eitaa logo
پیام رسان ولایت
76 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
5هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅┄ ❁﷽❁┄┅┄ امام حسين عليه السلام فرمود : لَهُ غَيْبَةٌ يَرْتَدُّ فيها اَقْوامٌ وَيَثْبِتُ فيها اخَرُونَ فَيَوُذُّونَ وَ يُقالُ لَهُمْ: «مَتى هذَا الْوَعْدُ اِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ». اَما اَنَّ الصّابِرَ فى غَيْبَتِةِ عَلَى الاَْذى وَالتَّكْذيبِ بَمِنْزِلَةِ المجاهِدِ بِالسَّيْفِ بَيْنَ يَدَىْ رَسُولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله. حضرت مهدى داراى غيبتى است كه گروهى در آن مرحله مرتد مى شوند و گروهى ثابت قدم مى مانند و اظهار خشنودى مى كنند. افراد مرتد به آنها مى گويند: «اين وعده كى خواهد بود اگر شما راستگو هستيد؟» ولى كسى كه در زمان غيبت در مقابل اذيّت و آزار و تكذيب آنها صبور باشد، مجاهدى است كه با شمشير در كنار رسول خدا صلي الله عليه و آله جهاد كرده است بحارالأنوار، ج 51، ص 133 ❅❁📖❁❅ سلام ما به مولای غریبمان امام زمان روز جمعه است ما هستیم مهمانتان سخت است روزهای صبر بر انتظار اما می گذرد سختی ها تنها با عنایات شما عده ای می رسند یا رسیده اند به ارتداد مسخره می کنند بد حالی آنها خیلی حاد می گویند کی می رسد ظهور امام زمان چون هرگز حس نکردند وجود امامشان امام هست زندگی می کند در بین شما لیاقت ندارید درک کنید وجود امام حی را باید صبور بود در برابر تکذیب و آزار آنها بیمارند رنج می برند حتی از وجود شما وَ مِنَ اللَّيْـلِ فَتَهَجَّـدْ بِهِ نافِلَةً لَكَ عَسـى‌ شاید برسیم به مقام محمود ما و شما آقا جان دعا کنید برای در راه مانده ها راه به جایی نمی بریم بدون عنایت شما خادم الرضا "ع" ┄┅┅┅┅┄❁📖❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله سوره اسراء وَ مِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَكَ عَسى‌ أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُوداً «79» و پاسى از شب را بيدار باش وتهجّد و عبادت كن، و اين وظيفه‌اى افزون براى توست، باشد كه پروردگارت تو را به مقامى محمود وپسنديده برانگيزد. ┄┅❁📖نکته ها : «هجود»، به معناى خوابيدن است و «تهجد»، به معناى برطرف كردن خواب با عبادت مى‌باشد. نماز شب از نمازهاى بسيار با فضيلت است و در سوره‌هاى مزّمل و مدّثر آمده است: «قُمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا». در روايات بيش از 30 فضيلت براى نمازشب برشمرده شده است كه به‌برخى از فضايل آن اشاره مى‌شود: تمام انبيا نمازشب داشتند. نماز شب، رمز سلامتى بدن وروشنايى قبر است. نماز شب، در اخلاق، رزق، برطرف شدن اندوه، اداى دين و نورچشم مؤثّر است. «4» «4». سفينة البحار. جلد 5 - صفحه 105 نماز شب، گناه روز را محو مى‌كند و نور قيامت است. «1» امام صادق عليه السلام مى‌فرمايد: پاداش نماز شب آن قدر زياد است كه خداوند مى‌فرمايد: «الْمُسْتَغْفِرِينَ بِالْأَسْحارِ» «1» «فَلا تَعْلَمُ نَفْسٌ ما أُخْفِيَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزاءً بِما كانُوا يَعْمَلُونَ» «2» هيچ كس پاداشى را كه براى آنان در نظر گرفته شده نمى‌داند. «3» امام صادق عليه السلام مى‌فرمايد: شرف مؤمن، نماز شب است و عزّتش، آزار واذيّت نكردن مردم. ابوذر كنار كعبه مردم را نصيحت مى‌كرد كه براى وحشت و تنهايى قبر، در دل شب دو ركعت نماز بخوانيد. درمانده كسى است كه از نماز شب محروم باشد. بهترين شما كسى است كه اطعام كند، سلام را آشكارا بدهد و هنگامى كه مردم در خوابند، نماز بخواند. سه چيز بر پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله واجب بود و بر ديگران مستحبّ: نماز شب، مسواك و سحرخيزى. «4» در كلمه‌ى‌ «مَقاماً» عظمت نهفته است (به خاطر تنوين) و در روايات آمده كه «مقام محمود» همان شفاعت است. «5» حضرت على عليه السلام مى‌فرمايد: گناهان و اعمال و رفتار بد انسان، موجب محروميّت او از نمازشب مى‌شود. «6» خداوند به تمام قطعات زمان سوگند ياد كرده است. مثلًا: «وَ الْفَجْرِ» «7»، «وَ الصُّبْحِ» «8»*، «وَ النَّهارِ» «9»، «وَ الْعَصْرِ» اما به سحر سه بار سوگند ياد شده است: «وَ اللَّيْلِ إِذا يَسْرِ» «10»، «وَ اللَّيْلِ إِذا عَسْعَسَ» «11»، «وَ اللَّيْلِ إِذْ أَدْبَرَ» «12» يعنى سوگند به شب هنگام تمام شدنش. و در باره‌ى استغفار در سحر دو آيه آمده است: «وَ بِالْأَسْحارِ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ» «13»، «1». بحار، ج 84، ص 140. «2». سجده، 17. «3». تفسير مجمع‌البيان. «4». تفسير فرقان. «5». تفسير نورالثقلين. «6». بحار، ج 87، ص 145. «7». فجر، 1. «8». مدّثر، 34. «9». شمس، 3. «10». فجر، 4. «11». تكوير، 17. «12». مدّثر، 33. «13». ذاريات، 18. جلد 5 - صفحه 106 ┄┅❁📖پیام ها : 1- نماز شب بر پيامبر اسلام واجب بود. «فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَكَ» آرى مقام رهبرى، مستلزم تكاليف سنگين‌ترى است. 2- دل شب بهترين زمان براى عبادت است. «وَ مِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ» 3- مقامات پسنديده معنوى، در سايه‌ى عبادت وعبوديّت پيدا مى‌شود. «فَتَهَجَّدْ مَقاماً مَحْمُوداً» 4- ما با عبادت‌هاى خويش، حقى بر خدا نداريم كه طلب كنيم، هرچه هست، اميد است و فضل او. «عَسى‌» 5- نماز شب به تنهايى كافى نيست، كمالات ديگرى نيز لازم است. «عَسى‌» 6- تا كسى خود گامى به سوى كمال برندارد، خداوند او را به مقامى نمى‌رساند. فَتَهَجَّدْ ... يَبْعَثَكَ رَبُّكَ‌ 7- مقامى ارزشمند است كه نزد خدا پسنديده باشد، وگرنه شهرت‌هاى پوچ، ارزشمند و ماندگار نيست. آرى دود به هوا و بالا مى‌رود، ولى روسياه است. «يَبْعَثَكَ رَبُّكَ» 8- خداوند، خودش شفاعت را براى اوليا پسنديده است، نه آنكه اولياى الهى نسبت به بندگان از خدا مهربان‌تر باشند. «يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُوداً» ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❅ ﷽ ❅┄┅┅┄ السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَ تَقْنُتُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَ تَسْجُدُ ┄┄┄┅═✧❁❁❁✧═┅┄┄┄ سید شهیدان اهل قلم : گمان نکن که فقط عاشورائیان را به آن بلا آزموده‌اند؛ صحرای بلا به وسعت همه تاریخ است. "شهیدآوینی" ❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁ امام خامنه ای مد ظله العالی :  «انتظار فرج یعنی همه‌ی سختی‌ها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است. نه اینکه بنشینید انتظار بکشید؛ [بلکه] دل شما  گوش‌به‌زنگ باشد. همین‌طور که در قضیّه‌ی حضرت موسیٰ به مادرش گفته شد: اِنّا رادُّوهُ اِلَیکِ وَ جاعِلوهُ مِنَ المُرسَلین‌؛ این بچّه را به تو برمیگردانیم و او را هم از مرسلین قرار میدهیم و نجاتتان خواهد داد؛ این، بنی‌اسرائیل را مستحکم کرد. بنی‌اسرائیل در مصرِ فرعونی، سالهای متمادی، مقاومت کردند...  همین مقاومت بود که موسیٰ را آورد و حرکتش را آغاز کرد و دنبال او راه افتادند و به نابودی فرعون و فرعونیان منتهی شد؛ این، انتظارِ فرج است... انتظار فرج یعنی این، یعنی آماده بودن، فکر کردن، بن‌بست نپنداشتن؛ بن‌بست‌انگاری خیلی چیز بدی است. این معنای انتظار فرج است... انتظار فرج فقط این نیست که منتظر بنشینیم دعا کنیم که خدا حضرت را برساند؛ که البتّه این یکی از کارهای واجب است... امّا فقط این نیست... انتظار فرجِ خوردن نان با رفتن به نانوایی و خریدن نان و آوردن است دیگر، وَالّا با نشستن که نان خودش نمی‌آید. باید یک حرکتی انجام بگیرد تا اینکه انتظار فرج انجام بگیرد.»  ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ❁❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁❁ امام حسين عليه السلام فرمود : لَهُ غَيْبَةٌ يَرْتَدُّ فيها اَقْوامٌ وَيَثْبِتُ فيها اخَرُونَ فَيَوُذُّونَ وَ يُقالُ لَهُمْ: «مَتى هذَا الْوَعْدُ اِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ». اَما اَنَّ الصّابِرَ فى غَيْبَتِةِ عَلَى الاَْذى وَالتَّكْذيبِ بَمِنْزِلَةِ المجاهِدِ بِالسَّيْفِ بَيْنَ يَدَىْ رَسُولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله. حضرت مهدى داراى غيبتى است كه گروهى در آن مرحله مرتد مى شوند و گروهى ثابت قدم مى مانند و اظهار خشنودى مى كنند. افراد مرتد به آنها مى گويند: «اين وعده كى خواهد بود اگر شما راستگو هستيد؟» ولى كسى كه در زمان غيبت در مقابل اذيّت و آزار و تكذيب آنها صبور باشد، مجاهدى است كه با شمشير در كنار رسول خدا صلي الله عليه و آله جهاد كرده است بحارالأنوار، ج 51، ص 133 ❅❁📖❁❅ سلام ما به مولای غریبمان امام زمان روز جمعه است ما هستیم مهمانتان سخت است روزهای صبر بر انتظار اما می گذرد سختی ها تنها با عنایات شما عده ای می رسند یا رسیده اند به ارتداد مسخره می کنند بد حالی آنها خیلی حاد می گویند کی می رسد ظهور امام زمان چون هرگز حس نکردند وجود امامشان امام هست زندگی می کند در بین شما لیاقت ندارید درک کنید وجود امام حی را باید صبور بود در برابر تکذیب و آزار آنها بیمارند رنج می برند حتی از وجود شما وَ مِنَ اللَّيْـلِ فَتَهَجَّـدْ بِهِ نافِلَةً لَكَ عَسـى‌ شاید برسیم به مقام محمود ما و شما آقا جان دعا کنید برای در راه مانده ها راه به جایی نمی بریم بدون عنایت شما خادم الرضا "ع" *┄┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄┄* اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم ┄┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⚠️ تزکیه مقدم است بر همه چیز ➕هر هفته یک از امام خمینی(ره) به اشتراک بگذارید...
🕋 منجی در ادیان ابراهیمی منجی آخرالزّمان مورد اتّفاق همه‌ی ادیان ابراهیمی است؛ این‌که کسی خواهد آمد و جهان را از منجلاب ظلم و جور نجات خواهد داد، در میان ادیان ابراهیمی مورد قبول همگان است. در اسلام، نام این منجی هم مشخّص شده است؛ این موجود الهی را، این انسان بزرگ فوق‌العاده را در همه‌ی مذاهب اسلامی به نام مهدی می‌شناسند. ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔻ما از عاقبت کار بی خبریم. چه بسا مطلبی که مورد تقاضا و مسئولیت ما قرار گرفته برای ما ضرر داشته باشد. 📚نکته‌های ناب، ص١٢٣ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله بهجت قدس سره
زمان شناسی ۱۶۰ 💠 *«سرورالعارفين»* 🟩 *«امام؛ سرور دل عارفان»* 🔆 «یا سُرور العارفین»؛ «اي خدايي كه خوشي و سرور عارفان هستي» ✳️ به خوشحالي كه باطن شخص را فرا گرفته و به‌تبع، در ظاهر فرد هم هويدا باشد «سرور» گفته مي‌شود. *در قياس با انواع شادي‌ها، سروري كه با معرفت و شناخت هر چه بيشتر نسبت به خدای سبحان حاصل مي‌شود در مرتبۀ اول قرار دارد و در مرتبۀ پس از آن، سروری است که از معرفةالامام نشأت می‌گیرد.* 🔶 کسی که معرفتش نسبت به امام زمان (عج) افزون باشد به همان ميزان از الطاف و عنايات حضرتش بيشتر بهره‌ مي‌برد. دريافت اين تفاوت در الطاف از آن رو نيست كه حضرت در ميان خلائق استثناء گذاشته باشد، بلكه *همۀ اسماء و صفات خداي سبحان و به‌تبع حضرت ولي عصر (عج) هميشه در حال پرتوافشاني است.* ✴️ آن‌كس كه موانع ميان خود و باري‌تعالي و همچنين حجاب ميان خود و حضرت ولي عصر (عج)‌ را برطرف كند به همان ميزان از گرماي خورشيد وجود امام بهره‌مند مي‌شود. ◀️ *ميزان سرور و شادي دل‌ها وابسته به اندازۀ شناخت حضرت است.* با معرفت بيشتر حضرت ولي عصر (عج) خوشي و سروري پنهاني و دروني بر قلوب جاري مي‌شود كه در دنيا و آخرت فرد جريان خواهد داشت. ✨ *مایه خوشدلی آنجاست که دلبر آنجاست* ✨ *می‌کنم جهد که خود را مگر آنجا فکنم* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم « ضربه قاضیه » انتشار تا ساعاتی دیگر... با نوای: حاج شاعر: احمد الحُجیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15-nesae.mp3
459.7K
أَيْنَما تَكُونُوا يُدْرِكْكُمُ الْمَوْتُ وَ لَوْ كُنْتُمْ فِي بُرُوجٍ مُشَيَّدَةٍ وَ إِنْ تُصِبْهُمْ حَسَنَةٌ يَقُولُوا هذِهِ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَ إِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَقُولُوا هذِهِ مِنْ عِنْدِكَ قُلْ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ فَما لِهؤُلاءِ الْقَوْمِ لا يَكادُونَ يَفْقَهُونَ حَدِيثاً «78» هر كجا باشيد، مرگ شما را درمى‌يابد هر چند در دژهاى مستحكم (يا ستارگان) باشيد. اگر به آنان (منافقان) نيكى وپيروزى برسد، مى‌گويند: اين از سوى خداست، و اگر بدى به ايشان رسد، مى‌گويند: اين از جانب تو است. بگو: همه چيز از سوى خداست. اين قوم را چه شده كه در معرض فهم هيچ سخنى نيستند؟ سوره نساء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در و دیوار اتاقت، کامپیوترت، موبایلت بوی امام زمان میده؟ آقا بگه دلاتونو بذارید روی میز! نوت‌بوک و موبایل‌هاتونم بذارید روی میز، می‌خوام همه رو باهم چک کنم، ببینیم رومون میشه؟ کانال ☑️ https://eitaa.com/joinchat/3797614592C4c785700cb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
enc_16977972736548968055261.mp3
2.7M
اَللّهمَ عَجِّل لِوَلیِکَ الْفَرَجْ 🤲 اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ صفحه : ٢٨٧ ❁ قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❁❅﷽❅❁┄┅┄ 📖ترجمه صفحه ٢٨٧ قرآن کریم 50 - بگو: سنگ‌ باشید ‌ یا ‌ آهن‌، 51 - ‌ یا ‌ ‌هر‌ مخلوقی‌ ‌از‌ آنچه‌ ‌در‌ خاطر ‌شما‌ بزرگ‌ می‌نماید [بالاخره‌ برانگیخته‌ خواهید شد] باز خواهند ‌گفت‌: چه‌ کسی‌ ‌ما ‌را‌ باز می‌گرداند! بگو: همان‌ کس‌ ‌که‌ بار اول‌ ‌شما‌ ‌را‌ آفرید ‌پس‌ سرهایشان‌ ‌را‌ ‌به‌ سویت‌ تکان‌ داده‌ خواهند ‌گفت‌: ‌آن‌ ‌در‌ چه‌ زمانی‌ خواهد ‌بود‌! بگو: شاید نزدیک‌ ‌باشد‌ 52 - روزی‌ ‌که‌ ‌شما‌ ‌را‌ فرا می‌خواند، ‌پس‌ ‌با‌ ستایش‌ ‌او‌ اجابتش‌ می‌کنید، و می‌پندارید ‌که‌ جز اندکی‌ [‌در‌ دنیا] توقف‌ نکرده‌اید 53 - و ‌به‌ بندگان‌ ‌من‌ بگو سخنی‌ ‌را‌ ‌که‌ بهتر ‌است‌ بگویند، ‌که‌ شیطان‌ میانشان‌ ‌را‌ ‌به‌ ‌هم‌ می‌زند، ‌به‌ راستی‌ ‌که‌ شیطان‌ ‌برای‌ آدمی‌ دشمنی‌ آشکار ‌است‌ 54 - پروردگارتان‌ ‌به‌ ‌شما‌ داناتر ‌است‌، ‌اگر‌ بخواهد رحمتتان‌ می‌کند ‌ یا ‌ ‌اگر‌ بخواهد عذابتان‌ می‌کند، و ‌ما تو ‌را‌ ‌بر‌ آنان‌ و کیل‌ نفرستاده‌ایم‌ 55 - و پروردگار تو ‌به‌ [احوال‌] ‌هر‌ کس‌ ‌که‌ ‌در‌ آسمان‌ها و زمین‌ ‌است‌ داناتر ‌است‌ و ‌به‌ تحقیق‌ بعضی‌ ‌از‌ انبیا ‌را‌ ‌بر‌ بعضی‌ برتری‌ بخشیدیم‌، و ‌به‌ داود زبور دادیم‌ 56 - بگو: کسانی‌ ‌را‌ ‌که‌ ‌به‌ جای‌ ‌او‌ [معبود ‌خود‌] پنداشته‌اید بخوانید، ولی‌ ‌آنها‌ نمی‌توانند ‌از‌ ‌شما‌ دفع‌ زیان‌ کنند و نه‌ تغییر دهند 57 - ‌آن‌ کسانی‌ ‌را‌ ‌که‌ ‌ایشان‌ می‌خوانند [مانند ملائکه‌ و غیره‌] ‌خود‌ ‌به‌ سوی‌ خدایشان‌ وسیله‌ می‌جویند ‌که‌ کدامشان‌ ‌به‌ ‌او‌ نزدیک‌ترند! و ‌به‌ رحمت‌ ‌خدا‌ امیدوارند و ‌از‌ عذابش‌ می‌ترسند همانا عذاب‌ پروردگارت‌ حذر کردنی‌ ‌است‌ 58 - و هیچ‌ شهری‌ نیست‌ جز ‌این‌ ‌که‌ ‌ما ‌آن‌ ‌را‌ [‌در‌ صورت‌ نافرمانی‌] پیش‌ ‌از‌ روز قیامت‌ ‌به‌ هلاکت‌ می‌رسانیم‌ ‌ یا ‌ ‌به‌ عذابی‌ سخت‌ گرفتار می‌سازیم‌ ‌این‌ [عقوبت‌] ‌در‌ کتاب‌ الهی‌ ‌به‌ قلم‌ رفته‌ ‌است‌ 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁ زیارت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در روز شنبه : أَشْهَدُ أَنْ لَاإِلهَ إِلّا اللّهُ وَحْدَهُ لَاشَرِیک لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّک رَسُولُهُ، وَأَنَّک مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللّهِ، وَأَشْهَدُ أَنَّک قَدْ بَلَّغْتَ رِسالاتِ رَبِّک وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِک، وَجَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِالْحِکمَةِ وَالمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، وَأَدَّیتَ الَّذِی عَلَیک مِنَ الْحَقِّ، وَأَنَّک قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِینَ، وَغَلَظْتَ عَلَی الْکافِرِینَ، وَعَبَدْتَ اللّهَ مُخْلِصاً حَتَّی أَتیک الْیقِینُ، فَبَلَغَ اللّهُ بِک أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُکرَّمِینَ، الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی اسْتَنْقَذَنا بِک مِنَ الشِّرْک وَالضَّلالِ؛ اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْ صَلَوَاتِک وَصَلَوَاتِ مَلائِکتِک، وَأَنْبِیائِک وَالْمُرْسَلِینَ وَعِبَادِک الصَّالِحِینَ، وَأَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرَضِینَ، وَمَنْ سَبَّحَ لَک یا رَبَّ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَالْآخِرِینَ، عَلَی مُحَمَّدٍ عَبْدِک وَرَسُولِک، وَنَبِیک وَأَمِینِک، وَنَجِیبِک وَحَبِیبِک، وَصَفِیک وَصِفْوَتِک، وَخَاصَّتِک وَخَالِصَتِک، وَخِیرَتِک مِنْ خَلْقِک، وَأَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضِیلَةَ وَالْوَسِیلَةَ وَالدَّرَجَةَ الرَّفِیعَةَ، وَابْعَثْهُ مَقاماً مَحْمُوداً یغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ. اللّهُمَّ إِنَّک قُلْتَ: ﴿وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُک فَاسْتَغْفَرُوا اللّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللّهَ تَوّاباً رَحِیماً ﴾، إِلهِی فَقَدْ أَتَیتُ نَبِیک مُسْتَغْفِراً تَائِباً مِنْ ذُنُوبِی، فَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَاغْفِرْها لِی، یاسَیدَنا أَتَوَجَّهُ بِک وَبِأَهْلِ بَیتِک إِلَی اللّهِ تَعَالی رَبِّک وَرَبِّی لِیغْفِرَ لِی. سه بار بگوَ: «إِنَّا لِلّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ» سپس بگو: أُصِبْنا بِک یا حَبِیبَ قُلُوبِنا، فَمَا أَعْظَمَ الْمُصِیبَةَ بِک حَیثُ انْقَطَعَ عَنَّا الْوَحْی، وَحَیثُ فَقَدْنَاک، فَإِنَّا لِلّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ راجِعُونَ. یا سَیدَنا یا رَسُولَ اللّهِ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَیک وَعَلَی آلِ بَیتِک الطَّاهِرِینَ، هذَا یوْمُ السَّبْتِ وَهُوَ یوْمُک، وَأَنَا فِیهِ ضَیفُک وَجَارُک، فَأَضِفْنِی وَأَجِرْنِی، فَإِنَّک کرِیمٌ تُحِبُّ الضِّیافَةَ، وَمَأمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَأَضِفْنِی وَأَحْسِنْ ضِیافَتِی، وَأَجِرْنا وَأَحْسِنْ إِجَارَتَنا، بِمَنْزِلَةِ اللّهِ عِنْدَک وَعِنْدَ آلِ بَیتِک، وَبِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ، وَبِمَا اسْتَوْدَعَکمْ مِنْ عِلْمِهِ فَإِنَّهُ أَکرَمُ الْأَکرَمِینَ. ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁دعای حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله علیها در روز شنبه بسم الله الرحمن الرحیم اللّهُمَّ افتَح لَنا خَزائِنَ رَحمَتِک، وهَب لَنَا اللّهُمَّ رَحمَةً لا تُعَذِّبُنا بَعدَها فِی الدُّنیا وَالآخِرَةِ، وَارزُقنا مِن فَضلِک الواسِعِ رِزقاً حَلالاً طَیباً، ولا تُحوِجنا ولا تُفقِرنا إلی أحَدٍ سِواک، وزِدنا لَک شُکراً، وإلَیک فَقراً وفاقَةً، وبِک عَمَّن سِواک غِنی وتَعَفُّفاً. اللّهُمَّ وَسِّع عَلَینا فِی الدُّنیا، اللّهُمَّ إنّا نَعوذُ بِک أن تَزوِی وَجهَک عَنّا فی حالٍ ونَحنُ نَرغَبُ إلَیک فیهِ، اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، وأعطِنا ما تُحِبُّ وَاجعَلهُ لَنا قُوَّةً فیما تُحِبُّ، یا أرحَمَ الرّاحِمینَ. خدایا! گنجینه های رحمتت را برای ما بگشای و به ما  ای خدا  رحمتی ارزانی دار که از آن پس، ما را در دنیا و آخرت، عذاب نکنی، و از نعمت گسترده ات ما را رزق حلال و پاکیزه روزی کن، و ما را محتاج و نیازمند کسی جز خودت مگردان، و سپاسگزاری ما را از خودت، و نیازمندی و درویشی ما را به درگاهت زیاده کن، و با تو، بی نیازی و کفایت از غیر تو است. بار خدایا! در دنیا، برای ما گشایش قرار ده. خدایا! به تو پناه می بریم از این که در هیچ حالی، روی خویش را از ما بگردانی؛ بلکه همواره توجّه تو را خواهانیم. بار خدایا! بر محمّد و آل محمّد، درود فرست و آنچه را تو خود دوست داری، به ما عطا کن و آن را نیروی ما برای آنچه تو دوست داری، قرار ده، ای رحم کننده ترین رحم کنندگان! بحار الأنوار: ج ۹۰ ص ۳۳۸ ح ۴۸۵ ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄ ❁﷽❁┄┅┄ قالَ رَسُولُ اللّه صلي الله عليه و آله:  مَنْ لَقِىَ الْعَدُوَّ فَصَبَرَ حَتّى يُقْتَلَ اَوْيَغْلِبَ لَمْ يُفتَنْ فى قَبْرِهِ  هركس رو در روى دشمن قرار گرفت« با دشمن درگير شد» و استقامت كرد تا كشته و يا پيروز شد، در قبر مورد آزمايش قرار نمى گيرد «از او سوال نمى شود». كنز العمال، ج 4، ص 313، حديث 10662 ❅❁📖❁❅ روز شنبه شما متبرک با صلوات به یمن پيامبر شنبه دارد برکات پر از نور می شود شنبه هایمان با حدیثی از زبان پيامبر مهربان آنها که با دشمنان روبرو شدند اما ایستاد و استقامت کرد در راه خدا تا کشته شوند یا پیروز در میدان ندارد سوال و جوابی در قبـرشان آنها نمرده اند ما نباشیم محزون بَـلْ أَحْيـاءٌ عِنْـــدَ رَبِّهِـــمْ يُـرْزَقُــــونَ‌ مردم فلسطین استوارند و مقاوم مبارزه کردند و صبور بودند مداوم همه ظالمها پشت صهیونیستها در برابر اراده مردم غزه ی با خدا دلها ز غربتشان پر شد ز درد و آه غـزه، غَلَبَتْ فِئَـةً كَثِيـرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ ان شاء الله🤲 خـادم الـرضــا"ع" ┄┅┅┅┅┄❁📖❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله سوره آل عمران «169» وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ‌ و هرگز گمان مبر آنها كه در راه خدا كشته شده‌اند، مردگانند؛ بلكه آنها زندگانى هستند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند. ┄┅❁📖نکته ها : ما بر مبناى قرآن كه شهيدان را زنده مى‌داند، به شهداى راه اسلام و خصوصاً شهداى كربلا سلام كرده، با آنان حرف مى‌زنيم و توسل مى‌جوييم. ابوسفيان در پايان جنگ احد با صداى بلند فرياد مى‌زد: اين هفتاد كشته‌ى مسلمانان در احد، به عوض هفتاد كشته‌ى ما در جنگ بدر. ولى رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: كشته‌هاى ما در بهشت جاى دارند، ولى كشتگان شما در دوزخند. «1» 🇮🇷نكاتى پيرامون شهيد و شهادت‌ 1. در روايات آمده است كه شهيد، هفت ويژگى اعطايى از جانب خداوند دارد: اوّلين قطره‌ى خونش، موجب آمرزش گناهانش مى‌گردد. سر در دامن حورالعين مى‌نهد. به لباس‌هاى بهشتى آراسته مى‌گردد. معطّر به خوش بوترين عطرها مى‌شود. جايگاه خود را در بهشت مشاهده مى‌كند. اجازه‌ى سير و گردش در تمام بهشت به او داده مى‌شود. پرده‌ها كنار رفته و به وجه خدا نظاره مى‌كند. «2» «1». تفسير مجمع‌البيان. «2». وسائل، ج 11، ص 10. جلد 1 - صفحه 648 2. پيامبر صلى الله عليه و آله از شخصى شنيد كه در دعا مى‌گويد: «اسئلك خير ما تسئل» خدايا! بهترين چيزى كه از تو درخواست مى‌شود به من عطا كن، فرمود: اگر اين دعا مستجاب شود، در راه خدا شهيد مى‌شود. «1» 3. در روايت آمده است: بالاتر از هر نيكى، نيكوترى هست، مگر شهادت كه هرگاه شخصى شهيد شود، بالاتر از آن خيرى متصوّر نيست. «2» 4. در روز قيامت، شهيد مقام شفاعت دارد. «3» 5. از امام صادق عليه السلام روايت شده است كه فرمود: در قيامت لغزش‌هاى شهيدبه خودش نيز نشان داده نمى‌شود. «4» 6. شهداى صف اوّلِ حمله و خط شكن، مقامشان برتر است. «5» 7. مجاهدان از درب مخصوص وارد بهشت مى شوند «6» و قبل از همه به بهشت مى‌روند «7» و در آنجا جايگاه مخصوصى دارند. «8» 8. تنها شهيد است كه آرزو مى‌كند به دنيا بيايد و دوباره شهيد شود. «9» 9. بهترين و برترين مرگ‌ها، شهادت است. «10» 10. هيچ چيز نزد خداوند محبوب‌تر از قطره‌ى خونى كه در راه او ريخته شود، نيست. «11» 11. در قيامت، شهيد سلاح به دست، با لباس رزم و بوى خوش به صحنه مى‌آيد و فرشتگان به او درود مى‌فرستند. «12» 12. امامان ما شهيد شدند. بسيارى از انبيا ورهروان وپيروان آنان نيز شهيد شدند. «وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ» «13»، «يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ» «14» 13. حضرت على عليه السلام با داشتن دهها فضيلت اختصاصى، تنها وقتى كه در آستانه‌ى شهادت‌ قرار گرفت فرمود: «فزت و ربّ الكعبة» او اوّل كسى بود كه ايمان آورد، جاى پيامبر صلى الله عليه و آله خوابيد، برادر پيامبر شد، تنها خانه‌ى او به مسجد پيامبر درب داشت، پدر امامان و همسر زهرا عليها السلام بود. بت‌شكن بود، ضربت روز خندق او، از عبادت ثقلين افضل شد. امّا در هيچ يك از موارد مذكور نفرمود: «فزت» «1». مستدرك، ج 2، ص 243. «2». بحار، ج 74، ص 61. «3». بحار، ج 2، ص 15. «4». وسائل، ج 11، ص 9. «5». ميزان الحكمة. «6». بحار، ج 97، ص 8. «7». بحار، ج 97، ص 11. «8». تفسير نورالثقلين، ج 2، ص 241. «9». كنزالعمّال، ج 4، ص 290. «10». بحار، ج 100، ص 8. «11». وسائل، ج 11، ص 6. «12». بحار، ج 97، ص 13. «13». آل‌عمران، 146. «14». بقره، 61. 14. على عليه السلام مى‌فرمود: قسم به خدايى كه جان فرزند ابوطالب در دست اوست، تحمّل هزار ضربه شمشير در راه خدا، آسان‌تر از مرگ در رختخواب است. «1» 15. على عليه السلام در جنگ احد ناراحت بود كه چرا به شهادت نرسيده است تا اينكه مژده شهادت در آينده را از پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله دريافت كرد. 16. در عالم حيوانات نيز گوسفندِ مرده بى‌ارزش است، گوسفندى كه به سوى قبله و با نام خدا ذبح شود، ارزش دارد. 17. همان گونه كه كور، مفهوم بينايى را درك نمى‌كند، در دنيا نيز انسان‌ها حيات شهدا را درك نمى‌كنند. 18. وقتى انفاق مال در راه خدا، قابليّت رشد تا هفتصد برابر و بيشتر را دارد، شهادت و ايثار خون و جان، در راه خدا چگونه است؟ ┄┅❁📖پیام ها : 1- شهادت، پايان زندگى نيست، آغاز حيات است. بسيارى از زندگان مرده‌اند، ولى كشتگان راه خدا زنده‌اند. «بَلْ أَحْياءٌ» 2- شهادت، باختن و از دست دادن نيست؛ بلكه يافتن و به دست آوردن است. «بَلْ أَحْياءٌ ... يُرْزَقُونَ» 3- كشته شدن، آنگاه ارزشمند است كه در راه خدا باشد. «قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ» 4- تصوّر هلاكت و يا خسارت براى شهيد، تفكّرى انحرافى است كه بايد اصلاح شود. «لاتحسبنّ» ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄