5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب گذشته در برنامه جهانآرا آقای باهنر با #استدلالی_عوامانه برای اینکه برجام را محصول #تصمیم_رهبری نشان دهد،
گفت: فکر میکنید اگر در سطح بالای نظام، کسی (رهبری) مخالف برجام بود، اصلا کسی جرأت داشت برجام را امضا کند؟
جالبه بدونین در #صفین هم ، کنار مولا علی #خواصی مثل همین باهنر خودمان بودند
🔺آن روز هم یارانی عوامانه میگفتند: اگر علی (علیهالسلام) #مخالف_حکمیت بود، آن را نمیپذیرفت!
آقای باهنر امروز مواضع رهبرش را نفهمیده، آن روز هم جماعتی #حرف_علی (علیهالسلام) را نفهمیدند! آن روز هم جماعتی میگفتند که اگر علی با حکمیت مخالف بود، کسی جرأت داشت آن را بپذیرد!
«تحمیل» همیشه محصول اطرافیان ولی و #رهبر جامعه اسلامی است. اگر اینها به وظایفشان عمل میکردند، نه تحمیل صفین محقق میشد نه تحمیل برجام.
اما پاسخ صریح و روشن #حضرت_آقا به ادعای باهنر را در کلیپ بینید ☝️
#برجام
#خیانت_خواص
#حکمیت
@salehinrasad
🔘سوال:آیا از رهبری هم می شود انتقاد کرد؟
پاسخ نهاد رهبری در ارتباط با سوال بالا: براساس اعتقادات دینى ما، فقط پیامبران، حضرت زهرا و ائمه اطهار(ع) معصوم اند. ازاین رو هیچ کس ادعا نمى کند که احتمال اشتباهى در رفتار و نظرات مسئولین عالیرتبه نظام حتی ولى فقیه نیست. بلکه احتمال خطا و اشتباه در مورد ولى فقیه وجود دارد و ممکن است دیگران به خطاى او پى ببرند. ازاین رو مى توان از ولى فقیه انتقاد کرد. نظام اسلامی نه تنها انتقاد از ولى فقیه را جایز مى شماریم؛ بلکه براساس تعالیم دینى، معتقدیم یکى از حقوق رهبر بر مردم، لزوم دلسوزى و خیرخواهى براى او است. این حق تحت عنوان «النصیحة لائمة المسلمین» و امر به معروف و نهى از منکر تبیین شده است. نصیحت به معناى خیرخواهى براى رهبران اسلامى است که یکى از ساز و کارهاى تحقق آن اندرزدهى است. بنابراین نه تنها انتقاد از ولى فقیه جایز است؛ بلکه در جاى خود واجب شرعى است و منافع و مصالح شخصى یا گروهى نباید مانع انجام دادن آن شود. از این رو، در نظام جمهوری اسلامی ایران، نه تنها قانون اساسی با برابر دانستن رهبری در برابر قانون مانند همه شهروندان ایران امکان نقد رهبری را فراهم آورده است بلکه هرگز قاعده ای حتی عرفی برای جلوگیری از نقد رهبری وضع نشده است. و حتی نهادی قانونی که کار ویژه نظارت و نقد و بررسی اعمال رهبری را به صورت دائمی و توسط متخصصان و کارشناسان بر عهده داشته باشد، پیش بینی شده که همان مجلس خبرگان رهبری است. (ر.ک: مجلس خبرگان، علی رضا محمدی، نشر معارف، ۱۳۸۵)
البته در عین حال باید توجه داشت گفتار ولی فقیه به سه بخش تقسیم می شود:
۱. فتوا،
۲. توصیه ها و بیانات ارشادی،
۳. احکام حکومتی که یا مستقیماً خود صادر می کند و یا از مجاری قانونی (مانند مجلس شورای اسلامی) صادر می شود.
بخش اول، برای مقلدان او لازم الاجرا است و انتقاد در آن به معنای مناظره علمی و فقهی است که جایز و مطلوب می باشد؛ ولی نیازمند قدرت اجتهاد است.
بخش دوم، الزامی نمی آورد و نقش عمده آن آگاهی بخشی، روشنگری و هدایت است. انتقاد، بحث و تحقیق درباره این امور جایز است و حتی اگر شخصی، نظری مخالف با رهبری داشت، اطاعت از این گونه توصیه های رهبری -تا جایی که با قانونی مخالفت نکند الزامی نیست. در این موارد او می تواند؛ بلکه بنا به اهمیت موضوع باید آرای خود را به رهبر برساند و وظیفه مشاوره را در این باب انجام دهد. البته آرای خود را در سطح جامعه، نباید به گونه ای تبلیغ کند که باعث بی حرمتی و تضعیف رهبر و حکومت اسلامی شود.
بخش سوم، اطاعت از دستورات و احکام ولایی یا قوانین مدون جمهوری اسلامی -که به یک اعتبار احکام ولی فقیه اند برای همگان (حتی غیر مقلدان او) لازم و واجب است و تخلّف از آن به هیچ وجه جایز نیست (حتی اگر شخصی آن قانون را خلاف مصلحت بداند)؛ زیرا روشن است در هر قانون و کشوری، اگر رعایت قوانین و دستورات الزامی، تابع سلیقه های متنوع شود، آن کشور با هرج و مرج مواجه شده و قوانین آن ضمانت اجرایی نخواهد داشت.
@salehinrasad
#پاسخ_به_شبهات_فضای_مجازی
🔹یکی از شبهاتی که این روزها در فضای مجازی مشاهده می شود این سوال است که چرا رهبری خودش مجلس خبرگان را تعیین می کند؟! (شبهه دور)
پاسخ:
مغالطهای که در وارد کردن اشکال دور به رابطهی میان ولی فقیه و خبرگان وجود دارد، در آنجا است که میگویند: ولی فقیه اعتبارش را از مجلس خبرگان کسب میکند؛ در حالی که اعتبار خود خبرگان به امضای ولی فقیه و از طریق تأیید به وسیله شورای نگهبان است که خود این شورا نیز اعتبارش را از رهبر گرفته است؟
1 ـ اعتبار ولی فقیه از ناحیهی خبرگان نیست؛ بلکه نقش آنان “کشف” رهبر منصوب به نصب عام از سوی امام زمان (علیه السلام) است. نظیر اینکه برای انتخاب مرجع تقلید و تعیین اعلم، به سراغ افراد خبره و متخصصان میرویم و از آنان سؤال میکنیم. در اینصورت نمیخواهیم آنان کسی را به اجتهاد یا اعلمیت نصب کنند؛ اگر واقعا آن فرد مجتهد یا اعلم است، تحقیق ما باعث نمیشود از اجتهاد یا اعلمیت بیفتد و اگر هم واقعاً مجتهد واعلم نیست، تحقیق ما باعث نمیشود اجتهاد یا اعلمیت در او به وجود آید. پس سؤال از متخصصان فقط برای این است که از طریق شهادت آنان، برای ما کشف یا معلوم شود که آن مجتهد اعلم ـ که قبل ازسوال ما وجود دارد ـ کیست؟ در اینجا هم خبرگان رهبری، ولی فقیه را به رهبری “نصب” نمیکنند؛ بلکه فقط شهادت میدهند آن مجتهدی که دارای شرایط است و به حکم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) حق ولایت دارد و فرمانش مطاع است، کیست!
2 ـ در انتخابات خبرگان عنصر چهارمی وجود دارد که در دور ادعایی، لحاظ نشده و آن نقش اصلی و عمده مردم است؛ یعنی، شورای نگهبان به هیچوجه، تعیینکننده اعضای خبرگان نیست، بلکه اعضای خبرگان با میل خود برای نمایندگی، نامزد میشوند و کار شورای نگهبان صرفاً نقش کار شناختی از نظر تشخیص صلاحیتهای تصریح شده در قانون اساسی و اعلام آن به مردم است و هیچگونه حق نصب ندارد. خود مردم در میان افراد صلاحیتدار به نامزدهای مورد نظر خود رأی میدهند. بنابراین حلقه دور، باز است و اساساً دوری در کار نیست.
3 ـ افزون بر آن که خود مجلس خبرگان ـ طبق مصوبه داخلی ـ امر تشخیص صلاحیتها را به اعضای فقهای شورای نگهبان سپرده است و چنانچه بخواهد، میتواند آن را به گروه دیگری بسپارد. این امر مطابق قانون اساسی است. (اصل یکصد و هشتم؛ قانون اساسی این حق را به مجلس خبرگان سپرده است.)
هر چند فعلاً گروهی را که خبرگان انتخاب کرده، همان افرادیاند که رهبری برای انجام دادن وظایف قانونی دیگری در نظام اسلامی انتخاب کرده است.
4 ـ اکنون باید دید مطلب ادعا شده، دقیقاً چه وضعیتی دارد؟ اگر نسبت شورای نگهبان و خبرگان همان نسبتی بود که خبرگان با رهبری دارد؛ ادعای چنین دور باطلی، قابل قبول بود:
1- رهبر شورای نگهبان را تعیین و نصب کند؛
2- شورای نگهبان، مجلس خبرگان را تعیین و نصب کند؛ (صرفاً تأیید میکند؛ به درخواست خود مجلس خبرگان و مردم انتخاب میکنند).
3- خبرگان، رهبر را تعیین و نصب کند. (شناسایی و کشف میکنند.)
در حالی که واقعیت چنین نیست؛ زیرا نسبت مجلس خبرگان و شورای نگهبان با نسبت دیگر اعضای مجموعه، متفاوت است.
علاوه بر آن ذکر این نکته ضروری است که رهبر فعلی را مجلس خبرگانی شایستۀ ولایت یافتند که شـورای نگهبانش را امام (ره) تعیین نموده بودند (نه خود رهبر فعلی) و خود امام نیز با اجماع فراگیر مردمی به رهبری برگزیده شدند (نه انتخاب خبرگان). و خبرگان فعلی عندالزوم به بررسی و کشف رهبر بعدی خواهند پرداخت؛ لذا اساس انتخاب رهبری کنونی کاملاً به دور از غائله “دور” میباشد.
@salehinrasad
#سوال از محضر حضرت آقا:
معیار و ملاک برای جدایی و مرز اصول و سلیقهها چیست؟ اصول را چگونه میتوان تشخیص داد؟
#پاسخ: اصول، با سلیقههای گوناگون در زمینههای مختلف، با هم اشتباه نمیشود. اصول، پایههای فکری یک نظام و یک اساس حکومتی است. اسلام، از اصول است؛ استقلال، از اصول است؛ نظام دینی، از اصول است؛ رعایت قوانین اسلامی، از اصول است؛ جهتگیرىِ عمومی ملت و کشور به سمت متدیّن شدن و جامعه را به سمت جامعه اسلامىِ کامل کشاندن، از اصول است. اصول از این قبیل است. سلیقهها این است که یک نفر با زید خوب است، با عمرو بد است؛ یکی از آن خوشش میآید، آن دیگری از آن خوشش نمیآید. در زمینههای اقتصادی، از سلیقه هم بالاتر هست؛ اما اصول نیست. فرض بفرمایید که یک نفر معتقد به سیاست «تعدیل اقتصادی» است، یکی هم مخالف این سیاست است؛ مثلاً معتقد به سیاست نوع دیگر است. اینها از سلیقه هم بالاتر است؛ اما با اصول نباید اشتباه شود. آن کسی که دارای این سلیقهی سیاسی و این روش سیاسی است، وقتی که مسؤولیتی داشته باشد، بر طبق همان عمل میکند؛ آن دیگری میآید و برطبق چیز دیگر عمل میکند؛ اما اصول همیشه محفوظ است. الان شما ملاحظه بفرمایید؛ از زمان ریاست جمهوری بنده، که آنوقت رئیس دولت کسی بود، بعد رئیس دولت کس دیگری شد؛ و زمان بعد از ریاست جمهوری بنده، که رئیس دولت کس دیگری شد؛ با اینکه سلایق سیاسی و اقتصادی تفاوتهای گوناگونی کرده، اما درعینحال همواره در این مدّت، آن پایههای فکری - یعنی اعتقاد به اسلام، اعتقاد به امام، اعتقاد به نظام اسلامی، اعتقاد به مردمی بودن جامعه - همه سر جای خود محفوظ است. این اعتقادها چیزهایی نیست که حتّی با آمدن و رفتن دولتها عوض شود. بنابراین قابل اشتباه نیست.
۷۸/۹/۱
#شب_نشینی_با_آقا
#پرسش و #پاسخ
@salehinrasad
#تبیین منظومه فکری رهبری
KayhanNews75979710412149535586258.pdf
حجم:
10.83M
بسم الله الرحمن الرحیم
تمام صفحات روزنامه کیهان
امروز پنجشنبه ۱۷ مرداد ۹۸
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
هدایت شده از انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
15-05-98نشریه هادی.pdf
حجم:
591.7K
14.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #نماهنگ
🔸امید و نگاه خوش بینانه به آینده
گام دوم انقلاب
▪کاری ازکانال نورهدایت
#تبیین_مساله_امید
#تبیین_نظام_مسائل_بیانیه
@salehinrasad
📼 صوت سخنرانیهای حضرت آیتاللهالعظمی
استاد #سیدعلی_خامنهای
با موضوع
#شهادت_امام_محمدباقر_علیهالسلام
👇👇👇
Khamenei.irامام باقر علیهالسلام و سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع .mp3
زمان:
حجم:
5.51M
🔹امام محمدباقر علیهالسلام و سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع🔹
#امام_محمدباقر_علیهالسلام
#انسان_دویستوپنجاه_ساله
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@salehinrasad
khamenei_ir13660709_2559-mc.mp3
زمان:
حجم:
11.26M
🔹مبارزه با تحریف؛ مهمترین اقدام امام باقر علیهالسلام🔹
#مهمترین_اقدام_امام_محمدباقر_علیهالسلام
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@salehinrasad
khamenei_irVID_20190808_130954-mc.mp3
زمان:
حجم:
1.78M
🔹امام باقر علیهالسلام در دوجبهه مبارزه کرد؛
اولاً در جبهه فکر و اندیشه اسلامی و تبلیغ قرآن و اسلام راستین
ثانیاً در جبهه درگیری و برخورد سیاسی🔹
#شهادت_امام_محمدباقر_علیهالسلام
#باقرالعلوم_علیهالسلام
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@salehinrasad