eitaa logo
ثامن مقداد
389 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
655 فایل
اخبار روز و تحلیل های سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمله پهپادی مقاومت عراق به فرودگاه تل‌آویو 🔹مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد فرودگاه «بن گوریون» تل‌آویو را در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی هدف قرار داده است.
💢دستگیری عوامل انتشار فیلم درمانگاه قم 🗣معاون دادستان قم: 🔹تا این لحظه ۴ نفر از عوامل اصلی انتشار دهندگان و ارسال کنندگان فیلم ماجرای درمانگاه قم به شبکه معاند اینترنشنال شناسایی و بازداشت شدند. 🔸آنچه که برای ما مشخص‌شد و مطمئن شدیم از این موضوع، اینکه یک طراحی و برنامه‌ریزی صورت گرفته بود برای اینکه در جامعه تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی کنند. 🔹افراد دستگیر شده در اظهارات خود اعتراف کردند با هماهنگی فیلم را برای شبکه معاند ارسال کردند و قصد تفرقه‌افکنی در جامعه داشتند.
💢پیروزی بزرگ 🔹چند روزی از انتخابات ۱۱ اسفندماه گذشته است و با خوابیدن هیجانات انتخابات فرصتی فراهم است تا ابعاد پیدا و پنهان این انتخابات مورد توجه قرار گیرد و معنای رأی مردم به درستی فهمیده شود. 🔸انتخابات باشکوه ۱۱ اسفند در حالی برگزار شد که «خط تحریم» به میدان آمده بود تا مانع تکرار مشارکت ۴۲ درصدی سال ۱۳۹۸ مردم ایران شود. این جریان همه توان خود را در چهار سال گذاشته بود تا روز به روز از اعتبار انتخابات بکاهد و آمار مشارکت را به زیر ۱۰ درصد در تهران و زیر ۲۰ درصد در کل کشور بکشاند. در این مسیر همه لشکر رسانه‌ای بیگانگان و ضدانقلاب نان خور سرویس‌های جاسوسی بیگانه به صف شده بودند تا در این امر نقش‌آفرین باشند. جنگ شناختی گسترده‌ای که در طول سال‌های اخیر مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار داشت، در میدان انتخابات، با نشانه‌گیری دقیق، رأی ملت را هدف قرار داده بود. 🔹در این میان باید به این نکته توجه کرد که رأی صامت و زبان بسته است و نیازمند تفسیر و باید زبان آن را گشود و نطقش را باز کرد! لذا تلاش برای معنا بخشیدن به آرا یکی از رسالت‌های مهمی است که کار انتخابات را تکمیل می‌کند. آنچه تأمل‌برانگیز است، آن است که دشمن نیز بیکار ننشسته است و بازندگان و ناکامان انتخابات نیز در تلاشند تا تفسیری مغرضانه از آرای مردم ارائه دهند و خود را پیروز این میدان معرفی کنند. 🔸بدون شک، بزرگ‌ترین پیام عبور رأی از مرز ۴۰ درصد آن است که جریان ضدانقلاب! که چهار سال تلاش کرد تا مردم را از مجلس انقلابی و دولت انقلابی ناامید کند پ مشارکت ۴۲/۳ درصدی اسفند ۱۳۹۸ تکرار نشود، در این مسیر ناکام مانده است. جریان ضدانقلابی که بزرگ‌ترین کمپین تحریم انتخابات در ۴۵ سال اخیر را شکل داد تا مردم با صندوق رأی قهر کنند، همان‌هایی که کشور را درگیر بزرگ‌ترین فتنه سال‌های اخیر کردند تا به بهانه «مرگ مهسا»، صندوق‌های رأی اسفند ۱۴۰۲ را بسوزانید!، به لطف خدا نه تنها هیچ غلطی نتوانستند بکنند، بلکه نتایج آرا نشان داد؛ بود و نبودشان در چهار سال اخیر تغییری در میزان رأی ملت ایجاد نکرده است! درست است که میزان رأی ۴۱ درصدی رأی پایینی از میانگین ادوار انتخابات مجلس در ایران است، اما این موضوع به تحریم‌کنندگان و عملیات شناختی گسترده آنها ربطی ندارد و کسی توجهی به فراخوان‌های تحریم نکرده است!
💢آیا ترامپ پیروز قطعی انتخابات آمریکاست؟ 🔹به گزارش رسانه‌های آمریکایی، نظرسنجی‌های انتخاباتی از رشد معنادار بایدن خبر می‌دهند . درحالی که پیش از این اختلاف میان بایدن و ترامپ در میانگین نظرسنجی‌ها حدود ۳ درصد بود، اما اکنون میانگین تمام نظرسنجی‌ها حاکی از برتری تنها ۰.۸درصدی ترامپ بر بایدن است. 🔸همچنین طبق نظرسنجی مؤسسه «emerson collage»‌ که نزدیک‌ترین نتایج به میانگین نظرسنجی‌ها را دارد، اگر رأی‌دهندگان تنها میان بایدن و ترامپ حق انتخاب داشتند، بایدن ۲ درصد رأی بیشتری در مقایسه با ترامپ دارد. 🔹همچنین طبق آخرین نظرسنجی، ترامپ با ۳۰ درصد امتیاز منفی، امتیاز منفی بسیار بیشتری در مقایسه با بایدن دارد. این امتیاز برای بایدن عددی حدود منفی ۲۱ را نشان می‌دهد که این آمار در نتیجه نهایی برای رأی دهندگانی که هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند، اهمیت زیادی دارد.
💢دولت سیزدهم و اقتصاد پر التهاب ایران 🔹اقتصاد همواره از عوامل متعددی فرمان می‌گیرد که لزوماً در کنترل عوامل داخلی نیست؛ بلکه گاهی عوامل خارجی می‌تواند آثاری بسیار ژرف بر اقتصاد یک کشور بگذارد. البته عوامل داخلی نیز بر پیچیدگی مسئله می‌افزاید که یکی از آنها تغییر سیاست‌های اقتصادی است. اگرچه پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت می‌تواند تا حد زیادی از تغییر سیاست‌ها در امان باشد، اما همواره پیش‌بینی‌های بلندمدت در معرض تغییرات سیاست‌های اقتصادی قرار دارد. به همین دلیل هرچه از زمان حال به سمت پیش‌بینی‌های بلندمدت حرکت می‌کنیم، مقادیر تخمینی با خطای بیشتری همراهند یا به عبارت دیگر باید از فاصله عریض‌تری برای کف و سقف پیش‌بینی‌ها استفاده کرد و به اصطلاح معروف اقتصاد پیش بینی‌ناپذیر می‌شود. 🔸عواملی که موجب پیش‌بینی ناپذیرشدن اقتصاد ایران شده‌اند، می‌توان فهرست وار اینگونه بیان کرد: سیاست‌گذاری غیرشفاف در عرصه اقتصادی، استمرار شرایط تورمی در کشور، ساختارهای معیوب اقتصادی، وجود بسترهای مستعد فساد در جامعه و عدم قطعیت‌ها؛ 🔹اگرچه این مشکلات به صورت نسبی همچنان باقی است، اما دولت سیزدهم می‌تواند در راستای پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد ایران گام‌های مؤثری بردارد؛ فعالان اقتصادی و مردم باید بدانند سیاست دولت در قبال انرژی چیست؟ سیاست دولت در قبال اصلاح وضعیت مسکن که در حال حاضر به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، چیست؟ سیاست خودرویی کشور چیست؟ برنامه دولت برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی چیست؟ قاعدتاً شفاف‌سازی این سیاست‌ها و برنامه‌ها، اقتصاد ایران را پیش‌بینی پذیرتر می‌کند. 🔸دولت باید بتواند تورم را مهار کند، اگرچه تلاش‌های دولت در مهار تورم قابل انکار نیست و در سه حوزه تورم از ناحیه تولیدکننده، کنترل نقدینگی و تورم انتظاری گام‌های مثبتی را برداشته است، اما باید این تلاش‌ها به مهار تورم منتهی شود. تا زمانی که تورم بالای 10 درصد در جامعه وجود دارد، اقتصاد به نوعی پیش‌بینی‌ناپذیر است. در وضعیت فعلی مدیریت تورم تا حدود 20 درصد نیز می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را رفع کند. 🔹در حوزه ساختارهای اقتصادی اگر انضباط اقتصادی از طریق اصلاح ساختارها اتفاق بیفتد، آینده اقتصاد برای سرمایه‌گذاران شفاف می‌شود که انتظار می‌رود اصلاحات ساختاری اقتصادی انجام شده از سوی دولت سیزدهم با قدرت ادامه پیدا کند. 🔸در حوزه بسترهای مستعد فساد نیز وضع قوانین جامع و عام الشمول با توجه به اقتضائات جدید نیاز امروز جامعه است که قاعدتاً مجلس جدید سهم مهمی در رفع این مشکل دارد، اما دولت نیز باید در اجرای قوانین از بروکراسی کارآمدی برخوردار باشد. در نهایت ثبات تصمیمات اقتصادی نیز می‌تواند عدم قطعیت‌ها را به حداقل ممکن برساند. 🔹سخن پایانی اینکه دولت در سال پیش رو باید بتواند اقتصاد پرالتهاب ایران را تا حدی به ساحل آرامش برساند و چنین کاری مستلزم رویکرد جهادی در حوزه اقتصاد و مدیریت است.
💢ایالات متحده دیگر بر شرایط جهانی تسلط ندارد 🔹مدتی است که تحولات بین المللی بر خلاف تصورات آمریکا و غرب پیش میرود. رویکردی که جهان شاهد آن است و از توان مدیریتی آمریکا خارج شده است، از منطقه غرب آسیا نشات می گیرد. 🔸جهان فراموش نکرده است که آمریکا و متحدان آن چندین بار در سوریه بدنبال تغییر دولت بشار اسد بودند و بارها نیز بالاترین مقام آمریکایی اعلام کرد که بشار اسد نباید رئیس جمهور سوریه باشد ولی از سال 2011 تا به امروز نه تنها چنین اتفاقی نیفتاد بلکه دولت بشار اسد همچنان در راس قدرت قرار دارد و کاخ سفید بزرگترین بازنده تحولات سوریه و به تبع آن خاورمیانه می باشد. 🔹بنابراین ایالات متحده باید برای جهانی آماده شود که در آن قدرت، جای آرمان‌های لیبرال را خواهد گرفت و غرب برای حفظ ثبات بین‌المللی باید قوانین جدید را در هماهنگی با دولت‌هایی مانند چین و قدرت‌های میانی که به نظم جهانی آن کمک کرده‌اند، تدوین کند. ‼️ادامه مطلب را در اینجا بخوانید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷شهید بهروز واحدی 🔸تصویری از شهید شب گذشته حملات ارتش تروریستی آمریکا به مواضع محور مقاومت در استان دیرالزور سوریه
هنیه: ایران در صف مقدم حمایت از فلسطین است رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس: 🔹ایران در صف مقدم حمایت از آرمان و ملت فلسطین ایستاده است. ما در حال گذر از یک مرحله تاریخی در روند مبارزه با رژیم هستیم و نقطه عطف طوفان الاقصی است. 🔹مردم فلسطین به شکل عام مقاومتی افسانه‌ای را به نمایش گذاشتند و این مقاومت نشان دهنده سربلندی مردم ما در مقابله با جنایات و نسل کشی است. 🔹به رغم تمام هزینه‌های سنگین رژیم صهیونیستی در محقق ساختن اهداف نظامی خود شکست خورده و امروز حمایت سیاسی و حمایت بین‌المللی را در حال از دست دادن است. 🔹دیروز قطعنامه‌ای صادر شد هرچند با تاخیر بود برخی کاستی‌ها در آن وجود دارد. این قطعنامه بیانگر این است که رژیم با انزوا بی‌سابقه رو به رو شده است و این حاصل عملکرد مقاومت و حمایت امت اسلامی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۶ عملیات جدید یمنی‌ها 🔹سخنگوی نیروهای مسلح یمن: برای یاری رساندن به مردم فلسطین، نیروهای مسلح یمن در سه روز گذشته ۶ عملیات موشکی و پهپادی اجرا کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روسیه: اوکراین پشت حمله به کروکوس بود 🔹️پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به این پرسش که داعش یا اوکراین پشت حمله تروریستی به تالار کروکوس بود، گفت: البته، اوکراین.
🔴نشر حداکثری شهادت امیرالمومنین
💢تبیینی بر شعار سال جدید 🔹شعار امسال اگرچه همچون چند سال اخیر بر مدار «تولید» می‌چرخد، اما تأکید آن بر «مشارکت مردمی» است و به جنبه مردمی‌سازی اقتصاد اشاره دارد. یک سؤال مهم این است که چرا سکاندار انقلاب دال مرکزی شعار امسال را به استمداد از مردم ارتباط داده‌اند؟ 🔸انقلاب اسلامی ایران ماهیتاً مردمی است؛ این انقلاب بدون حضور مردم نه قادر به شکل‌گیری بوده و نه قادر به ماندگار شدن، چراکه ظرفیت‌ها و توانایی مردم چنان بی‌پایان و گسترده است که چنانچه این ظرفیت‌ها در هر چالشی ورود یابند، توانایی مرتفع کردن آن چالش را دارند. 🔹نکته مهم اینکه انقلاب اسلامی در بطن خود قدرت بسیج کنندگی و مردمی بودن را دارد و اساساً اگر قادر به حل و فصل مسائل و چالش‌هاست، به دلیل استفاده از ظرفیت‌های مردمی است؛ اما چنانچه شاهدیم انقلاب و خصیصهٔ مهم آن، یعنی مردمی بودن کمتر در حوزه اقتصاد نفوذ و بروز یافت و این دقیقاً یکی از مسائلی است که باعث شده تا کارگزاران انقلاب آنچه را می‌خواستند نتوانند در اقتصاد محقق کنند. 🔸از جمله برهه‌هایی که انقلاب از ظرفیت مردم برای عبور از مشکلات استفاده کرد، دفاع مقدس بود. ما تا قبل از فتح خرمشهر نگاهی کلاسیک و منطبق بر اصول متعارف جنگ در جبهه داشتیم؛ اما به یکباره راهبرد خود را از حالت کلاسیک جنگ به ظرفیت بسیج مردمی تغییر دادیم. اتخاذ این شیوه کانون و نقطه عطفی در تغییر مسیر جنگ به نفع کشور بود که با فتح خرمشهر شروع شد. فتح خرمشهر محصول تغییر شیوه دفاع و کنار گذاشتن اصول متعارف جنگ بود. زمانی که با اتکای به مردم فصل نوینی از مقاومت فعالانه را در جبهه‌ها به نمایش گذاشتیم. خرمشهرهای اقتصادی حاصل نمی‌شود مگر با خارج شدن از مسیر متعارف اقتصاد و تغییر نگاه ما نسبت به اقتصاد از طریق حرکت به سمت مشارکت مردم در اقتصاد. 🔹رهبر فرزانه انقلاب در ابتدای فروردین سال 1402 فرمودند: «هر جا مردم وارد شده‌اند ما پیشرفت کرده‌ایم. در دفاع مقدّس مردم وارد شدند، ما پیروز شدیم؛ در مسائل سیاسی کشور مردم هر جا وارد شدند ما پیروز شدیم؛ در مسائل اقتصادی هم همین جور است؛ [اگر] مردم وارد بشوند، آحاد مردم وارد بشوند، ما پیروز خواهیم شد.» 🔸البته باید در نظر داشت که توجه رهبری به استفاده از ظرفیت‌های مردمی به مقطع فعلی محدود نمی‌شود، بلکه ایشان با ژرف‌اندیشی، آینده‌نگری و تجربه و نگاه عمیقی که در زمینه عبور کشور از چالش‌ها به کمک مردم داشتند، از سال ۱۳۸۴ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را برای عبور از چالش‌های اقتصادی از طریق مردمی‌سازی آن لازم می‌دانستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 بین حملۀ تروریستی امشب جیش‌الظلم و حملۀ رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران چه رابطه‌ای وجود دارد؟ |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظه شکار پهپاد صهیونیست‌ها 🔹حزب‌الله لبنان لحظه شکار پهپاد هرمس ۹۰۰ رژیم اسرائیل را منتشر کرد. 🔸برخی رسانه‌های رژیم اسرائیل سرنگونی پهپاد اسرائیل را اقدام کم سابقه دانستند و گزارش دادند که اسرائیل از این حادثه خشمگین بوده و دست به حملات در عمق خاک لبنان زده است‌.
💢عقلانیت در پاسخ 🔹رژیم صهیونیستی با گذشت شش ماه از جنگ غزه نه تنها به اهداف سه‌گانه‌ای (1ـ نابودی کامل حماس 2ـ تغییر در ساختار حاکمیتی غزه و 3ـ آزادی همه اسرای‌شان بدون مذاکره) که در حمله زمینی به غزه مطرح کرد، دست نیافته است و چشم‌انداز روشنی هم برای تحقق آنها نمی‌بیند؛ بلکه در باتلاق فشار چندجانبه محور مقاومت مذبوحانه در حال دست و پا زدن است. 🔸اوضاع در سرزمین‌های اشغالی به قدری بحرانی است که به نظر می‌رسد اگر جنگ همین الان به پایان برسد، دولت نتانیاهو سقوط خواهد کرد. با پایان عمر سیاسی او و بسیاری از اعضای کابینه‌اش، محور مقاومت در منطقه به خصوص در فلسطین و غزه در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد. 🔹از سوی دیگر، اگر جنگ 1947 را کنار بگذاریم، جنگ اخیر غزه (طوفان‌الاقصی) طولانی‌ترین نبرد تاریخ منحوس رژیم صهیونیستی است. رژیمی که ورود به جنگ‌های طولانی را خط قرمز امنیت خود می‌دانست، حالا مجبور شده برای به دست آوردن دستاوردی حداقلی همچنان این نبرد طولانی را ادامه دهد و حتی جبهه‌های جدیدتری را هم باز کند. 🔸حال در چنین وضعیتی، رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه حمله کرده و عده‌ای را به شهادت رسانده است و افکار عمومی در داخل کشورمان و همچنین در بیرون نسبت به این رفتار رژیم صهیونیستی به شدت نگران و ناراحت هستند و خواستار پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به این رفتارند. 🔹باید توجه کرد که حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه از طرف رژیم منحوس از سر قدرت نبوده؛ بلکه این رفتار از سر استیصال بوده است. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند رونده به‌وجود آمده در 185 روز گذشته را تغییر دهد. بنابراین، پاسخ هیجانی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند تکمیل‌کننده پازل صهیونیستی باشد که توجه هوشمندانه به این موضوع در نگرش فرماندهان نظامی کشورمان قابل مشاهده است؛ از این رو مدنظر گرفتن پاسخ عقلانی در زمان مناسب و مکان مناسب، اولاً می‌تواند بازدارندگی کشورمان را تقویت کند و ثانیاً این پاسخ چنان پشیمان‌کننده است که پایه‌های رژیم صهیونیستی را به لرزه در بیاورد. 🔸نکته پایانی نیز تأکید بر این نکته است که افسار گسیخته رژیم صهیونیستی بیشترین هزینه را برای غرب و برای نظم جهانی که برای آمریکا خط قرمز است، ایجاد کرده است؛ یعنی سگ هار و نجس منطقه این روزها بر خلاف سیاست‌های صاحب خود رفتار می‌کند و این به معنای وضعیت به‌هم خورده جبهه مقابل محور مقاومت است. اختلافات در جبهه باطل افزایش پیدا کرده است و به نظر می‌رسد این اختلافات مقدمه‌ای بر سقوط دولت نتانیاهو و رژیم سفاک و جعلی صهیونیستی خواهد بود.
💢بهایی می‌پردازند که فکرش را نمی‌توانند بکنند «فارن افرز» نوشت: 🔸(رژیم) اسرائیل با حمله به مجتمع دیپلماتیک ایران، از خط قرمز دیگری عبور کرد. این حمله احتمالا نشان می‌دهد دولت اسرائیل بر این باور است که می تواند از پیامدهای آن نسبتا مصون بماند. 🔹رهبران اسرائیل پیش و پس از جنگ غزه در چارچوب این پنداشت عمل می‌کردند که درگیری با ایران می‌تواند محدود بماند و اسرائیل اهداف خود در تضعیف محور ایران را دنبال کرده، همزمان روابطش با کشورهای عربی را‌ـ که از ایران در هراس هستند‌ـ بهبود بخشد. این پنداشت حتی پیش از جنگ غزه هم نادرستی خود را نشان داد، اما در هنگامه یورش ادامه‌دار به غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی در مقیاسی غیرقابل تصور، اسرائیل با آتش بازی می‌کند. 🔸این خطر وجود دارد که اسرائیل در نقطه‌ای، بهایی سنگین‌تر از پیش‌بینی‌اش، برای این حملات بپردازد و در چنان سناریویی، محتمل است که آمریکا هم چنین بهایی را بپردازد.
🔸️اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی: واشنگتن از اسرائیل خواسته قبل از هر تصمیمی در مورد پاسخ به حمله ايران به آمریکا اطلاع دهد
🔸نیویورک تایمز: ایران تعداد زیادی پهپاد رادارگریز دارد که می‌توانند تا مسافت ۲۵۰۰ کیلومتری پرواز کنند
🔴«تلگراف»: ناوهای جنگی انگلیسی به دلیل تنش با ایران در عملیات نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی سواحل «اسرائیل» شرکت نخواهند کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منظرپور، سردبیر سابق بی‌بی‌سی: حملۀ ایران معادلات نظامی جهان را تغییر داد تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حملۀ ایران شکست خوردند؛ این یک تغییر موازنه استراتژیک در خاورمیانه و جهان است! گنبد آهنین کاملا در برابر باران موشکی ایران ناتوان نشان داد؛ اسرائیل فکرش را هم نمی‌کرد. در طول تاریخ ایران، چنین پاسخی از سوی حاکمان ایرانی به یک کشور متخاصم وجود نداشته است.