eitaa logo
پیام رسان ولایت
77 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
5.1هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علیرضا پناهیان
💌 آدم‌ها با هم متفاوتند @Panahian_ir
٨٥ *"مذمتِ ظلم كردن و مظلوم واقع شدن"* ⭐ *اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْني يَداً عَلَى مَنْ ظَلَمَنِي:* 💠ید به معنی قوه و قدرت است. خدایا دسته ای از مردم به من ظلم مي كنند؛ اما مرا در مقابل ظالم، قدرتمند قرار بده! همه وجودم را در مقابل ظلم، قدرت بکن! ✅خیلی تعبیر لطیفی است. می‌فرماید: *وَ اجْعَلْني يَداً عَلَى مَنْ ظَلَمَنِي.* واجعلنی یعنی خدا همه وجود مرا توان قرار بده، وقتی می گوییم واجعل لی يعني خدايا از بیرون به من توانمندي برسان. ☘️وقتی می گویم واجعل لی یعنی خدایا من ناتوانم در مقابل ظالم کاری نمي توانم انجام دهم تو از بیرون یک نیروی کمکی بفرست. وقتی می گویم واجعلنی یعنی تو خود من را توانا کن در مقابل ظالم همه وجودم قوت باشد. دشمن دو دست مرا نبيند بلكه صد دست توانمند از من ببيند. ظالم با منی طرف است که خدا به او حول و قوه بي انتها داده است. ❇️ظالم در اینجا هم ظالم درونی است و هم ظالم بیرونی. ظالم درونی ظلم به نفس است. نفس اماره من ظالم بوده خدایا من را در مقابل نفس اماره ضعیف قرار نده که بگویم دلم خواست مقابله كنم؛ اما نتوانستم طاقت بیاورم. خدايا مرا در مقابل نفس اماره ام توانا قرار بده از آن طرف هم آنقدر در مقابل ظالم بیرونی و عدو توانمند باشم كه فكر نكنند براحتي مي توانند به من ظلم كنند. 📜شریعت مي فرمايد: نه ظالم باش نه مظلوم. نه ظلم کن نه ظلم را بپذیر. ✅بحث ظلم، خیلی طیف وسیعی دارد. مثلا خدایا یک توانایی بده که كسي نتواند به وقت من ظلم کند . ⏳وقت من خيلي اعتبار دارد و يا خدايا كسي نتواند به مقام من ظلم كند و از مقام و آبروي علمي و اجتماعي من سوء استفاده كند و يا… 🤲🏻خدايا اگر مرا توانمند نكني ، در مقابل آنها مغلوب مي شوم ؛ البته شايان ذكر است كه من هم نبايد به ديگران ظلم کنم چون می دانم دست خدا با شماست ظلم از طرف شما را هم قبول نمی کنم چون خدا یک توانایی به من عطا كرده که ظلم نمی تواند در من نفوذ کند . 📜در روايت مي فرمايد: الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم هر تسلطی با کافری باقی می ماند ولی با ظلم باقی نمی ماند و حکومت از بین می رود. 🔰من می خواهم به وقت و عقیده شما ظلم کنم. شما با من خیلی سخت برخورد می کنید. فرد ثالث که بیننده است می گوید چقدر فلانی خشک است اصلا رو نمی دهد، بايد كمي انعطاف پذیر باشد. من می گویم باطن این خشونت رحمت است. چون اگر شما اجازه بدهید که ظلم من ادامه دار باشد در واقع به انقراض من کمک کردید. 🤝🏻مومنین قرار است برای عزیز شدن هم کمک کنند نه برای ذلیل شدن هم . 🤲🏻خدایا هر کس می خواهد به من ظلم کند یک توانی در من ببیندکه نتواند به من ظلم کند. حول و قوه تو را در من ببیند بگوید با فلانی نمی شود در افتاد. به فلانی نمی شود کم گذاشت. برای فلانی نمی شود نقص وارد کرد. ✳️نكته: 👌🏻مسلمان هرگزنمی گوید خدایا کاری از دستم بر نمی آید چون دائم از خدا می خواهد که قدرت خودت را در من به نمایش بگذار. 👌🏻نمی گوییم چه کار کنم فلانی خیلی ظلم می‌کند کاری از دست من بر نمی آید برایش انجام دهم. 🤲🏻خدایا هر کس به من ظلم می کند به من توانايي بده تا جلوی ظلمش را بگیرم نه این که من هم به او ظلم کنم. 🌀خدايا توانمندم كن تا او را در صراط عدل قرار بدهم. ادامه دارد.. استاد بروجردي كلاس شرح صحيفه سجاديه ٨٠/١٢/٢٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٦ https://chat.whatsapp.com/HdZSBffTxWp7oB0mpdy7Eb تلگرام @darmahzar emamraoof.com
۸۰ 💠 *اعراض از محققين ظالم* 🔸 همانطور كه ياد شد رسول خدا تجسم مهر و عطوفت و گذشت است ولی گاه مأمور می‌شود از عده‌ای روی‌گرداند. ‌ 🔆 وَ إِذا رَأَيْتَ الَّذِينَ يَخُوضُونَ فِي آياتِنا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ وَ إِمَّا يُنْسِيَنَّكَ الشَّيْطانُ فَلا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّكْرى‌ مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ 🔆دو هرگاه كسانى را ديدى كه در آيات ما (به قصد تخطئه،) كندوكاو مى‌كنند. از آنان روى‌بگردان تا (مسير سخن را عوض كرده) وارد مطلب ديگرى شوند واگر شيطان تو را به فراموشى انداخت. پس از توجّه، (ديگر) با اين قوم ستمگر منشين. 📔 سوره مبارکه انعام، آیه ۶۸ ✳️ دسته‌ای از اين افراد كه به سبب اعمالشان ظالم خوانده شده‌اند كسانی هستند كه در آيات و روايات تحقيق و تفحص می‌کنند. 🔹 البته قصد اين افراد يادگيری و بهره‌مندی نيست. بلكه به دنبال كشف مطالبی هستند كه بتوانند ان را دست آويز قرار داده و به واسطه آن به تمسخر و تحقير اسلام و كلام وحی بپردازند. 🔰 كلام الهی حرمت دارد و اگر عده‌ای اين حرمت را شكستند پيامبر نيز وظيفه‌ای جهت رعايت ادب و حفظ حرمت آنها ندارد. 💢 خوض كردن در آيات الهی اگر به قصد شبهه افكنی باشد ظلم محسوب می‌شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پیام رسان ولایت
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم
امام على علیه السلام : اِذا ظَهَرَتِ الجِناياتُ ارتَفَعَتِ البَرَكاتُ؛ هرگاه گناهان آشكار شوند، بركت ها از ميان مى رود. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 458 ، ح 10465 🍃🕊🍃 آشکارا که ظاهر شود گناهان ما برکت هم می رود از زندگی ها راحت همدیگر را مسخره کردن اسم گذاشتن روی فرد و گروهها مطرح کردن عیب های دیگران مگر که بی عیب هستیم خود ما خود برتری بینی بدترین عیبها کلید کینه و فتنه و دشمنی ها بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمانِ اما توبه نمی کنند ز آن بعضیها توبه کنیم شاید گرفتار باشیـم بله همین ما و شما ای مومنـها کسی را تحقیر و تمسخر کردیم جبران کنیم و تکریـم کنید او را ان شاء الله خادم الرضا"ع"
〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره حجرات يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ عَسى‌ أَنْ يَكُونُوا خَيْراً مِنْهُمْ وَ لا نِساءٌ مِنْ نِساءٍ عَسى‌ أَنْ يَكُنَّ خَيْراً مِنْهُنَّ وَ لا تَلْمِزُوا أَنْفُسَكُمْ وَ لا تَنابَزُوا بِالْأَلْقابِ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمانِ وَ مَنْ لَمْ يَتُبْ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ «11» اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! مبادا گروهى (از شما) گروهى ديگر را مسخره كند، چه بسا كه مسخره‌شدگان بهتر از مسخره‌كنندگان باشند و زنان نيز، زنان ديگر را مسخره نكنند، شايد كه آنان بهتر از اينان باشند و در ميان خودتان عيب‌جويى نكنيد و يكديگر را با لقب‌هاى بد نخوانيد. (زيرا) فسق (و بدنام بودن) پس از ايمان، بد رسمى است، (و سزاوار شما نيست.) و هركس (از اين اعمال) توبه نكند، پس آنان همان ستمگرانند. 🍃🕊نکته ها : 🍃تمسخر و استهزاى ديگران‌ استهزا و مسخره كردن، در ظاهر يك گناه، ولى در باطن چند گناه است؛ گناهانى مانند: تحقير، خوار كردن، كشف عيوب، اختلاف افكنى، غيبت، كينه، فتنه، تحريك، انتقام و طعنه به ديگران در آن نهفته است. 🍃ريشه‌هاى تمسخر 1. گاهى مسخره كردن برخاسته از ثروت است كه قرآن مى‌فرمايد: «وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ، الَّذِي جَمَعَ مالًا وَ عَدَّدَهُ» واى بر كسى كه به خاطر ثروتى كه اندوخته است، در پيش رو يا پشت‌سر، از ديگران عيب‌جويى مى‌كند. 2. گاهى ريشه‌ى استهزا، علم و مدرك تحصيلى است كه قرآن درباره اين گروه مى‌فرمايد: «فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْمِ وَ حاقَ بِهِمْ ما كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ» آنان به علمى كه دارند شادند و كيفر آنچه را مسخره مى‌كردند، ايشان را فرا گرفت. 3. گاهى ريشه‌ى مسخره، توانايى جسمى است. كفّار مى‌گفتند: «مَنْ أَشَدُّ مِنَّا قُوَّةً» كيست كه قدرت و توانايى او از ما بيشتر باشد؟ 4. گاهى انگيزه‌ى مسخره كردن ديگران، عناوين و القاب دهان پر كن اجتماعى است. كفّار فقرايى را كه همراه انبيا بودند تحقير مى‌كردند و مى‌گفتند: «ما نَراكَ اتَّبَعَكَ إِلَّا الَّذِينَ هُمْ أَراذِلُنا» ما پيروان تو را جز افراد اراذل نمى‌بينيم. 5. گاهى به بهانه تفريح و سرگرمى، ديگران به تمسخر گرفته مى‌شوند. 6. گاهى طمع به مال و مقام، سبب انتقاد همراه با تمسخر از ديگران مى‌شود. گروهى، از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله درباره‌ى زكات عيب‌جويى مى‌كردند، قرآن مى‌فرمايد: «وَ مِنْهُمْ مَنْ يَلْمِزُكَ فِي الصَّدَقاتِ فَإِنْ أُعْطُوا مِنْها رَضُوا وَ إِنْ لَمْ يُعْطَوْا مِنْها إِذا هُمْ يَسْخَطُونَ» ريشه‌ى اين انتقاد طمع است، اگر از همان زكات به خود آنان بدهى راضى مى‌شوند، ولى اگر ندهى همچنان عصبانى شده و عيب‌جويى مى‌نمايند. 7. گاهى ريشه‌ى مسخره، جهل و نادانى است. هنگامى كه حضرت موسى براى حل اختلاف و درگيرى دستور كشتن گاو را داد، بنى‌اسرائيل گفتند: آيا ما را مسخره مى‌كنى؟ موسى عليه السلام گفت: «أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجاهِلِينَ» به خدا پناه مى‌برم كه از جاهلان باشم. يعنى مسخره برخاسته از جهل و نادانى است و من جاهل نيستم. 8. گاهى سرچشمه تمسخر، رياكارى و بهانه‌گيرى و شخصيت‌شكنى است. «يَلْمِزُونَ الْمُطَّوِّعِينَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ فِي الصَّدَقاتِ وَ الَّذِينَ لا يَجِدُونَ إِلَّا جُهْدَهُمْ فَيَسْخَرُونَ مِنْهُمْ» 🍃🕊پیام ها : 1- ايمان، با مسخره‌كردن بندگان خدا سازگار نيست. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا يَسْخَرْ» 2- كسى كه مردم را از توهين به ديگران باز مى‌دارد نبايد در شيوه‌ى سخنش توهين باشد. «لا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ» 3- مسخره، كليد فتنه، كينه و دشمنى است. لا يَسْخَرْ قَوْمٌ‌ ... 4- در شيوه‌ى تبليغ، آنجا كه مسئله‌اى مهم است يا مخاطبان متنوّع هستند، بايد مطالب تكرار شود. قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ‌ ... وَ 5- ريشه‌ى مسخره كردن، احساس خودبرتربينى است كه قرآن اين ريشه را مى‌خشكاند و مى‌فرمايد: نبايد خود را بهتر از ديگران بدانيد، شايد او بهتر از شما باشد. 6- ما از باطن و سرانجام مردم آگاه نيستيم، پس نبايد ظاهربين، سطحى‌نگر وامروزبين باشيم. 7- عيب‌جويى از مردم، در حقيقت عيب‌جويى از خود است. 8- نقل عيب ديگران، عامل كشف عيوب خود است. 9- بد صدا زدن، يك طرفه باقى نمى‌ماند، دير يا زود مسئله به دو طرف كشيده مى‌شود. «لا تَنابَزُوا بِالْأَلْقابِ» ( «تَنابَزُوا» براى كار طرفينى است) 10- مسخره كردن و بدنام بردن، گناه است و توبه لازم دارد. «وَ مَنْ لَمْ يَتُبْ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ» (البتّه توبه تنها به زبان نيست، بلكه توبه‌ى تحقير كردن، تكريم نمودن است.) 11- مسخره، تجاوز به حريم افراد است و اگر مسخره كننده توبه نكند ظالم‌ است. «فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ» 🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰〰
🍃🍃🍃🍃🍃🇮🇷🕊🍃 السلام علیک یا امیر المومنین 🍃🇮🇷🕊🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سخنم با خواهران این است که ، آخر تا کی شهدا وصیت کنند که خواهران حفظ حجاب ، چرا از حضرت زینب (سلام الله علیها) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) درس نمی آموزید ، همه شهدا گفتند و وصیت کردند ، بقیه اش دیگر با وجدان خودتان ، کمی هم به آخرت فکر کنید . شهید_محمدرضا_جمشیدیان 〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : 🔺امروز پرچمِ استقلالِ هویّتی و فرهنگیِ زنان در دست زنان ایرانی است؛ امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویّتی خودشان و استقلال فرهنگی خودشان را دارند اعلام میکنند و به دنیا صادر میکنند؛ یعنی دنیا سخن جدیدی دارد می‌شنود. زن میتواند در میدانهای اجتماعی حضور فعّال داشته باشد، تأثیرگذاری اجتماعی عمیق داشته باشد. 🔺امروز زنان کشور ما در بخشهای مختلف چنین تأثیرگذاری‌ای دارند؛ درعین‌حال حجاب و عفاف و وجه تمایز میان زن و مرد، فاصله‌ی‌ میان زن و مرد، در معرض سوءاستفاده‌ی مردان قرار نگرفتن، خود را در حدّ وسیله‌ی التذاذ مردان بیگانه و زیاده‌طلب پایین نیاوردن و تحقیر نکردن، جزو خصوصیّات زن ایرانی و زن مسلمانِ امروز است. 🔺ما البتّه این الگو را داریم، این چهارچوب را داریم، در میان بانوان ما کسانی هستند در حدّ بسیار خوب، بعضی در حدّ اعلای این الگو دارند زندگی میکنند، بعضی هم در حدود متوسّطند؛ به‌هرحال، این الگو وجود دارد و مبنای کار زن ایرانی این است. ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ 🍃🇮🇷🕊〰〰〰〰〰〰 امام على علیه السلام : اِذا ظَهَرَتِ الجِناياتُ ارتَفَعَتِ البَرَكاتُ؛ هرگاه گناهان آشكار شوند، بركت ها از ميان مى رود. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 458 ، ح 10465 🍃🕊🍃 آشکارا که ظاهر شود گناهان ما برکت هم می رود از زندگی ها راحت همدیگر را مسخره کردن اسم گذاشتن روی فرد و گروهها مطرح کردن عیب های دیگران مگر که بی عیب هستیم خود ما خود برتری بینی بدترین عیبها کلید کینه و فتنه و دشمنی ها بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمانِ اما توبه نمی کنند ز آن بعضیها توبه کنیم شاید گرفتار باشیـم بله همین ما و شما ای مومنـها کسی را تحقیر و تمسخر کردیم جبران کنیم و تکریم کنید او را ان شاء الله خادم الرضا"ع" 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | مچ‌گیری ممنوع! 👈🏻 عاقبت مچ‌گیری و عیب‌جویی از همسر 🔻 کانال مباحث خانواده و تربیت فرزند @Panahian_khanevade
✳️ 🔸حاج‌قاسم نسبت به تربیت بچه‌هایش حساس بود. هر عصر جمعه، توی خانه‌اش مراسم روضه داشت؛ یک مجلس روضه‌ی خانوادگی مخصوص خودش، خانمش و بچه‌هایش! تک‌وتوک بعضی رفقا هم می‌آمده‌اند. توی این روضه‌ها، دنبال تربیت خودش و خانواده‌اش بود. 🔸واعظ مجلس، بیشتر حاج‌آقا رضایی -امام‌جماعت مسجد امام علی (ع) شهرک شهید محلاتی- بود. گاهی هم من صحبت می‌کردم. سخنران، ابتدا احکام شرعی می‌گفت و بعد موضوعی اعتقادی-اخلاقی طرح می‌کرد. خواستِ حاج‌قاسم، این بود که توی جلسه حتما آیه‌ای از قرآن تفسیر شود و برای هر موضوع، احادیث ائمه اطهار (ع) گفته شود. 🔸گاهی در مورد احکام یا مباحث اعتقادی پرسش می‌شد. اگر سوال و شبهه‌ای بود، خودش یا بچه‌ها طرح می‌کردند. حاج‌قاسم تلاش می‌کرد بچه‌ها در فراگیری مسائل عمیق شوند. 🔸سخنران، طوری تنظیم می‌کرد که بچه‌ها وارد گفتگو با سخنران شوند و حرف زدن یک‌طرفه نباشد. پس‌ از آن، روضه خوانده می‌شد. روضه را آقای یادگاری می‌خواند. زیبایی آن جلسه، توسل به اهل‌بیت (ع) بود. چون محفل خصوصی بود، حاج‌قاسم با صدای بلند گریه می‌کرد. همگی مثل باران اشک می‌ریختند. می‌خواست زن و بچه‌اش را با توسل به اهل‌بیت (ع) بار بیاورد. 🔸این مراسم، هر هفته برگزار می‌شد. اگر خودش ایران نبود، بچه‌هایش برگزار می‌کردند. حاج‌قاسمی که شبانه‌روز کار می‌کرد؛ ساعت سه نصف شب از خانه می‌رفت بیرون، و گاه ساعت دوازده،یک شب می‌آمد خانه؛ این حاج‌قاسم، با این مشغله و سفرهای متعدد، همه‌ی سعی‌اش این بود خودش را به روضه خانگی است برساند. 🔸حاج‌قاسم، افزودن ایمان و تقوای بچه‌هایش را وظیفه‌ی خودش می‌دانست. به من می‌گفت: «گاهی که می‌خواهم در مورد مسائل عبادی و مذهبی به بچه‌هایم تذکری بدهم، برایشان نامه می‌نویسم.» 📚کتاب « حاج‌قاسمی که من می‌شناسم »