فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨هشدار: این یک کلیپ معمولی نیست، با دقت ببینید...
⚠️اینترنت یک سازمان نظامی است برای کنترل من و شما
👤اگر از اینترنت استفاده می کنید حتما این کلیپ را ببینید
🎞کاری از کانال جدال احسن با سخنرانی استاد
🆔 @jdale_ahsann
حسن عباسی در دانشگاه امیرکبیر 1397/01/20
✍️ کافی است فقط به میزان خسارت هایی که در این زمینه
توسط جاهلین، یا خائنین به کشور و مردم تحمیل شده است
مقداری فکر کنیم. خواهشا جهت روشنگری انتشار بدهید . . .
🌐 @Peirovir
♦️ تحمیلگرانِ طلبکار، از صفین تا برجام
جنگ صفین را تعطیل کردند و تجمع کردند گرد امیرالمومنین(ع) که باید تن به حکمیت بدهی. با اصرار حکمیت را تحمیل کردند و ابوموسی اشعری ساده لوح را هم فرستادند برای مذاکره. بنابر توافق با عمروعاص قرار شد هرکدام خلیفهشان را عزل کنند و مسلمین تصمیم بگیرند برای خلیفه بعدی.
ابن عباس به ابو موسی گفت: بگذار ابتدا عمرو عاص نظر خود را اعلام کند. او تو را فریب می دهد.
اما ابوموسی قبول نکرد و رفت روی منبر و گفت: «ما پس از مشورت و بررسی به این نتیجه رسیدیم که علی و معاویه را از خلافت خلع کنیم و انتخاب خلافت را به عهده مسلمین بگذاریم، بنابراین من علی را از خلافت خلع می کنم، چنان که این انگشتر را از انگشت بیرون می آورم»
عمروعاص بلا فاصله پس از او منبر رفت و گفت: «او علی را از خلافت خلع کرد، من نیز او را خلع می کنم و معاویه را به خلافت می گمارم، چنان که این انگشتر را در دست خود مینهم»
عجله کار دست مسلمین داد و حکمیت شد خسارت محض! ساده لوحان خوش باور به دشمن که حالا پشیمان شده بودند گفتند ما اشتباه کردیم توبه میکنیم، اما علی هم باید توبه کند! فشار آوردند، تحمیل کردند، خراب کردند و تقصیر را انداختند گردن علی(ع)!
حالا چهارده قرن بعد با جماعتی روبرو هستیم که آمدند سر کار و به رهبری که می گفت دشمن تحریم میکند و فشار میاورد تا تن به مذاکره دهیم و عقب نشینی کنیم؛ تحمیل کردند که باید مذاکره کنیم. آب خوردن مردم را هم به مذاکره با دشمن گره زدند.
آنها هم مثل ساده لوح های 14 قرن قبل دل خوش کردند به وعده دشمن و خطوط قرمز را زیرپا گذاشتند. ماجرای انگشتر ابوموسی تکرار شد و فرزندان ساده لوح انقلاب عجله کردند و زودتر از رفع تحریمها، قلب صنعت هسته ای را سیمان ریختند و دشمن هم بدعهدی کرد. برجام هم شد خسارت محض.
حالا که کار خراب شده پشت تریبون همه چیز را می اندازند گردن رهبری. به روی نامبارکشان هم نمیآورند که رهبری چندبار دیگر در برابر دروغهای حضرات که در پاسخ نقدهای منتقدان گفته بودند جزئیات مذاکرات هم زیرنظر نظر رهبری است آن را رد کرده بودند.
حکایت تحمیلگرانِ ساده لوحِ عجولِ طلبکار باقی است، از صفین تا برجام
👤 حجتالاسلام علی خاکرنگین ✍️
🌐 @Peirovir
🔘 جایگاه مبهم حوزه در ساختار نظام اسلامی
🔹 هر روزه در گوشه و کنار نقدهایی بر متد آموزشی، ساختار و عملکرد سران حوزههای علمیه دیده می شود که به جز عدهای بسیار اندک که اساسا با اسلام و روحانیت مشکل دارند الحمدالله غالبا بیانگر دغدغهها و نشان از پویایی نسل جدید حوزویان دارد.
🔸 اما به نظر حقیر هنوز جهت و عمق نقدها آنگونه که باید نیست و تضارب آراء منتقدین و مدافعین در فضای "خانه از پای بست ویران است / خواجه در بند نقش ایوان است" صورت می پذیرد.
♦️ تا زمانی که تکلیف مؤثرین در وضعیت فعلی حوزه علمیه اعم از بیوت مراجع معظم، جامعه محترم مدرسین و سایر مجموعههای حوزوی جایگاهشان به لحاظ ساختاری (برنامه ریزی، تصمیم سازی، تصمیم گیری، مدیریت و اجرا و نظارت و ارزیابی) با جایگاه ولایت فقیه و جانماییشان در ساختار نظام اسلامی و ارتباطشان با سایر قوا و نهادهای حاکمیتی تعریف و مشخص نشود مشکلات نه تنها کم نخواهد شد بلکه روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.
♦️ همانگونه که در قانون اساسی جایگاه ولایت فقیه، خبرگان رهبری، شورای نگهبان، قوای سهگانه و نیروهای مسلح و غیره و غیره همگی تعریف و حدود و ثغورشان در وظایف و اختیارات مشخص شده است باید برای حوزه علمیه و مؤثرین در آن نیز فکری کرد تا هر از گاهی و به هر بهانهای سکولارهای لیبرال مسلک بر طبل جدایی نهاد دین از سیاست نکوبند و معرکههای منورالفکری عوام فریبانه نگیرند.
♦️ اساسا بهترین اقدام جهت خشکاندن آبشخورهای سکولاریزم، تنیده شدن ساختار حوزه علمیه و مؤثرین در آن در کالبد نظام اسلامی است و بس... ناگفته نماند منظور از نظام اسلامی قوه مجریه یعنی دولت نیست، چرا که ما هنوز با دولت اسلامی فاصله داشته و به عبارتی خودِ ساختار و بدنه دولت نیز نیاز به انقلاب و هضم در کالبد نظام اسلامی دارد.
👤#حسین_کاوه✍️
🌐 @Peirovir
♦️ پاسخ به یک #شبهه / اجمالی بر #بودجه حوزههای علمیه /۱۲ بهمن ۱۳۹۷
🌐 http://www.borhan.ir/3005 لینک مطلب در اندیشکده برهان
🔹 بودجههای پیشنهادی مربوط به #حوزههای_علمیه در سالهای اخیر مورد مناقشهی برخی جریانات خاص قرار گرفته است. در این میان برخی که روند سکولاریزه شدن دولت را در قالب مسئولیت نداشتن او در امور دینی و فرهنگی دنبال میکنند، معتقدند میزان بودجهی دریافتی حوزههای علمیه بسیار زیاد است و اساساً نباید چنین هزینهای برای چنین مراکزی صورت بگیرد.
در پاسخ، ذکر چند نکته ضروری است:
۱️⃣ #حوزه_علمیه همانند #دانشگاه یک مرکز علمی محسوب میشود و بالاتر از آن، خاستگاه #انقلاب_اسلامی و تداوم ایدهی #جمهوری_اسلامی است. این مرکز علمی در واقع #مزیت_نسبی ایران نسبت به سایر مراکز علمی کشورهای دیگر است.
۲️⃣ حوزهی علمیه یک مرکز اختصاصی برای طبقهای خاص از جامعه نیست و برای آحاد مردم امکان ورود در آن فراهم است.
۳️⃣ کل بودجهی پیشنهادی #مرکز_خدمات_حوزههای_علمیه در سال ۹۸ با بیش از ۲۶۰ هزار طلبه و کارمند در سراسر کشور، رقمی معادل ۶۹۶ میلیارد تومان و کمی بیشتر از #بودجه_دانشگاه_تهران با حدود ۶۰۳ میلیارد تومان است. علاوه بر اینکه این مبلغ صرف بیمهی طلابِ غیرشاغل شده و در امور دیگر هزینه نمیشود. بنابراین به سادگی میتوان پیشبینی کرد که بخش قابل توجهی از این مبلغ، مجدداً به حساب دولت (بیمههای دولتی) بازمیگردد.
۴️⃣ بودجهی #شورای_عالی_حوزه_علمیه (برادران و خواهران کل کشور) با ۲۶۰ هزار طلبه، رقمی در حدود ۵۶۳ میلیارد تومان است که کمتر از بودجهی ۷۷۵ میلیاردی دو دانشگاه شهید بهشتی و فردوسی مشهد با جمع حدوداً ۴۰ هزار دانشجو است.
۵️⃣ در این خصوص معاون حوزههای علمیه کشور معتقد است: «گاهی ۵۰ % بودجهی مصوب حوزه علمیه، تخصیص داده میشود. در دولت طاغوت بسیاری از موقوفات حوزوی به زور تملک شده است؛ اگر عایدات حوزه از موقوفات خودش به شکل کامل تأمین شود، هیچ نیازی به بودجه حمایتی هم ندارد؛ برای کل حوزههای علمیه سراسر کشور اگر نصف بودجه یک دانشگاه مثل دانشگاه تهران ارائه شود، حاضر به گرفتن هیچ کمکی نیستیم.»[۱]
۶️⃣ گزارش #مرکز_پژوهشهای_مجلس نشان میدهد حوزههای علمیه تنها ۱.۳ درصد از اعتبارات #آموزش_عالی را در کشور دریافت میکنند و ۹۸.۷ درصد دیگر متعلق به مراکز دانشگاهی است.[۲]
📚 مراجع:
۱. https://www.asriran.com/fa/news/581609
۲. http://rc.majlis.ir/fa/report/download/1103577
👤مرتضی خانجانی✍️
🌐 @Peirovir
32.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 خشم کم سابقه امام خامنه ای؛ بانکها غلط میکنند که یک چنین کاری میکنند. واقعا چرا...
♦️ فإِن لَّمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِّنَ اللَّـهِ وَرَسُولِهِ . . . (سوره مبارکه بقره قسمتی از آیه شریفه 79)
🔹 ترجمه: و اگر چنین (مقابله با رباخواری) نکردید، بدانید به جنگ با خدا و فرستاده وی برخاستهاید...
🌐 @Peirovir
🚨 سوال: آخوند حکومتی بودن خوب است یا بد؟
🔘 جواب: بستگی به حاکم و حکومتش دارد ! ! ! !
🔹 اگر حکومت حکومت طاغوت بود آخوند حکومتی بودن ننگ است ننگ . . .
🔸 اما اگر حکومت حکومت اسلامی و نائب امام زمان بود افتخار است افتخار
منظور از حکومت دولت نیست بلکه کلیت نظام اسلامی است نه جزء خاصی
👌 فهمیدن این برای عدهای خیلی سخت است.
🌐 @Peirovir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 لو رفتن #سید_حسن_آقا_میری در سواحل کره جنوبی !؟! البته سر راه به کانادا هم سری زدهاند.
👌 خدا قبل از اینکه بخواد کسی رو رسوا بکنه مطمئن باشید به اندازه کافی بهش فرصت اصلاح و توبه رو میده . . . حالا کسی خودشو به خواب بزنه . . .
🌐 @Peirovir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نقد کوتاه و صریح تفکرات #سیدحسن_آقامیری . . .
👤 توسط؛ حجت الاسلام دکتر سید امیر عبدالملکی .
(دکتری از دانشگاه کالیفرنیا و سطح عالی حوزه علمیه)
♦️ آقامیری چرا جریان اصلی اشرافیت را نقد نمی کند؟
🌐 @Peirovir
🔘 احوالات و کارهای عجیب سیدحسن آقامیری در دوران طلبگی به روایت دوست ایشان محمد حسن رضایی
https://www.instagram.com/m.h.rezaee
♦️ سیدحسن؛ که گور میگرفتی قبلاً...
.
1️⃣ مسئول بسیج حوزه علمیه شهید صدوقی، با شلوار پلنگی و بادگیر و کلاه، #حاجی_گیرینوف تُندخو و سختگیری بود که به محض احساس تکلیف، بدون مماشات با لگدی محکم درب حجره (خوابگاه طلبگی) رو باز میکرد تا مانع گوش دادن موسیقی طلبه تنهای حجره نشین باشه، تلویزیون کوچیک سیاه و سفیدی که قاچاقی تو پستوی حجره برای دیدن اخبار و سریال هست رو ضبط کنه و یا قلیون و سیگاری رو خاموش کنه که ممکنه مدرسه رو به آتیش بکشه!
2️⃣ تجسس و استراق سمع قربة الی الله، خبرچینی با خلوص نیت، عمل بر مبنای #باهتوهم ، سزای اونایی بود که دوست هیئتی و #مداح شون رو به حوزه دعوت میکردند، تا با تشکیل کمیته انضباطی، عبرت طلّاب باشند که مبادا پاشون به انحرافکده هیئت باز بشه!
3️⃣ دوقطبی سازی #بسیج با #هیئت از رسالتهای اصلی لیدر بسیجیهای حوزه علمیه شهید صدوقی بود که تا پای جون برای این #انشقاق_مقدس ایستاد تا بسیج آلودۂ هیئت نشه که نهایتا منجر به قلع و قمع ۵۰ طلبه هیئت برو از مدرسه باشه!
4️⃣ بعد از سه سال درگیری و تنش با بسیجی دلاور سیدحسن آقامیری، تو اردوی مشهد روابط تقریبا به حالت عادی برگشت.
آقامیری بعدها مسیری رو انتخاب کرد و ما که از نزدیک اونو میشناختیم، شگفت زده از سرعت تحولات اعتقادی و شخصیتی اش بودیم. آقامیری دیگه مسلح به کلاشینکف نبود، سلاح جدیدش منبر، پادکست، #تلگرام و #اینستاگرام بود. با شلوار جین، رو منبر هیئت ها از بیداری و اخلاق انسانی میگفت. تهمت، سرک کشیدن، قضاوت کردن و... رو نکوهش میکرد! تو آشوبهای ۸۸ کنار معترضین بود، با شلوارک ورزش میکرد، تئاتر و سینما میرفت و با #سلبریتی ها سلفی میگرفت!
5️⃣ حقیقتا امروز از شنیدن خبر حکم قضائی و #خلع_لباس آقامیری ناراحت شدم. اما شاید اتفاق امروز، کفاره دیروزش باشه و مثل آئینهای مقابلش، کمی به تفکر دعوتش کنه تا تغییر و تحولاتی که پیش رو داره رو به نحو دیگه ای مدیریت کنه!
شاید، شاید از این به بعد برام باورپذیر تر باشه و بتونم یه کم جدی تر به حرفاش گوش کنم!
https://www.instagram.com/p/Bsi0XuolkHb تصاویر مربوطه
یا لطیف
🌐 @Peirovir
👤 دوپینگ رسانهای سیدحسن آقامیری
♦️ سه عامل اصلی باعث فراگیر شدن حرفها و طبیعتاً مخاطبین سیدحسن آقامیری شد که در گسترش شعاع شبهه افکنی و نشر افکار خام و التقاطی وی نقش بسزایی داشتند.
1️⃣ بیان و خطابهی نسبتا خوب
2️⃣ انتخاب سوژههای جنجالی و پرداختن هیجانی و عوام پسندانه به آنها
3️⃣ تیم قوی و حرفهای رسانهای
🔹 افرادی که دو ویژگی اول را در حد کمال خود دارا میباشند کم نیستند لذا مهمترین عامل از عوامل سه گانه فوق در بُلد شدن آقامیری به نظر نگارنده عامل سوم میباشد. گرچه عامل دوم هم در تثبیت مخاطب کم تأثیر نبوده است ولی عامل سوم مقدم بر آن است.
🔸 و این است قدرت رسانه و فنون محتوا پردازی شبهه هالیوودی که کاهی را کوه جلوه میدهد و کوهی را کاه، آقامیری مانند کف روی آب است که همچون سایر معرکه گیران بزک شده به زودی از بین خواهد رفت، ولی رسانه و رسانهایهای . . . همچنان باقی هستند.
👤#حسین_کاوه✍️
🌐 @Peirovir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 چرا دِق نمیکنیم!؟!
این کلیپ حداقل به من ثابت کرد که مردهی متحرکی بیش نیستم، چون اگر زنده بودم حداقل باید از دیدن این تصاویر دِق میکردم
بی غیرت ها که بی غیرت هستند . . .
امر به معروف و نهی از منکر نکنیم اشرار بر جامعه مسلط خواهند شد و دیگر ناموس با غیرتها هم امنیت نخواهد داشت . . .
آبادی میخانه زِ ویرانی ماست
جمعیت کفر از پریشانی ماست
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست از مسلمانی
🌐 @Peirovir
👤 امام خامنهای: کار باید تشکیلاتی باشد.
🔘 سوال: تعریف تشکیلات چیست؟
♦️ جواب: تشکیلات مجموعهای متشکل از نیروی انسانی است که دارای هدف، برنامه و ساز و کار (مکانیزم) مشخصی میباشد.
1️⃣ عبارت مجموعه بیانگر این است که؛ تشکیلات متشکل از نفرات مختلفی میباشد که ذیل هویت جمعی و هماهنگ تعریف میشوند.
2️⃣ عبارت نیروی انسانی بیانگر این است که؛ تشکیلات یک پدیده انسانی بوده، لذا اصلی ترین رکن و عنصر تشکیل دهندۀ تشکیلات انسان میباشد.
3️⃣ عبارت هدف بیانگر این است که؛ تشکیلات برای خود رسالتی قائل است که خود را مأمور به تحقق آن میداند.
4️⃣ عبارت برنامه بیانگر این است که؛ تشکیلات برای تحقق هدف یا اهداف خود نگره (تئوری)، طرح و راهکار لازم را سنجیده و دارد.
5️⃣ عبارت ساز و کار نیز بیانگر این است که؛ تشکیلات برای برنامهریزی، تصمیم گیری، اجرا و رابطهی بین نیروها دارای فرایند تعریف شدهای میباشد.
👤 #حسین_کاوه ✍️
🌐 @Peirovir
سکوت سلبریتیها در برابر حماسه شکار پهپاد آمریکایی
چهرههای مشهور به اصطلاح هنری، باز هم چشم خود را به روی یک موفقیت و حماسه ملی بستند.
شکار پیشرفتهترین و دوربردترین پهپاد جاسوسی جهان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گویای توانمندی و قدرت نظامی و امنیتی کشورمان بود.
گرفتار شدن این پهپاد گرانقیمت در آسمان پاک ایران اما گویا برای «سلبریتی ها» چندان هم اتفاق مهمی نیست!
چون تا زمان تنظیم این خبر، بازیگران و چهرههایی که درباره هر مسئلهای اظهارنظر میکنند، درباره این حماسه و موفقیت ملی سکوت کرده و واکنشی نشان نداده اند!
البته از چهرههایی که از تابعیت ایرانی فرزندان خود شرم دارند و برای زایمان به آمریکا و کانادا و آلمان و… میروند، نباید انتظار خوشحال شدن بابت حماسههای ملی را داشت.
شاید هم میترسند با نوشتن درباره سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا، دیگر نتوانند در آن کشور ویزا و اقامت بگیرند!
🌐 @Peirovir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 مااااامااااان ایران منو زد . . .
😂 جالب ترین کلیپ طنز تحلیلی در مورد شکار پهپاد آمریکایی
👤 اجرای جالب "ترور نوآ" مجری برنامه معروف و پرطرفدار "Daily show" درباره هدف قرار گرفتن پهپاد جاسوسی آمریکایی توسط سپاه پاسداران ایران.
🌐 @Peirovir
🔘 ای کانادا ای مرز پر گهر . . .
♦️ چه پر سر و صدا ايران ایران گفتن و چه بی سر و صدا پشت به ایران کردن.
🔹 رامبد جوان، مجری ثروتمند و شاد چندی پیش شب های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، به بهانه اکران فیلم جدیدش به نام قانون مورفی، و البته تصادفا در ایام پایانی بارداری همسرش به کانادا سفر می کند.
🔹 انتشار عکس همسر جوان، با پوششی زننده و وقيحانه حکایت از نوع نگاه ولنگار و بی تعصب رامبد به مسئله حجاب و ارزش شخصیت والای انسان در پس پرده عفاف دارد. تخصصا معطوف به نقد فیلم کمدی او، آن هم با موضوعی کلیشه ای و ریتمی خسته کننده نمی شویم، اما جای تعجب اینجاست که یک مجری، بدبختانه با آن همه تاثیر گذاری در سطح جامعه، اینگونه به گفته های خود در این چند سال پشت می کند و به بهانه ی خوشبختی فرزندش با تابعیت کشوری بیگانه، از ایرانی بودن خود اظهار پشیمانی می کند.
🔹 او عملا با این کار، ایران را کشوری مناسب برای سعادت ندانسته و تابعیت ایران و ایرانی بودن را در خور دخترش نمی بیند.
شهرت بدون ظرفیت اینگونه مساله ساز می شود که به زعم یک عده ساده لوح، ایران را شایسته ماندن و تبعیت نمی داند.
عجیب تر از همه اینکه اکثر متوهمان و خودشيفتگانی که، غرب را محور پیشرفت و سعادت می بینند، در ایران عزیز رشد کرده اند و متاسفانه با سیاست های غلط الگوسازی از سلبریتی ها، محبوبیت یافته اند.
🔹 این اتفاقات خیلی دور از انتظار بعضی سلبریتی های منفعت پرست نیست، اما آنچه انتظار نمی رود رخوت و بی تفاوتی رسانه ی ملی است که در این رخدادها می بایست موضعی برتر داشته و برخورد در خور شان داشته باشد.
♦️ در مجموع به چند نکته اشاره می کنم.
🔹 اول اینکه لزومی ندارد، یک نفر به عنوان سردمدار طنز و اجرای برنامه های پر بیننده، دارای چنان پایگاهی شود که هر نوع عمل او دارای بازتابی گسترده بوده و برخی آنها را الگوی خود بدانند. ( اصلاح برخی سیاست های صدا و سیمای ملی)
در حقیقت می توان با تربیت نیروهای متعهد و متخصص و یا حتی تقسیم کار بین مجريان و هنرپيشگان، موجب سرشکن شدن محبوبیت افسار گسیخته بعضی سلبریتی های مساله ساز شد.
🔹 ثانیا مردم ما باید به این درک و فهم برسند که لزوما هرکسی که ثروت زیاد، صدای خوب و یا ظاهری جذاب دارد، شایسته الگو شدن نیست. شایسته کشور ما نیست که یک هنر پیشه، قریب به شش میلیون فالوور داشته باشد و میانگین سن شرکت کنندگان در مساجد، به چهل یا پنجاه سال برسد.
به امید روزی که الگوی واقعی، ظهور کند و ان شاء الله آن روز خیلی دیر نیست.
👤مصطفی احمدی✍️
🌐 @Peirovir
👤 نظر علامه طباطبایی در مورد آثار دکتر شریعتی
📝 حضرت آیت الله علامه حاج سید محمدحسین طباطبایی(دام ظله)
با تقدیم سلام مفتخراً و محترماً به عرض آن حضرت میرساند. اخیرا در تهران شایع کردهاند نعوذ با … حضرتعالی نوشتههای علی شریعتی را تأیید کرده و فرمودهاید کوچکترین ایرادی در آن دیده نمیشود. استدعا دارم بذل توجهی فرموده برای روشن شدن حقایق و نجات عدهای از ضلالت نوشتهای مرقوم بفرمایید.
Q حاج حسین
♦️ بسمه تعالی
اینجانب نوشتههای دکتر شریعتی را هرگز تصدیق نکرده و چنین سخنی به احدی نگفتهام و نوع مطالب ایشان اشتباه و طبق مدارک دینی اسلامی غیرقابلقبول میباشد.
🔹 حضرت علامه طباطبایی در پاسخ به نامه ی دیگری نیز چنین نوشته اند: «ما با دکتر شریعتی عداوت ذاتی نداریم، مسأله این است که در لابه لای تألیفاتشان مطالبی دیده می شود که با موازین اسلام قابل توجیه نیست. مانند اینکه می گوید: انسان خویشاوند خداست، در حالی که قرآن کریم صریحاً می فرماید: «و خرقوا له بنین و بنات بغیر علم» و می فرماید: «و جعلوا بینه و بین الجنه نسباً» عقیده ای است از عقاید بت پرستان.
🔹 و می گوید خدا و طبیعت و انسان یک واحد حقیقی است که رهسپار کمال است و صریحاً در کتاب زادگاه من، معاد را انکار می کند و در وصف معراج خود می گوید: استادان مسیحی من مرا وارد بهشت کردند و در بهشت می گشتم در حالی که دستم در دست آنها بود! در صورتی که قرآن صریحاً مسیحی را کافر می داند و می فرماید کافر داخل بهشت نمی شود و نظایر این اشتباهات که زیاد هم هست».[اسناد انقلاب اسلامی، ج ۲، ص ۲۰۷]
🔸 پی نوشت: علامه طباطبایی بر این باور بود که آثار دکتر شریعتی صرف نظر از ارزشی که داشته و دارد، با اشکالاتی اساسی مواجه است. در حقیقت، ایشان نیز ضعف اندیشههای شریعتی را در اسلامشناسی آن میداند که موجب میشود تا نگاهی مارکسیستی و چپ را در غالب سخنان و نوشتارهای وی بیابیم.
🌐 @Peirovir
👤 نظر علامه طباطبایی در مورد آثار دکتر شریعتی
♦️ باسمه تعالی . . . اینجانب نوشتههای دکتر شریعتی را هرگز تصدیق نکرده و چنین سخنی به احدی نگفتهام و نوع مطالب ایشان اشتباه و طبق مدارک دینی اسلامی غیرقابل قبول میباشد.
🔹 حضرت علامه طباطبایی در پاسخ به نامه ی دیگری نیز چنین نوشته اند: «ما با دکتر شریعتی عداوت ذاتی نداریم، مسأله این است که در لابه لای تألیفاتشان مطالبی دیده می شود که با موازین اسلام قابل توجیه نیست. مانند اینکه می گوید: انسان خویشاوند خداست، در حالی که قرآن کریم صریحاً می فرماید: «و خرقوا له بنین و بنات بغیر علم» و می فرماید: «و جعلوا بینه و بین الجنه نسباً» عقیده ای است از عقاید بت پرستان.
🔹 و می گوید خدا و طبیعت و انسان یک واحد حقیقی است که رهسپار کمال است و صریحاً در کتاب زادگاه من، معاد را انکار می کند و در وصف معراج خود می گوید: استادان مسیحی من مرا وارد بهشت کردند و در بهشت می گشتم در حالی که دستم در دست آنها بود! در صورتی که قرآن صریحاً مسیحی را کافر می داند و می فرماید کافر داخل بهشت نمی شود و نظایر این اشتباهات که زیاد هم هست».
📚 [اسناد انقلاب اسلامی، ج ۲، ص ۲۰۷]
🌐 @Peirovir
🚨 استقلال یا وابستگی مسئله این است
🔘 استقلال حوزه علمیه اعم از مادی به معنای تامین منابع و بودجه و معنوی به معنای برنامهریزی، تصمیم سازی، تصمیم گیری و غیره غالباً در دو سطح مطرح میشود که در ذیل اجمالاً به آنها خواهیم پرداخت.
◽️ سطح اول: استقلال حوزه از دولتها و قوا...
◾️ سطح دوم: استقلال حوزه از نظام اسلامی
♦️ استقلال و عدم وابستگی به معنای اول درست و صحیح است
و استقلال و عدم وابستگی به معنای دوم غلط و نادرست است.
🔹 استقلال حوزه به معنای اول درست است چون علیرغم اینکه قوه مجریه رکن مهمی از نظام اسلامی است اما هنوز و با گذشت سالیان متمادی آنگونه که باید دچار انقلاب نشده است و برخی از ساختارها و رویکردهای درون قوهای هنوز آنطور که باید اسلامی نیست لذا وابستگی به این قوه نادرست و چه بسا خطرناک خواهد بود. بگذریم از اینکه متصدیان دولتها در ادوار مختلف با چه کم و کیفی به اداره دولت پرداختهاند.
🔸 اما استقلال به معنای دوم به این جهت غلط و نادرست است که نظام اسلامی عصر غیبت تحت ولایت مطلقهی فقیه و تحت امر نائب امام زمان عج است و حسابش از حساب دولتها جدا است؛ لذا با توجه به اینکه حوزه علمیه مهد انقلاب و انقلابیون بوده است و این درهم تنیدگی رسالت حوزه و نظام اسلامی و باورِ سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست همواره خط بطلانی میباشد بر جدایی حوزه از نظام اسلامی.
♦️ البته ناگفته نماند که حوزه علمیه در عمل آنطور که باید خود را با دستگاه ولایت و نظام اسلامی همساز نکرده است که این مسئله نیز به کوتاهی خوبان حوزه و کارشکنی خناسان سکولار برمیگردد.
⛔️ لذا باید هوشیار باشیم که ندای استقلال حوزه از چه حنجرهها و با چه انگیزههایی سر داده میشود.
👤#حسین_کاوه✍️
🌐 @Peirovir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 با موی بلوند، ناخن بلند و بدون حجاب جرم میکنند
ولی در دادگاه با چادر محاکمه می شوند ⁉️
🌐 @Peirovir
هدایت شده از قیام
✅ روشنامه اجمالی تدوین برنامه تشکیلاتی
💠 انواع برنامه ریزیها (این سطح بندی به فراخور نظام اجتماعی، و شرایط و نیاز مجموعه ها مختلف می باشد)
1️⃣ راهبردی: عبارتاستاز، تعيين اهداف کلان، اصلی و حياتي تشکیلات و طريقه نيل به آنها، با توجه به شرایط درونی و عوامل محيطي و لحاظ آيندۀ تشکیلات. اين برنامه ريزي خطوط راهنمایي و جهت گيري كلي تشکیلات را تعیین مي سازد.
2️⃣ عملياتی: عبارتاست از، تعيين فعّاليّتهاي لازم جهت نيل به اهداف راهبردی، از طريق منابع موجود و راهکارهای معیّن و لحاظ شده. برنامه ريزي عملياتي به فعلیت درآوردن تصميمات در چهارچوب ها و جهت گیری برنامه ی راهبردی می باشد.
♦️ نکته: هر برنامه راهبردی جهت تحقق نيازمند برنامه عملياتي است، تا بتوانیم مسائل نظری را عملی کرده و به اجرا در آوریم.
🔘 خلاصه: برنامه ریزی راهبردی فرایندی است که با توجه به شرایط و جایگاه موجود تشکیلات و ترسیم کمی و کیفی جایگاه مطلوب آن، لوازم و چگونگی گذار از وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب را در سطوح مختلف بیان می کند.
💠 ارکان اصلی برنامه راهبردی (جهت اختصار از ذکر مسائل و مؤلفه های دیگر برنامه ریزی راهبردی پرهیز کرده ایم)
1️⃣ رسالت: بیانگر علت وجودی و اهدف کلان، که منعکس کنندۀ باورها، ارزشها و سیاست هاي اصلي تشکیلات می باشد.
2️⃣ مأموريّت: تمام آنچه که تشکیلات جهت انجام رسالتش خود را مکلف به انجام آن می داند، مختصر و جامع بیان می کند.
3️⃣ چشم انداز: آنچه ميخواهيم بشويم، تصویری از تشکیلات در پایان افق برنامه ریزی و ترسیم جایگاه تشکلیلات در آینده.
4️⃣ بیانیه ماموریت: در واقع بيانية مأموريّت زمینه ی فعالیت ها و اهداف اصلی تشکیلات را مشخصا تبیین و تشریح می کند.
5️⃣ ارزش ها: اصولی کلی که از نظر فردی و اجتماعی در تشکیلات نوعی رفتار مناسب و برتر شمرده می شوند و در هر حال معیارهای ثابت تشکیلات برای تصمیم گیری ها هستند که سیاست های تشکیلات ذیل و در چارچوب آن تعیین می گردنند.
6️⃣ سیاست ها: اصول عملی متغیر که ذیل و در چهارچوب ارزش ها تعریف می شوند و با تعیین رویکرد و خط مشی در شرایط مختلف، حافظ اساس تشکیلات می باشند، تا تشکیلات بتواند به خوبی به وظایف خود عمل کرده و ادامه کار بدهد.
7️⃣ اهداف: همان نتیجه های نهایی و محقق شده یِ مطلوب و مقصود تشکیلات می باشند که در پاسخ به سوال چه باید بکنیم؟ بیان می شوند که جهت دستیابی و تحقق آنها، در حالت کمی به بلند مدت، میان مدت، و کوتاه مدت تقصیم می گردند.
8️⃣ راهبرد ها: همان طرق و روش های رسیدن به اهداف کلان یا بلند مدت می باشند که برخلاف اهداف حالت کمی ندارند و در پاسخ به سوال چگونه باید انجام بدهیم؟ بیان می شوند که کیفیت راهکار ها را در سطح برنامه عملیاتی نیز تعیین میکنند.
👤#حسین_کاوه
✍️ توجه بفرمایید که این متن مختصر خلاصه شده دهها صفحه مطلب میباشد، لذا در واژهگزینی غرض هایی وجود دارد که بدون مطالعهی دقیق فهم آن مشکل خواهد بود . . .
🌐 @QYAMIR