eitaa logo
پاسخـ۱۸۰۳ـگویی دینی
6.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
18 فایل
﷽ ☎ شماره تماس: ⛭استان خوزستان: 1803 ⛭خارج از استان: 0611803 🔰پاسخگوئی آنلاین به سوالات دینی در 👇👇👇 ✳️ پیامک: +989353401803 🆔ایتا: @pasokhgoo1803 📬خادم کانال: @Sadeghj110 🌺تحت اشراف حضرت آیت الله موسوی جزایری (وکیل مراجع)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی (ع): 🔹زیاد کار نیک انجام دادن، عمر را مى افزاید و نام را پرآوازه مى سازد. 🔲پاسخگوی آنلاین سؤالات دینی شما هستیم: @pasokhgoo1803 ┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄ 📣مرکز پاسخـ۱۸۰۳ـگویی به سوالات دینی🆔⬇️ https://eitaa.com/pasokhgo1803
❓پرسش معنای جايز نيست و بنابر احتياط واجب جايز نيست چيه؟ 📿پاسخ احکام شرعی به دو قسم تکلیفی و وضعی، تقسیم می شوند. مراد از احکام تکلیفی، احکامی است که ابتداءً و مستقیماً به اعمال و کارهای افراد مکلف تعلق می گیرد که عبارتند از: وجوب، حرمت، استحباب، کراهت و جواز (اباحه) و مراد از احکام وضعی، احکامی است که ابتداءً و مستقیماً به اعمال و کارهای افراد مکلف تعلق نمی گیرد بلکه این حکم موجب و منشأ احکام تکلیفی می شود و آن احکام تکلیفی مستقیماً به اعمال و کارهای افراد مکلف تعلق می گیرندمثل: مالکیت، زوجیت(همسری)، ضمانت و...که مثلا زوجیت علت حکم تکلیفی وجوب نفقه و... می شود و همینطور سایر احکام وضعی دیگر. با این توضیح اگر جایز نبودن (عدم جواز) در احکام تکلیفی استعمال شود مراد همان حرمت و حرام بودن است. اما اگر در رابطه با احکام وضعی استعمال شود معنای آن عدم صحت و عدم ترتب آثار آن عمل است مثلا اگر گفته شد زوجیت مرد با دوخواهر هم زمان جایز نیست به این معنی است که چنین زوجیتی صحیح نیست و آثار زوجیت مثل حلال بودن تمتع های جنسی و وجوب نفقه و...بر آن مترتب نمی شود. در احتیاط واجب می توانید طبق نظر مرجع خود عمل کنید ویا به مرجع اعلم بعد که در آن مسأله فتوا داشته باشد رجوع کنید. 🔲پاسخگوی آنلاین سؤالات دینی شما هستیم: @pasokhgoo1803 ┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄ 📣مرکز پاسخـ۱۸۰۳ـگویی به سوالات دینی🆔⬇️ https://eitaa.com/pasokhgo1803
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 اقرار نشانه ایمان! (ص) : 🔸 «امامانِ پس از من، دوازده نفرند. نخستينِ آنان، على بن ابى طالب و آخرينشان قائم عليه السلام است. اينان، جانشينان و اوصيا و اولياى من و پس از من، حجّت هاى خدا بر امّتم هستند. اقرار كننده به ايشان، مؤمن است و انكار كننده شان، كافر» . 🔹 الأَئِمَّةُ بَعدِيَ اثنا عَشَرَ ، أوَّلُهُم عَلِيُّ بنُ أبي طالِبٍ وآخِرُهُمُ القائِمُ عليهم السلام ، فَهُم خُلَفائي وأوصِيائي وأولِيائي ، وحُجَجُ اللّهِ عَلى اُمَّتي بَعدي ، المُقِرُّ بِهِم مُؤمِنٌ ، وَالمُنكِرُ لَهُم كافِرٌ . 📚 كتاب من لا يحضره الفقيه : ج ٤ ص ١٨٠ ح ٥٤٠٦ 🔲پاسخگوی آنلاین سؤالات دینی شما هستیم: @pasokhgoo1803 ┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄ 📣مرکز پاسخـ۱۸۰۳ـگویی به سوالات دینی🆔⬇️ https://eitaa.com/pasokhgo1803
✅سوال اگر چسب قطره اي به دست بچسبد و مانع رسيدن اب شود و با چند بار شستن دست برطرف نشود غسل چگونه وضعيتي دارد؟ ✍پاسخ: باید تلاش کنید ومانع رابرطرف کنید اگر برطرف کردنش ممکن نباشد ویا سختی ومشقت داشته باشد به نیت جبیره وضو و غسل انجام دهید وبا دست خیس روی چسب دست بکشید. 🔲پاسخگوی آنلاین سؤالات دینی شما هستیم: @pasokhgoo1803 ┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄ 📣مرکز پاسخـ۱۸۰۳ـگویی به سوالات دینی🆔⬇️ https://eitaa.com/pasokhgo1803
⁉️ سوال: سلام خرید وفروش وام چه حکمی دارد؟مثلا یک وام ۲۰ میلیونی رو۵ میلیون میگیرن ومیفروشن ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍ پاسخ سلام خرید و فروش امتیاز وام مشکلی ندارد ولی خود پول وام فروشش معنا ندارد یعنی قبل از اینکه وام را گرفته باشد می تواند بگوید امتیاز وام را می فروشم ولی دو شرط دارد اولا بانک باید راضی به این انتقال باشد و ثانیا اگر وام عقود شرعی است کسی که امتیاز به او منتقل می شود در همان مسیری مصرف کند که وام گیرنده گرفته. 🔲پاسخگوی آنلاین سؤالات دینی شما هستیم: @pasokhgoo1803 ┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄ 📣مرکز پاسخـ۱۸۰۳ـگویی به سوالات دینی🆔⬇️ https://eitaa.com/pasokhgo1803
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: 🔸 «مؤمن، براى سه پاداش كار مى‌كند: يا براى خير دنيا، كه خداوند پاداش كار او را در دنيايش مى‌دهد. .... پس، هر كه تنها براى خداى متعال كار كند، خداوند عز و جل پاداش او را در دنيا و آخرت مى‌دهد و نيازهايش را در دنيا و آخرت برآورده مى‌سازد... . پس خداوند براى آنچه در دنيا به ايشان دهد، در آخرت از آنان حساب نمى‌كشد. خداوند عز و جل مى‌فرمايد : «براى كسانى كه نيكى كنند، نيكى است و زيادتى». نيكى، همان بهشت است و زيادت، همان دنيا» . 🔹 «أَنَّ المُؤمِنَ يَعمَلُ لِثَلاثٍ مِنَ الثَّوابِ: إِمّا لِخَيرِ الدُّنيا، فَإِنَّ اللّهَ يُثيبُهُ بِعَمَلِهِ في دُنياهُ؛ ....، فَمَن عَمِلَ للّهِِ تَعالى أَعطاهُ أَجرَهُ فِي الدُّنيا وَالآخِرَةِ وكَفاهُ المُهِمَّ فيهِما. ...، فَما أَعطاهُمُ اللّهُ فِي الدُّنيا لَم يُحاسِبهُم بِهِ فِي الآخِرَةِ. قالَ اللّهُ عز و جل: «لِّلَّذِينَ أَحْسَنُواْ الْحُسْنَى وَ زِيَادَةٌ»، فَالحُسنى هِيَ الجَنَّةُ وَالزِّيادَةُ هِيَ الدُّنيا». 📚 الأمالي للمفيد : ص ٢٦١ ح ٣ 🔲پاسخگوی آنلاین سؤالات دینی شما هستیم: @pasokhgoo1803 ┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄ 📣مرکز پاسخـ۱۸۰۳ـگویی به سوالات دینی🆔⬇️ https://eitaa.com/pasokhgo1803
🔘آنچه از مسافر در سفر ساقط می شود 🔲پاسخگوی آنلاین سؤالات دینی شما هستیم: @pasokhgoo1803 ┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄ 📣مرکز پاسخـ۱۸۰۳ـگویی به سوالات دینی🆔⬇️ https://eitaa.com/pasokhgo1803