👌بانوی عزیز راه محبت به مرد، قدردانی وتشکر از او و نادیده گرفتن اشتباهاتش است
🌸🍃تشکر و قدردانی از تصمیمات و اقدامات مرد و نادیده انگاشتن اشتباهات او، راه مستقیم نفوذ به قلب مرد است
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
🔰 توحید و توکل
❇️ رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) در شب معراج از خداوند سؤال کرد: «ای خداوند متعال، کدام اعمال افضل است؟» خداوند فرمود: «در نزد من هیچ عملی بافضیلتتر از دو چیز نیست: بندهام بر من توکل کند و به هرچه من برایش قسمت کردهام، راضی باشد».
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
〰✨🕊🌸༼༼ ﷽ ༽༽🌸🕊✨〰
🔖#پرسش
حدیثے ڪه در آن نقل شده اگر #معلومات #سلمان را #ابوذر میدانست، وے را #تڪفیرمیڪرد و میڪشت درچه #ڪتابے نقل شده وسندحدیث قوے هست⁉️
⭕️💠💠💠💠💠⭕️
#پاسخ✅
✍در این شکی نیست که #سلمان و ابوذر هر دو از صحابه ای بلند مرتبه پیامبر گرامی هستند که لحظه ای از مسیر حق و حقیقت جدا #نشدند.
💠پیامبر گرامی فرمود:
« خداوند مرا به دوست داشتن #چهار نفر امر کرده است ؛ #علی بن ابی طالب و #مقداد و #ابوذر و #سلمان فارسی»
⭕️و فرمود:
« بهشت مشتاق علی و عمار و سلمان و ابوذر و مقداد می باشد»
💠حال در مورد سوالتان گفتنی است:
💠امام صادق علیه السلام فرمود:
« به خدا سوگند اگر ابوذر به آنچه در قلب سلمان بود آگاه می شد او را می کشت اما پیامبر بین آنان پیمان #برادری ایجاد کرده بود»
👌حدیث از حیث سند #صحیح است .
⭕️علامه مجلسی در شرح و توضیح حدیث #سه #توجیه می آورد:🔻
1⃣در قلب سلمان مراتبی از معرفت خداوند یا پیامبر و ائمه بوده است که اگر سلمان آن معارف را برای ابوذر ظاهر می ساخت ابوذر ظرفیت پذیرش آن را نداشت و سلمان را به کذب و ارتداد یا علوم غریبه نسبت می داد یا آن ها را به سحر و آثار عحیبه ای منتسب می داد و سلمان را بر مبنای آن می کشت .
2⃣اگر سلمان آن ها را به ابوذر تعلیم می داد چون ابوذر ظرفیت تحمل آن را نداشت آن ها را بین مردم گسترش می داد و زمینه قتل سلمان را فراهم می کرد .
3⃣یا بگوییم ضمیر به ابوذر بر می گردد یعنی اگر سلمان آن علوم را به ابوذر تعلیم می داد چون ابوذر تاب تحمل آن علوم و معارف را نداشت ، این آگاهی سبب مرگ و هلاکت ابوذر می شد زیرا آن معارف خارج از ظرفیت ابوذر بوده و سبب کفر ابوذر می شد و یا سبب می شد ابوذر آن علوم را بین مردم رواج دهد و زمینه قتل خویش را فراهم کند.
📚الخصال ج1 ص303
📚الکافی ج1 ص401
📚مختصر البصائر ص334
📚البرهان فی تفسیر القرآن ج5 ص858
📚الوافی ج3 ص644
📚بحار الانوار ج2 ص190
📚بحار الانوار ج22 ص343
⠀ ⠀ོ ⠀⠀
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
11.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آهنگ و شعر مولا رضا، بابا رضا
بسیار زیبا 👌
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
🍁
💕هیچوقت حسرت زندگی آدمایی
که از درونشون خبر نداری رو نخور
هر قلبی یه دردی دارہ
و نحوہ ابرازش هم متفاوته
بعضیها آن را توی چشماشون
پنهان میکنند
و بعضی ها توی لبخندشون!
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
💢 #حدیث_نگاشت | آثار منفی پرخوابی
💠 امام صادق عليهالسّلام: «كَثرَةُ النَّومِ مَذهَبَةٌ لِلدِّينِ وَ الدُّنيَا».
✍️ پرخوابى، باعث از دست رفتن دين و دنياست.
✳️ همانطور که کمخوابی و بیخوابی میتواند تهدیدی برای سلامت افراد باشد، پرخوابی نیز میتواند آثار منفی دنیوی و اخروی را برای فرد برجای بگذارد.
📚 کافی، ج5، ص84.
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
#شبهات_دانشآموزی
#سوال
آیا بازی مافیا برای دانش آموزان اشکال دارد چون دروغ را به آنها یاد میدهد؟ اگر مشکل دارد چرا تلوزیون آن را پخش میکند؟!
#پاسخ
🔶 اول: هر چیزی که از تلوزیون پخش میشود برای کودک و دانش آموزان مناسب نیست و برای مخاطب خاص خودش هست. این بازی هم برای افراد بزرگسال پخش میشود.
🔻 برای کسانی که فرق خوب و بد را میتوانند از هم تشخیص دهند. کسانی که فرق بازی را از واقعیت تشخیص دهند، نه برای کودکان و دانش آموزان که هنوز شخصیت آنها شکل نگرفته است و ممکن است این بازی در شکلگیری شخصیت آنها تاثیر بگذارد.
🔷 دوم: هر چیزی که ما در زندگی استفاده میکنیم ممکن است مفید باشد ممکن است مضر باشد. مثلا چاقو هم میشود با آن آدم کشت هم میشود میوه پوست کند و مواد غذایی تکه تکه کرد. برخی چیزها هم بستگی به نوع استفاده ما دارد که چگونه استفاده کنیم.
🔻 در مورد این بازی هم اگر هدف آن را جهت دهی کنند و برای دانش آموزان تبیین کنند و از آن پیامهای خوب و مناسب به دانش آموزان یاد دهند مشکلی ندارد.
🔶 سوم: از جمله پیامها و اهداف مثبتی که این بازی دارد این است که دشمن شناسی و بصیرت افزایی را به دانش آموزان یاد میدهد.
🔻 و از فواید این بازی قدرت استدلال شخص را بالا میبرد و میتواند استدلال صحیح از ناصحیح را تشخیص دهد.
🔻 فایده دیگر این بازی این است که دانش آموزان گول ظاهر افراد را نخورند و هر حرفی را به سادگی قبول نکنند و هر حرف و شبههای را از هر کسی شنیدند آن را بررسی و تحقیق و تحلیل کنند و بعد تصمیم بگیرند.
🔷 چهارم: اگر دانش آموزان بدون تبیین اهداف بازی و تحلیل آن، بازی کنند ممکن است سبب واقع پنداری و همزادپنداری آنان با نقششان شود و به قول معروف در نقششان فرو روند و در شخصیت آنها تأثیر بگذارد.
🔶 پنجم: اصل بازی به خودی خود مشکلی ندارد مگر چیزهایی که با بازی همراه میشود مثل اختلاط دختر و پسری که باعث فساد و گناه شود. یا شرط بندی و قمار در بازی و حرفهای زشت زدن در بازی و ... که باعث مشکلدار شدن بازی میشوند.
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯