eitaa logo
پیام رسان ولایت
73 دنبال‌کننده
9هزار عکس
5.2هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🍃🍃🍃🍃🇮🇷🕊🍃 السلام علیک یا امیر المومنین 🍃🇮🇷🕊🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 فرازی از : اکنون‌که این وصیت‌نامه را می‌خوانید نمی‌دانم که خداوند مرگم را چگونه رقم ‌زده است ولی تمام آرزویم و تلاش شبانه‌ روزی‌ام بر این بوده که شامل آیه «شهدا عند ربهم یرزقون» باشم اما خدا می‌داند که برای شامل شدن بر این آرزو با تمام توان تلاش کرده‌ام، امید است که خداوند قبولم کرده باشد. عزیزانم راه را غلط نروید زيرا راه همان است که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام (مدظله) مارا بر آن هدایت می‌کند. هوشیار باشید که دشمن ریشه ما را هدف گرفته، چشم دشمن را هدف بگیرید. برای مادیات زیاد خود را به ‌زحمت نیندازید و قدری به فکر آخرت باشید. شهیدمدافع حرم علی عسگری 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : خشیت» ملاک قرار گرفته است که حالا عرض میکنم مرجع آن هم باز به تقوا است: «اِنَّما تُنذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّکرَ وَ خَشِیَ الرَّحمٰنَ بِالغَیبِ فَبَشِّرهُ بِمَغفِرَةٍ وَ اَجرٍ کَریم» -در سوره‌ی مبارکه‌ی یاسین- آن کسی میتواند از اِنذار قرآنی استفاده بکند و در جان او اثر بگذارد و دست او را بگیرد و پیش ببرد که دارای خشیت باشد. یا در سوره‌ی مبارکه طٰه: طٰه، ماٰ اَنزَلنا عَلَیکَ القُرءانَ لِتَشقیٰ، اِلّا تَذکِرَةً لِمَن یَخشیٰ. در قرآن چندین آیه‌ی دیگر هم هست که مربوط به همین خشیت است. خشیت هم صفت اهل تقوا است؛ یعنی وقتی ما تقوا داشته باشیم، خشیت هم به سراغ ما می‌آید که حالا اینجا این آیه‌ی شریفه را من بخوانم: وَ لَقَد ءاتَینا موسیٰ وَ هٰرونَ الفُرقانَ وَ ضِیاٰءً وَ ذِکرًا لِلمُتَّقین؛ آنچه به هارون و موسیٰ (علیهما السّلام) داده شد، هدایت و ذکر بود برای متّقین؛ متّقین چه کسانی هستند؟ متّقین را قرآن معنا میکند: الَّذینَ یَخشَونَ رَبَّهُم بِالغَیب. پس بنابر‌این، تقوا و خشیت هم یا همراهند یا اساساً جدا از هم نیستند و تحت یک مفهوم قرار میگیرند. البتّه خشیت با خوف فرق دارد. خشیت عبارت است از آن حالتی که ناشی از فهم عظمت طرف مقابل است که به انسان دست میدهد؛ به این حالت میگویند خشیت. خشیت در مقابل پروردگار عالم ناشی از درک عظمت حضرت حق (جلّ و علا) است که «اِنَّما یَخشَی اللهَ مِن عِبادِهِ العُلَمَاءُ»؛(۳۱) آن کسانی که معرفتشان بیشتر است، دانایی‌شان بیشتر است، خشیت از پروردگار مال آنها است. البتّه خطا نشود در فهم معانیِ خوف و خشیت و این چیزها که به معنای ترساننده بودن ذات مقدّس پروردگار فهمیده بشود؛ نه، اِنَّما تُنذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّکرَ وَ خَشِیَ الرَّحمٰنَ بِالغَیب؛ خشیت هست، امّا رحمانیّت محفوظ است؛ همان رحمان، آن که مظهر لطف و عنایت به بشر است، خشیت در مقابل او است به خاطر عظمت او. 🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : مَن كانَ باللّه ِ أعْرَفَ كانَ مِن اللّه ِأخْوَفَ . هركه خداشناس تر باشد خدا ترس تر است. بحار الأنوار: 70/393/64 🍃🕊🍃 هر که خدا شناس تر باشد مومن ها قطعا او بیشتر هم می ترسد ز خدا کسی از خدا می ترسد سعی می کند به گناهان مختلف آلوده نکند خود را هر گناهی انجام می دهند بعضی ها پشیمان هم اصلا نیستند از کرده ها به نظر شما خداشناس هستند اینگونه سر خودشان را کلاه می گذارند چرا؟ کافیست نگاه کنیم با تدبر به طبیعت کنار کوههای با عظمت یا در کنار دریا انقدر بزرگ است این پدیدههای خدا وحشت فرا می گیرد وجود انسان را کیست خالـق ایـن ملک بـا عظمـت مـا لَكُـــمْ لا تَـرْجُـــونَ لِلَّـــهِ وَقـــــاراً از در مهر و رحمت با ما مدارا می کند بهتر است بترسیم گاهی هم ز خشم خدا خادم الرضا "ع" 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔰 پویش به نام شهید اقتدار 👈🏻 از نصب پرچم ایران بر سر در خانه‌ها، مغازه‌ها، مدارس، محل کار یا معابر عمومی عکس 📸 بگیرید و به یکی از شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تقدیم و با هشتگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. 📲 نشانی صفحه اینستاگرام "همگام"👇 instagram.com/hamgam_pouyesh
💌 ایمان به خدا یعنی این که ... @Panahian_ir
4_6028605341514598915.mp3
11.29M
۱۳ ❓چرا بعضی وقت‌ها، با اینکه علم و اطلاعات لازم، برای تصمیم‌گیری درست را داریم، در انتخابمان اشتباه می‌کنیم و بعد، پشیمان می‌شویم؟! ❓چرا برخی محققان علوم تجربی، به جای اینکه طی پژوهش‌هایشان، با مشاهده‌ی خلقت بدیع خداوند، روز به روز به او نزدیک‌تر شوند، به مرتبه‌ی کفر و انکار او می‌رسند؟! 💢این دو پرسش، یک پاسخ مشترک دارند! @Ostad_Shojae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم
امام صادق علیه السلام: یَقولُ إِبلیسُ لِجُنودِهِ: أَلقوا بَینَهُمُ الحَسَدَ وَالبَغىَ، فَإِنَّهُما یَعدِ لانِ عِندَ اللّه الشِّرکَ. شیطان به سپاهیانش مى گوید: میان مردم حسد و تجاوزگرى بیاندازید، چون این دو، نزد خدا برابر با شرک است. کافى (ط-الاسلامیه)، ج. ۲، ص. ۳۲۷ 🍃🕊🍃 به سپاهشان اینگونه می گویند، شیطانها حسد و تجاوزگری بیندازید بین انسانها این دو نزد خداوند برابر با شرک است یعنی دخالت کرده ایم در کارهای خدا يَدْعُــوا لَمَـــنْ ضَـرُّهُ أَقْــرَبُ مِـــنْ نَفْعِـــهِ زیانهای کلان دارد نفع کم، شرک به خدا حسـد و تجـاوز گری همانند شرک است یعنی ضررش قطعا بیشتر است برای ما حسد و تجاوزگری می سوزاند ایمان را عملا اعتراض کرده ایم به کارهای خدا که چرا کسی صاحب فلان نعمتی است تلاش می کند زایل کند نعمت دیگری را به نظر شما چرا اجازه می دهیم به خود دائما بررسی کند شرایط زندگی مردم را کمی با دلمان خلوت کنیم و تفکر کنیم خداوند حتما نعمات دیگری داده به ما راضی باشیم و خشنود از نعمتهای خود شکر گزاری بیشتر می کند نعمت شما را ان شاء الله خادم الرضا "ع"
〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره حج يَدْعُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا يَضُرُّهُ وَ ما لا يَنْفَعُهُ ذلِكَ هُوَ الضَّلالُ الْبَعِيدُ «12» او غير از خداوند چيزى را مى‌خواند كه نه زيانى به او مى‌رساند و نه سودى، اين است همان انحراف دور و عميق. يَدْعُوا لَمَنْ ضَرُّهُ أَقْرَبُ مِنْ نَفْعِهِ لَبِئْسَ الْمَوْلى‌ وَ لَبِئْسَ الْعَشِيرُ «13» بلكه كسى را مى‌خواند كه ضررش از نفعش بيشتر است، چه مولا و سرپرست بدى و چه همدم زشتى. 🍃🕊پیام ها : 1- تمام سود و زيان‌ها به دست خداست و غير او هيچ نقشى ندارد. «دُونِ اللَّهِ ما لا يَضُرُّهُ وَ ما لا يَنْفَعُهُ» 2- شرك و دلبستگى به غير خدا، بزرگ‌ترين انحراف است. دُونِ اللَّهِ‌ ... هُوَ الضَّلالُ الْبَعِيدُ 3- شرك، پايگاه عقلى و منطقى ندارد. «دُونِ اللَّهِ ما لا يَضُرُّهُ» زيرا پرستش، يا براى رسيدن به سودى است و يا جلوگيرى از شرّى، كه بت‌ها هيچ كدام را ندارند. 4- شرك، به تمامى انواعش (معبودهاى عاقل و بى عقل) محكوم است. (يكبار در كنار كلمه‌ «يَدْعُوا»، حرف‌ «ما» آمد كه براى موجودات بى‌شعور است و يكبار در كنار جمله‌ «يَدْعُوا»، حرف‌ «مِنْ» آمد كه براى معبودهاى با شعور از قبيل انسان، ملائكه و اجنّه مى‌باشد. 5- به خاطر منافع زودگذر دنيا، ضرر دائمى آخرت را نخريم. «ضَرُّهُ أَقْرَبُ مِنْ نَفْعِهِ» 6- ضرر طاغوت‌ها براى مردم بيش از چيزى است كه به آنان مى‌دهند. «ضَرُّهُ أَقْرَبُ مِنْ نَفْعِهِ» 7- با كسى كه تورا از خداوند باز مى‌دارد و به سوى خود دعوت مى‌كند معاشرت مكن و او را سرپرست و رهبر خود قرار مده. «لَبِئْسَ الْمَوْلى‌» 🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰
〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره حج يَدْعُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا يَضُرُّهُ وَ ما لا يَنْفَعُهُ ذلِكَ هُوَ الضَّلالُ الْبَعِيدُ «12» او غير از خداوند چيزى را مى‌خواند كه نه زيانى به او مى‌رساند و نه سودى، اين است همان انحراف دور و عميق. يَدْعُوا لَمَنْ ضَرُّهُ أَقْرَبُ مِنْ نَفْعِهِ لَبِئْسَ الْمَوْلى‌ وَ لَبِئْسَ الْعَشِيرُ «13» بلكه كسى را مى‌خواند كه ضررش از نفعش بيشتر است، چه مولا و سرپرست بدى و چه همدم زشتى. 🍃🕊پیام ها : 1- تمام سود و زيان‌ها به دست خداست و غير او هيچ نقشى ندارد. «دُونِ اللَّهِ ما لا يَضُرُّهُ وَ ما لا يَنْفَعُهُ» 2- شرك و دلبستگى به غير خدا، بزرگ‌ترين انحراف است. دُونِ اللَّهِ‌ ... هُوَ الضَّلالُ الْبَعِيدُ 3- شرك، پايگاه عقلى و منطقى ندارد. «دُونِ اللَّهِ ما لا يَضُرُّهُ» زيرا پرستش، يا براى رسيدن به سودى است و يا جلوگيرى از شرّى، كه بت‌ها هيچ كدام را ندارند. 4- شرك، به تمامى انواعش (معبودهاى عاقل و بى عقل) محكوم است. (يكبار در كنار كلمه‌ «يَدْعُوا»، حرف‌ «ما» آمد كه براى موجودات بى‌شعور است و يكبار در كنار جمله‌ «يَدْعُوا»، حرف‌ «مِنْ» آمد كه براى معبودهاى با شعور از قبيل انسان، ملائكه و اجنّه مى‌باشد. 5- به خاطر منافع زودگذر دنيا، ضرر دائمى آخرت را نخريم. «ضَرُّهُ أَقْرَبُ مِنْ نَفْعِهِ» 6- ضرر طاغوت‌ها براى مردم بيش از چيزى است كه به آنان مى‌دهند. «ضَرُّهُ أَقْرَبُ مِنْ نَفْعِهِ» 7- با كسى كه تورا از خداوند باز مى‌دارد و به سوى خود دعوت مى‌كند معاشرت مكن و او را سرپرست و رهبر خود قرار مده. «لَبِئْسَ الْمَوْلى‌» 🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰
 🍃🍃🍃🍃🍃🇮🇷🕊🍃 السلام علیکم یا اهل بیت النبوه 🍃🕊🇮🇷🍃🍃🍃🍃🍃🍃 کلام شهید : ‏آنان که به من بدی کردند مرا هشیار کردند آنان که به من بی‌اعتنایی کردند، به من صبر و تحمل آموختند؛ آنان که به من خوبی کردند به من مهر و وفا و دوستی آموختند؛ پس خدایا به همه‌ی آنانی که باعث تعالی دنیوی و اخروی من شدند، خیر و نیکی دنیا و آخرت عطا بفرما! 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : آدمی که حسود است، بی‌نیازی پیدا نمیکند؛ طبیعت آدم حسود این است؛ و چون نسبت به برخورداری‌های افراد حسادت میکند، یک اثر طبیعی‌ای خدای متعال در این [حسادت] قرار داده که انسان عقب می‌افتد. 🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰 امام صادق علیه السلام: یَقولُ إِبلیسُ لِجُنودِهِ: أَلقوا بَینَهُمُ الحَسَدَ وَالبَغىَ، فَإِنَّهُما یَعدِ لانِ عِندَ اللّه الشِّرکَ. شیطان به سپاهیانش مى گوید: میان مردم حسد و تجاوزگرى بیاندازید، چون این دو، نزد خدا برابر با شرک است. کافى (ط-الاسلامیه)، ج. ۲، ص. ۳۲۷ 🍃🕊🍃 به سپاهشان اینگونه می گویند، شیطانها حسد و تجاوزگری بیندازید بین انسانها این دو نزد خداوند برابر با شرک است یعنی دخالت کرده ایم در کارهای خدا يَدْعُــوا لَمَـــنْ ضَـرُّهُ أَقْــرَبُ مِـــنْ نَفْعِـــهِ زیانهای کلان دارد نفع کم، شرک به خدا حسـد و تجـاوز گری همانند شرک است یعنی ضررش قطعا بیشتر است برای ما حسد و تجاوزگری می سوزاند ایمان را عملا اعتراض کرده ایم به کارهای خدا که چرا کسی صاحب فلان نعمتی است تلاش می کند زایل کند نعمت دیگری را به نظر شما چرا اجازه می دهیم به خود دائما بررسی کند شرایط زندگی مردم را کمی با دلمان خلوت کنیم و تفکر کنیم خداوند حتما نعمات دیگری داده به ما راضی باشیم و خشنود از نعمتهای خود شکر گزاری بیشتر می کند نعمت شما را ان شاء الله خادم الرضا "ع" 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷