eitaa logo
پژوهش پیروان حضرت زهرا علیها السلام
167 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
552 ویدیو
722 فایل
📣 برنامه های پژوهشی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(سلام الله علیها) - سطح ۲ و۳ ارتباط با مسئولین : واحد آموزش: @zmomeny واحد پژوهش : @tabatabaei313 واحد فرهنگی @haghighe 🏢آدرس:مشهد مقدس، امام رضا(ع) ۶۰ - پ ۸۴ 🛸تلفن: ۰۵۱۳۳۴۳۵۶۵۵ - 05133411210
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان بسم الله الرّحمن الرّحیم اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین خدایا کوششم را در این روز مورد سپاس، و گناهم را آمرزیده، و عملم را پذیرفته، و عیبم را پوشیده قرار ده، ای شنواترین شنوایان 🌸الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 🕌مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها ╭─┅──🍃🌼🍃 @peyrovanzahra ╰─┅──🍃🌼🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جزء بیست و ششم.mp3
4.04M
✧❁♥️﷽ ♥️❁✧ 📖 (تحدیر) 💎جزء بیستم و ششم قرآن کریم ✳️حجم ۴ مگابایت ⏱زمان: ۳۳ دقیقه 🎙قاری محترم : معتز آقایی ┅═ೋ❅ೋ═┅ 🕌مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها ╭─┅──🍃🌼🍃 @peyrovanzahra ╰─┅──🍃🌼🍃
بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌺 سوره شعراء🌹 6⃣2⃣شماره سوره:۲۶ ✅جزء :۱۹ ✅ترتیب نزول:۴۷مکی ✅تعداد آیات:۲۲۷ تعداد کلمات:۱۲۲۳ تعداد حروف:۵۶۳۰ سوره شُعَراء بیست و ششمین سوره و از سوره‌های مکی قرآن است که در جزء ۱۹ قرآن جای دارد. نام‌گذاری این سوره به نام شُعَراء به دلیل سخن گفتن از شاعران در آیات ۲۲۴ تا ۲۲۶ آن است. سوره شعراء به موضوع نهضت انبیاء از حضرت نوح(ع) تا حضرت محمد(ص) و یادآوری سرانجام دشمنان آنان پرداخته و بیشتر روی اصول اعتقادی، توحید، معاد، دعوت پیامبران و اهمیت قرآن تأکید می‌کند. هدف اصلی سوره شعراء را دلداری به پیامبر در برابر تکذیب‌ها و تهمت‌های قومش دانسته‌اند. آیه انذار که در آن، خدا از پیامبر(ص) می‌خواهد تا خویشان نزدیکش را به اسلام دعوت کند، از آیات مشهور سوره شعراء است. در فضیلت تلاوت این سوره آمده است هر کسی سوره شعرا را بخواند، به ازاء هر فردی که ایمان به نوح، هود، شعیب، صالح، ابراهیم، عیسی و محمد آورده و هر فردی که آنها را تکذیب کرده، ده پاداش داده می‌شود. 👈 ادامه دارد... استاد. خانم عطارپور 🌺
🍀بیست ششم رمضان🍀 🌿 توصیه های عملی امام خمینی«قدس سره» در ماه مبارک رمضان 🌺 «أفضلُ الاَعمال فی هذا الشَّهر اَلوَرَعُ عَن مَحارِمِ اللهِ عَزَّوَجَلَّ» 🌸 پیامبر اکرم«صلی الله علیه و اله و سلم» می‌فرمایند: «افضل اعمال در این ماه دوری از حرامهای خداوند عزّوجلّ است». 1️⃣ دوری و اجتناب از حرام های الهی. 2️⃣ پرهیز از اعتماد بر نفس و طرح و برنامه های خویش. 3️⃣ پناه بردن به خداوند از بازماندن و درماندن در طریق و طلب مدام توفیق«ربّنا عَلیکَ تَوکّلنا وَ الیکَ اَنبنا وَ الیکَ المَصیر». 4️⃣ همیشه بعد از بهره گرفتن از همه ابزار و امکانات، توفیق و تأثیر آن را خاضعانه و عابدانه از منبع فیوضات مسئلت کنیم. 📗برگرفته از کتاب با امام در مهمانی خدا، دکتر احمد ضرابی، موسسه پیوند با امام«قدس سره» 💐واحد پژوهش - خانم طباطبایی
🍀 قال علی«علیه السلام»: 🔸«اَلعِلمُ کَنزٌ عَظیمٌ لایَفنی»؛ 🔹«علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی‌شود». 📚منبع: (غرر الحکم و درر الکلم،ص۶۶)
📣سی روز، سی گفتار ◀️ مثل بهار ✅ توصیه های اخلاقی از رهبر معظم انقلاب 💎لطفا فرهیختگان گرامی برای مطالعه گفتار بیست ششم به آدرس سایت زیر مراجعه فرمایید 👇👇👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17087
جلسه چهارم.pdf
277K
✳️ سلسله جلسات مبانی اخلاق در نهج البلاغه 🌸جلسه چهارم ❤️استاد ارجمند: خانم سادات هاشمی ⌛️تاریخ ۱۳۹۹/۲/۳۱ 🔵 همراه با مسابقه: بیان پیام ها و نکات کاربردی جلسات تذکر: شرکت در مسابقه امتیاز ویژه پژوهشی در نمره کلاسی درس استاد محترم دارد. °°••¤¤🍂🌻🍂¤¤••°° 💫 ارسال جواب مسابقه به آیدی مسئول پژوهش مدرسه 👇👇 @tabatabaei163 👈ادامه دارد... ⏳ چهارشنبه ها
recording-20200520-083823.mp3
2.86M
─┅═ঊঈ🍃☀️🍃ঊঈ═┅─ 💫 صوت بیان احکام 💐 استاد ارجمند:حاجیه خانم لاکی 🌻 صوت بیست و ششم 🗓 چهارشنبه ۳۱ / ۲ / ۱۳۹۹ 🏆همراه با مسابقه: هر روز یک سوال 👈حداقل پاسخ به ۱۰ سوال ❓ سوال امروز : راههای ثابت شدن اول ماه را بیان کنید؟ 💫 ارسال جواب مسابقه به آیدی مسئول پژوهش مدرسه 👇👇 @tabatabaei313 ─┅═ঊঈ🍃☀️🍃ঊঈ═┅
برو+شور+بررسي+ادعاي++يهود++.pdf
1.5M
🔷 بروشور 🔸 بررسی ادعای حق تاریخی یهود بر سرزمین فلسطین
دنيا+بازيچه+يهود.pdf
876.9K
📚معرفی کتاب: دنیا بازیچه یهود 📖نویسنده: آیت الله سید محمد حسینی شیرازی ◀️ عناوین اصلی کتاب شامل: مقدمه مؤلف؛ معرفي؛ فلسطين؛ تورات و عهد عتيق؛ تلمود؛ ماسونيسم؛ پروتكل ها؛ نفوذ و سيطره يهود؛ توطئه ها؛ جنايتها؛ يهود چه مي كند؟؛ در مقابل اين جنايت چه بايد كرد؟
بروشور قدس.pdf
294K
🔹 بروشور به مناسبت روز قدس 🔸گزیده ای از مباحث : ◀️ فرازی از فراز و نشیب های فلسطین ◀️ اهداف تسلط بر فلسطین ◀️ محتوای پروتکل ها یا عقاید سیاسی صهیونی ◀️ لیله القدر تاریخ در بهار قرآن 💐 واحد پژوهش
فرم+نهايي+ارائه+طرح+و+ايده.doc
260.1K
🔸 حمايت از طرح‌ها و ايده‌هاي جديد مدارس خواهران (در حوزه‌هاي اقتصادي، تاثيرات فرهنگي-اجتماعي، خدمت به طلاب) 🔷 ضمن عرض قبولي طاعات و عبادات به استحضار مي‌رسانيم؛ انتشارات حوزه علميه خراسان در راستاي فعاليتهاي تحولي خود و حمايت از طرح و ايده‌هاي برتر، از طرح و ايده‌ با موضوعات اقتصادي، تاثيرات فرهنگي-اجتماعي، خدمت به طلاب،حمايت مي‌كند. خواهشمند است طرح و ايده خود را بعد از تكميل فرم به آیدی مسئول پژوهش ارسال نماييد.👇👇👇 @tabatabaei313 🎁 لازم به ذكر است به طرح‌هاي برتر كارت هديه خريد كتاب: بين 2،000،000 تا 10،000،000 ريال از سوي انتشارات حوزه علميه خراسان اهداء خواهد شد.
☘️سلسله جلسات تبیین و تفسیر آیات قرآن 🌸جلسه سوم: منظور از زینت در قرآن(قسمت اول) ❤️استاد ارجمند : خانم اسدپور ⌛️تاریخ ۱۳۹۹/۲/۳۱ ◀️ سؤال⭕️ آیا زینت حقیقی خریدنی است؟؟؟⚜️⚜️⚜️ میل به زیبایی انسان را وامی‌دارد که خود را با انواع و اقسام وسایل تزیینی بیاراید و زیبا کند🏅🏅 اما این خواست طبیعی هم 🏝به مانند سایر درخواست‌های غریزی، هم پاسخ صادق دارد و هم پاسخ کاذب دارد،💠 که اگر با عقل سلیم💡💡 و آموزه‌های وحیانی، تغذیه 🍒🍇🥦 صحیح به آن داده نشود. به راحتی راه اصلی خودش را گم می‌کند🤼‍♂️ و آرامش خود را از دست می‌دهد. 💟 قرآن کریم وسایل زینتی را به سه دسته تقسیم کرده است: 1️⃣ 🌜🌟⭐️ ستارگان را زینت آسمان 🌈إنَّا زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ*صافات،6 2️⃣ 🌏🌹🌿🐓آنجه در زمین هست زینت زمین قرار داد🌈إنَّا جَعَلْنَا مَا عَلَى الْأَرْضِ زِينَةً لَهَا لِنَبْلُوَهُمْ أَيُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا*کهف،7 3️⃣ 👛🏦🚕🏅ایمان را زینت انسان معرفی می‌کند.🌈 🌈🌈............... وَلَٰكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمَانَ وَزَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَكَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْيَانَ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الرَّاشِدُونَ*حجرات،7 خداوند ایمان را محبوب شما و آن را مایه زینت دل‌هایتان قرار داد و در مقابل، کاری کرد که شما نسبت به کفر و فسق و گناه، نفرت داشته باشید. 👇👇👇 ادامه دارد...
☘️سلسله جلسات تبیین و تفسیر آیات قرآن 🌸جلسه سوم: منظور از زینت در قرآن(قسمت دوم) ❤️استاد ارجمند : خانم اسدپور ⌛️تاریخ ۱۳۹۹/۲/۳۱ ◀️ تفسیر و شرح 🌹🌹خدا محبّت ايمان و اعتقاد به خدا و پيغمبر و امام را در دلهاى بعضى از شما راه و جلوه داد و مكروه و ناخوش داشت نزد شما كفر و دروغ و گناه را؛ لذا گوش به فرمان صاحب اختيار خود داديد و در مقابل رأى ولىّ خود رأى نداديد و برشد و هدايت و صلاح فائز گشتيد و اين فضل و نعمتى بود از خدا نسبت به شما اهل ايمان واقعى و خدا مي‌داند درجات ايمان و اهل واقعى آنرا مي‌شناسد و بقدر مراتبشان به آنها تفضّل و احسان مي‌فرمايد👀👶 📣📣مراتب ایمان ◀️ ایمان به خداوند که خالق و تربیت کننده هست. ◀️ ایمان به رسول خدا‌ 🌈قلإِن‌ كُنتُم‌ تُحِبُّون‌َ اللّه‌َ فَاتَّبِعُونِي‌ يُحبِبكُم‌ُ اللّه‌ُ وَ يَغفِر لَكُم‌ ذُنُوبَكُم‌ وَ اللّه‌ُ غَفُورٌ رَحِيم‌ٌ عمران‌، آيه 29. ◀️ ایمان به ائمه و جانشینان پیامبر ⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️ در این آیه بین مؤمن و غیر مؤمن فرق می‌گذارد این است که مؤمن، زینت حقیقی خود را می‌شناسد و به دنبال آن است و در زیبایی ظاهر هم تا جایی پیش می‌رود که دین و ایمان به او اجازه می‌دهند بنابراین او هرگز برای حرام زینت نمی‌کند و به زیبایی خود چوب حراج نمی‌زند. 👈ادامه دارد... ⏳ چهارشنبه ها
🌺بسم الله الرحمن الرحیم 🌺 📣نکات تفسیری قرآن 🌻هر روز یک آیه 6️⃣2️⃣جزء بیست و شش 🌻سوره مبارکه حجرات آیه ۱۲ 🔴مورخ ۳۱ /۲ /۱۳۹۹ 🌺يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيراً مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضاً أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتاً فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ (12) 🔶لغات🔶 🔸ظن = گمان و احتمال که مراد در آیه گمانهای بد است 🔸لا تجسسو= جستجو گری که معمولا در امور نا مطلوب می آید 🔸لا یغتب = از ریشه غیاب و غایب بودن ، غیبت نکند 🌺ترجمه : 🌺اى كسانى كه ايمان آورده ايد! از بسيارى گمان ها دورى كنيد، زيرا بعضى گمان ها گناه است. و (در كار ديگران) تجسّس نكنيد و بعضى از شما ديگرى را غيبت نكند، آيا هيچ يك از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده خود را بخورد؟ (هرگز) بلكه آن را ناپسند مى دانيد و از خدا پروا كنيد، همانا خداوند بسيار توبه پذير مهربان است . 🔶نکات 🔶 ✴️امنیت کامل و همه جانبه اجتماعی در گرو رعایت دستورات شش گانه ای است که دین عزیز ما اسلام آن را در این ایه وایه قبل نهی کرد: 1️⃣همدیگر را مسخره نکنید 2️⃣همدیگر را مورد عیبجویی و طعنه زدن قرار ندهید چه با زبان و چه با چشم و اشاره 3️⃣همدیگر را با الفاظ زشت صدا نزنید 4️⃣ از گمانهای بد در مورد همدیگر بپرهیزید چون گناه است 5️⃣ در زندگی خصوصی افراد تجسس نکنید 6️⃣پشت سر همدیگر غیبت نکنید 📣غیبت از بزرگترین گناهان ✴️سرمایه بزرگ انسان در زندگی حیثیت وابرو و شخصیت اوست وهر چیز آن را به خطر اندازد مانند آن است که جانش را به خطر انداخته است ✴️آبروی برادر مسلمان همچون گوشت تن اوست و تعبیر قرآن به مرده، به خاطر آن است کا غیبت در غیاب افراد صورت میگیرد که همچون مردگان قادر به دفاع از خود نیستند ✴️معنای غیبت : این است که در غیاب کسی سختی گویند که عیبی لز عیوب اورا فاش کند جسمانی باشد یا اخلاقی ، در اعمال او باشد یا در سخنانش ، حتی در اموری که مربوط به اوست مانند لباس ، خانه ، همسر ، فرزندان ، و۰۰۰ که اگر طرف بشنود ناراحت شود اینها همه غیبت است در صورتی که این صفات در طرف باشد 🌱 اما اگر اصلا وجود نداشته باشد تهمت است و گناهش شدید تر وسنگین تر ✴️گر از بدن انسان زنده قطعه اى جدا شود، امكان پر شدن جاى آن هست، ولى اگر از مرده چيزى كنده شود، جاى آن همچنان خالى مى ماند. غيبت، بردن آبروى مردم است و آبرو كه رفت ديگر جبران نمى شود. «لحم اخيه ميتاً» 🌷🌷غیبت در روایات 🌷🌷 🌷پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله فرمودند: هر كس زن يا مردى را غيبت كند، تا چهل روز نماز و روزه اش پذيرفته نمى شود 🌷امام صادق عليه السلام فرمود: غيبت كننده اگر توبه كند، آخرين كسى است كه وارد بهشت مى شود و اگر توبه نكند، اوّلين كسى است كه به دوزخ برده مى شود 🌷پيامبرصلى الله عليه وآله فرمودند: در قيامت هنگامى كه نامه ى اعمال انسان به دست او داده مى شود، عدّه اى مى گويند: چرا كارهاى خوب ما در آن ثبت نشده است؟ به آنها گفته مى شود: خداوند، نه چيزى را كم و نه چيزى را فراموش مى كند، بلكه كارهاى خوب شما به خاطر غيبتى كه كرده ايد از بين رفته است. در مقابل افراد ديگرى، كارهاى نيك فراوانى در نامه ى عمل خود مى بينند و گمان مى كنند كه اين پرونده از آنان نيست، به آنها مى گويند: به واسطه ى غيبت شدن، نيكى هاى كسى كه شما را غيبت كرده، براى شما ثبت شده است. 🌷جبران غيبت🌷 براى جبران غيبت هايى كه در گذشته مرتكب شده ايم، در صورتى كه غيبت شونده زنده و در قيد حيات است؛ اگر به او بگوييم كه ما غيبت تو را كرده ايم ناراحت مى شود، به گفته بعضى مراجع تقلید نبايد به او گفت، بلكه بايد بين خود و خداوند توبه كرد🌷 و اگر امكان دسترسى به شنوندگان غيبت است، به گونه اى با ذكر خير و تكريم آن فرد، تحقير گذشته را جبران كنيم 🌷و اگر غيبت شونده ناراحت نمى شود، از خود او حلاليّت بخواهيم🌷؛ اما اگر غيبت شونده از دنيا رفته است، بايد توبه كرده و از درگاه خداوند عذرخواهى كنيم كه البتّه خداوند توبه پذير و بخشنده است🌷 ✴️موارد جواز غيبت✴️ در مواردى، غيبت كردن جایز 🔸در مقام مشورت در كارهاى مهم؛ يعنى اگر شخصى درباره ى ديگرى در مورد ازدواج و گزينش و مسئوليت دادن و... مشورت خواست، ما مى توانيم عيب هاى آن فرد را به مشورت كننده بگوييم. 🔸 براى ردّ سخن و عقيده ى باطلِ اشخاصى كه دارای چنین ادعاهایی هستند 🔸گواهی دادن نزد قاضی 🔸اگر کسی گناهی را آشکارا انجام میدهد پشت سرش بازگو کنند اشکالی ندارد ✴️شنیدن غیبت و حضور در مجلس غیبت هم حرام است 🌷🌺
میزان روزه ماه مبارک در سال ۱۳۹۹ براساس نظر مراجع عظام تقلید رهبر معظم انقلاب ،آیت الله مکارم شیرازی ,آیت الله نوری همدانی ،آیت الله صافی گلپایگانی وآیت الله علوی گرگانی
💐 با سلام و آرزوی قبولی طاعات عزیزان 📣 به اطلاع دوستان گرامی می رسانیم؛ با توجه به بارگذاری چهار جلسه از سلسله جلسات مبانی اخلاق در نهج البلاغه، روزهای چهارشنبه هر هفته با همکاری؛ ❤️استاد ارجمند: خانم سادات هاشمی ◀️🔸جهت ارائه پیام ها و نکات کاربردی جلسات و گرفتن امتیاز، در نمره کلاسی استاد محترم،سریعاً اقدام نمایید. ⌛️ آخرین مهلت ارائه آثار تاریخ ۱۳۹۹/۳/۵ 🙏 با آرزوی موفقیت برای عزیزان 💫 ارسال آثار به آیدی مسئول پژوهش مدرسه 👇👇 @tabatabaei163 °°••¤¤🍂🌻🍂¤¤••°°
☘️سلسله جلسات مشاوره کاربردی☘️ 🌸جلسه سوم: شکیبایی در برابر دشواریها(قسمت اول) ❤️استاد ارجمند : خانم اسدپور ⌛️تاریخ: ۳۱ /۲ /۱۳۹۹ 🌼 تاب آوری و مهارت حل مسئله🌼 ◀️ تاب آوري را می‌توان مفهومی روان شناختی دانست که می‌خواهد توضیح دهد افراد چگونه با موقعیت‌هاي غیر‌منتظره کنار می‌آیند، با این اوصاف تاب‌آوري نه تنها افزایش قدرت تحمل و سازگاري فرد در برخورد با مشکل، بلکه مهم‌تر از آن حفظ سلامت روانی و حتی تاب آوري افراد را در مقابل دشواریها توانمند می‌سازد. ...ارتقاي آن این است؛ هنگامی که با ناملایمات زندگی و شغلی رو به رو می‌شوند، بدون اینکه آسیب ببینند؛ حتی از این موقعیت‌ها براي شکوفایی و رشد شخصیت خود استفاده می‌کنند. لزوم بهره‌مندی از مهارت حل مسئله🌈🌈 حل مسئله از جمله مهارت‌های زندگی است که بهره‌مندی از آن منجر به پیشرفت در زندگی و بهبود روابط اجتماعی می‌شود. ممکن است مشکلات مدام به سمت شما هجوم بیاورند و شما را به زحمت بیاندازند. در صورتی که توان مقابله با آن‌ها را به شیوه‌ای مؤثر نداشته‌باشید آسیب‌های روحی فراوانی به سراغ شما می‌آیند. به کار گیری مهارت حل مسئله از این موضوعات جلوگیری می‌کند. برای حل کردن مسائل به شیوه صحیح و بهینه، لازم است مراحلی را به صورت پیوسته طی کنید. در این مرحله ممکن است فرد برای مدت زیادی در هر کدام از مراحل باقی بماند و یا به مراحل قبلی بازگردد تا در نهایت راه حل متناسب را بیابد. 👇👇👇 ادامه دارد...
🌸جلسه سوم: شکیبایی در برابر دشواریها(قسمت دوم) ❤️استاد ارجمند : خانم اسدپور 🌤🌤با مهارت حل مسئله دنبال چه چیزی هستیم؟ با مهارت حل مسئله، به دنبال این هستیم که با حل به موقع و با کیفیت مسائلمان، کنترل زندگیمان را به دست بگیریم و با سرعت بسسسسسیار بیشتری به اهدافمان دست پیدا کنیم و رضایتمان از زندگی را افزایش داده تا به آرامشی که مطلوبمان است، دست یابیم. یکی از دقیق‌ترین و در عین حال ساده‌ترین تعاریف مسئله را مهاتما گاندی مطرح کرده است:🌝🌝 انجام عملیاتی برای برطرف کردن شکاف بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب یک موقعیت.💥 مثلاً چاق هستیم(وضعیت موجود)، می‌خواهیم اندام مناسبی داشته باشیم(وضعیت مطلوب)، کاری که باید انجام بدهیم این است که با اقدامات و برنامه ای مشخص، برای تناسب اندام و استاندارد کردن وزنمان تلاش کنیم(عملیات)🤦‍♀️ برای روشن شدن مسئله مثالی دیگرمی‌زنم🕶👓 مدبر ساختمانی می‌گفت: ظاهراً عده‌ای، 4-5 تا از اعلامیه‌هایی که فلان واحد به دیوارهای آسانسور چسبانده بود تا همکاران آن را بخوانند را کنده و پاره کرده‌اند، آنها هم به مدیر ارشد سازمان اصرار کردند که این دوربین را مخفیانه نصب کند تا بفهمند چه کسانی این کار را انجام می‌دهند.🥁🥁 خب بیایید چند لحظه با هم فکر کنیم. الان مسئله دقیقاً چیست؟ آن چیزی که آن سازمان تشخیص داده این موضوع بوده که اعلانات نصب شده در آسانسور قبل از اطلاع کامل به افراد توسط فرد یا افرادی کنده می شود و برهمین اساس راه حل آنها این شده که با شناسایی و برخورد با فرد یا افراد خاطی این موضوع حل می شود و می توانیم پیاممان را به همکاران برسانیم.🤫🤫 این صورت مسئله در حالی شکل گرفته بود که آن سازمان تابلو اعلانات داشت. پورتال سازمانی داشت. و خبرها به افراد می‌رسید👌🔆 حال سوال اینجاس: آیا آسانسور محل مناسبی برای این کار بود؟ خب اینجا مسئله دقیقا چه است؟ مسئله این است که چرا برگه های داخل آسانسور کنده می‌شود یا اصل مسئله این است که اصلاً چرا این برگه ها داخل آسانسور چسبانده شده؟👥 حتی اگر هیچکدام از ابزارهایی که نام بردم (مثل تابلو اعلانات، پورتال و اتوماسیون اداری) هم نبود، باز هم داخل آسانسور به دلایل مختلف که یکی از مهمترین دلایلش آراستگی آن سازمان است، محل مناسبی برای اعلام کردن یک رویداد نیست.🗣❇️ 👇👇👇 ادامه دارد...
🌸جلسه سوم: شکیبایی در برابر دشواریها(قسمت سوم) ❤️استاد ارجمند : خانم اسدپور با نگاه مهارت حل مسئله، آن واحد قبل از نصب دوربین، باید از خودش بپرسد، هدف من از نصب اعلامیه در آسانسور چیست؟ خب مسلما هدف این است که آن اعلامیه خوانده شود. خب حالا من باید چه کار کنم و چه اقداماتی را انجام بدهم که آن اعلامیه خوانده شود؟ نه اینکه فکر کنم چه کار کنم که پاره کننده اعلامیه را شناسایی کنم! وقتی پیش فرضمان این باشد که آسانسور محل نصب اعلامیه است، مسلم است که بعد از کلی فکر کردن و خرج تراشیدن یک دوربین مخفی می گذاریم داخل آسانسور!✨✨ خب وقتی اصل مسئله اشتباه شناسایی شده، به طبع جوابش هم شده نصب دوربین نامحسوس!🌥 ولی اگر اصل مسئله را به درستی تشخیص بدهیم، تحلیل کنیم و بفهمیم، می بینیم که اصلا جای برگه اعلامیه داخل آسانسور نیست که بعد بخواهد یکی آن را پاره کند که بعد شما بخواهی، شخص خاطی را پیدا کنی که بعد دوربین بگذاری که او را پیدا و اعمال قانون کنی! ☢️☢️مراحل حل مسئله از نظر جان دیویی: 1️⃣.تعیین مسئله 2️⃣.مشخص کردن علل مسئله 3️⃣پیدا کردن راه حل های ممکن 4️⃣انتخاب بهترین راه حل 5️⃣اجرای راه حل انتخابی و نتیجه گیری آلبرت انیشتین یک جمله ارزشمند درباره تشخیص مسئله دارد، می گوید: اگر به من برای حل یک مسئله، 60 دقیقه وقت بدهید، 55 دقیقه آن را به فکر کردن درباره خود مسئله و 5 دقیقه باقیمانده را صرف راه حل های آن مسئله می کنم.✅ 👇👇👇 ادامه دارد...چهارشنبه ها
💠مسابقه طرح و ایده های برتر 💠 📚در زمینه فعالیت انتشارات📚 انتشارات حوزه علميه خراسان در راستاي فعاليت‌هاي تحولي خود و جهت گسترش دامنه فعالیت انتشارات، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ارائه خدماتی بیشتر و ارزنده به طلاب و پژوهشگران معزز، در نظر دارد مسابقه طرح و ایده های برتر در زمینه فعالیت انتشارات این حوزه را برگزار نماید، موضوعات طرح و ایده: 1️⃣ طرح‌های اقتصادی برای تداوم و گسترش دامنه فعالیت انتشارات؛ 2️⃣ اصول مشتری مداری انتشارات حوزه علمیه خراسان؛ 3️⃣انتشارات چه انتظاراتی از طلاب و پژهشگران را می تواند محقق کند؛ 4️⃣ اگر مدیر انتشارات باشید چه طرح‌هایی را اجرا می‌کنید؟ 5️⃣چه نوع خدماتی از سوی انتشارات با استقبال عموم مواجه می شود؟ 6️⃣نقش انتشارات در گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی؟ ✅🌟🌟هدایا:🌟🌟 💳به طرح‌هاي برتر كارت هديه خريد كتاب: بين 2،000،000 تا 10،000،000 ريال از سوي انتشارات حوزه علميه خراسان اهداء خواهد شد. ⏳ مهلت ارسال: 31 خرداد 99 🌺علاقه مندان می توانند طرح و ايده خود را در قالب تكميل فرم مربوطه به معاونت پژوهش ارسال نماييد. 🔰 فرم مسابقه را در پیام بعدی دانلود کنید و بعداز تکمیل به یکی از ادمین های زیر بفرستید: https://eitaa.com/Ahmad_1563 @smm32008136pajohesh •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
فرم مسابقه طرح و ایده برتر در زمینه فعالیت انتشارات حوزه علمیه خراسان.doc
263.7K
🌺علاقه مندان می توانند طرح و ايده خود را در قالب تكميل فرم مربوطه به معاونت پژوهش ارسال نماييد. 🔰 فرم مسابقه را دانلود کنید و بعداز تکمیل به یکی از ادمین های زیر بفرستید: https://eitaa.com/Ahmad_1563 @smm32008136pajohesh •┈┈••••✾🌸✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
💐 با سلام و آرزوی قبولی طاعات عزیزان 📣 به اطلاع دوستان گرامی می رسانیم؛ با توجه به بارگذاری سه جلسه از سلسله جلسات مشاوره کاربردی با عنوان شکیبایی در برابر دشواریها(مسأله تاب آوری)، و سه جلسه تبیین و تفسیر آیات قرآن روزهای چهارشنبه هر هفته با همکاری؛ ❤️استاد ارجمند: خانم اسدپور ◀️🔸جهت ارائه پیام ها و نکات کاربردی جلسات و گرفتن امتیاز، در نمره کلاسی استاد محترم،سریعاً اقدام نمایید. ⌛️ آخرین مهلت ارائه آثار تاریخ ۱۳۹۹/۳/۱۰ 🙏 با آرزوی موفقیت برای عزیزان 💫 ارسال آثار به آیدی مسئول پژوهش مدرسه 👇👇 @tabatabaei163 °°••¤¤🍂🌻🍂¤¤••°°
🔸با توجه به شیوع «ویروس کرونا» و به تبع مشکلاتی که برای اقشار مختلف جامعه به وجود آمده، گروه جهادی مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) با حمایت خیرین و بسیج طلاب در راستای لبیک به ندای مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و کمک مومنانه، تعداد ۱۰۰ بسته مواد غذایی و همچنین ۸۰۰ وعده غذای گرم را بین خانوادهای نیازمند در سطح شهر توزیع کردند. 🌟«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌟 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭─•┅•──🍃🌼🍃──•┅•─╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰─•┅•──🍃🌼🍃──•┅•─╯