eitaa logo
ساکنین پلاک "8"
249 دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
6.3هزار ویدیو
102 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴هوس استایل ها و‌جنگ با مادران عفیفه ▪️متاسفانه مدتی است شاهد استفاده از روسری‌های بسیار رنگی، نفیس و گران قیمت با طرح‌های بسیار زیبا توسط بانوان هسته‌ی سخت انقلابی هستیم که به نظر می‌رسد، این طرز پوشش خالی از اشکال شرعی نباشد. متاسفانه حجاب استایل‌ها به قدری روی مدل حجاب کار کرده‌اند که حتی هسته‌ی سخت محجبه‌های مذهبی را تحت تاثیر قرار داده‌اند و این بانوان گمان می‌کنند باید حتما از روسری‌های بسیار شیک بهره ببرند تا از قافله زنان با کلاس عقب نمانند. اما واقعیت آن است که روزگاری مادران ما نه تنها دقت وافری داشتند نامحرم روسری آنها را نبیند بلکه از نمایاندن چهره نیز امتناع می‌کردند و تلاش می‌کردند با صدای آرام‌تر و روی گرفته نیز با نامحرم صحبت کنند. که البته این نوع پوشش برای حفظ زنانگی و حرمت گزاری بیشتر در جامعه نیز مفیدتر بود و بانوان باید هرچقدر میتوانند در رعایت چارچوب‌های شرعی پوشش تلاش بیشتری بکنند که هم برای تعالی فردی و هم اجتماعی مفیدتر است و اینگونه بیشتر میتوانند در جهاد دفاع از عفت و حیا موثرتر باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله جوادی آملی حفظه الله: از زبانتان كار بكشيد ، قبل از اینکه... عِبَادَ اللَّهِ،الْآنَ فَاعْلَمُوا[فَاعمَلوا]،وَالْأَلْسُنُ مُطْلَقَةٌوَ... اى بندگان خدا، هم اكنون عمل كنيد، كه زبانها آزاد، و بدن ها سالم، و اعضاء و جوارح آماده اند، و راه بازگشت فراهم، و فرصت زياد است، پيش از آن كه وقت از دست برود، و مرگ فرا رسد... نهج البلاغه خطبه ۱۹۶
💠استاد شیخ حسین انصاریان 🔸من در قم، زیاد مرحوم علامه طباطبایی(ره) را می‌دیدم. یکی به ایشان گفت: چه شد شما علامه شدید؟ 🔸 فرمودند: با دوتا سرمایه؛ یکی نماز شب و دیگری توسل قلبی و اشک به حضرت سیدالشهدا علیه السلام
✳️ ایمان به خدا مستلزم پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی است 🔻 «ایمان به خدا» مستلزم پذیرفتن «مسئولیت‌های اجتماعی» است و این از ژرفای ایمان است. تنها کافی نیست که بگوییم الحمدلله من ملتزم به واجبات هستم و نمازم را می‌خوانم، روزه‌ام را می‌گیرم اما در عین حال همه‌ی آنچه را در پیرامونم می‌گذرد و بر مردم می‌رود نادیده بگیرم. بی‌احترامی به یتیم و رسیدگی نکردن به او و راندنش و بی‌توجهی به مسکین، انکار دین است. 🔸 مؤمن به خدا، مسئولیت‌های اجتماعی‌اش را برعهده می‌گیرد و ایمانش مستلزم توجه به جامعه است. بسیارند کسانی که تلاش می‌کنند میان این مفاهیم پیوند برقرار سازند و آن‌ها را از انسان دور سازند. این افراد می‌گویند که دین رابطه‌ی قلبی با خداوند است و آن را با زندگی عادی ما کاری نیست. هرگز چنین نیست بلکه ایمان ما با زندگی عادی ما کاملا در پیوند است. فعالیت‌های اجتماعی ما از ایمان به خدا ریشه می‌گیرد. این است ایمانِ درست، ایمان زنده، ایمان تپنده و غیر از این، ایمانِ مُرده است، ایمان فاسد، ایمان خواب، و این‌ها اصلا ایمان نیست. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۹۳ تا ۹۵ #⃣
انگار دردهای بشری تاریخ انقضا ندارد به رسم تلمذ در حیطه نگارش، ملزم به خواندن کتابِ "سنگی بر گوری" شدم؛ کتابی که در دهه ۴۰ شمسی ایران نوشته شده‌است، البته در وادی روشن‌فکری و شاید دوران رفاه نویسنده؛ روشن‌فکری از آن حیث که نگارنده، تجربه شخصی خودش را در بوته نقد و نگاه مخاطب قرار داده و مرفه از آن حیث که در آن زمان امکان این‌همه پی‌گیری و تلاش مستلزم هزینه بوده و مردم معمولاً از آن بی‌بهره. تجربه‌ای قطعاً تلخ، از امتحانی الهی که جلال و سیمین با آن دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و باز آن شد که تقدیر الهی خواسته بود؛ امتحان سخت از مجموع امتحانات خداوند که ناداری فرزند نام پرمسمایی است. هدف جلال از نوشتن، هرچه بوده جای خود اما، علاقه او به بار و بن، غیرقابل‌انکار است. خاطرات مخاطره‌آمیز که منتهی به سنگ سرد مقبره خانوادگی می‌شود. نگاه جلال به ریشه و هویت ستودنی است و اگر در زمانه زیست من بود این‌گونه دلداری‌اش می‌دادم و یا نه دلداری، بلکه واقعیت این عصر را به او می‌گفتم؛ جناب جلال! نویسنده با آن‌چه از همان هویت و ریشه که در نوشته‌هایتان پیداست، می‌مانَد، با همان قطار کلمات در به هم رساندن محتوایی اصیل و شما ماندید حداقل بیش‌تر از مردمان عصر خودتان و زنده‌تر از هر قوم و خویشی که فرزند داشت و شما نداشتید. چیزی که به شدت من را به فکر فرو برد، شباهت نحوه برخورد مردمان عصر دهه ۴۰ قبل از انقلاب با نحوه برخورد مردم تحصیل‌کرده همین الآن ماست و این خیلی درد دارد. دردی به اندازه تمام درس‌های خوانده‌شده و به‌کارنیامده، به اندازه ادعای سواد در عین سیاهی بی‌سوادی. این درد است که هنوز جامعه آن‌قدر که باید بزرگ نشده‌است، هرچند که از پس مدارک گول‌زنک فکر می‌کند خیلی بزرگ است. پنجاه‌وهشت صفحه‌ای خواندم که دیدم درد آن وقت جلال و سیمین با درد خیلی از جلال‌ها و سیمین‌های الآن یکی‌ست و آن درد، اتفاقاً از جنس کلمه است، حرف مردم. اگر بچه مردم را بغل کنی، می‌گویند بیچاره بچه ندارد، اگر از ترس این سخن، بغل نکنی می‌گویند حسودی‌اش می‌شود. اگر تبریک بگویی، ترحم می‌کنند، اگر بازی کنی، کنایه می‌زنند. با تو رفت‌وآمد نمی‌کنند تا بچه‌شان چشم نخورد، از پشت صدقه برای بچه کنار می‌گذارند تا فتنه ما از آن‌ها دور شود. خلاصه هرکار کنیم که به عنوان دو تا آدم زندگی کنیم نمی‌شود. این‌ها حرف‌های جلال بود و هنوز تازه است. انگار بعضی دردها کهنه نمی‌شوند. کتاب را بستم به نهایت اخلاص، فاتحه‌ای برایش ارسال کردم به دنیایی دیگر که روزی دارد؛ يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ*وَأُمِّهِ وَأَبِيهِ *وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِيهِ*لِكُلِّ امْرِئٍ مِنْهُمْ يَوْمَئِذٍ شَأْنٌ يُغْنِيهِ... انگار دردهای بشری تاریخ انقضا ندارد. 🖋فاطمه میری‌طایفه‌فرد
✳️ تو با هر کارَت چیزی کسب می‌کنی! هم پیمبر گفت: بهر این طریق باوفاتر از «عمل» نَبوَد رفیق 🔻 اعمال هر کس، تنها رفیق اوست که می‌تواند او را نجات دهد و کاستی‌ها و زشتی‌هایش را جبران کند. اگر اعمال، صالح باشد، ملکات نفسانی می‌شود و چهرهٔ حقیقی آدم را زیبا می‌کند و اگر هم بد باشد، آن چهره را خراب می‌کند. به عبارت دیگر، این‌طور نیست که کارهایی را که ما انجام می‌دهیم از ما جدا باشد و کار، آن طرف برود و ما این طرف برویم؛ بلکه اعمال در خود ما اثر دارد و در جان ما باقی می‌ماند. 🔸 خدا هم وقتی می‌خواهد نسبت به اعمال، مطلبی بفرماید، این‌طور تعبیر نمی‌کند که: «لها ما عملت»، بلکه می‌فرماید: «لَها ما كَسَبَت»؛ می‌گوید: تو با هر کارَت یک چیزی را کسب کردی و به‌دست آوردی؛ همان مال توست! در جایی دیگر نمی‌فرماید: «کل نفس بما عملت رهینه» بلکه می‌فرماید: «كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رهينة)؛ یعنی اگر کاری کردی، یک چیزی کسب کرده‌ای و عملت به یک حقیقت پایدار تبدیل می‌شود که برایت تبدیل به ملکه می‌شود و همین ملکات، تو را تعریف می‌کند. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۴ #⃣
همت بر جان‌ها حکومت می‌کند 🔻 هر وقت به ذهن من می‌آید، دلم مملو از غصه می‌شود. او فرمانده لشکر پایتخت بود. اما در خیبر آن‌قدر رزمندگان لشکرش شهید و مجروح شدند که به گردان رسید. گردان را از طلائیه به جزیره مجنون جنوبی منتقل کرد و تبدیل به دسته شد. والله تبدیل به دسته شد یعنی قریب به ۴۰ نفر. همت با دسته ماند. او درباره نحوه شهادت شهید همت می‌گوید: در ترک موتور -نه در بنز ضدگلوله و در فضای ویژه- همت در ترک موتور ناشناس در ضلع وسطی جزیره مجنون شهید شد و بیش از دو ساعت کسی نمی‌دانست آنکه افتاده همت است. برادرها طاقت این است…امتحان این است… و این‌گونه است که او امروز بر جان‌ها حکومت می‌کند. 📌 بخشی از سخنرانی سردار
🔴📸 نخستین جلسه دادگاه امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» برگزار شد 🔹در نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده، نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت و اقدامات مجرمانه متهم در فضای مجازی را تشریح کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️وزیرکشور:مرحله دوم انتخابات اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و با شورای نگهبان و وزارت علوم درحال رایزنی هستیم تا با زمان کنکور مصادف نشود