eitaa logo
شهر پاسخ 🌍
10.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
41 فایل
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم 🌿. ☑️ این کانال متعلق به مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات می‌باشد و در راستای پاسخ به شبهات فعالیت می نماید. ارتباط با مدیر کانال جهت پیشنهادات: @saeedeadel
مشاهده در ایتا
دانلود
_زندگی_لذت_ببریم جواب اصلی فقط همین است ما بقی جواب فقط توضیح همین است هرچند جوابهای دیگر هم خیلی خوب هستند کلا قرآن میفرماید از اهل بیت فاصله گرفتن غم می آورد آیه 153سوره آل عمران: 💢إِذْ تُصْعِدُونَ وَلَا تَلْوُونَ عَلَىٰ أَحَدٍ وَالرَّسُولُ يَدْعُوكُمْ فِي أُخْرَاكُمْ فَأَثَابَكُمْ غَمًّا بِغَمٍّ لِّكَيْلَا تَحْزَنُوا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا مَا أَصَابَكُمْ ۗ وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ 💢 (به یاد آرید) هنگامی که به مکانهای دوردست می‌گریختید و توجه به احدی نداشتید در حالی که پیغمبر شما را به یاری دیگران در صف کارزار می‌خواند! پس خداوند (به کیفر این بی‌ثباتی) غمی بر غم شما افزود تا از این پس بر آنچه از دست رفت یا برای رنج و المی که به شما می‌رسد اندوهناک نشوید، و خدا به هر چه کنید آگاه است.👌 ✅شان نزول این آیه در یکی از جنگها بود که کفار که کمی غلبه کردن مسلمانها پیامبر را رها کردن خداوند میفرمایید چون از پیامبر فاصله گرفتن خداوند بخاطر این فاصله گرفتن از پیامبر و یاری نکردن پیامبر برای تنبیه مسلمانان غمگینشان کرد(فاثابکم غما بغم...) @darshainabazqoran
❓چرا ما از زندگی لذت نمیبریم🤔 ✅👌دلایلی که سبب میشود ما از زندگیمون لذت نبریم یا چیزی در زندگیمون نمیبینیم که بخواهیم لذت ببریم یا خیلی ریز میبینیم لذا قابل ستایش و لذت بردن نیست. 💯اما علتهای لذت نبردن از زندگی👇👇 1. آرزوهای دور و دراز یه آقایی است به نام استرلین اقتصاد دادن آمریکایی است یه پارادوکسی هست معروف به نام پارادوکس استرلین که میگوید هر چقدر در آمد مردم افزایش پیدا بکند سطح رضایت مندیشون افزایش پیدا نمیکند حال آنکه همین شخص قبلا میگفت اگر من فلان چیز را داشتم دیگه چیزی نمیخواستم استرلین میگوید هرچقدر در آمدها بالا بیاد آرزوهای مردم هم بالا میاد ولذا همچنان این فاصله بین آرزو و سطح رضایت مندی از زندگی است استرلین میگوید آرزوها علت نارضایتی مردم است. ✅👌همین منطق در روایت ما به نام آرزو های دور و دراز معروف است امام علیه السلام میفرمایند: مَنْ كَثُرَ مُنَاهُ قَلَ‏ رِضَاهُ‏.هرکسی آرزوهایش افزایش پیدا بکند رضایت مندیش کاهش پیدا میکند امام چقدر خوب تحلیل کردند در این روایت علت این نارضایتی از زندگی که آرزوها بوجود آورده بیان میفرمایند 👇👇 عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ تَجَنَّبُوا الْمُنَى از آرزوهای دور و دراز پرهیز بکنید (چرا باید پرهیز بکنیم)👈فَإِنَّهَا تُذْهِبُ‏ بَهْجَةَ مَا خُوِّلْتُمْ چون لذت زندگی را از ما میگیرد (1.از داشته خودمون نمیتونیم لذت ببریم)وَ تَسْتَصْغِرُونَ بِهَا مَوَاهِبَ اللَّهِ تَعَالَى عِنْدَكُمْ نعمتهای خداوند را کوچک میشماریم(2.کوچک شمردن نعمتها طرف میگه که من چیزی ندارم چون سطح آرزو جای دیگری است و با داشته های شما هم خوانی نداره جالب اینکه روایت میگوید نعمتهای که عندکم است را نمیبیند تا چه رسد نعمتهای که علی الظاهر نزد مانیست) وَ تُعْقِبُكُمُ الْحَسَرَاتِ فِيمَا وَهَّمْتُمْ بِهِ أَنْفُسَكُمْ‏.(۳.همیشه حسرت چیزهای که ندارید میخورید) الکافی (ط - الإسلامية)، ج‏5، ص: 86 👌✅💯آرزوها سارق هستند سارق لذت بردن است. ۲.به نعمت نگاه کردن نه به دهنده نعمت در متون دین ما راه دیگرآمده برای لذت بردن نگاهتون را از داشته ببرید به دهنده شما اگر یک آدم معمولی یه چیزی بخواهد بمون بدهد میگوییم هرچقدر بیشتر بهتر ولی اگر شخصیت مهمی بدهد میگوییم کمش هم غنیمت است مثلا امام یه انگشتر به ما بدهد چقدر ما خوشحال میشویم لذا در روایت میفرماید نگاه کن که چه کسی به تو داده نه اینکه چقدر به تو داده است خیلی از این علوم ساخته شدن که همین بعد آرزو را تقویت بکنند یه زمانی میگفتم اگر یه وسیله ای اگر باشه فقط منو جابه جا بکنه کافیه کم کم آرزو هایم رنگانگ شده حالا کمتر از هواپیمای شخصی راضی نمیشوم. @darshainabazqoran
💯برای لذت بردن از زندگی چکار باید بکنیمجواب:یاد مرگ را در زندگیمون زنده بکنیم یاد مرده زنده را احیا میکنه توضیح👇👇 5حقیقت مربوط به مرگ حقیقت اول درباره مرگ ۱_قال الحسین علیه السلام فماالموت الاقنطره وانما تنقلون من دارالی دار 👈مرگ شما پایان زندگی شما نیست بلکه آغاززندگی شماست شما بامرگ نمی میریدبلکه زنده می شویدمرگ فنا نیست بلکه بقاست این حقیقت رامتاسفانه مردمان باورندارند ازدیدگاه اسلام ما6عالم راپشت سرمی گذاریم 1-عالم ذر2-عالم اصلاب(پدران) 3- عالم رحم(مادران) 4- عالم دنیا 5- عالم برزخ 6- عالم قیامت ما آدم ها نیامده ایم که بمیریم آمده ایم که بمانیم وبه ابدیت وجاودانگی ملحق بشویم اصلا مرگی درکارنیست فقط یک نقل وانتقال است امام حسین علیه السلام می فرماید اگر شما بروید وشگفتیهای عالم برزخ راببینیدهرگز دوست نداریدبه عالم دنیا برگردید آنقدر دیدنیها وزیبائیها زیاداست به عنوان مثال چه کسی دوست داردازعالم دنیا به عالم رحم برگردد دنیا محدوداست ومانامحدودولذانمی توانددنیای محدودمارا اشباع  کندمرگ تولددوباره وآغازنوین است . حقیقت دوم درباره مرگ ۲_ قال الحسین علیه السلام -انتم ذائقون الموت شما مرگ رامی چشیدوازبین می بریدنه اینکه مرگ شما رابچشدوازبین ببردشما که یک لیوان آب می چشیدشما چشنده هستیدوآب رامی خوریدوازبین می بریدنه اینکه آب شما راازبین ببرد آنحضرت استنادفرمودبه آیه شریفه کل نفس ذائقه الموت نفرمودکل موت ذائقه النفس لذا به مافرمودندیک بارمرگ رابچشیدکه دیگرمرگ به سراغ شمانیایدوبه ابدیت وجاودانگی منتقل شوید. حقیقت سوم درباره مرگ 3- امام حسین علیه السلام می فرمایدهی امروجودی ولاعدمی بعداستنادفرمودبه آیه شریفه هوالذی خلق الموت والحیاه مرگ جزء آفرینش خداوندمتعال است ازمقوله عدم نیست بلکه وجودی است اگرمرگ عدم بودونیست شدن قابل خلقت نبودکه خداوندآن را بیافریندبرعکس آنچه که درذهن ماست ومرگ راعدم ونیستی می پنداریم . @darshainabazqoran
حقیقت چهارم درباره مرگ 4- امام حسین علیه السلام درهمین خطبه معادیه فرمودانتم فیها ولستم منها . تعبیربسیارزیبا ولطیفی است قبول کنیدشما انسانها دردامن طبیعت هستیدولی مال طبیعت نیستیدبلکه شما مال عالم بالاهستیدعالم ملکوت -دریک سیرنزولی ازعالم ملکوت نزول کردیدو افتادید در دامن طبیعت پس ازچندصباحی در دامن طبیعت دریک سیرصعودی دوباره برمی گردیدبه موطن اصلی خودتان ما زبالاییم وبالا می رویم /مازدریاییم ودریا می رویم بله جمادات -نباتات -حیوانات مال عالم طبیعت هستنداماتوی انسان اشرف مخلوقاتی وخلیفه الله ومال ملکوت هستی درواقع مادراین جا غریب هستیم مال عرش هستیم نه مال فرش بی خوددل بسته ایم به دنیا حافظ اشعاری داردکه ادیب نیشابوری می فرماید دوباردرخواندن این اشعاردرعمرم بی هوش شدم وآب به صورتم زدندکه به هوش آمدم حجاب چهره جان می شودغبارتنم /خوشا دمی که ازاین چهره پرده برفکنم چنین قفس نه سزای چومن خوش الحانست /روم به روضه رضوان که مرغ آن چمنم تورازکنگره عرش می زنندصفیر/ندانمت که دراین دام گه چوافتادم من ملک بودم وفردوس برین جایم بود/آدم آورددراین دیرخراب آبادم اگرآدم وحواترک اولی نمی کردندجای من عالم طبیعت نبود. حقیقت پنجم درباره مرگ 5- امام حسین علیه السلام می فرمایدچرا شما ازمرگ می ترسیدوحال آنکه نبایدبترسیدعلت ترس شما سه چیز است یک -لاتعرفون حقیقه الموت اگرحقیقت مرگ رامی دانستید اصلا نمی ترسیدید حقیقت مرگ این است که فماالموت الاقنطره وانما تنقلون من دارالی دار دو- شدت وابستگی انسان به دنیا علت ترس ازمرگ است انسان هرچه وابسته ترباشدترس اوازمرگ بیشتراست مثلا این چسب زخم گاهی به پیشانی یاکف دست زده شده است بازکردن آن راحت است اما اگرهمین چسب زخم برروی پشت دست که موداردزده شده باشدکندن آن بسیاردردناک خواهدبود آدم هایی که به این دنیا گره خورده اندن کندن آنهاازدنیا خیلی سخت است. سه - چون شما می دانیدکه راه بسیاردورودرازی رادرپیش داریدولی زادوتوشه ای نداریدلذاحق داریدکه ازمرگ بترسید. بخشی ازسخنرانی حجه الاسلام والمسلمین ابراهیمیان ازحضرت ابوذرسوال شدچراما ازمرگ می ترسیم آن بزرگوارفرمود چون عمرتم الدنیا وخربتم الاخره چون دنیایتان راآبادوآخرتتان راخراب کرده اید لذاازمرگ می ترسید.   @darshainabazqoran
آموزش بهترین‌ها 👌خداوند تمام كارهاى خودش رو به نحو احسن انجام داده: 💯هر چیزی که آفريد به بهترين وجه آفريد. 🕋أحْسَنَ كُلَّ شَيْ‌ءٍ خَلَقَهُ 🕋أحْسَنُ الْخالِقِينَ 🕋في أَحْسَنِ تَقْوِيم ✅ از ما هم خواسته که كارهامون رو به نحو احسن انجام بدیم.👌 👇👇👇 ⚡️ از بهترين سخن پيروى كنيم. 🕋فيَتَّبِعُونَ‌ أَحْسَنَهُ ⚡️ بهترين سخن را بگوييم. 🕋 يقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ⚡️ بدى رو با بهترين شيوه پاسخ بدیم. 🕋 ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ⚡️ پاسخ احترام مردم رو بهتر بديم. 🕋 فحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْها ⚡️ با مال يتيم به بهترين وجه برخورد كنيم و حواسمون بهش باشه. 🕋 لا تَقْرَبُوا مالَ الْيَتِيمِ إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ⚡️ با مردم با بهترين شيوه جدال و گفتگو كنيم. 🕋 جادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ✅☝️ این بهترین‌ها رو تو زندگی‌هامون بیاریم تا بهترین‌ عاقبت رو داشته باشیم. و گرفتار عذاب نشیم 🕋و اتَّبِعُوا أَحْسَنَ ما أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَكُمُ الْعَذابُ بَغْتَةً وَ أَنْتُمْ لا تَشْعُرُونَ(زمر،آیه۵۵) ⚡️ و از بهترينِ آنچه از پروردگارتان به سوى شما نازل شده است پيروى كنيد، پيش از آن كه عذاب، ناگهانى و در حالى كه از آن بى خبريد به سراغ شما آيد. @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکم با خدا ناز کنید همش که نباید ابراز نیاز کرد همش که نباید گفت خدایا ببخش... کلیپ را ببینید @darshainabazqoran
به نیابت از اعضای خوب کانال زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پشت درهای بسته مثل بقیع😔😔 @darshainabazqoran
لطفا و خواهشا این متن را تا آخرش با دقت مطالعه بفرمایید👇👇
بخش اول *💠 علامه حسن زاده آملی(شفاه الله و حفظه الله): ظهور اتفاق افتاده است ، اگر مقوله غیبت و ظهور حضرت به طور دفعی و بدون هیچ زمینه‌ای واقع شود، مسلماً جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت. بدین علت حکمت الهی مقتضی تدریجی بودن این اتفاق عظیم است.*🌷🌷🌷🌷 *علامه حسن زاده آملی: ظهور اتفاق افتاده است.* ✍....با جمعی از دوستـــان عازم شهر مقدس قـــم شدیم در ایام حضور در قم با محقق بزرگواری آشنا شدیم که در مورد ظهور و نشانه‌های آن تحقیقات گسترده‌ای انجام داده بود و با استدلال‌های روایی جالب معتقد بود که ظهور بسیار نزدیک است نکات علمی سخنان ایشان، هر شنونده‌ای را به تفکر وامی‌داشت و قضیه فراتر از یک ادعای احساسی و بی‌بنیان بود تا این که توفیق، یارِ جمع دوستان شد و در صبح یک روز بهاری موفق به حضور در بیت علامه حسن‌زاده آملی (حفظه الله تعالی) شدیم و از نزدیک این دانشمند گران‌قدر را زیارت کردیم داستان چگونگی حضور در محضر ایشان و ساعتی که در خدمت معظم له بودیم خود جریانی شیرین و درس‌آموز است که وقت مستقلی برای بیان می‌خواهد که در این مقاله مختصر نمی‌گنجد. اما آنچه باعث شد آن جلسه برای این حقیر به‌یادماندنی و سرنوشت‌ساز شود مطرح‌شدن ماجرای تحقیق برادر محققمان در مورد ماجرای ظهور و نشانه‌های آن بود آن طلبه فاضل به تفصیل موضوع را برای حضرت علامه شرح دادند و ایشان باادب و حوصله مثال زدنی به دقت به سخنان ایشان گوش دادند همه دوستان حاضر در جلسه لحظه‌شماری می‌کردند تا عکس‌العمل علامه حسن‌زاده را در قبال مسائل مطرح‌شده مشاهده کنند بعد از پایان سخنان برادر بزرگوار، استاد لحظه‌ای تأمل کردند و سپس با خنده شیرین و معناداری به جمع نگاه کرده و با آن لهجه شیرین فرمودند خلاصه عرایض حضرات این است که می‌خواهید بفرمایید که ظهور حضرت نزدیک است؟ با تأیید دوستان ایشان ✅فرمودند: *اگر بــــگویم ظــــهور اتفـــاق افتـــــاده چه؟* @darshainabazqoran
بخش دوم 👆👆همه جا خوردیم. اصلاً انتظار چنین مطلبی را از ایشان نداشتیم همه مات و متحیر این سخن ایشان بودیم و نمی‌دانستیم چه بگوییم؛ علامه که متوجه تحیر جمع شده بود بابیانی حکیمانه این‌گونه مطلب را توضیح دادند برای توضیح مطلب باید مثالی بیان شود پروردگار متعال قواعد عالم ملکوت را نظیر و شبیه قواعد عالم ملک قرار داده و عالم تکوین را منطبق با عالم تشریع خلق کرده تا بشر با پی بردن به اسرار و قواعد عالم ملک و تکوین، پی به اسرار ملکوت و تشریع ببرد و از این هماهنگی و شباهت حکمت‌هایی استفاده کند یکی از این قواعد مسلم و عمومی طبیعت، تدریجی بودن تحولات می‌باشد فی‌المثل حرکت وضعی زمین و در پی آن طلوع و غروب خورشید یک فرایند تدریجی است اگر خورشید به یک باره در آسمان زندگی مادی و طبیعی طلوع یا غروب کند در روند حیات اختلال ایجاد می‌شود و هیچ موجود زنده‌ای قادر به تطبیق خود با تغییر وضعیت نور در میدان حیات نخواهد بود و نظم زندگی به هم می‌ریزد. خورشید باید به تدریج غروب و طلوع کند تا موجوداتِ تحت تأثیر خورشید بتوانند خود را با تغییرِ رخ داده تطبیق کرده و حیات به چرخه‌ی نظم خود ادامه دهد نظیر همین اتفاق نیز در حیات معنوی و ملکوتی بشر، در حال، اتفاق افتاده است. علامه بزرگوار در توضیح این مطلب فرمودند:👇👇 امام معصوم، خورشید آسمان حیات معنوی بشر است و طلوع و غروب ایشان در صحنه حیات بشر تابع قواعدی شبیه قواعد طبیعی خورشید است اگر مقوله غیبت و ظهور حضرت به طور دفعی و بدون هیچ زمینه‌ای واقع شود، مسلماً جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت. بدین علت حکمت الهی مقتضی تدریجی بودن این اتفاق عظیم است با بررسی تاریخ حیات بابرکت حضرت در میابیم که این اتفاق در مورد غیبت حضرت واقع شده است غیر از اینکه حیات سه امام همام قبل از امام عصر(عج) تقریباً به حالت غیبت بوده و نوعی تمرین برای شیعیان برای زندگی مومنانه بدون ارتباط فیزیکی با امام بود. غیبت حضرت به دو مرحله غیبت صغری و کبــــــری تقسیم می شود مرحله غیبت صغری به مثابه آماده کردن مردم برای غیبت اصلی و طــــــولانی حضرت بوده است. همین حکمت در دوران ظهور حضرت هم رعایت خواهد شد بشری که در طول صدها سال در دل ظلمت زندگیِ بدون حاکمیت فرهنگ توحیـــــدی-ولایــــــی نشو و نما پیداکرده ظرفیت تحمل ناگهانی نور وجودی که به تعبیر قرآن زمین را اشراق می‌کند "اشرقت الارض بنور ربها..." را ندارد لذا باید واسطه در این بین وجود داشته باشد بدین معنا که مجالی برای تجلی نور ایشان در وسعت‌های محدود به وجود آید، که مردم بتوانند خود را برای حضور آن مقام رفیع آماده کنند. @darshainabazqoran
بخش سوم 👉👆✅سپس آن عارف روشن‌ضمیر تأملی کرده و با قاطعیت، جملاتی فرمودند که باعث شد جمع حاضر به وجد آمده و طوفانی از شادی و سرور در دل و جان حضار پدید آید؛ . و آن از این قرار بود: *قرائن و شواهد نشان می‌دهد 👇 قرائن و شواهد نشان می دهد انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ظهور صغرای حضرت بقیه الله الاعظم و بین الطلوعین حکومت جهانی امام زمان ارواحنا فداه می‌باشد.* آنگاه این مژده بزرگ را بیان مثال‌هایی شرح دادند ایشان فرمودند: مثلاً این مراسمات عبادی و معنوی را ببینید روزی در همین شهر قم، اگر چند طلبه به صورت انفرادی و با هزینه شخصی چند روزی اعتکاف می‌کردند، می‌گفتیم الحمدالله معنویت در حوزه پیشرفت کرده ولی اکنون می‌بینیم چند هفته قبل از ایام اعتکاف شاهد جوانانی هستیم که چندین شبانه‌روز و در سخت‌ترین شرایط و با کم‌ترین امکانات در مساجد و حرم‌ها معتکف می‌شوند و عمده هدف خود را خودسازی برای آمادگی ظهور اعلام می‌کنند مگر در ایام رژیم گذشته عموم مردم از معارف اهل‌بیت و ادعیه ایشان این قدر اطلاع داشتند!؟ در روز عرفه در غیر صحرای عرفه شاید خواصی پیدا می‌شدند که دعای عرفه سیدالشهدا را با آن مضامین بلند و عرشی را قرائت می‌کردند؛ اما اکنون چه؟ از ظهر تا عصر عرفه، مساجد، حرم‌ها و خیابان‌های اطراف و رسانه‌ها بسیج می‌شوند تا میلیون‌ها انسان اعم از نوجوان و جوان و پیر و زن و مرد و عامی و عالم در کنار هم نشسته و با ناله و تضرع، این دعای به این حجم را قرائت می‌کنند، این‌ها فرج امام زمان نیست، پس چیست؟ زمانی بر این ملت گذشت که حتی در میان خواص کمتر کسی پیدا می‌شد که بتواند قرآن را از روی مصحف، به درستی قرائت کندتا چه رسد به درک معانی و معارف قرآن اما اکنون می‌بینیم که در سراسر کشور ده‌ها هزار حافظ و قاری قرآن تربیت‌شده‌اند که به دنبال درک حقائق قرآن و عمل به آن‌ها هستند، آیا این‌ها جلوه‌های ظهور نیست؟ *نمـــاز جمعه‌ها، راهپیمایی‌ها، جهـــادها و شهادت‌ها، احیـــاء مهدیه‌ها و جمـــکران، اقـــــبال مردم به دعـــــای ندبــــه و... همه و همه نشان از یک خیزش عظیم و تحولی بی‌سابقه در تاریخ تشیع و همه جلوه‌هایی از ظهور صغری است.* *انقـــــلاب اســـــلامی ایـــــران* ✅ *ظهـــــور برنامه‌ای، شخصیـــــتی و حقــــوقی حضرت مهـــــــدی موعـــــود(عج) بوده و ظهــور جهانی و اصلی حضرت، ظهـــور شخصی و حقیـــقی ایشــان می‌باشد هر کس هر کاری می‌خواهد در دوران ظهور انجام دهد الان شروع کند چون وقتش فرا رسیده و زمینه‌اش از هر جهت آماده است.* منبع: جهان نیوز به نقل از کانون مهدویت دانشگاه فردوسی https://ble.im/basirate_tohidi @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا