هدایت شده از روضه خانگی
روضه خانگی - حضرت زینب(س) - 615.mp3
8.93M
🎙بی سر و سامان توأم یا حسین...
🔻روضه #حضرت_زینب(س)
⏱ #ده_دقیقه | 08:13
👤 استاد #میرباقری
💡 کانال روضههای کوتاهِ کاملِ خانگی
@RozeKhanegee
آداب و اعمال مخصوص شب پانزدهم ذیالقعده
چون نصف شب بگذرد شروع کن به عبادت و نماز و حاجات خود را از حق تعالى طلب کن، هرحاجت طلب کنى مستجاب مىگردد.
به گزارش گروه رسانههای خبرگزاری تسنیم، در کتاب کلیات مفاتیح الجنان و کتاب زادالمعاد توصیه به گرفتن احیاء در شب پانزدهم ماه ذی القعده شده است.
در روایتى از حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله منقول است که در شب پانزدهم ماه ذى القعده حق تعالى به سوى بندگان مؤمن خود نظر رحمت مىکند؛ کسى که آن شب را به عبادت به سر آورد ثواب صد عابد به او عطا مىکند که در یک چشم به هم زدن معصیت خدا نکرده باشد و چون نصف شب بگذرد شروع کن به عبادت و نماز و حاجات خود را از حق تعالى طلب کن، هرحاجت طلب کنى مستجاب مىگردد.
هدایت شده از پیام رسان ولایت
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خادم الرضا"ع":
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🍃🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃
حضرت محمد(ص) فرمودند :
مَن آذی مُؤمِنا فَقَد آذانی، ومَن آذانی فَقَد آذَی اللّه َ عز و جل، ومَن آذَی اللّه َ فَهُوَ مَلعونٌ فِی التَّوراةِ وَالإنجیلِ وَالزَّبورِ وَالفُرقانِ؛
هر کس مؤمنی را بیازارد، مرا آزرده است و هر کس مرا بیازارد، بی شک، خداوند عز و جل را آزرده است و هر کس خدا را بیازارد، در تورات و انجیل و زبور و قرآن، نفرین شده است.
بحار الأنوار :ج 67 ص 72 ح 40
🍃🌺🍃
هر کسی مؤمنی را بیازارد آزرده رسول خدا را
هر که پیامبر را بیازارد آزرده است قطعا خدا را
در تورات و انجیل و زبور و قرآن نفریـن شده
شخصی که فراهم کرده ناراحتی و خشم خدا را
وَ مَـنْ لَـمْ يَتُبْ فَـأُولئِـكَ هُـمُ الظَّالِمُونَ، هشدار
توبه لازم است، ولی اثرش تمام نمی شود جانا
حالا حساب کنیم پیش خودمان و پیش خداوند
چقدر آزار و رنج داده ایم قلب نازنین امام زمان را
خادم الرضا "ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃
استاد قرائتی حفظه الله
سوره حجرات
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ عَسى أَنْ يَكُونُوا خَيْراً مِنْهُمْ وَ لا نِساءٌ مِنْ نِساءٍ عَسى أَنْ يَكُنَّ خَيْراً مِنْهُنَّ وَ لا تَلْمِزُوا أَنْفُسَكُمْ وَ لا تَنابَزُوا بِالْأَلْقابِ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمانِ وَ مَنْ لَمْ يَتُبْ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ «11»
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! مبادا گروهى (از شما) گروهى ديگر را مسخره كند، چه بسا كه مسخرهشدگان بهتر از مسخرهكنندگان باشند و زنان نيز، زنان ديگر را مسخره نكنند، شايد كه آنان بهتر از اينان باشند و در ميان خودتان عيبجويى نكنيد و يكديگر را با لقبهاى بد نخوانيد.
(زيرا) فسق (و بدنام بودن) پس از ايمان، بد رسمى است، (و سزاوار شما نيست.) و هركس (از اين اعمال) توبه نكند، پس آنان همان ستمگران ند.
🍃🌺 نکته ها :
استهزا و مسخره كردن، در ظاهر يك گناه، ولى در باطن چند گناه است؛ گناهانى مانند:
تحقير، خوار كردن، كشف عيوب، اختلاف افكنى، غيبت، كينه، فتنه، تحريك، انتقام و طعنه به ديگران در آن نهفته است.
ريشههاى تمسخر
1. گاهى مسخره كردن برخاسته از ثروت است كه قرآن مىفرمايد: «وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ، الَّذِي جَمَعَ مالًا وَ عَدَّدَهُ» واى بر كسى كه به خاطر ثروتى كه اندوخته است، در پيش رو يا پشتسر، از ديگران عيبجويى مىكند.
2. گاهى ريشهى استهزا، علم و مدرك تحصيلى است كه قرآن درباره اين گروه مىفرمايد:
«فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْمِ وَ حاقَ بِهِمْ ما كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ» آنان به علمى كه دارند شادند و كيفر آنچه را مسخره مىكردند، ايشان را فرا گرفت.
3. گاهى ريشهى مسخره، توانايى جسمى است. كفّار مىگفتند: «مَنْ أَشَدُّ مِنَّا قُوَّةً» «3» كيست كه قدرت و توانايى او از ما بيشتر باشد؟
4. گاهى انگيزهى مسخره كردن ديگران، عناوين و القاب دهان پر كن اجتماعى است. كفّار فقرايى را كه همراه انبيا بودند تحقير مىكردند و مىگفتند: «ما نَراكَ اتَّبَعَكَ إِلَّا الَّذِينَ هُمْ أَراذِلُنا» ما پيروان تو را جز افراد اراذل نمىبينيم.
5. گاهى به بهانه تفريح و سرگرمى، ديگران به تمسخر گرفته مىشوند.
6. گاهى طمع به مال و مقام، سبب انتقاد همراه با تمسخر از ديگران مىشود. گروهى، از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله دربارهى زكات عيبجويى مىكردند، قرآن مىفرمايد: «وَ مِنْهُمْ مَنْ يَلْمِزُكَ فِي الصَّدَقاتِ فَإِنْ أُعْطُوا مِنْها رَضُوا وَ إِنْ لَمْ يُعْطَوْا مِنْها إِذا هُمْ يَسْخَطُونَ» ريشهى اين انتقاد طمع است، اگر از همان زكات به خود آنان بدهى راضى مىشوند، ولى اگر ندهى همچنان عصبانى شده و عيبجويى مىنمايند.
7. گاهى ريشهى مسخره، جهل و نادانى است. هنگامى كه حضرت موسى براى حل اختلاف و درگيرى دستور كشتن گاو را داد، بنىاسرائيل گفتند: آيا ما را مسخره مىكنى؟ موسى عليه السلام گفت: «أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجاهِلِينَ»به خدا پناه مىبرم كه از جاهلان باشم. يعنى مسخره برخاسته از جهل و نادانى است و من جاهل نيستم.
8. گاهى سرچشمه تمسخر، رياكارى و بهانهگيرى و شخصيتشكنى است. «يَلْمِزُونَ الْمُطَّوِّعِينَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ فِي الصَّدَقاتِ وَ الَّذِينَ لا يَجِدُونَ إِلَّا جُهْدَهُمْ فَيَسْخَرُونَ مِنْهُمْ»
عقيل، برادر حضرت على عليه السلام بر معاويه وارد شد، معاويه براى تحقير او گفت: درود بر كسى كه عمويش ابولهب، لعنت شدهى خداوند است و خواند:
«تَبَّتْ يَدا أَبِي لَهَبٍ» عقيل فورى پاسخ داد: درود بر كسى كه عمّهى او چنين است و خواند: «وَ امْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ» (زن ابولهب، دختر عمّهى معاويه بود.)
🍃🌺پیام ها:
1- ايمان، با مسخرهكردن بندگان خدا سازگار نيست.
2- كسى كه مردم را از توهين به ديگران باز مىدارد نبايد در شيوهى سخنش توهين باشد.
3- مسخره، كليد فتنه، كينه و دشمنى است.
4- در شيوهى تبليغ، آنجا كه مسئلهاى مهم است يا مخاطبان متنوّع هستند، بايد مطالب تكرار شود.
5- ريشهى مسخره كردن، احساس خودبرتربينى است كه قرآن اين ريشه را مىخشكاند و مىفرمايد: نبايد خود را بهتر از ديگران بدانيد، شايد او بهتر از شما باشد.
6- ما از باطن و سرانجام مردم آگاه نيستيم، پس نبايد ظاهربين، سطحىنگر وامروزبين باشيم.
7- عيبجويى از مردم، در حقيقت عيبجويى از خود است.
8- نقل عيب ديگران، عامل كشف عيوب خود است.
9- بد صدا زدن، يك طرفه باقى نمىماند، دير يا زود مسئله به دو طرف كشيده مىشود. «لا تَنابَزُوا بِالْأَلْقابِ»
10- مسخره كردن و بدنام بردن، گناه استو توبه لازم دارد.
11- مسخره، تجاوز به حريم افراد است و اگر مسخره كننده توبه نكند، ظالم
است.
🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰
〰〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃
السلام علیک یا رسول الله
🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰〰
#شهید_بهشتی :
بزرگترین خطر برای انقلاب این است که مردم بهجای برخوردهای صادقانه، «سیاسیبازی» ببینند. صادق نباشیم مردم ناامید و مایوس میشوند.
〰〰〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃
امام خامنه ای مد ظله العالی :
گناهانی که انسان انجام میدهد، این تخلّفهای گوناگون، این کارهایی که ناشی از شهوترانی و دنیاطلبی و طمعورزی و حرص ورزیدن به مال دنیا و چسبیدن به مقام دنیا و بخل نسبت به داراییهای موجود در دست آدمی و نیز حسد و حرص و غضب است، به طور قطعی دو اثر در وجود انسان میگذارد: یک اثر، معنوی است که روح را از روحانیت میاندازد، از نورانیت خارج میکند؛ معنویت را در انسان ضعیف میکند و راه رحمت الهی را بر انسان میبندد. اثر دیگر این است که در صحنهی مبارزات اجتماعی، آن جایی که حرکت زندگی احتیاج به پشتکار و مقاومت و نشان دادن اقتدار ارادهی انسان دارد، این گناهان گریبان انسان را میگیرد و اگر عامل دیگری نباشد که این ضعف را جبران کند، انسان را از پا درمیآورد. البته گاهی ممکن است عاملهای دیگری مثل یک صفت و یا کار خوب در انسان باشد که جبران کند. بحث بر سر آن موارد نیست؛ اما گناه، فینفسه اثرش این است.
۱۳۷۵/۱۰/۲۸
🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰〰
حضرت محمد(ص) فرمودند :
مَن آذی مُؤمِنا فَقَد آذانی، ومَن آذانی فَقَد آذَی اللّه َ عز و جل، ومَن آذَی اللّه َ فَهُوَ مَلعونٌ فِی التَّوراةِ وَالإنجیلِ وَالزَّبورِ وَالفُرقانِ؛
هر کس مؤمنی را بیازارد، مرا آزرده است و هر کس مرا بیازارد، بی شک، خداوند عز و جل را آزرده است و هر کس خدا را بیازارد، در تورات و انجیل و زبور و قرآن، نفرین شده است.
بحار الأنوار :ج 67 ص 72 ح 40
🍃🌺🍃
هر که مؤمنی را بیازارد آزرده است رسول خدا را
هر کس پیامبر را بیازارد آزرده است قطعا خدا را
در تورات و انجیل و زبور و قرآن نفریـن شده
شخصی که فراهم کرده ناراحتی و خشم خدا را
وَ مَـنْ لَـمْ يَتُبْ فَـأُولئِـكَ هُـمُ الظَّالِمُونَ،هشدار
توبه لازم است، ولی اثرش تمام نمی شود جانا
حالا حساب کنیم پیش خودمان و پیش خداوند
چقدر آزار و رنج داده ایم قلب نازنین امام زمان را
خادم الرضا "ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃
اَللّهُمَ عَجِّل لِوَلیِکَ الْفَرَجْ
اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
قال الله تعالی:
وَ الَّذِینَ یؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِناتِ بِغَیرِ مَا اکتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتاناً وَ إِثْماً مُبِیناً».
کسانی که مردان و زنان مؤمن را بی آنکه مرتکب (عمل زشتی) شده باشند آزار می رسانند قطعاً تهمت و گناهی، آشکار به گردن گرفته اند.
🍃🌺🍃
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود:
مسلمان کسی است که مسلمانان از دست و زبانش ایمن باشند.
و در روایت دیگر فرمود:
مَنْ آذی مُؤمِناً فَقَدْ آذانِی.
کسی که مؤمنی را اذیت کند مرا اذیت کرده است.
🍃🌺🍃
امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند می فرماید:
لِیأذَنَ بِحَرْبٍ مِنّی مَنْ آذی عَبْدِی الْمُؤمِن.
اعلان جنگ به من داده است کسی که بنده مؤمن مرا اذیت کند.
🍃🌺🍃
علی علیه السلام فرمود:
الْمُؤمِنُ نَفْسُهُ مِنْهُ فِی تَعَبٍ والنَّاسُ مِنْهُ فِی راحَةٍ.
مؤمن خود را در زحمت و سختی نگه می دارد و مردم از ناحیه او در راحت هستند
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
هدایت شده از پیام رسان ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احکام نماز نشسته