همگی جان باختند. در این روز زرتشتیان برای پاسداری از ارزشهای نیکِ آموزههای اشوزرتشت، با باشندگی موبدان در آدریان گردهم میآیند و با خواندن آفرینگان به نیایش میپردازند. همچنین آنها به یاد درگذشتگان خود به آرامگاه میروند. زرتشتیان در این روز آش و خوراکیهای سنتی را فراهم و دهش می کنند.
آیین دینی گاهنبار چَهرهی میدیاریم گاه 10 تا 14 دیماه، پنجمین چَهرهی گهنبار هر سال مَیدیارم نام دارد. این چَهره از روز مهر تا ورهرام به مدت پنج روز برگزار میشود. مَیدیاریم به چم(: معنی) میانهی آرامش، هنگامهی آرامش و استراحت کشاورزان است. در این روز زرتشتیانَ تهران، یزد، کرمان، شیراز،اصفهان، کرج و خارج از کشور در نیایشگاهها گردهم میآیند. پیش از سپیده دم نخستین روز از گهنبار، 10 دیماه، آیین واج یشت در آتشکدهها و گاهنبار خانههای زرتشتیان برگزار میشود.
ورهرام روز برابر با 14 آذرماه خورشیدی، روز نیایش همگانی در نیایشگاه شاهورهرام ایزد است. واژهی ورهرام به چم پیروزی و ورهرام ایزد به چم پیروزی قابل ستایش است. زرتشتیان هر ماه در این روز به نیایشگاههای خود میروند و به نیایش و داد و دهش میپردازند. زرتشتیان برای نیایش همواره سِدره بر تن و کمربند کُشتی بر کمر دارند. پختن خوراکهای سنتی زرتشتیان با همازوری و همراهی هم و یاری دهشمندان و پذیرایی از نیایشکنندگان از سنتهای این روز است.
اشتاد روز برابر با 20 آذرماه خورشیدی، به کوشش گروه ورزش همگانی ورهرام جهاندیدگان زرتشتی در آدریان بزرگ تهران گردهم آمده و همراه با نیایش به برنامههای شاد و برپایی جشنواره خوراکهای سالم میپردازند.
در گاهشمار زرتشتی هر سال 12 ماه و هر ماه 30 روز دارد که هر ماه نامی ویژهی خود را دارد. نام نخستین روز ماه اورمزد و نام روز پایانی انارام است. از سویی نام دوازده ماه سال در میان نام روزها نیز جای دارد و زرتشتیان برابری نام روز و ماه را جشن میگیرند.
یاد روز 25 آذرماه:
– 25 آذرماه، در سال 1329 خورشیدی، دكتر مصدق نماینده اول تهران و هموندان (:اعضا) كمیسیون نفت، گزارش خود را به مجلس دادند و پشنهاد كردند كه قرارداد سال 1933 ایران و انگلستان لغو و صنعت نفت ایران ملی و در دست دولت قرار گیرد و درآمد ان ثروت ملی صرف عمران، پیشرفت كشور و بهبود سطح زندگانی ایرانیان (نه پرداخت حقوق كارمندان و هزینه های جاری دولت) شود.
– 25 آذرماه 1347 خورشیدی، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که اجرای نظام نوین آموزش و پرورش کشور قطعی شده و با اجرای این نظام تحصیلات عمومی که شامل دو دوره شش ساله است به سه دوره تبدیل خواهد شد.
– 25 آذرماه، جشن دیگان در گاهشمار زرتشتی.
Ebi - Khorshid Khanom [www.Ahangimo.com].mp3
8.69M
آهنگ خورشید خانم از ابی
|جشن دیگان، روز آفرینش چهارپایان|
دی ماه مهمی در ایران باستان است و آن را به چهارقسمت تبدیل میکردند و بیشترین جشن در این ماه اتفاق میافتد.
۱۵ دی ماه را روز آفرینش چهارپایان مینامیدند. این روز به نام «مِدیاریم گاه» به معنای «میان سال» در این ماه برگزار میشده است.
در این روز جشن میگرفتند، شراب مینوشیدند و برای چهارپایان که قرار بود زمستانی سخت پیشرو داشته باشند، علوفه تدارک میدیدند.
جالب اینجاست ایدهی اصلی آفرینش و روزی به نام خدا یا دادار در دی ماه شکل میگیرد. نگاهی مختص ایرانیان باستان.
به نظر میرسد ایده برگزاری این جشن بعد از جنگهای صلیبی به اروپا راه پیدا کرده و کریسمس مسیحیان و جشن در دی ماه برگرفته از این ایده باشد.
@AsrTarikh
آغاز نامنویسی نوبت اول کنکور ۱۴۰۴
نامنویسی آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم در دانشگاههای فرهنگیان و تربیتدبیر شهید رجائی از امروز آغاز میشود و تا شنبه پیشرو (اول دی) ادامه خواهد داشت.
Svdayi_Ketabnak_133171.pdf
6.38M
کتاب سودایی /نویسنده:جان ماکسول کوتسی
مترجم:محسن مینو خرد
برنده جایزه نوبل ۲۰۰۳، جایزه بوکر، جایزه فمینا
بخشی از متن کتاب:
او از کار خودش چندان حرفی نمی زند مبادا ثریا را خسته کند. زندگیش از راه درس دادن تو دانشگاه صنعتی کیپ تاون می گذرد. زمانی استاد زبانهای مدرن بوده و از وقتی کرسی زبانهای باستانی و مدرن برای صرفه جویی ورچیده شده، استادیار علوم ارتباطات شده است. به او هم مثل همه ی کسانی که بهینه سازی شده اند، اجازه داده شده شاگرد به اندازه کافی باشد یا نباشد، سالی یک درس در حوزه ی تخصصی ش تدریس کند. امسال او شاعران رومانتیک درس می دهد. باقی ساعتهاش را «ارتباطات مقدماتی» و «ارتباطات پیشرفته».
با آن که هر روز ساعتها سر ماده درسی جدیدش وقت می گذارد، اولین جمله ی کتاب درسی «ارتباطات مقدماتی» را یاوه میداند: «جامعه ی بشری زبان را آفریده تا ما بتوانیم افکار، احساسات و مقاصد خود را به یکدیگر منتقل کنیم.» عقیده خودش، که ازش حرفی نمی زند این است که زبان از آواز سرچشمه می گیرد و آواز از این که انسان نیاز دارد روح بیش از حد بزرگ و کم و بیش تهی اش را پرکند از آوا.
در این بیست و پنج سال زندگی دانشگاهی اش سه کتاب نوشته که هیچ کدامشان نه سروصدایی کرده و نه حتا کمترین توجهی برانگیخته است: اولی درباره ی اپرا (بویتو و افسانه ی فاوست)، دومی درباره ی مکاشفات همچون جلوه ی اروس (مکاشفات ریچارد سنت ویکتور) سومی درباره ی وردزورث و تاریخ (وردزورث و بار سنگین گذشته ها)...