امام خامنه ای مد ظله العالی :
بسیجیبودن فرهنگ مجاهدان گمنام است. فرهنگ مجاهدان بیتوقع و خطرپذیری است، نترسیدن است، خدمتگزاری است برای همه، برای کشور، از خود برای دیگران مایه گذاشتن است.
🔸️ بسیجی بودن یعنی مظلوم شدن برای اینکه مظلوم را رهایی ببخشد. دیدید در این قضایای اخیر بسیجیهای مظلوم خودشان مظلوم واقع شدند، برای اینکه نگذارند ملت، مظلومِ یک مشت اغتشاشگر غافل یا جاهل یا مزدور بشود. خودشان مظلوم واقع میشوند، برای اینکه جلوی ظلم دیگران را بگیرند. ۱۴۰۱/۹/۵
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🕊﷽🕊
امام باقر علیه السلام :
«ایّاک و الکسل و الضَجر فانَّهُما مفتاحُ کلِّ شرٍ، من کسل لمْ یؤَدِّ حقاً و من ضجرَ لم یصبر علی حقٍّ»
از تنبلی و کم حوصلگی بپرهیز، که این دو کلید هر شرّی است. کسی که تنبلی کند، هیچ حقی را نمی پردازد و اداء نمی کند و آدم کم حوصله، در راه حق ثابت و استوار نمی ماند.
تحف العقول، ترجمة آيت الله شيخ محمد باقر كمره ای، ص305، حكمت 31
🍃🕊🍃
باید بپرهیزیم از تنبلی و بی حوصلگیها
و گرنه ضایع می کنیم حقوق واجبی را
کم حوصله در راه حق ندارد ثابت قدم
بهانه می گیرند وقت جهاد رفاه طلبها
يا مُوسى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فِيها
همراهی نکردند اطرافیان حضرت موسی
آنها رفاه را ترجیح دادند به عزتمندیشان
چهل سال سر گردان شدند صحرای سینا
اگر گوش نکردیم فرامین مقام معظم رهبری را
به یقین که دچار می شویم به انواع بلاها
همیشه آماده باشیم برای جهاد در راه خدا
تا بگیریم شرایط و شایستگی ظهور مولا را
ان شاءالله
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃
استاد قرائتی حفظه الله
سوره مائده
قالُوا يا مُوسى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فِيها فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ «24»
(بنىاسرائيل) گفتند: اى موسى! تا وقتى كه آنها (جباران ستمگر) در آن شهرند، ما هرگز وارد آن نخواهيم شد. پس تو و پروردگارت برويد (و با آنان) بجنگيد، ما همانا همين جا نشستهايم.
جلد 2 - صفحه 271
قالَ رَبِّ إِنِّي لا أَمْلِكُ إِلَّا نَفْسِي وَ أَخِي فَافْرُقْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ الْقَوْمِ الْفاسِقِينَ «25»
(موسى) گفت: پروردگارا! همانا من جز خود و برادرم، اختيار كسى را ندارم، پس ميان ما و قوم فاسق و تبهكار فاصله بينداز.
🍃🕊نکته ها :
مكّه وبيتالمقدّس، هر دو سرزمين مقدّسند؛ امّا موسى عليه السلام كه به قوم خود فرمود: وارد آن شويد و با دشمن بجنگيد، بهانه آورده، از فرمان او تخلّف كردند، ولى مسلمانان در سال ششم هجرى كه به قصد عمره در ركاب پيامبر صلى الله عليه و آله تا نزديكى مكّه آمدند، اگر ممانعت آن حضرت نبود به شهر حمله مىكردند. در اين سفر، «صلح حديبيه» واقع شد. آرى، هر دو قوم به دروازه دو شهر مقدّس رسيدند، ولى يكى چنان گريزان از جنگ ويكى چنين سلحشور.
سستى بنىاسرائيل در مبارزه با دشمن، چنان مشهور بود كه مسلمانان نيز پيش از شروع جنگ بدر (در سال دوم هجرى) وهنگام ورود به مكّه (سال ششم) مىگفتند: ما همچون بنىاسرائيل نيستيم كه «إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ» بگوييم، همواره در ركاب تو آمادهى جنگيم.
تلاش رهبران الهى در انجام وظايفى كه بر عهده دارند، تنها در صورت همراهى مردم به ثمر مىرسد.
حضرت موسى عليه السلام، پس از يأس از حركت بنىاسرائيل، به درگاه خداوند شكايت كرد.
درخواست فاصله افتادن، براى آن بود كه آتش قهر الهى ياران موسى را نيز فرا نگيرد و تنها دشمنان به كيفر برسند، يا اينكه درخواست مىكرد با مرگ كفّار، ميان آنان و دشمنان فاصله افتد.
در اينكه چرا حضرت موسى فقط از خود و برادرش ياد مىكند و از آن دو نفر پرهيزكار كه با موسى همصدا شدند و مردم را براى ورود به شهر دعوت كردند يادى نمىكند، مفسّران سخنانى دارند، از جمله:
موسى به ثبات قدم آن دو نفر هم اطمينان نداشت. «1»
چون آن دو نفر از سوى مردم به سنگسار تهديد شده بودند، لذا موسى گفت: خدايا! من هيچ قدرتى ندارم، حتّى آن دو نفر در معرض خطرند. «2»
🍃🕊پیام ها :
1- بنىاسرائيل، نمونهى بىادبى، بهانهجويى، ضعف و رفاهطلبى بودند. يا مُوسى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ...
در كلمه «لَنْ نَدْخُلَها»، جسارت آنان در مقابل فرمان خدا آشكار است.
در كلمهى «أَبَداً»، اصرار بر جسارت ديده مىشود.
در كلمهى «فَاذْهَبْ»، توهين به حضرت موسى مشاهده مىشود.
در كلمهى «رَبُّكَ»، توهين به ذات پروردگار وجود دارد و نشانگر ضعف ايمان آنان است.
«قاعِدُونَ»، رفاهطلبى آنان را مىرساند، نه عزّتجويى را.
2- مردم بايد خود به اصلاح جامعه بپردازند، نه آنكه تنها از خداوند و رهبران دينى توقّع اصلاح داشته باشند. «فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ»
3- آرزوى پيروزى بدون كوشش، خردمندانه نيست. «فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ»
4- غالب دعاهاى قرآنى با استمداد از اسم ربّ است. قالَ رَبِ ...
5- در حالى كه همهى مردم از ما بريدهاند، به نجات دهندهى اصلى متوسّل شويم. فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ ... قالَ رَبِ ...
6- شكايت پيامبران به خداوند و نفرين، وقتى است كه از ايمان واطاعت مردم مأيوس شوند. رَبِّ إِنِّي ...
«1». تفسير مراغى.
«2». تفسير اطيبالبيان.
جلد 2 - صفحه 273
7- سرپيچى از جهاد، فسق است. «فَافْرُقْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ الْقَوْمِ الْفاسِقِينَ»
8- يكى از بلاهاى اجتماعى دور شدن مردم از اولياى خدا ومحروم شدن از فيض وجودشان است. «فَافْرُقْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ الْقَوْمِ الْفاسِقِينَ»
9- يكى از بلاها و سختىهاى مؤمنان، زندگى با فاسقان و در ميان آنان بودن است. «فَافْرُقْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ الْقَوْمِ الْفاسِقِينَ»
🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
🕊﷽🕊
🍃🍃🍃🍃🇮🇷🕊🍃
السلام علیک یا صاحب الزمان
🍃🕊🇮🇷🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
سردار دلها
خدایا! به عفو تو امید دارم
ای خدای عزیز و ای خالق حکیم بیهمتا ! دستم خالی است و کولهپشتی سفرم خالی، من بدون برگ و توشهای بهامید ضیافت عفو و کرم تو میآیم. من توشهای برنگرفتهام؛ چون فقیر [را] در نزد کریم چه حاجتی است به توشه و برگ؟!
سارُق، چارُقم پر است از امید به تو و فضل و کرم تو؛ همراه خود دو چشم بسته آوردهام که ثروت آن در کنار همه ناپاکیها، یک ذخیره ارزشمند دارد و آن گوهر اشک بر حسین فاطمه است؛ گوهر اشک بر اهلبیت است؛ گوهر اشک دفاع از مظلوم، یتیم، دفاع از محصورِ مظلوم در چنگ ظالم.
خداوندا! در دستان من چیزی نیست؛ نه برای عرضه [چیزی دارند] و نه قدرت دفاع دارند، اما در دستانم چیزی را ذخیره کردهام که به این ذخیره امید دارم و آن روان بودن پیوسته بهسمت تو است. وقتی آنها را بهسمتت بلند کردم، وقتی آنها را برایت بر زمین و زانو گذاردم، وقتی سلاح را برای دفاع از دینت به دست گرفتم؛ اینها ثروتِ دست من است که امید دارم قبول کرده باشی.
شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی
〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃
امام خامنه ای مد ظله العالی :
«طرف نقشه دارد؛ هم مسئولین ما باید در نظر بگیرند ــ که خوشبختانه اطّلاعاتیهای ما توجّه دارند؛ مسئولین سیاسیمان، مسئولین اقتصادیمان، مسئولین گوناگونمان باید بدانند که طرف با نقشه وارد میدان شده ــ هم آحاد مردم بدانند، هم شما جوانها بدانید؛ اینها با برنامه وارد میدان شدهاند. برنامه هم این است که بلکه بتوانند ملّت ایران را با خودشان همراه کنند، کاری کنند که ملّت ایران عقیدهاش بشود عقیدهی سران انگلیس و آمریکا و امثال اینها؛ نقشه این است، مقصود این است. البتّه ملّت ایران زد توی دهنشان؛ بعد از این هم توی دهنشان خواهد زد.»
۱۴۰۱/۰۸/۱۱
🍃🇮🇷🕊〰〰〰〰〰〰
امام باقر علیه السلام :
«ایّاک و الکسل و الضَجر فانَّهُما مفتاحُ کلِّ شرٍ، من کسل لمْ یؤَدِّ حقاً و من ضجرَ لم یصبر علی حقٍّ»
از تنبلی و کم حوصلگی بپرهیز، که این دو کلید هر شرّی است. کسی که تنبلی کند، هیچ حقی را نمی پردازد و اداء نمی کند و آدم کم حوصله، در راه حق ثابت و استوار نمی ماند.
تحف العقول، ترجمة آيت الله شيخ محمد باقر كمره ای، ص305، حكمت 31
🍃🌹🍃
باید بپرهیزیم از تنبلی و بی حوصلگیها
و گرنه ضایع می کنیم حقوق واجبی را
کم حوصله در راه حق ندارد ثابت قدم
بهانه می گیرند وقت جهاد رفاه طلبها
يا مُوسى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فِيها
همراهی نکردند اطرافیان حضرت موسی
آنها رفاه را ترجیح دادند به عزتمندیشان
چهل سال سر گردان شدند صحرای سینا
اگر گوش نکردیم فرامین مقام معظم رهبری را
به یقین که دچار می شویم به انواع بلاها
همیشه آماده باشیم برای جهاد در راه خدا
تا بگیریم شرایط و شایستگی ظهور مولا را
ان شاءالله
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
15.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 منحوسترین اثر صهیونیستی و ابلیسی در جامعۀ ما...
🔻اندیشمندان در چنین جامعهای دچار خفقان میشوند...
🔻چرا مسئولین ضعیف در جامعۀ ما روی کار میآیند؟
#تصویری
نگاه درست.mp3
8.88M
#تلنگری
➖ نگاه شما به آنان که بیحجابی و سنت گریزی را ترجیح دادهاند، چگونه است؟
➖ چه شد که این اتفاق در بعضیها افتاده؟
➖ من با این اتفاقِ اجتماعی باید چگونه برخورد کنم؟
#رهبری
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان