eitaa logo
پیک صبا
16.7هزار دنبال‌کننده
25.4هزار عکس
6.7هزار ویدیو
2.2هزار فایل
پیکِ صبا پاتوقِ: #صالحینِ #بصیرِ #ایران ارسال خبر: از طریق مدیران استانی (روابط‌عمومی تعلیم و تربیت استان)
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 کاش اقتصاد را به اندازه جدی می‌گرفتیم! 🔹این روزها که با شیوع کرونا همه در خانه ها پناه گرفته ایم، در گوشه گوشه هر شهر کارگاه هایی شکل گرفته برای تولید ماسک یا دستکش و گان مخصوص پرستاران و کادر درمان. 🔸در هر کارگاه هم ۲۰ تا ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال فعالیت اند. برخی کارگاه ها دو شیفته و سه شیفته کار می کنند. تعدادی ماسک می دوزند تعدادی گان و ... . 🔹عمدتاً چرخ های خیاطی هم مردمی است. خانم های خیاط، چرخ خیاطی خود را آورده اند یا برخی که توان حضور نداشته اند چرخ شان را به کارگاه داده اند. 🔸در هر شهر حداقل ۵-۶ کارگاه کوچک و بزرگ دایر شده! برخی اصلاً خانگی کار می کنند. عده ای در خانه های خود ماسک تولید می کنند و این تولیدات روزانه از منازل جمع آوری می شود. آن هم کسانی که در عمرشان خیلی خیاطی نکرده اند. یک روزه خیاط می شوند! 🔹نه فقط زنان و دختران جوان پای این کار آمده اند که مردان آنها نیز به کار خیاطی مشغول شده اند یا در کار تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده و محلول های بهداشتی و ... دست به کار شده اند! این تولیدات معمولا یا رایگان و جهادی در اختیار مراکز درمانی و مشاغل پررفت و آمد مثل نیروی انتظامی و شهرداری و ... قرار می گیرد یا به اقشار نیازمند اهدا می شود و یا با قیمت خیلی پائین تر از بازار به داروخانه ها و فروشگاه ها و بازار تزریق می شود. 🔸این ظرفیت ها باعث شده تا ایران با وجود «تحریم های فلج کننده» که هر کدامشان برای براندازی یک حکومت کافی بود عملاً مشکلاتش را در داخل حل کند و ان شاءالله به خودکفایی هم در برخی اقلام برسد. 🔹اما یک سؤال مهم؛ چرا این دغدغه و شوق که برای تولید ماسک و گان و الکل در جای جای کشور ایجاد شده در تولیدات اقتصادی و تولید لباس و پوشاک بوجود نیامده؟ چرا اقتصاد را به اندازه کرونا جدی نگرفته ایم؟ 🔸پاسخ روشن است: چون در برابر کرونا حس جهاد پیدا کرده ایم. همان حسی که در سیل و زلزله و حالا کرونا به ما دست داده در مسئله اقتصاد و تولید به ما دست نداده است! 🔹در حالیکه قریب ۷۰ – ۸۰ درصد البسه مورد نیاز کشور از خارج وارد می شود، چرا این حس را در سایر ایام سال پیدا نمی کنیم؟ چون پیام «جنگ اقتصادی» را درک نکرده ایم! نائب امام زمان سالهاست که فرمان جهاد اقتصادی را صادر کرده! بیش از ۱۰ سال است پیام اصلی و نام هر سال، فرمان جهاد اقتصادی است. اقتصاد مقاومتی سالهاست ابلاغ شده؛ خبری از انقلاب مردمی و جهاد گروه های خودجوش نیست. 🔸این روزها اقتصاد مقاومتی را در کارگاه های مردمی تولید ماسک و گان به عینه دیده ایم. اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد یعنی همین! فعال کردن ظرفیت ها و استعدادهای خفته مردمی در اقصی نقاط کشور البته با هدایت و نظارت و پشتیبانی دولت! اگر این همه کارگاه که در ایام کرونا تشکیل شد و در هر شهر چند صد نفر پای کار آمدند، اگر همین ها وارد فاز تولید لباس و پوشاک و هر کالای مورد نیاز کشور شوند بی شک یک انقلاب در اقتصاد به پا خواهد شد. کافی است با جان و دل درک کنیم فرمان اقتصاد مقاومتی و را! ✅ 🌸🌸💐🍀🍀 به ما بپیوندید: ✅ @salehinrasad
🔐 هنگامی که صبر به پایان می رسد📈 گشایش از راه می رسد.📉 💐ظهور حضرت بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف)🌼 منوط به "اتمام صبر" و "صبر تمام" است. ✊"صبر تمام" بر عبودیت، مصیبت و معصیت. و ادای این حق به صورت فردی و اجتماعی 🌸🌸💐🍀🍀 به ما بپیوندید: ✅ @salehinrasad
959.7K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کنترل مراکز تفریحی با هلیکوپتر😂😂 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🤣👉 😎 🌸🌸💐🍀🍀 به ما بپیوندید: ✅ @salehinrasad
@Panahian_ir990113-Panahian-BalayeFaragireKoronaCheHekmatHayiMomkenAstDashteBashad-64k.mp3
زمان: حجم: 5.55M
📌پاسخ به یک پرسش پرتکرار: 🔻بلای فراگیر کرونا چه حکمت‌هایی ممکن است داشته باشد؟ 1⃣ اثر بی‌تفاوتی مردم جهان در برابر برخی ظلم‌های بزرگ 2⃣ توجه بشر به ضرورت مدیریت جهان توسط منجی الهی؛ چه امام زمان(عج)، چه حضرت عیسی(ع) 3⃣ ایجاد خلوت قرنطینه برای تفکر و «به خود آمدن بشریت» در آستانۀ یک تحول بزرگ 🔸در ایام کرونا، خوب است به مردم جهان چه بگوییم؟ 🔸در مقابل بلایایی مثل کرونا، چه باید کرد؟ 👈🏻 تحلیل ۱۰دقیقه‌ای علیرضا پناهیان را درباره این موضوع بشنوید. 📎 Panahian.ir/post/6058 🌸🌸💐🍀🍀 به ما بپیوندید: ✅ @salehinrasad
جرعه‌ای از مناجات شعبانیه3.mp3
زمان: حجم: 1.45M
🔊 کلیپ صوتی | آیا خداوند به ما بی‌اعتنایی می‌کند؟ 🔸جرعه‌ای از مناجات شعبانیه🔸 🔹 هیچ محرز نیست که انسان دعا کند و خدا هم بشنود. شنیدن یک نوع پذیرش است، شنیدن یک نوع اعتنا است؛ نشنیدن یک نوع بی‌اعتنایی است؛ نه اینکه نمی‌شنود، بلکه بی‌اعتنائی می‌کند. «و اسمع ندائی» یعنی خدایا به من بی‌اعتنایی نکن، به من کم محلی نکن. با مسامحه با من رفتار کن؛ کوتاه بیا، سخت نگیر. جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ دوم روی این لینک کلیک کنید. 🌸🌸💐🍀🍀 به ما بپیوندید: ✅ @salehinrasad
12.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 هشدار پوتین به رهبران آمریکا و اروپا 🔺ترجمه متن انگلیسی سخنرانی پوتین رئیس جمهور روسیه در میدان سرخ مسکو : 🔺من امروز خسته ام. از همه چیز خسته ام. مایلم رهبران جهان را مخاطب قرار دهم. چه اتفاقی برای شما افتاده است؟ در حال طراحی کدام نقشه شیطانی هستید؟ شما عمدا در تلاش برای کاهش جمعیت هستید. و آنها در حال انجام این کار به قیمت جان انسانهای بی گناه هستند. ای زورمداران جهان! من نقشه شیطانی شما در جهت کاهش جمعیت این سیاره را می دانم. اما امروز تاریخ به شما نشان خواهد داد که خرد جمعی (عقل سلیم) قویتر است. 🔺ما از شما می خواهیم‌ که به ابتدای نقشه خود برگردید. من امروز اینجا در صلح و آرامش ایستاده ام و می خواهیم که ذهنهای جوانان و ستمدیدگان در صلح باقی بماند. اما یک قدم ‌محکم بردارید و ببینید که من از نقشه شما آگاه هستم. سیاستهای شما باید فورا تغییر کند. رسانه شما باید حقیقت گویی را آغاز کند. 🔺آمریکا و اروپا! اگر به نقشه خود خاتمه ندهید، علاوه بر مواجهه با غضب الهی، باید با من هم رو در رو شوید. یا مرگ یا وطنم! هورا ، هورا (فریاد سربازان): زنده باد! زنده باد! زنده باد! حوزه انقلابی 🌸🌸💐🍀🍀 به ما بپیوندید: ✅ @salehinrasad
:  این مسئله‌ی که ما قبلاً سفارش کردیم، بحمداللَّه دارد در میان جوانهای ما انتشار پیدا میکند؛ باید هم انتشار پیدا کند؛ باید هم با قرآن آشنا شویم، مأنوس شویم. وقتی قرآن را حفظ کردید، میتوانید را درست بفهمید؛ انسان وقتی معنای قرآن را فهمید، میتواند در آن کند؛ وقتی تدبر کرد، میتواند به معارف عالی دست پیدا کند و رشد پیدا کند. انسان با ، در درون پیدا میکند. بیانات در دیدار قاریان، 1391/04/31 🌺🌸🌸🌺 در گروه ختم قرآن عضو شوید: https://eitaa.com/joinchat/2762145831C2f76a6f8c0
💥 یک و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملت‌ها از نظم فعلیِ تمدنی به‌سمتِ حکمرانیِ بلامنازع مجازی باشد. 💥 جوانانِ آتش‌به‌اختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیه‌ها را فراهم کنند. 💥 ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحی‌ها، می‌تواند ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. 🔵 آیت‌الله میرباقری: بیماری‌ای که اخیراً فراگیر شده و به یک ابتلای بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده، از نظرِ اجتماعی و تمدنی، یک پدیدۀ چندوجهی است نه یک‌وجهی. ما با یک امرِ میان‌رشته‌ای و بلکه مواجه هستیم که نباید یک وجهۀ آن غلبه پیدا کند و باید ابعاد مختلف این پدیده به شکلِ جدی موردِ تأمل قرار بگیرد. وجهی از این پدیده، جنبۀ بهداشتی است که مربوط به دانش‌های وابسته به پزشکی است. وجه دیگر مربوط به حوزه علوم انسانی و علومِ شناختی و همچنین دانش‌های تمدنی و فلسفه تاریخ و حوزۀ رسانه و امثال اینها است. حتی جنبۀ امنیتی و هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگی‌هایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است. امروز این بیماری با تهدیدِ سلامت بشر و مخیر کردن بشر بین انتخاب سلامتی یا انتخاب پیوستارهای کنونی، فضای سیاست، فرهنگ و اقتصادِ جهانی را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده و نوعی گسست اجتماعی ایجاد کرده است، به طوری که بعضی از صاحب‌نظران جهانی دربارۀ دنیای شروع به نظریه‌پردازی کرده‌اند. این حوادث نشان می‌دهد که این واقعه، جدی‌تر و فراتر از یک پدیدۀ یک‌بُعدیِ بهداشتی و پزشکی است. به نظر می‌رسد با در نظر گرفتنِ گستردگی و بزرگیِ این واقعه، و فرضِ پایداریِ این شرایط، این احتمال وجود دارد که در کنارِ همۀ جنبه‌هایی که عرض شد، مقصد جدی‌تر و بزرگ‌تری هم در پشت‌صحنه وجود داشته باشد و آن، عبور دادنِ جامعه جهانی از نظم کنونیِ زندگی به یک سامان و نظم جدید است. دربارۀ این جنبه، دو احتمال هست و ما باید این احتمالاتِ مختلف را در نظر بگیریم و طراحی‌های خود را متناسب با آنها دنبال کنیم. این است که واقعاً در امتداد این واقعه، فضای عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحت‌تأثیرِ هدایت‌های الهی و در جهتِ غلبۀ ولایت حقه به وجود بیاید؛ یعنی این پدیده‌ها یک امری تلقی شود که تحت تدبیر ولی الله الاعظم (عج) جامعه جهانی را به‌تدریج از نظمِ مادی و سیطرۀ قدرت‌ها به‌سمتِ یک نظمِ معنوی و رهایی از تسلط مادی سیر دهد. در نقطۀ مقابل، این هم محتمل است که مهلت شیطان هنوز تمام نشده باشد و خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحی‌های بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، به‌دنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیده‌تر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرت‌های مادی بر جهان به‌سمتِ حاکمیت مجازی و و سایبری باشند که فضایی مدیریت‌پذیرتر، خشک‌تر و سخت‌تر است. این طراحی‌ها ممکن است توسط دست‌های پشتِ صحنۀ قدرت در جهان انجام شود؛ کمااینکه در بعد از جنگ جهانی، صحنه را به گونه‌ای مدیریت کردند که جامعه بشری را به پذیرشِ یک حاکمیت جهانی، و محدود کردن اختیارات دولت_ملت‌ها، واداشتند و تحت عنوانِ سازوکارهایی برای تحقق صلح پایدار، سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و زیرمجموعه‌های آن را بر جهان حاکم کردند و فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ را در جامعه جهانی به وجود آوردند. آنها آسیب را به حدّی گسترده کردند که حتی کشورهایی که مستقیماً درگیر آن جنگ‌ها نبودند، به پذیرش این نظم جهانی و سیطره قدرت‌ها از طریقِ شبکۀ سازمان‌های بین‌المللی تن بدهند. می‌دانید بیش از هفتاد میلیون کشتۀ رسمی در آن جنگ‌ها بوده که بسیاری از آنها مربوط به کشورهای درگیر است، ولی در ورای آن، کشورهایی که درگیر جنگ جهانی نبودند، شاید ده‌ها میلیون کشته‌های خاموش داده‌اند و این هم طراحی همان کسانی بوده که این جنگ‌ها را هدایت می‌کردند تا بتوانند آن کشورها را هم به نقطۀ پذیرشِ این نظم نوین جهانی بر محور قدرت‌های برندۀ جنگ برسانند و نیز آنها را در نقطۀ آسیب‌پذیری قرار بدهند که مسلط بر اوضاع نشوند. علی‌ایّ‌حال، همان‌طور که بحرانِ جنگ جهانی اول و دوم، بستر جامعه جهانی را برای پذیرش یک نظم جدید با ادعای صلح پایدار مهیا کرد، این فضای ناامنِ کنونی هم می‌تواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد مهیا کند. 🌸🌸💐🍀🍀 به ما بپیوندید: ✅ @salehinrasad ص ۱ از ۲ ⬇️
ص ۲ از ۲ ⬆️ این دورکاری‌ها و این تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از به و ایجاد بستر برای پذیرشِ حل‌و‌فصل امور (تحصیل، اشتغال و سایر ارتباطات اجتماعی) در فضای مجازی، و قرائن فراوان دیگر به‌ویژه قرار گرفتن در شرایطِ یک رزمایش بزرگِ زیست در فضای مجازی، که آخرین مقاومت‌ها در برابرِ آن در حال فروریختن است و...، مؤیداتی بر این احتمال است که شاید چنین پشتِ صحنه‌ای وجود دارد تا بتوانند سیطره بلامنازع مجازی بر جهان پیدا کنند. گمان من این است که این بیانی که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در روز عید مبعث فرمودند و اشاره کردند که ما در فضای مجازی هم باید قوی بشویم، شاید با توجه به این نکته بوده باشد. این احتمال و فرضیه ممکن است معارضاتی داشته باشد، از جمله اینکه اگر چنین مقاصدی در کار باشد، پس چرا این بیماری دامن اروپا و آمریکا را هم گرفته است؟ در پاسخ باید گفت: منافاتی ندارد، چون در جنگ جهانی هم کل جامعۀ جهانی ناامن شد و جهان به سمتی کشیده شد که شعار نظم نوین و صلح پایدار را بپذیرند. به هر حال، ما باید احتمالات و فرضیه‌ها، به‌خصوص احتمالات و و استراتژیک را در نظر بگیریم و صحت و سُقم آنها را دنبال کنیم و برنامه‌ریزی و رزمایشِ متناسب برای مواجهۀ فعال و هوشمندانه با آن انجام دهیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. نباید فرضیه‌های بزرگ را صرفاً با چند قرینۀ خُردِ مخالف رد کرد. البته این فرض هم دور از نظر نیست که این ویروسِ منحوس اما هوشمند، از همان آغاز هم با هدفِ ایجاد گسست اجتماعی از یک طرف، و شکل‌دهی به پیوست و انسجامِ مجازی و کلبۀ الکترونیکی از طرف دیگر، مهندسی و مدیریت شده باشد. به نظر می‌رسد اگر آن نهادها و ساختارهایی که باید پشتیبانیِ فکری کنند، شکل گرفته بود و مسیر خودش را طی می‌کرد، امروز می‌توانست دربارۀ این مسائل، نظر کارشناسی بدهد، ولی تلقی حقیر این است که اکنون، شبکۀ نیروهای جوان و فعال و به‌خصوص نیروهای ، و نخبگان، فضاهای اندیشه‌ورزی در این زمینه‌ها را باید به‌سرعت فراهم کنند و بستر این فرضیه‌ها را بررسی کنند و سپس به‌دنبال یک طراحی همه‌جانبه و سازوکار جامعی در مقابلِ این پدیده، با ابعادی که برای آن مفروض است، داشته باشند و در برنامه‌های خود، علاوه بر حوزه بهداشت و حوزه جنگ‌های بیولوژیکی که بخشی از کار هستند، به این فرضیه‌ها هم توجه کنند. اگر مقیاس این بحران، عبور دادنِ جامعه جهانی به‌سمتِ یک حکمرانی بلامنازع جدید باشد و ظرفیت چنین تصرفاتی فراهم آمده باشد، باید تحرکات و اقدامات متناسب با آن طراحی و عملیاتی شود و این کار نیاز به فعالیت‌هایی در لایه‌های مختلفِ بنیادی، راهبردی و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی دارد و بعد اقدام گسترده در صف به‌صورت یک شبکه منسجم انجام بگیرد. شکی نیست که تاب‌آوری جامعه دینی در برابر این ابتلا بسیار بیشتر از جامعه مادی و مدرن است. این ویروس می‌تواند برخلاف همۀ طراحی‌ها، ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. این ویروس می‌تواند به ظهور شکاف‌ها و ضعف‌های فراوانِ مستتر در نظم مدرن (از جمله اصالت منافع فردی) منتهی گردد. از طرف دیگر، امروز، تمدن غرب یک تمدنِ بی‌رقیب نیست. در رقابت تمدنی بین جبهۀ غرب و جبهۀ اسلام، اگر مقاومت کنیم و موضع‌گیری و برخورد آگاهانه و فعال در مقابلِ طراحی‌های غیرانسانی غرب داشته باشیم، نتیجۀ متفاوتی رقم خواهد خورد و فروپاشیِ تمدن غرب تسریع خواهد شد. راه ما آماده شدن برای مواجهه با احتمالات است و این آمادگی چیزی نیست جز در عرصه‌های مختلف اقتصادی، مجازی، علمی و فرهنگی. (۱۳۹‌۹/۱/۱۰) 🌸🌸💐🍀🍀 به ما بپیوندید: ✅ @salehinrasad
6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ طب اسلامی؛ پیش فرض ها، ابهامات و سئوالات / قسمت دوم 🔹آیا طب سنتی با طب اسلامی یکی است؟ 🔸آیا پسوند اسلامی به جهت جذابیت به طب سنتی اضافه شده است؟ 🔹اسلامی بودن طب اسلامی، از چه جهت است؟ 🔸آیا طب سنتی می تواند ما را از طب جدید بی نیاز کند؟ 👈بیانات علامه در دیدار با اطبای طب اسلامی- 19 اسفند 95 دوستان مصباح 🌸🌸💐🍀🍀 به ما بپیوندید: ✅ @salehinrasad