eitaa logo
پیک صبا
19.9هزار دنبال‌کننده
21.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
2.2هزار فایل
پیکِ صبا پاتوقِ: #صالحینِ #بصیرِ #ایران ارسال خبر: از طریق مدیران استانی (روابط‌عمومی تعلیم و تربیت استان)
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹با اینکه ظریف را تحریم کردند اما بازهم مذاکره کنیم! 🔸 روزنامه زنجیره‌ای اعتماد در یادداشتی در صفحه اول خود نوشت: «درست است که تحریم امروز به بخشی از سیاست خارجی قدرت‌های بزرگ تبدیل شده و این قدرت‌ها از ابزار تحریم برای پیشبرد اهداف و رویکرد بین‌المللی‌شان بهره می‌برند اما این مسئله هم مطرح است که در همین نظام تحریم‌ها نباید بی‌محابا و عریان عمل کرد.» در این مطلب آمده است: «در مخالفت تحریم ظریف همین نکته بس که کانال‌های دیپلماتیک نباید به‌هیچ‌روی بسته شود. حتی در دوره جنگ‌های بزرگ هم شاهد این هستیم که وزارت خارجه دولت‌های درگیر دائم با یکدیگر در تماس و تعامل هستند. به هر‌ترتیب جنگ و نزاع باید یک روزی تمام شود و مسیر و مجرای آن از طریق مذاکره و دیپلماسی است.» از منظری کشور تحریم‌کننده دنبال صلح و توافق نیست. مسیر دیپلماسی در جمیع احوالات باید باز باشد. به تجربه دیده شده که حتی در شرایطی که جنگی میان دولت اتفاق بیفتد و دولتی بر دولت دیگر غلبه نظامی‌کند... باز آخرسر، کانال‌های دیپلماتیک میان دولت تجاوزگر و ‌اشغال‌شده برای پایان‌دادن به غائله باز می‌شود.» معتقدند که ایران نباید با کدخدای جهان سرشاخ بشود به همین دلیل است که تأکید می‌کنند درهرصورتی باید مذاکره کنیم؛ حتی وقتی هم راهبرد مذاکره به در بسته می‌خورد و وزیر خارجه کشورمان را تحریم می‌کنند. گفتنی آنکه در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی هیچ دستگاه خارجه‌ای تا به این حد از خود انفعال نشان نداد که کار به آنجا برسد که دشمنان نظام اسلامی، با گستاخی هرچه‌تمام‌تر، وزیر خارجه کشورمان را تحریم کنند. روزنامه اعتماد و نویسنده آن از این واقعیت غافل‌اند که استراتژی مقاومت جمهوری اسلامی ‌در مورد پهپاد آمریکایی و ناو انگلیسی باعث شده است که حداقل، عربستان برای ما پالس‌هایی مثبت مبنی بر ازسرگیری روابط دیپلماتیک ارسال می‌کند و از سویی دیگر بسیاری از کشورها درخواست آمریکا برای مشارکت در ائتلاف نظامی‌تنگه هرمز را رد می‌کنند. http://kayhan.ir/fa/news/166735 @salehinrasad
4_5778369483013882287.mp3
3.17M
🎧 گوش کنید! ◀️ انتشار مصاحبه تکان دهنده ابراهیم اسرافیلیان نماینده دور اول مجلس در رابطه با شهید و اختلافاتش با میرحسین موسوی در سالروز ترور آیت! ┄┅┅┅┅❀❀┅┅┅┅┄ @salehinrasad
#پیام_صبحگاهی #پیروزی_قطعی_است_اگر...🔻 یکی از امیدبخش‌ترین آیات، آیه‌ی معیّت الهی است؛ «اِنَّ اللهَ مَعَنا»، خدا با ما است. مسئله‌ی خیلی مهمّی است اینکه انسان احساس کند که خدا با او است، خدا در کنار او است، خدا پشت سر او است، خدا مراقب او است؛ این خیلی چیز مهمّی است! چون خدا مرکز قدرت و مرکز عزّت است. وقتی خدا با یک جبهه‌ای باشد، این جبهه قطعاً و بلاشک پیروز است. ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ @salehinrasad #تبیین منظومه فکری رهبری
برشی از کتاب هر کس، در هر جای دنیا برای عزّت اسلام قیام کند، ما از او حمایت معنوی و سیاسی می‌کنیم. امروز همه‌ی کسانی که در دنیای اسلام، به نام اسلام صدا بلند می‌کنند، تحت تأثیر امام بزرگوار ما هستند. در این تردیدی نیست. دشمن به ما می‌گوید چرا انقلابتان را صادر می‌کنید؟ ما در جواب دشمن می‌گوییم انقلابمان را صادر نمی‌کنیم. انقلاب ما صادر شد و گذشت و تمام شد! صدور انقلاب به معنای صدور یک کالا نیست. صدور یک فکر و یک اندیشه، به معنای آن است که آن اندیشه، صحیح است و دل انسان‌ها را در اکناف عالم، به خود جذب می‌کند. @salehinrasad منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دو بار به عنوان رهبر انقلاب اسلامی انتخاب شدند. آیا انتخاب اول ایشان موقت بود؟ واقعیت #رهبر_موقت برگی از #روایت_رهبری @syjebraily
✨امشب انشاءالله در برنامه جهان آرا شبکه افق به موضوع انتخاب رهبری در سال ۶۸ می‌پردازم. @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓❓چرا علوم انسانی "غربی" به درد ما نمی خورد؟چرا رهبری تأکید دارند که علوم انسانی در کشور ما، باید "اسلامی" شود؟ (پاسخ مبنایی استاد رحیم پور ازغدی) @salehinrasad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ به شبهه تکراری موقت بودن رهبری آیت الله خامنه‌ای @salehinrasad
KayhanNews75979710412149535486258.pdf
11.21M
بسم الله الرحمن الرحیم تمام صفحات روزنامه کیهان امروز چهارشنبه ۱۶ مرداد ۹۸ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نتیجه اعتماد سه دولت غربگرای لیبرال به آمریکا به روایت تصویر @salehinrasad
🔴 مجلس جوان حزب اللهی پیش زمینه دولت جوان حزب اللهی 🔻مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی دانشجویان فرمودند: "جوانان از ۲۲ ساله تا ۴۰ ساله می توانند در نظام مدیریت کشور تحول ایجاد کنند" و نیز خطاب به جوانان گفتند: "زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی فراهم کنید". البته معظم له در تذکری درباره معنای حقیقی جوانگرایی، در دیدار اعضای خبرگان رهبری فرمودند : برخی گفته اند تأکید اینجانب بر «جوانگرایی» به معنای «پیرزدایی» است اما این برداشت غلط است و باید درباره معنای جوانگرایی فکر و تعمق کرد." 🔸انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال ۹۸ از جهاتی انتخابات ریاست جمهوری است. بر اساس یک قاعده نانوشته احزابی که بیشترین کرسی های پارلمان را در اختیار بگیرند معمولا راهشان برای رسیدن به پاستور هموارتر است. انتخابات مجلس نمایانگر رویکردها و جلوه ای از خواسته های مردم است و علاقمندان کرسی ریاست جمهوری با برنامه ریزی میتوانند از این موج بهره برداری یا بر آن سوار شوند. 🔹براساس قاعده ی فوق، پیش زمینه دولت جوان، مجلس جوانِ حزب اللهی است. جبهه انقلاب اسلامی اگر دغدغه تشکیل دولت جوان حزب اللهی دارد میبایست با درک این مهم و به دور از امیال شخصی با درک مشترکی از جوان گرایی زمینه را برای حضور جوانان در مجلس شورای اسلامی فراهم کند. ✍ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ @salehinrasad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب گذشته در برنامه جهان‌آرا آقای باهنر با برای اینکه برجام را محصول نشان دهد، گفت: فکر می‌کنید اگر در سطح بالای نظام، کسی (رهبری) مخالف برجام بود، اصلا کسی جرأت داشت برجام را امضا کند؟ جالبه بدونین در هم ، کنار مولا علی مثل همین باهنر خودمان بودند 🔺آن روز هم یارانی عوامانه می‌گفتند: اگر علی (علیه‌السلام) بود، آن را نمی‌پذیرفت! آقای باهنر امروز مواضع رهبرش را نفهمیده، آن روز هم جماعتی (علیه‌السلام) را نفهمیدند! آن روز هم جماعتی می‌گفتند که اگر علی با حکمیت مخالف بود، کسی جرأت داشت آن را بپذیرد! «تحمیل» همیشه محصول اطرافیان ولی و جامعه اسلامی است. اگر اینها به وظایف‌شان عمل می‌کردند، نه تحمیل صفین محقق می‌شد نه تحمیل برجام. اما پاسخ صریح و روشن به ادعای باهنر را در کلیپ بینید ☝️ @salehinrasad
🔘سوال:آیا از رهبری هم می شود انتقاد کرد؟ پاسخ نهاد رهبری در ارتباط با سوال بالا: براساس اعتقادات دینى ما، فقط پیامبران، حضرت زهرا و ائمه اطهار(ع) معصوم اند. ازاین رو هیچ کس ادعا نمى کند که احتمال اشتباهى در رفتار و نظرات مسئولین عالیرتبه نظام حتی ولى فقیه نیست. بلکه احتمال خطا و اشتباه در مورد ولى فقیه وجود دارد و ممکن است دیگران به خطاى او پى ببرند. ازاین رو مى توان از ولى فقیه انتقاد کرد. نظام اسلامی نه تنها انتقاد از ولى فقیه را جایز مى شماریم؛ بلکه براساس تعالیم دینى، معتقدیم یکى از حقوق رهبر بر مردم، لزوم دلسوزى و خیرخواهى براى او است. این حق تحت عنوان «النصیحة لائمة المسلمین» و امر به معروف و نهى از منکر تبیین شده است. نصیحت به معناى خیرخواهى براى رهبران اسلامى است که یکى از ساز و کارهاى تحقق آن اندرزدهى است. بنابراین نه تنها انتقاد از ولى فقیه جایز است؛ بلکه در جاى خود واجب شرعى است و منافع و مصالح شخصى یا گروهى نباید مانع انجام دادن آن شود. از این رو، در نظام جمهوری اسلامی ایران، نه تنها قانون اساسی با برابر دانستن رهبری در برابر قانون مانند همه شهروندان ایران امکان نقد رهبری را فراهم آورده است بلکه هرگز قاعده ای حتی عرفی برای جلوگیری از نقد رهبری وضع نشده است. و حتی نهادی قانونی که کار ویژه نظارت و نقد و بررسی اعمال رهبری را به صورت دائمی و توسط متخصصان و کارشناسان بر عهده داشته باشد، پیش بینی شده که همان مجلس خبرگان رهبری است. (ر.ک: مجلس خبرگان، علی رضا محمدی، نشر معارف، ۱۳۸۵) البته در عین حال باید توجه داشت گفتار ولی فقیه به سه بخش تقسیم می شود: ۱. فتوا، ۲. توصیه ها و بیانات ارشادی، ۳. احکام حکومتی که یا مستقیماً خود صادر می کند و یا از مجاری قانونی (مانند مجلس شورای اسلامی) صادر می شود. بخش اول، برای مقلدان او لازم الاجرا است و انتقاد در آن به معنای مناظره علمی و فقهی است که جایز و مطلوب می باشد؛ ولی نیازمند قدرت اجتهاد است. بخش دوم، الزامی نمی آورد و نقش عمده آن آگاهی بخشی، روشنگری و هدایت است. انتقاد، بحث و تحقیق درباره این امور جایز است و حتی اگر شخصی، نظری مخالف با رهبری داشت، اطاعت از این گونه توصیه های رهبری -تا جایی که با قانونی مخالفت نکند الزامی نیست. در این موارد او می تواند؛ بلکه بنا به اهمیت موضوع باید آرای خود را به رهبر برساند و وظیفه مشاوره را در این باب انجام دهد. البته آرای خود را در سطح جامعه، نباید به گونه ای تبلیغ کند که باعث بی حرمتی و تضعیف رهبر و حکومت اسلامی شود. بخش سوم، اطاعت از دستورات و احکام ولایی یا قوانین مدون جمهوری اسلامی -که به یک اعتبار احکام ولی فقیه اند برای همگان (حتی غیر مقلدان او) لازم و واجب است و تخلّف از آن به هیچ وجه جایز نیست (حتی اگر شخصی آن قانون را خلاف مصلحت بداند)؛ زیرا روشن است در هر قانون و کشوری، اگر رعایت قوانین و دستورات الزامی، تابع سلیقه های متنوع شود، آن کشور با هرج و مرج مواجه شده و قوانین آن ضمانت اجرایی نخواهد داشت. @salehinrasad
🔹یکی از شبهاتی که این روزها در فضای مجازی مشاهده می شود این سوال است که چرا رهبری خودش مجلس خبرگان را تعیین می کند؟! (شبهه دور) پاسخ: مغالطه‌ای که در وارد کردن اشکال دور به رابطه‌ی میان ولی فقیه و خبرگان وجود دارد، در آنجا است که می‌گویند: ولی فقیه اعتبارش را از مجلس خبرگان کسب می‌کند؛ در حالی که اعتبار خود خبرگان به امضای ولی فقیه و از طریق تأیید به وسیله شورای نگهبان است که خود این شورا نیز اعتبارش را از رهبر گرفته است؟ 1 ـ اعتبار ولی فقیه از ناحیه‌ی خبرگان نیست؛ بلکه نقش آنان “کشف” رهبر منصوب به نصب عام از سوی امام زمان (علیه السلام) است. نظیر اینکه برای انتخاب مرجع تقلید و تعیین اعلم، به سراغ افراد خبره و متخصصان می‌رویم و از آنان سؤال می‌کنیم. در این‌صورت نمی‌خواهیم آنان کسی را به اجتهاد یا اعلمیت نصب کنند؛ اگر واقعا آن فرد مجتهد یا اعلم است، تحقیق ما باعث نمی‌شود از اجتهاد یا اعلمیت بیفتد و اگر هم واقعاً مجتهد واعلم نیست، تحقیق ما باعث نمی‌شود اجتهاد یا اعلمیت در او به وجود آید. پس سؤال از متخصصان فقط برای این است که از طریق شهادت آنان، برای ما کشف یا معلوم شود که آن مجتهد اعلم ـ که قبل ازسوال ما وجود دارد ـ کیست؟ در اینجا هم خبرگان رهبری، ولی فقیه را به رهبری “نصب” نمی‌کنند؛ بلکه فقط شهادت می‌دهند آن مجتهدی که دارای شرایط است و به حکم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) حق ولایت دارد و فرمانش مطاع است، کیست! 2 ـ در انتخابات خبرگان عنصر چهارمی وجود دارد که در دور ادعایی، لحاظ نشده و آن نقش اصلی و عمده مردم است؛ یعنی، شورای نگهبان به هیچ‌وجه، تعیین‌کننده اعضای خبرگان نیست، بلکه اعضای خبرگان با میل خود برای نمایندگی، نامزد می‌شوند و کار شورای نگهبان صرفاً نقش کار شناختی از نظر تشخیص صلاحیت‌های تصریح شده در قانون اساسی و اعلام آن به مردم است و هیچ‌گونه حق نصب ندارد. خود مردم در میان افراد صلاحیت‌دار به نامزدهای مورد نظر خود رأی می‌دهند. بنابراین حلقه دور، باز است و اساساً دوری در کار نیست. 3 ـ افزون بر آن که خود مجلس خبرگان ـ طبق مصوبه داخلی ـ امر تشخیص صلاحیت‌ها را به اعضای فقهای شورای نگهبان سپرده است و چنانچه بخواهد، می‌تواند آن را به گروه دیگری بسپارد. این امر مطابق قانون اساسی است. (اصل یکصد و هشتم؛ قانون اساسی این حق را به مجلس خبرگان سپرده است.) هر چند فعلاً گروهی را که خبرگان انتخاب کرده، همان افرادی‌اند که رهبری برای انجام دادن وظایف قانونی دیگری در نظام اسلامی انتخاب کرده است. 4 ـ اکنون باید دید مطلب ادعا شده، دقیقاً چه وضعیتی دارد؟ اگر نسبت شورای نگهبان و خبرگان همان نسبتی بود که خبرگان با رهبری دارد؛ ادعای چنین دور باطلی، قابل قبول بود: 1- رهبر شورای نگهبان را تعیین و نصب کند؛ 2- شورای نگهبان، مجلس خبرگان را تعیین و نصب کند؛ (صرفاً تأیید می‌کند؛ به درخواست خود مجلس خبرگان و مردم انتخاب می‌کنند). 3- خبرگان، رهبر را تعیین و نصب کند. (شناسایی و کشف می‌کنند.) در حالی که واقعیت چنین نیست؛ زیرا نسبت مجلس خبرگان و شورای نگهبان با نسبت دیگر اعضای مجموعه، متفاوت است. علاوه بر آن ذکر این نکته ضروری است که رهبر فعلی را مجلس خبرگانی شایستۀ ولایت یافتند که شـورای نگهبانش را امام (ره) تعیین نموده بودند (نه خود رهبر فعلی) و خود امام نیز با اجماع فراگیر مردمی به رهبری برگزیده شدند (نه انتخاب خبرگان). و خبرگان فعلی عندالزوم به بررسی و کشف رهبر بعدی خواهند پرداخت؛ لذا اساس انتخاب رهبری کنونی کاملاً به دور از غائله “دور” می‌باشد. @salehinrasad
از محضر حضرت آقا: معیار و ملاک برای جدایی و مرز اصول و سلیقه‌ها چیست؟ اصول را چگونه میتوان تشخیص داد؟ : اصول، با سلیقه‌های گوناگون در زمینه‌های مختلف، با هم اشتباه نمیشود. اصول، پایه‌های فکری یک نظام و یک اساس حکومتی است. اسلام، از اصول است؛ استقلال، از اصول است؛ نظام دینی، از اصول است؛ رعایت قوانین اسلامی، از اصول است؛ جهتگیرىِ عمومی ملت و کشور به سمت متدیّن شدن و جامعه را به سمت جامعه اسلامىِ کامل کشاندن، از اصول است. اصول از این قبیل است. سلیقه‌ها این است که یک نفر با زید خوب است، با عمرو بد است؛ یکی از آن خوشش میآید، آن دیگری از آن خوشش نمیآید. در زمینه‌های اقتصادی، از سلیقه هم بالاتر هست؛ اما اصول نیست. فرض بفرمایید که یک نفر معتقد به سیاست «تعدیل اقتصادی» است، یکی هم مخالف این سیاست است؛ مثلاً معتقد به سیاست نوع دیگر است. اینها از سلیقه هم بالاتر است؛ اما با اصول نباید اشتباه شود. آن کسی که دارای این سلیقه‌ی سیاسی و این روش سیاسی است، وقتی که مسؤولیتی داشته باشد، بر طبق همان عمل میکند؛ آن دیگری میآید و برطبق چیز دیگر عمل میکند؛ اما اصول همیشه محفوظ است. الان شما ملاحظه بفرمایید؛ از زمان ریاست جمهوری بنده، که آن‌وقت رئیس دولت کسی بود، بعد رئیس دولت کس دیگری شد؛ و زمان بعد از ریاست جمهوری بنده، که رئیس دولت کس دیگری شد؛ با این‌که سلایق سیاسی و اقتصادی تفاوتهای گوناگونی کرده، اما درعین‌حال همواره در این مدّت، آن پایه‌های فکری - یعنی اعتقاد به اسلام، اعتقاد به امام، اعتقاد به نظام اسلامی، اعتقاد به مردمی بودن جامعه - همه سر جای خود محفوظ است. این اعتقادها چیزهایی نیست که حتّی با آمدن و رفتن دولتها عوض شود. بنابراین قابل اشتباه نیست. ۷۸/۹/۱ و @salehinrasad منظومه فکری رهبری
KayhanNews75979710412149535586258.pdf
10.83M
بسم الله الرحمن الرحیم تمام صفحات روزنامه کیهان امروز پنجشنبه ۱۷ مرداد ۹۸ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
15-05-98نشریه هادی.pdf
591.7K
♻️ سلسله یادداشت/ شماره 🖌|روش تحلیل انقلاب اسلامی بر مبنای بیانیه گام دوم ☸️ دکتر ابوذر یاسری ♻️|دینداری و معنویت در جهان و ایران بعد از انقلاب اسلامی ☸️ نشریه الکترونیکی هدایت/ نسخه pdf هادیان و مسئولان سیاسی ✔️ @Analysts ✔️ @Meyarpb
📼 صوت سخنرانی‌های‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حضرت آیت‌الله‌العظمی استاد با موضوع 👇👇👇
امام باقر علیه‌السلام و سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع .mp3
5.51M
🔹امام محمدباقر علیه‌السلام و سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع🔹 ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @salehinrasad