🌿 ملا احمد نراقی (ره) :
ای جــان بــرادر، اگر لــــذت عبـــادت
پروردگار را بیابی و حلاوت مناجات
با آفــریدگار را بچشـی و بــرڪات و
انــوار آن را ببینی. اگر اعضـای تو را
پــاره هــم ســازند، یڪ دقیقـہ از آن
غافــل نگــردی...
@pbsb14
چرا اصلاح طلبان به قالیباف حمله می کنند؟
🔻جلد امروز سازندگی نشان می دهد که اصلاح طلبان از ارتقای مجلس به جایگاه واقعی اش نگران هستند و تاکید مجلس بر کارآمدی و استفاده از ظرفیت های موجود را موجب تغییر زمین بازی مذاکره می دانند که طبیعتا در جهت عکس منافع سیاسی شان عمل می کند.
🔻باور مردم به اینکه ریشه مشکلات کشور تا حد زیادی به مدیریت بازمی گردد، هم عملکرد ۷ ساله آنها را به صورت کامل زیر سوال می برد هم وزن راه حل های کاذب را در افکارعمومی کم می کند. بنابراین با تمام نیرو به دنبال تقابل با راه حل های داخلی و مدیریتی هستند.
🔻ایستادن جلوی قوانین مصوب مجلس که روزگاری از معایب احمدی نژاد عنوانش می کردند، امروز به بخشی از ویژگی های آنها تبدیل شده که ابایی از بیانش ندارند.
🔻عملیات رسانه ای اصلاح طلبان علیه قوانین مصوب را می توان شاهدی جدی از نمایشی بودن شعار قانون گرایی آنها دانست.
نماز به جهت افزایش رزق و گشایش زندگی
عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَنَّهُ قَالَ: إِذَا رَأَيْتَ فِي مَعَاشِكَ ضِيقاً وَ فِي أَمْرِكَ اِلْتِيَاثاً فَأَنْزِلْ حَاجَتَكَ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لاَ تَدَعْ صَلاَةَ اَلاِسْتِغْفَارِ وَ هِيَ رَكْعَتَانِ تَفْتَتِحُ اَلصَّلاَةَ وَ تَقْرَأُ اَلْحَمْدَ وَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ مَرَّةً وَاحِدَةً فِي كُلِّ رَكْعَةٍ ثُمَّ تَقُولُ بَعْدَ اَلْقِرَاءَةِ أَسْتَغْفِرُ اَللَّهَ خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً ثُمَّ تَرْكَعُ فَتَقُولُهَا عَشْراً عَلَى هَيْئَةِ صَلاَةِ جَعْفَرٍ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ يُصْلِحُ اَللَّهُ لَكَ شَأْنَكَ كُلَّهُ.
مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل , جلد۶ , صفحه۳۰۶
آیتالله محمد یزدی دار فانی را وداع گفت
🔹آیتالله «محمد یزدی» رئیس شورای عالی جامعه مدرسین دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت.
#محمد_یزدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️روایتی جذاب از مهربانی علامه طباطبائی/ علامه چگونه فرزندان خود را برای نماز صبح بیدار میکرد؟
قبل از خواب زمزمه کنیم ...
یَا سَیِّدِی! إِنْ وَکَلْتَنِی إِلَى نَفْسِی هَلَکْتُ
ای آقای من!
اگر مرا به حال خودم رها کنی هلاک شده ام
«ابوحمزه ثمالی»
#مستحبات
🔴 دوازده مورد از آداب سفره
#امام_مجتبی " سلام الله علیه " فرمودند:
آداب سفره دوازده تاست که هر مسلمانى باید آنها رابداند:
▪️چهارتاى آنها واجب است
▪️چهار تا سنّت
▪️وچهار تا از باب رعایت ادب مى باشد .
🔻امّا آن چهارتا که واجبند :
۱. معرفت خداوند
۲. خشنودى
۳. نام خدا بر زبان آوردن
۴. شکر خدای متعال
🔻و آن چهار که سنّت است :
۱. دست شستن پیش از غذا خوردن
۲. نشستن بر طرف چپ (بدن)
۳.خوردن با سه انگشت
۴. لیسیدن انگشتها .
🔻و امّا آن چهار که از باب رعایت ادب مى باشد :
۱. خوردن از آنچه در جلوى توست
۲. کوچک گرفتن لقمه
۳.خوب جویدن غذا
۴. کمتر نگاه کردن به صورت مردم .
📚 وسائل الشيعه ج۱۶ ص۵۳۹
#روایات
#سیره_اهلبیت
8.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️یک پرسش اساسی درباره کرونا
🦠 کرونا چقدر صحت دارد؟ (۱)
#تصویری
حجاب در مدارس اتریش آزاد شد
🔹دادگاه قانون اساسی اتریش قانون ممنوعیت روسری در مدارس ابتدایی را که از پاییز ۲۰۱۹ اجرا میشد، لغو کرد. از این پس دانشآموزان مسلمان اتریشی میتوانند با حجاب اسلامی در محیطهای آموزشی حاضر شوند.
fna.ir/f1bqu1
.
🌐📝🌐📝🌐
✅پرسش:
شعب ابی طالب،چرا به این نام خوانده شد ؟
🌺پاسخ:
شِعْب ابیطالب، درّهای میان دو کوه ابوقبیس و خندمه در مکه است.
این شعب در اختیار خاندان بنی هاشم بوده و در دورههای مختلف به نامهای متفاوتی چون شعب بنی هاشم، شعب ابی طالب، شعب علی بن ابی طالب و ... نامیده میشده است.(1)
🌸این شعب در نزدیکی مسجد الحرام پشت کوه صفا و مروه و در دهانه و فاصله کوه ابوقبیس و کوه خندمه قرار داشته است.(2)
🍀این شِعب به لحاظ نزدیکی به کعبه، بهترین نقطۀ مکه بود. زمین شعب متعلق به «عبدالمطلب» بود و او نیز در اواخر عمر، آن را میان فرزندان قسمت کرد و پیامبر(صلی الله علیه و آله) سهم پدرش «عبدالله» را سهیم گشت.(3)
🌱در مورد علت نامیدن این شعب به شعب ابی طالب مطلب خاصی که با صراحت علت این نامگذاری را بیان کند نیافتیم.ولی به نظر می رسد این شعب در دوره های مختلف به نام بزرگ بنی هاشم نامیده شده است و از آنجایی که ماجرای محاصره پیامبر(صلی الله علیه و آله) و همراهان آن حضرت در این شعب در زمانی بوده که ابی طالب بعنوان بزرگ بنی هاشم شناخته شده،این نام برای شعب شهرت یافته و در منابع تاریخی هم معمولا با نام «شعب ابی طالب» شناخته می شود وگرنه اینگونه نبوده که نام این شعب از ابتدا بنام «شعب ابی طالب» بوده باشد.
پی نوشت:
1. قائدان، اصغر، تاریخ و آثار اسلامی مکه و مدینه، تهران، نشر مشعر، چاپ چهارم، 1381ش. ص114؛ جعفریان، رسول، آثار اسلامی مکه و مدینه، تهران، نشر مشعر، چاپ نهم، 1378ش. ص149.
2. ابن هشام، عبدالملک، السیرة النبویة، تحقیق مصطفی السقا و ابراهیم الأبیاری و عبد الحفیظ شلبی، بیروت، دار المعرفة، بیتا. ج1، ص352.
3. حموی، یاقوت بن عبدالله، معجم البلدان، بیروت، دار صادر، چاپ سوم، 1995م. ج3، ص347.