eitaa logo
پیام رسان ولایت
73 دنبال‌کننده
9هزار عکس
5.2هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | تبلیغ، مرتبه‌ اول است ✏️ برشی از بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور 💻 Farsi.Khamenei.ir
«ما» چه نقشی در فرهنگ بی‎حجابی داریم؟! 🔺️ خاطره حجت الاسلام و المسلمین حسین مصباح از نوعِ مواجهه علامه مصباح یزدی(قدس‎سره)، با معضلات حجاب 🔸️وقتی به همراه فامیل، در منزل حاج‎آقا جمع می‎شدیم، ایشان هم در گعده‎های خانوادگی حاضر می‎شدند. در این گفت‎وگوها، از هر دری سخنی گفته می‎شد. در خلال مباحث، سکوت و کلام حاج‎آقا، بیش‎تر از هر چیزی، ‎برایمان درس‎آموز بود. 🔸️در یکی از دورهمی‎های منزل حاج‎آقا، درباره فرهنگ غلط بدحجابی در ایران، بحثی مطرح شد. هرکس، مطلبی می‎گفت. بعضی به دنبال عوامل داخلی و خارجی این ناهنجاری بودند و بعضی دیگر، از عواقبش سخن می‎گفتند. به هر حال، همه به نحوی از این فرهنگِ غلط، اظهار تاسف می‎کردند. 🔸️نگاهم به حاج‎آقا بود. کنجکاو بودم، عکس‎العمل ایشان درباره موضوع و نظرات مطرح شده را بدانم. مشخص بود تمرکز کرده‎اند و در حال تفکر درباره این مسئله هستند. مثل همیشه، لبخند دلنشینی بر لب داشتند. بعد از اندکی تامل، فرمودند: «آن چیزی که «ما» باید درباره‎اش فکر کنیم، این است که: هرکداممان فکر کنیم، «ما» چه نقشی در ترویج این فرهنگ غلط داریم؟ هر چند با صد واسطه، آیا نقشی در این مسئله داریم؟» (تاریخ ثبت خاطره: ۱۴۰۲/۰۳/۱۵)
موضوعِ كارِ هيئت، عبارت است از ايجاد ارتباط بين جامعه و عاشورا. و برنامه‌ريزی برای اينكه اين ارتباط، به‌شكل صحيح برقرار شود. هيئاتِ ما کانون‌های جوشش عواطف عاشورايی هستند که در آنجا می‌خواهيم مردم را به عاشورا گره بزنيم و از متن اين گره‌زدن، بصيرت، صف‌بندی با کفر و نفاق و موضع‌گيری حاصل شود.
عبدالرضا هلالی - رادیو عقیق.mp3
4.68M
❇️ روزهای دلتنگی ❇️ نوآهنگ| شروع عاشقی 🌴 عاشق شدن تو بچگی لطفش همینه 💕 عاشق‌ میشی دل‌ میدی تو اوج‌صداقت 🦋 اصلا محاله که جدا شی از رفیقت ❣از کودکی وقتی شروع میشه رفاقت 🎙عبدالرضا هلالی علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ صفحه : ١۶٧ ❁ قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❁❅﷽❅❁┄┅┄ 📖 ترجمه صفحه ١۶٧ قرآن کریم 138 - و بنی‌ اسرائیل‌ ‌را‌ ‌از‌ دریا عبور دادیم‌ ‌پس‌ [‌در‌ راه‌] ‌به‌ قومی‌ رسیدند ‌که‌ بت‌های‌ خویش‌ ‌را‌ پرستش‌ می‌کردند گفتند: ای‌ موسی‌! ‌برای‌ ‌ما نیز معبودی‌ بساز چونان‌ ‌که‌ ‌آنها‌ معبودهایی‌ دارند ‌گفت‌: ‌به‌ راستی‌ ‌شما‌ قومی‌ هستید ‌که‌ نادانی‌ می‌کنید 139 - بی‌تردید اینها [‌که‌ می‌بینید] کارشان‌ ‌بر‌ باد ‌است‌ و آنچه‌ می‌کنند باطل‌ ‌است‌ 140 - ‌گفت‌: آیا ‌غیر‌ ‌از‌ ‌خدا‌ معبودی‌ ‌برای‌ ‌شما‌ بجویم‌ ‌در‌ صورتی‌ ‌که‌ ‌او‌ ‌شما‌ ‌را‌ ‌بر‌ عالمیان‌ برتری‌ داد! 141 - و [فراموش‌ نکنید] هنگامی‌ ‌را‌ ‌که‌ ‌شما‌ ‌را‌ ‌از‌ فرعونیان‌ نجات‌ دادیم‌ آنان‌ ‌شما‌ ‌را‌ عذاب‌ سختی‌ می‌کردند، پسرانتان‌ ‌را‌ می‌کشتند و زنانتان‌ ‌را‌ زنده‌ می‌گذاشتند، و ‌در‌ ‌این‌ [گرفتاری‌ها] ‌از‌ پروردگارتان‌ امتحان‌ بزرگی‌ ‌بود‌ 142 - و ‌با‌ موسی‌ سی‌ شب‌ وعده‌ کردیم‌ و ‌آن‌ ‌را‌ ‌به‌ ده‌ شب‌ دیگر کامل‌ نمودیم‌ ‌پس‌ میقات‌ پروردگارش‌ ‌در‌ چهل‌ شب‌ ‌به‌ سر آمد و موسی‌ ‌به‌ برادرش‌ هارون‌ ‌گفت‌: میان‌ قوم‌ ‌من‌ نایب‌ ‌من‌ باش‌ و ‌به‌ اصلاح‌ [کارشان‌] پرداز و طریق‌ مفسدان‌ ‌را‌ پیروی‌ مکن‌ 143 - و چون‌ موسی‌ ‌به‌ وعده‌گاه‌ ‌ما آمد و پروردگارش‌ ‌با‌ ‌او‌ سخن‌ ‌گفت‌، عرض‌ کرد: بار الها! ‌خود‌ ‌را‌ ‌به‌ ‌من‌ بنمای‌ ‌که‌ تو ‌را‌ بنگرم‌ ‌گفت‌: هرگز مرا نخواهی‌ دید، لیکن‌ ‌به‌ ‌این‌ کوه‌ بنگر، ‌پس‌ ‌اگر‌ ‌در‌ جایش‌ برقرار ماند مرا خواهی‌ دید، سپس‌ همین‌ ‌که‌ پروردگار ‌او‌ ‌بر‌ کوه‌ تجلّی‌ کرد، ‌آن‌ ‌را‌ متلاشی‌ ساخت‌ و موسی‌ بیهوش‌ افتاد و چون‌ ‌به‌ هوش‌ آمد ‌گفت‌: منزهی‌ تو، ‌به‌ سوی‌ تو بازگشتم‌ و ‌من‌ نخستین‌ مؤمن‌ هستم‌ 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁زیارت امیرالمومنین علی علیه السلام در روز یکشنبه السَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ، وَالدَّوْحَةِ الْهَاشِمِيَّةِ، الْمُضِيئَةِ الْمُثْمِرَةِ بِالنُّبُوَّةِ الْمُونِقَةِ بِالْإِمَامَةِ، وَعَلىٰ ضَجِيعَيْكَ آدَمَ وَنُوحٍ عَلَيْهِمَا السَّلامُ . السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى الْمَلائِكَةِ الْمُحْدِقِينَ بِكَ وَالْحَافِّينَ بِقَبْرِكَ، يَا مَوْلاىَ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ، هَذاَ يَوْمُ الْأَحَدِ وَهُوَ يَوْمُكَ وَبِاسْمِكَ، وَأَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَجارُكَ، فَأَضِفْنِى يَا مَوْلاىَ وَأَجِرْنِى، فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيافَةَ، وَمَأْمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَافْعَلْ مَا رَغِبْتُ إِلَيْكَ فِيهِ، وَرَجَوْتُهُ مِنْكَ، بِمَنْزِلَتِكَ وَآلِ بَيْتِكَ عِنْدَاللّٰهِ، وَمَنْزِلَتِهِ عِنْدَكُمْ، وَبِحَقِّ ابْنِ عَمِّكَ رَسُولِ‌اللّٰهِ صَلَّى‌اللّٰهُ‌عَلَيْهِ‌وَآلِهِ وَسَلَّمَ وَعَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. ❁ زیارت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در روز یکشنبه السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَكِ الَّذِى خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً، أَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَىٰ مَا أَتىٰ بِهِ أَبُوكِ وَوَصِيُّهُ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِما، وَأَنَا أَسْأَلُكِ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلّا أَلْحَقْتِنِى بِتَصْدِيقِى لَهُمَا، لِتُسَرَّ نَفْسِى، فَاشْهَدِى أَنِّى ظاهِرٌ بِوَلَايَتِكِ وَوَِلايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁دعای حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله علیها در روز یکشنبه : بسم الله الرحمن الرحیم اللّهُمَّ اجعَل أوَّلَ یومی هذا فَلاحاً، وآخِرَهُ نَجاحاً، وأوسَطَهُ صَلاحاً. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، وَاجعَلنا مِمَّن أنابَ إلَیک فَقَبِلتَهُ، وتَوَکلَ عَلَیک فَکفَیتَهُ، وتَضَرَّعَ إلَیک فَرَحِمتَهُ. خداوندا! آغاز این روزم را رستگاری و پایانش را پیروزی و میانش را خوبی و شایستگی قرار ده. خداوندا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست، و ما را از کسانی قرار ده که به سوی تو باز می گردند و تو آنها را می پذیری، و بر تو توکل می کنند و تو برایشان بسنده هستی و به سوی تو تضرع می کنند و تو به آنها رحم می کنی. بحار الأنوار: ج ۹۰ ص ۳۳۸ ح ۴۸ ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄ ❁﷽❁┄┅┄ امیرالمؤمنین على علیه‌السلام : تسبیح و سبحان الله گفتن یک نیمه از ترازوى اعمال را پر كرده و الحمدلله گفتن ترازوى اعمال را سرشار مى‌سازد و الله اكبر گفتن فاصله میان آسمان و زمین را پر مى‌كند. مکارم الأخلاق، ص ٣٠٩ ❅❁📖❁❅ روز یکشنبه و روز زیارتی پـدر و مـادر چه ذکری بالاتر ز نام زیبایشان و بهتر ١١٠ بار یا علی و ١١٠ یا زهرا بگو گاهی در زمان آسایش، یا غم و بی پناهی سبحان الله پر میکند ترازوی اعمال الحمدالله را هم گفتی داری دو بال الله اکبر بگو، پرواز کن تا بی نهایت ذکر وسیله ای برای رسیدن به غایت گشایش دارد تسبیحات حضرت زهرا زمان را گسترده می کند، چه راه گشا منـــزه است خـدای رحمــن و رحیـــم الْمَــلِكِ الْقُــدُّوسِ الْعَــزِيـــزِ الْحَكِيـــمِ ذکر هر روز می فهماند به ما و شما فقط از خداوند باید خواست مؤمنها ان شاء الله خادم الرضا "ع" ┄┅┅┅┅┄❁📖❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله سوره جمعه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ به نام خداوند بخشنده مهربان. يُسَبِّحُ لِلَّهِ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ «1» آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمين است، براى خداوند تسبيح گويند، فرمانرواىِ با قداستِ عزيز حكيم. ┄┅❁📖نکته ها : شايد چهار صفتِ‌ «الْمَلِكِ‌، الْقُدُّوسِ‌، الْعَزِيزِ، الْحَكِيمِ» در اين آيه، مقدمه آيه بعد باشد كه مى‌فرمايد: هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ‌ ... اگر خداوند براى شما پيامبرى مى‌فرستد، به خاطر نياز خداوند به پرستش نيست، بلكه او حاكمى منزّه و مقتدر است و بعثت انبيا بر اساس حكمت اوست كه انسان را از طريق تزكيه و خودسازى و تعليم و آموزش دين و حكمت، از ظلمات به نور برساند. تسبيح خداوند، ريشه و اساس تمام عقايد و تفكرات صحيح اسلامى است: توحيد، بر اساس تسبيح و منزّه دانستن خداوند از شرك است. «سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ» عدل، بر اساس منزّه دانستن خداوند از ظلم است. «سُبْحانَ رَبِّنا إِنَّا كُنَّا ظالِمِينَ» نبوّت و امامت، بر اساس تسبيح خداوند است، يعنى خداوند منزّه است از اين كه بشر را بدون راهنما و به حال خود واگذارد، بنابراين كسانى‌كه مى‌گويند: خداوند وحى و راهنمايى نفرستاده است، در حقيقت او را به درستى نشناخته‌اند. «وَ ما قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قالُوا ما أَنْزَلَ اللَّهُ» معاد، بر اساس تسبيح خداوند و منزّه دانستن او از كار عبث و بيهوده و باطل است. «رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلًا سُبْحانَكَ»، «أَ فَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناكُمْ عَبَثاً وَ أَنَّكُمْ إِلَيْنا لا تُرْجَعُونَ» «5» آرى، اگر انسان خداوند را از هر عيب و نقص مبرّا دانست، عاشق و بنده‌ى او مى‌شود، از او پروا كرده و بر او توكل مى‌كند و روابط اجتماعى و حركات و افعال خود را مطابق رضاى او تنظيم مى‌كند. اهميت و جايگاه تسبيح‌ در قرآن، هشت بار فرمان توكل، هشت بار فرمان استغفار، پنج بار فرمان عبادت، پنج بار فرمان ذكر و ياد خدا، دو بار فرمان تكبير و چند بار فرمان سجده آمده است، ولى فرمان تسبيح، شانزده مرتبه آمده است. امام صادق عليه السلام از رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله روايت مى‌كند كه آن حضرت فرمود: هرگاه بنده‌اى «سبحان الله» بگويد، هر آنچه در زير عرش قرار دارد همراه با او تسبيح گويند و به گوينده‌ى اين سخن، ده برابر پاداش داده مى‌شود و هرگاه «الحمد لله» بگويد، خداوند نعمت‌هاى دنيا را بر او ارزانى دارد تا زمانى كه با خداوند ملاقات كند و آنگاه نعمت‌هاى آخرت بر او ارزانى شود. تسبيح خداوند، نوعى تشكر از اوست. قرآن مى‌فرمايد: هرگاه فتح و پيروزى به سراغ شما آمد خدا را تسبيح گوييد. إِذا جاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ‌ ... فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ‌ تسبيح خداوند، كفّاره كلماتى است كه در مجالس گفته يا شنيده مى‌شود. در حديث مى‌خوانيم: رسول خدا صلى الله عليه و آله هنگامى كه از مجالس برمى‌خاستند، ذكر «سبحانك اللهم و بحمدك» را گفته و مى‌فرمودند: اين كلمه، كفّاره مجلس است. «انه كفارة المجلس» در حديث ديگرى مى‌خوانيم: هنگامى كه انسان «سبحان الله» مى‌گويد، تمام فرشتگان بر او درود مى‌فرستند. «صلى عليه كل ملك» رسول اكرم صلى الله عليه و آله فرمودند: چه بسيار مركب‌ها كه از راكب خود بهترند، زيرا بيشتر ذكر خدا مى‌گويند. ┄┅❁📖پیام ها : 1- در جهان بينى الهى، هستى در حال تسبيح خداست. «يُسَبِّحُ لِلَّهِ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ» 2- در تسبيح تكوينى، تفاوتى ميان موجودات آسمان و زمين، ميان جمادات و نباتات و حيوانات و انسان نيست. «يُسَبِّحُ لِلَّهِ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ» 3- ستايش، بايد ملاك و ميزان و دليل داشته باشد. تسبيح، تنها سزاوار كسى است كه حكومت و قداست و عزّت و حكمت را با هم داراست. يُسَبِّحُ لِلَّهِ‌ ... الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ‌ 4- پادشاهى و فرمانروايى خداوند، همراه با قداست و قدرت و حكمت است. «الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ» 5- حكومت خداوند، همراه با حكمت است. الْمَلِكِ‌ ... الْحَكِيمِ‌ 6- خداوند، عزيز است. «الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ» (همان گونه كه پيامبرش، ايمان آوردندگان به پيامبرش و قرآنش عزيز هستند. «وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ»، «وَ إِنَّهُ لَكِتابٌ عَزِيزٌ» 7- قدرتى ارزش دارد كه همراه با حكمت باشد، «الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ» خداوند هم قدرتمند است و هم حكيم، امّا قدرتمندى ديگران معمولًا با روحيه استكبار و استعمار همراه است. ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄