🎙امام خامنهای:
👈اولویّتهایی هم در کار کشور هست که من یک اشارهای میکنم که این اولویّتها را بایستی به اولویّت بودنش توجّه داشت و دنبال کرد، که شاید مهمترینش مسئلهی اقتصاد است و بعد مسئلهی فرهنگ و رسانه و علم است که اینها اولویّتهای اساسی کشور است. ولی خب یک مسئلهی فوری داریم که مسئلهی کرونا است؛ مسئلهی سلامت، الان یک جنبهی فوریّت پیدا کرده که باید به این رسید.
📚١۴٠٠/۶/۶
🎙حجت الاسلام رئیسی :
👈 پس از موفقیت اولیه در واکسیناسیون گسترده، اولویت بعدی تنظیم بازار است.
همه بخشهای دولت باید تنظیم بازار را اولویت جدی و اول خود بدانند.
📚١۴٠٠/٠٧/١۴
🔻پ.ن:
گام به گام طبق بیانات رهبر معظم انقلاب...
اول مسئله فوری کرونا، بعد اقتصاد و...
#دولت_انقلابی
🌷به ما بپیوندید:
🆔 Eitaa.com/salehinrasad
🆔 Sapp.ir/salehinrasad
🆔 rubika.ir/salehinrasad
🍃
امام رضا(ع).pdf
386.4K
زندگی سیاسی و اجتماعی امام رضا (ع) در یک نگاه
🌷به ما بپیوندید:
🆔 Eitaa.com/salehinrasad
🆔 Sapp.ir/salehinrasad
🆔 rubika.ir/salehinrasad
🍃
🏴 شش تدبیر حضرت امام رضا علیهالسلام در نبرد با مأمون
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8297
☑️ @KHAMENEI_IR
💠 امام رضا (ع) دیکتاتوری بنیعباس را عاجز کرد
⭕️ نگاهی به تاثیرات اقداماتِ بلندمدت امام رضا (ع) طی نوزده سال دوران امامت به روايت حضرت آيتالله خامنهای:
❇️ عمر مبارک امام رضا (ع) تقریبا پنجاه و پنج سال بوده است - یعنی از سال ۱۴۸ که سال شهادت امام صادق (ع) است تا سال ۲۰۳ - تمام زندگی این بزرگوار با همهی این عظمتها و عمقها و ابعاد گوناگونی که میشود برای آن ذکر کرد و تصویر کرد، در همین مدت عمر نسبتا کوتاه انجام گرفته است.
⏪ از این مدت پنجاه و پنج سال، نزدیک به بیست سال - تقریبا نوزده سال - مدت امامت این بزرگوار است؛ اما همین مدت کوتاه را که ملاحظه میکنید، تاثیری که در واقعیت دنیای اسلام گذاشت و به گسترش و عمقی که به معنای حقیقی اسلام و پیوستن به اهلبیت (ع) و آشنا شدن با مکتب این بزرگواران انجامید، یک داستان عجیبی است، یک دریای عمیقی است.
💢 آن وقتی که حضرت به امامت رسیدند، دوستان و نزدیکان و علاقهمندان حضرت میگفتند که: علیبنموسی در این فضا چه کار میتواند انجام بدهد - این فضای شدت اختناق هارونی که در روایت دارد که میگفتند: و سیف هارون تقطر دما؛ خون میچکد از شمشیر هارون - این جوان در این شرایط، در ادامهی جهاد امامان شیعه و در مسئولیت عظیمی که برعهدهاش است، میخواهد چه بکند؟ این اول امامت علیبنموسیالرضا (ع) است.
🔰 بعد از این نوزده سال یا بیست سال که پایان دوران امامت و شهادت علیبنموسیالرضا (ع) است، وقتی شما نگاه میکنید، میبینید که همان تفکر ولایت اهلبیت و پیوستگی به خاندان پیغمبر آنچنان گسترشی در دنیای اسلام پیدا کرده که دستگاه ظالم و دیکتاتور بنیعباس از مواجههی با آن عاجز است؛ این را علیبنموسیالرضا (ع) انجام داده...
💢 بالاخره مأمون طىّ همان قضایایی که شنیدهاید و تکرار شده است و میدانید، احساس میکند که ناچار است علىّبنموسیالرّضا (ع) را - که با نیتهای خاص خودش، آن بزرگوار را از مدینه کشانده بود، آورده بود، به خود نزدیک کرده بود و قصد کشتن آن بزرگوار را هم نداشت - برخلاف آنچه تدبیر کرده بود، به شهادت برساند.
✳️ کار قضاء الهی و ارادهی الهی و تدبیر الهی - که پارهی تن پیغمبر در این نقطهی دوردست از مدینه مدفون بشود که خود این یک تدبیر الهی است، یک مهندسی الهی است - به وسیلهی دشمنان اهلبیت انجام بگیرد. کار برای اهداف بلند را اینجوری باید انجام داد؛ نگاه به بلندمدّت را با این انگیزهها، با این نیّتها، با این امیدها باید انجام داد. ۹۲/۶/۲۶
💻 @Khamenei_ir
#عزت_ملی
#مسائل_اولویت_دار
#تحلیل_کننده
#فضای_مجازی
#تبیین
✅ جهاد تبیین ادامه دفاع مقدس
🔶 با مناسبتها میتوان دو نوع مواجهه داشت:
1⃣ مواجهه تشریفاتی
در مواجهه تشریفاتی، مجموعهای از اقدامات غالبا کمّی، مد نظر قرار میگیرد که سر و صدا به پا میکند اما هدفی عالی را تعقیب نمینماید و مهمترین هدفش نگهداشت نام و یاد همان مناسبت است.
2⃣ مواجهه هوشمند
در مواجهه هوشمند، مناسبت وسیلهای است برای اهداف عالی و به عبارتی حفظ و احیای فلسفه آن مناسبت. در مواجهه هوشمند، کیفیت بر کمیت غلبه دارد و برخورداری از پشتوانه تفکر و اندیشه، عنصر اساسی است.
🔸 مهمترین مناسبتی که در هفته گذشته پشت سر گذاشتیم، اربعین بود و رهبر حکیم انقلاب در دیدار تصویری با دانشجویان، مثل همیشه، با این مناسبت هم مواجههای از نوع دوم داشتند.
🔸 آیت الله خامنه ای با الهام از حرکت امام سجاد(ع) و حضرت زینب و ام کلثوم سلام الله علیهما پس از واقعه عاشورا، مسأله مهم جهاد تبیین را مطرح کردند.
🔸 ایشان در این بیانات، مسئولیت خطیری را بر عهده جوانان و دانشجویان قرار دادند. «هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید.»
1⃣ نخستین نکته در این تبیین، جهت و رویکرد آن است.
تشخیص نادرست این جهتگیری، تبیین را به بیراهه میبرد و عاملی خواهد شد برای گمراهی!
جهاد تبیین، ملهًم از حرکت امام سجاد و حضرت زینب است و همانگونه که آن تبیین در دفاع از قیام عاشورا و علیه یزید و یزیدیان بود، جهاد تبیین امروز نیز باید دفاع از انقلابی باشد که ادامه راه عاشوراست و علیه دشمنان انقلاب.
کج کردن جهت تبیین به بخشها و سلایق دیگری در جبهه انقلاب، نشناختن این مهم و بیراهه رفتن است.
یادمان باشد که امام راحل نیز به همه ما توصیه فرمود: هر چه فریاد دارید سر آمریکا بکشید!
2⃣ نکته دوم، محتوای تبیین است؛ چه چیزی را تبیین کنیم؟
رهبر انقلاب، پاسخ این پرسش را نیز در همین بیانات دادهاند. «خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراهکنندهای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدفهای بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتنِ افکار و رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوانها»
بخش کنشی و یا ایجابی تبیین، تبیین حقایق است که ابتدا باید این حقایق را شناخت و آنگاه آنها را تبیین نمود.
بخش واکنش فعال تبیین هم به مقابله با اقدامات دشمنان و مخالفان انقلاب مربوط میشود که سالیان درازی است به شبهه افکنی، ابهام پراکنی و گمراه سازی افکار عمومی مشغولند و با پیشرفت ارتباطات بر حجم و تنوع فعالیت آنها افزوده شده و رو به فزونی بیشتر هم هست.
3⃣ سومین نکته در جهاد تبیین، چگونگی آن است.
جهادگران این عرصه به فرموده فرمانده این جهاد یعنی رهبر فرزانه انقلاب باید خود را تجهیز کنند. «بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیّت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی، و بهکارگیری اخلاق منتشر کرد.»
و در جای دیگری از همین سخنان چنین فرمودند: «جوانهای ما امروز بحمدالله مجهّزند؛ مجهّز به فکر، مجهّز به عقلانیّت، مجهّز به آگاهیهای فراوان، و میتوانند در این زمینهها خیلی تلاش کنند. خودتان را آماده کنید، این تجهیزات را در خودتان افزایش بدهید و به معنای واقعی کلمه خودتان را مجهّز کنید و در این میدان وارد بشوید. در میدان تبیین و افشاگری»
4⃣ چهارمین و آخرین نکته در خصوص "جهاد تبیین" میدان جهاد و از منظری ابزار جهاد است.
امروز گسترده ترین و در دسترس ترین میدان یا ابزار برای انجام این جهاد، فضای مجازی است لذا مجاهدان امروز باید این عرصه را بشناسند، اقتضائاتش را بدانند و با ایمانی راسخ در آن فعال باشند.
🔸 #به_قلم_اساتید: مهدی فضائلی
🌷به ما بپیوندید:
🆔 Eitaa.com/salehinrasad
🆔 Sapp.ir/salehinrasad
🆔 rubika.ir/salehinrasad
🍃
♦️ خطرناکتر از فتنه دجال
🔷حدّثنا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى المتوكّل عَنِ اَلحَسَنِ بْنِ علِيّ اَلْخَزّازِ قال سمعت اَلرِّضَا علیه السلام يقُول :إِنّ ممَّن يتَّخذ موَدّتنا أهْل البيْت لمنْ هو أشَدّ لَعنة علَى شِيعتنا منَ اَلدّجّال فَقلت لَهُ يَا ابن رَسول اَللّه بِماذا قال بِموَالاة أعْدائنا و معاداةِ أولِيائنا إنّه إذا كان كذلك اختلط اَلحقّ بِالْباطل و اشتبه الامر فلم يُعرفْ مؤمنٌ مِنْ منافق .
🔸امام رضا (علیه السلام): خطر و فتنهانگیزی بعضى از کسانى که ادعاى محبت و دوستى ما را دارند، برای شیعیان ما از دجال بیشتر است؛ راوی گوید عرض کردم اى پسر رسول خدا (صل الله علیه و آله وسلم) به چه علت؟
فرمودند: به خاطر دوستیشان با دشمنان ما و دشمنیشان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حق و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
📗صفات الشيعة-محمد بن علي ابن بابويه ج: یک ص: هشت
🌷به ما بپیوندید:
🆔 Eitaa.com/salehinrasad
🆔 Sapp.ir/salehinrasad
🆔 rubika.ir/salehinrasad
🍃
🚫شایعه:
امامزاده سیار برای ترویج جهل و خرافات در مناطق دورافتاده و روستایی سال ۱۴۰۰
کتابخانه سیار برای ترویج علم و فرهنگ در مناطق دورافتاده و روستایی سال ۱۳۵۰
❇️پاسخ:
1️⃣موردی به نام امامزاده سیار نداریم و با مبانی عقلی و مذهبی نیز همخوانی ندارد!
تصویر مربوط به انتقال ضریح جدید امامزاده ای در مازندران است که طبق مستندات،این امامزاده با ۱۴ واسطه به امام سجاد (ع) منتسب است.
http://shayeaat.ir/post/357/
2️⃣تصویر دوم مربوط به یک کتابخانه سیار عشایری در سال ۴۹ است، لازم به ذکر است که آموزش عشایر قبل از انقلاب با همت و تلاش بزرگمردان عشایرزاده ای همچون محمد بهمن بیگی انجام میشد
https://www.irna.ir/news/84315908/
رژیم پهلوی که مدعی گسترش سواد و بسط آموزش در سطح کشور بود در این حوزه موفقیت چندانی کسب نکرد و نتیجه آن چیزی جز عقبماندگی نبود. بنابر آمار موجود، در پایان عمر این رژیم، 68 در صد از بزرگسالان هنوز در بیسوادی به سر میبرند و کمتر از 40 درصد از کودکان توانستند دوران دبستان را طی کنند.
https://irdc.ir/fa/news/5233/
✅رئیس سازمان نهضت سواد آموزی می گوید: در گروه سنی ۱۵ سال و بالاتر سال ۱۳۵۷ که سال پیروزی انقلاب اسلامی است ایران ۳۶ درصد باسواد داشته و میانگین جهانی ۶۹ درصد بوده است در حالیکه طبق آخرین سرشماری که سال ۹۵ صورت گرفت و گزارش جهانی ۲۰۱۶، این نرخ در ایران به ۸۶ درصد رسیده است و در جهان ۸۲.۲ است.
https://seraj24.ir/fa/news-details/181152/
#پاسخ_به_شبهات
🌷به ما بپیوندید:
🆔 Eitaa.com/salehinrasad
🆔 Sapp.ir/salehinrasad
🆔 rubika.ir/salehinrasad
🔆 چرا در سیاست دخالت میکنیم؟
❓از آیتالله محمدحسین کاشفالغطاء سوال شد چرا در #سیاست دخالت میکنید؟
✅ جواب دادند: "اگر معنی سیاست خیرخواهی و خدمت و راهنمایی و جلوگیری از فساد و خیانت زمامداران بر توده مردم و برحذر داشتن آنها از گرفتار شدن در زنجیر استعمار و بندگی و جلوگیری از دامها و زنجیر اسارت بر گردن ملتها و کشورهاست، آری ما تا فرق سرمان در آن غرقیم و این از واجبات است و اگر معنی سیاست، ایجاد فتنه و اغتشاش و برادرکشی است تا به حکومت برسند، از آن به خدای دانا و شنوا پناه میبریم."
🌷به ما بپیوندید:
🆔 Eitaa.com/salehinrasad
🆔 Sapp.ir/salehinrasad
🆔 rubika.ir/salehinrasad
پیراهن سیاه ز تن دور می کنیم
آن را ذخیره کفن و گور می کنیم
اَجر دو ماه گریه بر غربت حسین
تقدیم مادرش از ره دور می کنیم
عزاداریتان قبول ، ربیع مبارک
🌷به ما بپیوندید:
🆔 Eitaa.com/salehinrasad
🆔 Sapp.ir/salehinrasad
🆔 rubika.ir/salehinrasad
6.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺فضیلت ویژه و شنیده نشده از امیرالمومنین
🎤حامد کاشانی
#لیله_المبیت
#ربیع_الاول #تاریخ
#سیر_مطالعات_تاریخ_اسلام
🌷به ما بپیوندید:
🆔 Eitaa.com/salehinrasad
🆔 Sapp.ir/salehinrasad
🆔 rubika.ir/salehinrasad