♦️درخواست افشای صوت کامل آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی
رحیمپورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
🔹از رئیس شورا و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی میخواهم صوت یا متن کامل آخرین جلسه شورا که سؤالات من از رئیس جمهور بود و پاسخهایی که ایشان داد را منتشر کنند تا همه بشنوند.
🔹سند ۲۰۳۰اصلاً در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نشد، دولت و آقای رئیس جمهور این سند را نه در شورا و نه در مجلس و نه در هیچ نهاد قانونی دیگری مطرح نکردند.
🔹دولت این سند را مستقیم تصویب کرد و در مورد آن بودجه گذاشت و آن را اجرا کرد و حتی در مورد اجرای بخشی از آن هم گزارش داد، الان برخیها هم میگویند هنوز دارند بخشهایی از آن را اجرا میکنند.
🔹شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از این صریحاً اعلام کرد که این سند لغو است، و لغو هم شد و اگر جایی هم اجرا شود غیر قانونی است.
🔹عملکرد من در شورا به گونهای بوده که میخواهند من را بیرون کنند! خیلی از اعضای شورا معترض و منتقد هستند و به صورت مختلف این را بیان کردند./ قانون
@salehinrasad
🔷 گونهشناسی مردم کوفه در زمان امام حسن(ع) و تطبیق آنها بر جامعه ما
💥به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) 💥
باز نگارش : #امیر_حمزه_مهرابی
🔺 مردم کوفه در زمان امام حسن مجتبی (ع) را می توان به چند دسته تقسیم کرد :
1️⃣ امویان:
که بهعنوان ستون پنجم و نفوذی دستگاه معاویه در کوفه عمل میکردند و از سران اینها میتوان عمربنسعد و عَمروبنحُریث را نام برد.
2️⃣ خوارج:
کسانی که فقط به درگیری با سپاه شام میاندیشیدند؛ البته نه از نگاه و رویکرد امام حسن(ع)؛ بلکه براساس مبانی خود در تکفیر اهل شام. اینها خود را از امام حسن(ع) هم اتقلابیتر میدانستند و شمربنذیالجوشن و شَبَثبنرِبعی از سران این گروه بودند. اینها برای حضرت هزینه درست میکردند و شاید بتوان گفت که نقش این گروه در تحمیل صلح بر امام حسن(ع) زیاد بود. عجب اینکه آنها در ادامه کار بهسمت معاویه چرخیدند!
3️⃣ شکاکها:
کسانی که فریب خوارج را خورده بودند؛ اما هنوز در سلک آنها درنیامده بودند. اگرچه که مخالفتی از اینها سرنمیزد، اما قابل اعتماد نیز نبودند.
4️⃣ الحمراء:
که حدود بیستهزار جنگجوی تازه همسلمان و غیرعرب بودند و بهدلیل ناآشنایی با معارف حقیقی اسلام، بهراحتی گول می خوردند. همین ها بودند که در ماجرای همراهی امام حسن(ع) و قضیه عاشورا، بهنفع امویان حرکت کردند واز روی نا آگاهی به دشمنان ائمه(ع) پیوستند .
5️⃣ شیعیان:
مردمانی بابصیرت که پابهرکاب حضرت، آماده جنگ و مبارزه بودند ولی تعدادشان اندک بود .
🔺 حال نوبت آن است که از تاریخ درس بگیریم:
اگر معاویه را نماد «دشمن خارجی» بگیریم، شاید بتوان راهبردها و راهکارهای او را بر حرکات دشمنان مختلف نظام اسلامی تطبیق کرد. برخی را از عاقبت تقابل با خود میترسانند و برخی دیگر را با تطمیع و تهدید از میدان بهدر میکنند.
♦️نیروهای داخل جامعه هم شامل همان تقسیمبندی بالا هستند:
🔸«نفوذیها» که دل در گرو دشمن دارند و پازل دشمن در داخل کشور را تکمیل میکنند.
🔹خوارج که همان انقلابینماها هستند که همیشه دچار افراط و تفریط می شوند و با تند روی ها ی خود برای انقلاب هزینهسازی میکنند.
🔸شکاکها که تحت تاثیر شایعات فضای مجازی و کمکاری نیروهای انقلاب و احیاناً خلاف کاری های انقلابینماها یا نفوذیها قرار می گیرند و نسبت به اصل نظام و کارآمدی آن تردید می کنند .
🔹الحمراء را شاید بتوان بر افرادی تطبیق کرد که هم شور و هیجان و قدرتعمل دارند ولی مطالعه کافی ندارند لذا فهمشان از مبانی انقلاب و اسلام، بهاندازه کافی نیست. به همین دلیل باید به آنان آگاهی و بصیرت لازم را داد؛ وگرنه خدایناکرده ممکن است فریب بخورند و جزء ریزش های انقلاب شوند .
🔸و نهایتا انقلابیون مؤمن و با بصیرت ، که به آرمان های انقلاب وفادارند و با فهم درست از تحولات داخلی و بینالمللی، همواره پای کار انقلاب مانده و با همه سختیها و مشقتها، کار انقلاب را پیش بردهاند.
🔺 نتیجه : تاریخ چیزی جز برآیند این نیروها بر هم نیست. پس هرگاه مؤمنان انقلابی که متناظر بر شیعیان مخلص دوران امام مجتبی(ع) هستند، به وظایف خود عمل کنند و با شکست توطئه نفوذیهای دشمن و انقلابینماها، سایر طیفهای جامعه را به خود جذب کنند و آنها را هدایت کنند، قاعدتا میتوان آینده جامعه را آیندهای مطلوب و تضمینشده دانست؛ آنچنانکه در دوران انقلاب اسلامی، این اتفاق رخ داده است.
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@salehinrasad
1_67585630.doc
264.2K
نسخه word
نشریه الکترونیکی هدایت/شماره4
#ویژه هادیان و مسئولان سیاسی
#نشستهای بصیرتی
#طرح شهید کمالی
@salehinrasad
1_67585635.pdf
327.1K
نسخه PDF
نشریه الکترونیکی هدایت/شماره4
#ویژه هادیان و مسئولان سیاسی
#نشستهای بصیرتی
#طرح شهید کمالی
@salehinrasad
1_67827673.pdf
569.2K
نسخه pdf
پرسمان سیاسی(4)
1- چرا اقدامات مقابلهای جمهوری اسلامی ایران در قبال نقض عهدهای برجام توسط آمریکا با یک سال تأخیر آغاز شد؟
2- آیا جنگ میشود؟
3- به نظر شما چه سهمی از نابسامانیهای اقتصادی امروز جامعه متوجه مجلس شورای اسلامی میشود؟
#ویژه_هادیان_و_مسئولان_سیاسی
#نشستهای_بصیرتی
#طرح_شهید_کمالی
@salehinrasad
اینفوگرافی/ ماجرای نامه رهبری در باره شرط گذاری برای تصویب برجام
مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی با دانشجویان در مورد «اقدام برخیها در نسبت دادن تصویب برجام به رهبری» در پاسخ به یکی از دانشجویان گفتند: شما البته چشم و هوش دارید و همهچیز را میفهمید. در آن نامهای که دربارهی برجام به مسئولان نوشتم مشخص است که تصویب باید چگونه باشد؛ در آن نامه شرایطی ذکر شده که در آن صورت، تصویب میشود.
ایشان افزودند: البته اگر آن شرایط و خصوصیات اجرا و اعمال نشد، وظیفهی رهبری این نیست که وسط بیاید و بگوید برجام نباید اجرا شود.
حضرت آیتالله خامنهای گفتند: این بحث که وظیفهی رهبری در اینگونه مواقع اجرایی چیست، مقولهای است، اما معتقدم در زمینههای اجرایی نباید رهبری وارد میدان شود و کاری را اجرا کند یا جلوی آن را بگیرد، مگر در مواردی که به حرکت کلی انقلاب ارتباط پیدا میکند که در آنجا وارد میشویم.
رهبر انقلاب در نامهای به رئیسجمهور دستورات مهمی را دربارهی رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیهی کشور در اجرای «سند برجام» صادر کردند.
نامه رهبر انقلاب را که شامل سه بند و چند تذکر برای اجرای برجام است، در اینفوگرافیک«سندصیانت» منتشر شد.
@salehinrasad
هدایت شده از انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚪️🔴 راهبرد #سازش یعنی راهبرد #ستم_پذیری
ستم پذیران نیز در جرم #ستمگران شریک اند
و لا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار ...
در برابر ستمگران کرنش نکنید تا شما را عذاب الهی فرانگیرد
باید در برابر ستمگران و سلطه جهانی #مقاومت کرد نه #سازش!
#شبکهـتحلیلگران
💠 @Analysts
هدایت شده از انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
🔷♦️🔸کلیدی ترین جمله دیدار دانشجویان با امام امت: «اگر نظام نپذیرفت، رهبری وظیفه ندارد وارد میدان شود!»
🔷✔️رهبری در دیدار با دانشجویان حرفهای مهمی زدند و حرفهای مهمی را هم از دانشجویان شنیدند، اما شاید قابل تامل ترین و عمیق ترین بخش این سخنان، در انتهای همین کلیپ یک دقیقه ای ( که این جا برای شما گذاشته ام) نهفته است، جایی که می فرمایند: «اگر رهبری دستوری داد و شرایطی گذاشت و به آن دستور عمل نشد، رهبری وظیفه ندارد وارد میدان شود و بگوید برجام نباید اجرا شود، این یک مقوله ایست خودش!».
.
🔷✔️اگر چه برای بسیاری که می دیدند و میشنیدند و میفهمدیدند این موضوح واضح بود اما این جمله رهبری غلط بودن این تلقی که برجام تصمیم رهبری نظام است را تثبیت کرد و ملتزمین به آن (از برخی رفقای داخل خود بیت رهبری!! تا انواع و اقسام توجیه کنندگان پر مدعایش) را تا ابد شرمنده نمود. اما بجز این فقره، نکته نظری عمیقی در فهم مفهوم ولایت فقیه نیز در آن نهفته بود که به نظر بنده کلیدی ترین جمله رهبری است.
.
🔷✔️«امام بر مبنای معرفتی که به شبکه مسائل دارد، راه حل و جهت پیشنهادی خود را برای حل مساله، در اختیار جامعه (خواص و عوام) قرار می دهد، اگر خواص، مفسرین و نزدیکان معرفتی به امام، از عهده تبیین وتفسیر و توجیه این جهت گیریها برای مردم برآمدند، امام گام بعدی را بر می دارد و دوباره خواص و گام بعدی امام و الخ.. این حلقه افزاینده است که در نظام امت_امامت محور اصلی حرکت جامعه است و این حلقه مهمترین تفاوت بین نظام ولایت فقیه با سایر نظام های مبتنی بر رهبری فردی است»
.
🔷✔️رهبری، نه قانونا، نه شرعا و نه بر مبنای امکان سنجی های واقعی مربوط به احراییات یک کشور با این عرض و طول، نمی تواند در اجرا ورود کند و اگر هم زمانی بدین امر دست بزند، باید انگشت اتهام را به سمت دسته ای از خواص اهل حق! جامعه برد که یا حرف رهبری را نمی فهمند و گوش و چشم ندارند! یا می فهمند و نمی توانند به مردم منتقل کنند و یا خود را به خواب زده اند و منفعت شخصی دارند. سه گونه از خواصی که در جریان برجام هر سه آنها دست به کار شدند تا این صدمه بزرگ به امام و امت وارد شود.
#دکترسعیدشعرباف
ویدئو سخنان مقام معظم رهبری در کانال آمده است👇👇👇
#شبکهـتحلیلگران
@Analysts
هدایت شده از انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا