زیارت نامه حضرت رقیه (علیهاالسلام)
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَتَنـا رُقَیَّةَ، عَلَیْکِ التَّحِیَّةُ وَاَلسَّلامُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـا بِنْتَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ عَلِیِّ بْنِ اَبی طالِبِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِسـاءِ الْعالَمینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَدیجَةَ الْکُبْری اُمِّ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ وَلِیِّ اللهِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُخْتَ وَلِیِّ اللهِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ الْحُسَیْنِ الشَّهیدِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الصِّدّیقَةُ الشَّهیدَةِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا التَّقیّةُ النَّقیَّةُ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الزَّکِیَّةُ الْفاضِلَةُ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْبَهِیَّةُ،
صَلَّی اللهُ عَلَیْکِ وَعَلی رُوحِکِ وَبَدَنِکِ، فَجَعَلَ اللهُ مَنْزِلَکِ وَمَاْواکِ فِی الْجَنَّةِ مَعَ آبائِکِ وَاَجْدادِکِ، الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَی الدّارِ،
وَعَلَی الْمَلائِکَةِ الْحـافّینَ حَوْلَ حَرَمِکِ الشَّریفِ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ،
وَصَلَّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّد وَآلِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ وَسَلَّمَ تَسْلیماً بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
هدایت شده از حرم حضرت فاطمه معصومه س
#دل_نوشته
چشم هایم را میبندم و كودكی ام را به یاد می آورم
گم شدن ها و پیدا شدن هایم را
بازی كردن ها و دور حوض صحن چرخیدن را
نماز های جماعت و درب ساعتی كه...
چشم هایم را باز میكنم
ساعت ها از رو به رویم رد می شوند
نگاه میكنم به من كه شكسته است در تمام آینه ها
كه هنوز آنقدر كوچك است كه درك نكند حضورت را
نگاه میكنم به تو
كه هنوز مثل قدیم آنقدر بزرگی كه در هیچ آینه ای جا نمی شوی
كه هنوز صفای گذشته را داری و هنوز غروب های حرمت غم از دل میبرند
هنوز صدای اذان كه می آید
فكر میكنم میتوانم كنارت
به خدا نزدیك تر باشم
چشم هایم را میبندم و از خدا میخواهم
این بار تو به یادم بیاوری
🔷🔸💠🔸🔷
با انتشار این پست شما هم میتوانید خادم افتخاری #صحن_مجازی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها باشید.
کانال رسمی آستان مقدس #حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها
@astanqom
⭕ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: دنیای اسلام مقابل ظلم و فساد حکام خبیث سعودی بایستد 🔸جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیهای اعدام جمعی از فعالان مذهبی و اجتماعی به صورت دسته جمعی توسط رژیم آل سعود را محکوم کرد. 🔹در این بیانیه آمده است: پایان شب سیاه خفقان، دیکتاتوری و خونریزی آل سعود نزدیک است و جبهه عظیم مجاهدان مسلمان حرمینشرفین و سایر سرزمینهای مقدس را از چنگال ستم ورزی فرزندان شیطان رها خواهد کرد.
sapp.ir/darmahzareostadborojerdi
#اطلاعیه شماره یک 👇👇
💫نشست تخصصی و توانمند سازی السابقون #مبلغین / اساتید /مداحان جلسات خانگی
#ویژه ماه مبارک رمضان 🕌
✨با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می شود
📆 زمان۱۲ اردیبهشت ماه ۹۸
⏰ ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۹ بعداز ظهر
از کلیه خواهران مبلغین واساتید ومداحان جلسات خانگی در خواست می گردد هرچه سریعتر تصویر کارت ملی + شماره تماس
به شماره زیر ارسال فرمایید
۰۹۱۹۰۸۸۳۹۲۷
@fsn1367
#پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام
#مدیریت خواهران سازمان بسیج مداحان ومدیران هیئات #مذهبی کشور وسپاه سیدالشهدا (ع)
#سپاه حضرت رسول (ص)
#مشاور امور بانوان خانه مداحان
🔅آدرس متعاقبا اعلام خواهد شد 🔅
#مهلت ثبت نام تا دوشنبه ۹ اردیبهشت میباشد❌
اطلاع رسانی شود🙏
@safiranzynab
قال الإمام عليّ عليه السلام:
إنَّ الدُّنيا خَيرُها زَهيدٌ ، وشَرُّها عَتيدٌ ، ولَذَّتُها قَليلَةٌ ، وحَسرَتُها طَويلَةٌ ، تَشوبُ نَعيمَها بِبُؤسٍ ، وتَقِرنُ سُعودَها بِنُحوسٍ ، وتَصِلُ نَفعَها بِضُرٍّ ، وتَمزِجُ حُلوَها بِمُرٍّ .
دنيا خوبش ناچيز است و بدش حاضر و آماده . لذّتش اندك است و افسوسش طولانى. خوشى اش با رنج آميخته است، خوش بختى اش با بدبختى قرين است ، سودش به زيانْ پيوسته است، و شيرينى اش با تلخى ممزوج است.
غرر الحكم : ح 3676 ، عيون الحكم والمواعظ : ص 146 ح 3235
sapp.ir/b.tollab
🍃🍃🍃
دنیایی که خوبیش کم و بدیش آماده
لذتش اندک بود و افسوس بجا مانده
این جا جای ماندن نیست برادر من
در عوض هرخوشی به ما رنجی داده
سود و زیانش همیشه بوده پیوسته
با هر تلخی شیرنیش رخت بر بسته
كَلَّا بَلْ تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ وَ تَذَرُونَ الْآخِرَةَ
جهاد و تلاش کنید ، وقت کمی مانده
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
@payyyam
🍃🌸〰〰〰〰〰
استاد قرائتی
آیاتی از سوره قیامة
كَلَّا بَلْ تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ «20» وَ تَذَرُونَ الْآخِرَةَ «21» وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ «22» إِلى رَبِّها ناظِرَةٌ «23» وَ وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ باسِرَةٌ «24» تَظُنُّ أَنْ يُفْعَلَ بِها فاقِرَةٌ «25»
چنين نيست (كه مىپنداريد) بلكه به اين دنياى زودگذر دلبستهايد. و آخرت را رها كردهايد. چهرههايى در آن روز شاداب و با طراوت است و به (لطف و پاداش) پروردگارشان چشم دوختهاند. و چهرههايى در آن روز گرفته است. زيرا مىداند مورد عذابى كمر شكن قرار مىگيرد.
🍃🌸 نکته ها :
«ناضِرَةٌ» شادابى ناشى از دريافت نعمتهاى فراوان است. چنانكه در جاى ديگر فرمود:
شايد مراد از «ناظِرَةٌ» انتظار دريافت نعمت باشد. چنانكه در روايتى از امام رضا عليه السلام آمده
است: «مشرقة تنتظر ثواب ربها» آنان در انتظار پاداش پروردگارشان هستند.
گرچه اين آيه مىفرمايد: «إِلى رَبِّها ناظِرَةٌ» مردم به سوى پروردگارشان نظر مىكنند. امّا بر اساس آيهاى كه مىفرمايد: «لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ» «2» ديدگان تو را در نيابند، خداوند با چشم سر ديده نمىشود و در قيامت مردم به لطف پروردگار نظر دارند.
«باسِرَةٌ» به معناى گرفتگى چهره است.
«فاقِرَةٌ» از «فقار» به معناى ستون فقرات است. فقير نيز از همين ريشه و به معناى كسى است كه به خاطر نادارى گويا ستون فقراتش شكسته است. مراد از فاقره كمرشكن است.
🍃🌸 پیام ها :
1- سؤال و پرسش روانكاوى لازم دارد؛ زير سؤال بردن قيامت به خاطر دلبستگى به دنياست. يَسْئَلُ أَيَّانَ يَوْمُ الْقِيامَةِ ... كَلَّا بَلْ تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ
2- علاقه به دنيا زمانى بد و قابل سرزنش است كه يا شديد باشد: «لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدِيدٌ» «3» و يا ملازم رها كردن قيامت باشد. «تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ وَ تَذَرُونَ الْآخِرَةَ»
3- علاقه به دنيا بسترى براى انكار معاد است. «تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ وَ تَذَرُونَ الْآخِرَةَ»
4- دنيا زودگذر است. گويا دنيا براى به آخر رسيدن عجله دارد و به سرعت سپرى مىشود. «تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ»
5- يك دل، دو دوستى برنمىدارد. «تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ وَ تَذَرُونَ الْآخِرَةَ»
6- انسان از عَجَل آفريده شده: «خُلِقَ الْإِنْسانُ مِنْ عَجَلٍ» «4»، اگر با عقل و وحى خود را مهار نكند، تنها به فكر دنياى عاجل است. «تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ»
7- يكى از شيوههاى تربيت مقايسه بين كفر و پاداش است: «وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ- وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ باسِرَةٌ»
8- مسايل روحى و روانى در چهره انسان اثر مىگذارند. رنگ رخساره خبر مىدهد از سّر ضمير. «وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ- وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ باسِرَةٌ»
9- كسانى كه در دنيا تنها خداوند را عبادت كردند: «فَادْعُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ» «1»، تنها به او توكّل كردند: «عَلَيْهِ تَوَكَّلْنا» «2»، تنها نسبت به او خاشع بودند و از احدى نهراسيدند: «لا يَخْشَوْنَ أَحَداً» «3»، تنها از او كمك خواستند: «إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ» و ...،
در آن روز نيز تنها به او نظر دارند. «إِلى رَبِّها ناظِرَةٌ»
10- دلبستگى به دنيا و رها كردن آخرت سبب اندوه و گرفتگى چهره در قيامت است. تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ ... وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ باسِرَةٌ
تفسیر نور
🍃🌸〰〰〰〰〰〰〰〰
@payyyam
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فرازی از وصیت نامه
شهید حسین زارعی فرد
اینک که با یاد خدا به جبهه مى روم نه براى انتقام از دشمنان است بلکه تنها هدفم از این کار احیاء دینم و و تداوم انقلابم مى باشد و براى رسیدن به این هدف پاى در چکمه مى کنم و خدا رابه یارى مى طلبم زیرا که هدفم خدا و مکتبم اسلام و مرادم روح الله است ارى مى روم تا به نداى هل من ناصر ینصرنى امام شهیدمان حسین (ع ) پاسخ مثبت دهم و مى روم تا به گفته اماممان خمینى بت شکن یا کشته شوم و یا بکشم چون دردو حال پیروزم مادرعزیزم من خود آزادانه شهادت را انتخاب کردم و منتظر شهادت بودم که به آن رسیدم .
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
امام خامنه ای حفظه الله تعالی :
مسلمان با درسِ انتظار، تعلیم می گیرد که بن بستی درزندگی بشر نیست که باز نشود، وقتی درنهایتِ زندگیِ انسان، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، در بن بست های جاریِ زندگی هم همین فرج مورد انتظار است. ۱۳۸۴/۰۶/۲۹
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
دوستان آن حضرت عجلاللهتعالیفرجهالشریف باید دو مطلب مهم را رعایت کنند:
یکی اینکه در شداید، برای فرج دعا کنند، که خود همین مژدهای است برای اینکه شداید به فرج متصل است.
دیگر اینکه دعا کنند که ظهور آن حضرت برای اهل ایمان، همراه با عافیت باشد، و تا وقت ظهور با وجود بلاها و شداید، ثابتقدم و استوار در دین و عامل به تکلیف باشند ...
@bahjat_ir
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
حدیث روز :
قال الإمام عليّ عليه السلام:
إنَّ الدُّنيا خَيرُها زَهيدٌ ، وشَرُّها عَتيدٌ ، ولَذَّتُها قَليلَةٌ ، وحَسرَتُها طَويلَةٌ ، تَشوبُ نَعيمَها بِبُؤسٍ ، وتَقِرنُ سُعودَها بِنُحوسٍ ، وتَصِلُ نَفعَها بِضُرٍّ ، وتَمزِجُ حُلوَها بِمُرٍّ .
دنيا خوبش ناچيز است و بدش حاضر و آماده . لذّتش اندك است و افسوسش طولانى. خوشى اش با رنج آميخته است، خوش بختى اش با بدبختى قرين است ، سودش به زيانْ پيوسته است، و شيرينى اش با تلخى ممزوج است.
غرر الحكم : ح 3676 ، عيون الحكم والمواعظ : ص 146 ح 3235
sapp.ir/b.tollab
🍃🍃🍃
دنیایی که خوبیش کم و بدیش آ ماده
لذتش اندک بود و افسوس بجا مانده
این جا ، جای ماندن نیست برادر من
در عوض هر خوشی به ما رنجی داده
سود و زیانش همیشه بوده پیوسته
با هر تلخی شیرنیش رخت بر بسته
كَلَّا بَلْ تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ وَ تَذَرُونَ الْآخِرَةَ
جهاد و تلاش کنید ، وقت کمی مانده
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ
وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@payyyam
امام علی علیه السلام :
كُنْ بَعِيدَ الْهِمَمِ إِذَا طَلَبْتَ كَرِيمَ الظَّفَرِ إِذَا غَلَبْت
هر گاه در پی چیزی هستی ، بلند همت باش و آن گاه که چیره شدی ، در پیروزی کریم باش
تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 448 ، ح 10276
🍃🍃🍃
برای آنچه می خواهی بلنـد همـت بـاش
وقتی پیـروز شدی و کریـم با عـزت بـاش
چنگ زنید به ریسمانی الهـی ، حبل المتین
خُذِالْعَفْوَ وَأْمُرْبِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ
ان شاءالله
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
@payyyam
〰〰〰〰〰🌸🍃
استاد قرائتی
سوره اعراف ، آیه 199
خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ
عفو و ميانهروى را پيشه كن (عذر مردم را بپذير و بر آنان آسان بگير)، و به كارهاى عقل پسند و نيكو فرمان بده، و از جاهلان اعراض كن.
🍃🌸 نکته ها :
با آنكه براى كلمهى «عفو»، چندين معنا بيان شده است: حدّ وسط و ميانه، قبول عذر خطاكار و بخشودن او، آسان گرفتن كارها، ولى ظاهراً در اين آيه، معناى اوّل مراد است.
«خُذِ الْعَفْوَ»، به معناى عفو را در اختيار و كنترل خود داشتن و به جا استفاده كردن آن است، لذا در بعضى موارد بايد قاطعانه برخورد كرد، «وَ لا تَأْخُذْكُمْ بِهِما رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ» چنانكه «أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» به معناى آزاد و رها كردن جاهلان و دشمنان نيست، بلكه مراد با آنان نبودن و ميل به آنان نداشتن است، امّا گاهى موعظه، تذكّر و حتّى برخورد با آنان لازم است. «فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ عِظْهُمْ»
اين آيه با تمام سادگى و فشردگى، همهى اصول اخلاقى را در بر دارد. هم اخلاق فردى «عفو»، هم اخلاق اجتماعى «وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ»، هم با دوست «عفو»، هم با دشمن «أَعْرِضْ»، هم زبانى «وَ أْمُرْ»، هم عملى «أَعْرِضْ»، هم مثبت «خُذِ»، هم منفى «أَعْرِضْ»، هم براى رهبر، هم براى امّت، هم براى آن زمان و هم براى اين زمان. چنانكه امام صادق عليه السلام فرمودند: در قرآن آيهاى جامعتر از اين آيه در مكارم الاخلاق نيست.
شكّى نيست كه عفو، در مسائل شخصى است، نه در حقّ النّاس و بيتالمال.
وقتى اين آيه نازل شد، پيامبر صلى الله عليه و آله از جبرئيل توضيح و شيوهى عمل به اين آيه را درخواست كرد. جبرئيل پيام آورد: «تَعفُو عمّن ظلمك و تُعطى مَن حَرمك و تَصِل مَن قطعك»، از كسى كه به تو ظلم كرده در گذر، به كسى كه تو را محروم كرده عطا كن و با كسى كه با تو قطع رابطه كرده است، ارتباط برقرار كن.
سراسر اين سوره، با تعبيرهاى گوناگون دعوت به اعتدال است. اعتدال در حقوق (آيهى 29)، در مصرف (آيهى 31)، در زينت (آيهى 32)، در عبادت (آيهى 56)، در خانهسازى (آيهى 74)، در اقتصاد (آيهى 85) و نسبت به شيوهى اجراى حقّ و عدالت در امّت حضرت موسى عليه السلام و امّت حضرت محمّد صلى الله عليه و آله در آيات 157 و 181 نكات ارزشمندى آمده است.
🍃🌸 پیام ها :
1- همواره بايد راه ميانه واعتدال را پيشه كرد. «خُذِ الْعَفْوَ»
2- خوب بودن تنها كافى نيست، بايد در جامعه خوبىها را ترويج و سفارش كرد .«وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ»
3- تنها پيامبر مخاطب آيه نيست، بلكه هر مسلمان و هر مبلّغ ومصلح اجتماعى بايد با لجوجان و جاهلان ياوهگو، برخوردى اعراض آميز داشته باشد و در برابر توهين و تهمتها چشمپوشى و صبر كند، نه آنكه درگير و گلاويز شود .وَ أَعْرِضْ ...
4- هم بايد به معروف امر كرد و هم شيوهى امر كردن، بايد معروف و پسنديده باشد. «وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ»
5- مراد از جاهلان، نابخردان است، نه بىسوادان. «وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» در فرهنگ قرآن و روايات، معمولًا جهل در برابر عقل است.
6- در شيوهى اعراض و گذشت، نبايد به خواسته و گفتهى جاهلان كه بر خلاف مصلحت است توجّه كنيم، بلكه بايد محكم و استوار ايستاد. «أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ»
🍃🌸〰〰〰〰〰〰〰〰
@payyyam