eitaa logo
✔️📚پرسمان آنلاین 📚✔️
7.4هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
49 فایل
🔸﷽🔸 🔴 #ب̈́ـانک پاسخ به ̈́سـ̈́وا̈́لات،توسط طلاب واساتید ✔️مرکزملی پاسخگویی به سوالات درقم 096400 پاسخ به سؤال شرعی،نوبت #مشاوره برای درمان وسواس،ازدواج (در مراکز)👈🏻 @F_Gh14 کانال های دیگر ما⬇️ @khosravi1253 @mobahesegroup
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این گفته قرآن که در آخرت به مومنین شراب می هیم منظور از این مست کننده همین دنیایی نیست چون قرآن وقتی اوصاف شراب آخرت را بیان میکند خیلی راحت میتوان فهمید این شراب دنیا با شراب آخرت فرق دارد ... 🍃سوره صافات آیات ۴۶ و ۴۷ 👈[ ﻧﻮﺷﻴﺪﻧﻲ ] ﺳﭙﻴﺪ [ ﻭ ﺩﺭﺧﺸﻨﺪﻩ ]ﻭ ﻟﺬﺕ ﺑﺨﺶ ﺑﺮﺍﻱ ﻧﻮﺷﻨﺪﮔﺎﻥ (۴۶) ﻧﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺎﻳﻪ ﻓﺴﺎﺩ [ ﺟﺴﻢ ﻭ ﻋﻘﻞ ]ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﻧﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﺴﺖ ﻭ ﺑﻴﻬﻮﺵ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ (٤٧) 🍃 می گوید👆 : نوشیدنی آخرت لذت بخش هست ولی عقل رو زائل نمیکند، مست کننده نیست پس قرآن نگفت که در آخرت همین شرابی که در دنیا مورد نهی قرار گرفته ، همین شراب در آخرت وجود دارد یعنی اوصاف این دو نوشیدنی باهم متفاوت هستند پس یکی نیستند تا گفته بشه اینجا نهی می کنید ولی برای انجا وعده میدهید.‼️ 📌اما اینکه گفته شد خودشان به عشق حوریان بهشتی نماز می خوانند 👇 باید گفت واقعیت چنین نیست 🍃قال امیرالمؤمنین علیه السلام إنّ‌قوماً عبدوا الله رغبةً فتلک عبادة التّجار وإنّ قوماً عبدوا الله رهْبةً فتلک عبادة العبید وإنّ قوْماً عبدوا الله شُکراً فتلک عبادة الأحرار🍃 نهج البلاغه/ حکمت 237 گروهی خدا را از روی رغبت و میل(به بهشت )پرستش می کنند،این عبادت تجار است و گروهی او را از روی ترس می پرستند،این عبادت بردگان است و گروهی خدا را به خاطر شکر نعمتها (و این که شایسته عبادت است) می پرستند ،این عبادت آزادگان است. ☑️در این روایت امیر المومنین علی علیه السلام تبیین میکنند که عبادت کنندگان چندگانه اند: 🔺یک عده خدا رو بخاطر بهشت و حوری و ... یا بخاطر ترس از عذاب جهنم و ... عبادت می کنند 👈 حضرت بیان میکنند این عبادت ها ، عبادت تجار یا عبادت بردگان هست یعنی درجه عالی نیست 🔰اما یک عده هم خدا را بخاطر عبادت میکنن نه به خاطر بهشت و حوری و جهنم 👈 حضرت می فرمایند عبادت، عبادت آزادگان هست. ⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ ╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08 ╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯ ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🌸``╯ ┗``╯ \╲‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه 👇👇 🔺حرمت شراب مانند سایر احکام الهی به دلیل رعایت مصالح و مفاسد انسانی است. نوشیدن شراب و مستی نه تنها سبب ارتکاب انواع جرایم است، بلکه علم ثابت کرده است حتی نوشیدن مقدار کم آن برای سلامتی مضر است. ❗️ اما شرابی که در بهشت به عنوان نوشیدنی بهشتیان از آن یاد شده است مفاسد دنیوی آن را ندارد. خود قرآن در این رابطه می‌گوید: «لَا فِيهَا غَوْلٌ وَلَا هُمْ عَنْهَا يُنْزَفُونَ»(صافات/ ۴۷) ؛ نه در آن جسم آسیبی می‌بیند و نه موجب زوال عقل می‌شود. بنابراین بین شراب دنیوی و اخروی از نظر آثار و مصالح و مفاسد تفاوت بنیادین وجود دارد. 🔰اما اینکه شبهه افکن مدعی شده شرابی که مست کننده نباشد اصلا شراب نیست هم حرف غلطی است. چون اگر منظور واژه شراب باشد که این لغت به معنای نوشیدنی است و اگر منظور واژه خمر باشد آن هم دقیقاً به معنای مستی نیست بلکه به نتیجه‌ی عملیات تخمیر (تبدیل ماده‌ای قندی به ماده‌ی اسیدی و غیر اسیدی توسط مخمرها و باکتری‌های مخصوص) خمر گفته می‌شود. 💠اینکه در مایع بهشتی وعده داده شده به بهشتیان چه خصوصیتی وجود دارد که از این واژه برای اشاره به آن استفاده شده بر ما معلوم نیست چون ندیده‌ایم. اما به احتمال زیاد فرآورده‌ای از محصولات دیگر است که لذت زیادی ایجاد می‌کند. اما آنچه مسلم است این که مضرات و مفاسد شراب دنیوی در آن وجود ندارد. ⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ ╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08 ╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯ ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🌸``╯ ┗``╯ \╲‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👟کفاشی که با امام زمان (عج) شوخی میکرد☝️ ⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ ╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08 ╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯ ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🌸``╯ ┗``╯ \╲‌ 🔺 برا دوستانتون بفرستید🌺🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ حافظه عجيب! 🔸شنیده شده برخی گفته‌اند ، حافظه چندانی نداشت به گونه‌ای که جزئیات امور را فراموش می‌کرد!‼️ آیت الله سبحانی، از شاگردان علامه طباطبایی می‌نویسد: « استاد عاليقدر از نظر حافظه به گونه خاصى بود. هر نوع مسئله و مطلبى كه مورد علاقه او بود و يك نوع كشش درونى به آن مطلب داشت با تمام خصوصيات وجزئيات در حافظه او جاى مى گرفت و موقع نقل دقيقاً يادآور مى شد. از اين جهت بسيارى از آيات و ادعيه و عبارات اساطين مانند بوعلى و صدر المتألهين را به خاطر داشت. گاهى بخش معظمى از آيات يك سوره را بدون هيچ اشكالى مى خواند و جمله هاى مفيد و سودمندى كه در كتابهاى ادبى در دوران جوانى ديده بود، همه را به خاطر داشت. امّا نسبت به مسايل مبتذل و غير مورد علاقه چندان توجه نمى كرد و در خاطر او باقى نمى ماند.👈 لذا دعوت به مجالس خصوصى و انس و آدرس خانه ها و خصوصيات شخصى افراد را غالباً فراموش مى كرد. از اين جهت افراد غير وارد در خصوصيات روحى اش، او را در مسئله حافظه به دو صورت مختلف توصيف مى كردند.» 📚 سیمای فرزانگان، ج1، ص 545 ⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ ╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08 ╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯ ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🌸``╯ ┗``╯ \╲‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀🌟🍀🌟🍀 ✅پرسش: منظور از «ولدان» در آیات سوره مبارکه واقعه چیست ؟ 🌺پاسخ: ابتدا به برخی آیات مرتبط اشاره می شود: 🌱«وَ يَطُوفُ‏ عَلَيْهِمْ غِلْمانٌ لَهُمْ كَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَكْنُونٌ»؛ و پيوسته بر گردشان نوجوانانى براى (خدمت) آنان گردش مى ‏كنند كه همچون مرواريدهاى درون صدفند!(1) 🌱«يَطُوفُ‏ عَلَيْهِمْ وِلْدانٌ مُخَلَّدُونَ»؛ نوجوانانى جاودان (در شكوه و طراوت) پيوسته گرداگرد آنان مى ‏گردند.(2) 🌱«وَ يَطُوفُ‏ عَلَيْهِمْ وِلْدانٌ مُخَلَّدُونَ إِذا رَأَيْتَهُمْ حَسِبْتَهُمْ لُؤْلُؤاً مَنْثُوراً»؛ و بر گردشان (براى پذيرايى) نوجوانانى جاودانى مى ‏گردند كه هر گاه آنها را ببينى گمان مى ‏كنى مرواريد پراكنده ‏اند!(3) 🌸بررسی لغوی: «وَلِيد» به معناى خادم و كودک است و جمع آن «ولدان» می باشد. مراد از «ولدان»، خدمتكاران بهشت ‏هستند و اطلاق «ولدان» روشن می كند كه همه تازه جوان هستند.(4) «غلام»؛ جوانی كه تازه سبيلش روئيده.(5) «الغُلَام»؛ كودک و جوانى كه صورتش، تازه موى و سبيل برآورده.(6) «غلام» در لغت به معنای خدمتگزار و «غلمان» جمع غلام است.(7) ☘️بیان تفسیری: این آیه در مقام توصیف خدمتگزاران بهشتی است. بهشتیان دارای چنان مقامی هستند که حتی خدمتگزاران آن ها، افراد معمولی نیستند و از نظر زیبایی همانند مرواریدهای درون صدف هستند. ✍️بنابر این: ظاهر این آیه آن است که پسران زیبای بهشتی فقط برای خدمتگزاری بهشتیان آفریده شده اند ... ✔️نکته: در بهشت، همه چیز در اوج کمال است. چیزی که در دنیا به عنوان رذیله و زشتی محسوب می شود، هیچگاه در بهشت وجود ندارد. _________ (1) طور/ 24. (2) واقعه/ 17. (3) انسان/ 19. (4) قرشی، قاموس قرآن، ج 7، ص 244. (5) همان، ج ‏5، ص 119. (6) راغب، مفردات ألفاظ القرآن، ص 613. (7) ابن منظور، لسان العرب، ج 12، ص 440. ⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ ╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08 ╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯ ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🌸``╯ ┗``╯ \╲‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️نگاه خیره 🌺الإمامُ الصّادقُ عليه السلام :مِن العُقوقِ أن يَنظُرَ الرّجُلُ إلى والِدَيهِ فيُحِدَّ النَّظَرَ إلَيهِما . 🌸امام صادق عليه السلام : و از جمله نافرمانى از والدين آن است كه انسان به آنان خيره نگاه كند. 📚الكافي : 2/349/7. ⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ ╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08 ╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯ ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🌸``╯ ┗``╯ \╲‌