eitaa logo
پیام نایین
1.6هزار دنبال‌کننده
21.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
146 فایل
اخبار و رویداد های شهرستان نایین و ایران @payamnaein پایگاه خبری پیام نایین👇 Payamnaein.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 حالاکه بحث قبولی دانشگاه ورتبه های کنکورداغه یادی کنیم ازسردارسرلشکرپاسدار شهید مهدی زین‌الدین⁩🌹 که با رتبه چهارم کنکور تجربی و پذیرش در دانشگاه فرانسه، درس و آینده و پول رو رها کردو برای اسلام و وطنش جنگید و همراه با برادرش مجید شهید شد... شادی ارواح مطهرامام وشهدا الفاتحه مع الصلوات @payamnaein پایگاه خبری پیام نایین Payamnaein.ir
حرکت هیئت نیروهای مسلح شهرستان نایین با حضور پرسنل فراجا و نیروهای مسلح و آحاد مردم و مسئولین شهرستان کانال خبری @payamnaein پایگاه خبری پیام نایین Payamnaein.ir
29.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 ◾️مراسم سخنرانی وعزاداری در مراسم خانگی منزل حسین قاسمی(بیک) برگزار گردید. به کانال @payamnaein پایگاه خبری پیام نایین Payamnaein.ir
🔺بازدید شهرستان نایین به‌همراه بخشدار مرکزی و شهردار بافران از پروژه‌های عمرانی 🔹در این بازدید از پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مدرسه خیّرساز ، مجموعه ۵۰ واحدی اقدام ملی بافران و همچنین عملیات روکش آسفالت (جاده بافران _ مزرعه امام) گزارش مبسوط توسط بافران به فرماندار ویژه محترم شهرستان ارائه گردید. کانال @payamnaein
چهار کشته و ۲ زخمی در تیراندازی در هاوایی آمریکا 🔹مقام‌های پلیس در آمریکا یکشنبه شب اعلام کردند که تیراندازی در شهر هونولولو در هاوایی چهار کشته و ۲ زخمی بر جای گذاشت. کانال خبری @payamnaein
مراسم روضه خانگی صبح ها از َساعت 5ونیم کوچه‌ پاساژ گل سرخ منزل حسن زاده به مدت 5روز از دهم شهریور مراسم روز سوم برگزار شد کانال خبری @payamnaein
45.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسم روضه خانگی صبح ها از َساعت 5ونیم کوچه‌ پاساژ گل سرخ منزل حسن زاده به مدت 5روز از دهم شهریور سخنران حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا وحید صادقی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نایین مراسم روز سوم برگزار شد کانال خبری @payamnaein
34.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسم روضه خانگی صبح ها از َساعت 5ونیم کوچه‌ پاساژ گل سرخ منزل حسن زاده به مدت 5روز از دهم شهریور مراسم روز سوم برگزار شد سخنران حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا محمود اباذری کانال خبری @payamnaein
هجرت و مهاجر واقعی وَ الْهِجْرَةُ قَائِمَةٌ عَلَى حَدِّهَا الْأَوَّلِ؛ مَا كَانَ لِلَّهِ فِي أَهْلِ الْأَرْضِ حَاجَةٌ مِنْ مُسْتَسِرِّ الْإِمَّةِ وَ مُعْلِنِهَا. لَا يَقَعُ اسْمُ الْهِجْرَةِ عَلَى أَحَدٍ إِلَّا بِمَعْرِفَةِ الْحُجَّةِ فِي الْأَرْضِ، فَمَنْ عَرَفَهَا وَ أَقَرَّ بِهَا فَهُوَ مُهَاجِرٌ، وَ لَا يَقَعُ اسْمُ الِاسْتِضْعَافِ عَلَى مَنْ بَلَغَتْهُ الْحُجَّةُ، فَسَمِعَتْهَا أُذُنُهُ وَ وَعَاهَا قَلْبُهُ. و هجرت، بر جايگاه ارزشى نخستين خود قرار دارد. خدا را به ايمان اهل زمين نيازى نيست، چه ايمان خود را پنهان دارند يا آشكار كنند. و نام مهاجر را بر كسى نمى توان گذاشت جز آن كس كه حجّت خدا بر روى زمين را بشناسد. هر كس حجّت خدا را شناخت، و به امامت او اقرار كرد مهاجر است. و نام مستضعف در دين، بر كسى كه حجّت بر او تمام شد، و گوشش آن را شنيد، و قلبش آن را دريافت، صدق نمى كند (و معذور نيست).
. مى دانيم در آغاز دعوت پيامبر(صلى الله عليه وآله) در مدينه، نشانه ايمان، هجرت بود; يعنى کسانى که در مناطق ديگر از جمله مکه ايمان پيدا مى کردند بايد به حضور پيامبر(صلى الله عليه وآله) بشتابند; هم تعاليم اسلام را فرا گيرند و هم جمعيّت مؤمنان را با حضور خود تقويت کنند; ولى بعد از سيطره اسلام بر جزيرة العرب، هجرت ظاهراً مفهوم خود را از دست داد. ديگر لزومى نداشت کسانى که در مناطق ديگر ايمان پيدا کرده اند به حضور پيامبر(صلى الله عليه وآله) بشتابند; ولى هجرت به مفهوم ديگرى که در واقع روح همان هجرت نخستين است، پايدار ماند. امام(عليه السلام) اشاره به اين معناى هجرت مى کند و مى فرمايد: «هجرت بر همان وضع نخستين خود باقى است. خداوند به کسانى که در روى زمين زندگى مى کنند; خواه ايمانشان را پنهان نمايند يا آشکار سازند نيازى ندارد (و اگر دستور به هجرت داده به مصلحت اهل ايمان است که بتوانند از اين طريق در مقابل دشمن قوى شوند) عصاره کلام امام(عليه السلام) اين است که هجرت در هر زمان و هر مکانى همچون عصر پيامبر(صلى الله عليه وآله) باقى و برقرار است; اما نه به اين معنا که اهل ايمان از جايى به جاى ديگر بروند، بلکه به اين معنا که حجت خدا را يعنى جانشين واقعى پيامبر(صلى الله عليه وآله) و به تعبير روايت معروف نبوى، امام زمان خود را بشناسند و به او ايمان آورند; خواه اين امر از طريق هجرت مکانى صورت گيرد يا بدون آن، حاصل شود. کسى که امام زمان خود را بشناسد مهاجر واقعى است، زيرا هدف از هجرت که شناخت حجت خدا در زمين است براى او حاصل شده و کسانى که چنين نباشند مستضعف اند که گاه معذورند و گاه غير معذور. آنها که راه براى شناخت نداشته باشند جزء گروه اوّل اند (يعنى معذورند) و آنها که راه براى شناخت داشته باشند و عمل نکنند جزو گروه دوّم اند (يعنى غير معذورند).