📌فتوای مهم امام خمینی دربارۀ انتخاب رئیس جمهور
«قضیۀ سپردن یک مملکتی است بهدست کسی که اگر ناباب از کار درآید صدمه به اسلام میزند. جمهوری اسلامی را از بین میبرد. این یک مسئلۀ حیاتی است برای شما، برای اسلام و مسلمین. آسان این را نگیرید که ما دخالت نمیکنیم. یک دسته بگویند ما دخالت نمیکنیم از باب اینکه امر سیاسی است، به ما چه؟ این امر سیاسی به همه مربوط است... در قضیۀ رئیسجمهور تعیین رئیسجمهور یکی از چیزهایی است که بر همۀ مسلمانهای ایران، بر همۀ مکلّفهای ایران #واجب است.»
(صحیفۀ امام/ج۱۵/ص۱۷)
#انتخابات
#جهاد_تبیین
#نهضت_پیشرفت_بانوان
#اداره_تبلیغات_اسلامی
〰️〰️〰️〰️〰️
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 #شهیدجمهور
▪️کار تمیز و هنرمندانه
#حدیث_عشق🍁
3.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥یه حرفی از یکی شنیدی،
ناراحت شدی، برای آخرتت خوبه!
مَرَارَةُ الدُّنْيَا، حَلَاوَةُ الْآخِرَةِ
#حدیث_نفس🍁
🔰چکیده ای از مباحث سواد رسانه
دکتر مهدی دری
📚سواد: یعنی توانایی تغییر .
✍تفکر نقاد: سنجش گرانه اندیشیدن ، قبول نکردن هر حرف و پیام ، با سواد کسی است که در همه حوزه ها علم داشته ، در جنگ شناختی ، تفکر کرده ، با دلیل حرف زده، با منطق حرف زدن ، با علت حرف زدن ، پرورش فکر .
🧑💻رسانه (( media )) : هر چیزی که بین فرستنده و گیرنده وجود دارد ، به معنی واسط و میانی ، رسانه بین یک فرستنده ی بسته محتوایی و دریافت کننده بسته محتوایی اتصال برقرار می کند، قسمت های متعدد مسیر ارتباط📥
۱_ اندام های رسانه ای
۲_ ابزار های رسانه ای
۳_محیط رسانه ای
۴_ بسته محتوایی پیام
⚡️رسانه شامل : تلفنی همراه ، اینترنت ، تلویزیون، رادیو
✨اندام های رسانه : با آن پیام را تولید و دریافت می کنیم، مانند: چشم ، گوش ، بینی ، پوست ((لامسه )) ، زبان ، این اندام ها در بین مسیر فرستنده و دریافت کنند محتوا قرار دارد.
✨محیط ها و بستر رسانه :
۱_ محیط بصری رسانه ای ، وابسته به مکان و زمان نیستند.
۲_ محیط و بسترهای رسانه ای که برای ارتباط به مکان و زمان وابسته هستند.
💫هر بسته محتوایی دارای سه نوع پیام است:
💥ناظر به متن : فقط نوشتاری نیست ، تمام بسته محتوایی ، عکس نوشت ، کلیپ ، فیلم ، شعر و موسیقی . تولید کننده پیام ، واضح ، آشکار ، و بی واسطه آن را بسازد ، هر اثری یک متن تلقی می شود، نوشتاری ، دیداری ، شنیداری ، نمایشی ، دیالوگ های یک فیلم ،
داستان.
🌟چک کردن پیام :
📝شش سوال انتقادی:
چه ؟ چرا ؟ چگونه ؟ کی ؟ کجا ؟ کی ؟
برای چک کردن پیام می بایست به این سوالات در رابطه با آن پیام پاسخ دهیم .
📍چک کردن یعنی :
۱ _ کی این بسته محتوایی را تولید کرده است ؟
۲ _ کِی این بسته محتوایی تولید شده ؟
۳_ کجا این بسته محتوایی تولید شده ؟
۴_ چگونه این بسته محتوایی تولید شده است ؟
۵_ چه چیز تولید شده ؟
۶_چرا تولید شده ؟
📌جلسه آینده
📍شناخت مفاهیم کلیدی در مورد اقناع برای داشتن تفکر انتقادی :
#سواد_رسانه
#نهضت_پیشرفت_بانوان #اداره_تبلیغات_اسلامی
۱۴۰۳.۰۳.۲۱