eitaa logo
پژوهش پیروان حضرت زهرا علیها السلام
164 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
552 ویدیو
722 فایل
📣 برنامه های پژوهشی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(سلام الله علیها) - سطح ۲ و۳ ارتباط با مسئولین : واحد آموزش: @zmomeny واحد پژوهش : @tabatabaei313 واحد فرهنگی @haghighe 🏢آدرس:مشهد مقدس، امام رضا(ع) ۶۰ - پ ۸۴ 🛸تلفن: ۰۵۱۳۳۴۳۵۶۵۵ - 05133411210
مشاهده در ایتا
دانلود
📚معرفی کتاب: سقای آب و ادب ✍🏻 نویسنده : سید مهدی شجاعی ◀️ اما در فصل نهم «عباسِ فرشتگان» راوی، شیوه‌ی نگارش خود را تغییر می‌دهد و بیشتر از زبان فرشتگان مدحیه‌ای در رثای حضرت عباس علیه السلام گفته می‌شود: «ما فرشتگان؛ فرشتگان هفت آسمان، بر خود فرض می‌شماریم که پا به میدان بگذاریم و پرده از رخسار حضرت ابولفضائل برداریم. و ناگفته پیداست که این نه بدان معناست که ما قادریم پرده از اسرار حضرت ابولفضائل برداریم. چرا که رخسار جلوه‌ای از جلوات حضور عیان است و اسرار، جنس و جوهری از علوم در پرده و معارف پنهان و میان این دو، فاصله میان زمین است تا آسمان.» سید مهدی شجاعی در کتاب سقای آب و ادب سعی کرده است هر دو جنبه‌ی احساسی و منطقی واقعه را در نظر بگیرد. او حضرت عباس علیه السلام را به‌عنوان شخصیت اصلی کتاب خود انتخاب کرده است و با روایت قسمت‌های مختلف حادثه‌ی کربلا، جنبه‌های گوناگون شخصیت حضرت ابوالفضل علیه السلام را به خواننده معرفی می‌کند. نویسنده زبانی شاعرانه و شیوا را برای نوشتن اثر انتخاب کرده است به طوری‌که کتاب به اثری هنری و روضه‌ای مکتوب بدل شده است. اما، جنبه‌ی ادبی اثر باعث نشده است تا نویسنده از جنبه‌ی تحلیلی و تاریخی واقعه‌ی عاشورا غافل شود. او در نگارش اثر از مستندات متنوع تاریخی کمک گرفته است تا بتواند تصویری درست و منطقی از حضرت عباس علیه السلام ارائه کند. البته نویسنده این موضوع را نیز عنوان کرده است که در قسمت‌هایی از کتاب علاوه‌ بر مستندات ادبی، نظر شخصی خود درباره‌ی حضرت عباس علیه السلام را اضافه کرده است و هدف او از این‌کار مدح و ستایش عباس علیه السلام و استحسان اوست. 📚منبع: https://fidibo.com @peyrovanzah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معرفی کتاب 📕 نقد ديدگاه روشنفكران شيعي معاصر درباره ويژگي هاي امام مهدي عجل الله تعالی فرجه الشریف با حضور ارجمند استاد خانم زهرا پنبه پز (مدرس حوزه و دانشگاه) زمان: پنج شنبه 1400/6/4 ساعت ۱۰ صبح مکان: سامانه LMS 👇👇 https://knarjes.lms2.hozehkh.com/ws/a136 📚واحد پژوهش مدارس علمیه حضرت رقيه(سلام الله عليها) و حضرت نرجس(سلام الله عليها) كاشمر و الزهرا(سلام الله عليها) بردسكن •┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/howzehpajohesh/4565 ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
كتب درسی حوزه.pdf
110.9K
👆مشاهده لیست کتب درسی و میزان تخفیف در فایل pdf 🏛آدرس انتشارات حوزه علميه خراسان: مشهد، خيابان امام خميني(ره) بين خيابان 32 و 34 ☎️ تلفن تماس: 05132008609 05132008614 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═📕🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼📘═╝
پژوهش پیروان حضرت زهرا علیها السلام
#نشست معرفی کتاب 📕 نقد ديدگاه روشنفكران شيعي معاصر درباره ويژگي هاي امام مهدي عجل الله تعالی فرجه
با تشکر از عزیزان شرکت کننده در جلسه خانمها: فاطمه بیجمرانی🌸 فهیمه سادات باقری🌸 🕌پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها @peyrovanzahra
📣📣 مسابقه پژوهشی ♦️«آثار رشادت‌های شهدای مدافع حرم»🌹🌹 ◀️ قالب‌های ارائه: ✳️ طرح سوال از «آثار رشادت‌های شهدای مدافع حرم» ✅ حداقل 50 سوال جدید و بدون تکرار ✳️ تولید عناوین جدید از «آثار رشادت‌های شهدای مدافع حرم» ✅ حداقل 20 عنوان جدید 📃 قالب ارسال سوالات و عناوین به صورت فایل word ⏳ مهلت ارسال: 30شهریور1400 ارسال آثار به آیدی👇👇 @tabatabaei313 🕌پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها @peyrovanzahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا◼️🏳◼️🏳◼️🏳◼️🏳◼️ ➖مقاله یازدهم (بخش ۱) ⚜️"السلام عَلی أبى الفضل العباس بن امیر المؤمنین، المُواسى أخاهُ بِنَفسِه،الآخِذِ لِغَدِه مِن أمسِه، الفادى لَهُ الواقى" (۱) ◻️ حضرت مولانا اباصالح المهدی (اروحنا له الفداء) در زیارت ناحیه خطاب به عموی گرامی شان می فرمایند: ▪️سلام بر ابى الفضل عباس بن اميرالمؤمنين (علیهما السلام) هم او كه با دادن جان خود با برادرش همدردى نمود؛ و از دیروز برای فردا توشه برگرفته و جان خود را فداى برادرش كرد و از او محافظت نمود و رفت تا آب براى او بياورد، ولى دو دستش بريده شد. ⚜️ «المواسی اخاه بنفسه» مواسات به معنای همراهی و حمایت علی الدوام است. 👈 مواسات معنایی والاتر از ایثار و گذشت دارد؛ به عبارتی دیگر در ایثار و گذشت، انسان اراده مولا را بر اراده خویش ترجیح می‌ دهد اما در مواسات انسان جز اراده مولا، اراده دیگری نداشته و از خود هیچ هوی و خواسته ای ندارد و حل در اراده مولا گشته است. ◻️ امیر المؤمنین (علیه السلام) می فرمایند: ✨ «ما حُفِظَت الاُخُوَّة بِمِثل المُواساةِ»؛ (۲) هيچ چيزى مانند مواسات، أُخوّت و عهد برادري را حفظ و رعايت نمى كند. 👈 حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) پشتیبان، حامی و همراه حسین فاطمه (سلام الله علیهما) بود؛ مواساتی که با نفس خویش آن را به منصه ظهور رساند. «المُواسى أخاهُ بِنَفسِه» ▪️همراهی و فدایی شدن، از دیروز برای فردا؛ «الآخِذِ لِغَدِهِ مِن أمسِهِ» 👈 این فراز از زیارت، اشاره به مکتب خانم أم البنین (سلام الله‌ علیها) دارد؛ مکتب تربيت "فدایی للحسین (علیه السلام)". پشتيباني که حامی، محافظ، و در یک کلام فدایی مولا و امام خویش بوده است. و چون اين فدايي، للحسين (علیه السلام) است معناي حقيقت فدايي شدن در عالم است كه مقرب الي الله است. و هيچ چيز مؤمن را به اندازه اين مواسات در أخوّت مقرب نمي كند. مواساتي كه لله و في سبيل الله باشد. كه مطلق معناي آن در وجود مبارك قمر بني هاشم (علیه السلام) با مولاي خويش ديده مي شود. همانگونه كه مولانا الامام کاظم (علیه السلام) فرمودند: ✨ «ما تَقرَّب المومن إلَى الله عزّوجل بِشَيء أفضل مِن مُواساة المؤمن». (۳) 👈حضرت قمر الهاشمیین (علیه السلام)، در دامان مادر با فضیلت خویش از اولین روز از زندگی برای زمان موعود عاشورا تربيت و پرورش‌ یافت. «الآخِذِ لِغَدِهِ مِن أمسِهِ» ▪️حضرت عباس (علیه‌السلام) از همان آغاز تولد، با آداب مكتب أم البنين (علیها السلام)، که مکتب فدا پروری برای اباعبدالله الحسین (علیه‌السّلام) است عجین گشت. 👈 خانم أم البنین (علیها السلام) در بدو تولد حضرت عباس (علیه‌السّلام)، قنداقه عباس (علیه السلام) را دور سر امام حسین (علیه‌ السلام) چرخاندند و فرمودند: عباسم ، فدای پسر فاطمه (سلام‌ الله‌ علیهما) است و اینگونه به عباسشان فدایی شدن را آموختند. از لحظه ای که قمر بنی هاشم (علیه السلام) به دنیا آمدند؛ بلاگردان امام حسین (علیه‌السلام) بوده و اینگونه تربیت شدند و به همه اوصاف حسنه مجهز شدند، برای فردا؛ «الآخِذ لِغَدِه من أَمسِه». ▪️ قمر الهاشمیین (علیه السلام) آنقدر با این تربیت مادر مأنوس بودند که لحظه ای را، بی حسین (علیه‌ السلام) نمی گذراندند و همواره حامی و همراه مولای خویش بودند و این حمایت و معیت با مولای خویش در آن به آن لحظات عمر مبارکشان بر چشم می خورد. ⚜️ نقل تاريخ است كه روزی امير المومنين (علیه السلام) بالای منبر مسجد کوفه بودند که امام حسین (علیه السلام) طلب آب کردند. مولا به قنبر فرمودند سريع برای حسینم آب بیاور. ولی حضرت عباس بن علي (علیهما السلام) كه در مجلس حاضر بودند و طلب آب كردن مولاي خود حسين (علیه السلام) را شنيدند بي درنگ به خانه رفتند و برای برادر آب آوردند. ⚜️ در تاريخ آمده است، پس از ورود سپاه معاویه (لعنة الله علیه) به صفین، آن ملعون به‌ منظور شکست دادن امیرالمؤمنین (علیه‌ السلام) عده زیادی را مأمور نگهبانی از آب فرات کرد. عبد الرزاق مقرم از کتاب الکبریت الأحمر نقل می کند که حضرت ابوفاضل (علیه السلام) در جنگ صفین زمانی که نوجوان بودند، در معيت و همراهي امام حسین (علیه‌ السلام) در حمله به سپاه معاویه (لعنة الله علیه) حضور داشتند کـه محاصره فرات را در هم شكستند و آب را آزاد كردند. ⚜️ و در هنگام شهادت امام حسن (علیه السلام) نیز دوشادوش و همراه امام حسین (علیه السلام) بودند و هنگامی که مشاهده نمودند که بنی امیه ملعون پیکر مطهر برادرشان را زیر باران تیر گرفته است، حامی و همراه و غمخوار برادر و مولای خویش أباعبدالله الحسین (علیه‌ السلام) بودند. 📃 صفحه ۱ از ۲ ◀️ ادامه 👇 ◼️🏳◼️🏳◼️🏳◼️🏳◼️