eitaa logo
پاسخ های ناب | مرتضی احمدی | آرامش و لذت
16.2هزار دنبال‌کننده
223 عکس
623 ویدیو
11 فایل
مرتضی احمدی|سطح ۴ حوزه علمیه تخصصی ارشد تفسیرقرآن سابقه‌ی پاسخگویی درمرکز شبهات حوزه علمیه قم انتخاب همین کانال به عنوان برترین کانال حوزه قم😍 اینجا دین را شیرین یاد میگیریم واز آن لذت میبریم.❤ ارتباط بامدیر @mortaza31314 دوره‌های تخصصی ما @doorehhhh
مشاهده در ایتا
دانلود
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌️رسوایی‌های پی در پیِ امید نادان ! سکانس اوّل : اربعین حکومتی ست ! حکومت نباید از پول بیت‌المال برای مراسمات مذهبی ایرانیان در اربعین هزینه کنه این کارها باورنکردنیه وقتی مشکلات وجود داره! 😡 سکانس دوّم : اربعین حکومتی نیست ! مراسم پیاده‌روی اربعین یک مراسم ملّی و تمدّنی بزرگه و باعث هژمون ایران میشه. حکومت حق داره هر چقدر که لازمه براش هزینه کنه! 🙂😬اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً انتشارش با شما خوبان 🌹 کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
حرم حضرت معصومه سلام الله علیها نائب الزیاره شما هستیم ان شاءالله
♨️شبهه بعضی از اشخاص که میگویند خمس در زمان صفویه باب شده و زمان ائمه اطهار فقط زکات مال بوده چه بگوییم❓ به سه دلیل خمس از زمان نزول قرآن کریم وجود داشته است و در قرآن نیز به آن تصریح شده است: یک. معنای وسیع کلمه «غنیمت» در آیه41 انفال، که شامل همه موارد خمس می‌شود. دو. روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام در مورد وجوب خمس که در کتاب‌های فقهی هزار سال قبل آمده است. سه. تصریح علمای شیعه و اهل‌تسنن به وجوب خمس از همان صدر اسلام. علاوه بر موارد فوق به چند نکته در مورد خمس دقت فرمائید: 1️⃣ خمس در زمان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله بوده و حتی حضرت، برای گرفتن خمس بخش‌نامه صادر کردند.[نیشابوری، ج ۱، ص ۳۵ و الطبقات الکبری، ابن سعد، ج ۱، ص ۲۸۴ و تاریخ مدینةالدمشق، ابن عساکر، ج ۴، ص ۳۳۱.] همچنین در عصر امامان علیهم‌السلام بوده است. 2️⃣ در عصر حضور ائمه علیهم‌السلام و آغاز غیبت صغرا کتاب‌های فقهی بسیاری از سوی علمای شیعه نوشته شد که در آنها به بحث خمس تصریح شده است. [رجال، نجاشی، ص۵۸] و حتی گاهی از خرید کالا با پولی که خمس آن را پرداخت نکرده‌اند، نهی کرده‌اند. ✅بنابراین خمس از صدر اسلام بوده است و در زمان‌های مختلف کم و بیش اجرا می‌شد؛ و هیچ ربطی به دوران صفویه ندارد. برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید. 👇👇 https://btid.org/fa/news/203953 انتشارش با شما خوبان 🌹 کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
♨️شبهه آیا این دو روایت با هم متناقض نیست یک روایت میگوید شفاعت ما شامل انسانی که نماز را سبک می شمارد نمیشود یکی دیگه میگوید هیچ کدامتون وارد جهنم نمیشوید❓ حضرت صادق علیه السلام فرمودند: «إِنَّ شَفَاعَتَنَا لَا تَنَالُ مُسْتَخِفّاً بِالصَّلَاةِ؛ شفاعت ما اهل بیت علیهم‌السلام به کسانی که نماز را سبک بشمارند، نخواهد رسید» الإمامُ الصّادقُ عليه السلام :و اللّه ِ، لا يَدخُلُ النّارَ مِنكُم أحدٌ، فتَنافَسُوا في الدَّرَجاتِ... امام صادق عليه السلام :به خدا سوگند احدى از شما به دوزخ نمى رود. پس براى رسيدن به درجات [بهشت] با هم رقابت كنيد...❓❓❓ ✅جواب نکته اول ✅👌شفاعت امری مسلم است و اصل آن از محکمات روایات می‌باشد. همچنین شیعیان دوازده امامی، جهنم(برزخ) نمی‌روند و اگر هم جهنم رفتند بعد از مدت کوتاهی از آنجا نجات می‌یابند و این نیز امر مسلّمی است.(حتی همه‌ی انبیاء هم به شفاعت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیاز دارند(شفاعت مختص گنهکاران نیست در ادامه بیان خواهد شد)) نکته دوم 👌👌شاید منظور از شفاعت در روایت مورد درجات بهشتی باشد؛ یعنی اینکه اگر کسی نماز را سبک بشمارد، شفاعت ما در رسیدن به درجات بالاتر بهشت شامل حال او نمی‌شود. 👌کما اینکه درباره حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها میگوییم ما را در رسیدن به درجات بالای بهشت شفاعت کن یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی‏ لِی فِی الْجَنَّةِ‏ نکته سوم «استخفاف صلاة»(سبک شمردن نماز) در روایات دارای معنای و مصادیق متعدد است👇👇 1⃣ سبک شمردن نماز به معنای «تارک نماز» است. «کلینی، كافي، اسلامية، ج‏2، ص386». در این صورت اگر تارک نماز، منجر به انکار ضروری دین[نماز] شود، اصلا مورد شفاعت واقع نخواهد شد؛ زیرا مساوی با کفر است.(در این صورت این شخص شیعه نمُرده است پس اصلا منافات ندارد) 2⃣ سبک شمردن نماز به معنای نماز همراه با ریا است. «نهج الفصاحة، ص738». در این صورت نیز معنای روایت مشخص است؛ زیرا نماز ریایی مورد قبول خداوند واقع نمی‌شود؛ بنابراین شفاعت در مورد خصوص نماز نیز شامل حال این شخص نخواهد شد. 3⃣ استخفاف نماز به معنای «تاخیر انداختن از اول وقت» و «انجام ندادن مقدمات آن» نیز به کار رفته است، در این دو صورت باید شفاعت را به معنای شفاعت در درجات بهشتی معنی کرد. یقینا شفاعت در هنگام داخل شدن به جهنم نیست چون کثیر از ما ممکنه به این قسم سوم مبتلا باشیم پس منظور شفاعت در درجات یا موارد دیگر است. 4⃣ سبک شمردن نماز موجب میشود و زمینه میشود تا طرف به جاهایی کشیده بشود که شفاعت شاملش نشود. 5⃣ در بعضی از روایات منظور از است صلاه و نماز امام علی علیه السلام بیان شده یعنی هر کسی نسبت به ولایت امیر المومنین علیه السلام کوتاهی کند و سبک بشمارد شفاعت شاملش نمیشود. 👆👈در هر صورت باید گفت که شفاعت در خصوص نماز، شامل این گونه افراد نمی‌شود و باید عذاب و سختی نسبت به نماز را خودشان تحمل کنند؛ ولی در موارد دیگر ممکن است شفاعت شامل حالشان بشود. نکته آخر 👌👌✅اینکه شفاعت نیز در جاهای مختلف دارد، شفاعت در قبر، در برزخ، قیامت و... که هر کدام باید سرجایش مورد بررسی قرار گیرد که شاید امام مورد خاصی مد نظرشان بوده. انتشارش با شما خوبان 🌹 کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
16.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ جایگاه و مقام در میان رسانه‌های طرفدار زن، زندگی، آزادی/ در سالگرد آغاز اغتشاشات دیدن این کلیپ بر همه لازم است. 👌👌هر چقدر جهاد تبیین براتون مهمه این کلیپ را منتشر بفرمائید. انتشارش با شما خوبان 🌹 کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
✅💯در جنگ فیزیکی وقتی یک نفر از ما تیر می‌خورد، یعنی یک نفر کم می‌شویم (ولی در اصل بخاطر شهادتش چند نفر جدید به ما اضافه میشه) اما در وقتی یک نفر از ما تیر می‌خورد فقط یک نفر از ما کم نمی‌شود بلکه آن یک نفر به دشمن اضافه می‌شود. امروز با جنگ شناختی روبرو هستیم. امروز مشکل داریم. امروز مشکل داریم ... 👌ما در بیان و دفاع به‌موقع از حق لُکنت زبان داریم. ✅✅پنهان کردن ایمان سیاست نیست بلکه بوی نفاق میدهد مخصوصا توی این شرایط که دشمن تمام کفرش را داره ابراز می‌کند. 👌✅روح اَین عمار به جهاد تبیین برمیگرده یعنی مسئله ای که همیشه رهبران الهی با آن مواجه هستند. 🌹انتشارش با شما خوبان کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥برید کنار سیروس سوم میخواد ایران رو پس بگیره! 💥چه قیافه جدی هم به خودش گرفته! 😉😁 💥این اداها رو در نیار اصلا بهت نمیاد‌.کوچولو. بدو برو پول تو جیبی این ماهت رو از مامان جونت بگیر دیر میشه. افرین کوچولو😉😂 💥 عرضه داری برو زنت رو پس بگیر بی غیرت . پس گرفتن ایران‌پیشکش😏😏😏 ✅خیلی عرضه داری برو کشورهای که پدرانت دادن پس بگیر پشمک حاج عبدالله😁😉 🌹انتشارش با شما خوبان کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
♨️شبهه اول باید به خواست و اراده و انتخاب و سلیقۀ زنان، احترام گذاشت.برخورد قیّم‌مآبانه و آمرانه و از بالا، غلط است❓🤔پاسخ بله؛ امور مربوط به سلیقه باید مورد احترام قرار بگیرد. نباید شخص یا حکومتی امری سلیقه‌ای را بر دیگران تحمیل نماید. در اصطلاح به این کار اعمالِ سلیقه می‌گویند. در این مسئله نیز تفاوتی بین سلیقه بانوان گرامی و آقایان وجود ندارد. یک نفر رنگ، غذا، عطر، فصل.... را می‌پسندد و دیگری سلیقه دیگری دارد. درباره انتخاب و اراده این ادعا صحیح نیست که باید به هر انتخابی احترام گذاشت، برخی انتخاب‌ها و اراده‌ها به نفع فرد و جامعه نیست و مردم و حاکمان وظیفه دارند در برابر آن‌ها بایستند و با کار فرهنگی و برخورد قانونی روند را اصلاح نمایند. نه‌تنها دلیلی بر محترم بودن هر انتخاب و رفتاری نداریم؛ بلکه می‌دانیم در نظر دین برخی افعال حرام، فحشا و شرک نامگذاری شده‌اند و قانون امر به معروف و نهی از منکر به خوبی نشان می‌دهد که خداوند متعال، احترام گذاشتن به هر انتخابی را از ما نخواسته است.زلیخا انتخاب کرد که به شوهر خویش خیانت کند؛ آیا یوسف باید به این انتخاب و اراده او احترام می‌گذاشت؟! در قسمت دوم شبهه به برخورد مطابق ضوابط و قانونی، با زبانی احساسی و فریبنده، تاخته شده است. حاکم در اداره امور عمومی نقش دارد و باید برای مصالح کلی جامعه قانون وضع و آن را اجرا کند. این به معنای صغیر، طفل، یتیم و دیوانه بودن مردم نیست. سوء استفاده از واژگانی مثل قیم‌مآبانه و ... برای تحریک احساسات، کاری نخ‌نما و شبهه‌ای کهنه است. از طرف دیگر گویا شبهه کننده فرض نموده که برخورد قانونی با کار فرهنگی و تبلیغی منافات دارد و این موارد در عرض هم هستند؛ درحالی‌که اجرای قانون نافی کار تبلیغی و فرهنگی نیست. دزدی را باید با کار فرهنگی عمیق و تبلیغ، ریشه‌کن کرد؛ اما این حقیقت موجب نمی‌شود که با متخلف و دزد برخورد نشود. نام برخورد با متخلف هم قیم‌مآبی و قلدری نیست. 🌹انتشارش با شما خوبان کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
شبهه دوم حجاب اجباری، به سیاسی شدن منفی زنان می‌انجامد. موجب تبدیل‌شدن مقاومت فرهنگی به مقاومت سیاسی می‌شود❓ ✅جواب 👌ظاهراً کسانی که به شکل جدی و عمیق مخالفت سیاسی دارند؛ تمام دغدغه و هم‌وغمشان حجاب نیست☺️. شاید بتوانم ادعا کنم که بودونبود حجاب برای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای ندارد. بیش از آنکه حجاب دلیل مخالفت باشد؛ ابزار ابراز مخالفت برخی افراد شده است. این تلقی که قانون حجاب موجب سیاسی شدن منفی زنان بشود؛ ناشی از عدم درک عمیق اغتشاشات و اعتراضات است. مقاومت در برابر قانون الهی و اصرار بر گناه را مقاومت فرهنگی نامیدن نیز نوعی بی‌مهری و خلاف حکمت است. 👏در رأس تمام مخالفان سیاسی نظام اسلامی، استکبار جهانی است و هدف اصلی آنان فروپاشی کامل ایران اسلامی و از بین بردن وحدت و قدرت کشور ماست. برای استکبار نیز مسئله حجاب تنها یک بهانه است. تشت رسوایی آنان مدت‌هاست از بام افتاده و همه می‌دانند که دفاع از حقوق زنان توسط این کشورها مانند حمایت گرگ از گله گوسفندان است. اصل قانون موجب تنش نیست و نحوه اجرای آن نیاز به آموزش و مهارت فراوان دارد؛ بله اگر قانون حجاب به شکل غلط و به‌دوراز حکمت و عقلانیت اجرا شود؛ بهانه مخالفت‌های سیاسی را تشدید می‌کند. 🌹انتشارش با شما خوبان کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
♨️شبهه سوم اصرار بر حجاب، موجب شکل‌گیری شکاف اجتماعی و دوقطبی شدن جامعه و تشدید منازعات و اختلافات اجتماعی می‌شود🤔 ✅جواب دو قطبی که نظام با آن مبارزه میکند به آن متهم میشود☺️ مقام معظم رهبری در مواضع مختلف، نسبت به این آفت بزرگ هشدار داده‌اند. دشمنان اسلام و ایران نیز درصدد ایجاد شکاف اجتماعی و دوقطبی‌های کاذب بین مردم هستند؛ تا شاید خواب و رویای پوچ خود که تجزیه ایران است، تحقق بخشند. درباره قانون حجاب و موارد این‌چنین باید به دو نکته توجه کرد👇👇 1⃣👌 دوقطبی بین افراد لاابالی، شهوت‌پرست و قانون‌گریز با افراد قانون‌مدار و منظم یک دوقطبی کاذب و ساختگی نیست. در طول تاریخ برای اجرای دین، ازجمله اساس توحید و نفی بت‌پرستی خون‌های مظلومان فراوانی ریخته شد و سختی زیادی تحمل گردید. جبهه حق و باطل، مستکبرین و مستضعفین و مانند آن؛ دوقطبی‌های حقیقی و واقعی هستند و نمی‌توان از آن فرار کرد یا راه سومی را برگزید. دوقطبی بر اساس قومیت، نژاد، تندرو و میانه‌رو و... از دوقطبی‌های کاذب هستند. دشمنان سعی می‌کنند جامعه را به دو دسته باحجاب و بی‌حجاب تقسیم کرده و شکاف اجتماعی ایجاد کنند؛ درحالی‌که در مراسم ملی و مذهبی کشور، هر دو گروه فعالیت و حضور پُررنگ و امیدآفرین دارند. 2⃣ قانون حجاب، موجب دوقطبی نیست. ممکن است نحوه اجرای آن در برخی موارد با افراط یا تفریط همراه باشد و موجب ایجاد شکاف شود که نیاز به بررسی و بازنگری پیدا خواهد کرد. در حال حاضر نیز متخصصین امر در حال بررسی چگونگی تدوین و اجرای قانون حجاب هستند تا کمترین آسیب به انسجام اجتماعی کشور برسد. در موارد استثنایی ممکن است، فرض شود که اجرای یک قانون مفاسدی بیش از مصالح آن داشته باشد که تشخیص این موارد و مقدم کردن اهم بر مهم جزء وظایف ولی‌فقیه و حاکم اسلامی است و او صلاحیت صرف‌نظر از اجرای قانون را دارد. تاکنون هیچ نشانه یا دلیلی بر صرف‌نظر ولی‌فقیه از قانون حجاب یافت نشده است و متخصصین دیگر که در جایگاه ایشان نیستند نیز غالباً چنین تشخیصی ندارند. 🌹انتشارش با شما خوبان کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - از بس نبی به شخص علی التفات داشت - حسین طاهری.mp3
3.39M
🔳 (صلی الله علیه و آله و سلم) 🌴از بس نبی به شخص علی التفات داشت 🌴حتی در احتضار هم از این صفات داشت 🎙 🌹انتشارش با شما خوبان کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e