امام باقر علیه السلام میفرمایند:
✨خداوند در حمد و ستایش به چیزی برتر از تسبیح فاطمه زهرا(سلام الله علیها) عبادت نشده است، زیرا اگر چیزی بالاتر از آن بود پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) آن را به فاطمه (سلام الله علیها) هدیه میداد.
📚 الکافی، ج۳، ص۳۴۳ .
🌹اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹
┄┅═══✼🍃💐🍃✼═══┅┄
🔹با تشکر از خانم فاطمه بیجمرانی🌷
🕌پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها
@peyrovanzahra
🎇 💚 فاطمه زهرا«سلام الله علیها» و مادر
زهرا و اُنس با مادر در دوران رحم (۱):
💚 محدِّثه به کسر (دال) اسم فاعل است به معنی کسی است که سخن میگوید و چون در آن تأکید نهفته است لذا یک نوع سخن گفتن مخصوصی را میرساند.
به این تعبیر زهرا («سلام الله علیها») «محدِّثه» بود زیرا در دورانی که در رحم مادر قرار داشت انیس و مونس مادر بود و با مادرش سخن میگفت. [البته به معنای دیگر زهرا "محدثه" به فتح دال است چون فرشتگان با او سخن میگفتند]
بله یک مادر باردار، در زمان تنهائی با کودک خود انس میگیرد و اگر آن کودک با مادر سخن بگوید اُنس مادر با او بیشتر خواهد بود. خصوصاً با توجه به اینکه زنهای قریش و مکه حضرت خدیجه («سلام الله علیها») را تنها گذاشتند و گفتند تو با اشراف و بزرگان مکّه ازدواج نکردی و با یک شخصی که از دوران کودکی یتیم شده و مالی ندارد (یعنی پیامبر اسلام) ازدواج کردی لذا او را سرزنش کردند و از او دوری گزیدند و جز چند نفری از دوستانش در کنار او باقی نماندند.
البته آنها حسادت میکردند زیرا پیامبر اسلام نوه عبدالمطلب بود که در مدت حیات خود ریاست مکه را بعهده داشت. همچنین او برادر زاده ابوطالب بود که او نیز از بزرگان قریش و مکّه بود.
علاوه پیامبر زیباترین مردان زمان خودش بلکه همه زمانها بود بنابراین باید دوری آنها از روی حسادت و عیب جوئی و زدن زخم زبان باشد.
حتی در مورد پدر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) یعنی عبدالله در تاریخ نقل شده که زنها به او پیشنهاد ازدواج میدادند چرا که در چهره او زیبائی و نور مخصوصی را مشاهده میکرند.
🔹با تشکر از خانم معصومه حسینی🌹
🕌پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها
@peyrovanzahra
#فراخوان_مقاله
◀️ دوازدهمین فراخوان "فضای مجازی و رسانه؛ چالشها و فرصتها
🔹🔹محورهای مقاله:
1️⃣ معاملات در بازیهای آنلاینی از منظر فقه اسلامی
2️⃣ دوستیها در فضای مجازی از منظر فقه اسلامی
3️⃣ همسریابی اینترنتی از منظر فقه اسلامی
4️⃣ آثار فعالیت در فضای مجازی از منظر فقه اسلامی
5️⃣ کسب و کار اینترنتی (بیت کوئین،ارز دیجیتالی، بازاریابی شبکهای) از منظر فقه اسلامی
6️⃣ سایبر تروریسم از منظر فقه اسلامی
7️⃣ مفهوم شناسی حریم خصوصی در فرهنگ رسانهای
8️⃣ نقش رسانهها در تحولات اقتصادی
✳️ علاقمندان آثار خود را در قالب word حداکثر 15 صفحه A4 به آدرس زیر ارسال نمایند.
رایانامه:
peyrovan.zahra@yahoo.com
یا پیامرسان ایتا به آیدی:
@tabatabaei313
⏳مهلت ارسال آثار: 1400/12/15
✳️ از مقالات برگزیده تقدیر و در دوفصلنامه تخصصی پژوهشهای علوم اسلامی(یاس نبی) این مدرسه به چاپ خواهد رسید.
◀️ برگزار کننده: واحد پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها
•┈┈••••✾🔆✾•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🔎 @howzehpajohesh
رونمایی از نرم افزار کاملا رایگان همراه جامع قرآنی در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور
*کاملترین و جامعترین نرمافزار همراه در ارتباط با قرآن که در ایران و جهان نظیری ندارد.
*اولین نرمافزار پژوهشی قرآنی که به صورت نسخه همراه تهیه و عرضه گردیده است.
*رسمالخط عثمان طه و نیریزی با همان زیبایی و علائم آن
*ارائه 22 ترجمه به 32 زبان زنده دنیا همچون چون انگلیسی، آلمانی، ترکی، ایتالیایی و ... ذیل آیات با امکان انتخاب و استفاده ترجمه مورد نیاز کاربر
*امکان قرائت آیات قرآن براساس قاریان مشهور ایران و جهان
*ارائه 45 تفسیر فارسی ، 211 عنوان تفسیر عربی و 4 تفسیر انگلیسی جمعاً به تعداد 260 عنوان تفسیر در بیش از 1600 جلد
*أعلام قرآن، اعم از أعلام خود قرآن و أعلامی که در شأن نزول آیات آورده شده
*فرهنگ جامع موضوعی قرآن کریم با بیش از 250000 مفهوم و موضوع از قرآن
*برچسبگذاری تک تک آیات از جهت صرفی و نحوی
* معرفی جامع شأن نزول آیات، خواص سوره، مفاهیم کلی سوره، تعداد صفحات، علت نامگذاری، ترتیب نزول، محل نزول و....به مخاطب
جهت دریافت لینک دانلود عدد 1 را به شماره 3000101084 ارسال فرمایید.
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) پیشگام در داده پردازی علوم اسلامی
www.noorsoft.org
•┈┈••••✾🔆✾•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🔎 @howzehpajohesh
✨رضایت مادر موجب دیدار امام زمان علیه السلام شد
✍️جناب شیخ محمد علی ترمذی در ابتدای جوانی با دو نفر از دوستان اهل علمشان قرار میگذارند که برای تحصیل علم به شهر دیگری روند، شیخ برای گرفتن اجازه نزد مادر میرود اما ایشان رضایت نمیدهند. شیخ از رفتن منصرف میشود ولی حسرت آموختن علم در قلبش باقی است تا اینکه روزی در قبرستان نشسته بود و به دوستانش فکر میکرد ... ناگاه پیرمردی نورانی نزدش میآید و میپرسد چرا ناراحتی؟ شیخ شرح حال خود را میگوید. پیرمرد میگوید: میخواهی من هر روز به تو درس دهم؟
شیخ استقبال میکند و دو سال از محضر ایشان استفاده میکند و متوجه میشود که این پیرمرد جناب خضر میباشد. روزی جناب خضر به شیخ میگوید: حالا که رضایت مادر را بر میل خود ترجیح دادی تو را به جایی میبرم که برایت موجب سعادت است ... با هم حرکت میکنند و بعد از چند لحظه به مکانی سرسبز میرسند که تختی در کنار چشمهای واقع بود و حضرت صاحب الامر بر آن نشسته بودند ...
از شیخ محمد علی پرسیدند: چطور این مقام را بدست آوردی که حضرت خضر تو را درس داده و به زیارت آقا ولیعصر ارواحنافداه مشرف شدی؟*
شیخ گفت: آنچه پیدا کردم در اثر دعای مادر و رضایت او بود.
📚 شیفتگان حضرت مهدی علیه السلام
✍️یکی از راههای نزدیک شدن به وجود مقدس امام زمان علیه السلام عمل کردن به این دستور الهی است یعنی: احسان به والدین
✅ استاد قرائتی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
تشکر از خانم فاطمه بیجمرانی🌹
🕌پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها
@peyrovanzahra
#فراخوان_مقالهنویسی
🔸واحد پژوهش مدرسه علميه مطهره برای شرکت در فراخوان مقاله نویسی با عنوان «ترسیم مسیر تقرب و بندگی در پرتو آموزه های ادعیه ماه های رجب، شعبان و رمضان» از عموم پژوهشگران حوزه هاي علميه دعوت به عمل می آورد.
🔰شرایط مقالات ارسالی:
🔅مقالات در قالب سند word یا pdf در حداقل 10 و حداکثر ۲۵ صفحه A4، با فونت B Badr و سایز ۱۴ و حاشیه 2.5 تنظیم شوند.
🔅تنها مقالاتی مورد داوری قرار می گیرند که حاصل پژوهش خود نویسنده بوده و پیش از این در سایر فراخوانها یا مجلات علمی ارائه نشده باشد.
🔰 مقالات برگزیده به صورت الکترونیک در نشریه مدرسه منتشر خواهند شد.
🔰به نفرات برتر در هر سطح، جوایزی تقدیم می شود.
🔰مهلت ارسال آثار: 1401/02/01
🔰مقالات از طریق پست الکترونیک به نشانی maktab.Motahare97@gmail.com
و یا از طریق پیام رسان ایتا به آیدی abehsadfar@ ارسال شوند.
🔅شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر : 05138583390
🔰نشانی مدرسه: مشهد مقدس، خیابان امام خمینی (ره) 45، پلاک 88
•┈┈••••✾••✾•••┈┈•
#واحد_پژوهش_مدرسه_علمیه_مطهره
#نشست_علمی
🔹 نشست نقد و بررسی:
💠 با عنوان: فرآیندها و مدلهای تربیت، ارتقا و ارزشیابی محققان اسلامی (مدل تربیت محقق علوم اسلامی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام)
🔸ارائه دهنده:
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدمحسن دعایی، مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
⚪️ ناقدین:
🔹دکتر سیدمصطفی احمدزاده، عضو هیئت علمی پژوهشکده اسلام تمدنی
🔹دکتر علیرضا صابری نوقابی، عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی ره
💠دبیرعلمی
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی دُرّی
📅 چهارشنبه 1400/11/06 ساعت 9:00صبح
📬 چهار راه خسروی نبش خیابان آیت الله واعظ طبسی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان طبقه دوم اتاق جلسات
🌐لینک وبینار:
👉 https://b2n.ir/j42464
•┈┈•••🔆•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🔎 @howzehpajohesh