📗 کتاب شیوه های تغییر رفتار
✍ نوشته ریموند میلتن برگر
📑 ترجمه دکتر علی فتحی آشتیانی
🖨ناشر: سمت
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
کتاب حاضر برای دانشجویان رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «شیوههای اصلاح و تغییر رفتار» ترجمه شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقهمندان نیز از آن بهرهمند شوند.
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
@pnu100 📚 دانلود رایگان کتاب، جزوه و نمونه سوالات دانشگاه 🎓
📗 کتاب شیوه های تغییر رفتار ✍ نوشته ریموند میلتن برگر 📑 ترجمه دکتر علی فتحی آشتیانی 🖨ناشر: سمت 🎓📚➔
توضیحات:
این کتاب دارای چهارده فصل نسبتاً کوتاه است. ساختار کتاب حاضر، مشتمل بر مقدمهای بر تغییر رفتار در فصل اول و سه بخش است. بخش اول مربوط به شیوههای ایجاد رفتار جدید است. چهار فصل این بخش شاملِ شکلدهی، رهنموددهی و انتقال مهار محرک، زنجیرهسازی و شیوههای آموزش مهارتهای رفتاری است. بخش دوم به شیوههای افزایش رفتار مطلوب و کاهش رفتار نامطلوب میپردازد و شامل چهار فصلِ کاربرد خاموشی، تقویت افتراقی، استفاده از تنبیه (محروم کردن و جریمه کردن) و شیوههاى تنبیه مثبت و اصول اخلاقى تنبیه است. در بخش سوم به شیوههای تغییر رفتارهای پیچیده پرداخته شده است و دارای پنج فصل مدیریت خود، شیوههای معکوس کردن عادت، قرارداد رفتاری، شیوههای کاهش ترس و اضطراب و تغییر رفتار شناختی است. سازماندهی مناسب متن، استفاده از رویکرد گام به گام برای سهولت درک مطالب، استفاده از مثالهایی براساس تجارب بالینی از زندگی واقعی افراد، ارائه نتایج مطالعات کلاسیک و تحقیقات بهروز در مورد شیوههای تغییر رفتار، ارائه سؤالهایی در پایان هر فصل به منظور تمرین آنچه در فصل آمده، ارائه تمرینهایی برای کاربرد بجا و نابجا از شیوه ارائهشده از زندگی واقعی، استفاده از کادرهای خلاصه برای سازمان دادن مطالب هر فصل، ارائه خلاصهای از فصل، استفاده از شکلها و نمودارها به منظور تفهیم بیشتر مطالب، ارائه فهرستی از واژههای جدیدی که در آن فصل استفاده شده، از جمله ویژگیهای این اثر است.
پیشگفتار مترجم
پیشگفتار مؤلف در ویراست پنجم
ویژگیهای جدید در ویراست پنجم
فصل اول: مقدمهاى بر تغییر رفتار
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
1⃣بخش اول: شیوههاى ایجاد رفتار جدید
فصل دوم: شکلدهى
فصل سوم: سرنخدهی و انتقال مهار محرک
فصل چهارم: زنجیرهسازی
فصل پنجم: شیوههاى آموزش مهارتهاى رفتارى
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
2⃣بخش دوم: شیوههاى افزایش رفتار مطلوب و کاهش رفتار نامطلوب
فصل ششم: استفاده از خاموشی
فصل هفتم: تقویت افتراقی
فصل هشتم: استفاده از تنبیه: محروم کردن و جریمه کردن
فصل نهم: شیوههاى تنبیه مثبت و اصول اخلاقى تنبیه
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
3⃣بخش سوم: سایر شیوههاى تغییر رفتار
فصل دهم: مدیریت خود
فصل یازدهم: شیوههاى معکوس کردن عادت
فصل دوازدهم: قراردادهاى رفتارى
فصل سیزدهم: شیوههاى کاهش ترس و اضطراب
فصل چهاردهم: تغییر رفتار شناختى
منابع و مآخذ
واژهنامه فارسى ـ انگلیسى
واژهنامه انگلیسى ـ فارسى
فهرست اعلام
در پایان هر فصل موارد زیر آمده است:
خلاصه فصل
واژههای کلیدی
سؤالهایى براى مطالعه بیشتر
موارد کاربرد بجا
موارد کاربرد نابجا
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
فلش_کارت_روش_های_اصلاح_و_تغییر_رفتار.pdf
589.3K
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
🎖فلش کارت اطلاح و تغییر رفتار
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
شیوه های اصلاحو تغییررفتار-1217261-8.pdf
5.03M
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
🎖شیوه های اصلاح و تغییر رفتار
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
_1218403_1218536_1218707_1.pdf
85.4K
نمونه سوال کارافرینی در بستر فناوری اطلاعات نیمسال اول ٩٨-٩٧
1218707.pdf
3.22M
نمونه سوالات کارافرینی در بستر فناوری اطلاعات تا نیمسال دوم ٩٧-٩۶
TAT. depression.pdf
1.37M
نمونه تست اندریافت موضوع و مصاحبه تشخیصی
4_5974305414316033505.pdf
185.3K
#پژوهش
#معرفی_مقاله
🔰♦️عنوان:
مقایسه مشکلات رفتاری فرزندان در مادران باهوش هیجانی بالا و پایین
🔹نویسنده(گان):
رومینا گلچین،سید داوود حسینی نسب
👈چکیده:
🔺پژوهش حاضر با هدف مقایسه مشکلات رفتاری در فرزندان مادران باهوش هیجانی بالا و پایین صورت گرفته است. در یک مطالعه علی – مقایسه ای تعداد 200 مادر دانش آموز ابتدایی (100 مادر باهوش هیجانی بالا و 100 مادر باهوش هیجانی پایین) به روش نمونه گیری ملاکی از بین 386 مادر 30 الی 45 ساله دانش آموزان ابتدایی شهر تبریز انتخاب شدند.
🔺برای جمع آوری داده ها از چک لیست تجدید نظر شده مشکلات رفتاری کوای و پترسیون (RBPC) و پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ و از روش های آماری تی تست برای تحلیل داده ها استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون تی مستقل نشان داد، میانگین مشکلات رفتاری (اختلال سلوک، پرخاشگری اجتماعی، مشکلات توجه – ناپختگی، اضطراب – گوشه گیری) در فرزندان مادران باهوش هیجانی بالاکمتر است (Pᐸ0.01). دختران نسبت به پسران در میانگین رفتاری (اختلال اختلال سلوک، پرخاشگری اجتماعی، مشکلات توجه – ناپختگی، اضطراب – گوشه گیری) نمرات کمتری داشتند (Pᐸ0.05).
10-raveshhaye nemune giri.pdf
2.39M
روش های نمونه گیری 1
✍ عمیدی
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
نمونه گیری pps.pdf
565.9K
نمونه گیری
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
#روش_های_نمونه_گیری_غیر_احتمالی
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
📌نمونه گیری قضاوتی یا تعمدی
📌نمونه گیری سهمیه ای
📌نمونه گیری اتفاقی
📌نمونه گیری گلوله برفی یا زنجیره ای
📌نمونه گیری گروهی
به طور کلی انواع روش های نمونه گیری را می توان در دو بخش نمونه گیری احتمالی و غیر احتمالی جای داد.
در نمونه گیری احتمالی هر یک از واحدهای جامعه می توانند با احتمالی مشخص در نمونه قرار گیرند. در حالیکه در نمونه گیری غیر احتمالی انتخاب نمونه براساس قوانین احتمالات صورت نمی گیرد و نمونه به مدد قضاوت انسانی حاصل می شود. بنابراین اشتباهات برآوردهای غیر احتمالی، اغلب غیر تصادفی و غیرقابل اندازه گیری است. در این روش ها هر قدر که حجم نمونه را بزرگ اختیار کنیم، نمونه ها اغلب نمی توانند معرف واقعی جامعه باشند. اما با این حال گاهی اوقات نمونه گیری غیراحتمالی بهترین روش نمونه گیری می باشد. مانند زمانی که امکان تهیه چارچوب نمونه گیری وجود نداشته باشد.
ادامه دارد....
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
#منابع_پارس_پژوهه
💠کاربردهای #نمونه_گیری_غیراحتمالی (قسمت اول)
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
یکی از مهم ترین کاربردهای نمونه گیری غیراحتمالی، استفاده در مطالعات مقدماتی پیمایش های بزرگ است. در چنین مواردی که هدف تعین واریانس صفت مورد اندازه گیری (برای تعین حجم نمونه و روش نمونه گیری) یا تست پایایی ابزار اندازه گیری و… می باشد، احتیاجی به روش های نمونه گیری احتمالی نیست. در ادامه برخی از روش های نمونه گیری غیراحتمالی مورد بررسی قرار می گیرد.
چنانچه به دنبال کسب اطلاعات در مورد نمونه گیری های رایج (نمونه گیری احتمالی مانند روش نمونه گیری تصادفی ساده، طبقه ای، خوشه ای و امثال آن) هستید، به این صفحه مراجعه نمایید: روشهای نمونه گیری و تعیین حجم نمونه
📌نمونه گیری #قضاوتی یا #تعمدی
معمولا در نمونه گیری قضاوتی انتخاب سنجیده واحدها به طریقی صورت می گیرد که هریک معرف بخشی از جامعه مورد نظر باشند. به عنوان مثال فرض کنید قصد داریم به بررسی وضعیت نوجوانانی که از خانه فرار کرده اند بپردازیم و مصاحبه با چنین افرادی ضروری است. از آنجایی که تهیه لیستی از این افراد ممکن نیست، محقق سعی می کند به مکان هایی مانند پارک ها، ترمینال ها و… مراجعه کرده و به طور تعمدی افراد مورد نظر را در مکان های خاص شناسایی کند. این روش نمونه گیری با توجه به موضوع مورد بررسی مبتنی بر فهم نظری و تجربه پیشین محقق از جمعیت مورد مطالعه است.
📌نمونه گیری #سهمیه_ای
در این روش جامعه آماری به چند طبقه تقسیم شده سپس به اختیار سهمی به هر طبقه اختصاص داده می شود و در ادامه نمونه هایی را که دسترسی به آن ها ساده تر است به دلخواه انتخاب می کنند. البته ممکن است جامعه مورد مطالعه طبقه بندی نشود، در این حالت نیز آنقدر نمونه اختیار می شود تا حجم نمونه مورد نظر حاصل شود.
برای مثال فرض کنید می خواهیم به بررسی رضایت شغلی کارکنان صنایع بزرگ استان تهران بپردازیم و قبل از مرحله اصلی گردآوری داده ها احتیاج به یک مطالعه مقدماتی برای سنجش واریانس صفت مورد نظر، روایی و پایایی پرسشنامه داریم و از طرفی براساس تحقیقات قبلی می دانیم رضایت شغلی کارکنان صنایع مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. با فرض این که حجم نمونه مقدماتی 50 نفر در نظر گرفته شده باشد و با در نظر گرفتن نسبتی از کل کارکنان که در هر صنعت مشغول به کار هستند، سهمیه هر گروه را تعین می کنیم.
در نمونه گیری سهمیه ای غالبا آن دسته از ویژگی هایی که که در تحقیقات پیشین هم تشخیص داده شده اند مورد مطالعه قرار می گیرند به همین دلیل نمونه گیری سهمیه ای تا حد زیادی به تحقیقات پیشین و یافته های بدست آمده در میدان تحقیق وابسته است. مشکل دیگر این روش عدم توجه به برخی ویژگی های جمعیت مورد نظر است. اما در مجموع با توجه به مشابهت ساختار نمونه و جمعیت در نمونه گیری سهمیه ای، احتمال معرف بودن برآوردهای حاصل از آن بیش از برآوردهایی است که از نمونه گیری اتفاقی یا قضاوتی به دست می آید.
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
#منابع_پارس_پژوهه
💠نمونه گیری در روش کیفی به صورت تدریجی و در روش کمی به صورت یکجا صورت می گیرد
🎓📚➔ @Pnu100 👈📗📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100Bot 🔖😍
📗در روش تحقیق کیفی افراد به شیوه تدریجی انتخاب می شوند، بدین معنا که دستورالعمل از پیش تعیین شده ای برای انتخاب تعداد یا نوع خاصی از افراد در ابتدای تحقیق وجود ندارد. بلکه به مرور که عملیات گردآوری داده ها و تفسیر اطلاعات تان به پیش می رود مشخص می شود، یعنی هر مصاحبه های که انجام می شود، بلافاصله باید مورد تحلیل قرار گیرد و بعد از آن باید تعیین کنید که سراغ چه کسانی باید بروید و چند نفر از آنها لازم است انتخاب بشوند. پس بر خلاف تصور رایج این کار درست نیست که شما اول بروی