eitaa logo
پیام رسان ولایت
77 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
5.6هزار ویدیو
56 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓 یکشنبه ٢۴ مهر ماه ١۴٠١ 🔸 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹روایت دارد که در آخرالزمان همه هلاک می‌شوند، به‌جز کسی که برای فرج دعا می‌کند. گویا همین دعا برای فرج، یک امیدواری است و یک ارتباط روحی با صاحب دعاست. همین، مرتبه‌ای از فرج است. 📚 کتاب حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، ص٢٢٣ مجموعه بیانات آیت‌الله بهجت قدس‌سره پیرامون حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف
آیت الله العظمی جوادی آملی: «لازم نيست يك جوانی افراط كند، تفريط كند، منتها حلال تهيه كردن، حلال گفتن،حلال ديدن مهم است، بد كسی را نخواهد، بدی نگويد،آلوده ای نخورد، آلوده فكر نكند، در متن زندگی بودن، آن درس را محققانه خواندن، متحققانه عمل كردن اربعين‌ گيری ا‌ست. مبادا جوانی ـ خدای ناكرده ـ افراط و تفريط كند به مزاجش آسيب برساند؛ چله‌ گيری يعنی چهل روز انسان پاک بودن.» ٧٩/١١/٧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ صفحه : ۴۶١ ❁ قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❁❅﷽❅❁┄┅┄ 📖ترجمه صفحه ۴۶١ قرآن کریم 22 - ‌پس‌ آیا کسی‌ ‌که‌ ‌خدا‌ سینه‌اش‌ ‌را‌ ‌برای‌ اسلام‌ گشاده‌ و ‌او‌ ‌بر‌ نوری‌ ‌از‌ جانب‌ پروردگار خویش‌ ‌است‌ [مانند سختدلان‌ ‌است‌]! ‌پس‌ وای‌ ‌بر‌ سنگدلانی‌ ‌که‌ یاد ‌خدا‌ نمی‌کنند اینان‌ ‌در‌ گمراهی‌ آشکارند 23 - ‌خدا‌ زیباترین‌ سخن‌ ‌را‌ ‌به‌ صورت‌ کتابی‌ ‌که‌ [آیاتش‌] همانند یکدیگر و ‌با‌ ‌هم‌ سازگار ‌است‌ نازل‌ کرده‌ ‌است‌ آنان‌ ‌که‌ ‌از‌ پروردگارشان‌ خشیت‌ دارند، پوست‌ بدنشان‌ ‌از‌ ‌آن‌ ‌به‌ لرزه‌ می‌افتد سپس‌ پوستشان‌ و دلشان‌ ‌به‌ یاد ‌خدا‌ نرم‌ و آرام‌ می‌گردد ‌این‌ ‌است‌ هدایت‌ ‌خدا‌ ‌که‌ ‌هر‌ کس‌ ‌را‌ بخواهد ‌به‌ ‌آن‌ هدایت‌ می‌کند و ‌هر‌ ‌که‌ ‌را‌ ‌خدا‌ گمراه‌ کند ‌او‌ ‌را‌ راهبری‌ نخواهد ‌بود‌ 24 - ‌پس‌ آیا ‌آن‌ کس‌ ‌که‌ ‌در‌ روز قیامت‌ [دست‌ بسته‌] ‌با‌ صورت‌ ‌خود‌ ‌آن‌ عذاب‌ سخت‌ ‌را‌ دفع‌ می‌کند [مانند کسی‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌از‌ عذاب‌ الهی‌ ایمن‌ ‌است‌!] و ‌به‌ ستمگران‌ گفته‌ می‌شود: آنچه‌ ‌را‌ ‌که‌ دستاوردتان‌ ‌است‌ بچشید 25 - کسانی‌ [‌هم‌] ‌که‌ پیش‌ ‌از‌ آنان‌ بودند ‌به‌ تکذیب‌ پرداختند، ‌پس‌ ‌از‌ ‌آن‌ جا ‌که‌ حدس‌ نمی‌زدند عذاب‌ ‌به‌ سراغشان‌ آمد 26 - ‌پس‌ ‌خدا‌ ‌در‌ زندگی‌ دنیا رسوایی‌ ‌را‌ ‌به‌ آنان‌ چشانید و قطعا عذاب‌ آخرت‌ بزرگ‌تر ‌است‌، ‌اگر‌ می‌دانستند 27 - و ‌به‌ راستی‌ ‌در‌ ‌این‌ قرآن‌ ‌از‌ ‌هر‌ گونه‌ مثلی‌ ‌برای‌ مردم‌ آوردیم‌، ‌باشد‌ ‌که‌ آنان‌ پند گیرند 28 - قرآن‌ عربی‌ ‌که‌ هیچ‌ کژی‌ ‌در‌ ‌آن‌ نیست‌ ‌باشد‌ ‌که‌ ‌آنها‌ راه‌ تقوا پویند 29 - ‌خدا‌ [‌در‌ باره‌ی‌ چند خدایی‌ و یک‌ خدایی‌] مردی‌ ‌را‌ مثل‌ زده‌ ‌است‌ ‌که‌ مملوک‌ شریکانی‌ بدخو و ناسازگار ‌است‌ و مردی‌ ‌است‌ ‌که‌ تنها تسلیم‌ یک‌ نفر ‌است‌ آیا ‌این‌ دو ‌در‌ مثل‌ یکسانند! حمد مخصوص‌ خداست‌ ولی‌ بیشترشان‌ نمی‌دانند 30 - قطعا تو خواهی‌ مرد، و ‌آنها‌ [نیز] خواهند مرد 31 - سپس‌ ‌شما‌ روز قیامت‌ نزد پروردگارتان‌ مجادله‌ خواهید کرد 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁زیارت امیرالمومنین علی علیه السلام در روز یکشنبه السَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ، وَالدَّوْحَةِ الْهَاشِمِيَّةِ، الْمُضِيئَةِ الْمُثْمِرَةِ بِالنُّبُوَّةِ الْمُونِقَةِ بِالْإِمَامَةِ، وَعَلىٰ ضَجِيعَيْكَ آدَمَ وَنُوحٍ عَلَيْهِمَا السَّلامُ . السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى الْمَلائِكَةِ الْمُحْدِقِينَ بِكَ وَالْحَافِّينَ بِقَبْرِكَ، يَا مَوْلاىَ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ، هَذاَ يَوْمُ الْأَحَدِ وَهُوَ يَوْمُكَ وَبِاسْمِكَ، وَأَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَجارُكَ، فَأَضِفْنِى يَا مَوْلاىَ وَأَجِرْنِى، فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيافَةَ، وَمَأْمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَافْعَلْ مَا رَغِبْتُ إِلَيْكَ فِيهِ، وَرَجَوْتُهُ مِنْكَ، بِمَنْزِلَتِكَ وَآلِ بَيْتِكَ عِنْدَاللّٰهِ، وَمَنْزِلَتِهِ عِنْدَكُمْ، وَبِحَقِّ ابْنِ عَمِّكَ رَسُولِ‌اللّٰهِ صَلَّى‌اللّٰهُ‌عَلَيْهِ‌وَآلِهِ وَسَلَّمَ وَعَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. ❁ زیارت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در روز یکشنبه السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَكِ الَّذِى خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً، أَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَىٰ مَا أَتىٰ بِهِ أَبُوكِ وَوَصِيُّهُ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِما، وَأَنَا أَسْأَلُكِ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلّا أَلْحَقْتِنِى بِتَصْدِيقِى لَهُمَا، لِتُسَرَّ نَفْسِى، فَاشْهَدِى أَنِّى ظاهِرٌ بِوَلَايَتِكِ وَوَِلايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁دعای حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله علیها در روز یکشنبه : بسم الله الرحمن الرحیم اللّهُمَّ اجعَل أوَّلَ یومی هذا فَلاحاً، وآخِرَهُ نَجاحاً، وأوسَطَهُ صَلاحاً. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، وَاجعَلنا مِمَّن أنابَ إلَیک فَقَبِلتَهُ، وتَوَکلَ عَلَیک فَکفَیتَهُ، وتَضَرَّعَ إلَیک فَرَحِمتَهُ. خداوندا! آغاز این روزم را رستگاری و پایانش را پیروزی و میانش را خوبی و شایستگی قرار ده. خداوندا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست، و ما را از کسانی قرار ده که به سوی تو باز می گردند و تو آنها را می پذیری، و بر تو توکل می کنند و تو برایشان بسنده هستی و به سوی تو تضرع می کنند و تو به آنها رحم می کنی. بحار الأنوار: ج ۹۰ ص ۳۳۸ ح ۴۸ ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄ ❁﷽❁┄┅┄ رسول خدا صلی الله علیه و آله : مَرَّ برسولِ اللّه ِ صلى الله عليه و آله رجُلٌ و هو في أصْحابِهِ . فقالَ بعضُ القَومِ : مَجْنونٌ ! فقالَ النّبيٌّ صلى الله عليه و آله : بَلْ هذا رجُلٌ مُصابٌ،  إنّما المَجْنونُ عَبدٌ أو أمَةٌ أبْلَيا شَبابَهُما في غَيرِ طاعةِ اللّه ِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله با اصحاب خود بود كه مردى به آنان برخورد. يكى از اصحاب گفت : اين مرد ديوانه است . پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: نه، او آسيب ديده است ، ديوانه آن مرد يا زنى است كه جوانى اش را در راهى جز طاعت خدا صرف كرده باشد. مشكاة الأنوار : ۲۹۴ / ۸۹۸ ❅❁📖❁❅ سلام بر اميرالمؤمنين و حضرت زهـرا چقدر نورانی است یکشنبه با نام شما عاشقیم،عاشق عاقل است بدانید شما اهل معامله است،اما با آل رسول خدا بگذارید بگویند ما دیوانه ایم، چه غم با حرف چیزی ز داشته ما نمیشود کم حب اهل بیت تمام سرمایه ی زندگی ما هرگز نمی فروشیم آن را به دنیای شما به موسی گفت دیوانه، فرعون مغبون إِنَّ رَسُولَكُمُ الَّذِي أُرْسِلَ إِلَيْكُمْ لَمَجْنُونٌ مستکبر اسیر میکند و منت می گذارد دیگران هم نظر می دهند، شاید و باید اما خدا امداد می کند و حمایت از ما مهم نیست مردم چه میگویند مومنها ما عاشق هستیم،دیوانه و حیران علی اینگونه شد که اطاعت می کنیم ز ولی حکومت میکند فرزند او بر دل های ما سید علی خامنه ای، می شناسید او را جایی نمی ماند در دل ما برای طاغوتها چون عشق ولایت نشست در جانهای ما الحمدلله خادم الرضا "ع" ┄┅┅┅┅┄❁📖❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله سوره شعرا وَ تِلْكَ نِعْمَةٌ تَمُنُّها عَلَيَّ أَنْ عَبَّدْتَ بَنِي إِسْرائِيلَ «22» و (آيا) اين كه بنى‌اسرائيل را بنده‌ى خود ساخته‌اى نعمتى است كه منّتش را بر من مى‌نهى؟ (چرا نبايد من در خانه‌ى پدرم رشد كنم؟) قالَ فِرْعَوْنُ وَ ما رَبُّ الْعالَمِينَ «23» (فرعون) گفت: پروردگار جهانيان چيست؟ قالَ رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما بَيْنَهُمَا إِنْ كُنْتُمْ مُوقِنِينَ «24» (موسى) گفت: پروردگار آسمان‌ها وزمين وآنچه ميان آنهاست، اگر باور داريد. قالَ لِمَنْ حَوْلَهُ أَ لا تَسْتَمِعُونَ «25» (فرعون) به اطرافيان خود گفت: آيا نمى‌شنويد (چه حرف‌هايى مى‌زند)؟ قالَ رَبُّكُمْ وَ رَبُّ آبائِكُمُ الْأَوَّلِينَ «26» (بار ديگر موسى) گفت: او پروردگار شما و پروردگار نياكان شماست. قالَ إِنَّ رَسُولَكُمُ الَّذِي أُرْسِلَ إِلَيْكُمْ لَمَجْنُونٌ «27» (فرعون) گفت: قطعاً پيامبرتان كه به سوى شما فرستاده شده، سخت ديوانه است. قالَ رَبُّ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ ما بَيْنَهُما إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ «28» (موسى) گفت: (او) پروردگار مشرق و مغرب و آنچه ميان آن دو است مى‌باشد، اگر تعقّل كنيد. قالَ لَئِنِ اتَّخَذْتَ إِلهَاً غَيْرِي لَأَجْعَلَنَّكَ مِنَ الْمَسْجُونِينَ «29» (فرعون) گفت: (اى موسى!) اگر معبودى غير از من برگزينى قطعاً تو را از زندانيان قرار خواهم داد. قالَ أَ وَ لَوْ جِئْتُكَ بِشَيْ‌ءٍ مُبِينٍ «30» (موسى) گفت: (حتّى) اگر نشانه‌ى آشكارى برايت بياورم (كه رسالت مرا اثبات كند)؟ قالَ فَأْتِ بِهِ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ «31» (فرعون) گفت: اگر راست مى‌گويى آن نشانه را بياور. ┄┅❁📖پیام ها : موسى به فرعون گفت: من بايد در خانه‌ى پدرم بزرگ مى‌شدم، چرا پدرم را به بردگى كشاندى كه من به اجبار در خانه‌ى تو بزرگ شوم، آيا اين، نعمت است كه آن را سپاس گزارم و يا اسارت است؟! گرچه در كاخ تو همه‌ى وسائل رفاه براى من بود، ولى من از اين كه بنى‌اسرائيل گرفتار بودند، ناراحتم. از قرآن استفاده مى‌شود كه فرعون در درون خود، خدا را مى‌شناخت؛ «قالَ لَقَدْ عَلِمْتَ ما أَنْزَلَ هؤُلاءِ إِلَّا رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» ولى به‌ظاهر خود را ربّ اعلاى مردم مى‌دانست، مثل مديرى كه بر افرادى تسلّط دارد، ولى در عين‌حال خود را تحت امر ديگرى مى‌داند. قرآن مى‌گويد: دعواى انبيا با مخالفانشان بر سر ربوبيّت خداوند يعنى مديريّت و قانونگذارى خداوند و لزوم اطاعت از دستورات اوست وگرنه مخالفان آنان، اللّه را به عنوان خالق جهان قبول داشتند. سخن كسانى كه امروز مى‌گويند: دين از سياست جداست، همانند سخن كسانى است كه مى‌گويند: حساب آفريدن جهان به اراده خداوند از حساب اداره كردن آن جداست. (خداوند خلق كند، ولى ما حكومت كنيم) قرآن و عقل، حقّ ربوبيّت و تكليف كردن و اطاعت شدن را تنها از كسى مى‌داند كه خالق است، نه ديگران. كسى كه آفريد مى‌داند چه قانونى وضع كند. «أَ لا يَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ» بعضى جمله‌ى‌ «إِنْ كُنْتُمْ مُوقِنِينَ» را اين گونه معنا كرده‌اند كه موسى گفت: من مى‌دانم كه سؤال شما براى فهميدن نيست، بلكه براى طفره رفتن است، ولى اگر شما در جستجوى حقيقت باشيد، در نظم ونظام هستى فكر كنيد، ربوبيّت ويكتايى او را خواهيد فهميد. در آيه‌ى 27 مى‌بينيم كه فرعون براى جبران حقارت خود، سخت‌ترين لحن‌ها را با زشت‌ترين نسبت‌ها در مورد موسى به كار برد. در ادبيات عرب براى تأكيد يك مطلب از حروف و كلماتى استفاده مى‌كنند، كلمه‌ى‌ «إِنَّ» و حرف «لام» در كلمه‌ى‌ «لَمَجْنُونٌ» و جمله‌ى اسميّه آوردن، نشانه‌ى تأكيد بر نسبت نارواى اوست. ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄ ادامه تفسیر 👇
❁┅┅┅┅┄ ┄┅❁📖پیام ها : 1- تكبّر، زشتى‌ها را نزد انسان زيبا جلوه مى‌دهد. «تِلْكَ نِعْمَةٌ تَمُنُّها عَلَيَّ» 2- به استكبار و منّت‌هاى او با صلابت پاسخ دهيد. تِلْكَ نِعْمَةٌ ... 3- گاهى مستكبران به خاطر حفظ تاج و تخت، خود را به نادانى مى‌زنند. «وَ ما رَبُّ الْعالَمِينَ» 4- سؤال مستكبرين، مغرورانه و همراه با تحقير ديگران است. فرعون گفت: «وَ ما رَبُّ الْعالَمِينَ» و نگفت: «و من رب العالمين» (حرف «ما» در زبان عرب براى جمادات به كار مى‌رود. 5- بايد به سؤال‌هاى اعتقادى، پاسخ صريح و روشن داد. «قالَ فِرْعَوْنُ وَ ما رَبُّ الْعالَمِينَ قالَ رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» 6- تمام هستى يك خدا دارد. «رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» (بر خلاف مشركان كه به خدايان متعدّد عقيده داشتند). 7- تمام هستى تحت يك‌تدبير، نظارت وحركت تكاملى قرار دارند. «رَبُّ الْعالَمِينَ» 8- ذات خداوند قابل شناسايى نيست، بايد او را از راه آفريده‌هايش شناخت و معرّفى كرد. «رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» (فرعون از چيستى وچگونگى خداوند سؤال‌كرد، ولى موسى از آفريده‌هاى او پاسخ داد چون ذات قابل شناخت نيست) 9- هر كسى نمى‌تواند وحدت تدبير تمام هستى را درك كند. «إِنْ كُنْتُمْ مُوقِنِينَ» اهل يقين هرگاه به آفرينش آسمان‌ها و زمين نگاه عميق كنند، ربوبيّت الهى را درك مى‌كنند. 10- جوسازى، حقّ‌پوشى و حرف منطقى ديگران را قطع كردن، ابزار كار طاغوت‌هاست. «أَ لا تَسْتَمِعُونَ» (مناظره‌ى موسى و فرعون علنى بود.) 11- ربوبيّت خداوند نسبت به انسان‌هاى موجود، انسان‌هاى گذشته و آسمان و زمين يكسان است. 12- طاغوت‌ها هنگام روبرو شدن با حقّ طفره مى‌روند. (هر بار كه موسى استدلال و بيانى داشت، فرعون به جاى پاسخ دادن به موسى، چون نگران از دست دادن مردم بود، با آنان حرف مى‌زد.) «قالَ لِمَنْ حَوْلَهُ‌- قالَ إِنَّ رَسُولَكُمُ» 13- مستكبر هرگز حقّ را نمى‌پذيرد و خود را از مردم جدا مى‌داند. «رَسُولَكُمُ‌- أُرْسِلَ إِلَيْكُمْ» يعنى پيامبر شما، نه من. 14- از قوى‌ترين حربه‌هاى مخالفان انبيا، نسبت نارواى جنون است. «لَمَجْنُونٌ» آرى كسى كه از استدلال عاجز باشد، دست به تهمت و ناسزاگويى مى‌زند. 15- از هماهنگى قوانين و نظام ثابتى كه بر زمين و آسمان، مشرق و مغرب و بر همه‌ى موجودات جهان حاكم است، مى‌فهميم كه جهان هستى با مديريّت واحدى اداره مى‌شود. رَبُّ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ‌ ... 16- مبلّغ ومربّى نبايد از بحث خسته شود، بايد استدلال خود را تكرار كند و سعه‌ى‌صدر داشته باشد. «رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ»، «رَبُّكُمْ وَ رَبُّ آبائِكُمُ»، «رَبُّ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ» 17- تهمت‌ها، اولياى خدا را از هدف‌ها منحرف نمى‌كند. رَسُولَكُمُ‌ ... لَمَجْنُونٌ قالَ رَبُّ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ‌ 18- رسيدن به توحيد، به تعقّل نياز دارد. (كفر و شرك، محصول بى عقلى است) «إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ» (انديشيدن مردم، بزرگ‌ترين خطر براى مستكبران است). 19- انبيا مؤدّب سخن مى‌گويند. (فرعون به موسى عليه السلام گفت: «لَمَجْنُونٌ»، امّا موسى گفت: اگر بيانديشيد سخن مرا مى‌فهميد). «إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ» 20- تهديد، حربه‌ى ديگر طاغوت‌هاست. «لَأَجْعَلَنَّكَ مِنَ الْمَسْجُونِينَ» (رهبران دينى بايد آماده‌ى سختى‌ها باشند). 21- در نظام طاغوتى، خفقان و خشونت حاكم است و افراد زيادى در زندان به سر مى‌برند. «مِنَ الْمَسْجُونِينَ» 22- آن جا كه منطق تأثير نكرد، معجزه لازم است. «بِشَيْ‌ءٍ مُبِينٍ» 23- آمادگى قبلى، شرط موفقيّت و پيروزى بر دشمن است. موسى مى‌دانست كه عصا را اژدها مى‌كند و كف دستش نورانى مى‌شود، لذا با قدرت گفت: «جِئْتُكَ بِشَيْ‌ءٍ مُبِينٍ» 24- معجزه‌ى انبيا حقيقت دارد و مردم به خوبى درك مى‌كنند. «مُبِينٍ» ❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄